abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:36:59 #1
102387 FUFR
schwung!
pi_49998845
hi,

wat vinden jullie van het schieten van oorbellen bij pasgeborenen?
Het schijnt een traditie te zijn in spaanse en tjechische kringen

Reden dat ik dit vraag is dat een zwangere kennis van plan is enkele uren na de geboorte al gaten in het kind te laten maken.

Afgezien van het feit dat je een heel kind niet dient te beschadigen imo, zie ik er totaal het nut niet van in.

Ik heb zelf een dochter van 4,5 en die krijgt pas oorbellen als ze er 2 weken lang iedere dag om vraagt (om impuls-beslissingen tegen te gaan)
Gelukkig wil ze ze nog niet.

Persoonlijk vind ik het behoorlijk kamp-achtig overkomen bij pasgeborenen/zuigelingen.
Afgezien nog van het infectiegevaar e.d.

Meningen please?
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:39:00 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49998906
Ik vind het ook geen gezicht.
En ook totaal nutteloos om zo'n klein hummeltje zo veel pijn te doen.

Het meerendeel van de juweliers in Nederland doet dan ook geen gaatjes bij baby's schieten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:39:44 #3
102387 FUFR
schwung!
pi_49998931
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef E.T. het volgende:

Het meerendeel van de juweliers in Nederland doet dan ook geen gaatjes bij baby's schieten.
en terecht, daar is ook vast wel een wet voor, dacht ik..
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:40:36 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_49998959
In India doen ze dat volgens mij ook Het is daar een cultureel verschijnsel en als je het echt vanuit zo'n traditie doet heb ik er niet zo heel veel op tegen. Als je het alleen maar doet "omdat je oorbelletjes zo schattig vindt staan" vind ik het niet kunnen.
disclaimer
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:40:40 #5
102387 FUFR
schwung!
pi_49998961
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef E.T. het volgende:

mijn volgende topique wordt "peuters aan het bier, kan dat?"
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:41:18 #6
102387 FUFR
schwung!
pi_49998976
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
In India doen ze dat volgens mij ook Het is daar een cultureel verschijnsel en als je het echt vanuit zo'n traditie doet heb ik er niet zo heel veel op tegen. Als je het alleen maar doet "omdat je oorbelletjes zo schattig vindt staan" vind ik het niet kunnen.
ik ben bang dat het de traditie is dat je het schattig vindt staan
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:41:36 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49998984
Volgens mij is daar geen wet voor..

Er zijn tenslotte genoeg turkse en marrokaanse zaakjes waar ze het wel gewoon doen. En ook juweliers die het wel doen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:42:59 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_49999014
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:41 schreef FUFR het volgende:

[..]

ik ben bang dat het de traditie is dat je het schattig vindt staan
Nee, er zit wel een gedachte achter, iets met welvaart / kwade geesten ofzo, maar dat zou ik eens op moeten zoeken. Ik heb het iig wel een keer in een documentaire voorbij zien komen.
disclaimer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 juni 2007 @ 13:46:33 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_49999139
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef FUFR het volgende:

[..]

mijn volgende topique wordt "peuters aan het bier, kan dat?"
Bier niet... maarre

Nee, zonder gekheid... Ik vind het persoonlijk niet mooi en zou het nooit doen bij mijn dochter. Overigens gold bij ons thuis de regel, dat doe je maar als je volwassen bent. Mijn vader heeft beroepshalve te vaak uitgescheurde oorlelletjes gezien bij basisschoolkinderen.

Als een ander het wel mooi vind of waarde hecht aan de traditie, wie ben ik dan om dat te veroordelen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_49999151
ik zou het zelf ook niet doen, vind het niet mooi en niet bij zo'n pril kindje passen. net als dat ik armbandjes bij baby's ook nog niet vind staan.

maar ik kan me wel voorstellen dat als je dat wel mooi vindt en graag wil voor je kind, dat je dan juist als argument gebruikt dat ze er op zo'n vroeg moment nog relatief weinig van merken. ook andere ingrepen worden bij voorkeur meteen na de geboorte gedaan, zoals een te kort tongriempje doorsnijden. (ik noem dat als voorbeeld omdat dat bij mijn zoon pas gedaan is toen hij ruim 3 was en het dus heel bewust meemaakte. dat leverde veel meer drama en toestanden op dan wanneer het meteen na z'n geboorte gedaan was. maar oorbellen zijn natuurlijk van een totaal andere orde. vind ik.)
pi_49999267
Dat lijkt mij ook van een andere orde idd. Dat is een medische ingreep. Oorbelletjes vallen daar niet onder.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:50:56 #12
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_49999347
Persoonlijke mening: ordinair, onnodig en niet eerlijk t.o.v. het kind.
... ♥ ik mis je ♥
pi_49999480
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:50 schreef phluphy het volgende:
Persoonlijke mening: ordinair, onnodig en niet eerlijk t.o.v. het kind.
Dat dus

Je doet het puur voor jezelf en echt niet voor het kind..
pi_49999693
Nee, ik zou dat zielig vinden.
Zou het pas doen als het kind er zelf om vraagt.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:02:44 #15
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49999881
Niet mooi. Ik heb zelf oorbellen sinds ik een maand of 2 ben en de gaatjes zijn inmiddels zo vervormd dat sommige oorbellen er gewoon doorheen schieten. Ik zou het zelf bij mijn eigen kind echt nooit doen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:03:19 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49999927
Ik vind het afschuwelijk.

Had ooit een vriendje met een fijne familie die dus idd de dochters amper 1 uur na de geboorte met kurk en naald te lijf gingen en dat was dus ook een van de eerste dingen die ik daar gilde 'als ik ooit een dochter krijg blijven jullie met je poten van haar af'. Nachtmerries had ik van het idee dat dat kind bij oma zou gaan logeren en dan met oorbellen terug zou komen.
Gelukkig is die relatie al van heeeeeeeeeeel lang geleden.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 juni 2007 @ 14:05:40 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_50000104
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:

Had ooit een vriendje met een fijne familie die dus idd de dochters amper 1 uur na de geboorte met kurk en naald te lijf gingen en dat was dus ook een van de eerste dingen die ik daar gilde 'als ik ooit een dochter krijg blijven jullie met je poten van haar af'. Nachtmerries had ik van het idee dat dat kind bij oma zou gaan logeren en dan met oorbellen terug zou komen.
Dat vind ik onvergeeflijk... oma's/tantes/whatever die het als verrassing doen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:05:44 #18
102387 FUFR
schwung!
pi_50000107
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:

mijn tweeling-neef&nichtje waren een dagje bij oma.
Heeft dat mens de ponies verknipt, want de haren hingen te laag/voor de ogen.
Mijn schoonzus moest janken van kwaadheid... 12 maanden haar sparen naar de kl*ten
strakke actie van oma, ze mag niet meer oppassen..
Kinderen waren echt verknipt, denk aan zo'n monnikkenkapsel..
pi_50000121
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:36 schreef FUFR het volgende:
hi,

wat vinden jullie van het schieten van oorbellen bij pasgeborenen?
Het schijnt een traditie te zijn in spaanse en tjechische kringen
Welke kringen
quote:
Reden dat ik dit vraag is dat een zwangere kennis van plan is enkele uren na de geboorte al gaten in het kind te laten maken.
bijwerking van de epidural?
quote:
Afgezien van het feit dat je een heel kind niet dient te beschadigen imo, zie ik er totaal het nut niet van in.
Ik heb zelf een dochter van 4,5 en die krijgt pas oorbellen als ze er 2 weken lang iedere dag om vraagt (om impuls-beslissingen tegen te gaan)
Gelukkig wil ze ze nog niet.
quote:
Persoonlijk vind ik het behoorlijk kamp-achtig overkomen bij pasgeborenen/zuigelingen.
Afgezien nog van het infectiegevaar e.d.
Meningen please?
[sarcasme]
Kamp achtig... zou ik niet durven zeggen.... anders worden de alhier aanwezige bewoonsters weer boos
[/sarcasme]
Het kind gaat toch niet Britney of Nikeé heten, he?

Waarom niet meteen een clitoris piercing ook ...hoeft ze dat niet meer op d'r 16e te doen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:07:44 #20
102387 FUFR
schwung!
pi_50000206
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:05 schreef desiredbard het volgende:

[sarcasme]
Kamp achtig... zou ik niet durven zeggen.... anders worden de alhier aanwezige bewoonsters weer boos
[/sarcasme]
Het kind heet toch geen Britney of Nikeé he?

Waarom niet meteen een clitoris piercing ook ...hoeft ze dat niet meer op d'r 16e te doen
kind moet nog geboren worden he..
Zwanger = een ongeboren kind..
pi_50000326
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:07 schreef FUFR het volgende:

[..]

kind moet nog geboren worden he..
Zwanger = een ongeboren kind..
Niet helemaal waar
Zwanger kan ook ongeboren kinderen zijn
Maar ok heb het gecorrigeerd

Maar je hebt gelijk het is/staat goedkoop op kleine kinderen
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:12:54 #22
102387 FUFR
schwung!
pi_50000380
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:11 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Niet helemaal waar
Zwanger kan ook ongeboren kinderen zijn
Maar ok heb het gecorrigeerd

Maar je hebt gelijk het is/staat goedkoop op kleine kinderen
ik weet ondertussen dat het er maar 1 is
pi_50001189
ik vind het ook echt niet mooi en vind het zielig voor die baby's!
maar ja.. zoals hier al staat, in sommige landen doen ze dit bijna standaard.. voor mij hoeft dit niet!
Sarah krijgt pas oorbellen als ze er heel lang om heeft gevraagd!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_50001279
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
dat snap ik nou niet, hè, als het vanuit een cultuur of geloof gedaan wordt is het okay, anders liever niet.

geloof is ook maar een mening, hoor, niets meer of minder dan dat en dat geldt ook voor de pijn.
als iemand het nu gewoon mooi vindt, hetgeen dus een mening is, doet het ook niet meer pijn ofzo, dus vreemde verzachtende omstandigheid , geloof/cultuur.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:42:53 #25
102387 FUFR
schwung!
pi_50001308
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:41 schreef milagro het volgende:

[..]

dat snap ik nou niet, hè, als het vanuit een cultuur of geloof gedaan wordt is het okay, anders liever niet.

geloof is ook maar een mening, hoor, niets meer of minder dan dat en dat geldt ook voor de pijn.
als iemand het nu gewoon mooi vindt, hetgeen dus een mening is, doet het ook niet meer pijn ofzo, dus vreemde verzachtende omstandigheid , geloof/cultuur.
eens!
pi_50001378
Ik krijg echt woonwagenkamp-achtige visioenen bij dit topic.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:46:36 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_50001410
quote:

[..]

Oneens. Er zijn volkeren voor wie dat echt wel verschil maakt, en die echt geloven dat als je iets niet doet, het kwade gevolgen kan hebben. Als je dat een raar argument vindt, dan wordt het een heel andere discussie, namelijk de zin of onzin van religie. Ik ben zelf ook niet gelovig, maar kaqn me wel zeker indenken dat het voor mensen die diep geloven erg belangrijk kan zijn. Dat is heel wat anders dan " het gewoon leuk vinden staan" .
disclaimer
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:48:55 #28
33189 RM-rf
1/998001
pi_50001500
Zelf doen bij je eigen kinderen, nee absoluut liever niet.

Oordelen erover of anderen dat doen bij hun kinderen: Laat die mensen dat gewoon lekker zelf bepalen, dat is hun eigen keuze.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:55:04 #29
102387 FUFR
schwung!
pi_50001671
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:48 schreef RM-rf het volgende:

Oordelen erover of anderen dat doen bij hun kinderen: Laat die mensen dat gewoon lekker zelf bepalen, dat is hun eigen keuze.
dat mogen ze ook zelf bepalen, zoals wij zelf bepalen dat we het er hier over hebben
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:55:27 #30
102387 FUFR
schwung!
pi_50001680
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:48 schreef RM-rf het volgende:

zelf doen is imo al helemaal uit den boze..
pi_50001682
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oneens. Er zijn volkeren voor wie dat echt wel verschil maakt, en die echt geloven dat als je iets niet doet, het kwade gevolgen kan hebben. Als je dat een raar argument vindt, dan wordt het een heel andere discussie, namelijk de zin of onzin van religie. Ik ben zelf ook niet gelovig, maar kaqn me wel zeker indenken dat het voor mensen die diep geloven erg belangrijk kan zijn. Dat is heel wat anders dan " het gewoon leuk vinden staan" .
wat is er dan mis met "het gewoon leuk vinden staan"

dan doet het meer pijn of zo, dan is het zieliger?
een babietje mag niet lijden tenzij het voor een hoger doel is?

dát is dus echt krom dan.

dat je het gewoon lelijk vindt, ordinair, kampervisioenen erbij krijgt, prima, ik deel die mening, maar om pijn'ineens geen issue te vinden als het een hoger doel dient
pi_50001724
quote:

[..]

Ah ...zoals al heel risqué in de OP gesuggesteerd....het is ook...het past binnen de kamp cultuur.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:57:01 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_50001725
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:55 schreef milagro het volgende:

[..]

wat is er dan mis met "het gewoon leuk vinden staan"

dan doet het meer pijn of zo, dan is het zieliger?
een babietje mag niet lijden tenzij het voor een hoger doel is?

dát is dus echt krom dan.

dat je het gewoon lelijk vindt, ordinair, kampervisioenen erbij krijgt, prima, ik deel die mening, maar om pijn'ineens geen issue te vinden als het een hoger doel dient
Ik heb het misschien een beetje verkeerd geformuleerd.
Ik vind dat je dat dan nog steeds gewoon kan en mag doen, maar ik vind het geen porum, laten we het daar maar op houden
disclaimer
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:11:40 #34
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50002185
Ik vind het heel erg associaal staan, zeg niet dat die ouders of het kind dat dan ook zijn maar zo staat het wel.

De nichtjes van mij en Demi hebben het ook, en dat geen knopjes maar ringetjes.
Demi heeft al regelmatig bijna een oorbel eruitgetrokken met spelen wat dus tot een rood oor en huilen kwam.

Demi krijgt oorbellen als ze ze zelf wil en ze weet wat het inhoud.

Ik heb overigens ooit eens gelezen dat een oorbel schieten (vooral op jongen leeftijd) kan zorgen voor migraine aanvallen ivm de zenuwen die erdoorheen lopen.
Of het echt waar is weet ik niet.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:17:14 #35
33189 RM-rf
1/998001
pi_50002378
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 14:55 schreef FUFR het volgende:

[..]

dat mogen ze ook zelf bepalen, zoals wij zelf bepalen dat we het er hier over hebben
och als je het leuk vind om hier een beetje nutteloos lopen te zeiken en oordelen over wat anderen doen, hoef je dat wat mij betreft ook niet te laten hoor ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:19:40 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_50002444
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

och als je het leuk vind om hier een beetje nutteloos lopen te zeiken en oordelen over wat anderen doen, hoef je dat wat mij betreft ook niet te laten hoor ...
Ja hoi. Welkom op Fok!
disclaimer
pi_50002465
Ik vind het niet mooi en niet veilig en Ronja mag dan ook geen oorbellen tot ze naar de middelbare school gaat en ze dus waarschijnlijk niet meer zo ruw zal spelen als op de lagere school.
pi_50002489
Zo heb je ook majootjes in 'netkous' versie, ik kom zulke kindjes vooral op de Haagse Markt tegen

Witte netkousmajootjes, jurkjes met roezeltjes en een zooi strikjes, liefst in paars of zo, of zalmroze, en dan enkellaarsjes of lakschoentjes.. een veel te jonge moeder achter de buggy, oma steevast ernaast "mag de klène un èssie, ja tog ken wel tog ken ze het vasthouwuh, ja tog?" en dan aan weerszijden aan de buggy tassen vol speelgoed, net gekog, want ach, kèk dan, zo gènag! ken je nie latuh liggug tog... oh en in de oortjes van de klène knoppies, hè, we wilduh èguluk ringutjus, maar dat trok die muts steeds los ......

okay, wie heb ik nu gruwelijk voor het hoofd gestoten
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:21:48 #39
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_50002519
Tja.. *ik* vind het niet mooi en niet schattig staan bij kleine kinderen, en al zou ik het wel vinden dan zou ik het nog niet bij mijn kind laten doen.. dat mag hij/zij later lekker zelf beslissen (nu weet ik ook wel dat oorbellen niet helemaal permanent zijn maar toch vind ik het gewoon raar om dat voor je kind te beslissen, 't is toch iets anders dan kleren uitkiezen of haren laten knippen)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:22:18 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_50002531
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:20 schreef milagro het volgende:
Zo heb je ook majootjes in 'netkous' versie, ik kom zulke kindjes vooral op de Haagse Markt tegen

Witte netkousmajootjes, jurkjes met roezeltjes en een zooi strikjes, liefst in paars of zo, of zalmroze, en dan enkellaarsjes of lakschoentjes.. een veel te jonge moeder achter de buggy, oma steevast ernaast "mag de klène un èssie, ja tog ken wel tog ken ze het vasthouwuh, ja tog?" en dan aan weerszijden aan de buggy tassen vol speelgoed, net gekog, want ach, kèk dan, zo gènag! ken je nie latuh liggug tog... oh en in de oortjes van de klène knoppies, hè, we wilduh èguluk ringutjus, maar dat trok die muts steeds los ......

De Haagse Markt!
Maar vaak spreken ze daar geen Nederlands
Ik snap precies wat je bedoelt, vlakbij mijn ouders is ook zo'n buurtje, daar mogen de kinderen ook met 4 jaar al op de quad rijden omdat ze anders niet rustig te krijgen zijn terwijl papa voetbal kijkt
disclaimer
pi_50002586
Ik vind het ook afschuwelijk bij kleine kindjes, maar in Spanje doen ze het dus allemaal. Ik heb nog geen Spaans meisjes-babietje gezien zonder oorbelletjes. Op zich wel handig omdat je direct kunt zien of het een jongetje of een meisje is, maar het stuit me toch steeds tegen de borst (ook al ga je er toch ook wel aan wennen).

Ik mocht pas toen ik 12 was en eigenlijk wou ik die regel ook bij Isa instellen, maar ik weet niet of ik dat kan handhaven als ál haar vriendinnetjes al vanaf hun geboorte oorbelletjes hebben.
mooi he, alles
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:24:27 #42
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_50002619
quote:
Witte netkousmajootjes, jurkjes met roezeltjes en een zooi strikjes, liefst in paars of zo, of zalmroze, en dan enkellaarsjes of lakschoentjes..
ik weet het.. smaken verschillen, maar wat jij beschrijft is toch echt wel mijn nachtmerrie voor een dochter..
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_50002649
Milagro, het is de Haagse Mart joh, wat doet die k daar?
mooi he, alles
pi_50002700
Mijn dochter kreeg ze toen ze bijna 2,5 was. En trots dat ze is op haar K3-oorbellen! Bij een pasgeborene zie ik het ook niet echt zitten.
pi_50002749
quote:

ik heb wel ineens een bult...... was JIJ dat?!?!?!?!
uit een aspergernest
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:28:44 #46
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50002756
quote:

Niemand! Ga door, ga door!

Ik vind het vreselijk overigens, oorbellen bij kleintjes.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50002785
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De Haagse Markt!
Maar vaak spreken ze daar geen Nederlands
Ik snap precies wat je bedoelt, vlakbij mijn ouders is ook zo'n buurtje, daar mogen de kinderen ook met 4 jaar al op de quad rijden omdat ze anders niet rustig te krijgen zijn terwijl papa voetbal kijkt
nee, het gros spreekt er geen NL
maar er loopt nog wel eens een hardnekkig achtergebleven Tokkie rond, of een verdwaalde semi alto met een kakkersaccent

bij Hindoestanen zie je ook veel roezels en strikjes vaak, bij kleintjes, maar op de een of manier oogt het minder erg als een kindje donker is van huidskleur en haar, die kunnen nog wel wat hebben

maar bij witte kindjes staat het enorm Tokkie
pi_50002833
Ik zal mijn dochter waarschijnlijk later adviseren geen gaatjes in haar oren te nemen. Ik heb zelf altijd erg veel last gehad van ontstoken oren, ook met van die speciale oorbellen. Aangezien ze een gevoelige huid heeft, vind ik het geen prettig idee
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 1 juni 2007 @ 15:31:34 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_50002857
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:29 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, het gros spreekt er geen NL
maar er loopt nog wel eens een hardnekkig achtergebleven Tokkie rond, of een verdwaalde semi alto met een kakkersaccent

bij Hindoestanen zie je ook veel roezels en strikjes vaak, bij kleintjes, maar op de een of manier oogt het minder erg als een kindje donker is van huidskleur en haar, die kunnen nog wel wat hebben

maar bij witte kindjes staat het enorm Tokkie
Van die glanzende roze "prinsessenjurkjes" die ze alleen op zaterdag aan krijgen
disclaimer
pi_50002885
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:23 schreef phileine het volgende:
......maar ik weet niet of ik dat kan handhaven als ál haar vriendinnetjes al vanaf hun geboorte oorbelletjes hebben.
dat vind ik dus een flut argument.
Bij mijn zoon op school kijkt de hele klas jetix. Bij mij komt dat er niet op, want ik vind het teveel vechten en slaan e.d. Hij heeft er wel eens om gevraagd, ik heb mijn mening uitgelegd en dat is nu de regel. Hij vind het niet altijd leuk, maar hij heeft die regel te respecteren.
En miischien komt er nog wel een keer strijd, maar dan nog blijft die regel.
Hoe weet een kind anders welke regel nou wel of dan weer niet geldt?
uit een aspergernest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')