abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:36:59 #1
102387 FUFR
schwung!
pi_49998845
hi,

wat vinden jullie van het schieten van oorbellen bij pasgeborenen?
Het schijnt een traditie te zijn in spaanse en tjechische kringen

Reden dat ik dit vraag is dat een zwangere kennis van plan is enkele uren na de geboorte al gaten in het kind te laten maken.

Afgezien van het feit dat je een heel kind niet dient te beschadigen imo, zie ik er totaal het nut niet van in.

Ik heb zelf een dochter van 4,5 en die krijgt pas oorbellen als ze er 2 weken lang iedere dag om vraagt (om impuls-beslissingen tegen te gaan)
Gelukkig wil ze ze nog niet.

Persoonlijk vind ik het behoorlijk kamp-achtig overkomen bij pasgeborenen/zuigelingen.
Afgezien nog van het infectiegevaar e.d.

Meningen please?
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:39:00 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49998906
Ik vind het ook geen gezicht.
En ook totaal nutteloos om zo'n klein hummeltje zo veel pijn te doen.

Het meerendeel van de juweliers in Nederland doet dan ook geen gaatjes bij baby's schieten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:39:44 #3
102387 FUFR
schwung!
pi_49998931
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef E.T. het volgende:

Het meerendeel van de juweliers in Nederland doet dan ook geen gaatjes bij baby's schieten.
en terecht, daar is ook vast wel een wet voor, dacht ik..
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:40:36 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_49998959
In India doen ze dat volgens mij ook Het is daar een cultureel verschijnsel en als je het echt vanuit zo'n traditie doet heb ik er niet zo heel veel op tegen. Als je het alleen maar doet "omdat je oorbelletjes zo schattig vindt staan" vind ik het niet kunnen.
disclaimer
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:40:40 #5
102387 FUFR
schwung!
pi_49998961
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef E.T. het volgende:

mijn volgende topique wordt "peuters aan het bier, kan dat?"
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:41:18 #6
102387 FUFR
schwung!
pi_49998976
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
In India doen ze dat volgens mij ook Het is daar een cultureel verschijnsel en als je het echt vanuit zo'n traditie doet heb ik er niet zo heel veel op tegen. Als je het alleen maar doet "omdat je oorbelletjes zo schattig vindt staan" vind ik het niet kunnen.
ik ben bang dat het de traditie is dat je het schattig vindt staan
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:41:36 #7
3011 E.T.
pi_49998984
Volgens mij is daar geen wet voor..

Er zijn tenslotte genoeg turkse en marrokaanse zaakjes waar ze het wel gewoon doen. En ook juweliers die het wel doen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:42:59 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_49999014
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:41 schreef FUFR het volgende:

[..]

ik ben bang dat het de traditie is dat je het schattig vindt staan
Nee, er zit wel een gedachte achter, iets met welvaart / kwade geesten ofzo, maar dat zou ik eens op moeten zoeken. Ik heb het iig wel een keer in een documentaire voorbij zien komen.
disclaimer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 juni 2007 @ 13:46:33 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_49999139
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef FUFR het volgende:

[..]

mijn volgende topique wordt "peuters aan het bier, kan dat?"
Bier niet... maarre

Nee, zonder gekheid... Ik vind het persoonlijk niet mooi en zou het nooit doen bij mijn dochter. Overigens gold bij ons thuis de regel, dat doe je maar als je volwassen bent. Mijn vader heeft beroepshalve te vaak uitgescheurde oorlelletjes gezien bij basisschoolkinderen.

Als een ander het wel mooi vind of waarde hecht aan de traditie, wie ben ik dan om dat te veroordelen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_49999151
ik zou het zelf ook niet doen, vind het niet mooi en niet bij zo'n pril kindje passen. net als dat ik armbandjes bij baby's ook nog niet vind staan.

maar ik kan me wel voorstellen dat als je dat wel mooi vindt en graag wil voor je kind, dat je dan juist als argument gebruikt dat ze er op zo'n vroeg moment nog relatief weinig van merken. ook andere ingrepen worden bij voorkeur meteen na de geboorte gedaan, zoals een te kort tongriempje doorsnijden. (ik noem dat als voorbeeld omdat dat bij mijn zoon pas gedaan is toen hij ruim 3 was en het dus heel bewust meemaakte. dat leverde veel meer drama en toestanden op dan wanneer het meteen na z'n geboorte gedaan was. maar oorbellen zijn natuurlijk van een totaal andere orde. vind ik.)
pi_49999267
Dat lijkt mij ook van een andere orde idd. Dat is een medische ingreep. Oorbelletjes vallen daar niet onder.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:50:56 #12
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_49999347
Persoonlijke mening: ordinair, onnodig en niet eerlijk t.o.v. het kind.
... ♥ ik mis je ♥
pi_49999480
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:50 schreef phluphy het volgende:
Persoonlijke mening: ordinair, onnodig en niet eerlijk t.o.v. het kind.
Dat dus

Je doet het puur voor jezelf en echt niet voor het kind..
pi_49999693
Nee, ik zou dat zielig vinden.
Zou het pas doen als het kind er zelf om vraagt.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:02:44 #15
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49999881
Niet mooi. Ik heb zelf oorbellen sinds ik een maand of 2 ben en de gaatjes zijn inmiddels zo vervormd dat sommige oorbellen er gewoon doorheen schieten. Ik zou het zelf bij mijn eigen kind echt nooit doen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:03:19 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49999927
Ik vind het afschuwelijk.

Had ooit een vriendje met een fijne familie die dus idd de dochters amper 1 uur na de geboorte met kurk en naald te lijf gingen en dat was dus ook een van de eerste dingen die ik daar gilde 'als ik ooit een dochter krijg blijven jullie met je poten van haar af'. Nachtmerries had ik van het idee dat dat kind bij oma zou gaan logeren en dan met oorbellen terug zou komen.
Gelukkig is die relatie al van heeeeeeeeeeel lang geleden.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 juni 2007 @ 14:05:40 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_50000104
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:

Had ooit een vriendje met een fijne familie die dus idd de dochters amper 1 uur na de geboorte met kurk en naald te lijf gingen en dat was dus ook een van de eerste dingen die ik daar gilde 'als ik ooit een dochter krijg blijven jullie met je poten van haar af'. Nachtmerries had ik van het idee dat dat kind bij oma zou gaan logeren en dan met oorbellen terug zou komen.
Dat vind ik onvergeeflijk... oma's/tantes/whatever die het als verrassing doen
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:05:44 #18
102387 FUFR
schwung!
pi_50000107
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:

mijn tweeling-neef&nichtje waren een dagje bij oma.
Heeft dat mens de ponies verknipt, want de haren hingen te laag/voor de ogen.
Mijn schoonzus moest janken van kwaadheid... 12 maanden haar sparen naar de kl*ten
strakke actie van oma, ze mag niet meer oppassen..
Kinderen waren echt verknipt, denk aan zo'n monnikkenkapsel..
pi_50000121
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:36 schreef FUFR het volgende:
hi,

Welke kringen
quote:
Reden dat ik dit vraag is dat een zwangere kennis van plan is enkele uren na de geboorte al gaten in het kind te laten maken.
bijwerking van de epidural?
quote:
Afgezien van het feit dat je een heel kind niet dient te beschadigen imo, zie ik er totaal het nut niet van in.
Ik heb zelf een dochter van 4,5 en die krijgt pas oorbellen als ze er 2 weken lang iedere dag om vraagt (om impuls-beslissingen tegen te gaan)
Gelukkig wil ze ze nog niet.
quote:
Persoonlijk vind ik het behoorlijk kamp-achtig overkomen bij pasgeborenen/zuigelingen.
Afgezien nog van het infectiegevaar e.d.
Meningen please?
[sarcasme]
Kamp achtig... zou ik niet durven zeggen.... anders worden de alhier aanwezige bewoonsters weer boos
[/sarcasme]
Het kind gaat toch niet Britney of Nikeé heten, he?

Waarom niet meteen een clitoris piercing ook ...hoeft ze dat niet meer op d'r 16e te doen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:07:44 #20
102387 FUFR
schwung!
pi_50000206
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:05 schreef desiredbard het volgende:

[sarcasme]
Kamp achtig... zou ik niet durven zeggen.... anders worden de alhier aanwezige bewoonsters weer boos
[/sarcasme]
Het kind heet toch geen Britney of Nikeé he?

Waarom niet meteen een clitoris piercing ook ...hoeft ze dat niet meer op d'r 16e te doen
kind moet nog geboren worden he..
Zwanger = een ongeboren kind..
pi_50000326
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:07 schreef FUFR het volgende:

[..]

kind moet nog geboren worden he..
Zwanger = een ongeboren kind..
Niet helemaal waar
Zwanger kan ook ongeboren kinderen zijn
Maar ok heb het gecorrigeerd

Maar je hebt gelijk het is/staat goedkoop op kleine kinderen
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:12:54 #22
102387 FUFR
schwung!
pi_50000380
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:11 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Niet helemaal waar
Zwanger kan ook ongeboren kinderen zijn
Maar ok heb het gecorrigeerd

Maar je hebt gelijk het is/staat goedkoop op kleine kinderen
ik weet ondertussen dat het er maar 1 is
pi_50001189
ik vind het ook echt niet mooi en vind het zielig voor die baby's!
maar ja.. zoals hier al staat, in sommige landen doen ze dit bijna standaard.. voor mij hoeft dit niet!
Sarah krijgt pas oorbellen als ze er heel lang om heeft gevraagd!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50001279
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
dat snap ik nou niet, hè, als het vanuit een cultuur of geloof gedaan wordt is het okay, anders liever niet.

geloof is ook maar een mening, hoor, niets meer of minder dan dat en dat geldt ook voor de pijn.
als iemand het nu gewoon mooi vindt, hetgeen dus een mening is, doet het ook niet meer pijn ofzo, dus vreemde verzachtende omstandigheid , geloof/cultuur.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:42:53 #25
102387 FUFR
schwung!
pi_50001308
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:41 schreef milagro het volgende:

[..]

dat snap ik nou niet, hè, als het vanuit een cultuur of geloof gedaan wordt is het okay, anders liever niet.

geloof is ook maar een mening, hoor, niets meer of minder dan dat en dat geldt ook voor de pijn.
als iemand het nu gewoon mooi vindt, hetgeen dus een mening is, doet het ook niet meer pijn ofzo, dus vreemde verzachtende omstandigheid , geloof/cultuur.
eens!
pi_50001378
Ik krijg echt woonwagenkamp-achtige visioenen bij dit topic.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:46:36 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_50001410
quote:

[..]

Oneens. Er zijn volkeren voor wie dat echt wel verschil maakt, en die echt geloven dat als je iets niet doet, het kwade gevolgen kan hebben. Als je dat een raar argument vindt, dan wordt het een heel andere discussie, namelijk de zin of onzin van religie. Ik ben zelf ook niet gelovig, maar kaqn me wel zeker indenken dat het voor mensen die diep geloven erg belangrijk kan zijn. Dat is heel wat anders dan " het gewoon leuk vinden staan" .
disclaimer
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:48:55 #28
33189 RM-rf
1/998001
pi_50001500
Zelf doen bij je eigen kinderen, nee absoluut liever niet.

Oordelen erover of anderen dat doen bij hun kinderen: Laat die mensen dat gewoon lekker zelf bepalen, dat is hun eigen keuze.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:55:04 #29
102387 FUFR
schwung!
pi_50001671
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:48 schreef RM-rf het volgende:

Oordelen erover of anderen dat doen bij hun kinderen: Laat die mensen dat gewoon lekker zelf bepalen, dat is hun eigen keuze.
dat mogen ze ook zelf bepalen, zoals wij zelf bepalen dat we het er hier over hebben
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:55:27 #30
102387 FUFR
schwung!
pi_50001680
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:48 schreef RM-rf het volgende:

zelf doen is imo al helemaal uit den boze..
pi_50001682
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oneens. Er zijn volkeren voor wie dat echt wel verschil maakt, en die echt geloven dat als je iets niet doet, het kwade gevolgen kan hebben. Als je dat een raar argument vindt, dan wordt het een heel andere discussie, namelijk de zin of onzin van religie. Ik ben zelf ook niet gelovig, maar kaqn me wel zeker indenken dat het voor mensen die diep geloven erg belangrijk kan zijn. Dat is heel wat anders dan " het gewoon leuk vinden staan" .
wat is er dan mis met "het gewoon leuk vinden staan"

dan doet het meer pijn of zo, dan is het zieliger?
een babietje mag niet lijden tenzij het voor een hoger doel is?

dát is dus echt krom dan.

dat je het gewoon lelijk vindt, ordinair, kampervisioenen erbij krijgt, prima, ik deel die mening, maar om pijn'ineens geen issue te vinden als het een hoger doel dient
pi_50001724
quote:

[..]

Ah ...zoals al heel risqué in de OP gesuggesteerd....het is ook...het past binnen de kamp cultuur.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:57:01 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_50001725
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:55 schreef milagro het volgende:

[..]

wat is er dan mis met "het gewoon leuk vinden staan"

dan doet het meer pijn of zo, dan is het zieliger?
een babietje mag niet lijden tenzij het voor een hoger doel is?

dát is dus echt krom dan.

dat je het gewoon lelijk vindt, ordinair, kampervisioenen erbij krijgt, prima, ik deel die mening, maar om pijn'ineens geen issue te vinden als het een hoger doel dient
Ik heb het misschien een beetje verkeerd geformuleerd.
Ik vind dat je dat dan nog steeds gewoon kan en mag doen, maar ik vind het geen porum, laten we het daar maar op houden
disclaimer
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:11:40 #34
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50002185
Ik vind het heel erg associaal staan, zeg niet dat die ouders of het kind dat dan ook zijn maar zo staat het wel.

De nichtjes van mij en Demi hebben het ook, en dat geen knopjes maar ringetjes.
Demi heeft al regelmatig bijna een oorbel eruitgetrokken met spelen wat dus tot een rood oor en huilen kwam.

Demi krijgt oorbellen als ze ze zelf wil en ze weet wat het inhoud.

Ik heb overigens ooit eens gelezen dat een oorbel schieten (vooral op jongen leeftijd) kan zorgen voor migraine aanvallen ivm de zenuwen die erdoorheen lopen.
Of het echt waar is weet ik niet.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:17:14 #35
33189 RM-rf
1/998001
pi_50002378
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:55 schreef FUFR het volgende:

[..]

dat mogen ze ook zelf bepalen, zoals wij zelf bepalen dat we het er hier over hebben
och als je het leuk vind om hier een beetje nutteloos lopen te zeiken en oordelen over wat anderen doen, hoef je dat wat mij betreft ook niet te laten hoor ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:19:40 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_50002444
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

och als je het leuk vind om hier een beetje nutteloos lopen te zeiken en oordelen over wat anderen doen, hoef je dat wat mij betreft ook niet te laten hoor ...
Ja hoi. Welkom op Fok!
disclaimer
pi_50002465
Ik vind het niet mooi en niet veilig en Ronja mag dan ook geen oorbellen tot ze naar de middelbare school gaat en ze dus waarschijnlijk niet meer zo ruw zal spelen als op de lagere school.
pi_50002489
Zo heb je ook majootjes in 'netkous' versie, ik kom zulke kindjes vooral op de Haagse Markt tegen

Witte netkousmajootjes, jurkjes met roezeltjes en een zooi strikjes, liefst in paars of zo, of zalmroze, en dan enkellaarsjes of lakschoentjes.. een veel te jonge moeder achter de buggy, oma steevast ernaast "mag de klène un èssie, ja tog ken wel tog ken ze het vasthouwuh, ja tog?" en dan aan weerszijden aan de buggy tassen vol speelgoed, net gekog, want ach, kèk dan, zo gènag! ken je nie latuh liggug tog... oh en in de oortjes van de klène knoppies, hè, we wilduh èguluk ringutjus, maar dat trok die muts steeds los ......

okay, wie heb ik nu gruwelijk voor het hoofd gestoten
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:21:48 #39
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_50002519
Tja.. *ik* vind het niet mooi en niet schattig staan bij kleine kinderen, en al zou ik het wel vinden dan zou ik het nog niet bij mijn kind laten doen.. dat mag hij/zij later lekker zelf beslissen (nu weet ik ook wel dat oorbellen niet helemaal permanent zijn maar toch vind ik het gewoon raar om dat voor je kind te beslissen, 't is toch iets anders dan kleren uitkiezen of haren laten knippen)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:22:18 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_50002531
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:20 schreef milagro het volgende:
Zo heb je ook majootjes in 'netkous' versie, ik kom zulke kindjes vooral op de Haagse Markt tegen

Witte netkousmajootjes, jurkjes met roezeltjes en een zooi strikjes, liefst in paars of zo, of zalmroze, en dan enkellaarsjes of lakschoentjes.. een veel te jonge moeder achter de buggy, oma steevast ernaast "mag de klène un èssie, ja tog ken wel tog ken ze het vasthouwuh, ja tog?" en dan aan weerszijden aan de buggy tassen vol speelgoed, net gekog, want ach, kèk dan, zo gènag! ken je nie latuh liggug tog... oh en in de oortjes van de klène knoppies, hè, we wilduh èguluk ringutjus, maar dat trok die muts steeds los ......

De Haagse Markt!
Maar vaak spreken ze daar geen Nederlands
Ik snap precies wat je bedoelt, vlakbij mijn ouders is ook zo'n buurtje, daar mogen de kinderen ook met 4 jaar al op de quad rijden omdat ze anders niet rustig te krijgen zijn terwijl papa voetbal kijkt
disclaimer
pi_50002586
Ik vind het ook afschuwelijk bij kleine kindjes, maar in Spanje doen ze het dus allemaal. Ik heb nog geen Spaans meisjes-babietje gezien zonder oorbelletjes. Op zich wel handig omdat je direct kunt zien of het een jongetje of een meisje is, maar het stuit me toch steeds tegen de borst (ook al ga je er toch ook wel aan wennen).

Ik mocht pas toen ik 12 was en eigenlijk wou ik die regel ook bij Isa instellen, maar ik weet niet of ik dat kan handhaven als ál haar vriendinnetjes al vanaf hun geboorte oorbelletjes hebben.
mooi he, alles
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:24:27 #42
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_50002619
quote:
Witte netkousmajootjes, jurkjes met roezeltjes en een zooi strikjes, liefst in paars of zo, of zalmroze, en dan enkellaarsjes of lakschoentjes..
ik weet het.. smaken verschillen, maar wat jij beschrijft is toch echt wel mijn nachtmerrie voor een dochter..
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_50002649
Milagro, het is de Haagse Mart joh, wat doet die k daar?
mooi he, alles
pi_50002700
Mijn dochter kreeg ze toen ze bijna 2,5 was. En trots dat ze is op haar K3-oorbellen! Bij een pasgeborene zie ik het ook niet echt zitten.
pi_50002749
quote:

ik heb wel ineens een bult...... was JIJ dat?!?!?!?!
uit een aspergernest
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:28:44 #46
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50002756
quote:

Niemand! Ga door, ga door!

Ik vind het vreselijk overigens, oorbellen bij kleintjes.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50002785
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De Haagse Markt!
Maar vaak spreken ze daar geen Nederlands
Ik snap precies wat je bedoelt, vlakbij mijn ouders is ook zo'n buurtje, daar mogen de kinderen ook met 4 jaar al op de quad rijden omdat ze anders niet rustig te krijgen zijn terwijl papa voetbal kijkt
nee, het gros spreekt er geen NL
maar er loopt nog wel eens een hardnekkig achtergebleven Tokkie rond, of een verdwaalde semi alto met een kakkersaccent

bij Hindoestanen zie je ook veel roezels en strikjes vaak, bij kleintjes, maar op de een of manier oogt het minder erg als een kindje donker is van huidskleur en haar, die kunnen nog wel wat hebben

maar bij witte kindjes staat het enorm Tokkie
pi_50002833
Ik zal mijn dochter waarschijnlijk later adviseren geen gaatjes in haar oren te nemen. Ik heb zelf altijd erg veel last gehad van ontstoken oren, ook met van die speciale oorbellen. Aangezien ze een gevoelige huid heeft, vind ik het geen prettig idee
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:31:34 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_50002857
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:29 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, het gros spreekt er geen NL
maar er loopt nog wel eens een hardnekkig achtergebleven Tokkie rond, of een verdwaalde semi alto met een kakkersaccent

bij Hindoestanen zie je ook veel roezels en strikjes vaak, bij kleintjes, maar op de een of manier oogt het minder erg als een kindje donker is van huidskleur en haar, die kunnen nog wel wat hebben

maar bij witte kindjes staat het enorm Tokkie
Van die glanzende roze "prinsessenjurkjes" die ze alleen op zaterdag aan krijgen
disclaimer
pi_50002885
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:23 schreef phileine het volgende:
......maar ik weet niet of ik dat kan handhaven als ál haar vriendinnetjes al vanaf hun geboorte oorbelletjes hebben.
dat vind ik dus een flut argument.
Bij mijn zoon op school kijkt de hele klas jetix. Bij mij komt dat er niet op, want ik vind het teveel vechten en slaan e.d. Hij heeft er wel eens om gevraagd, ik heb mijn mening uitgelegd en dat is nu de regel. Hij vind het niet altijd leuk, maar hij heeft die regel te respecteren.
En miischien komt er nog wel een keer strijd, maar dan nog blijft die regel.
Hoe weet een kind anders welke regel nou wel of dan weer niet geldt?
uit een aspergernest
pi_50002976
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:25 schreef phileine het volgende:
Milagro, het is de Haagse Mart joh, wat doet die k daar?
ja, ik heb nog even getwijfeld of ik hem weg zou laten, maar ik dacht, ik houd rekening met de onwetende meerderheid in deze

oh nog iets , wat volgens mij niet meer zo in is, kleine jongetjes met kort haar, maar 1 lange pluk in de nek
en dan ook 1 oorbelletje, net als papa, gènag!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:44:44 #52
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_50003377
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:35 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, ik heb nog even getwijfeld of ik hem weg zou laten, maar ik dacht, ik houd rekening met de onwetende meerderheid in deze

oh nog iets , wat volgens mij niet meer zo in is, kleine jongetjes met kort haar, maar 1 lange pluk in de nek
Wel zo'n gouden ringetje dan natuurlijk en dan zo'n mooie polyester blouse aan met chinese draken erop enzo. kom je ook nog genoeg tegen op de Haagse mart. Het dunne plukje in de nek is alleen meestal vervangen door coupe heel kort van boven en heeeeeel lang van achter.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_50003566
Wat doet je vader ?
Hè zit in de handel
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:54:23 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_50003803
En dan hebben ze heel hun achtertuin tot loods verbouwd waar alle gejatte scootertjes en quads in staan. En ze hebben plastic buizen in de tuin waar het geld in bewaard wordt.

en ze zijn bang voor mannen in camouflagepak, zo hebben we ooit aan den lijve kunnen ondervinden
disclaimer
  Jubileum moderator vrijdag 1 juni 2007 @ 15:55:10 #55
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50003840
Wij hebben als grap de regel ingesteld dat ze pas oorbelletjes mag als ze het woord kan spellen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2007 @ 15:55:49 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50003870
quote:

Kap nâh
pi_50004387
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kap nâh
aumaa, assik zo âwd ben assu, zèn mun oâhlelluh dan auk zau lang?
nah, schatjuh, dat leg eraan, wat je erin hang, mot niet te zwaar wezuh.. lagguh hè, die klène, zau ègenwès, ik daggal wat lauptie naar naar me oârlelluh te loeruh ...
pi_50007346
Ik vind het afschuwelijk, maar heb ook nog wat zinnigers te zeggen. Bij de juwelier waar ik gewerkt heb, is er in overleg met een dokter besloten geen kinderen van jonger dan 5 te piercen. De precieze redenering weet ik niet, maar oorbellen + oren van hele kleine kindjes = geen goed / gezond / veilig idee. Het kan erg fout gaan, oren die er nog niet tegen kunnen, heel zachte huid en dus nog wel eens uitscheuren e.d. Een klein knopje is al snel te zwaar voor een baby/dreumes/peuteroor en dus gewoon gevaarlijk.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_50010810
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:35 schreef milagro het volgende:

[..]

Oh, met dat kapsel zijn ze 9 van de 10 keer duits hoor....

Weet even niet wie het zei, de regel van pas oorbelletjes als je het kunt spellen is een erg leuke!

Ik heb het van jongs af aan gewild maar nooit gemogen van mijn moeder (die had zelf trauma's met alsmaar ontstoken oren enzo) en ik heb daar nooit moeilijk over gedaan. Het mocht niet, klaar. Maar in de brugklas begon het zo te kriebelen en toen heb ik mijn moeder over weten te halen. Na de zomervakantie mocht ik ze laten schieten (dus toen ik naar de tweede klas ging) en het was helemaal goed gegaan en ik was hartstikke trots.
Ik heb er op dat moment heel bewust zelf voor gekozen en eigenlijk vind ik dat ook wel best zo
I had a signature once. It was awful.
pi_50010933
Pasgeboren vind ik persoonlijk dan ook weer te snel. De mijne was vier (bijna 5) en de andere ruim 3 toen ze oorbellen mochten. Ze wilden het echt graag. En nu krijgen ze echt niet alles wat ze maar graag willen hoor
De reden van als ze zo klein zijn hebben ze er nog niet zo last van vind ik echt onzin. Ze kunnen domweg gewoon nog niet zeggen en zeuren en zeiken dat ze er last van hebben. Maar de pijngrens is gewoon gelijk aan die van een ouder kind. De ouder die heeft er misschien minder last van daardoor
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_50011153
2 vd 4 bij mij zijn ook illegaal geprikt, toen ik 12 was of 13... mocht niet van mijn moeder , dus geen geld voor de juwelier en het 'pistool', maar wel genoeg "lef" voor naald en kurk, qua methode, de maat in het kwaad aka de dader was mijn vriendin
haar broers stonden erbij te kijken, en zeiden dat het vreselijk bloedde
dat deed het dus niet, pijnlijk vond ik het wel, want het ging zo langzaam

nooit ergens last van gehad ook, zolang ik maar egt gâhd erin doe
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:05:11 #62
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50013906
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:55 schreef Lois het volgende:
Wij hebben als grap de regel ingesteld dat ze pas oorbelletjes mag als ze het woord kan spellen.
Briljant !
... ♥ ik mis je ♥
pi_50014014
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:05 schreef phluphy het volgende:

[..]

Briljant !
en blijkt ze dislectisch, zo oneerlijk
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:13:08 #64
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50014211
Niet mooi, onnodig en gevaarlijk.

Doet me denken aan moeders die wel oorbelletjes laten schieten bij hun 2-jarige dochter en ze een gouden kettingkje omdoen, maar de touwtjes uit de capuchon halen vanwege het verstikkingsgevaar. Maar goed, zo ken ik nog wel meer voorbeelden.

Leven en laten leven vind ik eigenlijk.
Is het nou kettinkje of kettingkje? Volgens mij heb ik het verkeerd geschreven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:17:01 #65
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50014365
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:13 schreef Tinkepink het volgende:
Niet mooi, onnodig en gevaarlijk.

Doet me denken aan moeders die wel oorbelletjes laten schieten bij hun 2-jarige dochter en ze een gouden kettingkje omdoen, maar de touwtjes uit de capuchon halen vanwege het verstikkingsgevaar. Maar goed, zo ken ik nog wel meer voorbeelden.

Leven en laten leven vind ik eigenlijk.
Is het nou kettinkje of kettingkje? Volgens mij heb ik het verkeerd geschreven.
Kettinkje, meine Liebe !
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:19:08 #66
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50014444
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 21:17 schreef phluphy het volgende:

[..]

Kettinkje, meine Liebe !
Ok. Danke!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:36:54 #67
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_50015200
Suus mag van mij oorbellen. Op het moment dat zij dat wilt en dan moet die wens toch wel minimaal 5x per week geuit worden voor 6 aaneengesloten maanden lang. Dan weet ik zeker dat het geen bevlieging is. Van deze regel brengen we haar uiteraard nooit op de hoogte, pas na 6 maanden intensief smeken zullen we gewoon ja zeggen

Wij (ja wij ) hebben overigens zelf wel oorbellen. Ik in beide oren 2 stuks, manlief in het rechteroor 2 stuks. Suus vind ze schitterend, zit er altijd aan te frunniken, maar dat dat ook mogelijk is in haar oor is schijnbaar nog nooit bij haar opgekomen.

Iig is er geen haar op mijn benen die er ook maar aan zal denken om mijn kind te laten doorboren omdat ik zo graag wil dat zij oorbellen draagt.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_50015204
Tinkepink mag geen kettinkje, nananananaa
  vrijdag 1 juni 2007 @ 22:25:44 #69
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_50017423
Ik kreeg zelf oorbellen toen ik een jaar of acht was, prachtig vond ik ze. Maar wat heb ik er een hoop gedoe mee gehad. Steeds ontstoken oorlellen en dat bleef maar doorgaan. Nu draag ik af en toe wel oorbellen en kan ik ze goed hebben, ik heb geen last meer van ontstekingen. Maar ik weet nog wel heel goed dat mijn oorbel muurvast in mijn oorlel vastzat en dat het heel veel pijn en moeite heeft gekost om hem er weer uit te krijgen.......Zelf vond ik destijds mijn oorbellen natuurlijk prachtig, maar nu vind ik het eigenlijk helemaal niet zo mooi meer, oorbellen op kinderleeftijd. En daar komt dan gevaar van gaatjes die uitscheuren en die ontstekingen natuurlijk bij....
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_50018372
Ik heb mijn eerste set gaatjes gekregen toen ik bijna een jaar oud was (en nee, ik ben geen kamper ). Ik heb er nooit last van gehad, nooit uitgescheurd (ik speelde érg ruw), nooit ontstekingen en geen hoofdpijnen. Mijn tweede setje kreeg ik toen ik 11 was, die wilde ik zelf graag. Ik vind het persoonlijk niet lelijk bij babies, maar als ik een meisje had gekregen had ik het denk ik toch 'pas' laten doen bij een jaar of drie, vier. Tenzij ze het niet zou willen natuurlijk, maar ik denk dat er maar weinig meisjes zijn die geen oorbellen willen. Ik ken in ieder geval niemand die het haar ouders kwalijk genomen heeft dat ze oorbellen heeft gekregen op jonge leeftijd.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:04:59 #71
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50018968
Ik vind het echt geen porem. Nu niet en vroeger ook niet. Ik was ong. 1,5 toen ik ze zelf doorgestoken kreeg en ik was er niet echt blij mee. Zo gauw ik kon had ik ze eruit en ik heb dan ook tot mijn 28e nooit oorbellen gehad en gedragen (en had wel dichtgegroeide gaatjes )
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_50019119
Vindt het persoonlijk afschuwelijk uit zien oorbellen bij baby's.
pi_50019381
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:04 schreef Neuk het volgende:
Ik vind het echt geen porem. Nu niet en vroeger ook niet. Ik was ong. 1,5 toen ik ze zelf doorgestoken kreeg en ik was er niet echt blij mee. Zo gauw ik kon had ik ze eruit en ik heb dan ook tot mijn 28e nooit oorbellen gehad en gedragen (en had wel dichtgegroeide gaatjes )
Grappig Heb je ze nu wel weer in dan, en waren ze makkelijk weer door te prikken of was het pijnlijk?
pi_50019443
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 22:50 schreef beefcake het volgende:
Ik heb mijn eerste set gaatjes gekregen toen ik bijna een jaar oud was (en nee, ik ben geen kamper ). Ik heb er nooit last van gehad, nooit uitgescheurd (ik speelde érg ruw), nooit ontstekingen en geen hoofdpijnen. Mijn tweede setje kreeg ik toen ik 11 was, die wilde ik zelf graag. Ik vind het persoonlijk niet lelijk bij babies, maar als ik een meisje had gekregen had ik het denk ik toch 'pas' laten doen bij een jaar of drie, vier. Tenzij ze het niet zou willen natuurlijk, maar ik denk dat er maar weinig meisjes zijn die geen oorbellen willen. Ik ken in ieder geval niemand die het haar ouders kwalijk genomen heeft dat ze oorbellen heeft gekregen op jonge leeftijd.
nu ken ik persoonlijk geen 3 jarigen met een piercingswens, maar goed...
een 3 jarige die oorbelletjes wil die kan clipjes krijgen om in te doen tijdens een verkleedpartijtje.... je laat ze tenslotte toch ook niet met oogschaduw op naar de peuterzaal gaan.. ja met carnaval.

ik snap werkelijk niet waarom je een klein kind piercings zou willen geven, ook niet als ze er zelf om vraagt, ook niet als het geen complicaties gaat geven.
je kan je hele leven nog ze laten zetten, en dan is de pubertijd vroeg zat als begin daarvan.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:18:45 #75
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50019507
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:15 schreef beefcake het volgende:

[..]

Grappig Heb je ze nu wel weer in dan, en waren ze makkelijk weer door te prikken of was het pijnlijk?
Eh, ik heb ze laten piercen en heb het gestretched tot 12-14 mm
Iedere golf van de zee,
pi_50021035
Ah ja, het is maar goed dat ik jongetjes heb gebaard, nu hoeven jullie Nederlanders je ook niet te ergeren aan kleine beef-meisjes met oorbelletjes
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:18 schreef Neuk het volgende:

[..]

Eh, ik heb ze laten piercen en heb het gestretched tot 12-14 mm
Leuk!
  zaterdag 2 juni 2007 @ 09:58:47 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50027476
Nou!..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 10:19:22 #78
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50027693
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 23:16 schreef milagro het volgende:

[..]

nu ken ik persoonlijk geen 3 jarigen met een piercingswens, maar goed...
een 3 jarige die oorbelletjes wil die kan clipjes krijgen om in te doen tijdens een verkleedpartijtje.... je laat ze tenslotte toch ook niet met oogschaduw op naar de peuterzaal gaan.. ja met carnaval.

ik snap werkelijk niet waarom je een klein kind piercings zou willen geven, ook niet als ze er zelf om vraagt, ook niet als het geen complicaties gaat geven.
je kan je hele leven nog ze laten zetten, en dan is de pubertijd vroeg zat als begin daarvan.
Samara is ruim drie, bijna vier en heeft nu oorbelletjes sinds een maandje of 4 of 5.
Ze vroeg er echt al tijden om, stopte alles wat ze kon vinden in haar oren want dan waren het net oorbellen.
Denk dan aan steentjes, glinsterpapiertjes, glas wat ze op straat zag glinsteren (daar was ik gelukkig op tijd bij), bloemetjes, etc.
Wat ik al niet uit haar oren heb moeten peuteren
En dat terwijl ik zelf eigenlijk nooit oorbellen draag, dus waar ze het vandaan heeft...?

We hebben eerst klipoorbelletjes gekocht maar die dingen voor kinderen vallen steeds uit en de ijzeren voor volwassenen die zakten af tot aan het einde van haar oorlelletje en knepen dan echt in het velletje, wat zeer deed (hele rode oren had ze er steeds van), uiteindelijk hebben we nog magneetdingetjes geprobeerd maar daar had ze afdrukken van in haar oor staan.

Uiteindelijk hebben we besloten toch maar gaatjes te laten prikken.
Ze heeft me braaf elke dag haar oortjes schoon laten maken, ze blijft er met haar handjes vanaf en nog steeds is ze erg voorzichtig met haar oorbellen.

Ze heeft wel gewoon nog steeds haar eerste knopjes in, ik was voorlopig niet van plan andere oorbellen in te doen
Maar dit was echt wel iets wat ze zelf heel erg graag wilde en toen was ze echt nog maar drie
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_50028007
en als ze mprgen heel erg graag een tattoo wil of haar kop kaal, doe je het ook natuurlijk

je vond het gewoon zelf mooi
  zaterdag 2 juni 2007 @ 10:40:57 #80
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50028011
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:19 schreef senesta het volgende:
Maar dit was echt wel iets wat ze zelf heel erg graag wilde en toen was ze echt nog maar drie
Tja, driejarigen kunnen zo veel willen....
Voor mij iig geen argument om er daarom in mee te gaan.
Ik vind het geen gezicht.

Overigens is deze discussie toch niet al te lang geleden meer dan uitgebreid gevoerd in een MODtopic?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:27:06 #81
108648 cattie
lieve moeder
pi_50028667
Ik vind het ook een vreselijk gezicht bij pasgeborenen. Kinderen van mij zullen pas oorbellen mogen als ze echt weten wat ze willen, einde van de basisschool ofzo. Zelf heb ik toen ook (helaas) oorbellen gekregen. Ik heb er heel veel ellende en terugkerende ontstekingen aan overgehouden, ook toen ik geen oorbellen meer in had.
Als ik Ive nu ook zo zie, dat perfecte zachte huidje, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om iets door zijn oorlel te schieten...
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 11:27:44 #82
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50028686
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:40 schreef milagro het volgende:
en als ze mprgen heel erg graag een tattoo wil of haar kop kaal, doe je het ook natuurlijk

je vond het gewoon zelf mooi
Ik vind het niet heel erg

Ik snap ook eigenlijk niet waarom er zo'n heisa over gemaakt moet worden.
Maar goed, ik koop ook wel eens nikes voor mijn kinderen en ze dragen ook wel eens merkkleding, is het beeld al compleet of is er nog meer nodig

Ik had bedacht dat het een leuk iets zou zijn om op haar 7e of 8e verjaardag te doen, maar goed, ik vind het ook geen ramp hoor.
Mijn zoontje kreeg zijn op achtjarige leeftijd zijn oorbel nadat hij zelf aangaf er één te willen.

Een tatoe en haar kop kaal wil ze gelukkig zelf ook niet
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 11:30:00 #83
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50028717
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

Tja, driejarigen kunnen zo veel willen....
Voor mij iig geen argument om er daarom in mee te gaan.
Ik vind het geen gezicht.

Overigens is deze discussie toch niet al te lang geleden meer dan uitgebreid gevoerd in een MODtopic?
Je hoeft het toch ook niet bij jouw kind te doen, ik denk dat het voor iedereen vrij is om die afweging te maken

Volgens mij is er een keer een topic over geweest die Yvonne geopend had
pi_50028885
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:10 schreef milagro het volgende:

[..]

aumaa, assik zo âwd ben assu, zèn mun oâhlelluh dan auk zau lang?
nah, schatjuh, dat leg eraan, wat je erin hang, mot niet te zwaar wezuh.. lagguh hè, die klène, zau ègenwès, ik daggal wat lauptie naar naar me oârlelluh te loeruh ...
.
pi_50030060
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 11:27 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik vind het niet heel erg

Ik snap ook eigenlijk niet waarom er zo'n heisa over gemaakt moet worden.
Maar goed, ik koop ook wel eens nikes voor mijn kinderen en ze dragen ook wel eens merkkleding, is het beeld al compleet of is er nog meer nodig

Ik had bedacht dat het een leuk iets zou zijn om op haar 7e of 8e verjaardag te doen, maar goed, ik vind het ook geen ramp hoor.
Mijn zoontje kreeg zijn op achtjarige leeftijd zijn oorbel nadat hij zelf aangaf er één te willen.

Een tatoe en haar kop kaal wil ze gelukkig zelf ook niet
je mist het punt een beetje.... smaak is persoonlijk.
ik vind oorbellen bij een baby of klein kind ordinair, dat is smaak en valt niet over te twisten

als je zegt "nu ja, IK vind het mooi gewoon, en net zoals ik bepaal wat mijn kind draagt aan kleding bepaal ik ook of ze oorbelletjes draagt of niet" ( even los vh pijn verhaal), dan is dat smaak en wat anders dan zeggen "nu ja, ze wilde het zelf zo graag, ik heb er niets mee, hoor, oorbelletjes,maar ja als ze dat zelf nu graag wil"

een kind van 2,3,4,5,6 wil zoveel en in dat geval vind ik toegeven aan het gaatjes laten prikken toch wel ff wat anders dan toegeven aan de wens om die foeilelijke schoenen persé te willen hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door milagro op 02-06-2007 13:11:19 ]
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:28:47 #86
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50031105
Ja, joy!!! Laten we de oorbellen-ruzie nog eens over doen
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 13:32:03 #87
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50031165
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:28 schreef Vivi het volgende:
Ja, joy!!! Laten we de oorbellen-ruzie nog eens over doen
Oh, maar ik maak geen ruzie hoor, is toch gewoon een discussie?

En dat hij al eerder is gevoerd is toch niet erg, bovendien is dat best al een tijdje terug en had mijn dochter toen nog geen oorbellen

Of heb ik daarna nog een oorbellentopic gemist?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:36:36 #88
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50031271
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:32 schreef senesta het volgende:

[..]

En dat hij al eerder is gevoerd is toch niet erg, bovendien is dat best al een tijdje terug en had mijn dochter toen nog geen oorbellen

Oh ik zeg ook niet dat JIJ ruzie maakt, ik vind het alleen altijd zo flauw als mensen steeds weer moeten benadrukken hoe ONT-ZAT-TEND ordinair ze iets vinden. Ik vind het ook niet echt mooi meestal, maar laat iedereen lekker zijn eigen smaak denk ik dan

Door steeds weer te hameren op wat een ordinaire/asociale smaak iemand heeft kan je op je vingers natellen dat er ruzie van komt
pi_50031393
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:32 schreef senesta het volgende:

[..]

als jij het mooi vindt moet je het vooral doen, vind ik, we (en ik dus ook) kiezen ook de kleding voor onze kleintjes, het kapsel, wij laten vooral onze eigen smaak gelden en het kind heeft meestal niet zo veel te willen, als het in een vuilniszak naar school wil, dan heeft het toch bij de meeste moeders echt pech
... dat is ook wmb het punt niet

ik "viel " enkel over "zij wilde het en dus..."

daarnaast kun je hooguit nog het pijnargument aandragen, ik vond het destijds pijn doen, ook de latere extra gaatjes die met een "pistool" geschoten zijn, kon een week niet op mijn zij liggen

ja, een klein kind vergeet dat , herinnert zich dat later niet, maar ja, is dat een reden om het nu dan maar effe pijn te laten lijden? het is voor haar eigen bestwil of zo

in jouw geval gaat het om een peuter, die het zelf wilde (en ik vind dat dus geen argument, maar okay) en die ook zelf kan aangeven bij in ieder geval 1 oor dat het verdomde pijn doet en het 2e oor niet meer hoeft een baby kan dat niet.

wat had je dan trouwens gedaan?
had je dat tweede gaatje laten zitten, en dat andere dicht laten groeien, of had je gezegd "effe doorbijten, lieverd, 1 oorbel kan niet, en over een week ben je blij dat je het toch gedaan hebt"
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:44:07 #90
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50031427
Volgens mij doen ze het bij zulke kleintjes vaak tegelijk (allebei de oren dan).
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 13:57:00 #91
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50031730
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:42 schreef milagro het volgende:

[..]

als jij het mooi vindt moet je het vooral doen, vind ik, we (en ik dus ook) kiezen ook de kleding voor onze kleintjes, het kapsel, wij laten vooral onze eigen smaak gelden en het kind heeft meestal niet zo veel te willen, als het in een vuilniszak naar school wil, dan heeft het toch bij de meeste moeders echt pech
... dat is ook wmb het punt niet

ik "viel " enkel over "zij wilde het en dus..."

daarnaast kun je hooguit nog het pijnargument aandragen, ik vond het destijds pijn doen, ook de latere extra gaatjes die met een "pistool" geschoten zijn, kon een week niet op mijn zij liggen

ja, een klein kind vergeet dat , herinnert zich dat later niet, maar ja, is dat een reden om het nu dan maar effe pijn te laten lijden? het is voor haar eigen bestwil of zo

in jouw geval gaat het om een peuter, die het zelf wilde (en ik vind dat dus geen argument, maar okay) en die ook zelf kan aangeven bij in ieder geval 1 oor dat het verdomde pijn doet en het 2e oor niet meer hoeft een baby kan dat niet.

wat had je dan trouwens gedaan?
had je dat tweede gaatje laten zitten, en dat andere dicht laten groeien, of had je gezegd "effe doorbijten, lieverd, 1 oorbel kan niet, en over een week ben je blij dat je het toch gedaan hebt"
We hadden haar al een week tevoren verteld dat als we gaatjes zouden prikken het wel zeer zou doen.
Maar één gaatje vind ze echt "jongens" en aangezien je haar niet erger uit kan schelden dan voor jongen was ik er vrij zeker van dat ze ze allebei zou doen.
Ze bood ook al meteen na de eerste zelf haar andere oor aan.

Ik was er ook vrij zeker van dat ze het toe zou laten, als ze na één niet meer had gewild had ik die ene weer dicht laten groeien, denk ik.
Al had ik dan wel even met haar de beiden scenario's doorgenomen
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 13:57:56 #92
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50031754
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:44 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij doen ze het bij zulke kleintjes vaak tegelijk (allebei de oren dan).
Nee, hier niet hoor, gewoon één voor één.
pi_50031899
Ik kwam dit tegen bij een soortgelijke discussie ergens anders op internet:
quote:
Ik ben kinderarts en adviseer ouders altijd om te wachten tot minimaal een jaar of 6. Dit om verschillende redenen:

- Het is pijnlijk en onnodig. Het is zelfs pijnlijker voor kleine kinderen omdat de zenuwen nog dichter op elkaar zitten.

- Kinderen kunnen eraan blijven hangen, de oorbel kan zo uitscheuren met een grote wond tot gevolg die vaak niet meer mooi geneest.

- de kans op allergie is groter, hoe jonger je kind is hoe groter de kans.

- Je kind kan een oorbelletje uit haar oortje halen en inslikken. Ik heb op de eerste hulp een aantal een kindje met een bloeding behandeld, veroorzaakt door een ingeslikte oorbel.

- en wat mij betreft nog de belangrijkste: een kind kan ik shock raken door van de schrik van het schieten. Hoewel dit maar heel zelden gebeurd, is het heel gevaarlijk!

Mijn advies: wacht tot je kindje een jaar of 8 is!
pi_50031943
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:57 schreef senesta het volgende:

[..]

We hadden haar al een week tevoren verteld dat als we gaatjes zouden prikken het wel zeer zou doen.
Maar één gaatje vind ze echt "jongens" en aangezien je haar niet erger uit kan schelden dan voor jongen was ik er vrij zeker van dat ze ze allebei zou doen.
Ze bood ook al meteen na de eerste zelf haar andere oor aan.

Ik was er ook vrij zeker van dat ze het toe zou laten, als ze na één niet meer had gewild had ik die ene weer dicht laten groeien, denk ik.
Al had ik dan wel even met haar de beiden scenario's doorgenomen
Nu ja, je hebt iig een heel vroegwijs kind
En de pijn viel haar duidelijk mee dus.

Scenario's doornemen
De meeste driejarigen snappen de uitleg nog niet echt, of luisteren wel, maar horen niets, als het maar mag

Ik werd als kleuter vaak voor jongen aangezien,ik had korte krulletjes, deed 'jongensdingen', speelde niet met poppen, wilde nooit jurkjes of rokjes aan, mijn moeder kreeg me alleen zover als ik er ook een lange broek onderaan mocht. Et voila , het tuniekpak was geboren
Voor de herkenbaarheid was het in dit geval mns handig geweest om oorbelletjes te dragen
pi_50032916
voor mensen met gevoelige lellen.....
vraag eens naar chirurgisch staal.....en 18 karaats goud. Sinds ik alleen maar dat draag, heb ik nergens meer last van
uit een aspergernest
pi_50033334
Ach Milagro het voordeel van die oorbellen is dat je meteen wat je kan zien wat voor vlees je in de kuip hebt.

Er is hier volk aanwezig dat klassificeert onder de uitdrukking
Aardappelen in de viollkist
Ben je daarmee bekend, als Haagse?

Voordat er en afschuwelijke naam geroepen wordt realiseer je je meteen als je zo'n kleine in etkousjes ziet ziet:
Is mijn auto op slot
Is mijn handtas dicht
Ik moet nog een inboedelverzekering afluiten

Het zal wel subcultuur gebonden zijn dar niet van, maar idd het is walkgelijk, maar het past bij de subcultuur, net als kleine voetjes een geringde nek of een schoteltje in je lip.
Als het kind opgroeit weet het dan ook bij welke tribe het hoort
pi_50033434
zover wil ik niet gaan
ik vind het gewoon niet mooi, maar ik vind zoveel niet mooi, ook dingen die ik zelf gekocht heb in een vlaag van ikmoetwatkopenwantikbenzielig.

dat je bepaalde uiterlijke kenmerken linkt aan bepaald milieu of levenshouding, dat kan, doen we allemaal, maar het is niet een omkeerbare regel, hè.

iedere kip is een vogel, niet iedere vogel is een kip
ook mensen uit zogenaamd keurige milieus doen soms onkeurige dingen, of dat nu zich in het uiterlijk uit of verbaal
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2007 @ 15:18:01 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50033482
Ach ik heb jaren bij een juwelier gewerkt en hoe vaak het niet voorkomt dat zo'n kind al blerend na de eerste echt geen tweede meer wil is niet meer te tellen. Vaak lopen die kinderen ook gewoon weg. Het leukste is nog dat die ouders erachteraan gaan en gewoon niet betalen voor die eerste oorbel
pi_50033656
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach ik heb jaren bij een juwelier gewerkt en hoe vaak het niet voorkomt dat zo'n kind al blerend na de eerste echt geen tweede meer wil is niet meer te tellen. Vaak lopen die kinderen ook gewoon weg. Het leukste is nog dat die ouders erachteraan gaan en gewoon niet betalen voor die eerste oorbel
Dus wat je wil zeggen is dat juweliers geen gaatjes meer moeten schieten zodra een kind zich zelfstandig voort kan bewegen?
pi_50033701
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:32 schreef wendytje het volgende:

[..]

dat vind ik dus een flut argument.
Bij mijn zoon op school kijkt de hele klas jetix. Bij mij komt dat er niet op, want ik vind het teveel vechten en slaan e.d. Hij heeft er wel eens om gevraagd, ik heb mijn mening uitgelegd en dat is nu de regel. Hij vind het niet altijd leuk, maar hij heeft die regel te respecteren.
En miischien komt er nog wel een keer strijd, maar dan nog blijft die regel.
Hoe weet een kind anders welke regel nou wel of dan weer niet geldt?
Lekker ben jij Dat is toch gewoon kindertv.
pi_50033769
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:14 schreef milagro het volgende:
zover wil ik niet gaan
ik vind het gewoon niet mooi, maar ik vind zoveel niet mooi, ook dingen die ik zelf gekocht heb in een vlaag van ikmoetwatkopenwantikbenzielig.

dat je bepaalde uiterlijke kenmerken linkt aan bepaald milieu of levenshouding, dat kan, doen we allemaal, maar het is niet een omkeerbare regel, hè.

iedere kip is een vogel, niet iedere vogel is een kip
Oh andersom heb ik er een ook hekel aan ook hoor ... die zgn zwarte kousen etc cultuur, om een voorbeeld te nemen, Het is een baby/kind ...geen barbie. Moet je niet teveel mee sollen

Een kip opgevoed door eksters blijft een kip maar een ekster opgevoed door eksters zal nooit een kip worden gaat bovendien ook niet op voor mensen.
quote:
ook mensen uit zogenaamd keurige milieus doen soms onkeurige dingen, of dat nu zich in het uiterlijk uit of verbaal

Hehehehehe well done
pi_50033808
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee, hier niet hoor, gewoon één voor één.
Wij schoten wel altijd met z'n tweeen tegelijk, omdat de kleuters nog wel eens wilde gaan schreeuwen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_50033844
Heb je wel eens gezien wat voor prut er op Jetix komt? Dat is niet 'gewoon' rustige kindertv.
En wendytje je bent echt niet de enige moeder met die regel. Ik ken er velen. Vooral er in houden die regel als jij je daar goed bij voelt.

Ontopic: Ik heb zelf oorbellen gekregen op mijn zevende na lang aangeven het heel graag te willen en ik heb er nooit problemen mee gehad qua onstekingen e.d.
Mijn drie jarige buurmeisje wilde het prompt ook en dr ouders gaven er aan toe en gingen naar de juwelier. Na één oorbel volgde het scenario zojuist beschreven door Swets. Na een maand lang opmerkingen van iedereen dat één oorbel raar was voor een meisje hebben die ouders dat kind over gehaald om als nog oorbel nummero twee te laten schieten.

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar Evenstar haar beweegredenen want Arwen heeft ook al oorbellen toch? Misschien dat je daarom expres je mond houdt en dat is je goed recht. Wil het verder ook niet afkraken hier maar ben gewoon benieuwd naar de motivatie.
grá mo chroí
pi_50034096
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:41 schreef mama_van_pepijn het volgende:
. Na één oorbel volgde het scenario zojuist beschreven door Swets. Na een maand lang opmerkingen van iedereen dat één oorbel raar was voor een meisje hebben die ouders dat kind over gehaald om als nog oorbel nummero twee te laten schieten.
waarom dan niet die ene oorbel uit gelaten?
het kind rende weg, want pijn en eng, dan stuur je het toch niet terug, omdat jezelf 1 oorbel geen gezicht vindt
hallo, moeders, wat dacht je dan van géén oorbel, die optie nooit in u opgekomen?

heb je zeker niet gevraagd aan je buuv
pi_50034683
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:31 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja, gewoon kindertv, waarbij je een held bent als je iemand in elkaar slaat.....
Nee, dank je.... ik heb liever betere voorbeelden van omgaan met elkaar voor mijn kind
uit een aspergernest
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:19:16 #106
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_50034728
Ik ken een Surinaamse man die het ook bij zijn dochter liet doen: 's morgens geboren - 's avonds al oorbelletjes in.
En toen ik hem vroeg zei hij dat het traditie was bij hen om dat meteen te laten doen.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_50034815
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:52 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom dan niet die ene oorbel uit gelaten?
het kind rende weg, want pijn en eng, dan stuur je het toch niet terug, omdat jezelf 1 oorbel geen gezicht vindt
hallo, moeders, wat dacht je dan van géén oorbel, die optie nooit in u opgekomen?

heb je zeker niet gevraagd aan je buuv
Nee het was het ultieme machtsmiddel van die ouders om oorbel nummer twee er in te krijgen. Sowieso wilde het kind die ene oorbel niet uit en het commentaar erop plus de opmerking anders moet deze er ook uit want het staat niet was uiteindelijk voldoende om kind toch weer over te halen.
grá mo chroí
pi_50034948
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:23 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Nee het was het ultieme machtsmiddel van die ouders om oorbel nummer twee er in te krijgen. Sowieso wilde het kind die ene oorbel niet uit en het commentaar erop plus de opmerking anders moet deze er ook uit want het staat niet was uiteindelijk voldoende om kind toch weer over te halen.
jeetje

nu, laat mijn kind dan maar lekker met 1 oorbel rondbanjeren, een kind overhalen dmv de je loopt voor lulmethode vind ik in dit geval (pijn/eng) echt treurig.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2007 @ 16:40:25 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50035084
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:27 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dus wat je wil zeggen is dat juweliers geen gaatjes meer moeten schieten zodra een kind zich zelfstandig voort kan bewegen?
De juweliers waar ik heb gewerkt hebben inderdaad een leeftijdsgrens.
pi_50035137
Mijn dochter was 7 weken oud toen wij haar oorbellen hebben gegeven. Ten eerste omdat ik het mooi vindt, ten tweede omdat mijn man Surinaams is en het gebruikelijk is en ten derde omdat ik weet hoe wispelturig ik was al 4 jarige en ik oorbellen wou maar na 1 gaatje niet meer durfde.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2007 @ 16:42:56 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50035146
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:31 schreef Repeat het volgende:

[..]

Van die japanse tering teken films waarbij er om de 3 seconden iemand in elkaar geslagen wordt, of spoken, of enge monsters.

De fabeltjeskrant... DAT is gewone kindertv...
pi_50035300
Ik persoonlijk vind het niet mooi, nee!

Niet bij baby's, niet bij te jonge meisjes, niet bij jongens en niet bij mannen. So what....wat ik vind...
Laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde.

Ja, ok... "toestanden" met kinderen bij juweliers zijn "not done" uiteraard maar dat zal zeker niet altijd gebeuren.

En ja, MvP, de beweegreden van Evenstar zal zeker zijn omdat ze het mooi vindt (waarom anders) en nee, ze hoeft zich zeker niet te verantwoorden hier. Als ik haar was zou ik wel uitkijken zeg...

En desiredbard; "je weet wat voor vlees je in de kuip hebt"

Wij houden van tatoeages, jeetje, wat zal er van onze kinderen terechtkomen....(hoe kortzichtig kun je zijn zeg....)
pi_50035566
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:50 schreef lily het volgende:
En ja, MvP, de beweegreden van Evenstar zal zeker zijn omdat ze het mooi vindt (waarom anders) en nee, ze hoeft zich zeker niet te verantwoorden hier. Als ik haar was zou ik wel uitkijken zeg...
Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat ze zich moet verantwoorden, ik zeg alleen dat ik wel heel erg benieuwd ben naar haar motivatie om het op zo'n jonge leeftijd al te doen. Als ik tegen ben wil ik gewoon graag weten waarom anderen voor zijn. Twee kanten aan een argument enzo. Het was verder absoluut niet lullig of rellerig bedoelt.

En tja oorbelletjes bij baby's, tatoeages, piercings. Het roept nou eenmaal vaak een associatie op met een bepaald slag mensen en daar moet je het zeker niet om laten maar het is wel iets om over na te denken vind ik.

William was Iers en wij hebben heel lang nagedacht over een naam. Heel veel namen die daar doodnormaal zijn worden hier geassocieerd met een bepaald volk en dat wilde ik verkomen. Het is een afweging die je maakt.
grá mo chroí
  Licht Ontvlambaar zaterdag 2 juni 2007 @ 17:23:22 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_50035952
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:04 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat ze zich moet verantwoorden, ik zeg alleen dat ik wel heel erg benieuwd ben naar haar motivatie om het op zo'n jonge leeftijd al te doen. Als ik tegen ben wil ik gewoon graag weten waarom anderen voor zijn. Twee kanten aan een argument enzo. Het was verder absoluut niet lullig of rellerig bedoelt.

En tja oorbelletjes bij baby's, tatoeages, piercings. Het roept nou eenmaal vaak een associatie op met een bepaald slag mensen en daar moet je het zeker niet om laten maar het is wel iets om over na te denken vind ik.

William was Iers en wij hebben heel lang nagedacht over een naam. Heel veel namen die daar doodnormaal zijn worden hier geassocieerd met een bepaald volk en dat wilde ik verkomen. Het is een afweging die je maakt.
sorry hoor... maar dit vind ik zo ontzettend bekrompen...
pi_50036086
Ja is het ook maar de maatschappij is op vele vlakken ook bekrompen en ik kan dan wel vinden dat het allemaal moet kunnen en geen vooroordelen op moet roepen, de maatschappij handelt anders en om je kind daar nou aan te onderwerpen terwijl je ook kan wachten tot het zelf de beslissing over oorbellen kan maken...

Let's face it, iedereen doet wel alsof ze open minded zijn maar puntje bij paaltje zijn ze allemaal behoorlijk bekrompen dat blijkt maar weer uit dit topic.
grá mo chroí
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:33:56 #116
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50036220
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

sorry hoor... maar dit vind ik zo ontzettend bekrompen...
Neuh, vind ik niet.
Net wat Milagro al zei, elke kip is een vogel, maar nog niet elke vogel is een kip.
pi_50037440
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:04 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Lieve Schat

Woonwagenbewoners herken je hier aan de achternaam, niet de voornaam.
Als je Siobhan gewoon goed spelt heb je geen verwarring
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:19:42 #118
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50037492
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:58 schreef Vivi het volgende:
Nou!..
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh ik zeg ook niet dat JIJ ruzie maakt, ik vind het alleen altijd zo flauw als mensen steeds weer moeten benadrukken hoe ONT-ZAT-TEND ordinair ze iets vinden. Ik vind het ook niet echt mooi meestal, maar laat iedereen lekker zijn eigen smaak denk ik dan

Probeer daar eerst zelf eens enige successen mee te behalen.
Iedere golf van de zee,
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 18:22:11 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50037557
Ik trek me niet zoveel aan van wat mensen vinden hoor, en als ze niet verder kunnen kijken dan een paar oorbelletjes dan zijn het ook geen mensen die ik tot mijn vrienden/kennissen zou willen rekenen, laat staan op wiens goedkeuring ik zit te wachten.
pi_50037591
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:18 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Lieve Schat

Woonwagenbewoners herken je hier aan de achternaam, niet de voornaam.
Als je Siobhan gewoon goed spelt heb je geen verwarring
Ik heb het over hier in Nederland. Als ik hier mijn kind Molly of Shannon noem heeft iedereen meteen een bevooroordeeld beeld. Om nog maar niet te spreken over de echte ierse namen die het kind dan altijd zal moeten spellen.
grá mo chroí
pi_50037818
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Neuh, vind ik niet.
Net wat Milagro al zei, elke kip is een vogel, maar nog niet elke vogel is een kip.
de associatie maken is niet bekrompen, je er compleet door laten leiden wel wellicht.
al maken we ons daar allemaal wel eens schuldig aan, niet waar.
iemand die eruit ziet als een Tokkie, blijven we toch ook van op gepaste afstand, of je moet er zelf 1 wezen
en toch an er achter een Tokkie uiterlijk een heel aimabel en rechtschapen mens schuilen

je kan er dus voor kiezen om zelfs die associatie die anderen niet geheel onterecht of onlogisch maken, te voorkomen opdat men later je kind niet a priori al een bepaalde levenstijl toedicht.

dus zou mijn zoon morgen tegen me zeggen dat hij een tattoo in de zijkant van zijn nek wil overlopend achter het oor langs naar zijn slaap, zou ik toch echt er 'alles' aandoen dat uit zijn hoofd te praten, omdat de wereld nu eenmaal niet bestaat uit enkel zogenaamd onbekrompen vrijen van geest.

en bovendien vind ik het zonde van zijn uiteraard want mijn kind, mooie smoelwerk
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:33:44 #122
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_50037868
Ik denk niet eens in termen als ordinair. Het is voor mij een vaststaand feit dat ik niet voor mijn kind wil beslissen of zij oorbellen heeft. Het zijn haar oren, en zij beslist zelf of ze ze wilt. Ik beslis daarna of ze ze krijgt. Maar ik ga ze niet geven omdat ik dat wil.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_50037908
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:33 schreef Ireth het volgende:
Ik denk niet eens in termen als ordinair. Het is voor mij een vaststaand feit dat ik niet voor mijn kind wil beslissen of zij oorbellen heeft. Het zijn haar oren, en zij beslist zelf of ze ze wilt. Ik beslis daarna of ze ze krijgt. Maar ik ga ze niet geven omdat ik dat wil.
niet meer en niet minder

maar dan nog....wie zijn wij om....
pi_50038003
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:22 schreef senesta het volgende:
Ik trek me niet zoveel aan van wat mensen vinden hoor, en als ze niet verder kunnen kijken dan een paar oorbelletjes dan zijn het ook geen mensen die ik tot mijn vrienden/kennissen zou willen rekenen, laat staan op wiens goedkeuring ik zit te wachten.
nu je kan toch iets vinden zonder dat je meteen de hele persoon afkeurt?
als een vriend mij iets ordi vindt staan, en zegt "je lijkt zo net een jonge uitvoering van Oma Veerkamp uit ManbijtHond, trek in godsnaam uit" dan mag hij nog steeds bij me thuis komen,hoor

zeker als het een leuke meneer is, dan doe ik het juist aan, want dan mag het meteen weer uit
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 19:22:58 #125
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50039234
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:39 schreef milagro het volgende:

[..]

nu je kan toch iets vinden zonder dat je meteen de hele persoon afkeurt?
als een vriend mij iets ordi vindt staan, en zegt "je lijkt zo net een jonge uitvoering van Oma Veerkamp uit ManbijtHond, trek in godsnaam uit" dan mag hij nog steeds bij me thuis komen,hoor

zeker als het een leuke meneer is, dan doe ik het juist aan, want dan mag het meteen weer uit
Dat is waar
Dan ligt het inderdaad aan de manier waarop
pi_50041960
Oorbelletjes bij pasgeborenen of babies vind ik zielig en totaal niet mooi staan.

Mijn dochter krijgt ook pas oorbellen als ze er zelf een hele tijd om gevraagd heeft en ws niet voor haar 10e ofzo... Ikzelf heb in elk oor 3 gaatjes. De 1e had ik toen ik een jaar of 5 was geloof ik. De 2e wilde ik heel graag en die kreeg ik van mijn moeder toen ik een jaar of 15 was geloof ik. De 3e wilde ik ook heel erg graag maar dat moht niet van mijn moeder. Heb de 3e stiekum laten zetten. Mijn moeder was niet blij.

Ik vind nou niet dat je een tattoo kan associeren met een asociaal persoon. Ik ben niet asociaal maar wil wel heel graag ene tatoo omdat IK het mooi vind.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:21:06 #127
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50042501
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:19 schreef Neuk het volgende:

[..]

[..]

Probeer daar eerst zelf eens enige successen mee te behalen.
Waar doe ik dat niet dan? En het feit dat ik dat vind impliceert natuurlijk niet dat ik geen mening mag geven he.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je het op twee manieren kan zeggen:

1. "ik vind het niet mooi, niet mijn smaak".
2. "Gatverdamme! Wat ordinair!!!"
pi_50042724
niemand zegt hier 2 , hoor
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:10:21 #129
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50043837
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Waar doe ik dat niet dan? En het feit dat ik dat vind impliceert natuurlijk niet dat ik geen mening mag geven he.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je het op twee manieren kan zeggen:

1. "ik vind het niet mooi, niet mijn smaak".
2. "Gatverdamme! Wat ordinair!!!"
Je kunt ook gewoon je mening in dezen voor je houden. Het voegt nl. niets toe aan dit topic.
Iedere golf van de zee,
pi_50044343
Whiehie, ik heb in een scheur gelegen om de Haagse-Mart-Posts

Ik heb geen bellen. Wou het nooit, want ik wou een jongetje worden later. Uiteraard is dat niet zo gelopen, maar ik heb dus geen gaatjes (in mijn oren )

Mijn zusje was een meisje-meisje en mocht van onze moeder geen gaatjes omdat die het niet nodig vond om gaten te (laten) prikken in haar kinderen. Drama. Na drama. Na drama.
Uiteindelijk mocht ze rond haar 10e na veel meisjesgedwingeland ein-de-lijk gaatjens. Toen nog "gewoon" 2.
Rond haar 12e begon ze stiekem gaatjes te sparen bij de juwelier. Ze heeft haar beide oren propvol bel gehad, plus een neusvleugel ("Als je dat ooit doet, dan schop ik je druit, loeder!" krijste mama altijd. Toen ze eindelijk met t ding thuiskwam zag ze het niet eens )

Oh ja, ik heb het gebrek aan gaatjesschieterij gecompenseerd met een leuke dosis inkt onder mijn huid. En mijn dochtertje moet idd eerst "oorbel" en "kraakbeennecroseverscheuring" kunnen spellen eer ze behangen wordt met bling. En mijn man is niet zo ruimdenkend als ik, dus ik denk niet dat een van de zoontjes ooit één bel zal hebben (of die zo mooi beschreven achterhoofdpluk-coupe).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:49:34 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50045008
mama van pepijn,

wij hebben bij arwen met 2 weken tegelijkertijd gaatjes laten schieten.
waarom? omdat wij het mooi vinden.
En onze gedcahten gang was, nu heeft ze er geen pijn van, het is nooit ontstoken wat dan ook geweest.
Als mensen ons daarom willen asocieren als kampvolk , lekker laten doen.
Het zegt namelijk heel veel meer over hun kortzichtigheid dan over ons.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:55:14 #132
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50045179
Aha, hier zitten de kinderbeulen dus
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_50045234
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:49 schreef _evenstar_ het volgende:
mama van pepijn,

En onze gedcahten gang was, nu heeft ze er geen pijn van, het is nooit ontstoken wat dan ook geweest.
Als mensen ons daarom willen asocieren als kampvolk , lekker laten doen.
Het zegt namelijk heel veel meer over hun kortzichtigheid dan over ons.
je realiseert je natuurlijk wel, dat als je beledigd bent omdat men je met kampvolk assoscieert, je zelf ook weer kampvolk associeert met negatieve zaken, hè
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:00:43 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50045349
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:56 schreef milagro het volgende:

[..]

je realiseert je natuurlijk wel, dat als je beledigd bent omdat men je met kampvolk assoscieert, je zelf ook weer kampvolk associeert met negatieve zaken, hè

nou zo bedoel ik het iig niet, laat ik het zo stellen.. als mensen iemand daarom met wat voor type mens associeert zegt dat dus meer over hun
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:01:50 #135
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50045384
Weet je dat ik me niet eens kan voorstellen hoe mijn kinderen zullen zijn als ze 6 of 10 jaar oud zijn? Misschien zijn het wel zeer evenwichtige en serieuze kinderen op die leeftijd èn willen ze oorbellen. Misschien kunnen ze tegen die tijd het moeiijke woord van Mwanatabu wel achterstevoren spellen. Dus ik vind het moeilijk om nu al een leeftijdsgrens te bepalen, wanneer het wel mag. Als ik graaf in mijn geheugen (kennelijk is het géén traumatische ervaring geweest) denk ik dat ik een jaar of 5 was toen ik oorknopjes kreeg. Toen leuk, nu nog steeds leuk.
Maar enige wens en communicatie zal er toch wel aan vooraf moeten gaan. Dus nee, hier in huis worden geen babies gepierced.
pi_50045513
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:49 schreef _evenstar_ het volgende:
`
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:03 schreef snoopy het volgende:
Ik kwam dit tegen bij een soortgelijke discussie ergens anders op internet:
[..]

quote:Ik ben kinderarts en adviseer ouders altijd om te wachten tot minimaal een jaar of 6. Dit om verschillende redenen:

- Het is pijnlijk en onnodig. Het is zelfs pijnlijker voor kleine kinderen omdat de zenuwen nog dichter op elkaar zitten.

- Kinderen kunnen eraan blijven hangen, de oorbel kan zo uitscheuren met een grote wond tot gevolg die vaak niet meer mooi geneest.

- de kans op allergie is groter, hoe jonger je kind is hoe groter de kans.

- Je kind kan een oorbelletje uit haar oortje halen en inslikken. Ik heb op de eerste hulp een aantal een kindje met een bloeding behandeld, veroorzaakt door een ingeslikte oorbel.

- en wat mij betreft nog de belangrijkste: een kind kan ik shock raken door van de schrik van het schieten. Hoewel dit maar heel zelden gebeurd, is het heel gevaarlijk!

Mijn advies: wacht tot je kindje een jaar of 8 is!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_50045603
Iedereen heeft het idd over of het wel of niet 'mooi' is. Maar denkt dan niemand over de gevaren die het blijkbaar heeft/kan hebben?
pi_50045682
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:08 schreef snoopy het volgende:
Iedereen heeft het idd over of het wel of niet 'mooi' is. Maar denkt dan niemand over de gevaren die het blijkbaar heeft/kan hebben?
die bagatelliseren ze, want niemand kent iemand die er problemen mee gekregen heeft.

voor mij geldt vooral de pijn, nog meer dan het lelijk vinden.
en dan het argument "daarom doen we het juist als ze nog heel klein is, dan herinnert ze zich het later niet"

die argumentatie kan ik nog wel vaker toepassen dan
"ja, ik ben opgehouden met slaan als bestraffing zo met 3 jaar, want dan vormen zich de eerste herinneringen, hè"

ja, chargerend, maar u begrijpt de kromheid van het argument.
zeg dan gewoon "ik vind het mooi, en dat het pijn doet boeit me gewoon geen hol"

en dan weer wel meejanken met de kleine als ze inentingen krijgt
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:21:39 #139
3011 E.T.
pi_50046001
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:08 schreef snoopy het volgende:
Ik wist dus niet van gevaren (tot nu) maar sterkt me idd in de overtuiging dat Saskia ze echt voorlopig nog niet krijgt.
Die van Lois vond ik wel mooi 'als ze oorbelletjes kan spellen is vroeg genoeg'

*even rekent met leeftijd en schoolklassen*
Dan is ze idd minimaal 8 voor ze dat kan spellen
  zondag 3 juni 2007 @ 00:44:15 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50048577
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:05 schreef easy-going het volgende:

[..]

`
[..]
en dat is dus onzin
  zondag 3 juni 2007 @ 00:48:20 #141
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_50048698
Babietjes hebben minder pijn
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_50048769
pas geleden een nichtje er bij gekregen in spanje, zoals in de OP vermeld wordt is het daar gebruikelijk bij pasgeborenen gaatjes te laten schieten, zo ook bij haar, vond het ook nogal raar, maar moet zeggen dat het best wel mooi staat, en tsja: wij vinden het plat, maar als het in Spanje traditie is, prima
  zondag 3 juni 2007 @ 00:54:29 #143
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_50048906
Oh zal ook nog wat zinnigs zeggen...

Ik vind het ook vaak wel een beetje apart zo'n jong babietje met bellen in, maar hé als paps en mams dat mooi vinden waarom niet? Al die regeltjes die door de samenleving bedacht zijn
Hyves!
pi_50048942
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:44 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

en dat is dus onzin
dat slaat op nikkel allergie of kontakt allergie, niet op allergieën in het algemeen.

maar dit dan, we doen ons best om veilig speelgoed te maken en te kopen voor onze kinderen, op alle speelgoed staat vermeld voor welke leeftijdsgroep het is 0-1 0-3

als het niet geschikt is voor de hele kleintjes staat er bij : niet geschikt voor kinderen <3 vanwege kleine onderdelen..... en wat doe je als je ringetjes of knopjes laat zetten, je brengt je kind 24/7 in aanraking met kleine onderdelen die los kunnen raken!
pi_50049008
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:54 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh zal ook nog wat zinnigs zeggen...

Ik vind het ook vaak wel een beetje apart zo'n jong babietje met bellen in, maar hé als paps en mams dat mooi vinden waarom niet? Al die regeltjes die door de samenleving bedacht zijn
dan wil ik het wat breder trekken, ik vind dat paps en mams een baby niet als bezit moeten zien, dus omdat paps en mams oorbellen mooi vinden zou het dan mogen, net als baby's die gedoopt worden, dat kunnen zij later toch zelf beslissen, maarja, waar leg je de grens tussen wat cultuur is en wat paps en mams graag willen?
  zondag 3 juni 2007 @ 01:02:32 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50049173
als ouders maak je allerlei keuzes, en daarbij tracht je het beste te doen, en wat jij denkt dat als ouder het beste is voor je kind.
omdat je kind zelf nog niet die keus kan maken.
En ja zolang zij zelf nog niet kan bepalen welke kleur ze het mooiste vind of welke kleding oid. doen wij dat.
Dat niet iedereen het daar mee eens is prima kan toch

@ milagro easy zal het waarschijnlijk bedoelen omdat arwen zoveel voedingsallergie-en heeft, maar dat is dus weerlegd , ze heeft oorbelletjes van chirurgisch staal wel.
en wat betreft kleine dingetjes, heb je een goed punt .
wij hebben zo gedacht dat wij deden wat wij mooi vinden wanneer wij het idee hebben dat ze er het minste last van heeft.
pi_50049420
het deert je niet dat omdat jij iets mooi vindt, je kind pijn moet lijden?

we vinden het allemaal (ik ook) zoooooooo zielig als een kleintje inentingsprikjes moet krijgen, "ik moest bijna zelf huilen, echt" , maar die prikjes zijn bittere noodzaak.

wat doe je dan als je kind oorbelletjes krijgt, huil je dan ook mee, of zeg je enkel "nou, mooi, zeg!!!!! "

het gaat niet eens zo om het feit dat je beslist voor een kind aan de hand van jouw smaak, dat doen we allemaal, alleen je baby in knalgeel kleden doet het kind geen zeer, enkel jouw ogen hebben te lijden dan.

maar puur omdat het zo schattig staat, of omdat "het nu eenmaal cultuur is" een baby pijn doen
ik kan het niet begrijpen, en neem de meeleeftranen bij 'nodige' pijntjes dan ook met een flinke korrel zout, evenals de zorgvuldig uitgezochte speeltjes "zet die nog maar even weg, want kijk, die oogjes van de beer kunnen losraken, nee, dat is me te riskant"

en dit geldt overigens ook voor besnijdenissen van baby plassers.
ik maak geen onderscheid tussen pure ijdelheid, geloof of cultuur als excuus.
je doet een kind pijn, moedwillig, hoe je het ook wendt of keert, puur voor de leuk.
pi_50049636
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:10 schreef milagro het volgende:...

en dit geldt overigens ook voor besnijdenissen van baby plassers.

...
besnijdenissen kun je beter op jonge leeftijd doen, al bij de geboorte is bekend of een baby teveel voorhuid heeft, ben zelf op latere leeftijd uit noodzakelijk seksuele overwegingen zullen we maar zeggen besneden, en had er liever niets van herinnerd, advies aan alle ouders dus om dit zo vroeg mogelijk te doen mocht het noodzakelijk zijn
pi_50049672
Is het dan echt noodzakelijk bij teveel voorhuid? Ik dacht alleen bij een te nauwe voorhuid?
  zondag 3 juni 2007 @ 01:23:39 #150
393 phileine
española
pi_50049710
milagro, ik ben het wel met je eens hoor en het staat me ook vreselijk tegen precies om de redenen die jij beschrijft, maar ik zat wel een beetje door te denken en vroeg me toen opeens af of ik niet met twee maten meet. Want mijn dochtertje vindt het bijvoorbeeld afschuwelijk als haar haartjes gewassen moeten worden, toch martel ik haar regelmatig op die manier. Zou het echt nodig zijn? Ik weet het niet, het ziet er mooier uit en anders gaat ze stinken, maar verder? Zou het voor haar niet veel prettiger zijn als ik het gewoon laat zitten?
mooi he, alles
pi_50049790
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:22 schreef beefcake het volgende:
Is het dan echt noodzakelijk bij teveel voorhuid? Ik dacht alleen bij een te nauwe voorhuid?
misschien heb ik het niet goed omschreven, ben echt heel hard aan het nadenken, maar begrijp het verschil tussen te nauwe en te veel voorhuid ook eigenlijk niet echt, wat van belang is is het volgende:
bij seks moet het voor de man iig mogelijk zijn om te ejaculeren, in mijn geval was het zo dat ik mijn puberteit er achter kwam dat er ook nog zoiets bestond als een eikel, deze had ik nog nooit ontmoet en het was behoorlijk pijnlijk om deze hallo te mogen zeggen, en daarom zeg ik zo vroeg mogelijk doen (uiteraard dit wel bespreken van tevoren met een dokter)
pi_50049816
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:20 schreef RobKel het volgende:

[..]

besnijdenissen kun je beter op jonge leeftijd doen, al bij de geboorte is bekend of een baby teveel voorhuid heeft, ben zelf op latere leeftijd uit noodzakelijk seksuele overwegingen zullen we maar zeggen besneden, en had er liever niets van herinnerd, advies aan alle ouders dus om dit zo vroeg mogelijk te doen mocht het noodzakelijk zijn
we hebben het hier niet over noodzaak, hè, maar voor de leuk of voor een of andere stoffige regel/gebruik.

het is niet anders dan je kind pijn doen voor de leuk.
kun je overdreven vinden, kun je cru vinden, maar piercen doet pijn, en het is geen noodzaak.

het enige dubieuze excuus dat gelovigen hebben is dat ze mogelijk denken dat ze naar de hel gaan anders
maar zoiets doen met als enige reden "we doen dit nu eenmaal al jaren zo" of "het staat zo geinig" vind ik echt een kwestie van smoesje is goed, praatje deugt niet.

niettemin is een ieder vrij om zijn baby pijn te doen voor zijn eigen leuk, het is tenslotte maar even, en ach, ze zijn het zo vergeten en het maakt mama zo blij ... of God
pi_50049819
Zo zat ik ook te denken Phileine, maar dan met de kapper als voorbeeld. Voor sommige kinderen een hel, drama ten top. Maar waarom dan toch je kind erheen slepen, alleen voor de mooi toch?
  zondag 3 juni 2007 @ 01:29:20 #154
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_50049837
de woonwagens doen dat toch altijd?
oorbellen schieten bij baby's?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 3 juni 2007 @ 01:30:17 #155
393 phileine
española
pi_50049858
Rob, volgens mij (maar weet ik niet helemaal zeker), kun je dat meestal pas zien als ze een jaar of 3/4 zijn. Ik geloof dat in de V.S. overigens wel vaak kort na de geboorte wordt besneden uit hygiënische overwegingen, een piemel zonder voorhuid is nu eenmaal makkelijker schoon te houden.
mooi he, alles
pi_50049876
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:27 schreef RobKel het volgende:

[..]

maar begrijp het verschil tussen te nauwe en te veel voorhuid ook eigenlijk niet echt,
Bij een te nauwe voorhuid is de opening te klein en kan je de voorhuid niet over de eikel trekken en bij teveel aan voorhuid moet je eerst veel vel naar achteren schuiven voordat je de eikel kan zien.
Lijkt mij dan he, ik heb verder geen penis
pi_50049883
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
de woonwagens doen dat toch altijd?
oorbellen schieten bij baby's?
Knap van die woonwagens
pi_50049935
ja lastig idd de grens trekken tussen kappers, naar bed gaan, in bad gaan e.d. wat sommige kinderen niet leuk vinden maar toch noodzakelijk is en dingen als gaatjes schieten of besneden worden,
ik vind iig dat je je als ouder best mag meten naar tradities en culturen in geloof of in een samenleving, maar ik zou dit zelf niet doen en mijn kind vrijlaten om hiervoor zelf op latere leeftijd zelf te kiezen,
uiteraard vind ik het erg zielig en onnodig om baby's zomaar in het esthetische belang te piercen oid
pi_50050026
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:23 schreef phileine het volgende:
milagro, ik ben het wel met je eens hoor en het staat me ook vreselijk tegen precies om de redenen die jij beschrijft, maar ik zat wel een beetje door te denken en vroeg me toen opeens af of ik niet met twee maten meet. Want mijn dochtertje vindt het bijvoorbeeld afschuwelijk als haar haartjes gewassen moeten worden, toch martel ik haar regelmatig op die manier. Zou het echt nodig zijn? Ik weet het niet, het ziet er mooier uit en anders gaat ze stinken, maar verder? Zou het voor haar niet veel prettiger zijn als ik het gewoon laat zitten?
je hoeft haar haar niet met shampoo te wassen, water is voor die kleintjes zat.
en er zijn legio taktieken om het ergste drama te vermijden.
en een kind laten wennen aan water in het gezicht is wmb een kleine noodzaak.

kappers , als dat echt een drama is, iedere keer weer, knip het dan zelf (heb ik ook gedaan bij de jongste, die weigerde pertinent ) of laat het lekker groeien voor even.
nu vind ik dat kort amerikaans bij kleine jongetjes helemaal niets, dus ik had het makkelijk, maar ik vind haar dat op een bepaald moment voor de ogen hangt wel een noodzaak weg te halen, geinige ringetjes ziin dat nooit.
  zondag 3 juni 2007 @ 09:28:18 #160
3011 E.T.
pi_50053190
tja, haren knippen doet geen fysieke pijn.. haren wassen ook niet

Oorbelletjes laten schieten doet wel fysiek pijn (en niet zo'n beetje ook).

Dat is voor mij toch wel een heel belangrijke grens; het bewust pijn doen.
  zondag 3 juni 2007 @ 09:47:11 #161
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50053324
Ik zie inderdaad ook een verschil tussen pijn doen (gaatjes prikken) en iets vervelends doen (haar wassen).

Een ander belangrijk verschil hiertussen vind ik het leerproces. Uiteindelijk zal het kind moeten leren wat het is om bijv. haren te wassen, het kan namelijk niet zijn/haar hele leven met water blijven wassen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_50053335
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:30 schreef phileine het volgende:
Rob, volgens mij (maar weet ik niet helemaal zeker), kun je dat meestal pas zien als ze een jaar of 3/4 zijn. Ik geloof dat in de V.S. overigens wel vaak kort na de geboorte wordt besneden uit hygiënische overwegingen, een piemel zonder voorhuid is nu eenmaal makkelijker schoon te houden.
"Een piemel zonder voorhuid blijft zonder wassen langer schoon"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_50053384
Het schieten van oorbellen hoeft natuurlijk geen pijn te doen, dat verschilt per persoon. (Bij mij deed het geen pijn en bloedprikken bijvoorbeeld voel ik ook niet.) Maar je weet dat natuurlijk niet van tevoren. Beetje lullig dus als je tegen je kind zegt dat het geen pijn zal doen, en dan blijkt dat het wél pijnlijk voor haar is. Daarom zou ik ook wachten tot een leeftijd waarop je uit kan leggen dat het wel pijn kan doen en als ze dan niet (meer) wil, dan geen oorbellen.
pi_50053465
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:28 schreef E.T. het volgende:
tja, haren knippen doet geen fysieke pijn.. haren wassen ook niet

Oorbelletjes laten schieten doet wel fysiek pijn (en niet zo'n beetje ook).

Dat is voor mij toch wel een heel belangrijke grens; het bewust pijn doen.
Wij hebben onze oudste een keer zonder verdoving laten hechten. Watwatwaat?
Tja, er zat een klein gaatje onder zijn lip dat maar één hechting nodig had en de Lul de Behanger dokter maakte ons wijs dat een verdoving dus één prik meer was en het dus minder pijnlijk voor hem zou zijn.
Uiteraard is een verdovingsspuit niet te vergelijken met zo'n dikke kromme hechtnaald en verstierde de Lul de Behanger dokter het zodat er uiteindelijk drie hechtingen nodig waren.

Mijn punt: alles is te "beredeneren" in onze malle hoofdjes totdat iets "minder erg" of "acceptabel erg" is, ook bij mensen die redelijk goed ingelezen en assertief zijn (waar ik mezelf voor het gemak maar even onder reken). Dus al schrijf ik hier een bijkans religieuze en wetenschappelijk perfect aangetoonde doctrine neer die onweerlegbaar aantoont dat het niet goed is, iedereen is uiteindelijk om te lullen door de spreekwoordelijke "gènag tog"-auma of drogredenen als "baby's voelen minder pijn hoor". Want dan is "alleen omdat we het mooi vinden/omdat het onze cultuur is" ineens een stuk acceptabeler.
pi_50053544
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:47 schreef phluphy het volgende:
Ik zie inderdaad ook een verschil tussen pijn doen (gaatjes prikken) en iets vervelends doen (haar wassen).

Een ander belangrijk verschil hiertussen vind ik het leerproces. Uiteindelijk zal het kind moeten leren wat het is om bijv. haren te wassen, het kan namelijk niet zijn/haar hele leven met water blijven wassen.
precies, je kan de shampoo opvoeren, eerst een beetje, en steeds meer.
kortom, je gaat dan dus methodes verzinnen om datgene wat nu eenmaal echt (ooit eens) gebeuren moet, minder vervelend te maken.

bij inentingen breekt je hart zowat, als je dat onderlipje ziet gaan trillen
ls ze morgen een methode vinden waardoor het prikken niet meer nodig is, kies je daar toch ook voor?

nu, oorbelletjes zijn niet nodig, en toch doe je het.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:29:48 #166
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_50053722
Oorbellen schieten is een verminking van een verder gaaf lijf. Over het algemeen beschouwen we oorbellen bij grote meisjes / volwassen vrouwen als iets moois, maar het blijft natuurlijk niks anders dan een gat in je lijf boren en er een sierraad in hangen.

Mijn dochter moet oud genoeg zijn om zelf te kiezen of ze zich wil verminken of niet, ik ga haar niet verminken terwijl ze er zelf nog geen invloed op heeft.

Ik mocht zelf geen gaatjes van mijn ouders. Uiteindelijk mocht ik ze toen ik 12 was, maar toen wilde ik niet meer . Ik heb later wel een navelpiercing genomen, dat vond ik dan wel weer mooi.
En daar heb ik nu een littekentje van, maar daar heb ik zelf voor gekozen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_50055111
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:23 schreef phileine het volgende:
Als dat betekent dat zij altijd alleen zit, omdat niemand naast het stinkdiertje wil zitten, lijkt me dat een stuk minder prettig voor haar.
Ik vind het een beetje vreemde vergelijking.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:16:12 #168
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50057609
Sommige dingen moeten nu eenmaal. Haren wassen, tandenpoetsen, inentingen krijgen (vind ik dan).
Oorbellen moèten niet.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:20:17 #169
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_50057719
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:16 schreef Leah het volgende:
Sommige dingen moeten nu eenmaal. Haren wassen, tandenpoetsen, inentingen krijgen (vind ik dan).
Oorbellen moèten niet.
Precies. Oorbellen hebben geen enkele toegevoegde waarde voor het kind. Haren wassen, tandenpoetsen en inentingen wel .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 3 juni 2007 @ 13:26:09 #170
393 phileine
española
pi_50057917
fijn dames, ik heb vanochtend de wasbeurt zonder schuldgevoel kunnen uitvoeren

Maar Mone, als ze nou hier gepest zou worden, bijvoorbeeld uitgemaakt voor "jongetje" omdat ze het enige meisje is zonder oorbellen? Ik weet niet of dat gebeurt hoor, maar stel dát. Is het dan wel opeens in orde om het haar aan te doen? Nogmaals, mijn gevoel zegt hetzelfde maar ik probeer even advocaat van de duivel te zijn.
mooi he, alles
pi_50058481
Je maakt als ouder een keuze waar je zelf achter staat.
Bij de ene is dat wachten totdat ze geboren is, bij de ander wachten tot 4 jaar, bij de ander tot ze 12 zijn en weer een ander wacht tot het kind het stiekum gaat doen.
Nu gaat het nog over oorbellen, straks inderdaad over piercen op andere plekken, tattoo, roken, drugs weet ik veel.
De ene trekt een baby een spijkerbroek met schoentjes aan of van die leuke shirtjes met drukkertjes op de rug (ligt zo lekker voor een baby ) De ander kiest voor van die zachte pakjes uit 1 stuk omdat het zo lekker zit voor een baby en daar walgt een ander dan weer van.
Keuze's keuze's keuze's, het hele leven lang.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_50059361
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:26 schreef phileine het volgende:

Maar Mone, als ze nou hier gepest zou worden, bijvoorbeeld uitgemaakt voor "jongetje" omdat ze het enige meisje is zonder oorbellen? Ik weet niet of dat gebeurt hoor, maar stel dát. Is het dan wel opeens in orde om het haar aan te doen? Nogmaals, mijn gevoel zegt hetzelfde maar ik probeer even advocaat van de duivel te zijn.
dan ben je geen goede , want de vergelijking gaat compleet mank, en met een toegevoegde stél dat, is het einde zoek, kun je van alles aandragen natuurlijk.

wat ga je doen als je kind gepest wordt vanwege haar sproetjes op de armen, ga je dan met haar praten of trek je het lange mouwen aan ?
als je kind gepest wordt vanwege haar rode haar, ga je dan haar haar verven als ze er om vraagt?
nee, natuurlijk niet!

met prikken valt niets te verzachten, het is geen voldongen feit, het is geen noodzaak en leed voorkomen kan alleen door het helemaal niet te doen. en gewoon te wachten tot het kind wat ouder is.
wat is daar nu precies het probleem van? je moet en zal je baby oorbellen geven? wachten tot ze minimaal 8 is of zo is een ondragelijker gedachte? word je dan door andere ouders gepest of zo ? hahaha jouw kind is stom, het heeft geen ringetjes!!!!!

de ouders willen het enkel zelf graag en praten het voor zichzelf goed met argumenten "het is maar even AU" , dat is het niet, het doet erna ook nog "pijn" (is gevoelig iig) of met "ach, als het vroeg dat , herinneren ze er later niets van"...... iedereen weet, ook de ouder zelf dat dat een kulargument is, je wilt het gewoon per sé en jij bepaalt dat de pijn te doen is en het leuk opweegt daartegen.
de reden waarom ze er niet mee willen wachten zou zomaar eens kunnen zijn omdat het kind dan zelf kan beslissen, en dus er de kans bestaat dat ze het niet wil
  zondag 3 juni 2007 @ 14:41:04 #173
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50060303
quote:

Ik heb een vriendin die in Spanje woont, en die heeft haar dochter ook niet als baby gaatjes laten prikken, alhoewel het daar idd erg gebruikelijk is. Ze baalde er af en toe wel lichtjes van dat ze steeds moest zeggen dat het geen jongetje was (het grietje had ook nog eens erg lang nauwelijks haar).
Inmiddels is ze 6 en heeft ze ze wel. Want iederéén in haar klas had oorbelletjes, aldus het meisje. Maar goed, 6 jaar, en het zelf willen vind ik toch weer anders als een baby.

Jouw dochter is wel overduidelijk een meisje trouwens . Dus wat dat betreft hoeft ze geen bellen .
  zondag 3 juni 2007 @ 14:46:49 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50060475
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:10 schreef Neuk het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon je mening in dezen voor je houden. Het voegt nl. niets toe aan dit topic.
Oh bedankt voor je advies
  zondag 3 juni 2007 @ 15:40:04 #175
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_50061947
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:41 schreef Leah het volgende:
Ik heb een vriendin die in Spanje woont, en die heeft haar dochter ook niet als baby gaatjes laten prikken, alhoewel het daar idd erg gebruikelijk is. Ze baalde er af en toe wel lichtjes van dat ze steeds moest zeggen dat het geen jongetje was (het grietje had ook nog eens erg lang nauwelijks haar).
Same here met dochterlief: lang kaal, en ook nog een keer veel langer dan in haar geboorteland gebruikelijk. Maar nee, geen oorbellen zeg, zelfs al is het me wel eens expliciet aangeraden "want anders zie je toch niet of het een meisje is". Het idiote was dat het helemaal niets uitmaakte of ik haar van top tot teen in het roze kleedde: blijkbaar maakten die oorbelletjes erg veel verschil.

Ik heb het trouwens net uitgeprobeerd: die van mij kwam tot het spellen van "orbelluchs". Voorlopig kunnen we nog even....
  zondag 3 juni 2007 @ 15:59:27 #176
393 phileine
española
pi_50062360
Zucht van opluchting Gao
Isa heeft weleens gezegd dat ze oorbellen wilde, maar toen haar broer toen uitlegde dat er dan een gaatje in haar oren werd geprikt kwam ze huilend naar mij toen "nee mamma wil niet prikken", dus die horen we voorlopig nog niet.
mooi he, alles
pi_50068321
quote:

Conformeren heeft zo zijn grenzen. Over welke leeftijd hebben we het nu? Als ze zo jong zijn als in dit topic bedoeld, dan is het wrs. meer de ouder die zich gepest voelt.
Ik kan me wel voorstellen dat je, als ouders, af en toe toegeeft aan sociale druk. Of misschien wel heel vaak? Ik zit nog niet in de schoolgaande kinderen. Maar wat dat betreft lijkt me dat alleen meer erger worden.
pi_50068484
even off topic.....

besnijdenis is idd als de voorhuid te nauw is (mijn zoon staat op de wachtlijst)
en inentingen zijn niet verplicht en je mag de eerste inenting laten zetten tot 1 jaar. Wij hebben zelf gekozen voor een beprekt aantal en we zijn begonnen met 6 maanden met prikken (zie deze site voor meer info)
uit een aspergernest
pi_50068537
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:26 schreef Mone het volgende:

[..]

Conformeren heeft zo zijn grenzen. Over welke leeftijd hebben we het nu? Als ze zo jong zijn als in dit topic bedoeld, dan is het wrs. meer de ouder die zich gepest voelt.
Ik kan me wel voorstellen dat je, als ouders, af en toe toegeeft aan sociale druk. Of misschien wel heel vaak? Ik zit nog niet in de schoolgaande kinderen. Maar wat dat betreft lijkt me dat alleen meer erger worden.
verschilt per kind en vriendengroep waar het in terecht komt, en ook aan opvoeding deels.
hoeveel waarde hecht je zelf aan uiterlijk vertoon, hoe vaak geef je zelf toe aan wat de omgeving vindt of zou kunnen vinden, dat pikken je kinderen ook op, en soms nemen ze dat dan over.

zelf geef ik niets om merkkleding bv, mijn kinderen ook niet, en nee, ze zijn niet gehersenspoeld in deze, ze volgen automatisch mijn voorbeeld, wat ik ze weer niet bewust voorgehouden heb.
pi_50068825
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:34 schreef milagro het volgende:

[..]

verschilt per kind en vriendengroep waar het in terecht komt, en ook aan opvoeding deels.
hoeveel waarde hecht je zelf aan uiterlijk vertoon, hoe vaak geef je zelf toe aan wat de omgeving vindt of zou kunnen vinden, dat pikken je kinderen ook op, en soms nemen ze dat dan over.

zelf geef ik niets om merkkleding bv, mijn kinderen ook niet, en nee, ze zijn niet gehersenspoeld in deze, ze volgen automatisch mijn voorbeeld, wat ik ze weer niet bewust voorgehouden heb.
dat zie ik hier ook....
mijn zoon maakt een keuze en kan daar helemaal mee leven (4jr), bijvoorbeeld: zonder jas naar buiten. Dan komt de buurjongen aan de deur en die heeft een jas aan en die raakt in paniek.... mag wel he? met jas aan? is niet erg he?
en dat is een klein voorbeeldje....
ik koop H&M broeken, omdat er knopenelastiek inzit, de kont van mijn zoon is veel te smal voor zijn lengte. Mijn buurvrouw koopt dure broeken (2x zo duur als die ik koop), want anders zit hij te los om de kont (zoals bij mijn zoon). Ik weiger echter 1 broek te kopen voor de prijs van 2. De buurjongen hoort ook regelmatig dat dat wel "z'n goeie broek is", terwijl mijn zoon roept: "oeps mama, ach ja, je hebt een wasmachine he, mam"

en hetzelfde met het jetixverhaal..... buurvrouw: ja, anders kan hij niet meepraten op school"
mijn zoon: "nee dat kijk ik niet, want ik hou niet van vechten"

fijn als je je kind zo'n onafhankelijkheid en zelfvertrouwen mee kan geven op die manier....

(en ik ben trots op mijn zoon, ik sla niet mijzelf op de borst)
uit een aspergernest
  zondag 3 juni 2007 @ 20:12:37 #181
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50069633
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:32 schreef wendytje het volgende:
even off topic.....

besnijdenis is idd als de voorhuid te nauw is (mijn zoon staat op de wachtlijst)
en inentingen zijn niet verplicht en je mag de eerste inenting laten zetten tot 1 jaar. Wij hebben zelf gekozen voor een beprekt aantal en we zijn begonnen met 6 maanden met prikken (zie deze site voor meer info)
Besneden mannen dragen veel minder vaak HPV (het virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt) over. Dat zou dus ook nog een afweging kunnen zijn.
Ik heb wel op schema laten inenten, sommige heb ik uitgesteld vanwege kind niet goed in zijn/haar vel. Besef je wel, dat als er veel mensen kritisch gaan laten inenten, het hele vacinatieplan minder zal gaan werken.
pi_50070097
quote:
Op zondag 3 juni 2007 20:12 schreef Leah het volgende:

Besef je wel, dat als er veel mensen kritisch gaan laten inenten, het hele vacinatieplan minder zal gaan werken.
nee hoor, er zijn ook onderzoeken die dat tegenspreken.
ik las over (ik dacht japan) waar ze de kinkhoest pas geven na 2 jaar, dat daar de kinkhoestbesmettingen juist afnamen.....

en ik vind dat ik als eerste moet denken aan de veiligheid van mijn eigen kind....

eigenlijk zou de overheid wel eens wat kritischer moeten zijn..... maar dat is een heel ander onderwerp dan de "bellen"
uit een aspergernest
  zondag 3 juni 2007 @ 20:32:27 #183
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50070213
Uiteraard denkt iedereen aan de veiligheid van zijn eigen kind. Daarom ben ik ook tègen het uitgesteld prikken . Maar da's idd een hele andere discussie .

Voel je vrij om daar een topic over te openen .
  zondag 3 juni 2007 @ 20:45:06 #184
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50070604
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh bedankt voor je advies
Graag gedaan, hoor!

Ontopic: nooit aan gedacht eigenlijk dat kindjes die oorbelletjes los zouden kunnen maken en bv. in hun neus of oren zouden kunnen stoppen of in kunnen slikken... Weer een reden het niet te doen!
Iedere golf van de zee,
  zondag 3 juni 2007 @ 20:46:29 #185
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50070640
Neuk en Vivi, get a room!
... ♥ ik mis je ♥
pi_50075373
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:23 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Ik heb het over hier in Nederland. Als ik hier mijn kind Molly of Shannon noem heeft iedereen meteen een bevooroordeeld beeld. Om nog maar niet te spreken over de echte ierse namen die het kind dan altijd zal moeten spellen.
Dat vind ik meer een gebrek van degenen met zie hij zij omgaat dan van het kind
Ik heb hetzelfde probleem hier ...had moet ik zeggen
Het is intresse en respect voor de persoon

Een heel treurig voorbeeld was een Ierse die in Engeland als secretaresse werkte:
Mairead Ní Muruchu (Margaret Murphy) na 6 jaar wist haar manager haar naam nog niet te spellen.....hoe dom is dat)
pi_50075455
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:50 schreef lily het volgende:
Ik persoonlijk vind het niet mooi, nee!

Niet bij baby's, niet bij te jonge meisjes, niet bij jongens en niet bij mannen. So what....wat ik vind...
Laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde.

Ja, ok... "toestanden" met kinderen bij juweliers zijn "not done" uiteraard maar dat zal zeker niet altijd gebeuren.

En desiredbard; "je weet wat voor vlees je in de kuip hebt"

Wij houden van tatoeages, jeetje, wat zal er van onze kinderen terechtkomen....(hoe kortzichtig kun je zijn zeg....)
Nee effe verder lezen dan je neuspiercing....
Ik wil er zelf ook al tijden een maar kan de tekening niet terugvinden

Maar jij laat toch niet je kind tatoueren...
Vriend van mij runt een tatoo shop in den haag zijn dochter (14) hoeft het echt niet te proberen met een tatoo of piercuing thuis te komen terwijl papa zowat zijn full suit heeft
pi_50076872
Ik vind oorbellen bij een baby niet leuk. Niet zo zeer dat ik t ordinair vind, maar t lijkt mij voor t kind gewoon niet prettig. Althans als ik verkeerd lig op mijn oor heb ik ook wel s last van mijn oorbellen. En aangezien je als baby de hele tijd ligt kan zo'n kindje vast wel s verkeerd op haar oor liggen. En die oorbellen er de hele tijd uithalen lijkt me ook niet praktisch.
Zelf was ik ergens rond de 4 toen ik oorbellen kreeg. En waarom, omdat ik ze zelf wilde (waarschijnlijk omdat mijn zus ze ook had, maar goed dat weet ik dus niet zeker).
  maandag 4 juni 2007 @ 09:59:42 #189
102387 FUFR
schwung!
pi_50083718
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:59 schreef phileine het volgende:
Zucht van opluchting Gao
Isa heeft weleens gezegd dat ze oorbellen wilde, maar toen haar broer toen uitlegde dat er dan een gaatje in haar oren werd geprikt kwam ze huilend naar mij toen "nee mamma wil niet prikken", dus die horen we voorlopig nog niet.
Mijn dochter vind oorbellen met clips (?) al eng, laat staan gaatjes prikken..
pi_50087144
Ik laat dit aan de keuze van mijn dochter over, net als het geloof.
Als ze een jaar of 12 á 13 is en ze echt heel graag gaatjes wil, ga ik er wel over na denken. Eerder niet.

by the way, oorbellen gaan ook door belangrijke miridiaan punten heen en ik vind het niet handig om nu al energiepunten te doorboren, zeker niet als ze nog zo jong zijn. Je gaat dan al op een zo jonge leeftijd de energie huishouding van je kind door de war heen gooien. Dat kan nooit gezond zijn.
Dit even vanuit een holistische benadering bekeken.
mama van Myrddin
  maandag 4 juni 2007 @ 12:11:16 #191
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50087299
Ik wacht op de 'honers' ML....

In de vorige discussie noemde ik dat punt ook, en daar werd het argument dus weggehoond.
pi_50087529
Hi Moonah,

toch wel een belangrijk punt als je even nagaat hoeveel mensen wel in onbalans zijn door hun "moderne" levenswijzen.

Punten op het oor:
Voor de acupuncturist heeft het oor een belangrijke betekenis. Via het oor kan de acupuncturist het hele lichaam behandelen. Alle punten op het lichaam, alle ledematen, organen en functies zijn weer terug te vinden op het oor. Bij lichamelijke klachten vinden we direct een pijnpunt op het oor. De verklaring is heel eenvoudig. Het oor wordt voorgesteld als een omgekeerde foetus (baby in de moederbuik).
Als we naar het oor kijken en de foetus daarop projecteren, dan zien we het hoofd op de oorlel, de wervelkolom langs de kraakbeenrand en de organen liggen in de oorholte (zie tekening).
Als de acupuncturist een schouderklacht moet behandelen, neemt hij een druktaster (lijkt op een pen met een stompe punt) en zoekt in het gebied van de schouder naar het pijnlijke puntje.
Bij orgaanklachten zoekt een acupuncturist dus meer in het gebied van de oorholte naar het pijnpunt.
Als hij het pijnpunt heeft gevonden stopt hij een naald in het punt. De naald kan van goud, zilver of roestvrij staal zijn. Goud stimuleert en zilver sedeert (remt af, kalmeert) de energie. Kunt u zich voorstellen wat er allemaal mis kan gaan als je permanent een naald (ring) door een punt van b.v. de rug, de schouder of de nier haalt?

Hoe zit het nu met oorbellen?
Over het algemeen is het niet erg als het punt doorboord wordt voor het zevende levensjaar. De energie is nog erg onstuimig en veranderbaar in het lichaam. Na het zevende jaar wordt het uitkijken geblazen. De punten op het oor zijn gevoeliger voor veranderingen.
Over het algemeen prikt men precies in het midden van de oorlel. Dit punt correspondeert met het oog. Het is dus niet raar dat sommige mensen oogklachten krijgen na het prikken van het oor. Vaak wordt daar niet op gelet. Een oogontsteking heeft niets met het oor te maken, denkt men.
In de praktijk hebben we reeds verschillende klachten gezien die het gevolg zijn van het prikken in het oor.
Er is bijvoorbeeld een belangrijk punt dat te maken heeft met de hypofyse (een klier/centrum) in het hoofd, waar verschillende belangrijke hormonale functies aan verbonden zijn. Bij het verkeerd prikken kan men in plaats van het oog, precies het punt van de hypofyse raken. Na een korte tijd kunnen klachten ontstaan van potentie stoornissen of zelfs onvruchtbaarheid.
Een jonge dame bezocht mijn praktijk enkele jaren geleden met hevige klachten in de rug ter hoogte van de borstwervels. Wat er ook gedaan werd gedurende de verschillende behandelingen, hielp maar tijdelijk. Pas toen ik zag hoe zij een oorklem als decoratie op haar oor plaatste, na de behandeling, begreep ik haar klachten. De behandeling was daarna eenvoudig: oorklem weg en klachten verdwenen.
Daarentegen heb ik die jongeman met zijn potentiestoornissen niet kunnen helpen omdat hij het punt op het oor, dat in relatie staat met de hypofyse, permanent beschadigd had.
Bron: http://www.rudolfdewit.com/piercing.html
mama van Myrddin
  maandag 4 juni 2007 @ 12:23:56 #193
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_50087633
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
Als ze een jaar of 12 á 13 is en ze echt heel graag gaatjes wil, ga ik er wel over na denken. Eerder niet.

by the way, oorbellen gaan ook door belangrijke miridiaan punten heen en ik vind het niet handig om nu al energiepunten te doorboren, zeker niet als ze nog zo jong zijn. Je gaat dan al op een zo jonge leeftijd de energie huishouding van je kind door de war heen gooien. Dat kan nooit gezond zijn.
hoont
Ik geloof niet in hollistische benadering enzo, maar ik vind het inderdaad niet kunnen om je kind al op jonge leeftijd te beschadigen.
Dat beschadigen van je kind is voor mij een reden om het zeker niet te doen.
pi_50087683
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:11 schreef Moonah het volgende:
Ik wacht op de 'honers' ML....

In de vorige discussie noemde ik dat punt ook, en daar werd het argument dus weggehoond.
Je kan het dan ook meestal niet meer echt vergelijken, hè, de energiehuishouding pre oorbel en post.

Je kan dus niet zeggen of het beter of anders is post, als je je pré oorbel je daar niet echt mee bezighield, en/of je het je ook niet meer kan herinneren.

Of je moet je oren laten piercen om een moment dat je heel bewust in het leven staat, en dat is meestal niet in je kinderjaren en ook niet in de puberteit echt het geval.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:26:13 #195
108648 cattie
lieve moeder
pi_50087695
M_L, interessant stukje! Van Rudolf de Wit, die heeft mij ooit nog behandeld, jammer genoeg is hij terug naar Curacao.
pi_50087836
quote:
Daarentegen heb ik die jongeman met zijn potentiestoornissen niet kunnen helpen omdat hij het punt op het oor, dat in relatie staat met de hypofyse, permanent beschadigd had.
Dit vind ik overigens een compleet nietszeggend iets

Het bewijst niets, het is achterafgepraat , zo kan je alles linken aan onomkeerbare zaken , lekker makkelijk
  maandag 4 juni 2007 @ 12:34:21 #197
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50087926
quote:

Lotus (mijn nichtje, dochter van een proffessionele pearcer) mag daarom ook nog geen gaatjes.Over een x aantal jaar als ze er (lange tijd) om vraagt wel, maar pas als ze beseft dat het pijn gaat doen.
Emma krijgt ze overigens ook nog lang niet, nergens voor nodig.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:35:30 #198
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50087954
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:18 schreef Misticle_lightning het volgende:

[ ]
Hoe zit het nu met oorbellen?
Over het algemeen is het niet erg als het punt doorboord wordt voor het zevende levensjaar. De energie is nog erg onstuimig en veranderbaar in het lichaam. Na het zevende jaar wordt het uitkijken geblazen. De punten op het oor zijn gevoeliger voor veranderingen. [ ]

Bron: http://www.rudolfdewit.com/piercing.html
Dit stuk pleit dus juist wel voor het zo jong mogelijk gaatjes laten prikken. Nou ja, hier is het niet aan de orde. Katja wil geen gaatjes. Misschien ook wel omdat ik zelf geen gaatjes heb.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:40:09 #199
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50088114
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:35 schreef livelink het volgende:

[..]

Dit stuk pleit dus juist wel voor het zo jong mogelijk gaatjes laten prikken.
Ja, daar zat ik net ook om te lachen.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:39:18 #200
102387 FUFR
schwung!
pi_50089913
quote:

dat vind ik van het holistisch gedoe.
  maandag 4 juni 2007 @ 15:46:07 #201
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_50093391
quote:

Holisme, mooi ik snap alleen die uitdrukking in deze context niet.

Anyways daar heb ik idd ook wel eens over nagedacht, die gaten op plekken waar acapuncturisten ook naalden in prikken, is dat wel goed?
Hyves!
pi_50094467
Mijn oom is acupuncturist en zijn kinderen mochten wat hem betreft overal gaten prikken, behalve in hun gezicht, i.v.n. de vele 'gevoelige' plekken daar.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:35:02 #203
102387 FUFR
schwung!
pi_50095191
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:15 schreef owlet het volgende:
Mijn oom is acupuncturist en zijn kinderen mochten wat hem betreft overal gaten prikken, behalve in hun gezicht, i.v.n. de vele 'gevoelige' plekken daar.
dus dit kan niet?

ik dacht otch echt dat de oren er ook bij hoorde..
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:58:59 #204
167723 sanni
Acima de seu
pi_50135840
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:36 schreef FUFR het volgende:
hi,

Belachelijk voor woorden en kun je netzo goed gelijk een tatoo laten aanbrengen..
Daarnaast leven we in Nederland en boeit het totaal niet of het in Spanje of waar dan ook een traditie is.

[ Bericht 7% gewijzigd door sanni op 05-06-2007 19:41:38 ]
pi_50136948
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:58 schreef sanni het volgende:

[..]

Daarnaast leven we in Nederland en boeit het totaal niet of het in Spanje of waar dan ook een traditie is.
Niet iedereen die in dit topic reageert woont in Nederland
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_50140996
Hey, deze discussie weer?

Kady heeft oorbellen, gewoon 1 in elk oorlelletje, en dat sinds ze een maand of 8 was geloof ik.

Meteen bij de geboorte vind ik wel erg vroeg en het lijkt me ook niet van een dusdanige prioriteit dat het zo snel moet dat het kind al oorbellen heeft voordat het z'n/haar 1e luier volgedrukt heeft.

In Nederland is dit niet echt gebruikelijk, niet elke juwelier wil gaatjes schieten bij een baby, maar het ging hier prima. De oorbellen staan Kady ook erg goed en gelukkig kan ze er inmiddels vanaf blijven, in het begin verdween er nog wel regelmatig een knopje, dan is het even een dure hobby.

Ik link het totaal niet met aso of kamp zoals sommigen doen en wat nogal kortzichtig op me overkomt, daar er hier zat mensen van andere cultuur en religie wonen waarin dit veel gebruikelijker is, zo dus ook in Italie.

(En ja, de kids hebben ook elk 18 karaats gouden armbandjes welke ze bij bepaalde gelegenheden dragen).

En ach, hoe storend is een oorbelletje met zo'n bos krullen:

Maar bovenal, laat iedereen het lekker zelf weten.

[ Bericht 6% gewijzigd door DIGGER op 06-06-2007 22:45:51 ]
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:50:08 #207
393 phileine
española
pi_50143371
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:00 schreef DIGGER het volgende:
en gelukkig kan ze er inmiddels vanaf blijven, in het begin verdween er nog wel regelmatig een knopje, dan is het even een dure hobby.
En dát zou voor mij dus de belangrijkste reden zijn om het niet te doen. Niet dat het duur is, maar wat gebeurt er dan met die knopjes? Zoals Milagro hier eerder al schreef: we doen enorm ons best verantwoord speelgoed en kleertjes te geven ("die beer met die kralen oogjes zetten we nog even in de kast he?") en dan geef je ze iets wat potentieel nog veel gevaarlijk is.

-heerlijk meissie is het trouwens-
mooi he, alles
pi_50151290
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:00 schreef DIGGER het volgende:
[afbeelding]
Wowie, wat een prachtmeisje zeg!

Ik mocht oorbellen als ik net zo oud zou zijn als mijn mama. Rond mijn negende kwam ik er (toevallig in de buurt van een juwelier) achter dat ik nooit zo oud zou worden als mijn moeder is (ik bedoel, ze ligt altijd 26 jaar voor) en mocht ik direct oorbellen. Ik wilde ze toen trouwens al heel lang. Maar ik vond dat wel een goede ook hoor, van mijn ouders. Net als die 'als je oorbellen kunt spellen'. Ik heb trouwens nu ook nog een lip- en neuspiercing. Mocht niet, tot ik 18 werd (als ik 18 was mocht ik alles doen, zeiden mijn ouders) Mijn lippiercing kwam het eerst. Toen ik belde dat ik die had laten zetten, vonden ze 't stiekem toch wel gaaf en stoer.

Bij pasgeborenen: ik zou het zelf niet doen. Ik vind babytjes (van anderen, heb zelf nu nog geen kindje) altijd zo mooi gaaf, dat ik het denk ik niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen. Maar dat anderen het doen, moeten ze zelf weten.

En over die inentingen: die hoeven ook niet per se. Ik kom van een Vrije School, daar is 9 van de 10 leerlingen niet ingeent (overigens heeft 8 van die 9 ook nog nooit een ziekte gehad waartegen je ingeënt wordt) Ik wilde liever oorbellen dan een inenting

edit: trouwens, ik herinner me ineens dat ik voordat ik echte oorbellen had, die clipjes in heb gehad, maar ook plakoorbellen (en later toen ik 13-16 was ook op mijn wangen hihi) Mijn nichtje Kyra (nu 5 jaar) wil graag plakoorbellen op, maar ze zijn nergens meer te krijgen. Weet iemand toevallig hoe of wat of waar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')