quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat was de reden als ik vragen mag? Werk? Ruimte? Omgeving?
Hallo,quote:Op zondag 28 oktober 2007 01:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat was de reden als ik vragen mag? Werk? Ruimte? Omgeving?
We zijn beide werktuigbouwers en praktisch ingesteld, daar is in dit gebied veel vraag naar. Ik werk nu bij een constructiebedrijf. Ik doe de enigineering, een hoop producten voor de landbouw en olieindustrie, olie is echt booming in SK. Ik heb mijn baan gevonden via het internet, work permit aangevraagd en zo zijn we hier gekomen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 11:43 schreef Erasmusch het volgende:
Wat voor werk ben je van plan te gaan doen in zo'n stadje?
Leuk nog meer NLers in Saskatchewan! En zo'n beetje mijn leeftijd ookquote:Op zondag 28 oktober 2007 20:14 schreef wvincanada het volgende:
[..]
We zijn beide werktuigbouwers en praktisch ingesteld, daar is in dit gebied veel vraag naar. Ik werk nu bij een constructiebedrijf. Ik doe de enigineering, een hoop producten voor de landbouw en olieindustrie, olie is echt booming in SK. Ik heb mijn baan gevonden via het internet, work permit aangevraagd en zo zijn we hier gekomen.
Aw da's erg jammer om te horen!quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:55 schreef boerinnetje het volgende:
---weg!---
Canada is een mooi land, maar voor een carriere moet je het, in de meeste gevallen, zeker niet doen. En een Canadees paspoort is voor mij ook geen doel an sich ofzo, in tegenstelling tot veel migranten, die daarna vrolijk Canada verlaten....
Nee, ik heb besloten om, zodra ik in Canada ben, me daar te gaan orienteren. Voorlopig is het voor mij niet nodig om te gaan werken, maar mocht er zich een leuke gelegenheid voordoen dan zou ik die kans zeker pakken.quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:36 schreef tevebe het volgende:
Weet je al wat meer over het werk?
Hey,quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 06:45 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Leuk nog meer NLers in Saskatchewan! En zo'n beetje mijn leeftijd ook(als je al NLers vind hier zijn het meestal 50+). Ik woon nu al weer 6 jaar in Regina, SK maar ben aardig wat in Saskatoon (vorig weekend) en The Battlefords geweest (en meer noorderlijk ook). Ik ben 'binnengekomen' via mijn ex-vrouw die Canadees is en gelukkig niet via de ellenlange procedures die sommige mensen moeten doorstaan.
En we hebben idd een groot tekort aan practisch ingestelde werktuigbouwers...ze vertrekken nog steeds met bosjes naar Alberta zodra de scholing voorbij is. Er is zowiezo werk zat hier. Ikzelf zit in de financiele industrie (voor een groot financieel plannings buro) en heb het prima naar mijn zin! Alles is zo relatief goedkoop nog en veel vrijheid en ruimte.
Het heeft ook niet echt zin om van te voren al te zoeken.. Er is genoeg werk in de resorts. Ik werk nu voor Sunshine in Banff. Ik weet niet of ik er blijf.. het salaris is niet goed, maar je krijgt een gratis skipas, maar ik kan niet rondkomen van het salaris per maand.. Ben er nog over aan het nadenken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:25 schreef Irrem het volgende:
[..]
Nee, ik heb besloten om, zodra ik in Canada ben, me daar te gaan orienteren. Voorlopig is het voor mij niet nodig om te gaan werken, maar mocht er zich een leuke gelegenheid voordoen dan zou ik die kans zeker pakken.
Ik heb nog steeds geen vast plan en ik denk dat het goed is. Het enige wat ik weet is dat ik 7 november begin in Vancouver en op 4 september 2008 van Toronto weer terugvlieg naar NL.
Ben best zenuwachtig nu het zo dichtbij komt. Ik hoop dat ik snel wat contacten kan leggen.
Waar is hier? Toen ik in Niagara Falls was kwam ik juist heel veel Nederlanders tegen, tussen NF en Toronto. Heb familie wonen in Sudbury, Niagara Falls en Cambridge die daar in de jaren '60 zijn geëmigreerd.quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:59 schreef Irrem het volgende:
Sinds afgelopen woensdag ben ik 10 maanden kaaskop in Canada!!![]()
Veel duitsers en australiers hier!
Hier is vancouver. Heb nog geen enkele NL gezien, alleen degene die al lange tijd geleden zijn geemigreerd.quote:Op maandag 12 november 2007 21:05 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Waar is hier? Toen ik in Niagara Falls was kwam ik juist heel veel Nederlanders tegen, tussen NF en Toronto. Heb familie wonen in Sudbury, Niagara Falls en Cambridge die daar in de jaren '60 zijn geëmigreerd.
Tja Vancouver is een mooie stad maar het weer kan er vaak zwaar *** zijn. We hadden ook echt een waardeloze zomer. We hadden 37C in downtown, maar we hadden in totaal 10 goede dagen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:27 schreef Irrem het volgende:
UBC is groot!! We zijn er met de auto doorheen gereden, maar dat is gewoon een complete stad opzich!
Wat een ***weer kan het trouwens hier in Vancouver zijn![]()
Hier (op de uni) wel eigenlijk.. omdat ze nergens friggin automatische deuren hebben.. gelukkig bedankt iedereen elkaar ook als ze de deur open houdenquote:Op woensdag 23 januari 2008 17:20 schreef tevebe het volgende:
Ze houden iig geen deuren voor je open.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:20 schreef tevebe het volgende:
Ze houden iig geen deuren voor je open.
Halifax is erg leukquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:15 schreef superheist het volgende:
koudste was (incl. windchills) -25 dit weekend.. wat tijdens een city-trip voor mij toch echt te koud is.. dus alles met de taxi gedaan, of als je ergens heenloopt om de 2.5 blocks ergens naar binnen gaat (koffie, eten, winkelen)
Nog tips qua reizen? ik zit te denken aan: met spring break een tourtje rond oost Canada te doen.. Halifax, St. Johns etc. Met pasen naar New York. Montreal een weekendje, Quebec city een weekend. En in Mei een maand naar het westen naar Seattle, the rockies, Vancouver, Victoria, Alaska en mss ook ergens Alberta erbij stoppen.
Holy shit, Kelowna? Welk hostel? Ik zit nu alweer 5 maanden in Kelowna en het bevalt me nog uitstekendquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:22 schreef Irrem het volgende:
[..]
Inderdaad, ze kijken niet even om of er iemand achter ze loopt. De deur klapt lekker dicht in je gezicht.
Voor de rest heb ik hier geleerd om elke keer 'excuse me' te zeggen. Dat zeggen ze hier echt constant![]()
Ik werk nou in Kelowna in een hostel, gezellig hoor. Maandag en dinsdag druiven geplukt bij -15 graden. Koud!! Maar wel lekker verdienen
Niet alleen hier in Kelowna. Iedereen die ik tegenkom en mee optrek vraagt of ik ook facebook heb. Heb maar een accountje aangemaakt, maar hyves is leukerquote:Op zaterdag 26 januari 2008 06:06 schreef tevebe het volgende:
De winter duurt nog lang![]()
Ik vertrek woensdag met de laatste bus naar het vliegveld van Calgary en vlieg de volgende ochtend naar Montreal. Ik heb er veel zin in om die kant van Canada te bekijken.
Ik zal binnenkort wel meer fotos uploaden zodra ik al mijn fotos heb.
Heeft iedereen t in Kelowna ook de hele tijd over Facebook?
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:49 schreef tevebe het volgende:
Net even het weerbericht gezien. Komende week high of -22 en en low of -29. Lekker....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |