abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 februari 2008 @ 03:00:38 #226
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_56785200
quote:
Op zondag 17 februari 2008 02:57 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik vind juist de omgeving Toronto / Hamilton (Ontario) helemaal geweldig. Zou ik zeker kunnen wonnen.

Toronto vond ik "soso".

Iemand met ervaringen Montréal?
  zondag 17 februari 2008 @ 03:02:18 #227
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56785219
Daarom zeg ik ook 'omgeving'. Een deel van mijn familie woont in Hamilton.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56785370
quote:
Op zondag 17 februari 2008 02:55 schreef pepu het volgende:

[..]

Er zijn best goedkope plekken "ou of town"...
Tuurlijk. Je kunt goed wonen in Burnaby, Poco en nog meer steden die tot GVA horen. Richmond wil je niet gezien worden . Zelf woonde ik 3 maanden in Abbotsford. Er wonen 125000 mensen maar er is niks te doen daar.
Ik had voor de grap eens gekeken naar een apartment in downtown, maar daar word je niet vrolijk van.
pi_56785385
quote:
Op zondag 17 februari 2008 02:57 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik vind juist de omgeving Toronto / Hamilton (Ontario) helemaal geweldig. Zou ik zeker kunnen wonnen.
Toen ik er deze week was lag er nog een heleboel sneeuw. Toronto heeft deze winter al 154cm sneeuw gehad! De stad zelf trekt mij niet zo en ook het landschap zag er niet zo mooi uit als Vancouver. Vancouver heeft the north shore mountains liggen. En verder altijd een mooi uitzicht op Mt Baker. Ik weet niet hoe de sfeer is in Toronto in de zomer, maar in Vancouver vond ik het geweldig!
  zondag 17 februari 2008 @ 03:20:19 #230
201361 pepu
pi_56785403
Vancouver en omgeving is toch 10x beter dan Toronto.
pi_56785406
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:00 schreef pepu het volgende:

[..]

Toronto vond ik "soso".

Iemand met ervaringen Montréal?
Ben nu weer enkele dagen in Montreal. Was 2 weken geleden hier ook al voor 4 dagen. In de winter is het uitgestorven. Vrienden van me zijn hier in de zomer geweest en dan is het echt heel gezellig zeggen ze. Vooral het oude centrum is dan een 'must'.
pi_56785420
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:20 schreef pepu het volgende:
Vancouver en omgeving is toch 10x beter dan Toronto.
Eens. Ik ga proberen of ik daar stage kan lopen of een semester kan doen. Daar studeren is helaas onbetaalbaar. Maar de lokatie van UBC is echt te gek.
pi_56785427
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:02 schreef popolon het volgende:
Daarom zeg ik ook 'omgeving'. Een deel van mijn familie woont in Hamilton.
Hoe ziet het eruit in de zomer dan? Wat ik ervan had gezien (vanaf de snelweg) was niet echt aantrekkelijk .
  zondag 17 februari 2008 @ 03:23:52 #234
201361 pepu
pi_56785433
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:20 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ben nu weer enkele dagen in Montreal. Was 2 weken geleden hier ook al voor 4 dagen. In de winter is het uitgestorven. Vrienden van me zijn hier in de zomer geweest en dan is het echt heel gezellig zeggen ze. Vooral het oude centrum is dan een 'must'.
Tja maar in de EU hebben we toch ook fijne plekken?

En nu ga ik pittuh.

pi_56785462
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:23 schreef pepu het volgende:

[..]

Tja maar in de EU hebben we toch ook fijne plekken?

En nu ga ik pittuh.

Klopt, maar vanwege de verhalen had ik meer van Montreal verwacht. Je kunt er goed shoppen, maar of dat een reden is om hierheen te komen?

Slaap lekker
  zondag 17 februari 2008 @ 03:28:52 #236
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56785467
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:22 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hoe ziet het eruit in de zomer dan? Wat ik ervan had gezien (vanaf de snelweg) was niet echt aantrekkelijk .
Groen. En veel ruimte.

Net zoals Michigan.

Vancouver vind ik grauw, en veel te nat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56785487
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:28 schreef popolon het volgende:

[..]

Groen. En veel ruimte.

Net zoals Michigan.

