Leuk!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:18 schreef Neuk het volgende:
[..]
Eh, ik heb ze laten piercen en heb het gestretched tot 12-14 mm![]()
Samara is ruim drie, bijna vier en heeft nu oorbelletjes sinds een maandje of 4 of 5.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:16 schreef milagro het volgende:
[..]
nu ken ik persoonlijk geen 3 jarigen met een piercingswens, maar goed...
een 3 jarige die oorbelletjes wil die kan clipjes krijgen om in te doen tijdens een verkleedpartijtje.... je laat ze tenslotte toch ook niet met oogschaduw op naar de peuterzaal gaan.. ja met carnaval.
ik snap werkelijk niet waarom je een klein kind piercings zou willen geven, ook niet als ze er zelf om vraagt, ook niet als het geen complicaties gaat geven.
je kan je hele leven nog ze laten zetten, en dan is de pubertijd vroeg zat als begin daarvan.
Tja, driejarigen kunnen zo veel willen....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:19 schreef senesta het volgende:
Maar dit was echt wel iets wat ze zelf heel erg graag wilde en toen was ze echt nog maar drie![]()
Ik vind het niet heel ergquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:40 schreef milagro het volgende:
en als ze mprgen heel erg graag een tattoo wil of haar kop kaal, doe je het ook natuurlijk
je vond het gewoon zelf mooi
Je hoeft het toch ook niet bij jouw kind te doen, ik denk dat het voor iedereen vrij is om die afweging te makenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tja, driejarigen kunnen zo veel willen....
Voor mij iig geen argument om er daarom in mee te gaan.
Ik vind het geen gezicht.
Overigens is deze discussie toch niet al te lang geleden meer dan uitgebreid gevoerd in een MODtopic?
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:10 schreef milagro het volgende:
[..]
aumaa, assik zo âwd ben assu, zèn mun oâhlelluh dan auk zau lang?
nah, schatjuh, dat leg eraan, wat je erin hang, mot niet te zwaar wezuh.. lagguh hè, die klène, zau ègenwès, ik daggal wat lauptie naar naar me oârlelluh te loeruh ...
je mist het punt een beetje.... smaak is persoonlijk.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vind het niet heel erg![]()
Ik snap ook eigenlijk niet waarom er zo'n heisa over gemaakt moet worden.
Maar goed, ik koop ook wel eens nikes voor mijn kinderen en ze dragen ook wel eens merkkleding, is het beeld al compleet of is er nog meer nodig![]()
![]()
Ik had bedacht dat het een leuk iets zou zijn om op haar 7e of 8e verjaardag te doen, maar goed, ik vind het ook geen ramp hoor.
Mijn zoontje kreeg zijn op achtjarige leeftijd zijn oorbel nadat hij zelf aangaf er één te willen.
Een tatoe en haar kop kaal wil ze gelukkig zelf ook niet![]()
Oh, maar ik maak geen ruzie hoor, is toch gewoon een discussie?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:28 schreef Vivi het volgende:
Ja, joy!!! Laten we de oorbellen-ruzie nog eens over doen
Oh ik zeg ook niet dat JIJ ruzie maakt, ik vind het alleen altijd zo flauw als mensen steeds weer moeten benadrukken hoe ONT-ZAT-TEND ordinair ze iets vinden. Ik vind het ook niet echt mooi meestal, maar laat iedereen lekker zijn eigen smaak denk ik danquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh, maar ik maak geen ruzie hoor, is toch gewoon een discussie?
En dat hij al eerder is gevoerd is toch niet erg, bovendien is dat best al een tijdje terug en had mijn dochter toen nog geen oorbellen![]()
Of heb ik daarna nog een oorbellentopic gemist?
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh, maar ik maak geen ruzie hoor, is toch gewoon een discussie?
En dat hij al eerder is gevoerd is toch niet erg, bovendien is dat best al een tijdje terug en had mijn dochter toen nog geen oorbellen![]()
Of heb ik daarna nog een oorbellentopic gemist?
We hadden haar al een week tevoren verteld dat als we gaatjes zouden prikken het wel zeer zou doen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:42 schreef milagro het volgende:
[..]![]()
![]()
als jij het mooi vindt moet je het vooral doen, vind ik, we (en ik dus ook) kiezen ook de kleding voor onze kleintjes, het kapsel, wij laten vooral onze eigen smaak gelden en het kind heeft meestal niet zo veel te willen, als het in een vuilniszak naar school wil, dan heeft het toch bij de meeste moeders echt pech
... dat is ook wmb het punt niet
ik "viel " enkel over "zij wilde het en dus..."
daarnaast kun je hooguit nog het pijnargument aandragen, ik vond het destijds pijn doen, ook de latere extra gaatjes die met een "pistool" geschoten zijn, kon een week niet op mijn zij liggen![]()
ja, een klein kind vergeet dat , herinnert zich dat later niet, maar ja, is dat een reden om het nu dan maar effe pijn te laten lijden? het is voor haar eigen bestwil of zo
in jouw geval gaat het om een peuter, die het zelf wilde (en ik vind dat dus geen argument, maar okay) en die ook zelf kan aangeven bij in ieder geval 1 oor dat het verdomde pijn doet en het 2e oor niet meer hoefteen baby kan dat niet.
wat had je dan trouwens gedaan?![]()
had je dat tweede gaatje laten zitten, en dat andere dicht laten groeien, of had je gezegd "effe doorbijten, lieverd, 1 oorbel kan niet, en over een week ben je blij dat je het toch gedaan hebt"![]()
Nee, hier niet hoor, gewoon één voor één.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:44 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij doen ze het bij zulke kleintjes vaak tegelijk(allebei de oren dan).
quote:Ik ben kinderarts en adviseer ouders altijd om te wachten tot minimaal een jaar of 6. Dit om verschillende redenen:
- Het is pijnlijk en onnodig. Het is zelfs pijnlijker voor kleine kinderen omdat de zenuwen nog dichter op elkaar zitten.
- Kinderen kunnen eraan blijven hangen, de oorbel kan zo uitscheuren met een grote wond tot gevolg die vaak niet meer mooi geneest.
- de kans op allergie is groter, hoe jonger je kind is hoe groter de kans.
- Je kind kan een oorbelletje uit haar oortje halen en inslikken. Ik heb op de eerste hulp een aantal een kindje met een bloeding behandeld, veroorzaakt door een ingeslikte oorbel.
- en wat mij betreft nog de belangrijkste: een kind kan ik shock raken door van de schrik van het schieten. Hoewel dit maar heel zelden gebeurd, is het heel gevaarlijk!
Mijn advies: wacht tot je kindje een jaar of 8 is!
Nu ja, je hebt iig een heel vroegwijs kindquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:57 schreef senesta het volgende:
[..]
We hadden haar al een week tevoren verteld dat als we gaatjes zouden prikken het wel zeer zou doen.
Maar één gaatje vind ze echt "jongens" en aangezien je haar niet erger uit kan schelden dan voor jongenwas ik er vrij zeker van dat ze ze allebei zou doen.
Ze bood ook al meteen na de eerste zelf haar andere oor aan.
Ik was er ook vrij zeker van dat ze het toe zou laten, als ze na één niet meer had gewild had ik die ene weer dicht laten groeien, denk ik.
Al had ik dan wel even met haar de beiden scenario's doorgenomen![]()
Dus wat je wil zeggen is dat juweliers geen gaatjes meer moeten schieten zodra een kind zich zelfstandig voort kan bewegen?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach ik heb jaren bij een juwelier gewerkt en hoe vaak het niet voorkomt dat zo'n kind al blerend na de eerste echt geen tweede meer wil is niet meer te tellen. Vaak lopen die kinderen ook gewoon weg. Het leukste is nog dat die ouders erachteraan gaan en gewoon niet betalen voor die eerste oorbel
Lekker ben jijquote:Op vrijdag 1 juni 2007 15:32 schreef wendytje het volgende:
[..]
dat vind ik dus een flut argument.
Bij mijn zoon op school kijkt de hele klas jetix. Bij mij komt dat er niet op, want ik vind het teveel vechten en slaan e.d. Hij heeft er wel eens om gevraagd, ik heb mijn mening uitgelegd en dat is nu de regel. Hij vind het niet altijd leuk, maar hij heeft die regel te respecteren.
En miischien komt er nog wel een keer strijd, maar dan nog blijft die regel.
Hoe weet een kind anders welke regel nou wel of dan weer niet geldt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |