abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50033769
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:14 schreef milagro het volgende:
zover wil ik niet gaan
ik vind het gewoon niet mooi, maar ik vind zoveel niet mooi, ook dingen die ik zelf gekocht heb in een vlaag van ikmoetwatkopenwantikbenzielig.

dat je bepaalde uiterlijke kenmerken linkt aan bepaald milieu of levenshouding, dat kan, doen we allemaal, maar het is niet een omkeerbare regel, hè.

iedere kip is een vogel, niet iedere vogel is een kip
Oh andersom heb ik er een ook hekel aan ook hoor ... die zgn zwarte kousen etc cultuur, om een voorbeeld te nemen, Het is een baby/kind ...geen barbie. Moet je niet teveel mee sollen

Een kip opgevoed door eksters blijft een kip maar een ekster opgevoed door eksters zal nooit een kip worden gaat bovendien ook niet op voor mensen.
quote:
ook mensen uit zogenaamd keurige milieus doen soms onkeurige dingen, of dat nu zich in het uiterlijk uit of verbaal

Hehehehehe well done
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50033808
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee, hier niet hoor, gewoon één voor één.
Wij schoten wel altijd met z'n tweeen tegelijk, omdat de kleuters nog wel eens wilde gaan schreeuwen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_50033844
Heb je wel eens gezien wat voor prut er op Jetix komt? Dat is niet 'gewoon' rustige kindertv.
En wendytje je bent echt niet de enige moeder met die regel. Ik ken er velen. Vooral er in houden die regel als jij je daar goed bij voelt.

Ontopic: Ik heb zelf oorbellen gekregen op mijn zevende na lang aangeven het heel graag te willen en ik heb er nooit problemen mee gehad qua onstekingen e.d.
Mijn drie jarige buurmeisje wilde het prompt ook en dr ouders gaven er aan toe en gingen naar de juwelier. Na één oorbel volgde het scenario zojuist beschreven door Swets. Na een maand lang opmerkingen van iedereen dat één oorbel raar was voor een meisje hebben die ouders dat kind over gehaald om als nog oorbel nummero twee te laten schieten.

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar Evenstar haar beweegredenen want Arwen heeft ook al oorbellen toch? Misschien dat je daarom expres je mond houdt en dat is je goed recht. Wil het verder ook niet afkraken hier maar ben gewoon benieuwd naar de motivatie.
grá mo chroí
pi_50034096
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:41 schreef mama_van_pepijn het volgende:
. Na één oorbel volgde het scenario zojuist beschreven door Swets. Na een maand lang opmerkingen van iedereen dat één oorbel raar was voor een meisje hebben die ouders dat kind over gehaald om als nog oorbel nummero twee te laten schieten.
waarom dan niet die ene oorbel uit gelaten?
het kind rende weg, want pijn en eng, dan stuur je het toch niet terug, omdat jezelf 1 oorbel geen gezicht vindt
hallo, moeders, wat dacht je dan van géén oorbel, die optie nooit in u opgekomen?

heb je zeker niet gevraagd aan je buuv
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_50034683
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:31 schreef Repeat het volgende:

[..]

Lekker ben jij Dat is toch gewoon kindertv.
ja, gewoon kindertv, waarbij je een held bent als je iemand in elkaar slaat.....
Nee, dank je.... ik heb liever betere voorbeelden van omgaan met elkaar voor mijn kind
uit een aspergernest
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:19:16 #106
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_50034728
Ik ken een Surinaamse man die het ook bij zijn dochter liet doen: 's morgens geboren - 's avonds al oorbelletjes in.
En toen ik hem vroeg zei hij dat het traditie was bij hen om dat meteen te laten doen.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_50034815
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:52 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom dan niet die ene oorbel uit gelaten?
het kind rende weg, want pijn en eng, dan stuur je het toch niet terug, omdat jezelf 1 oorbel geen gezicht vindt
hallo, moeders, wat dacht je dan van géén oorbel, die optie nooit in u opgekomen?

heb je zeker niet gevraagd aan je buuv
Nee het was het ultieme machtsmiddel van die ouders om oorbel nummer twee er in te krijgen. Sowieso wilde het kind die ene oorbel niet uit en het commentaar erop plus de opmerking anders moet deze er ook uit want het staat niet was uiteindelijk voldoende om kind toch weer over te halen.
grá mo chroí
pi_50034948
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:23 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Nee het was het ultieme machtsmiddel van die ouders om oorbel nummer twee er in te krijgen. Sowieso wilde het kind die ene oorbel niet uit en het commentaar erop plus de opmerking anders moet deze er ook uit want het staat niet was uiteindelijk voldoende om kind toch weer over te halen.
jeetje

nu, laat mijn kind dan maar lekker met 1 oorbel rondbanjeren, een kind overhalen dmv de je loopt voor lulmethode vind ik in dit geval (pijn/eng) echt treurig.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2007 @ 16:40:25 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50035084
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:27 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dus wat je wil zeggen is dat juweliers geen gaatjes meer moeten schieten zodra een kind zich zelfstandig voort kan bewegen?
De juweliers waar ik heb gewerkt hebben inderdaad een leeftijdsgrens.
pi_50035137
Mijn dochter was 7 weken oud toen wij haar oorbellen hebben gegeven. Ten eerste omdat ik het mooi vindt, ten tweede omdat mijn man Surinaams is en het gebruikelijk is en ten derde omdat ik weet hoe wispelturig ik was al 4 jarige en ik oorbellen wou maar na 1 gaatje niet meer durfde.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2007 @ 16:42:56 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50035146
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:31 schreef Repeat het volgende:

[..]

Lekker ben jij Dat is toch gewoon kindertv.

Van die japanse tering teken films waarbij er om de 3 seconden iemand in elkaar geslagen wordt, of spoken, of enge monsters.

De fabeltjeskrant... DAT is gewone kindertv...
pi_50035300
Ik persoonlijk vind het niet mooi, nee!

Niet bij baby's, niet bij te jonge meisjes, niet bij jongens en niet bij mannen. So what....wat ik vind...
Laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde.

Ja, ok... "toestanden" met kinderen bij juweliers zijn "not done" uiteraard maar dat zal zeker niet altijd gebeuren.

En ja, MvP, de beweegreden van Evenstar zal zeker zijn omdat ze het mooi vindt (waarom anders) en nee, ze hoeft zich zeker niet te verantwoorden hier. Als ik haar was zou ik wel uitkijken zeg...

En desiredbard; "je weet wat voor vlees je in de kuip hebt"

Wij houden van tatoeages, jeetje, wat zal er van onze kinderen terechtkomen....(hoe kortzichtig kun je zijn zeg....)
pi_50035566
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:50 schreef lily het volgende:
En ja, MvP, de beweegreden van Evenstar zal zeker zijn omdat ze het mooi vindt (waarom anders) en nee, ze hoeft zich zeker niet te verantwoorden hier. Als ik haar was zou ik wel uitkijken zeg...
Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat ze zich moet verantwoorden, ik zeg alleen dat ik wel heel erg benieuwd ben naar haar motivatie om het op zo'n jonge leeftijd al te doen. Als ik tegen ben wil ik gewoon graag weten waarom anderen voor zijn. Twee kanten aan een argument enzo. Het was verder absoluut niet lullig of rellerig bedoelt.

En tja oorbelletjes bij baby's, tatoeages, piercings. Het roept nou eenmaal vaak een associatie op met een bepaald slag mensen en daar moet je het zeker niet om laten maar het is wel iets om over na te denken vind ik.

William was Iers en wij hebben heel lang nagedacht over een naam. Heel veel namen die daar doodnormaal zijn worden hier geassocieerd met een bepaald volk en dat wilde ik verkomen. Het is een afweging die je maakt.
grá mo chroí
  Licht Ontvlambaar zaterdag 2 juni 2007 @ 17:23:22 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_50035952
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:04 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat ze zich moet verantwoorden, ik zeg alleen dat ik wel heel erg benieuwd ben naar haar motivatie om het op zo'n jonge leeftijd al te doen. Als ik tegen ben wil ik gewoon graag weten waarom anderen voor zijn. Twee kanten aan een argument enzo. Het was verder absoluut niet lullig of rellerig bedoelt.

En tja oorbelletjes bij baby's, tatoeages, piercings. Het roept nou eenmaal vaak een associatie op met een bepaald slag mensen en daar moet je het zeker niet om laten maar het is wel iets om over na te denken vind ik.

William was Iers en wij hebben heel lang nagedacht over een naam. Heel veel namen die daar doodnormaal zijn worden hier geassocieerd met een bepaald volk en dat wilde ik verkomen. Het is een afweging die je maakt.
sorry hoor... maar dit vind ik zo ontzettend bekrompen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_50036086
Ja is het ook maar de maatschappij is op vele vlakken ook bekrompen en ik kan dan wel vinden dat het allemaal moet kunnen en geen vooroordelen op moet roepen, de maatschappij handelt anders en om je kind daar nou aan te onderwerpen terwijl je ook kan wachten tot het zelf de beslissing over oorbellen kan maken...

Let's face it, iedereen doet wel alsof ze open minded zijn maar puntje bij paaltje zijn ze allemaal behoorlijk bekrompen dat blijkt maar weer uit dit topic.
grá mo chroí
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:33:56 #116
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50036220
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

sorry hoor... maar dit vind ik zo ontzettend bekrompen...
Neuh, vind ik niet.
Net wat Milagro al zei, elke kip is een vogel, maar nog niet elke vogel is een kip.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50037440
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:04 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Lieve Schat

Woonwagenbewoners herken je hier aan de achternaam, niet de voornaam.
Als je Siobhan gewoon goed spelt heb je geen verwarring
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:19:42 #118
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50037492
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:58 schreef Vivi het volgende:
Nou!..
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh ik zeg ook niet dat JIJ ruzie maakt, ik vind het alleen altijd zo flauw als mensen steeds weer moeten benadrukken hoe ONT-ZAT-TEND ordinair ze iets vinden. Ik vind het ook niet echt mooi meestal, maar laat iedereen lekker zijn eigen smaak denk ik dan

Probeer daar eerst zelf eens enige successen mee te behalen.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 18:22:11 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50037557
Ik trek me niet zoveel aan van wat mensen vinden hoor, en als ze niet verder kunnen kijken dan een paar oorbelletjes dan zijn het ook geen mensen die ik tot mijn vrienden/kennissen zou willen rekenen, laat staan op wiens goedkeuring ik zit te wachten.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_50037591
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:18 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Lieve Schat

Woonwagenbewoners herken je hier aan de achternaam, niet de voornaam.
Als je Siobhan gewoon goed spelt heb je geen verwarring
Ik heb het over hier in Nederland. Als ik hier mijn kind Molly of Shannon noem heeft iedereen meteen een bevooroordeeld beeld. Om nog maar niet te spreken over de echte ierse namen die het kind dan altijd zal moeten spellen.
grá mo chroí
pi_50037818
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Neuh, vind ik niet.
Net wat Milagro al zei, elke kip is een vogel, maar nog niet elke vogel is een kip.
de associatie maken is niet bekrompen, je er compleet door laten leiden wel wellicht.
al maken we ons daar allemaal wel eens schuldig aan, niet waar.
iemand die eruit ziet als een Tokkie, blijven we toch ook van op gepaste afstand, of je moet er zelf 1 wezen
en toch an er achter een Tokkie uiterlijk een heel aimabel en rechtschapen mens schuilen

je kan er dus voor kiezen om zelfs die associatie die anderen niet geheel onterecht of onlogisch maken, te voorkomen opdat men later je kind niet a priori al een bepaalde levenstijl toedicht.

dus zou mijn zoon morgen tegen me zeggen dat hij een tattoo in de zijkant van zijn nek wil overlopend achter het oor langs naar zijn slaap, zou ik toch echt er 'alles' aandoen dat uit zijn hoofd te praten, omdat de wereld nu eenmaal niet bestaat uit enkel zogenaamd onbekrompen vrijen van geest.

en bovendien vind ik het zonde van zijn uiteraard want mijn kind, mooie smoelwerk
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:33:44 #122
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_50037868
Ik denk niet eens in termen als ordinair. Het is voor mij een vaststaand feit dat ik niet voor mijn kind wil beslissen of zij oorbellen heeft. Het zijn haar oren, en zij beslist zelf of ze ze wilt. Ik beslis daarna of ze ze krijgt. Maar ik ga ze niet geven omdat ik dat wil.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_50037908
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:33 schreef Ireth het volgende:
Ik denk niet eens in termen als ordinair. Het is voor mij een vaststaand feit dat ik niet voor mijn kind wil beslissen of zij oorbellen heeft. Het zijn haar oren, en zij beslist zelf of ze ze wilt. Ik beslis daarna of ze ze krijgt. Maar ik ga ze niet geven omdat ik dat wil.
niet meer en niet minder

maar dan nog....wie zijn wij om....
pi_50038003
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:22 schreef senesta het volgende:
Ik trek me niet zoveel aan van wat mensen vinden hoor, en als ze niet verder kunnen kijken dan een paar oorbelletjes dan zijn het ook geen mensen die ik tot mijn vrienden/kennissen zou willen rekenen, laat staan op wiens goedkeuring ik zit te wachten.
nu je kan toch iets vinden zonder dat je meteen de hele persoon afkeurt?
als een vriend mij iets ordi vindt staan, en zegt "je lijkt zo net een jonge uitvoering van Oma Veerkamp uit ManbijtHond, trek in godsnaam uit" dan mag hij nog steeds bij me thuis komen,hoor

zeker als het een leuke meneer is, dan doe ik het juist aan, want dan mag het meteen weer uit
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 19:22:58 #125
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50039234
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:39 schreef milagro het volgende:

[..]

nu je kan toch iets vinden zonder dat je meteen de hele persoon afkeurt?
als een vriend mij iets ordi vindt staan, en zegt "je lijkt zo net een jonge uitvoering van Oma Veerkamp uit ManbijtHond, trek in godsnaam uit" dan mag hij nog steeds bij me thuis komen,hoor

zeker als het een leuke meneer is, dan doe ik het juist aan, want dan mag het meteen weer uit
Dat is waar
Dan ligt het inderdaad aan de manier waarop
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')