En Italië dat voor het EK 2012 door Polen-Oekraïne geklopt werd niet vergeten.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:02 schreef Heero87 het volgende:
De Ieren en de Schotten denken dan weer aan een joint bid. De Schotten zouden zich dan toch beter bij de Engelsen voegen en er een UK-bid van maken. Nu goed, de Benelux kan er maar wel bij varen..
Engeland lijkt iig de grote favoriet voor de organisatie. Maar eigenlijk halen de grote favorieten het zelden bij de toekenning van zo'n toernooi? Denk maar aan Parijs voor de OS van 2014, of Duitsland dat verrassend Zuid-Afrika klopte voor het WK van 2006.
Ze hebben de Schotten niet nodig, maar het zou hun kandidatuur wel sterker maken imo.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 15:23 schreef mcyodogg het volgende:
Waarom zouden de Engelsen de Schotten nodig hebben dan?
er werden al diverse belangrijke wedstrijden gespeeldquote:Op zaterdag 3 november 2007 15:32 schreef De_Ananas het volgende:
''Cricket''
Dan speel je in zo'n nepstadion, denk niet dat de Fifa dat wil?
Maar van Sydney naar Melbourne is al 900 KM, net zoals naar Brisbane.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:21 schreef rubbereend het volgende:
Australië heeft natuurlijk nu al een hoop prima stadions:
Melbourne Cricket Ground 100.000
Telstra Dome 56.347
Telstra Stadium 83.500
Sydney Football Stadium 45.500
Suncorp Stadium 52.579
dat is toch een lekkere basis
in de VS was dat toch ook geen probleem. Nederland speelde in de poule wedstrijden in Washington en Orlando. Je zorgt gewoon dat er 1 pule in Sidney speelt, 1 in Melbourne etc. etc.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:45 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Maar van Sydney naar Melbourne is al 900 KM, net zoals naar Brisbane.
Maar geen WK.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er werden al diverse belangrijke wedstrijden gespeeld
quote:Gelredome in beeld voor WK 2018
ARNHEM - Als Nederland en België het Wereldkampioenschap voetbal in 2018 toegewezen krijgen, is Arnhem in beeld als een mogelijke speelstad.
"Wij hebben diverse gemeenten daarvoor benaderd, waaronder Arnhem", licht algemeen directeur Harry Been van de KNVB toe. "Bij het WK moet een stadion een capaciteit hebben van 40.000 toeschouwers netto. Bruto is dat iets meer. Arnhem heeft laten weten dat Gelredome daar niet aan voldoet."
Een uitbreiding van Gelredome kost naar schatting 18 miljoen euro. Omdat het WK nog niet is toegewezen, zijn daar nog geen concrete plannen voor.
Bron : Omroep Gelderland
Dan zal Cambuur daarna in een enorm groot en vooral leeg stadion moeten spelen, dat lijkt me niet ideaal...quote:Op zaterdag 3 november 2007 16:51 schreef hello_moto1992 het volgende:
Er moet trouwens sowieso een stadion in Fryslan![]()
Hoe moet dat eruit gaan zien? Gelredome is toch niet zo makkelijk te verbouwen lijkt mequote:
kan prima:quote:Op zaterdag 3 november 2007 16:03 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar geen WK.
En aangezien dat het grootste stadion is lijkt me dat ie een belangrijke wedstrijd zou moeten krijgen dan....
21 vs 16 miljoen scheelt nog al wat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:18 schreef Stpan het volgende:
Australie. Net zoveel inwoners als Nederland, en voetbal interesseert de mensen geen ene kut daar.
Maar Nederland zou met België en Luxemburg organiseren, dus dat brengt het totaal op 27 miljoen.quote:Op zondag 4 november 2007 03:25 schreef pfaf het volgende:
[..]
21 vs 16 miljoen scheelt nog al wat.
En onderschat niet hoe sportgek men in Australie is. Bij een WK zullen echt alle stadions bomvol zitten en zal het hele land voetbalgek zijn hoor...
Ik weet het niet. Engeland is duidelijk favoriet, maar favorieten halen het zelden... Volgens mij maakt de Benelux echt wel een kans als ze een goed dossier samenstellen.quote:Op zondag 4 november 2007 03:50 schreef pfaf het volgende:
Lijkt me ook niet realiseerbaar. Overigens denk ik dat Engeland het krijgt hoor, ik verwacht niet veel van Australie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |