en terecht, daar is ook vast wel een wet voor, dacht ik..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef E.T. het volgende:
Ik vind het ook geen gezicht.
En ook totaal nutteloos om zo'n klein hummeltje zo veel pijn te doen.
Het meerendeel van de juweliers in Nederland doet dan ook geen gaatjes bij baby's schieten.![]()
mijn volgende topique wordt "peuters aan het bier, kan dat?"quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef E.T. het volgende:
Ik vind het ook geen gezicht.
En ook totaal nutteloos om zo'n klein hummeltje zo veel pijn te doen.
Het meerendeel van de juweliers in Nederland doet dan ook geen gaatjes bij baby's schieten.![]()
ik ben bang dat het de traditie is dat je het schattig vindt staanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
In India doen ze dat volgens mij ookHet is daar een cultureel verschijnsel en als je het echt vanuit zo'n traditie doet heb ik er niet zo heel veel op tegen. Als je het alleen maar doet "omdat je oorbelletjes zo schattig vindt staan" vind ik het niet kunnen.
Nee, er zit wel een gedachte achter, iets met welvaart / kwade geesten ofzo, maar dat zou ik eens op moeten zoeken. Ik heb het iig wel een keer in een documentaire voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:41 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik ben bang dat het de traditie is dat je het schattig vindt staan![]()
Bier niet... maarrequote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef FUFR het volgende:
[..]
mijn volgende topique wordt "peuters aan het bier, kan dat?"
Dat dusquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:50 schreef phluphy het volgende:
Persoonlijke mening: ordinair, onnodig en niet eerlijk t.o.v. het kind.
Dat vind ik onvergeeflijk... oma's/tantes/whatever die het als verrassing doenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het afschuwelijk.
Had ooit een vriendje met een fijne familie die dus idd de dochters amper 1 uur na de geboorte met kurk en naald te lijf gingen en dat was dus ook een van de eerste dingen die ik daar gilde 'als ik ooit een dochter krijg blijven jullie met je poten van haar af'. Nachtmerries had ik van het idee dat dat kind bij oma zou gaan logeren en dan met oorbellen terug zou komen.![]()
Gelukkig is die relatie al van heeeeeeeeeeel lang geleden.
mijn tweeling-neef&nichtje waren een dagje bij oma.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het afschuwelijk.
Had ooit een vriendje met een fijne familie die dus idd de dochters amper 1 uur na de geboorte met kurk en naald te lijf gingen en dat was dus ook een van de eerste dingen die ik daar gilde 'als ik ooit een dochter krijg blijven jullie met je poten van haar af'. Nachtmerries had ik van het idee dat dat kind bij oma zou gaan logeren en dan met oorbellen terug zou komen.![]()
Gelukkig is die relatie al van heeeeeeeeeeel lang geleden.
Welke kringenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:36 schreef FUFR het volgende:
hi,
wat vinden jullie van het schieten van oorbellen bij pasgeborenen?
Het schijnt een traditie te zijn in spaanse en tjechische kringen
bijwerking van de epidural?quote:Reden dat ik dit vraag is dat een zwangere kennis van plan is enkele uren na de geboorte al gaten in het kind te laten maken.
quote:Afgezien van het feit dat je een heel kind niet dient te beschadigen imo, zie ik er totaal het nut niet van in.
Ik heb zelf een dochter van 4,5 en die krijgt pas oorbellen als ze er 2 weken lang iedere dag om vraagt (om impuls-beslissingen tegen te gaan)
Gelukkig wil ze ze nog niet.![]()
[sarcasme]quote:Persoonlijk vind ik het behoorlijk kamp-achtig overkomen bij pasgeborenen/zuigelingen.
Afgezien nog van het infectiegevaar e.d.
Meningen please?
kind moet nog geboren worden he..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:05 schreef desiredbard het volgende:
[sarcasme]
Kamp achtig... zou ik niet durven zeggen.... anders worden de alhier aanwezige bewoonsters weer boos
[/sarcasme]
Het kind heet toch geen Britney of Nikeé he?
Waarom niet meteen een clitoris piercing ook ...hoeft ze dat niet meer op d'r 16e te doen![]()
Niet helemaal waarquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:07 schreef FUFR het volgende:
[..]
kind moet nog geboren worden he..
Zwanger = een ongeboren kind..
ik weet ondertussen dat het er maar 1 isquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:11 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Niet helemaal waar
Zwanger kan ook ongeboren kinderen zijn
Maar ok heb het gecorrigeerd
Maar je hebt gelijk het is/staat goedkoop op kleine kinderen
dat snap ik nou niet, hè, als het vanuit een cultuur of geloof gedaan wordt is het okay, anders liever niet.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
In India doen ze dat volgens mij ookHet is daar een cultureel verschijnsel en als je het echt vanuit zo'n traditie doet heb ik er niet zo heel veel op tegen. Als je het alleen maar doet "omdat je oorbelletjes zo schattig vindt staan" vind ik het niet kunnen.
eens!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:41 schreef milagro het volgende:
[..]
dat snap ik nou niet, hè, als het vanuit een cultuur of geloof gedaan wordt is het okay, anders liever niet.
geloof is ook maar een mening, hoor, niets meer of minder dan dat en dat geldt ook voor de pijn.
als iemand het nu gewoon mooi vindt, hetgeen dus een mening is, doet het ook niet meer pijn ofzo, dus vreemde verzachtende omstandigheid , geloof/cultuur.
Oneens. Er zijn volkeren voor wie dat echt wel verschil maakt, en die echt geloven dat als je iets niet doet, het kwade gevolgen kan hebben. Als je dat een raar argument vindt, dan wordt het een heel andere discussie, namelijk de zin of onzin van religie. Ik ben zelf ook niet gelovig, maar kaqn me wel zeker indenken dat het voor mensen die diep geloven erg belangrijk kan zijn. Dat is heel wat anders dan " het gewoon leuk vinden staan" .quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:41 schreef milagro het volgende:
[..]
dat snap ik nou niet, hè, als het vanuit een cultuur of geloof gedaan wordt is het okay, anders liever niet.
geloof is ook maar een mening, hoor, niets meer of minder dan dat en dat geldt ook voor de pijn.
als iemand het nu gewoon mooi vindt, hetgeen dus een mening is, doet het ook niet meer pijn ofzo, dus vreemde verzachtende omstandigheid , geloof/cultuur.
dat mogen ze ook zelf bepalen, zoals wij zelf bepalen dat we het er hier over hebbenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:48 schreef RM-rf het volgende:
Zelf doen bij je eigen kinderen, nee absoluut liever niet.
Oordelen erover of anderen dat doen bij hun kinderen: Laat die mensen dat gewoon lekker zelf bepalen, dat is hun eigen keuze.
zelf doen is imo al helemaal uit den boze..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:48 schreef RM-rf het volgende:
Zelf doen bij je eigen kinderen, nee absoluut liever niet.
Oordelen erover of anderen dat doen bij hun kinderen: Laat die mensen dat gewoon lekker zelf bepalen, dat is hun eigen keuze.
wat is er dan mis met "het gewoon leuk vinden staan"quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oneens. Er zijn volkeren voor wie dat echt wel verschil maakt, en die echt geloven dat als je iets niet doet, het kwade gevolgen kan hebben. Als je dat een raar argument vindt, dan wordt het een heel andere discussie, namelijk de zin of onzin van religie. Ik ben zelf ook niet gelovig, maar kaqn me wel zeker indenken dat het voor mensen die diep geloven erg belangrijk kan zijn. Dat is heel wat anders dan " het gewoon leuk vinden staan" .
Ah ...zoals al heel risqué in de OP gesuggesteerd....het is ook...het past binnen de kamp cultuur.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:41 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik heb het misschien een beetje verkeerd geformuleerd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:55 schreef milagro het volgende:
[..]
wat is er dan mis met "het gewoon leuk vinden staan"
dan doet het meer pijn of zo, dan is het zieliger?
een babietje mag niet lijden tenzij het voor een hoger doel is?
dát is dus echt krom dan.
dat je het gewoon lelijk vindt, ordinair, kampervisioenen erbij krijgt, prima, ik deel die mening, maar om pijn'ineens geen issue te vinden als het een hoger doel dient![]()
och als je het leuk vind om hier een beetje nutteloos lopen te zeiken en oordelen over wat anderen doen, hoef je dat wat mij betreft ook niet te laten hoor ...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:55 schreef FUFR het volgende:
[..]
dat mogen ze ook zelf bepalen, zoals wij zelf bepalen dat we het er hier over hebben
Ja hoi. Welkom op Fok!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
och als je het leuk vind om hier een beetje nutteloos lopen te zeiken en oordelen over wat anderen doen, hoef je dat wat mij betreft ook niet te laten hoor ...
De Haagse Markt!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:20 schreef milagro het volgende:
Zo heb je ook majootjes in 'netkous' versie, ik kom zulke kindjes vooral op de Haagse Markt tegen
Witte netkousmajootjes, jurkjes met roezeltjes en een zooi strikjes, liefst in paars of zo, of zalmroze, en dan enkellaarsjes of lakschoentjes.. een veel te jonge moeder achter de buggy, oma steevast ernaast "mag de klène un èssie, ja tog ken wel tog ken ze het vasthouwuh, ja tog?" en dan aan weerszijden aan de buggy tassen vol speelgoed, net gekog, want ach, kèk dan, zo gènag! ken je nie latuh liggug tog... oh en in de oortjes van de klène knoppies, hè, we wilduh èguluk ringutjus, maar dat trok die muts steeds los ......
okay, wie heb ik nu gruwelijk voor het hoofd gestoten
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:20 schreef milagro het volgende:
Witte netkousmajootjes, jurkjes met roezeltjes en een zooi strikjes, liefst in paars of zo, of zalmroze, en dan enkellaarsjes of lakschoentjes..
ik heb wel ineens een bult...... was JIJ dat?!?!?!?!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:20 schreef milagro het volgende:
Zo heb je ook majootjes in 'netkous' versie, ik kom zulke kindjes vooral op de Haagse Markt tegen
Witte netkousmajootjes, jurkjes met roezeltjes en een zooi strikjes, liefst in paars of zo, of zalmroze, en dan enkellaarsjes of lakschoentjes.. een veel te jonge moeder achter de buggy, oma steevast ernaast "mag de klène un èssie, ja tog ken wel tog ken ze het vasthouwuh, ja tog?" en dan aan weerszijden aan de buggy tassen vol speelgoed, net gekog, want ach, kèk dan, zo gènag! ken je nie latuh liggug tog... oh en in de oortjes van de klène knoppies, hè, we wilduh èguluk ringutjus, maar dat trok die muts steeds los ......
Niemand! Ga door, ga door!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:20 schreef milagro het volgende:
nee, het gros spreekt er geen NLquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De Haagse Markt!
Maar vaak spreken ze daar geen Nederlands
Ik snap precies wat je bedoelt, vlakbij mijn ouders is ook zo'n buurtje, daar mogen de kinderen ook met 4 jaar al op de quad rijden omdat ze anders niet rustig te krijgen zijn terwijl papa voetbal kijkt
Van die glanzende roze "prinsessenjurkjes" die ze alleen op zaterdag aan krijgenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:29 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, het gros spreekt er geen NL
maar er loopt nog wel eens een hardnekkig achtergebleven Tokkie rond, of een verdwaalde semi alto met een kakkersaccent![]()
bij Hindoestanen zie je ook veel roezels en strikjes vaak, bij kleintjes, maar op de een of manier oogt het minder erg als een kindje donker is van huidskleur en haar, die kunnen nog wel wat hebben
maar bij witte kindjes staat het enorm Tokkie![]()
dat vind ik dus een flut argument.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:23 schreef phileine het volgende:
......maar ik weet niet of ik dat kan handhaven als ál haar vriendinnetjes al vanaf hun geboorte oorbelletjes hebben.
ja, ik heb nog even getwijfeld of ik hem weg zou laten, maar ik dacht, ik houd rekening met de onwetende meerderheid in dezequote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:25 schreef phileine het volgende:
Milagro, het is de Haagse Mart joh, wat doet die k daar?
Wel zo'n gouden ringetje dan natuurlijk en dan zo'n mooie polyester blouse aan met chinese draken erop enzo. kom je ook nog genoeg tegen op de Haagse mart. Het dunne plukje in de nek is alleen meestal vervangen door coupe heel kort van boven en heeeeeel lang van achter.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:35 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, ik heb nog even getwijfeld of ik hem weg zou laten, maar ik dacht, ik houd rekening met de onwetende meerderheid in deze![]()
oh nog iets , wat volgens mij niet meer zo in is, kleine jongetjes met kort haar, maar 1 lange pluk in de nek![]()
en dan ook 1 oorbelletje, net als papa, gènag!
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:20 schreef milagro het volgende:
aumaa, assik zo âwd ben assu, zèn mun oâhlelluh dan auk zau lang?quote:
Oh, met dat kapsel zijn ze 9 van de 10 keer duits hoor....quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:35 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, ik heb nog even getwijfeld of ik hem weg zou laten, maar ik dacht, ik houd rekening met de onwetende meerderheid in deze![]()
oh nog iets , wat volgens mij niet meer zo in is, kleine jongetjes met kort haar, maar 1 lange pluk in de nek![]()
en dan ook 1 oorbelletje, net als papa, gènag!
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:55 schreef Lois het volgende:
Wij hebben als grap de regel ingesteld dat ze pas oorbelletjes mag als ze het woord kan spellen.
en blijkt ze dislectisch, zo oneerlijkquote:
Kettinkje, meine Liebe !quote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:13 schreef Tinkepink het volgende:
Niet mooi, onnodig en gevaarlijk.
Doet me denken aan moeders die wel oorbelletjes laten schieten bij hun 2-jarige dochter en ze een gouden kettingkje omdoen, maar de touwtjes uit de capuchon halen vanwege het verstikkingsgevaar. Maar goed, zo ken ik nog wel meer voorbeelden.
Leven en laten leven vind ik eigenlijk.
Is het nou kettinkje of kettingkje? Volgens mij heb ik het verkeerd geschreven.
Grappigquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:04 schreef Neuk het volgende:
Ik vind het echt geen porem. Nu niet en vroeger ook niet. Ik was ong. 1,5 toen ik ze zelf doorgestoken kreeg en ik was er niet echt blij mee. Zo gauw ik kon had ik ze eruit en ik heb dan ook tot mijn 28e nooit oorbellen gehad en gedragen (en had wel dichtgegroeide gaatjes)
nu ken ik persoonlijk geen 3 jarigen met een piercingswens, maar goed...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:50 schreef beefcake het volgende:
Ik heb mijn eerste set gaatjes gekregen toen ik bijna een jaar oud was (en nee, ik ben geen kamper). Ik heb er nooit last van gehad, nooit uitgescheurd (ik speelde érg ruw), nooit ontstekingen en geen hoofdpijnen. Mijn tweede setje kreeg ik toen ik 11 was, die wilde ik zelf graag. Ik vind het persoonlijk niet lelijk bij babies, maar als ik een meisje had gekregen had ik het denk ik toch 'pas' laten doen bij een jaar of drie, vier. Tenzij ze het niet zou willen natuurlijk, maar ik denk dat er maar weinig meisjes zijn die geen oorbellen willen. Ik ken in ieder geval niemand die het haar ouders kwalijk genomen heeft dat ze oorbellen heeft gekregen op jonge leeftijd.
Eh, ik heb ze laten piercen en heb het gestretched tot 12-14 mmquote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:15 schreef beefcake het volgende:
[..]
GrappigHeb je ze nu wel weer in dan, en waren ze makkelijk weer door te prikken of was het pijnlijk?
Leuk!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:18 schreef Neuk het volgende:
[..]
Eh, ik heb ze laten piercen en heb het gestretched tot 12-14 mm![]()
Samara is ruim drie, bijna vier en heeft nu oorbelletjes sinds een maandje of 4 of 5.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:16 schreef milagro het volgende:
[..]
nu ken ik persoonlijk geen 3 jarigen met een piercingswens, maar goed...
een 3 jarige die oorbelletjes wil die kan clipjes krijgen om in te doen tijdens een verkleedpartijtje.... je laat ze tenslotte toch ook niet met oogschaduw op naar de peuterzaal gaan.. ja met carnaval.
ik snap werkelijk niet waarom je een klein kind piercings zou willen geven, ook niet als ze er zelf om vraagt, ook niet als het geen complicaties gaat geven.
je kan je hele leven nog ze laten zetten, en dan is de pubertijd vroeg zat als begin daarvan.
Tja, driejarigen kunnen zo veel willen....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:19 schreef senesta het volgende:
Maar dit was echt wel iets wat ze zelf heel erg graag wilde en toen was ze echt nog maar drie![]()
Ik vind het niet heel ergquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:40 schreef milagro het volgende:
en als ze mprgen heel erg graag een tattoo wil of haar kop kaal, doe je het ook natuurlijk
je vond het gewoon zelf mooi
Je hoeft het toch ook niet bij jouw kind te doen, ik denk dat het voor iedereen vrij is om die afweging te makenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tja, driejarigen kunnen zo veel willen....
Voor mij iig geen argument om er daarom in mee te gaan.
Ik vind het geen gezicht.
Overigens is deze discussie toch niet al te lang geleden meer dan uitgebreid gevoerd in een MODtopic?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:10 schreef milagro het volgende:
[..]
aumaa, assik zo âwd ben assu, zèn mun oâhlelluh dan auk zau lang?
nah, schatjuh, dat leg eraan, wat je erin hang, mot niet te zwaar wezuh.. lagguh hè, die klène, zau ègenwès, ik daggal wat lauptie naar naar me oârlelluh te loeruh ...
je mist het punt een beetje.... smaak is persoonlijk.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vind het niet heel erg![]()
Ik snap ook eigenlijk niet waarom er zo'n heisa over gemaakt moet worden.
Maar goed, ik koop ook wel eens nikes voor mijn kinderen en ze dragen ook wel eens merkkleding, is het beeld al compleet of is er nog meer nodig![]()
![]()
Ik had bedacht dat het een leuk iets zou zijn om op haar 7e of 8e verjaardag te doen, maar goed, ik vind het ook geen ramp hoor.
Mijn zoontje kreeg zijn op achtjarige leeftijd zijn oorbel nadat hij zelf aangaf er één te willen.
Een tatoe en haar kop kaal wil ze gelukkig zelf ook niet![]()
Oh, maar ik maak geen ruzie hoor, is toch gewoon een discussie?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:28 schreef Vivi het volgende:
Ja, joy!!! Laten we de oorbellen-ruzie nog eens over doen
Oh ik zeg ook niet dat JIJ ruzie maakt, ik vind het alleen altijd zo flauw als mensen steeds weer moeten benadrukken hoe ONT-ZAT-TEND ordinair ze iets vinden. Ik vind het ook niet echt mooi meestal, maar laat iedereen lekker zijn eigen smaak denk ik danquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh, maar ik maak geen ruzie hoor, is toch gewoon een discussie?
En dat hij al eerder is gevoerd is toch niet erg, bovendien is dat best al een tijdje terug en had mijn dochter toen nog geen oorbellen![]()
Of heb ik daarna nog een oorbellentopic gemist?
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh, maar ik maak geen ruzie hoor, is toch gewoon een discussie?
En dat hij al eerder is gevoerd is toch niet erg, bovendien is dat best al een tijdje terug en had mijn dochter toen nog geen oorbellen![]()
Of heb ik daarna nog een oorbellentopic gemist?
We hadden haar al een week tevoren verteld dat als we gaatjes zouden prikken het wel zeer zou doen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:42 schreef milagro het volgende:
[..]![]()
![]()
als jij het mooi vindt moet je het vooral doen, vind ik, we (en ik dus ook) kiezen ook de kleding voor onze kleintjes, het kapsel, wij laten vooral onze eigen smaak gelden en het kind heeft meestal niet zo veel te willen, als het in een vuilniszak naar school wil, dan heeft het toch bij de meeste moeders echt pech
... dat is ook wmb het punt niet
ik "viel " enkel over "zij wilde het en dus..."
daarnaast kun je hooguit nog het pijnargument aandragen, ik vond het destijds pijn doen, ook de latere extra gaatjes die met een "pistool" geschoten zijn, kon een week niet op mijn zij liggen![]()
ja, een klein kind vergeet dat , herinnert zich dat later niet, maar ja, is dat een reden om het nu dan maar effe pijn te laten lijden? het is voor haar eigen bestwil of zo
in jouw geval gaat het om een peuter, die het zelf wilde (en ik vind dat dus geen argument, maar okay) en die ook zelf kan aangeven bij in ieder geval 1 oor dat het verdomde pijn doet en het 2e oor niet meer hoefteen baby kan dat niet.
wat had je dan trouwens gedaan?![]()
had je dat tweede gaatje laten zitten, en dat andere dicht laten groeien, of had je gezegd "effe doorbijten, lieverd, 1 oorbel kan niet, en over een week ben je blij dat je het toch gedaan hebt"![]()
Nee, hier niet hoor, gewoon één voor één.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:44 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij doen ze het bij zulke kleintjes vaak tegelijk(allebei de oren dan).
quote:Ik ben kinderarts en adviseer ouders altijd om te wachten tot minimaal een jaar of 6. Dit om verschillende redenen:
- Het is pijnlijk en onnodig. Het is zelfs pijnlijker voor kleine kinderen omdat de zenuwen nog dichter op elkaar zitten.
- Kinderen kunnen eraan blijven hangen, de oorbel kan zo uitscheuren met een grote wond tot gevolg die vaak niet meer mooi geneest.
- de kans op allergie is groter, hoe jonger je kind is hoe groter de kans.
- Je kind kan een oorbelletje uit haar oortje halen en inslikken. Ik heb op de eerste hulp een aantal een kindje met een bloeding behandeld, veroorzaakt door een ingeslikte oorbel.
- en wat mij betreft nog de belangrijkste: een kind kan ik shock raken door van de schrik van het schieten. Hoewel dit maar heel zelden gebeurd, is het heel gevaarlijk!
Mijn advies: wacht tot je kindje een jaar of 8 is!
Nu ja, je hebt iig een heel vroegwijs kindquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:57 schreef senesta het volgende:
[..]
We hadden haar al een week tevoren verteld dat als we gaatjes zouden prikken het wel zeer zou doen.
Maar één gaatje vind ze echt "jongens" en aangezien je haar niet erger uit kan schelden dan voor jongenwas ik er vrij zeker van dat ze ze allebei zou doen.
Ze bood ook al meteen na de eerste zelf haar andere oor aan.
Ik was er ook vrij zeker van dat ze het toe zou laten, als ze na één niet meer had gewild had ik die ene weer dicht laten groeien, denk ik.
Al had ik dan wel even met haar de beiden scenario's doorgenomen![]()
Dus wat je wil zeggen is dat juweliers geen gaatjes meer moeten schieten zodra een kind zich zelfstandig voort kan bewegen?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach ik heb jaren bij een juwelier gewerkt en hoe vaak het niet voorkomt dat zo'n kind al blerend na de eerste echt geen tweede meer wil is niet meer te tellen. Vaak lopen die kinderen ook gewoon weg. Het leukste is nog dat die ouders erachteraan gaan en gewoon niet betalen voor die eerste oorbel
Lekker ben jijquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:32 schreef wendytje het volgende:
[..]
dat vind ik dus een flut argument.
Bij mijn zoon op school kijkt de hele klas jetix. Bij mij komt dat er niet op, want ik vind het teveel vechten en slaan e.d. Hij heeft er wel eens om gevraagd, ik heb mijn mening uitgelegd en dat is nu de regel. Hij vind het niet altijd leuk, maar hij heeft die regel te respecteren.
En miischien komt er nog wel een keer strijd, maar dan nog blijft die regel.
Hoe weet een kind anders welke regel nou wel of dan weer niet geldt?
Oh andersom heb ik er een ook hekel aan ook hoor ... die zgn zwarte kousen etc cultuur, om een voorbeeld te nemen, Het is een baby/kind ...geen barbie. Moet je niet teveel mee sollenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:14 schreef milagro het volgende:
zover wil ik niet gaan
ik vind het gewoon niet mooi, maar ik vind zoveel niet mooi, ook dingen die ik zelf gekocht heb in een vlaag van ikmoetwatkopenwantikbenzielig.
dat je bepaalde uiterlijke kenmerken linkt aan bepaald milieu of levenshouding, dat kan, doen we allemaal, maar het is niet een omkeerbare regel, hè.
iedere kip is een vogel, niet iedere vogel is een kip
quote:ook mensen uit zogenaamd keurige milieus doen soms onkeurige dingen, of dat nu zich in het uiterlijk uit of verbaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |