Nou... dat vind ik dus allemaal niet leukquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:24 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
[..]
De donateur gaat bepalen wie van de drie haar nier gaat krijgen na haar overlijden...ze is terminaal![]()
Is dat een stom rot geintje?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:23 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ze moeder heeft hem totaal opgegeven en dat vind jij lief?
Ik ga liever dood dan dat ik iets van Brian in m'n lijf krijg.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:40 schreef henkmobiel het volgende:
Brian kan in zijn geheel wel beschikbaar gesteld worden voor de donorshow ..... als iemand een lul nodig heeft tenminste!
Wat hoe helpquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:39 schreef Leandra het volgende:
Idd hier.. maar ik had m nog niet gemist, ik zat die link van Soury te kijken
dat gaat niet werken... het wordt afgestoten...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:40 schreef henkmobiel het volgende:
Brian kan in zijn geheel wel beschikbaar gesteld worden voor de donorshow ..... als iemand een lul nodig heeft tenminste!
Nee hoor, als je ooit die keuze zou krijgen, dan zou je gewoon willen leven.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga liever dood dan dat ik iets van Brian in m'n lijf krijg.
Ik begrijp hem ook niet ,waarom moet hij mensen uit zijn eigen kamp de hele tijd te kakken zetten,en vandaag weer wel gezellig met Amanda .Gisteravond vond ik dat de groep van Huub weer heel sterk was.Ik baal zo van dat arrogante gedrag.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:18 schreef beequeen het volgende:
Ik snap Huub af en toe echt niet hoor.
[afbeelding]
Hij vindt het een gemene commeciele showquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:40 schreef rooie3 het volgende:
Wat is Huub vanavond irritant zeg.
Doet raar tegen Lieke en die opmerkingen over die show zeg.
Wat heeft hij vanavond zeg.
Nee dat bedoel ik serieus, dat zei demins tochquote:
Maak je geen zorgen, je kan je alleen zelf opgeven.quote:
Je zou het eerder op 10 verwachten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:43 schreef Tissik het volgende:
Ik vind het een heel naar programma.
En vannacht wil hij weer wippen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:42 schreef kybe het volgende:
[..]
Ik begrijp hem ook niet ,waarom moet hij mensen uit zijn eigen kamp de hele tijd te kakken zetten,en vandaag weer wel gezellig met Amanda .Gisteravond vond ik dat de groep van Huub weer heel sterk was.Ik baal zo van dat arrogante gedrag.
Wat heeft hij opeens tegen commercie?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:42 schreef Varen het volgende:
[..]
Hij vindt het een gemene commeciele show
Ja en dan roep je over een ziek kind van drie jaar wat een lelijk kind.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:42 schreef Varen het volgende:
[..]
Hij vindt het een gemene commeciele show
haha ja prachtig!!! BNN!!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:45 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
Wat goed, het zijn acteurs, leuke stunt van BNN![]()
![]()
Echt waar? Dan haal ik héél opgelucht adem!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:45 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
Wat goed, het zijn acteurs, leuke stunt van BNN![]()
![]()
Ik wist ht ook, iedereen kon het weten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:44 schreef demins het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, je kan je alleen zelf opgeven.
Overigens heeft de Eend wel gelijk. Ik ben opgegeven door mijn moeder!
OT: Krijgen de verliezers niet eens een troostnier???
IK WIST HET!!!!!!!!!
Ik had al een post hierover, toch maar niet gepost...
Nou jeetje shitquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:42 schreef PC eend het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik serieus, dat zei demins toch
Er zijn grenzen....hoop ik..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:40 schreef henkmobiel het volgende:
Mijn idee. Ik vond het zo erg voor de "verliezers" dat ik de tv maar uit heb gelaten Wat een weichei ben ik hè?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:46 schreef Tissik het volgende:
[..]
Echt waar? Dan haal ik héél opgelucht adem!![]()
Ik heb niet eens durven kijken, zo naar vind ik het.
Dan ken je zijn moeder nog nietquote:
1 actricequote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:45 schreef beequeen het volgende:
Het donorprogramma is dus doorgestoken kaart. Het zijn allemaal acteurs.
Nou, nee hoor.. dan ken je mij nog niet...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:42 schreef Tissik het volgende:
[..]
Nee hoor, als je ooit die keuze zou krijgen, dan zou je gewoon willen leven.
Schouderklopje voor jequote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:46 schreef blomst het volgende:
[..]
Ik wist ht ook, iedereen kon het weten.
ok vanaf nu ben ik een camera geile vegetarische nudist...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:23 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Ja, daarom vermeld ik dat altijd even expliciet erbij. Als ik een kwartje had gekregen voor elke keer dat men mij kwaad opbelde na zo'n transplantie van een al aangebakken nier....
Wat slimquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:49 schreef mootie het volgende:
Geweeeeeeldig! Mijn vriend riep van boven: kijk je de donorshow? Ik: Ik zit te wachten tot ze zeggen dat het acteurs zijn. Een minuut later...... Tadaaaaaa!![]()
Nee hoor, een blote kikker.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:49 schreef Polonium-120 het volgende:
[..]
ok vanaf nu ben ik een camera geile vegetarische nudist...
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:44 schreef rooie3 het volgende:
[..]
En vannacht wil hij weer wippen.
Krijg steeds meer de balen van hem.
Gisteravond waren ze zeker sterk.
daarom zeg ik gooi die stemmingsrondes eruit en ieder voor zich.
Alsof hij daarvan de betekenis weetquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:51 schreef mootie het volgende:
Brian vindt het zuiver.
Je zal toch de nieren van Natasia krijgen zeg.........quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:49 schreef Varen het volgende:
Melissa, Natasja en Amanda gaan direkt een donorformulier invullen
Euh het was je vriend tochquote:
Je zal ze nodig hebben zeg !!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:52 schreef Mokum020 het volgende:
[..]
Je zal toch de nieren van Natasia krijgen zeg.........![]()
![]()
Dacht dat alle bewoners behalve Lieke allang donor waren? Of was dat ook weer gelogen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:49 schreef Varen het volgende:
Lieke nietquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:53 schreef Mika25 het volgende:
[..]
Dacht dat alle bewoners behalve Lieke allang donor waren? Of was dat ook weer gelogen?
Nog erger, een harttransplantatie.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:52 schreef Mokum020 het volgende:
[..]
![]()
Ik was toch slim! Ik zei dat het acteurs waren!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:52 schreef PC eend het volgende:
[..]
Euh het was je vriend toch
Of vind je jezelf cool omdat je zo een slimme vriend hebt?
Of is het omdat hij boven zit en jij beneden?
Dan liever de tieten, die zijn nog bijna niet gebruikt en zo goed als nieuwquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:52 schreef Mokum020 het volgende:
[..]
![]()
Ik ben het hier mee eens, dus zijn er verder nog dingen gebeurd in dat kutprogramma dat DGK heet?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:43 schreef Tissik het volgende:
Ik vind het een heel naar programma.
Schandalig dat ze dat nog niet hadden gedaan... en dan wil ik Amanda nog wel respijt geven wegens leeftijd in combinatie met domheid maar van Natasia valt het me echt tegen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:49 schreef Varen het volgende:
Dat had ik even gemistquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:53 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik was toch slim! Ik zei dat het acteurs waren!![]()
Van Natasja zeker, haar zoon heeft toch een donorlever gekregen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Schandalig dat ze dat nog niet hadden gedaan... en dan wil ik Amanda nog wel respijt geven wegens leeftijd in combinatie met domheid maar van Natasia valt het me echt tegen.
Kutwijf dat het er rondloopt, spiegeltjes en kraaltjes!!!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:55 schreef blomst het volgende:
[..]
Van Natasja zeker, haar zoon heeft toch een donorlever gekregen?
Ja ze hebben de Grote Donorshow gekeken...en Huub zat hand in hand met Melisa......quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:53 schreef tipsch het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens, dus zijn er verder nog dinen gebeurt in dat kutprogramma dat DGK heet?![]()
Heeft het zoontje van Natas niet een levertransplantatie ondergaan?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Schandalig dat ze dat nog niet hadden gedaan... en dan wil ik Amanda nog wel respijt geven wegens leeftijd in combinatie met domheid maar van Natasia valt het me echt tegen.
Jij hebt ook alles door hequote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:53 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik was toch slim! Ik zei dat het acteurs waren!![]()
Ja of zou er eventueel een moeten krijgen... maar dan zou ze een stukje van haar eigen lever afstaan.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:55 schreef blomst het volgende:
[..]
Van Natasja zeker, haar zoon heeft toch een donorlever gekregen?
Waren ze flink flabbergasted aan het einde?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:56 schreef Mokum020 het volgende:
[..]
Ja ze hebben de Grote Donorshow gekeken...en Huub zat hand in hand met Melisa......
Ja maar, ik heb mijn mening bijgesteld inmiddels, omdat het een SCHREEUW om aandacht was, en niet een échte donorshow.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:53 schreef tipsch het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens, dus zijn er verder nog dinen gebeurt in dat kutprogramma dat DGK heet?![]()
Die gooit graag een discussie op gangquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:57 schreef rooie3 het volgende:
Bla Bla Bla Huub weet het allemaal weer zo goed.
Huub en Melisa...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:57 schreef tipsch het volgende:
[..]
Waren ze flink flabbergasted aan het einde?
Huppeltje wil zaaddonor worden bij Malice.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:56 schreef Mokum020 het volgende:
[..]
Ja ze hebben de Grote Donorshow gekeken...en Huub zat hand in hand met Melisa......
Dus, is toch zo?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:58 schreef blomst het volgende:
Moet Huub ook nog even vertellen dat al heb je een donorcodicil, de nabestaanden nog altijd beslissen.
Als je de publiciteit erover goed gevolgd had, had je ook kunnen weten dat het fake zou kunnen zijnquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:58 schreef Tissik het volgende:
[..]
Ja maar, ik heb mijn mening bijgesteld inmiddels, omdat het een SCHREEUW om aandacht was, en niet een échte donorshow.
Dat heeft BNN (vast in samenwerking met de Donorstichting) briljant uitgedacht, er zijn kamervragen over gesteld, het is wereldwijd onder de aandacht gebracht, en uiteindelijk bleek dat men alleen het schrijnend tekort aan donoren onder de aandacht wilde brengen, en ook heeft gebracht.
Misschien was het iets over the top, want mensen als ik zijn door al die publiciteit die vooraf ging behoorlijk afgeschrikt. Ik heb niet eens durven kijken.
De gedachte achter het programma, was iig goed.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:58 schreef riri het volgende:
Super van BNN....in ieder huis wordt er nu over gesproken...precies de bedoeling....buitenlandse cameraploegen die allemaal voor de studio in Almere staan
Waar iz die plaatje? Die moet je niet op Imageshack schmajten!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:49 schreef Polonium-120 het volgende:
[..]
ok vanaf nu ben ik een camera geile vegetarische nudist...
![]()
[[url=]afbeelding[/url]]
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:01 schreef Tissik het volgende:
Jemig, dat gehak op Lieke is beslist niet nodig. Ik snap Lieke wel (ik ben boeddhist), dus ook voor mij is dat hele donorgebeuren een worsteling. Aan de ene kant, zou ik graag donor willen zijn en denk ik dat dat ook best kan, aan de andere kant beweert het Boeddhisme het tegendeel. Dilemma. Ik heb hierover al vele gesprekken gevoerd met monniken (in Nepal) en ook met Boeddhisten in Nederland. Ik ben er nog niet uit.
Ik neem aan dat je dan ook consequent bent en geen organen van een ander zult accepteren als je ze nodig zou hebben?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:01 schreef Tissik het volgende:
Jemig, dat gehak op Lieke is beslist niet nodig. Ik snap Lieke wel (ik ben boeddhist), dus ook voor mij is dat hele donorgebeuren een worsteling. Aan de ene kant, zou ik graag donor willen zijn en denk ik dat dat ook best kan, aan de andere kant beweert het Boeddhisme het tegendeel. Dilemma. Ik heb hierover al vele gesprekken gevoerd met monniken (in Nepal) en ook met Boeddhisten in Nederland. Ik ben er nog niet uit.
Niet iedereen is zo geweldig als jij. Sorry, dat ik zo min ben in jouw ogen, en dat ik verzuimd heb het nieuws naar behoren te volgen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:00 schreef PC eend het volgende:
[..]
Als je de publiciteit erover goed gevolgd had, had je ook kunnen weten dat het fake zou kunnen zijn
Daar heb ik respect voor. Maar dan verlang je ook geen donor orgaanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:01 schreef Tissik het volgende:
Vraag het anders de monniken in nepalquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:03 schreef Tissik het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo geweldig als jij. Sorry, dat ik zo min ben in jouw ogen, en dat ik verzuimd heb het nieuws naar behoren te volgen.
Ach laat haar toch. Waarschijnlijk is ze heel trots als ze haar extensies doneert.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:01 schreef Lobasca het volgende:
Amanda mag het spontaan aan d'r nieren krijgen van mij, als ze nog één keer STERF! blehert.
Mootie had het ook door hoor....die is ook geweldig!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:03 schreef Tissik het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo geweldig als jij. Sorry, dat ik zo min ben in jouw ogen, en dat ik verzuimd heb het nieuws naar behoren te volgen.
Iedereen moet het lekker voor zichzelf uitmakenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:01 schreef Tissik het volgende:
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:04 schreef Mokum020 het volgende:
[..]
Mootie had het ook door hoor....die is ook geweldig!![]()
Hmmm... dat weet ik niet. Ik heb nog niet voor dat dilemma gestaan. Natuurlijk zeg ik nu vanuit mijn beleving, dat ik dan idd consequent zou zijn. Maar het kan best zo zijn dat het verlangen naar het leven me zou verleiden om toch die donor te accepteren. Niets menselijks is me vreemd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dan ook consequent bent en geen organen van een ander zult accepteren als je ze nodig zou hebben?
Dat snap ik nietquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:03 schreef Tissik het volgende:
[..]
Nou wat fijn, zoveel geweldige mensen!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:04 schreef Mokum020 het volgende:
[..]
Mootie had het ook door hoor....die is ook geweldig!![]()
Daarom was dit een goeie zet van BNN, nomaal ga je verder met je leven, maar dit zet je wel aan het denken. Maar iedereen mag er zelf een keuze in maken. En elkaar in die keuze respecterenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:01 schreef Tissik het volgende:
Wens der dan gewoon meteen dood.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:01 schreef Lobasca het volgende:
Amanda mag het spontaan aan d'r nieren krijgen van mij, als ze nog één keer STERF! blehert.
Inderdaad een heel persoonlijke keuze.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:02 schreef mootie het volgende:
Iedereen moet toch zelf weten of hij of zij donor wordt.
Nou neequote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:06 schreef Mokum020 het volgende:
[..]
Ik snap weer niet dat jij dit niet snapt...snap je?![]()
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:07 schreef Sammy-S het volgende:
Nou, zo te lezen is de tijd rijp voor een nieuw topic!
Vind iemand de dood toewensen nogal rigoreus...van kanker kunnen mensen gelukkig nog genezenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:06 schreef Liess het volgende:
[..]
Wens der dan gewoon dood.
Een nierziekte dat wens je niemand toe, dat is net zoiets als Kanker toewensen.
Dat snap ik nou weer wel.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:06 schreef Mokum020 het volgende:
[..]
Ik snap weer niet dat jij dit niet snapt...snap je?![]()
Ik heb die worsteling niet, alles wat door een ander gebruikt kan worden en niet ligt weg te rotten in de grond heeft IMHO op die manier meer nut.....quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:05 schreef Tissik het volgende:
[..]
Hmmm... dat weet ik niet. Ik heb nog niet voor dat dilemma gestaan. Natuurlijk zeg ik nu vanuit mijn beleving, dat ik dan idd consequent zou zijn. Maar het kan best zo zijn dat het verlangen naar het leven me zou verleiden om toch die donor te accepteren. Niets menselijks is me vreemd.
Is hij weer gesloten?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:07 schreef Sammy-S het volgende:
We discussiëren mee met de bewonersquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:07 schreef Sammy-S het volgende:
is sjo, biologischj iz heel geil...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:02 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Waar iz die plaatje? Die moet je niet op Imageshack schmajten!
Ik vind dat je beter iemand meteen dood kan wensen, dan hoeft diegene niet zo lijden als dat je kanker hebt... of iets aan bijv je nieren... (Weet je hoeveel dat voorkomt, en weet je hoeveel mensen daar aan dood gaan? Na een hele lange lijdensweg!)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:08 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
[..]
Vind iemand de dood toewensen nogal rigoreus...van kanker kunnen mensen gelukkig nog genezen
Hear hearquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb die worsteling niet, alles wat door een ander gebruikt kan worden en niet ligt weg te rotten in de grond heeft IMHO op die manier meer nut.....
Ze mogen mij dus helemaal opensnijden en nemen wat ze nodig hebben, ik heb het dan toch niet meer nodig.
Word nu ontleed, en ze hebben er geen reet aanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:10 schreef Varen het volgende:
Waar is Brian
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:09 schreef Liess het volgende:
[..]
Ik vind dat je beter iemand meteen dood kan wensen, dan hoeft diegene niet zo lijden als dat je kanker hebt... of iets aan bijv je nieren... (Weet je hoeveel dat voorkomt, en weet je hoeveel mensen daar aan dood gaan? Na een hele lange lijdensweg!)
Ik ben Christelijk opgevoed, en met deze gedachte. Pas later, toen ik volwassen was, ben ik Boeddhist geworden. Juist dit stuk donorschap (wat ik dus in mijn opvoeding heb meegekregen), is iets wat botst, en waar ik nog altijd mee worstel. Ik heb er dus nog altijd geen beslissing in kunnen nemen, omdat ik twijfel.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb die worsteling niet, alles wat door een ander gebruikt kan worden en niet ligt weg te rotten in de grond heeft IMHO op die manier meer nut.....
Ze mogen mij dus helemaal opensnijden en nemen wat ze nodig hebben, ik heb het dan toch niet meer nodig.
Doe ze de groetenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:08 schreef Tissik het volgende:
[..]
Zal ik ongetwijfeld nog vele gesprekken over voeren, daar.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Word nu ontleed, en ze hebben er geen reet aan
Das een doggy bagquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:12 schreef Mokum020 het volgende:
[afbeelding]
Natasia en Brain hebben ook ingevuld...de kindjes van God![]()
Donorschap is niet onchristelijkquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:11 schreef Tissik het volgende:
[..]
Ik ben Christelijk opgevoed, en met deze gedachte. Pas later, toen ik volwassen was, ben ik Boeddhist geworden. Juist dit stuk donorschap (wat ik dus in mijn opvoeding heb meegekregen), is iets wat botst, en waar ik nog altijd mee worstel. Ik heb er dus nog altijd geen beslissing in kunnen nemen, omdat ik twijfel.
Dat siert je en ik heb je never nooit willen kwetsen. Geloof gaat langs me heen maar heb er zeker wel respect voor.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:11 schreef Tissik het volgende:
[..]
Ik ben Christelijk opgevoed, en met deze gedachte. Pas later, toen ik volwassen was, ben ik Boeddhist geworden. Juist dit stuk donorschap (wat ik dus in mijn opvoeding heb meegekregen), is iets wat botst, en waar ik nog altijd mee worstel. Ik heb er dus nog altijd geen beslissing in kunnen nemen, omdat ik twijfel.
Die fanatieke gasten doen niet eens aan inentingquote:
Ze is (Christelijk) opgevoed met de gedachte dat donorschap nuttig en zinvol was, de bekering tot het Boeddhisme heeft de twijfel veroorzaakt... Donorschap en Boeddhisme gaan dus niet samenquote:
Dat zijn de zware refo's, die nemen alles zoals OLH het geeft.... dus zullen idd ook niet zo snel donor worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:16 schreef PC eend het volgende:
[..]
Die fanatieke gasten doen niet eens aan inenting![]()
He moppie!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:19 schreef milk-shake het volgende:
kijk de donorshow heeft zin gehad....iedereen heeft het erover
Ja precies, ik hoef het niet te zien maar het heeft zeer veel losgemaakt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:19 schreef milk-shake het volgende:
kijk de donorshow heeft zin gehad....iedereen heeft het erover
En toch is Bas van der Vlies een heel aardige vent.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:16 schreef PC eend het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is (Christelijk) opgevoed met de gedachte dat donorschap nuttig en zinvol was, de bekering tot het Boeddhisme heeft de twijfel veroorzaakt... Donorschap en Boeddhisme gaan dus niet samen
Als ik haar was zou ik een aan de monniken in Nepal vragen of die-hard streamer van DGK zijn wel samen gaat met het boedhismequote:Het vermijden van al het foute gedrag,
Het ondernemen van het goede,
En het ontwikkelen van je eigen geest;
Dit is de leer van de Boeddha's.
—Boeddha
Dat is waar. Maar het is beslist een struikelblok in deze twee zo verschillende religies. Vanuit mijn christelijke opvoeding, zou ik direct donor willen zijn. In het Boeddhisme is dat echt out of the question. Dat heeft te maken met het verschil in beleving tussen het huidige leven, en het leven na de dood. In het protestantisme is er geen sprake van reïncarnatie, in het Boeddhisme is reïncarnatie juist een zekerheid (niet één maal, maar vele malen). En alles hoort daarbij, zowel ziel als lichaam.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat siert je en ik heb je never nooit willen kwetsen. Geloof gaat langs me heen maar heb er zeker wel respect voor.
Tis alleen op dit forum soms moeilijk of iemand serieus of niet is.
Ik hoef zoiets ook niet te zien om te weten hoe belangrijk het is.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:20 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja precies, ik hoef het niet te zien maar het heeft zeer veel losgemaakt.![]()
En een uitstekend politicus... alleen jammer dat hij er van die rare ideeën op nahoudtquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:20 schreef FdW het volgende:
[..]
En toch is Bas van der Vlies een heel aardige vent.![]()
Hij eet geen pate de foie.![]()
Ik weet weinig van het geloof en stelde daarom die vraag.....quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn de zware refo's, die nemen alles zoals OLH het geeft.... dus zullen idd ook niet zo snel donor worden.
Ik ben totaal niet gelovig en heb toch uitstekende gesprekken met hem gevoerd over sociale wantoestanden. Hij heeft er ook duidelijk iets mee gedaan.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
En een uitstekend politicus... alleen jammer dat hij er van die rare ideeën op nahoudt![]()
Sommigen zijn tegen alles wat met (medische) wetenschap te maken heeft: de Here geeft en de Here neemt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:23 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik weet weinig van het geloof en stelde daarom die vraag.....
Ze zijn tegen abortus en euthanasie, dus leek het me logisch....
Nogmaals daar heb ik respect voor. En dan doe je het niet !! Maar baal van gasten die te beroerd zijn om donor te worden en wel alles wensen als ze zelf erstig ziek worden...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:21 schreef Tissik het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar het is beslist een struikelblok in deze twee zo verschillende religies. Vanuit mijn christelijke opvoeding, zou ik direct donor willen zijn. In het Boeddhisme is dat echt out of the question. Dat heeft te maken met het verschil in beleving tussen het huidige leven, en het leven na de dood. In het protestantisme is er geen sprake van reïncarnatie, in het Boeddhisme is reïncarnatie juist een zekerheid (niet één maal, maar vele malen). En alles hoort daarbij, zowel ziel als lichaam.
Esther-Clair is een echte nierpatiente. Lisa was de enige actrice!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:19 schreef Disana het volgende:
Ik vraag me voornamelijk af hoeveel mensen nu 'fuck you, wie ben jij' zeggen nadat toneelspeelster/nierpatient Esther-Clair ons lui en laks heeft genoemd...
Ik baal van gasten die mensen die niet willen of twijfelen 'lui en laks' noemen. Mij gaat het te ver dat een nierpatient die ik niet ken mij verantwoordelijk maakt voor haar noodlot.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:26 schreef Soury het volgende:
[..]
Nogmaals daar heb ik respect voor. En dan doe je het niet !! Maar baal van gasten die te beroerd zijn om donor te worden en wel alles wensen als ze zelf erstig ziek worden...
Daarom zei ik ook "een uistekend politicus" maar hij zit daar wel een partij te vertegenwoordigen van mensen die echt nog geloven dat de man intelligenter is dan de vrouw en dat de vrouw daarom geen stemrecht nodig heeft of weinig nuttiger zaken kan doen dan moeder zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:25 schreef FdW het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet gelovig en heb toch uitstekende gesprekken met hem gevoerd over sociale wantoestanden. Hij heeft er ook duidelijk iets mee gedaan.
Bij dit alles zijn de bijbel of het geloof niet een enkele keer ter sprake gekomen.
Daarom schreef ik ook toneelspeelster/nierpatiente.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:26 schreef demins het volgende:
[..]
Esther-Clair is een echte nierpatiente. Lisa was de enige actrice!![]()
Hopelijk zie je het wel in de juiste context: Amanda roept te pas en te onpas Sterf.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:06 schreef Liess het volgende:
[..]
Wens der dan gewoon meteen dood.
Een nierziekte dat wens je niemand toe, dat is net zoiets als Kanker toewensen.
Editje.
Hoezo zijn Christenen fanatiek?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:16 schreef PC eend het volgende:
[..]
En hoe zit het met jou noodlot?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik baal van gasten die mensen die niet willen of twijfelen 'lui en laks' noemen. Mij gaat het te ver dat een nierpatient die ik niet ken mij verantwoordelijk maakt voor haar noodlot.
Ja ik weet wat Amanda roept, Weet ook het IQ van Amanda.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:28 schreef Lobasca het volgende:
[..]
Hopelijk zie je het wel in de juiste context: Amanda roept te pas en te onpas Sterf.
Om nou zelfmoord te plegen om wat sneller een orgaan te doneren gaat mij te ver hoor!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:06 schreef Varen het volgende:
[..]
Daarom was dit een goeie zet van BNN, nomaal ga je verder met je leven, maar dit zet je wel aan het denken. Maar iedereen mag er zelf een keuze in maken. En elkaar in die keuze respecteren
Christenen zijn evenmin tegen abortus en euthanasie. Hoe kom jij aan al die rare vooroordelen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:23 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik weet weinig van het geloof en stelde daarom die vraag.....
Ze zijn tegen abortus en euthanasie, dus leek het me logisch....
Ik snap haar punt wel, het is enorm sneu dat zij erg ziek is, maar waarom de mensen die geen donor zijn lui en laks noemen. Die mensen kunnen ook hun redenen hebben. Ze hoeft de niet-donoren geen schuldgevoel aan te praten of te laten voelen dat ze slechte mensen zijn.quote:
Mijn ervaring met christelijke politici ook van bijv. de C.U. is dat het heel pragmatische mensen zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook "een uistekend politicus" maar hij zit daar wel een partij te vertegenwoordigen van mensen die echt nog geloven dat de man intelligenter is dan de vrouw en dat de vrouw daarom geen stemrecht nodig heeft of weinig nuttiger zaken kan doen dan moeder zijn.
Mag hopen van niet. Wat naief zegquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar houd ik niemand verantwoordelijk voor![]()
Goed gezegd, Moots.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:31 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik snap haar punt wel, het is enorm sneu dat zij erg ziek is, maar waarom de mensen die geen donor zijn lui en laks noemen. Die mensen kunnen ook hun redenen hebben. Ze hoeft de niet-donoren geen schuldgevoel aan te praten of te laten voelen dat ze slechte mensen zijn.
Juist, gelukkig, nog een iemand die de opzet van deze show verwerpelijk vindt. Finally. Iedereen lijkt wel stapelgek geworden. Het werd afschuwelijk gebracht, inderdaad alsof alle 'nee' zeggers indirect verantwoordelijk zijn voor vele doden, zo mag je dat niet impliceren vind ik.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik baal van gasten die mensen die niet willen of twijfelen 'lui en laks' noemen. Mij gaat het te ver dat een nierpatient die ik niet ken mij verantwoordelijk maakt voor haar noodlot.
Nee!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:32 schreef Karina het volgende:
Ik zie net op CNN dat het een hoax is!
Lees nou eens goed, en kijk naar het programma!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook toneelspeelster/nierpatiente.
volgens mij begrijpt ze jou helemaal verkeerd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben naief? Misschien begrijp ik je verkeerd?
WIl jij zeggen dat dat mag van 'god'????quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:30 schreef Tissik het volgende:
[..]
Christenen zijn evenmin tegen abortus en euthanasie. Hoe kom jij aan al die rare vooroordelen?![]()
aar ze speelde wel toneel, ze wist dat er geen nier beschikbaar wasquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:32 schreef demins het volgende:
[..]
Lees nou eens goed, en kijk naar het programma!
Alle drie de ontvangers waren nierpatienten, alleen de donor was actrice!
Ik stel voor dat jij goed leestquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:32 schreef demins het volgende:
[..]
Lees nou eens goed, en kijk naar het programma!
Alle drie de ontvangers waren nierpatienten, alleen de donor was actrice!
Katholieken zijn toch ook christenen? Die vinden een condoom al te ver gaan.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:30 schreef Tissik het volgende:
[..]
Christenen zijn evenmin tegen abortus en euthanasie. Hoe kom jij aan al die rare vooroordelen?![]()
Nou... er zijn nog genoeg zware refo dorpen in NL waar men mordicus tegen is.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:30 schreef Tissik het volgende:
[..]
Ik begrijp inderdaad niet waarom je ineens zo tegen me doet?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:33 schreef Soury het volgende:
We begrijpen elkaar niet
En Amanda mag wel een ander dood wensen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:30 schreef Liess het volgende:
[..]
Ja ik weet wat Amanda roept, Weet ook het IQ van Amanda.
En iemand een nieraandoening wensen doe je niet.
Ik ben Nederlands Hervormd opgevoed, en zowel abortus (onder bepaalde omstandigheden) en euthanasie, druissen daar niet tegen in.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:33 schreef Liess het volgende:
[..]
WIl jij zeggen dat dat mag van 'god'????
Een toneelspelende donor en drie echte patientenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij goed leestNierpatiente en toneelspeelster. Moet ik het spellen? Ze speelde toneel tegenover ons door mee te doen aan de leugen dat er een terminale patient zat en dat zij kans maakte op een nier.
Ik ga mezelf niet herhalen over Amanda haar niveau.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:35 schreef Lobasca het volgende:
[..]
En Amanda mag wel een ander dood wensen?
Mijnerzijds was het geen wens. Ze Mag het....
Ja klopt, daarom had ik in een eerdere post al de toevoeging protestantisme gegeven. Want dat is wat ik eigenlijk bedoelde.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:35 schreef mootie het volgende:
[..]
Katholieken zijn toch ook christenen? Die vinden een condoom al te ver gaan.![]()
Ik baseer mijn uitspraken niet uitsluitend op veronderstellingenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:31 schreef FdW het volgende:
[..]
Mijn ervaring met christelijke politici ook van bijv. de C.U. is dat het heel pragmatische mensen zijn.
Wat sommigen over hun eigen prive leven vertellen geeft een heel ander beeld dan wordt verondersteld.
Nog een!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:35 schreef Tissik het volgende:
[..]
Ik ben Nederlands Hervormd opgevoed, en zowel abortus (onder bepaalde omstandigheden) en euthanasie, druissen daar niet tegen in.
Pardon, denk je dat ik ongeinformeerd ben? Ik heb de show bovendien gezien. Lees eens wat ik schrijf, zou ik zeggen: toneelspeelster/nierpatiente.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:36 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Een toneelspelende donor en drie echte patienten
Zie http://www.telegraaf.nl/b(...)show_blijkt_nep.html
Hetzelfde als hier....quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:36 schreef getl0st het volgende:
En wat gebeurt er op de streams? Kan ik niet echt uit deze discussie opmaken
Ik zeg toch dat ik er weinig van weetquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:30 schreef Tissik het volgende:
[..]
IQ of niveau geven dus vrijspel....quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:37 schreef Liess het volgende:
[..]
Ik ga mezelf niet herhalen over Amanda haar niveau.
Dan ga ik naar de Macquote:
CDA is niet anti hoor. Das ook het christelijk democratisch appel.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:38 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik er weinig van weet![]()
Maar de kerk vind daar dus niks mis mee
En hoe zit het dan met die christelijke partijen
Daar heb je strikt genomen gelijk in, maar je woordkeuze vraagt om misverstanden!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik stel voor dat jij goed leestNierpatiente en toneelspeelster. Moet ik het spellen? Ze speelde toneel tegenover ons door mee te doen aan de leugen dat er een terminale patient zat en dat zij kans maakte op een nier.
Nee dat zeg ik niet. Ik wilde iedereen deze link geven, niet specifiek gericht aan jou.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Pardon, denk je dat ik ongeinformeerd ben? Ik heb de show bovendien gezien. Lees eens wat ik schrijf, zou ik zeggen: toneelspeelster/nierpatiente.
Ik heb ze toch anders horen zeggenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
CDA is niet anti hoor. Das ook het christelijk democratisch appel.
Dellie vult haar donorcodicil in en de moeilijkste vraag is......wat is Uw adres?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:36 schreef getl0st het volgende:
En wat gebeurt er op de streams? Kan ik niet echt uit deze discussie opmaken
Ik heb daar helemaal gelijk in zelfsquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:39 schreef demins het volgende:
[..]
Daar heb je strikt genomen gelijk in, maar je woordkeuze vraagt om misverstanden!
En: waarom zou je je storen aan de woorden van een toneelspeelster? Sta jij ook altijd bij de artiestenuitgang van de schouwburg om de schurk uit het toneelstuk met een honkbalknuppel te bewerken?
Het gaat om het pricipe Disana en niet om de show...Donor worden doe je voor anderen, en anderen doen het voor jou mocht je het (hopelijk niet) nodig hebbenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Pardon, denk je dat ik ongeinformeerd ben? Ik heb de show bovendien gezien. Lees eens wat ik schrijf, zou ik zeggen: toneelspeelster/nierpatiente.
Lees de les waar de les gelezen moet worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:40 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik wilde iedereen deze link geven, niet specifiek gericht aan jou.
"De kerk" vindt daar weinig mis mee als ze redelijk liberaal zijn... maar bij de orthodoxen hoef je er echt niet mee aan te komen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:38 schreef PC eend het volgende:
[..]
Leg jij eerst maar eens uit waarom je ineens zo lullig tegen me deed. Ik snap het nog steeds niet en naar mijn mening had ik ook niets geschreven dat zoiets verdiende.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Het gaat op het pricipe Disana en niet om de show...Donor worden doe je voor anderen, en anderen doen het voor jou mocht je het (hopelijk niet) nodig hebben
lekker ...voor mij flurriequote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:38 schreef getl0st het volgende:
[..]
Dan ga ik naar de Mac
Gaat wel erg op de kooi lijken hier dan
Het Christendom kent vele partijenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:38 schreef PC eend het volgende:
[..]
Even geen tijd, ik moet de hondjes van Pim uitlaten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:40 schreef voyeur het volgende:
Hé, onze Fortuyniste tijdje niet gehoord. Beequeen zou jij je nier afstaan aan een neger? En andersom: zou je een Antilliaans hoornvlies accepteren?
(en je mag niet zeggen 'als het niet gestolen was')
Ofwel is de vriend van de vriend van Brian nog in de kooi?
Is het niet anoniem?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:40 schreef voyeur het volgende:
Hé, onze Fortuyniste tijdje niet gehoord. Beequeen zou jij je nier afstaan aan een neger? En andersom: zou je een Antilliaans hoornvlies accepteren?
(en je mag niet zeggen 'als het niet gestolen was')
Ofwel is de vriend van de vriend van Brian nog in de kooi?
En hoe kan het dat iemand als jij die zo een mooie mening zo prachtig verwoord sympathie voelt voor Huub?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:31 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik snap haar punt wel, het is enorm sneu dat zij erg ziek is, maar waarom de mensen die geen donor zijn lui en laks noemen. Die mensen kunnen ook hun redenen hebben. Ze hoeft de niet-donoren geen schuldgevoel aan te praten of te laten voelen dat ze slechte mensen zijn.
Ik schat je hoog in. Schreef ook men.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik baseer mijn uitspraken niet uitsluitend op veronderstellingen
Puzzeltijd!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:44 schreef Ian_Nick het volgende:
SC 107 - Van lullen en walvissen (ja kweetut...)
En dat is een hint.
ja waarom vergeet hij ..wie zijn echte vrienden zijnquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:42 schreef rooie3 het volgende:
Wat is Huub chagerijnig tegen eric en Lieke zeg.
hij zal zo wel weer aardiger worden als het bedtijd word.
Ingewikkeld allemaal, maar ze geloven wel allemaal in hetzelde sprookjesboek of heeft ieder zijn eigenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:43 schreef Tissik het volgende:
[..]
Het Christendom kent vele partijenZo heb je de Rooms Katholieken, de Protestanten (die ook weer een onderverdeling hebben in Hervormd, Nederlands Hervormd, Gereformeerd etc). En al die verschillende stromingen, hebben allemaal een eigen visie. Je kunt dus onmogelijk stellen dat Christenen een bepaalde levensovertuiging aanhangen, want daarvoor zijn die verschillen tussen alle richtingen te groot.
Chill, dan kunnen we het over nieren hebbenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:45 schreef Nostalgist het volgende:
Streamlock ?
Waneer deed ik dat dan? We kunnen toch allebij een mening hebben en daarover het niet eens zijnquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Leg jij eerst maar eens uit waarom je ineens zo lullig tegen me deed. Ik snap het nog steeds niet en naar mijn mening had ik ook niets geschreven dat zoiets verdiende.
Vast een cameraman die moet oefenen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:45 schreef Kinga het volgende:
Er gaat wat gebeuren? Camera voor de deur?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:46 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Chill, dan kunnen we het over nieren hebben![]()
Nee, lief betwetertje, daar heb je niet helemaal gelijk in. De professionele actrice moest veel meer toneelspelen dan de echte nierpatienten, die nooit een toneelopleiding hebben gevolgd of een carriere najagen. Wat zij deden was het spel, van de echte actrice, meespelen. Dat lijkt me een wezenlijk verschil. Je hebt je dag niet, zoals je zelf al eerder opmerkte.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb daar helemaal gelijk in zelfsToneelspeelster/nierpatiente. Duidelijk kan het niet.
Alleen op stream 1 en 2quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:45 schreef Nostalgist het volgende:
Streamlock ?
Het lijkt een beetje op de weekend-opleiding van nieuwe camera-lui. Het valt me op dat dit vaak is in de weekend avonduren.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:45 schreef Kinga het volgende:
Er gaat wat gebeuren? Camera voor de deur?
nou is daar niet nu genoeg over gezegt...............................quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:46 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Chill, dan kunnen we het over nieren hebben![]()
Vragen naar mijn noodlot met een domme smiley erachter? Ik had het alleen maar over de 'show'.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Waneer deed ik dat dan? We kunnen toch allebij een mening hebben en daarover het niet eens zijn![]()
De Rooms Katholieken hebben een paar extra sprookjesboeken, die de andere Christenen niet hebben.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:46 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ingewikkeld allemaal, maar ze geloven wel allemaal in hetzelde sprookjesboek of heeft ieder zijn eigen![]()
Ik heb met een hoop ideeën van Christelijke partijen en politici ook niet zoveel moeite, maar het feit dat je wat andere zaken meekrijgt die IMHO absoluut onwenselijk zijn als de macht voor zulke partijen (SGP, CU) te groot wordt, en het feit dat ik vind dat in een land wat een scheiding van kerk en staat kent geen religieuze politieke partijen hoort te hebben maakt dat ik er nooit op zal stemmen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:44 schreef FdW het volgende:
[..]
Ik schat je hoog in. Schreef ook men.
Ik ben echt een paar keer van de bank gevallen toen ik op verzoek van een linkse partij met de fractievoorzitters van de christelijke partijen ging praten over sociale issues.
Een van hen is een zeer goede vriend geworden, en het gekke is dat wij over vrijwel alles eenzelfde mening hebben.
De openheid over letterlijk alle mogelijke onderwerpen in aanwezigheid van zijn kinderen is relaxt en bewonderenswaardig.
Ha, de persoonlijke noot als verdoezeling van het eigen ongelijkquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:47 schreef demins het volgende:
[..]
Nee, lief betwetertje, daar heb je niet helemaal gelijk in. De professionele actrice moest veel meer toneelspelen dan de echte nierpatienten, die nooit een toneelopleiding hebben gevolgd of een carriere najagen. Wat zij deden was het spel, van de echte actrice, meespelen. Dat lijkt me een wezenlijk verschil. Je hebt je dag niet, zoals je zelf al eerder opmerkte.
Niet zo bedoeldquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Vragen naar mijn noodlot met een domme smiley erachter? Ik had het alleen maar over de 'show'.
Ik ben geen boeddhist, maar jouw bericht beschrijft precies waarom ik geen donor ben. Dankjewel.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:21 schreef Tissik het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar het is beslist een struikelblok in deze twee zo verschillende religies. Vanuit mijn christelijke opvoeding, zou ik direct donor willen zijn. In het Boeddhisme is dat echt out of the question. Dat heeft te maken met het verschil in beleving tussen het huidige leven, en het leven na de dood. In het protestantisme is er geen sprake van reïncarnatie, in het Boeddhisme is reïncarnatie juist een zekerheid (niet één maal, maar vele malen). En alles hoort daarbij, zowel ziel als lichaam.
Dit is de gedachte in het Boeddhisme:
Men staat negatief tegenover orgaandonatie omdat het verstorende gevolgen heeft. Deze ingreep belemmert het proces van loslaten van het lichaam. Gehechtheid aan het lichaam zit diep in de mens verankerd. Ook werkt orgaandonatie een mentaliteit van hebzucht mee in de hand.
Het gebruik van Dodenwake zo als dat vroeger ook in Nederland in gebruik was, is in het Boeddhisme nog springlevend. In het Boeddhisme is men van mening dat nadat de hersendood is geconstateerd, het stervensproces pas op gang komt. Door het verwijderen van organen na de hersendood wordt het stervensproces verstoord. Als een donorhart doorklopt in het lijf van een ander, is de donor dan dood? Afhankelijk van de gehechtheid aan het lichaam kan dit stervensproces tot ongeveer drie en een halve dag in beslag nemen. Het verstoren van dit proces door b.v. medische ingrepen, kortom het niet met rust laten van het lichaam, heeft tot gevolg dat men geen relaas kan maken van zijn of haar afgelopen leven. Zodoende wordt het onmogelijk gemaakt om tot een ander niveau van bewustzijn te komen. Bij het implanteren van vreemde organen dient men te beseffen dat deze organen nog verbonden zijn met de donor. Als voorbeeld: Het verschijnsel fantoompijn is de gehechtheid die vanuit het onderbewuste doorwerkt op de lichamelijke functies. De gehechtheid aan een orgaan belet de donor het leven af te sluiten. Voor de ontvanger heeft het tot gevolg dat er een karakterverandering en een bewustzijnsverandering plaats vindt, terwijl het stervensproces van de ontvangen organen gewoon door gaat dat met allerlei vormen van medicatie moet worden vertraagd. De verstoring die dit alles teweeg brengt heeft zowel voor donor als ontvanger een negatieve uitwerking.
Zelfde sprookjesboek, verschillende interpretatiequote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:46 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ingewikkeld allemaal, maar ze geloven wel allemaal in hetzelde sprookjesboek of heeft ieder zijn eigen![]()
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfde sprookjesboek, verschillende interpretatie
Er is is de begintijd van de harttransplantaties nog wel eens reuring geweest toen zo'n Alabama type een nigger hart kreeg. Als donor mag je geen voorbehoud maken, maar als ontvanger misschien wel? Beequeen met Antilliaans hoornvlies zou misschien een heel andere kijk op dingen krijgen?quote:
Gaan we snijden of nietquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat schreef je, ik wil het ook zeggen, maar dan wel bedoeldquote:
Het ontwijken van een werkelijk antwoord als vergeefse poging met je ongelijk weg te komen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Ha, de persoonlijke noot als verdoezeling van het eigen ongelijk![]()
Ah nja...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:52 schreef voyeur het volgende:
[..]
Er is is de begintijd van de harttransplantaties nog wel eens reuring geweest toen zo'n Alabama type een nigger hart kreeg. Als donor mag je geen voorbehoud maken, maar als ontvanger misschien wel? Beequeen met Antilliaans hoornvlies zou misschien een heel andere kijk op dingen krijgen?
dus?
Van mij mag er gesneden worden... zodra ik het zelf niet meer nodig heb, zolang er maar geen leven van een Marc Dutroux mee gered wordt, daar heb ik wel een probleem meequote:
Ik was duidelijk, jij begreep het niet, en nu doe je of je het niet begrijpt. Het is helemaal goed met jouquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:53 schreef demins het volgende:
[..]
Het ontwijken van een werkelijk antwoord als vergeefse poging met je ongelijk weg te komen.
Je zou eens écht een persoonlijk nootje met me moeten kraken...
Jij was toch zo een grote voorstander van het strikt scheiden van SC en COS....quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dit dan? Ik snapte er niets van.
[COS #1591] De Grote Donorshow
Nou je hebt toch wel de vrolijke guitjes die met Grimm grootgebracht worden en de calvinisten die het met de beroepspessimist Andersen moesten doen. Man, wat liepen die altijd slecht af...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geef het goede voorbeeld dan, oude sensatie rokkensnuffelaarquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:54 schreef PC eend het volgende:
[..]
Jij was toch zo een grote voorstander van het strikt scheiden van SC en COS....
Gedraag je er dan naar, dramaqueen![]()
Tsja, en dat weet je dus nooit. Je weet nooit of jouw goede daad ook bij een goed mens terecht zal komen? Ook criminelen worden wel eens ziek...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van mij mag er gesneden worden... zodra ik het zelf niet meer nodig heb, zolang er maar geen leven van een Marc Dutroux mee gered wordt, daar heb ik wel een probleem mee
Tof, open er een topic over.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:56 schreef Tissik het volgende:
[..]
Tsja, en dat weet je dus nooit. Je weet nooit of jouw goede daad ook bij een goed mens terecht zal komen? Ook criminelen worden wel eens ziek...
Nou beschuldig je mij ook al van toneelspel! Parasister!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik was duidelijk, jij begreep het niet, en nu doe je of je het niet begrijpt. Het is helemaal goed met jou![]()
KUT!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:57 schreef milk-shake het volgende:
[..]
nou wat een toestand hier...............wat zo'n bnn prog. toch losmaakt...geweldig![]()
mischien heeft hij een superplan............of wil gewoon weer wat spanning in de tent......altijd leuk ...toch?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:57 schreef rooie3 het volgende:
Gaat Huub tegen Amanda zeggen dat hij Lieke aardig gefokt heeft.
Waar is die gozer mee bezig zeg.
Ik was er nooit zo een voorstander van, wel bij de feiten blijvenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Geef het goede voorbeeld dan, oude sensatie rokkensnuffelaar![]()
Mooi, dan kan ik m'n nier nog even bij me houdenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:57 schreef demins het volgende:
[..]
Nou beschuldig je mij ook al van toneelspel! Parasister!
Maar het gaat heel goed met me, daar heb je wel gelijk in.
Nou leuk zeg.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:58 schreef milk-shake het volgende:
[..]
mischien heeft hij een superplan............of wil gewoon weer wat spanning in de tent......altijd leuk ...toch?
Hé, een opmerking over de streams! Zwaar off topic hier natuurlijk, maar toch...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:57 schreef rooie3 het volgende:
Gaan we dansen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:58 schreef blomst het volgende:
Moet ik de tafel al aan de kant schuiven?
Zijn naderende exit. Burn out, ware karakter komt boven, afvoeren.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:57 schreef rooie3 het volgende:
Nou leuk zeg spanning in de verkeerde groepquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:58 schreef milk-shake het volgende:
[..]
mischien heeft hij een superplan............of wil gewoon weer wat spanning in de tent......altijd leuk ...toch?
Ik ga er vanuit dat een beetje een pittige crimineel van het kaliber Dutroux niet zo snel bovenaan een donor wachtlijst zal komen, maar mocht zo iemand ooit mijn organen krijgen dan hou ik m van boven wel in de gaten... en dat ie dan net als ie wat slechts wil doen ineens enorme steken in zijn (mijn) hart krijgt ofzoquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:56 schreef Tissik het volgende:
[..]
Tsja, en dat weet je dus nooit. Je weet nooit of jouw goede daad ook bij een goed mens terecht zal komen? Ook criminelen worden wel eens ziek...
Hij is geopend (niet door mij), en is bijna vol. Open zelf maar een nieuw topic, als dit topic je niet zint.quote:
Huub krijgt het nog wel eens voorelkaar dat hij op de bank komt en er dan uit gestemd word ook.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:58 schreef milk-shake het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat een beetje een pittige crimineel van het kaliber Dutroux niet zo snel bovenaan een donor wachtlijst zal komen, maar mocht zo iemand ooit mijn organen krijgen dan hou ik m van boven wel in de gaten... en dat ie dan net als ie wat slechts wil doen ineens enorme steken in zijn (mijn) hart krijgt ofzo
Je goede bedoelingen ontroeren me dan weer danig!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Mooi, dan kan ik m'n nier nog even bij me houden![]()
Holleeder kreeg anders voorrang toen zijn hartklep vervangen moest worden, dus ik hoop dat hij nu de kleppen van een geestverwante van jou heeft.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat een beetje een pittige crimineel van het kaliber Dutroux niet zo snel bovenaan een donor wachtlijst zal komen, maar mocht zo iemand ooit mijn organen krijgen dan hou ik m van boven wel in de gaten... en dat ie dan net als ie wat slechts wil doen ineens enorme steken in zijn (mijn) hart krijgt ofzo
Mja, helaas denk ik dat dat ook echt zal gaan gebeuren (met een beetje sturing van de buren).quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:03 schreef blomst het volgende:
[..]
Huub krijgt het nog wel eens voorelkaar dat hij op de bank komt en er dan uit gestemd word ook.
Staan haar lippen op de donorlijstquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:03 schreef webextreme.nl het volgende:
Jeeeeeezus man nou ik hoef melissa niet meer hoor, ordineare lui zeg
ja ben mee eens dat hij niet zijn vrienden moet vergeten.....daarom denk ik meer aan een plan van huub.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:00 schreef rooie3 het volgende:
[..]
Nou leuk zeg.
Spanning in je eigen kamp.
Wat schiet je daar nu mee op.
Lieke is juist leuk.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:57 schreef milk-shake het volgende:
[..]
nou wat een toestand hier...............wat zo'n bnn prog. toch losmaakt...geweldig![]()
Ze plaatsen toch allang kunststof hartkleppen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:04 schreef voyeur het volgende:
[..]
Holleeder kreeg anders voorrang toen zijn hartklep vervangen moest worden, dus ik hoop dat hij nu de kleppen van een geestverwante van jou heeft.
Onder de douche...goed plan...dat ga ik nu doenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:05 schreef milk-shake het volgende:
[..]
ja ben mee eens dat hij niet zijn vrienden moet vergeten.....daarom denk ik meer aan een plan van huub.
Zullen ze niet hele comploten smeden, s'nachts onder de dekens, dan kunnen ze toch wel praten...zodat niemand het hoort.
Of onder de douche...zou ik wel doen!!!!
Hij heeft al een paar keer tegen Melisa gezegd dat hij het doet om Lieke te focken,dus geen superplan.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:05 schreef milk-shake het volgende:
[..]
ja ben mee eens dat hij niet zijn vrienden moet vergeten.....daarom denk ik meer aan een plan van huub.
Zullen ze niet hele comploten smeden, s'nachts onder de dekens, dan kunnen ze toch wel praten...zodat niemand het hoort.
ik sluit mij daar bij aanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:06 schreef Liess het volgende:
Ik heb toch liever al dat geschreeuw dan dit zogenaamd aardige gedoe
Al die plannetjes van Huub hebben nog weinig opgeleverd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:05 schreef milk-shake het volgende:
[..]
SC 107 - Van lullen en walvissen (ja kweetut...)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:01 schreef Tissik het volgende:
[..]
Hij is geopend (niet door mij), en is bijna vol. Open zelf maar een nieuw topic, als dit topic je niet zint.
Volgens mij doen ze hartkleppen al jaren van plastic... het is dus een geestverwant van Amanda en Natasiaquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:04 schreef voyeur het volgende:
[..]
Holleeder kreeg anders voorrang toen zijn hartklep vervangen moest worden, dus ik hoop dat hij nu de kleppen van een geestverwante van jou heeft.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:06 schreef Mokum020 het volgende:
[..]
Onder de douche...goed plan...dat ga ik nu doen![]()
Yip, maar dat is wel jammer. De wraak der Leandra's vind ik een aardiger beeld, dan de hoop dat hij een maandagmorgenmodelletje heeft gekregen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:05 schreef blomst het volgende:
[..]
Ze plaatsen toch allang kunststof hartkleppen?
Ze gebruiken ook wel eens die van varkens. (geen grapje)quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze hartkleppen al jaren van plastic... het is dus een geestverwant van Amanda en Natasia
tja ik had nog een beetje hoop...................maar jaquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:07 schreef kybe het volgende:
[..]
Hij heeft al een paar keer tegen Melisa gezegd dat hij het doet om Lieke te focken,dus geen superplan.
Ik was na gisteravond zeer hoopvol.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:09 schreef milk-shake het volgende:
[..]
tja ik had nog een beetje hoop...................maar ja![]()
Niet alleen de hartkleppen, ze gebruiken al hele varkensharten, en dat ligt nogal moeilijk bij Joodse en Islamitische patienten.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:09 schreef Soury het volgende:
[..]
Ze gebruiken ook wel eens die van varkens. (geen grapje)![]()
maar dat staat niet zo sexy als wat ze nu aan heeftquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:08 schreef Liess het volgende:
Melissa heeft ook door dat een IETS langer rokje lekkerder zit/loopt?
Haha dan ben jij over een jaar of 3 ook aan de beurt! Maaaaaaaaam ik wil een ander kleurtje!!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:10 schreef Liess het volgende:
omg, Amanda die verft der haar al vanaf groep 7
Snap er ook niks van.quote:
Euh, ik doelde eigenlijk erop dat dit jurkje wat ze nu aan heeft langer is dan wat ze normaal draagt...?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:11 schreef milk-shake het volgende:
[..]
maar dat staat niet zo sexy als wat ze nu aan heeft![]()
dat ze nog steeds niet kaal is dan.......laat het in dgk gebeuren ...maak me gekquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:10 schreef Liess het volgende:
omg, Amanda die verft der haar al vanaf groep 7
langer.....wowquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:12 schreef Liess het volgende:
[..]
Euh, ik doelde eigenlijk erop dat dit jurkje wat ze nu aan heeft langer is dan wat ze normaal draagt...?
Dat is meer een topic voor jou, jij bent een lul (en hebt er één).quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:07 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
SC 107 - Van lullen en walvissen (ja kweetut...)
Speciaal voor jou![]()
Heeft hij wellicht weer jeukpoeder van z'n vriendje gekregen ?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:13 schreef Liess het volgende:
Brian heeft iets in bed van Lieke gegooit, dat word rellen!
Geen idee, maar Amanda en Melissa zagen het meteen dus het zal wel iets zijn wat goed te zien is....quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:15 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Heeft hij wellicht weer jeukpoeder van z'n vriendje gekregen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |