abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50049790
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:22 schreef beefcake het volgende:
Is het dan echt noodzakelijk bij teveel voorhuid? Ik dacht alleen bij een te nauwe voorhuid?
misschien heb ik het niet goed omschreven, ben echt heel hard aan het nadenken, maar begrijp het verschil tussen te nauwe en te veel voorhuid ook eigenlijk niet echt, wat van belang is is het volgende:
bij seks moet het voor de man iig mogelijk zijn om te ejaculeren, in mijn geval was het zo dat ik mijn puberteit er achter kwam dat er ook nog zoiets bestond als een eikel, deze had ik nog nooit ontmoet en het was behoorlijk pijnlijk om deze hallo te mogen zeggen, en daarom zeg ik zo vroeg mogelijk doen (uiteraard dit wel bespreken van tevoren met een dokter)
pi_50049816
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:20 schreef RobKel het volgende:

[..]

besnijdenissen kun je beter op jonge leeftijd doen, al bij de geboorte is bekend of een baby teveel voorhuid heeft, ben zelf op latere leeftijd uit noodzakelijk seksuele overwegingen zullen we maar zeggen besneden, en had er liever niets van herinnerd, advies aan alle ouders dus om dit zo vroeg mogelijk te doen mocht het noodzakelijk zijn
we hebben het hier niet over noodzaak, hè, maar voor de leuk of voor een of andere stoffige regel/gebruik.

het is niet anders dan je kind pijn doen voor de leuk.
kun je overdreven vinden, kun je cru vinden, maar piercen doet pijn, en het is geen noodzaak.

het enige dubieuze excuus dat gelovigen hebben is dat ze mogelijk denken dat ze naar de hel gaan anders
maar zoiets doen met als enige reden "we doen dit nu eenmaal al jaren zo" of "het staat zo geinig" vind ik echt een kwestie van smoesje is goed, praatje deugt niet.

niettemin is een ieder vrij om zijn baby pijn te doen voor zijn eigen leuk, het is tenslotte maar even, en ach, ze zijn het zo vergeten en het maakt mama zo blij ... of God
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_50049819
Zo zat ik ook te denken Phileine, maar dan met de kapper als voorbeeld. Voor sommige kinderen een hel, drama ten top. Maar waarom dan toch je kind erheen slepen, alleen voor de mooi toch?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 3 juni 2007 @ 01:29:20 #154
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_50049837
de woonwagens doen dat toch altijd?
oorbellen schieten bij baby's?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 3 juni 2007 @ 01:30:17 #155
393 phileine
española
pi_50049858
Rob, volgens mij (maar weet ik niet helemaal zeker), kun je dat meestal pas zien als ze een jaar of 3/4 zijn. Ik geloof dat in de V.S. overigens wel vaak kort na de geboorte wordt besneden uit hygiënische overwegingen, een piemel zonder voorhuid is nu eenmaal makkelijker schoon te houden.
mooi he, alles
pi_50049876
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:27 schreef RobKel het volgende:

[..]

maar begrijp het verschil tussen te nauwe en te veel voorhuid ook eigenlijk niet echt,
Bij een te nauwe voorhuid is de opening te klein en kan je de voorhuid niet over de eikel trekken en bij teveel aan voorhuid moet je eerst veel vel naar achteren schuiven voordat je de eikel kan zien.
Lijkt mij dan he, ik heb verder geen penis
pi_50049883
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
de woonwagens doen dat toch altijd?
oorbellen schieten bij baby's?
Knap van die woonwagens
pi_50049935
ja lastig idd de grens trekken tussen kappers, naar bed gaan, in bad gaan e.d. wat sommige kinderen niet leuk vinden maar toch noodzakelijk is en dingen als gaatjes schieten of besneden worden,
ik vind iig dat je je als ouder best mag meten naar tradities en culturen in geloof of in een samenleving, maar ik zou dit zelf niet doen en mijn kind vrijlaten om hiervoor zelf op latere leeftijd zelf te kiezen,
uiteraard vind ik het erg zielig en onnodig om baby's zomaar in het esthetische belang te piercen oid
pi_50050026
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:23 schreef phileine het volgende:
milagro, ik ben het wel met je eens hoor en het staat me ook vreselijk tegen precies om de redenen die jij beschrijft, maar ik zat wel een beetje door te denken en vroeg me toen opeens af of ik niet met twee maten meet. Want mijn dochtertje vindt het bijvoorbeeld afschuwelijk als haar haartjes gewassen moeten worden, toch martel ik haar regelmatig op die manier. Zou het echt nodig zijn? Ik weet het niet, het ziet er mooier uit en anders gaat ze stinken, maar verder? Zou het voor haar niet veel prettiger zijn als ik het gewoon laat zitten?
je hoeft haar haar niet met shampoo te wassen, water is voor die kleintjes zat.
en er zijn legio taktieken om het ergste drama te vermijden.
en een kind laten wennen aan water in het gezicht is wmb een kleine noodzaak.

kappers , als dat echt een drama is, iedere keer weer, knip het dan zelf (heb ik ook gedaan bij de jongste, die weigerde pertinent ) of laat het lekker groeien voor even.
nu vind ik dat kort amerikaans bij kleine jongetjes helemaal niets, dus ik had het makkelijk, maar ik vind haar dat op een bepaald moment voor de ogen hangt wel een noodzaak weg te halen, geinige ringetjes ziin dat nooit.
  zondag 3 juni 2007 @ 09:28:18 #160
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50053190
tja, haren knippen doet geen fysieke pijn.. haren wassen ook niet

Oorbelletjes laten schieten doet wel fysiek pijn (en niet zo'n beetje ook).

Dat is voor mij toch wel een heel belangrijke grens; het bewust pijn doen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 juni 2007 @ 09:47:11 #161
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50053324
Ik zie inderdaad ook een verschil tussen pijn doen (gaatjes prikken) en iets vervelends doen (haar wassen).

Een ander belangrijk verschil hiertussen vind ik het leerproces. Uiteindelijk zal het kind moeten leren wat het is om bijv. haren te wassen, het kan namelijk niet zijn/haar hele leven met water blijven wassen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_50053335
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:30 schreef phileine het volgende:
Rob, volgens mij (maar weet ik niet helemaal zeker), kun je dat meestal pas zien als ze een jaar of 3/4 zijn. Ik geloof dat in de V.S. overigens wel vaak kort na de geboorte wordt besneden uit hygiënische overwegingen, een piemel zonder voorhuid is nu eenmaal makkelijker schoon te houden.
"Een piemel zonder voorhuid blijft zonder wassen langer schoon"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_50053384
Het schieten van oorbellen hoeft natuurlijk geen pijn te doen, dat verschilt per persoon. (Bij mij deed het geen pijn en bloedprikken bijvoorbeeld voel ik ook niet.) Maar je weet dat natuurlijk niet van tevoren. Beetje lullig dus als je tegen je kind zegt dat het geen pijn zal doen, en dan blijkt dat het wél pijnlijk voor haar is. Daarom zou ik ook wachten tot een leeftijd waarop je uit kan leggen dat het wel pijn kan doen en als ze dan niet (meer) wil, dan geen oorbellen.
pi_50053465
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:28 schreef E.T. het volgende:
tja, haren knippen doet geen fysieke pijn.. haren wassen ook niet

Oorbelletjes laten schieten doet wel fysiek pijn (en niet zo'n beetje ook).

Dat is voor mij toch wel een heel belangrijke grens; het bewust pijn doen.
Wij hebben onze oudste een keer zonder verdoving laten hechten. Watwatwaat?
Tja, er zat een klein gaatje onder zijn lip dat maar één hechting nodig had en de Lul de Behanger dokter maakte ons wijs dat een verdoving dus één prik meer was en het dus minder pijnlijk voor hem zou zijn.
Uiteraard is een verdovingsspuit niet te vergelijken met zo'n dikke kromme hechtnaald en verstierde de Lul de Behanger dokter het zodat er uiteindelijk drie hechtingen nodig waren.

Mijn punt: alles is te "beredeneren" in onze malle hoofdjes totdat iets "minder erg" of "acceptabel erg" is, ook bij mensen die redelijk goed ingelezen en assertief zijn (waar ik mezelf voor het gemak maar even onder reken). Dus al schrijf ik hier een bijkans religieuze en wetenschappelijk perfect aangetoonde doctrine neer die onweerlegbaar aantoont dat het niet goed is, iedereen is uiteindelijk om te lullen door de spreekwoordelijke "gènag tog"-auma of drogredenen als "baby's voelen minder pijn hoor". Want dan is "alleen omdat we het mooi vinden/omdat het onze cultuur is" ineens een stuk acceptabeler.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_50053544
quote:
Op zondag 3 juni 2007 09:47 schreef phluphy het volgende:
Ik zie inderdaad ook een verschil tussen pijn doen (gaatjes prikken) en iets vervelends doen (haar wassen).

Een ander belangrijk verschil hiertussen vind ik het leerproces. Uiteindelijk zal het kind moeten leren wat het is om bijv. haren te wassen, het kan namelijk niet zijn/haar hele leven met water blijven wassen.
precies, je kan de shampoo opvoeren, eerst een beetje, en steeds meer.
kortom, je gaat dan dus methodes verzinnen om datgene wat nu eenmaal echt (ooit eens) gebeuren moet, minder vervelend te maken.

bij inentingen breekt je hart zowat, als je dat onderlipje ziet gaan trillen
ls ze morgen een methode vinden waardoor het prikken niet meer nodig is, kies je daar toch ook voor?

nu, oorbelletjes zijn niet nodig, en toch doe je het.
  zondag 3 juni 2007 @ 10:29:48 #166
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_50053722
Oorbellen schieten is een verminking van een verder gaaf lijf. Over het algemeen beschouwen we oorbellen bij grote meisjes / volwassen vrouwen als iets moois, maar het blijft natuurlijk niks anders dan een gat in je lijf boren en er een sierraad in hangen.

Mijn dochter moet oud genoeg zijn om zelf te kiezen of ze zich wil verminken of niet, ik ga haar niet verminken terwijl ze er zelf nog geen invloed op heeft.

Ik mocht zelf geen gaatjes van mijn ouders. Uiteindelijk mocht ik ze toen ik 12 was, maar toen wilde ik niet meer . Ik heb later wel een navelpiercing genomen, dat vond ik dan wel weer mooi.
En daar heb ik nu een littekentje van, maar daar heb ik zelf voor gekozen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_50055111
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:23 schreef phileine het volgende:
milagro, ik ben het wel met je eens hoor en het staat me ook vreselijk tegen precies om de redenen die jij beschrijft, maar ik zat wel een beetje door te denken en vroeg me toen opeens af of ik niet met twee maten meet. Want mijn dochtertje vindt het bijvoorbeeld afschuwelijk als haar haartjes gewassen moeten worden, toch martel ik haar regelmatig op die manier. Zou het echt nodig zijn? Ik weet het niet, het ziet er mooier uit en anders gaat ze stinken, maar verder? Zou het voor haar niet veel prettiger zijn als ik het gewoon laat zitten?
Als dat betekent dat zij altijd alleen zit, omdat niemand naast het stinkdiertje wil zitten, lijkt me dat een stuk minder prettig voor haar.
Ik vind het een beetje vreemde vergelijking.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:16:12 #168
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50057609
Sommige dingen moeten nu eenmaal. Haren wassen, tandenpoetsen, inentingen krijgen (vind ik dan).
Oorbellen moèten niet.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:20:17 #169
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_50057719
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:16 schreef Leah het volgende:
Sommige dingen moeten nu eenmaal. Haren wassen, tandenpoetsen, inentingen krijgen (vind ik dan).
Oorbellen moèten niet.
Precies. Oorbellen hebben geen enkele toegevoegde waarde voor het kind. Haren wassen, tandenpoetsen en inentingen wel .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 3 juni 2007 @ 13:26:09 #170
393 phileine
española
pi_50057917
fijn dames, ik heb vanochtend de wasbeurt zonder schuldgevoel kunnen uitvoeren

Maar Mone, als ze nou hier gepest zou worden, bijvoorbeeld uitgemaakt voor "jongetje" omdat ze het enige meisje is zonder oorbellen? Ik weet niet of dat gebeurt hoor, maar stel dát. Is het dan wel opeens in orde om het haar aan te doen? Nogmaals, mijn gevoel zegt hetzelfde maar ik probeer even advocaat van de duivel te zijn.
mooi he, alles
pi_50058481
Je maakt als ouder een keuze waar je zelf achter staat.
Bij de ene is dat wachten totdat ze geboren is, bij de ander wachten tot 4 jaar, bij de ander tot ze 12 zijn en weer een ander wacht tot het kind het stiekum gaat doen.
Nu gaat het nog over oorbellen, straks inderdaad over piercen op andere plekken, tattoo, roken, drugs weet ik veel.
De ene trekt een baby een spijkerbroek met schoentjes aan of van die leuke shirtjes met drukkertjes op de rug (ligt zo lekker voor een baby ) De ander kiest voor van die zachte pakjes uit 1 stuk omdat het zo lekker zit voor een baby en daar walgt een ander dan weer van.
Keuze's keuze's keuze's, het hele leven lang.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_50059361
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:26 schreef phileine het volgende:

Maar Mone, als ze nou hier gepest zou worden, bijvoorbeeld uitgemaakt voor "jongetje" omdat ze het enige meisje is zonder oorbellen? Ik weet niet of dat gebeurt hoor, maar stel dát. Is het dan wel opeens in orde om het haar aan te doen? Nogmaals, mijn gevoel zegt hetzelfde maar ik probeer even advocaat van de duivel te zijn.
dan ben je geen goede , want de vergelijking gaat compleet mank, en met een toegevoegde stél dat, is het einde zoek, kun je van alles aandragen natuurlijk.

wat ga je doen als je kind gepest wordt vanwege haar sproetjes op de armen, ga je dan met haar praten of trek je het lange mouwen aan ?
als je kind gepest wordt vanwege haar rode haar, ga je dan haar haar verven als ze er om vraagt?
nee, natuurlijk niet!

met prikken valt niets te verzachten, het is geen voldongen feit, het is geen noodzaak en leed voorkomen kan alleen door het helemaal niet te doen. en gewoon te wachten tot het kind wat ouder is.
wat is daar nu precies het probleem van? je moet en zal je baby oorbellen geven? wachten tot ze minimaal 8 is of zo is een ondragelijker gedachte? word je dan door andere ouders gepest of zo ? hahaha jouw kind is stom, het heeft geen ringetjes!!!!!

de ouders willen het enkel zelf graag en praten het voor zichzelf goed met argumenten "het is maar even AU" , dat is het niet, het doet erna ook nog "pijn" (is gevoelig iig) of met "ach, als het vroeg dat , herinneren ze er later niets van"...... iedereen weet, ook de ouder zelf dat dat een kulargument is, je wilt het gewoon per sé en jij bepaalt dat de pijn te doen is en het leuk opweegt daartegen.
de reden waarom ze er niet mee willen wachten zou zomaar eens kunnen zijn omdat het kind dan zelf kan beslissen, en dus er de kans bestaat dat ze het niet wil
  zondag 3 juni 2007 @ 14:41:04 #173
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50060303
quote:

Ik heb een vriendin die in Spanje woont, en die heeft haar dochter ook niet als baby gaatjes laten prikken, alhoewel het daar idd erg gebruikelijk is. Ze baalde er af en toe wel lichtjes van dat ze steeds moest zeggen dat het geen jongetje was (het grietje had ook nog eens erg lang nauwelijks haar).
Inmiddels is ze 6 en heeft ze ze wel. Want iederéén in haar klas had oorbelletjes, aldus het meisje. Maar goed, 6 jaar, en het zelf willen vind ik toch weer anders als een baby.

Jouw dochter is wel overduidelijk een meisje trouwens . Dus wat dat betreft hoeft ze geen bellen .
  zondag 3 juni 2007 @ 14:46:49 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50060475
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:10 schreef Neuk het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon je mening in dezen voor je houden. Het voegt nl. niets toe aan dit topic.
Oh bedankt voor je advies
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 3 juni 2007 @ 15:40:04 #175
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_50061947
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:41 schreef Leah het volgende:
Ik heb een vriendin die in Spanje woont, en die heeft haar dochter ook niet als baby gaatjes laten prikken, alhoewel het daar idd erg gebruikelijk is. Ze baalde er af en toe wel lichtjes van dat ze steeds moest zeggen dat het geen jongetje was (het grietje had ook nog eens erg lang nauwelijks haar).
Same here met dochterlief: lang kaal, en ook nog een keer veel langer dan in haar geboorteland gebruikelijk. Maar nee, geen oorbellen zeg, zelfs al is het me wel eens expliciet aangeraden "want anders zie je toch niet of het een meisje is". Het idiote was dat het helemaal niets uitmaakte of ik haar van top tot teen in het roze kleedde: blijkbaar maakten die oorbelletjes erg veel verschil.

Ik heb het trouwens net uitgeprobeerd: die van mij kwam tot het spellen van "orbelluchs". Voorlopig kunnen we nog even....
  zondag 3 juni 2007 @ 15:59:27 #176
393 phileine
española
pi_50062360
Zucht van opluchting Gao
Isa heeft weleens gezegd dat ze oorbellen wilde, maar toen haar broer toen uitlegde dat er dan een gaatje in haar oren werd geprikt kwam ze huilend naar mij toen "nee mamma wil niet prikken", dus die horen we voorlopig nog niet.
mooi he, alles
pi_50068321
quote:

Conformeren heeft zo zijn grenzen. Over welke leeftijd hebben we het nu? Als ze zo jong zijn als in dit topic bedoeld, dan is het wrs. meer de ouder die zich gepest voelt.
Ik kan me wel voorstellen dat je, als ouders, af en toe toegeeft aan sociale druk. Of misschien wel heel vaak? Ik zit nog niet in de schoolgaande kinderen. Maar wat dat betreft lijkt me dat alleen meer erger worden.
pi_50068484
even off topic.....

besnijdenis is idd als de voorhuid te nauw is (mijn zoon staat op de wachtlijst)
en inentingen zijn niet verplicht en je mag de eerste inenting laten zetten tot 1 jaar. Wij hebben zelf gekozen voor een beprekt aantal en we zijn begonnen met 6 maanden met prikken (zie deze site voor meer info)
uit een aspergernest
pi_50068537
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:26 schreef Mone het volgende:

[..]

Conformeren heeft zo zijn grenzen. Over welke leeftijd hebben we het nu? Als ze zo jong zijn als in dit topic bedoeld, dan is het wrs. meer de ouder die zich gepest voelt.
Ik kan me wel voorstellen dat je, als ouders, af en toe toegeeft aan sociale druk. Of misschien wel heel vaak? Ik zit nog niet in de schoolgaande kinderen. Maar wat dat betreft lijkt me dat alleen meer erger worden.
verschilt per kind en vriendengroep waar het in terecht komt, en ook aan opvoeding deels.
hoeveel waarde hecht je zelf aan uiterlijk vertoon, hoe vaak geef je zelf toe aan wat de omgeving vindt of zou kunnen vinden, dat pikken je kinderen ook op, en soms nemen ze dat dan over.

zelf geef ik niets om merkkleding bv, mijn kinderen ook niet, en nee, ze zijn niet gehersenspoeld in deze, ze volgen automatisch mijn voorbeeld, wat ik ze weer niet bewust voorgehouden heb.
pi_50068825
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:34 schreef milagro het volgende:

[..]

verschilt per kind en vriendengroep waar het in terecht komt, en ook aan opvoeding deels.
hoeveel waarde hecht je zelf aan uiterlijk vertoon, hoe vaak geef je zelf toe aan wat de omgeving vindt of zou kunnen vinden, dat pikken je kinderen ook op, en soms nemen ze dat dan over.

zelf geef ik niets om merkkleding bv, mijn kinderen ook niet, en nee, ze zijn niet gehersenspoeld in deze, ze volgen automatisch mijn voorbeeld, wat ik ze weer niet bewust voorgehouden heb.
dat zie ik hier ook....
mijn zoon maakt een keuze en kan daar helemaal mee leven (4jr), bijvoorbeeld: zonder jas naar buiten. Dan komt de buurjongen aan de deur en die heeft een jas aan en die raakt in paniek.... mag wel he? met jas aan? is niet erg he?
en dat is een klein voorbeeldje....
ik koop H&M broeken, omdat er knopenelastiek inzit, de kont van mijn zoon is veel te smal voor zijn lengte. Mijn buurvrouw koopt dure broeken (2x zo duur als die ik koop), want anders zit hij te los om de kont (zoals bij mijn zoon). Ik weiger echter 1 broek te kopen voor de prijs van 2. De buurjongen hoort ook regelmatig dat dat wel "z'n goeie broek is", terwijl mijn zoon roept: "oeps mama, ach ja, je hebt een wasmachine he, mam"

en hetzelfde met het jetixverhaal..... buurvrouw: ja, anders kan hij niet meepraten op school"
mijn zoon: "nee dat kijk ik niet, want ik hou niet van vechten"

fijn als je je kind zo'n onafhankelijkheid en zelfvertrouwen mee kan geven op die manier....

(en ik ben trots op mijn zoon, ik sla niet mijzelf op de borst)
uit een aspergernest
  zondag 3 juni 2007 @ 20:12:37 #181
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50069633
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:32 schreef wendytje het volgende:
even off topic.....

besnijdenis is idd als de voorhuid te nauw is (mijn zoon staat op de wachtlijst)
en inentingen zijn niet verplicht en je mag de eerste inenting laten zetten tot 1 jaar. Wij hebben zelf gekozen voor een beprekt aantal en we zijn begonnen met 6 maanden met prikken (zie deze site voor meer info)
Besneden mannen dragen veel minder vaak HPV (het virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt) over. Dat zou dus ook nog een afweging kunnen zijn.
Ik heb wel op schema laten inenten, sommige heb ik uitgesteld vanwege kind niet goed in zijn/haar vel. Besef je wel, dat als er veel mensen kritisch gaan laten inenten, het hele vacinatieplan minder zal gaan werken.
pi_50070097
quote:
Op zondag 3 juni 2007 20:12 schreef Leah het volgende:

Besef je wel, dat als er veel mensen kritisch gaan laten inenten, het hele vacinatieplan minder zal gaan werken.
nee hoor, er zijn ook onderzoeken die dat tegenspreken.
ik las over (ik dacht japan) waar ze de kinkhoest pas geven na 2 jaar, dat daar de kinkhoestbesmettingen juist afnamen.....

en ik vind dat ik als eerste moet denken aan de veiligheid van mijn eigen kind....

eigenlijk zou de overheid wel eens wat kritischer moeten zijn..... maar dat is een heel ander onderwerp dan de "bellen"
uit een aspergernest
  zondag 3 juni 2007 @ 20:32:27 #183
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_50070213
Uiteraard denkt iedereen aan de veiligheid van zijn eigen kind. Daarom ben ik ook tègen het uitgesteld prikken . Maar da's idd een hele andere discussie .

Voel je vrij om daar een topic over te openen .
  zondag 3 juni 2007 @ 20:45:06 #184
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50070604
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:46 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh bedankt voor je advies
Graag gedaan, hoor!

Ontopic: nooit aan gedacht eigenlijk dat kindjes die oorbelletjes los zouden kunnen maken en bv. in hun neus of oren zouden kunnen stoppen of in kunnen slikken... Weer een reden het niet te doen!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zondag 3 juni 2007 @ 20:46:29 #185
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50070640
Neuk en Vivi, get a room!
... ♥ ik mis je ♥
pi_50075373
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:23 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Ik heb het over hier in Nederland. Als ik hier mijn kind Molly of Shannon noem heeft iedereen meteen een bevooroordeeld beeld. Om nog maar niet te spreken over de echte ierse namen die het kind dan altijd zal moeten spellen.
Dat vind ik meer een gebrek van degenen met zie hij zij omgaat dan van het kind
Ik heb hetzelfde probleem hier ...had moet ik zeggen
Het is intresse en respect voor de persoon

Een heel treurig voorbeeld was een Ierse die in Engeland als secretaresse werkte:
Mairead Ní Muruchu (Margaret Murphy) na 6 jaar wist haar manager haar naam nog niet te spellen.....hoe dom is dat)
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50075455
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:50 schreef lily het volgende:
Ik persoonlijk vind het niet mooi, nee!

Niet bij baby's, niet bij te jonge meisjes, niet bij jongens en niet bij mannen. So what....wat ik vind...
Laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde.

Ja, ok... "toestanden" met kinderen bij juweliers zijn "not done" uiteraard maar dat zal zeker niet altijd gebeuren.

En ja, MvP, de beweegreden van Evenstar zal zeker zijn omdat ze het mooi vindt (waarom anders) en nee, ze hoeft zich zeker niet te verantwoorden hier. Als ik haar was zou ik wel uitkijken zeg...

En desiredbard; "je weet wat voor vlees je in de kuip hebt"

Wij houden van tatoeages, jeetje, wat zal er van onze kinderen terechtkomen....(hoe kortzichtig kun je zijn zeg....)
Nee effe verder lezen dan je neuspiercing....
Ik wil er zelf ook al tijden een maar kan de tekening niet terugvinden

Maar jij laat toch niet je kind tatoueren...
Vriend van mij runt een tatoo shop in den haag zijn dochter (14) hoeft het echt niet te proberen met een tatoo of piercuing thuis te komen terwijl papa zowat zijn full suit heeft
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50076872
Ik vind oorbellen bij een baby niet leuk. Niet zo zeer dat ik t ordinair vind, maar t lijkt mij voor t kind gewoon niet prettig. Althans als ik verkeerd lig op mijn oor heb ik ook wel s last van mijn oorbellen. En aangezien je als baby de hele tijd ligt kan zo'n kindje vast wel s verkeerd op haar oor liggen. En die oorbellen er de hele tijd uithalen lijkt me ook niet praktisch.
Zelf was ik ergens rond de 4 toen ik oorbellen kreeg. En waarom, omdat ik ze zelf wilde (waarschijnlijk omdat mijn zus ze ook had, maar goed dat weet ik dus niet zeker).
  maandag 4 juni 2007 @ 09:59:42 #189
102387 FUFR
schwung!
pi_50083718
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:59 schreef phileine het volgende:
Zucht van opluchting Gao
Isa heeft weleens gezegd dat ze oorbellen wilde, maar toen haar broer toen uitlegde dat er dan een gaatje in haar oren werd geprikt kwam ze huilend naar mij toen "nee mamma wil niet prikken", dus die horen we voorlopig nog niet.
Mijn dochter vind oorbellen met clips (?) al eng, laat staan gaatjes prikken..
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_50087144
Ik laat dit aan de keuze van mijn dochter over, net als het geloof.
Als ze een jaar of 12 á 13 is en ze echt heel graag gaatjes wil, ga ik er wel over na denken. Eerder niet.

by the way, oorbellen gaan ook door belangrijke miridiaan punten heen en ik vind het niet handig om nu al energiepunten te doorboren, zeker niet als ze nog zo jong zijn. Je gaat dan al op een zo jonge leeftijd de energie huishouding van je kind door de war heen gooien. Dat kan nooit gezond zijn.
Dit even vanuit een holistische benadering bekeken.
mama van Myrddin
  maandag 4 juni 2007 @ 12:11:16 #191
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50087299
Ik wacht op de 'honers' ML....

In de vorige discussie noemde ik dat punt ook, en daar werd het argument dus weggehoond.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50087529
Hi Moonah,

toch wel een belangrijk punt als je even nagaat hoeveel mensen wel in onbalans zijn door hun "moderne" levenswijzen.

Punten op het oor:
Voor de acupuncturist heeft het oor een belangrijke betekenis. Via het oor kan de acupuncturist het hele lichaam behandelen. Alle punten op het lichaam, alle ledematen, organen en functies zijn weer terug te vinden op het oor. Bij lichamelijke klachten vinden we direct een pijnpunt op het oor. De verklaring is heel eenvoudig. Het oor wordt voorgesteld als een omgekeerde foetus (baby in de moederbuik).
Als we naar het oor kijken en de foetus daarop projecteren, dan zien we het hoofd op de oorlel, de wervelkolom langs de kraakbeenrand en de organen liggen in de oorholte (zie tekening).
Als de acupuncturist een schouderklacht moet behandelen, neemt hij een druktaster (lijkt op een pen met een stompe punt) en zoekt in het gebied van de schouder naar het pijnlijke puntje.
Bij orgaanklachten zoekt een acupuncturist dus meer in het gebied van de oorholte naar het pijnpunt.
Als hij het pijnpunt heeft gevonden stopt hij een naald in het punt. De naald kan van goud, zilver of roestvrij staal zijn. Goud stimuleert en zilver sedeert (remt af, kalmeert) de energie. Kunt u zich voorstellen wat er allemaal mis kan gaan als je permanent een naald (ring) door een punt van b.v. de rug, de schouder of de nier haalt?

Hoe zit het nu met oorbellen?
Over het algemeen is het niet erg als het punt doorboord wordt voor het zevende levensjaar. De energie is nog erg onstuimig en veranderbaar in het lichaam. Na het zevende jaar wordt het uitkijken geblazen. De punten op het oor zijn gevoeliger voor veranderingen.
Over het algemeen prikt men precies in het midden van de oorlel. Dit punt correspondeert met het oog. Het is dus niet raar dat sommige mensen oogklachten krijgen na het prikken van het oor. Vaak wordt daar niet op gelet. Een oogontsteking heeft niets met het oor te maken, denkt men.
In de praktijk hebben we reeds verschillende klachten gezien die het gevolg zijn van het prikken in het oor.
Er is bijvoorbeeld een belangrijk punt dat te maken heeft met de hypofyse (een klier/centrum) in het hoofd, waar verschillende belangrijke hormonale functies aan verbonden zijn. Bij het verkeerd prikken kan men in plaats van het oog, precies het punt van de hypofyse raken. Na een korte tijd kunnen klachten ontstaan van potentie stoornissen of zelfs onvruchtbaarheid.
Een jonge dame bezocht mijn praktijk enkele jaren geleden met hevige klachten in de rug ter hoogte van de borstwervels. Wat er ook gedaan werd gedurende de verschillende behandelingen, hielp maar tijdelijk. Pas toen ik zag hoe zij een oorklem als decoratie op haar oor plaatste, na de behandeling, begreep ik haar klachten. De behandeling was daarna eenvoudig: oorklem weg en klachten verdwenen.
Daarentegen heb ik die jongeman met zijn potentiestoornissen niet kunnen helpen omdat hij het punt op het oor, dat in relatie staat met de hypofyse, permanent beschadigd had.
Bron: http://www.rudolfdewit.com/piercing.html
mama van Myrddin
  maandag 4 juni 2007 @ 12:23:56 #193
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_50087633
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
Als ze een jaar of 12 á 13 is en ze echt heel graag gaatjes wil, ga ik er wel over na denken. Eerder niet.

by the way, oorbellen gaan ook door belangrijke miridiaan punten heen en ik vind het niet handig om nu al energiepunten te doorboren, zeker niet als ze nog zo jong zijn. Je gaat dan al op een zo jonge leeftijd de energie huishouding van je kind door de war heen gooien. Dat kan nooit gezond zijn.
hoont
Ik geloof niet in hollistische benadering enzo, maar ik vind het inderdaad niet kunnen om je kind al op jonge leeftijd te beschadigen.
Dat beschadigen van je kind is voor mij een reden om het zeker niet te doen.
pi_50087683
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:11 schreef Moonah het volgende:
Ik wacht op de 'honers' ML....

In de vorige discussie noemde ik dat punt ook, en daar werd het argument dus weggehoond.
Je kan het dan ook meestal niet meer echt vergelijken, hè, de energiehuishouding pre oorbel en post.

Je kan dus niet zeggen of het beter of anders is post, als je je pré oorbel je daar niet echt mee bezighield, en/of je het je ook niet meer kan herinneren.

Of je moet je oren laten piercen om een moment dat je heel bewust in het leven staat, en dat is meestal niet in je kinderjaren en ook niet in de puberteit echt het geval.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:26:13 #195
108648 cattie
lieve moeder
pi_50087695
M_L, interessant stukje! Van Rudolf de Wit, die heeft mij ooit nog behandeld, jammer genoeg is hij terug naar Curacao.
pi_50087836
quote:
Daarentegen heb ik die jongeman met zijn potentiestoornissen niet kunnen helpen omdat hij het punt op het oor, dat in relatie staat met de hypofyse, permanent beschadigd had.
Dit vind ik overigens een compleet nietszeggend iets

Het bewijst niets, het is achterafgepraat , zo kan je alles linken aan onomkeerbare zaken , lekker makkelijk
  maandag 4 juni 2007 @ 12:34:21 #197
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50087926
quote:

Lotus (mijn nichtje, dochter van een proffessionele pearcer) mag daarom ook nog geen gaatjes.Over een x aantal jaar als ze er (lange tijd) om vraagt wel, maar pas als ze beseft dat het pijn gaat doen.
Emma krijgt ze overigens ook nog lang niet, nergens voor nodig.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:35:30 #198
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_50087954
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:18 schreef Misticle_lightning het volgende:

[ ]
Hoe zit het nu met oorbellen?
Over het algemeen is het niet erg als het punt doorboord wordt voor het zevende levensjaar. De energie is nog erg onstuimig en veranderbaar in het lichaam. Na het zevende jaar wordt het uitkijken geblazen. De punten op het oor zijn gevoeliger voor veranderingen. [ ]

Bron: http://www.rudolfdewit.com/piercing.html
Dit stuk pleit dus juist wel voor het zo jong mogelijk gaatjes laten prikken. Nou ja, hier is het niet aan de orde. Katja wil geen gaatjes. Misschien ook wel omdat ik zelf geen gaatjes heb.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 4 juni 2007 @ 12:40:09 #199
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50088114
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:35 schreef livelink het volgende:

[..]

Dit stuk pleit dus juist wel voor het zo jong mogelijk gaatjes laten prikken.
Ja, daar zat ik net ook om te lachen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:39:18 #200
102387 FUFR
schwung!
pi_50089913
quote:

dat vind ik van het holistisch gedoe.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')