Vancouver vind ik grauw, en veel te nat.
Vancouver is juist een hele groene stad. Dat het te nat is ben ik met je eens, maar als Nederlander moet je daar wel gewend aan zijn.
Verder is het een hele actieve stad. Zie je overal mensen hardlopen, skaten, fietsen. Als je in Downtown bent sta je binnen 15min op het strand en binnen 20min ben je bij Grouse Mountain waar je lekker kunt skien.
Grauw kun je Vancouver imo niet noemen.
  zondag 17 februari 2008 @ 03:34:34 #238
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56785496
Ik bedoel grauw als in mist. Vaak zo'n mistige lucht, ook omdat het dus daar wat natter is zeg maar.
pi_56785530
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:34 schreef popolon het volgende:
Ik bedoel grauw als in mist. Vaak zo'n mistige lucht, ook omdat het dus daar wat natter is zeg maar.
Ah ok ik dacht dat je grauw als in grijs/onaantrekkelijk bedoelde.

Btw is fok! zo traag? Ik weet dat mijn verbinding traag is, maar het voelt alsof ik terug ben in het jaar 99 qua snelheid.
pi_56785569
quote:
Op zondag 17 februari 2008 02:50 schreef Irrem het volgende:
Hé mijn posts verdwijnen, Ik zal wel weer iets verkeerd doen

Bedankt tevebe, ik ga weer even verder zoeken naar info.

En trouwens Vancouver
[ link | afbeelding ]
Geen probleem. Hoe bevalt Kelowna? Nog naar Big White gegaan? Nog een tip voor als je een auto wilt kopen... Ga voor 4wd of voorwielaandrijving. Achterwielaandrijving is tricky als het glad is. Ik heb veel ongelukken gezien (ook eentje zelf gehad) en het merendeel wat ik gezien heb waren autos met rwd. Toen ik van de weg schoot had ik ook de auto niet op 4wd staan. Niet dat je geen ongelukken met voorwielaandrijving kunt krijgen, maar wegrijden en bochten maken gaat allemaal makkelijker.
pi_56787660
ik krijg het al warm, die foto's
pi_56794310
lk zal ook nog eens foto's plaatsen van m'n reis door BC,Yukon en Alaska.
  zondag 17 februari 2008 @ 19:09:32 #244
64191 boerinnetje
Kendime yeni bir ben lazým
pi_56797136
Vancouver grauw? Ik kijk nu uit mijn raam en zie niets anders dan een grauwige witte waas. Normaliter kan ik de CN tower vanuit mijn 14 hoog appartementje in suburban Mississauga goed zien, maar nu niet eens het oh zo pittoreske winkelcentrum op loopafstand.

En in de zomer is Toronto heel aangenaam. Elk weekend een ander festival... Kan niet wachten tot de zon weer een beetje gaat schijnen en de lente aanbreekt.

Heb nog nooit in mijn leven echt in een stad gewoond, maar dat bevalt me dus niets, ik vertrek liever nu dan morgen naar een klein onbeduidend gat, alleen nog kijken of ik manlief meekrijg...
C'est la vie, et la vie est belle!
pi_56798871
Toen ik in Toronto was hadden we 1 goede dag met zon. Toen ik terug kwam van de falls was het ook weer mooi weer in Toronto.
Af en toe het zonnetje word ik wel blij van.
pi_56830103
Ik ben van plan om in de zomer lekker naar het oosten te gaan. In het hostel hier zitten veel canadezen die vooral uit quebec komen. Dus ik heb al een aantal adresjes waar ik welkom ben. Quebec city viert dit jaar het 400 jarig bestaan dus dat is zeker een bezoekje waard. Waar een hostel al niet goed voor is Ben trouwens erg benieuwd naar Nova Scotia en NewFoundland, ik hoorde dat de mensen daar erg relaxt zijn.

Enne, tevebe heeft facebook

Ik doe er zelf niet zo heel veel mee, maar zoveel mensen vroegen of ik facebook had dat ik maar even een pagina aan heb gemaakt.
pi_56830122
Ik stuur m'n fam thuis ook gewoon de links van m'n facebook albums foto's van Niagara en Toronto zien er verdacht veel hetzeflde uit, behalve dat ik te cheap was om 20 dollar te betalen voor de CN tower

Over 5 dagen spendeer ik m'n springbreak trouwens in Newfoundland & Nova Scotia, helaas dus maar 9 dagen, had wss beter 1 v/d 2 kunnen kiezen.. maar heb er iig veel zin in, lekker beetje rondlopen/reizen daar! terwijl de meeste naar de amerikaanse lloret gaan, ie. Cuba, Cancun
pi_56830124
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:20 schreef tevebe het volgende:

[..]

Het oude centrum is geloof ik 150 jaar oud. Toffe steden, zowel Montreal als Toronto. Zou ik ook ng wel willen wonen, er is tenminste iets te doen instead of the shithole waar ik nu zit
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 20 februari 2008 @ 02:11:28 #249
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_56852632
Ik zit al sinds augustus in Montreal, en wat ze zeggen is waar: Montreal is het Parijs van Noord-Amerika. Er zijn hier vier universiteiten en dat is te merken ook: heel veel jonge mensen. Er zijn ongelooflijk veel bars en clubs en nog veel meer restaurants. Mooie omgeving ook, en je zit binnen een paar uur in Ottawa of Quebec City. In 'the ghetto', de binnenstad van Montreal, wordt Engels en Frans gesproken, daarbuiten voornamelijk Frans. Maar met alleen Engels kun je je hier prima redden.

Overigens: ik ga in mei en juni een roadtrip maken. Mocht iemand interesse hebben, hier ongeveer het schema:

1 mei vertrek vanuit Montreal. In ongeveer 10 dagen naar Vancouver. Op 10 mei landen er twee Nederlandse vrienden van me in Vancouver, die daarna een maand meereizen. Vanuit Vancouver gaan we de Rocky Mountains in. SUPER SUPER mooi... Whistler, Kamloops, Jasper, Banff, Kelowna, etc. Veel spectaculaire natuur, veel mountainbike trails, kanoen, skydiven, bungeejumpen, etc.

Op 31 mei zijn we dan weer terug in Vancouver, waarna we naar het zuiden gaan: richting de VS. Eerste stop is Seattle, en daarna door naar het zuiden langs de westcoast: San Fransisco, Hollywood, Las Vegas, Mexico, Area 51 (jaja), the Grand Canyon, etc. Op 8 juni zitten we in Las Vegas, waar mijn twee andere reisgenoten dan (wegens tijdgebrek ivm hun werk) weer naar Nederland terugvliegen. Ik rijd daarna nog door naar de oostkust, dwars door redneck VS heen, eindigend in Washington DC rond/op 30 juni!

Mocht er iemand interesse hebben: we rijden met een Pontiac Transport Minivan, waar nog plek is voor 1 of 2 mensen op het traject waar we al met zijn drieen zijn. Ik heb 6 zitplaatsen, maar met 4 of 5 mensen reizen is iets makkelijker, omdat we onderweg of in tenten overnachten, of (en bij voorkeur) bij couchsurfers thuis! Gratis en voor niets.

Om je een idee te geven van de kosten: Wouter en Remco (want zo heten ze) zijn 1250 EUR kwijt nu voor hun vlucht en kosten voor de auto, inclusief benzine. Overnachten is verder gratis doorgaans, dus daar heb je geen kosten aan.

Dus. Enzo. Blame Canada!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_56852943
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 04:43 schreef Irrem het volgende:
Ik ben van plan om in de zomer lekker naar het oosten te gaan. In het hostel hier zitten veel canadezen die vooral uit quebec komen. Dus ik heb al een aantal adresjes waar ik welkom ben. Quebec city viert dit jaar het 400 jarig bestaan dus dat is zeker een bezoekje waard. Waar een hostel al niet goed voor is Ben trouwens erg benieuwd naar Nova Scotia en NewFoundland, ik hoorde dat de mensen daar erg relaxt zijn.

Enne, tevebe heeft facebook

Ik doe er zelf niet zo heel veel mee, maar zoveel mensen vroegen of ik facebook had dat ik maar even een pagina aan heb gemaakt.
Vergis je niet op de afstanden. Zeker niet als je wilt rijden. De omgevint TOT Calgary is de moeite waard. Daarna is het harstikke vlak en is het behoorlijk saai (prairies). Waar je nu zit is het nog zo'n 5000km.
Ik had ook mensen ontmoet toen ik in Dawson City was die uit Quebec kwamen. Ik ben alleen de emailadressen kwijtgeraakt. Dit was namelijk nog voor ik Facebook had
Post ook eens enkele van jouw albums of enkele foto's. Ik heb volgens mij maar 1 foto van Kelowna er op gezet, omdat het bagger was toen ik er was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')