En Italië dat voor het EK 2012 door Polen-Oekraïne geklopt werd niet vergeten.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:02 schreef Heero87 het volgende:
De Ieren en de Schotten denken dan weer aan een joint bid. De Schotten zouden zich dan toch beter bij de Engelsen voegen en er een UK-bid van maken. Nu goed, de Benelux kan er maar wel bij varen..
Engeland lijkt iig de grote favoriet voor de organisatie. Maar eigenlijk halen de grote favorieten het zelden bij de toekenning van zo'n toernooi? Denk maar aan Parijs voor de OS van 2014, of Duitsland dat verrassend Zuid-Afrika klopte voor het WK van 2006.
Ze hebben de Schotten niet nodig, maar het zou hun kandidatuur wel sterker maken imo.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:23 schreef mcyodogg het volgende:
Waarom zouden de Engelsen de Schotten nodig hebben dan?
er werden al diverse belangrijke wedstrijden gespeeldquote:Op zaterdag 3 november 2007 15:32 schreef De_Ananas het volgende:
''Cricket''
Dan speel je in zo'n nepstadion, denk niet dat de Fifa dat wil?
Maar van Sydney naar Melbourne is al 900 KM, net zoals naar Brisbane.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:21 schreef rubbereend het volgende:
Australië heeft natuurlijk nu al een hoop prima stadions:
Melbourne Cricket Ground 100.000
Telstra Dome 56.347
Telstra Stadium 83.500
Sydney Football Stadium 45.500
Suncorp Stadium 52.579
dat is toch een lekkere basis
in de VS was dat toch ook geen probleem. Nederland speelde in de poule wedstrijden in Washington en Orlando. Je zorgt gewoon dat er 1 pule in Sidney speelt, 1 in Melbourne etc. etc.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:45 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Maar van Sydney naar Melbourne is al 900 KM, net zoals naar Brisbane.
Maar geen WK.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er werden al diverse belangrijke wedstrijden gespeeld
quote:Gelredome in beeld voor WK 2018
ARNHEM - Als Nederland en België het Wereldkampioenschap voetbal in 2018 toegewezen krijgen, is Arnhem in beeld als een mogelijke speelstad.
"Wij hebben diverse gemeenten daarvoor benaderd, waaronder Arnhem", licht algemeen directeur Harry Been van de KNVB toe. "Bij het WK moet een stadion een capaciteit hebben van 40.000 toeschouwers netto. Bruto is dat iets meer. Arnhem heeft laten weten dat Gelredome daar niet aan voldoet."
Een uitbreiding van Gelredome kost naar schatting 18 miljoen euro. Omdat het WK nog niet is toegewezen, zijn daar nog geen concrete plannen voor.
Bron : Omroep Gelderland
Dan zal Cambuur daarna in een enorm groot en vooral leeg stadion moeten spelen, dat lijkt me niet ideaal...quote:Op zaterdag 3 november 2007 16:51 schreef hello_moto1992 het volgende:
Er moet trouwens sowieso een stadion in Fryslan![]()
Hoe moet dat eruit gaan zien? Gelredome is toch niet zo makkelijk te verbouwen lijkt mequote:
kan prima:quote:Op zaterdag 3 november 2007 16:03 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar geen WK.
En aangezien dat het grootste stadion is lijkt me dat ie een belangrijke wedstrijd zou moeten krijgen dan....
21 vs 16 miljoen scheelt nog al wat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:18 schreef Stpan het volgende:
Australie. Net zoveel inwoners als Nederland, en voetbal interesseert de mensen geen ene kut daar.
Maar Nederland zou met België en Luxemburg organiseren, dus dat brengt het totaal op 27 miljoen.quote:Op zondag 4 november 2007 03:25 schreef pfaf het volgende:
[..]
21 vs 16 miljoen scheelt nog al wat.
En onderschat niet hoe sportgek men in Australie is. Bij een WK zullen echt alle stadions bomvol zitten en zal het hele land voetbalgek zijn hoor...
Ik weet het niet. Engeland is duidelijk favoriet, maar favorieten halen het zelden... Volgens mij maakt de Benelux echt wel een kans als ze een goed dossier samenstellen.quote:Op zondag 4 november 2007 03:50 schreef pfaf het volgende:
Lijkt me ook niet realiseerbaar. Overigens denk ik dat Engeland het krijgt hoor, ik verwacht niet veel van Australie.
Enschede = 150.000quote:Op zondag 4 november 2007 07:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel mensen wonen er in Twente, pak hem beet 20 km om Enschede?
De hoeken wellicht rond maken maar de vraag is dat wel kanquote:Op zaterdag 3 november 2007 18:24 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hoe moet dat eruit gaan zien? Gelredome is toch niet zo makkelijk te verbouwen lijkt me
Als je met concrete plannen kunt aantonen dat er binnen afzienbare tijd gebouwd gaat worden maak je wel een kans. Zuid-Afrika had ook nog maar een paar stadions voordat het WK werd binnengehaald.quote:Op zondag 4 november 2007 08:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het moet er binnen nu en een paar jaar staan anders kan je het sws vergeten
Wembley
Twickenham
Emirates
St James park
Stadium of Light
Old Trafford
Nieuwe Liverpool stadion
Villa Park
Elland road
Of naar Amsterdam, Eindhoven, Heerenveen, Rotterdam, Antwerpen, Brugge, Luik, Brussel
Moeilijke keus joh
Die vergelijking kun je ook maken tussen Italiën en Polen/Oekraïne voor 2012 en tussen Spanje en Portugal in 2004. Dat zegt nog niet zo veel.quote:Op zondag 4 november 2007 08:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wembley
Twickenham
Emirates
St James park
Stadium of Light
Old Trafford
Nieuwe Liverpool stadion
Villa Park
Elland road
Of naar Amsterdam, Eindhoven, Heerenveen, Rotterdam, Antwerpen, Brugge, Luik, Brussel
Moeilijke keus joh
En op basis van wat zouden ze dat niet hebben?quote:Op zondag 4 november 2007 07:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die denken dat Nederland en belgie een kans hebben![]()
OSquote:Op zondag 4 november 2007 10:12 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Als je met concrete plannen kunt aantonen dat er binnen afzienbare tijd gebouwd gaat worden maak je wel een kans. Zuid-Afrika had ook nog maar een paar stadions voordat het WK werd binnengehaald.
Sterker nog, in Rusland, waar de OS gehouden worden in 2012 (?) staat nog helemaal niets op poten.
Turijn, Milaan, Rome, Napels, Florence en Palermo.quote:Op zondag 4 november 2007 08:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wembley
Twickenham
Emirates
St James park
Stadium of Light
Old Trafford
Nieuwe Liverpool stadion
Villa Park
Elland road
Moeilijke keus joh
EK is geen WKquote:Op zondag 4 november 2007 15:10 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Turijn, Milaan, Rome, Napels, Florence en Palermo.
Of Donetsk, Warschau, Kiev, Dnipropetrovsk, Odesa en Gdansk.
Maar wie ging met Euro 2012 lopen?
Tottenham of Chelsea gaat nog wel een nieuw stadion bouwen, met 55k-60k of zoquote:Op zondag 4 november 2007 10:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die vergelijking kun je ook maken tussen Italiën en Polen/Oekraïne voor 2012 en tussen Spanje en Portugal in 2004. Dat zegt nog niet zo veel.
Overigens denk ik niet dat de rugbybond toestemming zal geven om Twickenham te gebruiken en sowieso zou dat het derde stadion in Londen zijn.
Omdat de OS geboren is Athene net zoals het voetbal geboren is in Engelandquote:Op zondag 4 november 2007 15:06 schreef Heero87 het volgende:
[..]
En op basis van wat zouden ze dat niet hebben?
Als Griekenland op zijn eentje de OS kan organiseren, waarom zouden België en Nederland dan samen het WK niet kunnen binnen halen.
Maar het is net zo goed een keuze tussen een groot voetballand met grote en bekende voetbalstadions, en twee kleine voetballanden met totaal onbekende voetbalstadions. Wat dat betreft is er geen verschil.quote:
Bwa, dat zeggen de Engelsen misschien.quote:Omdat de OS geboren is Athene net zoals het voetbal geboren is in Engeland
Het is niet het zelfde hoe graag jij ook wil van wel. Het EK wordt bijvoorbeeld vaker gehouden in Europa dan een EKquote:Op zondag 4 november 2007 16:09 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Maar het is net zo goed een keuze tussen een groot voetballand met grote en bekende voetbalstadions, en twee kleine voetballanden met totaal onbekende voetbalstadions. Wat dat betreft is er geen verschil.
En dan zijn de verschillen qua status tussen Old Trafford en de ArenA, de Kuip of de Heizel toch kleiner dan pakweg San Siro en de stadions in Warschau of Kiev.
[..]
Bwa, dat zeggen de Engelsen misschien.
Maar de OS zijn inderdaad geboren in Athene, maar dat is op zich geen garantie om de OS te kunnen organiseren. En de Grieken hebben toch bewezen dat ze dat kunnen. Dus waarom zouden de Benelux-landen dan een kleiner toernooi niet kunnen organiseren.
Tuurlijk is het niet hetzelfde. Het WK is veel groter, prestigieuzer en zeker in dit geval moeilijker binnen te halen. Maar Engeland is absoluut niet op voorhand gewonnen. Het verleden toont aan dat de favoriet het in de recente verleden zelden haalt bij de toewijzing van het EK, WK of de OS.quote:Op zondag 4 november 2007 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is niet het zelfde hoe graag jij ook wil van wel. Het EK wordt bijvoorbeeld vaker gehouden in Europa dan een EK
nee maar als er een Europese voorselectie plaatsvind komt dat dan vanuti de UEFA dus dezelfde keuze als voor een EKquote:
De politieke macht van Engeland is in Europa veel groter.quote:Op zondag 4 november 2007 16:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee maar als er een Europese voorselectie plaatsvind komt dat dan vanuti de UEFA dus dezelfde keuze als voor een EK
Dat dachten ze bij de kandidatuur voor 2006 ook. Maar toen werden ze bij de stemming wel mooi vernederd door Duitsland. Twee stemmen ofzo geloof ik.quote:Op zondag 4 november 2007 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De politieke macht van Engeland is in Europa veel groter.
Dat is te laat, Maria.quote:Op zondag 4 november 2007 23:11 schreef BonJovi het volgende:
WE zzulllen zien we kunnen wel gaan discusseren tot 2012 ofzo jezus
Duitsland is de politieke en economische macht van Europaquote:Op zondag 4 november 2007 16:33 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Dat dachten ze bij de kandidatuur voor 2006 ook. Maar toen werden ze bij de stemming wel mooi vernederd door Duitsland. Twee stemmen ofzo geloof ik..
Wat een mafkees die zegt dat het niet uitgebreid kan worden wegens 'architektonische' redenenquote:Op maandag 5 november 2007 00:26 schreef DRD het volgende:
Derde ring Euroborg is mogelijk. 33.000 plaatsen en dan niet groot genoeg als WK stadion:
http://www.trotsvanhetnoorden.nl/nieuws.php?ACT=show&id=778
Waarom komen ze dan op 2e Kerstdag massaal naar de Ikea bij ons?quote:Op maandag 5 november 2007 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Duitsland is de politieke en economische macht van Europa
En jij denkt dat pakweg Frankrijk of Turkije straks gaat stemmen voor Engeland omdat het een grote politieke en economische macht is?quote:Op maandag 5 november 2007 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Duitsland is de politieke en economische macht van Europa
quote:Van lc.nl:
Heerenveen lonkt naar WK-voetbal 2018
HEERENVEEN - De gemeente Heerenveen wil zich best aanmelden als speelstad voor het wereldkampioenschap voetbal van 2018.
Het is aan de Sportclub Heerenveen en Sportstad Heerenveen of het stadion kan worden uitgebreid. De wereldvoetbalbond FIFA vraagt om stadions met 40.000 zitplaatsen. Het huidige Abe Lenstrastadion kan 26.000 toeschouwers bergen.
Achter de schermen wordt er in Heerenveen druk gerekend of het stadion groter kan. Er is onder meer overleg met de provincie, omdat de gemeente de investeringen niet alleen kan opbrengen. Heerenveen is, net als onder meer Groningen, door de KNVB gevraagd of het zich kandidaat wil stellen. Beide waren eerder dit jaar nog met succes speelstad voor het EK onder 21.
Kijk, ik wilde er ook iets over posten .. Kom op zeg .. Die Friezen zijn altijd anti Nederlands. Nu er iets "te halen" valt willen ze in één keer optreden als vertegenwoordiger van het Nederlandse voetbal (want die steden worden zo gezien). Onbegrijpelijk. Laat hen dan eerst maar eens stoppen met het Friese volkslied voor iedere match, en hen laten aantonen dat ze voor Nederland staan, en niet alleen geld eraan willen verdienen ...quote:
Kom zeg. Friezen zijn net zo trots op Friesland als jij trots op Breda bent. De rest van jouw verhaal is bullshit, denk je serieus dat de meerderheid van de Friezen zich wil afscheiden van Nederland?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:42 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Kijk, ik wilde er ook iets over posten .. Kom op zeg .. Die Friezen zijn altijd anti Nederlands. Nu er iets "te halen" valt willen ze in één keer optreden als vertegenwoordiger van het Nederlandse voetbal (want die steden worden zo gezien). Onbegrijpelijk. Laat hen dan eerst maar eens stoppen met het Friese volkslied voor iedere match, en hen laten aantonen dat ze voor Nederland staan, en niet alleen geld eraan willen verdienen ...
Zo komt het over het algemeen wel over. Ik vind het verschrikkelijk om aan te moeten zien dat bv bezoekende voetbalclubs opgesteld moeten gaan staan om het "volkslied" te horen. Dat jullie trots zijn op Friesland mag best, maar dat kun je een ander toch niet opleggen om aan deel te nemen ?quote:Op donderdag 8 november 2007 15:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Kom zeg. Friezen zijn net zo trots op Friesland als jij trots op Breda bent. De rest van jouw verhaal is bullshit, denk je serieus dat de meerderheid van de Friezen zich wil afscheiden van Nederland?![]()
Nieuwe stadions voor Anderlecht, Brugge en Standard. En hoe groot is dat stadion van Genk?quote:Op donderdag 8 november 2007 23:59 schreef pfaf het volgende:
- Amsterdam
- Rotterdam
- Eindhoven
- Enschede
- Alkmaar
- Heerenveen
- Groningen
Dat zijn er 7, nog 5 erbij uit Belgie?
Antwerpen zou het vierde moeten worden.quote:Op vrijdag 9 november 2007 00:03 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nieuwe stadions voor Anderlecht, Brugge en Standard. En hoe groot is dat stadion van Genk?
Want? Alkmaar en Amsterdam liggen dichter bij elkaar dan Groningen en Heerenveen...quote:Op vrijdag 9 november 2007 00:02 schreef Erasmusch het volgende:
Heerenveen én Groningen lijkt me iets te veel van het goede
Je bent me net voorquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:41 schreef Grunner het volgende:
[..]
Want? Alkmaar en Amsterdam liggen dichter bij elkaar dan Groningen en Heerenveen...
Dan maakt Rusland een nog grotere kans. Hoog tijd om die communistische betonbakken te vervangen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:46 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Je bent me net voor
Overigens roepen veel mensen dat Engeland de grootste kans maakt omdat de stadions er al staan, maar de
FIFA wijst normaal gesproken het toernooi toe aan een land waar iets te ontwikkelen valt. In Nederland en Belgie is dat het geval met de nieuwe stadions.
Heb je al eens in België rond gekeken? Ik kan me niet voorstellen dat het in België nog erger is.quote:Op vrijdag 9 november 2007 13:06 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dan maakt Rusland een nog grotere kans. Hoog tijd om die communistische betonbakken te vervangen.
Ja, normaal gezien wel.quote:Op vrijdag 9 november 2007 13:25 schreef Damzkieee het volgende:
Doet Luxemburg niet mee?
Je vergeet Arnhem. Zou ik eerder op rekenen dan Enschede of Heerenveen.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:59 schreef pfaf het volgende:
- Amsterdam
- Rotterdam
- Eindhoven
- Enschede
- Alkmaar
- Heerenveen
- Groningen
De Belgische stadions zijn erg gaaf en ademen gewoon een ouderwets sfeertje uit. Voor een WK zijn ze alleen volkomen ongeschiktquote:Op vrijdag 9 november 2007 13:16 schreef MaxPower het volgende:
Nee ben nog nooit in een Belgisch stadion geweest. Ook niet in een Russische trouwens.
Hou anders even het nieuws bij. Enschede en Heerenveen hebben de intentie uitgesproken mee te doen, Enschede breidt sowieso het stadion al uit. Arnhem daarentegen heeft aangegeven vooralsnog geen interesse te hebbenquote:Op vrijdag 9 november 2007 13:43 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
Je vergeet Arnhem. Zou ik eerder op rekenen dan Enschede of Heerenveen.
Zijn er niet slechts tien stadions nodig? Dat betekend dat er nog maar drie bij moeten. Er zal uiteindelijk vast nog wel één uit Nederland afvallen. Dan zou België vier stadions moeten leveren.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:59 schreef pfaf het volgende:
- Amsterdam
- Rotterdam
- Eindhoven
- Enschede
- Alkmaar
- Heerenveen
- Groningen
6-4 lijkt me goede verhouding. Antwerpen, Brugge, Luik en Brussel in België. En al zeker Alkmaar, Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven en nog twee anderen in Nederland.quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:09 schreef Grunner het volgende:
[..]
Zijn er niet slechts tien stadions nodig? Dat betekend dat er nog maar drie bij moeten. Er zal uiteindelijk vast nog wel één uit Nederland afvallen. Dan zou België vier stadions moeten leveren.
Zuid-Afrika doet het met tien stadions: http://www.stadionwelt.de/neu/sw_stadien/index.php?folder=sites/wm&site=2010
Kan ook, ik spiekte even bij het WK 2006 en daar gebruikten ze 12 stadions. Vandaar...quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:09 schreef Grunner het volgende:
[..]
Zijn er niet slechts tien stadions nodig? Dat betekend dat er nog maar drie bij moeten. Er zal uiteindelijk vast nog wel één uit Nederland afvallen. Dan zou België vier stadions moeten leveren.
Zuid-Afrika doet het met tien stadions: http://www.stadionwelt.de/neu/sw_stadien/index.php?folder=sites/wm&site=2010
Dat zou wat zijn geweest, had je 3 ploegen die gekwalificeerd waren en Luxemburg met die loodgieters en dakdekkers op het WKquote:Op vrijdag 9 november 2007 13:34 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ja, normaal gezien wel.
Maar louter als steun, ze zullen geen wedstrijden organiseren noch zelf deelnemen.
En misschien ook nog wel dichter bij elkaar dan Rotterdam en Adam, maar het gaat niet alleen om afstand hequote:Op vrijdag 9 november 2007 12:41 schreef Grunner het volgende:
[..]
Want? Alkmaar en Amsterdam liggen dichter bij elkaar dan Groningen en Heerenveen...
Als er in Luxemburg gespeeld zou worden zou Luxemburg natuurlijk niet rechtstreeks toegelaten worden, dat zou voor de FIFA en de andere Europese landen volstrekt onacceptabel zijn.quote:Op zaterdag 10 november 2007 08:41 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn geweest, had je 3 ploegen die gekwalificeerd waren en Luxemburg met die loodgieters en dakdekkers op het WK
Nou vertel, waar gaat het dan wel om?quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:06 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
En misschien ook nog wel dichter bij elkaar dan Rotterdam en Adam, maar het gaat niet alleen om afstand he
Inderdaad, dat zou gewoon de dood van de kandidatuur zijn natuurlijk... Ik denk dat ze in Luxemburg zelf ook wel beseffen dat dat niet kan.quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als er in Luxemburg gespeeld zou worden zou Luxemburg natuurlijk niet rechtstreeks toegelaten worden, dat zou voor de FIFA en de andere Europese landen volstrekt onacceptabel zijn.
Aha. Da's dan zonde.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:36 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Hou anders even het nieuws bij. Enschede en Heerenveen hebben de intentie uitgesproken mee te doen, Enschede breidt sowieso het stadion al uit. Arnhem daarentegen heeft aangegeven vooralsnog geen interesse te hebben
Dat maakt de zaken wel bijzonder moeiljk, want met Luik en zeker Brussel mis je twee belangrijke gaststeden.quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:10 schreef De_Postbode het volgende:
Dan sluiten we die tyfus Walen wat mij betreft gewoon buiten.
Vlaanelux.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 18:49 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
Aha. Da's dan zonde.
Overigens bedoelde ik meer te zeggen dat het makkelijker is voor het Gelredome om uit te breiden naar minstens 40.000 plaatsen dan voor het Arke- of Abe Lenstra Stadion. Vooral Arke dan, daar passen er momenteel nog geen 15.000 in.
Het is alleen de vraag of de fundamenten van het stadion daar geschikt voor zijn. Bij het Arke Stadion schijnt het te kunnen, maar er zijn ook stadions waar het bouwtechnisch moeilijk is om een ring er bovenop te zetten.quote:Op zondag 11 november 2007 03:46 schreef pfaf het volgende:
[..]![]()
??
Het lijkt me vele malen makkelijker om het Arke stadion uit te breiden dan het Gelredome, wat een dak heeft en die rare dichte hoeken. Een ring bovenop het Arkestadion is daarbij vergeleken een peuleschil..
dat is nog altijd makkelijker dan een dakconstructie van vele miljoen slopen en wat anders doenquote:Op zondag 11 november 2007 10:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is alleen de vraag of de fundamenten van het stadion daar geschikt voor zijn. Bij het Arke Stadion schijnt het te kunnen, maar er zijn ook stadions waar het bouwtechnisch moeilijk is om een ring er bovenop te zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |