abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54284880
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 15:02 schreef Heero87 het volgende:
De Ieren en de Schotten denken dan weer aan een joint bid. De Schotten zouden zich dan toch beter bij de Engelsen voegen en er een UK-bid van maken. Nu goed, de Benelux kan er maar wel bij varen. .

Engeland lijkt iig de grote favoriet voor de organisatie. Maar eigenlijk halen de grote favorieten het zelden bij de toekenning van zo'n toernooi? Denk maar aan Parijs voor de OS van 2014, of Duitsland dat verrassend Zuid-Afrika klopte voor het WK van 2006.
En Italië dat voor het EK 2012 door Polen-Oekraïne geklopt werd niet vergeten.
pi_54284931
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 15:23 schreef mcyodogg het volgende:
Waarom zouden de Engelsen de Schotten nodig hebben dan?
Ze hebben de Schotten niet nodig, maar het zou hun kandidatuur wel sterker maken imo.

Als Schotland samen met Ierland gaat bieden, tégen Engeland, zou dat zelfs voor moeilijkheden kunnen zorgen. Dan zit je in het UK met een regering die twee kandidaturen moet ondersteunen? En dan is de premier van de UK uitgerekend een Schot. .
  zaterdag 3 november 2007 @ 02:45:05 #103
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54332626
Eergisteren in The Australian een flink artikel over de kandidatuur van Australie voor 2018. Kort gezegd is het vooral de droom van een rijke ( dus Australisch rijk.. ) Dirk Scheringa achtig figuur, die
a) de WK wil organiseren.
b) Socceroos in de finale wil.

Hij is bereid flink te investeren, maar heeft zeker overheidsgeld nodig. De overheid staat zeker niet negatief tegenover het plan. Dat tweede wil hij bereiken met een soort masterplan, maar dat is hier off-topic.
De meeste opinieleiders vinden het een goed idee, maar zien niet in hoe Oz tegen Engeland kan concureren. Voordeel voor Australie is natuurlijk, dat het een echt sportland is en met de OS in 2000 hebben bewezen grote evenementen te kunnen organiseren. Maargoed, met een handvol stadions kom je er niet en de WK 2002 waren ook al aan deze kant van de Wereld...
Over een samenwerking met China heb ik overigens nog niets gehoord hier hoor...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 3 november 2007 @ 15:21:55 #104
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54338565
Australië heeft natuurlijk nu al een hoop prima stadions:
Melbourne Cricket Ground 100.000
Telstra Dome 56.347
Telstra Stadium 83.500
Sydney Football Stadium 45.500
Suncorp Stadium 52.579
dat is toch een lekkere basis
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54338724
''Cricket''

Dan speel je in zo'n nepstadion, denk niet dat de Fifa dat wil?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 3 november 2007 @ 15:35:37 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54338803
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:32 schreef De_Ananas het volgende:
''Cricket''

Dan speel je in zo'n nepstadion, denk niet dat de Fifa dat wil?
er werden al diverse belangrijke wedstrijden gespeeld
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54339030
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:21 schreef rubbereend het volgende:
Australië heeft natuurlijk nu al een hoop prima stadions:
Melbourne Cricket Ground 100.000
Telstra Dome 56.347
Telstra Stadium 83.500
Sydney Football Stadium 45.500
Suncorp Stadium 52.579
dat is toch een lekkere basis
Maar van Sydney naar Melbourne is al 900 KM, net zoals naar Brisbane.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 3 november 2007 @ 15:48:40 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54339084
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:45 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Maar van Sydney naar Melbourne is al 900 KM, net zoals naar Brisbane.
in de VS was dat toch ook geen probleem. Nederland speelde in de poule wedstrijden in Washington en Orlando. Je zorgt gewoon dat er 1 pule in Sidney speelt, 1 in Melbourne etc. etc.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54339166
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 15:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

er werden al diverse belangrijke wedstrijden gespeeld
Maar geen WK.

En aangezien dat het grootste stadion is lijkt me dat ie een belangrijke wedstrijd zou moeten krijgen dan....
pi_54339301
quote:
Gelredome in beeld voor WK 2018

ARNHEM - Als Nederland en België het Wereldkampioenschap voetbal in 2018 toegewezen krijgen, is Arnhem in beeld als een mogelijke speelstad.

"Wij hebben diverse gemeenten daarvoor benaderd, waaronder Arnhem", licht algemeen directeur Harry Been van de KNVB toe. "Bij het WK moet een stadion een capaciteit hebben van 40.000 toeschouwers netto. Bruto is dat iets meer. Arnhem heeft laten weten dat Gelredome daar niet aan voldoet."

Een uitbreiding van Gelredome kost naar schatting 18 miljoen euro. Omdat het WK nog niet is toegewezen, zijn daar nog geen concrete plannen voor.

Bron : Omroep Gelderland
pi_54339781
Mooi om te zien dat ze er mee bezig zijn
pi_54339786
Er moet trouwens sowieso een stadion in Fryslan
pi_54341133
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 16:51 schreef hello_moto1992 het volgende:
Er moet trouwens sowieso een stadion in Fryslan
Dan zal Cambuur daarna in een enorm groot en vooral leeg stadion moeten spelen, dat lijkt me niet ideaal...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 3 november 2007 @ 18:24:10 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54341693
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 16:18 schreef vitessezuid113 het volgende:

[..]
Hoe moet dat eruit gaan zien? Gelredome is toch niet zo makkelijk te verbouwen lijkt me
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 3 november 2007 @ 18:26:32 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54341738
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 16:03 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar geen WK.

En aangezien dat het grootste stadion is lijkt me dat ie een belangrijke wedstrijd zou moeten krijgen dan....
kan prima:
DeLuna vindt me dik ;(
  zondag 4 november 2007 @ 03:25:19 #116
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54349844
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:18 schreef Stpan het volgende:
Australie. Net zoveel inwoners als Nederland, en voetbal interesseert de mensen geen ene kut daar.
21 vs 16 miljoen scheelt nog al wat.
En onderschat niet hoe sportgek men in Australie is. Bij een WK zullen echt alle stadions bomvol zitten en zal het hele land voetbalgek zijn hoor...
  zondag 4 november 2007 @ 03:32:11 #117
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54349882
En Suncorp is een prachtig stadion! Zo mooi vind je ze in Nederland niet.
Naast jouw lijst Rubber, zou The Gabba in Brisbane natuurlijk ook nog kunnen, als cricketstadions worden toegestaan.
Verder reed ik vorige week naar Surfers Paradise en daar werd ook een erg mooie nieuw stadion gebouwd. Ik weet zo niet hoe groot, maar Gold Coast is natuulijk wel booming.. Het is in ieder geval een speelstad meer, want met Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth en Adelaide heb je natuurlijk weinig spreding. Gold Coast, Geelong en consorten zullen ook mee moeten gaan dingen neem ik aan.
pi_54349909
quote:
Op zondag 4 november 2007 03:25 schreef pfaf het volgende:

[..]

21 vs 16 miljoen scheelt nog al wat.
En onderschat niet hoe sportgek men in Australie is. Bij een WK zullen echt alle stadions bomvol zitten en zal het hele land voetbalgek zijn hoor...
Maar Nederland zou met België en Luxemburg organiseren, dus dat brengt het totaal op 27 miljoen. .
En bovendien is de Benelux ook omringd door een hoop Europese landen, ik denk aan Duitsland, Frankrijk, UK. Die helpen uiteraard ook de stadions vullen.

Over de eventuele co-kandidatuur van China en Australië: dat was een voorstel van de voorzitter van de Aziatische bond, omdat hij vond dat men anders te zware concurrentie zou krijgen van Engeland. Maar echt concreet lijkt dat dus niet.
  zondag 4 november 2007 @ 03:50:16 #119
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54349962
Lijkt me ook niet realiseerbaar. Overigens denk ik dat Engeland het krijgt hoor, ik verwacht niet veel van Australie.
pi_54350035
quote:
Op zondag 4 november 2007 03:50 schreef pfaf het volgende:
Lijkt me ook niet realiseerbaar. Overigens denk ik dat Engeland het krijgt hoor, ik verwacht niet veel van Australie.
Ik weet het niet. Engeland is duidelijk favoriet, maar favorieten halen het zelden... Volgens mij maakt de Benelux echt wel een kans als ze een goed dossier samenstellen.

Allereerst is het dan zaak om zoveel mogelijk Europese stemmen te winnen. Als ik de Europese landen bekijk met een stem in het Uitvoerend Comité van de FIFA (Spanje, Frankrijk, Turkije, Cyprus, Rusland en Duitsland; naast België en Engeland), dan weet ik niet of die op Duitsland na allemaal zomaar op Engeland zouden stemmen. Integendeel.

Daarna moet je naar Afrika, want daar wordt wellicht het verschil gemaakt in de eerste biedingsronde. En we weten allemaal wat je nodig hebt voor een Afrikaanse stem...
pi_54350576
Mensen die denken dat Nederland en belgie een kans hebben
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54350609
Enschede kandidaat voor WK 2018

De gemeente Enschede gaat zich kandidaat stellen als speelstad voor het wereldkampioenschap voetbal van 2018, wat de KNVB naar Nederland en België probeert te halen. Omdat het Arke Stadion bij lange na niet voldoet aan de capaciteitseisen die de FIFA stelt voor een wk-stadion, kan de kandidatuur gevolgen hebben voor de grootte van het stadion.

Het Arke stadion is overigens deze week in het bezit gekomen van FC Twente. De overname was nodig om de op handen zijnde uitbreiding te realiseren. Voor ongeveer 8 miljoen euro neemt FC Twente het stadion over van de founders en de gemeente Enschede.
pi_54350612
Naar hoeveel plaatsen willen ze uitbreiden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54350618
Las ergens naar 43.000 terwijl ik toch echt dacht dat ze naar 36.000 konden uitbreiden.
Beetje veel lijkt me..
pi_54350622
Hoeveel mensen wonen er in Twente, pak hem beet 20 km om Enschede?
  zondag 4 november 2007 @ 08:09:21 #126
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54350645
quote:
Op zondag 4 november 2007 07:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel mensen wonen er in Twente, pak hem beet 20 km om Enschede?
Enschede = 150.000
Hengelo = 80.000
Oldenzaal = 30.000
Dan heb je de plaatsjes ten Noord en Noord oosten, dat zal zo'n 40.000 geven? Losser, Tubbergen, Ootmarsum en dergelijke.
Nijverdal, Borne, Rijssen, Wierden, Vrienzenveen etc ten westen geef ik zo'n 130.000, al vind je hier ook Heracles supporters.

Dan is er natuurlijk Almelo, 80.000, maar daar zal niet zo heel veel Twente potentieel zitten, zolang Heracles nog puik presteert.

Dan komen we op: 430.000 zonder Almelo.
Een erg grove schatting natuurlijk.
  zondag 4 november 2007 @ 08:16:05 #127
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54350661
Googlen kan natuurlijk ook pfaf.
Regio Twente 2003: 625.000 inwoners.
pi_54350663
Hoef je maar 10% van de bevolking structureel te trekken. Dat lukt PSV nog geen eens dus dat zal best lukken
  zondag 4 november 2007 @ 08:26:07 #129
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54350688
En dan heb je het noorden van de Achterhoek nog en natuurlijk Hardenberg en omstreken ( zolang Emmen geen concurent wordt ( en dat worden ze niet ) ).
pi_54350697
Valt echt niet mee hoor om een stadion van 42k te vullen als je er nu 16 kan vestigen
  zondag 4 november 2007 @ 08:33:34 #131
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54350746
Het moet er binnen nu en een paar jaar staan anders kan je het sws vergeten

Wembley
Twickenham
Emirates
St James park
Stadium of Light
Old Trafford
Nieuwe Liverpool stadion
Villa Park
Elland road

Of naar Amsterdam, Eindhoven, Heerenveen, Rotterdam, Antwerpen, Brugge, Luik, Brussel

Moeilijke keus joh
pi_54351081
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:24 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hoe moet dat eruit gaan zien? Gelredome is toch niet zo makkelijk te verbouwen lijkt me
De hoeken wellicht rond maken maar de vraag is dat wel kan

Anders kunnen ze net zoals met het EK nog wel wat uitbreiden ( die stoeltjes die ze toen hadden , worden of nu niet meer gebruikt , of zijn weg ) maar dan kom je nog niet aan de 40.000.

Maar laat eerst Nederland maar dat WK krijgen met Belgie
  zondag 4 november 2007 @ 10:12:01 #134
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_54351232
quote:
Op zondag 4 november 2007 08:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wembley
Twickenham
Emirates
St James park
Stadium of Light
Old Trafford
Nieuwe Liverpool stadion
Villa Park
Elland road

Of naar Amsterdam, Eindhoven, Heerenveen, Rotterdam, Antwerpen, Brugge, Luik, Brussel

Moeilijke keus joh
Als je met concrete plannen kunt aantonen dat er binnen afzienbare tijd gebouwd gaat worden maak je wel een kans. Zuid-Afrika had ook nog maar een paar stadions voordat het WK werd binnengehaald.
Sterker nog, in Rusland, waar de OS gehouden worden in 2012 (?) staat nog helemaal niets op poten.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zondag 4 november 2007 @ 10:38:24 #135
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_54351426
quote:

Wembley
Twickenham
Emirates
St James park
Stadium of Light
Old Trafford
Nieuwe Liverpool stadion
Villa Park
Elland road

Moeilijke keus joh
Die vergelijking kun je ook maken tussen Italiën en Polen/Oekraïne voor 2012 en tussen Spanje en Portugal in 2004. Dat zegt nog niet zo veel.

Overigens denk ik niet dat de rugbybond toestemming zal geven om Twickenham te gebruiken en sowieso zou dat het derde stadion in Londen zijn.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_54356325
quote:
Op zondag 4 november 2007 07:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die denken dat Nederland en belgie een kans hebben
En op basis van wat zouden ze dat niet hebben?

Als Griekenland op zijn eentje de OS kan organiseren, waarom zouden België en Nederland dan samen het WK niet kunnen binnen halen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 november 2007 @ 15:10:05 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54356415
quote:
Op zondag 4 november 2007 10:12 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Als je met concrete plannen kunt aantonen dat er binnen afzienbare tijd gebouwd gaat worden maak je wel een kans. Zuid-Afrika had ook nog maar een paar stadions voordat het WK werd binnengehaald.
Sterker nog, in Rusland, waar de OS gehouden worden in 2012 (?) staat nog helemaal niets op poten.
OS
Rusland(sochi) is 2014
Londen is 2012
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_54356423
quote:

Wembley
Twickenham
Emirates
St James park
Stadium of Light
Old Trafford
Nieuwe Liverpool stadion
Villa Park
Elland road

Moeilijke keus joh
Turijn, Milaan, Rome, Napels, Florence en Palermo.

Of Donetsk, Warschau, Kiev, Dnipropetrovsk, Odesa en Gdansk.

Maar wie ging met Euro 2012 lopen?
pi_54357551
Er wordt trouwens in de wandelgangen van de UEFA al gefluisterd dat men een Europese voorronde moet organiseren, om zo één Europese kandidaat aan te duiden.
De UEFA heeft immers met acht stemmen een overwicht in het Uitvoerend Comité van de FIFA, maar als er te veel Europese kandidaturen komen, vergroot dat de verdeeldheid onder de stemmen en verkleitn het dus de kans op een terugkeer van het WK naar Europa. Daarom overweegt men dus één Europese kandidaat aan te duiden, die dan met de acht stemmen van de UEFA de grote topfavoriet zou worden om het uiteindelijk ook bij de FIFA te halen.
pi_54357688
Dat is lucratief voor de bobo's, die zich op die manier 2x kunnen laten fêteren door de lobby van het organisatiecomité. En kost het het uiteindelijk organiserende Europese land 2x 15 miljoen aan smeergeld.
pi_54357714
quote:
Op zondag 4 november 2007 15:10 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Turijn, Milaan, Rome, Napels, Florence en Palermo.

Of Donetsk, Warschau, Kiev, Dnipropetrovsk, Odesa en Gdansk.

Maar wie ging met Euro 2012 lopen?
EK is geen WK
pi_54357777
quote:
Op zondag 4 november 2007 10:38 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Die vergelijking kun je ook maken tussen Italiën en Polen/Oekraïne voor 2012 en tussen Spanje en Portugal in 2004. Dat zegt nog niet zo veel.

Overigens denk ik niet dat de rugbybond toestemming zal geven om Twickenham te gebruiken en sowieso zou dat het derde stadion in Londen zijn.
Tottenham of Chelsea gaat nog wel een nieuw stadion bouwen, met 55k-60k of zo
pi_54357805
quote:
Op zondag 4 november 2007 15:06 schreef Heero87 het volgende:

[..]

En op basis van wat zouden ze dat niet hebben?

Als Griekenland op zijn eentje de OS kan organiseren, waarom zouden België en Nederland dan samen het WK niet kunnen binnen halen.
Omdat de OS geboren is Athene net zoals het voetbal geboren is in Engeland
pi_54357951
quote:
Op zondag 4 november 2007 15:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

EK is geen WK
Maar het is net zo goed een keuze tussen een groot voetballand met grote en bekende voetbalstadions, en twee kleine voetballanden met totaal onbekende voetbalstadions. Wat dat betreft is er geen verschil.

En dan zijn de verschillen qua status tussen Old Trafford en de ArenA, de Kuip of de Heizel toch kleiner dan pakweg San Siro en de stadions in Warschau of Kiev.
quote:
Omdat de OS geboren is Athene net zoals het voetbal geboren is in Engeland
Bwa, dat zeggen de Engelsen misschien.

Maar de OS zijn inderdaad geboren in Athene, maar dat is op zich geen garantie om de OS te kunnen organiseren. En de Grieken hebben toch bewezen dat ze dat kunnen. Dus waarom zouden de Benelux-landen dan een kleiner toernooi niet kunnen organiseren.
pi_54358105
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:09 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Maar het is net zo goed een keuze tussen een groot voetballand met grote en bekende voetbalstadions, en twee kleine voetballanden met totaal onbekende voetbalstadions. Wat dat betreft is er geen verschil.

En dan zijn de verschillen qua status tussen Old Trafford en de ArenA, de Kuip of de Heizel toch kleiner dan pakweg San Siro en de stadions in Warschau of Kiev.
[..]

Bwa, dat zeggen de Engelsen misschien.

Maar de OS zijn inderdaad geboren in Athene, maar dat is op zich geen garantie om de OS te kunnen organiseren. En de Grieken hebben toch bewezen dat ze dat kunnen. Dus waarom zouden de Benelux-landen dan een kleiner toernooi niet kunnen organiseren.
Het is niet het zelfde hoe graag jij ook wil van wel. Het EK wordt bijvoorbeeld vaker gehouden in Europa dan een EK
pi_54358300
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het is niet het zelfde hoe graag jij ook wil van wel. Het EK wordt bijvoorbeeld vaker gehouden in Europa dan een EK
Tuurlijk is het niet hetzelfde. Het WK is veel groter, prestigieuzer en zeker in dit geval moeilijker binnen te halen. Maar Engeland is absoluut niet op voorhand gewonnen. Het verleden toont aan dat de favoriet het in de recente verleden zelden haalt bij de toewijzing van het EK, WK of de OS.

De Benelux heeft zeker een goede kans, als ze een goed dossier brengen en meestappen in de stemmencarroussel. Cruciaal is daarbij de Europese steun. En die gaat de afgelopen jaren toch opvallend vaak naar kleinere landen. Ik ben ervan overtuigd dat je Cyprus, Turkije, Frankrijk en Spanje (de belangrijke Europese stemmen in het Uitvoerend Comité) mee kan krijgen in het verhaal van de Benelux-kandidatuur. Als je dan ook in Afrika gaat ronselen, ben je al een heel eind ver.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 4 november 2007 @ 16:27:07 #147
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54358432
quote:
Op zondag 4 november 2007 15:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

EK is geen WK
nee maar als er een Europese voorselectie plaatsvind komt dat dan vanuti de UEFA dus dezelfde keuze als voor een EK
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54358598
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:27 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nee maar als er een Europese voorselectie plaatsvind komt dat dan vanuti de UEFA dus dezelfde keuze als voor een EK
De politieke macht van Engeland is in Europa veel groter.
pi_54358610
Trouwens een kandidatuur op zich, zonder het uiteindelijk te halen, zou ook al bijzonder mooi zijn, vooral dan voor België. Het zou eindelijk eens een stimulans geven om nieuwe stadions te bouwen, of bestaande stadions te vernieuwen.
pi_54358640
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De politieke macht van Engeland is in Europa veel groter.
Dat dachten ze bij de kandidatuur voor 2006 ook. Maar toen werden ze bij de stemming wel mooi vernederd door Duitsland. Twee stemmen ofzo geloof ik. .
pi_54368489
Bovendien heeft Nederland sinds 2000 een enorm goede naam opgebouwd bij de UEFA en FIFA. Door de EK's en het WK dat het georganiseerd heeft. De UEFA en FIFA zijn om uiteenlopende redenen een stuk minder tevreden over Engeland. Maar goed, het is allemaal nog zo ver weg, dus uitspraken als 'Nederland zal het hoe dan ook gaan afleggen tegen Engeland' slaan helemaal nergens op. Er is gewoon nul zekerheid wat dat betreft.
pi_54369221
WE zzulllen zien we kunnen wel gaan discusseren tot 2012 ofzo jezus
AFC AJAX
  zondag 4 november 2007 @ 23:37:08 #153
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54369962
quote:
Op zondag 4 november 2007 23:11 schreef BonJovi het volgende:
WE zzulllen zien we kunnen wel gaan discusseren tot 2012 ofzo jezus
Dat is te laat, Maria.
pi_54370802
Vorige week werd bekend dat het WK 2014 in BrazilIë is, dus dan zal in 2011 wel bekend worden waar het in 2018 wordt gehouden.
pi_54370930
Derde ring Euroborg is mogelijk. 33.000 plaatsen en dan niet groot genoeg als WK stadion:

http://www.trotsvanhetnoorden.nl/nieuws.php?ACT=show&id=778
pi_54370964
quote:
Op zondag 4 november 2007 16:33 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Dat dachten ze bij de kandidatuur voor 2006 ook. Maar toen werden ze bij de stemming wel mooi vernederd door Duitsland. Twee stemmen ofzo geloof ik. .
Duitsland is de politieke en economische macht van Europa
pi_54371002
quote:
Op maandag 5 november 2007 00:26 schreef DRD het volgende:
Derde ring Euroborg is mogelijk. 33.000 plaatsen en dan niet groot genoeg als WK stadion:

http://www.trotsvanhetnoorden.nl/nieuws.php?ACT=show&id=778
Wat een mafkees die zegt dat het niet uitgebreid kan worden wegens 'architektonische' redenen

Ze kunnen stadions half in de grond bouwen à la Nou Camp, maar een extra ringetje om een stadion kan niet
pi_54371024
quote:
Op maandag 5 november 2007 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom komen ze dan op 2e Kerstdag massaal naar de Ikea bij ons?
pi_54371337
quote:
Op maandag 5 november 2007 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En jij denkt dat pakweg Frankrijk of Turkije straks gaat stemmen voor Engeland omdat het een grote politieke en economische macht is? .

Dat Duitsland zoveel stemmen heeft gehaald, heeft daar weinig mee te maken. Dat heeft alles te maken met het meespelen van het spelletje en het ronselen van de stemmen.

Als ik zie naar de Europese landen die straks mogen meebeslissen, dan geef ik de Benelux een goeie kans.

Duitsland liet al zijn voorkeur blijken voor Engeland, maar daar is niks definitiefs natuurlijk.

Frankrijk kan je sowieso op het conto van de Benelux schrijven.

Dan heb je nog Spanje, Cyprus, Turkije en Rusland (als die zich niet zelf kandidaat stellen). Die landen moet je dus zien te overtuigen. Ik zie niet in waarom die per se voor Engeland zouden kiezen.
pi_54454416
quote:
Van lc.nl:
Heerenveen lonkt naar WK-voetbal 2018

HEERENVEEN - De gemeente Heerenveen wil zich best aanmelden als speelstad voor het wereldkampioenschap voetbal van 2018.

Het is aan de Sportclub Heerenveen en Sportstad Heerenveen of het stadion kan worden uitgebreid. De wereldvoetbalbond FIFA vraagt om stadions met 40.000 zitplaatsen. Het huidige Abe Lenstrastadion kan 26.000 toeschouwers bergen.

Achter de schermen wordt er in Heerenveen druk gerekend of het stadion groter kan. Er is onder meer overleg met de provincie, omdat de gemeente de investeringen niet alleen kan opbrengen. Heerenveen is, net als onder meer Groningen, door de KNVB gevraagd of het zich kandidaat wil stellen. Beide waren eerder dit jaar nog met succes speelstad voor het EK onder 21.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:51:30 #161
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54456107
Nou we kunnen het ook wel alleen organiseren als dat zo door gaat.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_54456229
Hebben ze ons al gevraagd als eventuele speelstad?
Hoi.
pi_54457357
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:38 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Kijk, ik wilde er ook iets over posten .. Kom op zeg .. Die Friezen zijn altijd anti Nederlands. Nu er iets "te halen" valt willen ze in één keer optreden als vertegenwoordiger van het Nederlandse voetbal (want die steden worden zo gezien). Onbegrijpelijk. Laat hen dan eerst maar eens stoppen met het Friese volkslied voor iedere match, en hen laten aantonen dat ze voor Nederland staan, en niet alleen geld eraan willen verdienen ...
pi_54457611
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:42 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Kijk, ik wilde er ook iets over posten .. Kom op zeg .. Die Friezen zijn altijd anti Nederlands. Nu er iets "te halen" valt willen ze in één keer optreden als vertegenwoordiger van het Nederlandse voetbal (want die steden worden zo gezien). Onbegrijpelijk. Laat hen dan eerst maar eens stoppen met het Friese volkslied voor iedere match, en hen laten aantonen dat ze voor Nederland staan, en niet alleen geld eraan willen verdienen ...
Kom zeg. Friezen zijn net zo trots op Friesland als jij trots op Breda bent. De rest van jouw verhaal is bullshit, denk je serieus dat de meerderheid van de Friezen zich wil afscheiden van Nederland?
pi_54457760
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:53 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Kom zeg. Friezen zijn net zo trots op Friesland als jij trots op Breda bent. De rest van jouw verhaal is bullshit, denk je serieus dat de meerderheid van de Friezen zich wil afscheiden van Nederland?
Zo komt het over het algemeen wel over. Ik vind het verschrikkelijk om aan te moeten zien dat bv bezoekende voetbalclubs opgesteld moeten gaan staan om het "volkslied" te horen. Dat jullie trots zijn op Friesland mag best, maar dat kun je een ander toch niet opleggen om aan deel te nemen ?

En heb wel een idee ja dat een groot deel zich zou willen afsplitsen van Nederland. Dat is toch ook niet vreemd na veel (media) aandacht de laastte jaren ..
  donderdag 8 november 2007 @ 23:59:27 #166
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54470866
- Amsterdam
- Rotterdam
- Eindhoven
- Enschede
- Alkmaar
- Heerenveen
- Groningen

Dat zijn er 7, nog 5 erbij uit Belgie?
pi_54470954
Heerenveen én Groningen lijkt me iets te veel van het goede
pi_54470989
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:59 schreef pfaf het volgende:
- Amsterdam
- Rotterdam
- Eindhoven
- Enschede
- Alkmaar
- Heerenveen
- Groningen

Nieuwe stadions voor Anderlecht, Brugge en Standard. En hoe groot is dat stadion van Genk?
pi_54471412
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:03 schreef Radegast het volgende:

[..]

Nieuwe stadions voor Anderlecht, Brugge en Standard. En hoe groot is dat stadion van Genk?
Antwerpen zou het vierde moeten worden.

Het is ook niet uitgesloten dat er in Brussel straks gewoon twee stadions gebouwd worden: één nationaal team, en één voor Anderlecht. Al zou dat op zijn zachtst gezegd wel een beetje doelloos zijn.

Genk is iets van 25.000 dacht ik.
pi_54479258
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:02 schreef Erasmusch het volgende:
Heerenveen én Groningen lijkt me iets te veel van het goede
Want? Alkmaar en Amsterdam liggen dichter bij elkaar dan Groningen en Heerenveen...
pi_54479437
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:41 schreef Grunner het volgende:

[..]

Want? Alkmaar en Amsterdam liggen dichter bij elkaar dan Groningen en Heerenveen...
Je bent me net voor

Overigens roepen veel mensen dat Engeland de grootste kans maakt omdat de stadions er al staan, maar de
FIFA wijst normaal gesproken het toernooi toe aan een land waar iets te ontwikkelen valt. In Nederland en Belgie is dat het geval met de nieuwe stadions.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54479892
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:46 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Je bent me net voor

Overigens roepen veel mensen dat Engeland de grootste kans maakt omdat de stadions er al staan, maar de
FIFA wijst normaal gesproken het toernooi toe aan een land waar iets te ontwikkelen valt. In Nederland en Belgie is dat het geval met de nieuwe stadions.
Dan maakt Rusland een nog grotere kans. Hoog tijd om die communistische betonbakken te vervangen.
pi_54479918
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:06 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dan maakt Rusland een nog grotere kans. Hoog tijd om die communistische betonbakken te vervangen.
Heb je al eens in België rond gekeken? Ik kan me niet voorstellen dat het in België nog erger is. .
pi_54480170
Nee ben nog nooit in een Belgisch stadion geweest. Ook niet in een Russische trouwens.
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:25:45 #175
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_54480404
Doet Luxemburg niet mee?
29.10 Novastar HMH
pi_54480627
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:25 schreef Damzkieee het volgende:
Doet Luxemburg niet mee?
Ja, normaal gezien wel.

Maar louter als steun, ze zullen geen wedstrijden organiseren noch zelf deelnemen.
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:43:39 #177
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54480866
quote:
- Amsterdam
- Rotterdam
- Eindhoven
- Enschede
- Alkmaar
- Heerenveen
- Groningen

Je vergeet Arnhem. Zou ik eerder op rekenen dan Enschede of Heerenveen.
Ta mère bien.
pi_54482174
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:16 schreef MaxPower het volgende:
Nee ben nog nooit in een Belgisch stadion geweest. Ook niet in een Russische trouwens.
De Belgische stadions zijn erg gaaf en ademen gewoon een ouderwets sfeertje uit. Voor een WK zijn ze alleen volkomen ongeschikt
pi_54482207
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:43 schreef De_Postbode het volgende:

[..]

Je vergeet Arnhem. Zou ik eerder op rekenen dan Enschede of Heerenveen.
Hou anders even het nieuws bij. Enschede en Heerenveen hebben de intentie uitgesproken mee te doen, Enschede breidt sowieso het stadion al uit. Arnhem daarentegen heeft aangegeven vooralsnog geen interesse te hebben
pi_54484316
quote:
- Amsterdam
- Rotterdam
- Eindhoven
- Enschede
- Alkmaar
- Heerenveen
- Groningen

Zijn er niet slechts tien stadions nodig? Dat betekend dat er nog maar drie bij moeten. Er zal uiteindelijk vast nog wel één uit Nederland afvallen. Dan zou België vier stadions moeten leveren.

Zuid-Afrika doet het met tien stadions: http://www.stadionwelt.de/neu/sw_stadien/index.php?folder=sites/wm&site=2010
pi_54490097
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:09 schreef Grunner het volgende:

[..]

Zijn er niet slechts tien stadions nodig? Dat betekend dat er nog maar drie bij moeten. Er zal uiteindelijk vast nog wel één uit Nederland afvallen. Dan zou België vier stadions moeten leveren.

Zuid-Afrika doet het met tien stadions: http://www.stadionwelt.de/neu/sw_stadien/index.php?folder=sites/wm&site=2010
6-4 lijkt me goede verhouding. Antwerpen, Brugge, Luik en Brussel in België. En al zeker Alkmaar, Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven en nog twee anderen in Nederland. .

Je kan er natuurlijk altijd meer bouwen, op zich is daar niks tegen, je speelt dan gewoon minder in elk stadion, maar dat lijkt me nu ook niet echt nuttig.
  zaterdag 10 november 2007 @ 03:58:52 #182
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54498983
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:09 schreef Grunner het volgende:

[..]

Kan ook, ik spiekte even bij het WK 2006 en daar gebruikten ze 12 stadions. Vandaar...
  zaterdag 10 november 2007 @ 08:41:35 #183
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_54499703
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:34 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ja, normaal gezien wel.

Maar louter als steun, ze zullen geen wedstrijden organiseren noch zelf deelnemen.
Dat zou wat zijn geweest, had je 3 ploegen die gekwalificeerd waren en Luxemburg met die loodgieters en dakdekkers op het WK
29.10 Novastar HMH
pi_54500877
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:41 schreef Grunner het volgende:

[..]

En misschien ook nog wel dichter bij elkaar dan Rotterdam en Adam, maar het gaat niet alleen om afstand he
  zaterdag 10 november 2007 @ 11:09:42 #185
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_54500918
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 08:41 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn geweest, had je 3 ploegen die gekwalificeerd waren en Luxemburg met die loodgieters en dakdekkers op het WK
Als er in Luxemburg gespeeld zou worden zou Luxemburg natuurlijk niet rechtstreeks toegelaten worden, dat zou voor de FIFA en de andere Europese landen volstrekt onacceptabel zijn.
pi_54502709
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 11:06 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

En misschien ook nog wel dichter bij elkaar dan Rotterdam en Adam, maar het gaat niet alleen om afstand he
Nou vertel, waar gaat het dan wel om?
pi_54503020
Ik zie Groningen/Enschede/Heerenveen eerder gekozen wordne dan Alkmaar
pi_54503029
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 11:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als er in Luxemburg gespeeld zou worden zou Luxemburg natuurlijk niet rechtstreeks toegelaten worden, dat zou voor de FIFA en de andere Europese landen volstrekt onacceptabel zijn.
Inderdaad, dat zou gewoon de dood van de kandidatuur zijn natuurlijk... Ik denk dat ze in Luxemburg zelf ook wel beseffen dat dat niet kan. .
  zaterdag 10 november 2007 @ 18:49:56 #189
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54509585
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:36 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Hou anders even het nieuws bij. Enschede en Heerenveen hebben de intentie uitgesproken mee te doen, Enschede breidt sowieso het stadion al uit. Arnhem daarentegen heeft aangegeven vooralsnog geen interesse te hebben
Aha. Da's dan zonde.
Overigens bedoelde ik meer te zeggen dat het makkelijker is voor het Gelredome om uit te breiden naar minstens 40.000 plaatsen dan voor het Arke- of Abe Lenstra Stadion. Vooral Arke dan, daar passen er momenteel nog geen 15.000 in.
Ta mère bien.
pi_54509911
Tering hee, dan krijgen we wel Veel grote stadions. ToPpie.
pi_54510136
Maar als je kijkt naar die stadions in Zuid Afrika, 96.000, 3 x 70.000... Dan mogen er in Rotterdam, Brussel en Amsterdam wel 3 écht grote stadions komen.
  zaterdag 10 november 2007 @ 19:42:42 #192
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54510808
Tja, maar zijn dat ook voetbalstadions (niet dat dat voor het WK 2010 uitmaakt)? We hebben daarbij gewoon de bevolkingsaantallen niet om zulke dingen wekelijks vol te krijgen, dus schrijf dat maar op je buik.

Lullig genoeg is dat ook precies de reden dat de Eredivisie niet goed mee kan komen met de grootste competities. Die clubs daar halen bakken binnen aan tv-gelden, waar ze weer goede spelers mee weg kunnen kapen, want daar kijken gewoon standaard meer mensen naar die wedstrijden, weliswaar niet relatief gezien, maar dat boeit dus niet.
Dan kun je nog zulke goede jeugdopleidingen en van nature hoge concentratie talenten hebben (de enige reden dat we überhaupt nog een beetje mee komen, i.t.t. bijvoorbeeld België, hoewel die talenten steeds vanzelf weer worden weggekocht), zonder poen ben je in het commerciële voetbal nergens.
Ta mère bien.
pi_54512685
We moeten wel opletten, want straks splitst België en wordt het een WK met vier of zelfs vijf organisatoren. .
  zaterdag 10 november 2007 @ 22:10:43 #194
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54514442
Dan sluiten we die tyfus Walen wat mij betreft gewoon buiten.
Vlaanelux.
Ta mère bien.
pi_54515068
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 22:10 schreef De_Postbode het volgende:
Dan sluiten we die tyfus Walen wat mij betreft gewoon buiten.
Vlaanelux.
Dat maakt de zaken wel bijzonder moeiljk, want met Luik en zeker Brussel mis je twee belangrijke gaststeden. .
  zondag 11 november 2007 @ 03:46:33 #196
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54519762
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 18:49 schreef De_Postbode het volgende:

[..]

Aha. Da's dan zonde.
Overigens bedoelde ik meer te zeggen dat het makkelijker is voor het Gelredome om uit te breiden naar minstens 40.000 plaatsen dan voor het Arke- of Abe Lenstra Stadion. Vooral Arke dan, daar passen er momenteel nog geen 15.000 in.
??
Het lijkt me vele malen makkelijker om het Arke stadion uit te breiden dan het Gelredome, wat een dak heeft en die rare dichte hoeken. Een ring bovenop het Arkestadion is daarbij vergeleken een peuleschil..
  zondag 11 november 2007 @ 10:54:51 #197
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_54521521
quote:
Op zondag 11 november 2007 03:46 schreef pfaf het volgende:

[..]

??
Het lijkt me vele malen makkelijker om het Arke stadion uit te breiden dan het Gelredome, wat een dak heeft en die rare dichte hoeken. Een ring bovenop het Arkestadion is daarbij vergeleken een peuleschil..
Het is alleen de vraag of de fundamenten van het stadion daar geschikt voor zijn. Bij het Arke Stadion schijnt het te kunnen, maar er zijn ook stadions waar het bouwtechnisch moeilijk is om een ring er bovenop te zetten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 november 2007 @ 01:22:35 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54541862
quote:
Op zondag 11 november 2007 10:54 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het is alleen de vraag of de fundamenten van het stadion daar geschikt voor zijn. Bij het Arke Stadion schijnt het te kunnen, maar er zijn ook stadions waar het bouwtechnisch moeilijk is om een ring er bovenop te zetten.
dat is nog altijd makkelijker dan een dakconstructie van vele miljoen slopen en wat anders doen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54542410
Eindhoven 40.000
Heerenveen 40.000
Enschede 40.000
Amsterdam 50.000
Rotterdam 50.000
Brussel 50.000
Brugge 40.000
Luik 40.000
Charleoix 40.000

Zoiets moet het worden?
pi_54542413
En Engeland gaat het doen met.

Arsenal 60.000
Manchester 75.000
Liverpool 60.000
Wembley 90.000
Chelsea/Tottenham 40.000
Birmingham 45.000
Sunderland 50.000
Newcastle 50.000
Ergens in Zuid Engeland(Portsmouth bijvoorbeeld) 40.000
Nottingham c.q. Leeds 40.000
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')