misschien heb ik het niet goed omschreven, ben echt heel hard aan het nadenken, maar begrijp het verschil tussen te nauwe en te veel voorhuid ook eigenlijk niet echt, wat van belang is is het volgende:quote:Op zondag 3 juni 2007 01:22 schreef beefcake het volgende:
Is het dan echt noodzakelijk bij teveel voorhuid? Ik dacht alleen bij een te nauwe voorhuid?
we hebben het hier niet over noodzaak, hè, maar voor de leuk of voor een of andere stoffige regel/gebruik.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:20 schreef RobKel het volgende:
[..]
besnijdenissen kun je beter op jonge leeftijd doen, al bij de geboorte is bekend of een baby teveel voorhuid heeft, ben zelf op latere leeftijd uit noodzakelijk seksuele overwegingen zullen we maar zeggenbesneden, en had er liever niets van herinnerd, advies aan alle ouders dus om dit zo vroeg mogelijk te doen mocht het noodzakelijk zijn
Bij een te nauwe voorhuid is de opening te klein en kan je de voorhuid niet over de eikel trekken en bij teveel aan voorhuid moet je eerst veel vel naar achteren schuiven voordat je de eikel kan zien.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:27 schreef RobKel het volgende:
[..]
maar begrijp het verschil tussen te nauwe en te veel voorhuid ook eigenlijk niet echt,
Knap van die woonwagensquote:Op zondag 3 juni 2007 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
de woonwagens doen dat toch altijd?
oorbellen schieten bij baby's?
je hoeft haar haar niet met shampoo te wassen, water is voor die kleintjes zat.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:23 schreef phileine het volgende:
milagro, ik ben het wel met je eens hoor en het staat me ook vreselijk tegen precies om de redenen die jij beschrijft, maar ik zat wel een beetje door te denken en vroeg me toen opeens af of ik niet met twee maten meet. Want mijn dochtertje vindt het bijvoorbeeld afschuwelijk als haar haartjes gewassen moeten worden, toch martel ik haar regelmatig op die manier. Zou het echt nodig zijn? Ik weet het niet, het ziet er mooier uit en anders gaat ze stinken, maar verder? Zou het voor haar niet veel prettiger zijn als ik het gewoon laat zitten?
"Een piemel zonder voorhuid blijft zonder wassen langer schoon"quote:Op zondag 3 juni 2007 01:30 schreef phileine het volgende:
Rob, volgens mij (maar weet ik niet helemaal zeker), kun je dat meestal pas zien als ze een jaar of 3/4 zijn. Ik geloof dat in de V.S. overigens wel vaak kort na de geboorte wordt besneden uit hygiënische overwegingen, een piemel zonder voorhuid is nu eenmaal makkelijker schoon te houden.
Wij hebben onze oudste een keer zonder verdoving laten hechten. Watwatwaat?quote:Op zondag 3 juni 2007 09:28 schreef E.T. het volgende:
tja, haren knippen doet geen fysieke pijn.. haren wassen ook niet
Oorbelletjes laten schieten doet wel fysiek pijn (en niet zo'n beetje ook).
Dat is voor mij toch wel een heel belangrijke grens; het bewust pijn doen.
precies, je kan de shampoo opvoeren, eerst een beetje, en steeds meer.quote:Op zondag 3 juni 2007 09:47 schreef phluphy het volgende:
Ik zie inderdaad ook een verschil tussen pijn doen (gaatjes prikken) en iets vervelends doen (haar wassen).
Een ander belangrijk verschil hiertussen vind ik het leerproces. Uiteindelijk zal het kind moeten leren wat het is om bijv. haren te wassen, het kan namelijk niet zijn/haar hele leven met water blijven wassen.
Als dat betekent dat zij altijd alleen zit, omdat niemand naast het stinkdiertje wil zitten, lijkt me dat een stuk minder prettig voor haar.quote:Op zondag 3 juni 2007 01:23 schreef phileine het volgende:
milagro, ik ben het wel met je eens hoor en het staat me ook vreselijk tegen precies om de redenen die jij beschrijft, maar ik zat wel een beetje door te denken en vroeg me toen opeens af of ik niet met twee maten meet. Want mijn dochtertje vindt het bijvoorbeeld afschuwelijk als haar haartjes gewassen moeten worden, toch martel ik haar regelmatig op die manier. Zou het echt nodig zijn? Ik weet het niet, het ziet er mooier uit en anders gaat ze stinken, maar verder? Zou het voor haar niet veel prettiger zijn als ik het gewoon laat zitten?
Precies. Oorbellen hebben geen enkele toegevoegde waarde voor het kind. Haren wassen, tandenpoetsen en inentingen welquote:Op zondag 3 juni 2007 13:16 schreef Leah het volgende:
Sommige dingen moeten nu eenmaal. Haren wassen, tandenpoetsen, inentingen krijgen (vind ik dan).
Oorbellen moèten niet.
dan ben je geen goedequote:Op zondag 3 juni 2007 13:26 schreef phileine het volgende:
fijn dames, ik heb vanochtend de wasbeurt zonder schuldgevoel kunnen uitvoeren
Maar Mone, als ze nou hier gepest zou worden, bijvoorbeeld uitgemaakt voor "jongetje" omdat ze het enige meisje is zonder oorbellen? Ik weet niet of dat gebeurt hoor, maar stel dát. Is het dan wel opeens in orde om het haar aan te doen? Nogmaals, mijn gevoel zegt hetzelfde maar ik probeer even advocaat van de duivel te zijn.
Ik heb een vriendin die in Spanje woont, en die heeft haar dochter ook niet als baby gaatjes laten prikken, alhoewel het daar idd erg gebruikelijk is. Ze baalde er af en toe wel lichtjes van dat ze steeds moest zeggen dat het geen jongetje was (het grietje had ook nog eens erg lang nauwelijks haar).quote:Op zondag 3 juni 2007 13:26 schreef phileine het volgende:
Maar Mone, als ze nou hier gepest zou worden, bijvoorbeeld uitgemaakt voor "jongetje" omdat ze het enige meisje is zonder oorbellen? Ik weet niet of dat gebeurt hoor, maar stel dát. Is het dan wel opeens in orde om het haar aan te doen? Nogmaals, mijn gevoel zegt hetzelfde maar ik probeer even advocaat van de duivel te zijn.
Oh bedankt voor je adviesquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:10 schreef Neuk het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon je mening in dezen voor je houden. Het voegt nl. niets toe aan dit topic.
Same here met dochterlief: lang kaal, en ook nog een keer veel langer dan in haar geboorteland gebruikelijk. Maar nee, geen oorbellen zeg, zelfs al is het me wel eens expliciet aangeraden "want anders zie je toch niet of het een meisje is". Het idiote was dat het helemaal niets uitmaakte of ik haar van top tot teen in het roze kleedde: blijkbaar maakten die oorbelletjes erg veel verschil.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:41 schreef Leah het volgende:
Ik heb een vriendin die in Spanje woont, en die heeft haar dochter ook niet als baby gaatjes laten prikken, alhoewel het daar idd erg gebruikelijk is. Ze baalde er af en toe wel lichtjes van dat ze steeds moest zeggen dat het geen jongetje was (het grietje had ook nog eens erg lang nauwelijks haar).
Conformeren heeft zo zijn grenzen. Over welke leeftijd hebben we het nu? Als ze zo jong zijn als in dit topic bedoeld, dan is het wrs. meer de ouder die zich gepest voelt.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:26 schreef phileine het volgende:
verschilt per kind en vriendengroep waar het in terecht komt, en ook aan opvoeding deels.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:26 schreef Mone het volgende:
[..]
Conformeren heeft zo zijn grenzen. Over welke leeftijd hebben we het nu? Als ze zo jong zijn als in dit topic bedoeld, dan is het wrs. meer de ouder die zich gepest voelt.
Ik kan me wel voorstellen dat je, als ouders, af en toe toegeeft aan sociale druk. Of misschien wel heel vaak? Ik zit nog niet in de schoolgaande kinderen. Maar wat dat betreft lijkt me dat alleen meer erger worden.
dat zie ik hier ook....quote:Op zondag 3 juni 2007 19:34 schreef milagro het volgende:
[..]
verschilt per kind en vriendengroep waar het in terecht komt, en ook aan opvoeding deels.
hoeveel waarde hecht je zelf aan uiterlijk vertoon, hoe vaak geef je zelf toe aan wat de omgeving vindt of zou kunnen vinden, dat pikken je kinderen ook op, en soms nemen ze dat dan over.
zelf geef ik niets om merkkleding bv, mijn kinderen ook niet, en nee, ze zijn niet gehersenspoeld in deze, ze volgen automatisch mijn voorbeeld, wat ik ze weer niet bewust voorgehouden heb.
Besneden mannen dragen veel minder vaak HPV (het virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt) over. Dat zou dus ook nog een afweging kunnen zijn.quote:Op zondag 3 juni 2007 19:32 schreef wendytje het volgende:
even off topic.....
besnijdenis is idd als de voorhuid te nauw is (mijn zoon staat op de wachtlijst)
en inentingen zijn niet verplicht en je mag de eerste inenting laten zetten tot 1 jaar. Wij hebben zelf gekozen voor een beprekt aantal en we zijn begonnen met 6 maanden met prikken (zie deze site voor meer info)
nee hoor, er zijn ook onderzoeken die dat tegenspreken.quote:Op zondag 3 juni 2007 20:12 schreef Leah het volgende:
Besef je wel, dat als er veel mensen kritisch gaan laten inenten, het hele vacinatieplan minder zal gaan werken.
Graag gedaan, hoor!quote:
Dat vind ik meer een gebrek van degenen met zie hij zij omgaat dan van het kindquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:23 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Ik heb het over hier in Nederland. Als ik hier mijn kind Molly of Shannon noem heeft iedereen meteen een bevooroordeeld beeld. Om nog maar niet te spreken over de echte ierse namen die het kind dan altijd zal moeten spellen.
Nee effe verder lezen dan je neuspiercing....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:50 schreef lily het volgende:
Ik persoonlijk vind het niet mooi, nee!
Niet bij baby's, niet bij te jonge meisjes, niet bij jongens en niet bij mannen. So what....wat ik vind...
Laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde.
Ja, ok... "toestanden" met kinderen bij juweliers zijn "not done" uiteraard maar dat zal zeker niet altijd gebeuren.
En ja, MvP, de beweegreden van Evenstar zal zeker zijn omdat ze het mooi vindt (waarom anders) en nee, ze hoeft zich zeker niet te verantwoorden hier. Als ik haar was zou ik wel uitkijken zeg...
En desiredbard; "je weet wat voor vlees je in de kuip hebt"![]()
Wij houden van tatoeages, jeetje, wat zal er van onze kinderen terechtkomen....(hoe kortzichtig kun je zijn zeg....)
Mijn dochter vind oorbellen met clips (?) al eng, laat staan gaatjes prikken..quote:Op zondag 3 juni 2007 15:59 schreef phileine het volgende:
Zucht van opluchting Gao
Isa heeft weleens gezegd dat ze oorbellen wilde, maar toen haar broer toen uitlegde dat er dan een gaatje in haar oren werd geprikt kwam ze huilend naar mij toen "nee mamma wil niet prikken", dus die horen we voorlopig nog niet.
hoontquote:Op maandag 4 juni 2007 12:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
Ik laat dit aan de keuze van mijn dochter over, net als het geloof.
Als ze een jaar of 12 á 13 is en ze echt heel graag gaatjes wil, ga ik er wel over na denken. Eerder niet.
by the way, oorbellen gaan ook door belangrijke miridiaan punten heen en ik vind het niet handig om nu al energiepunten te doorboren, zeker niet als ze nog zo jong zijn. Je gaat dan al op een zo jonge leeftijd de energie huishouding van je kind door de war heen gooien. Dat kan nooit gezond zijn.
Dit even vanuit een holistische benadering bekeken.
Je kan het dan ook meestal niet meer echt vergelijken, hè, de energiehuishouding pre oorbel en post.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:11 schreef Moonah het volgende:
Ik wacht op de 'honers' ML....
In de vorige discussie noemde ik dat punt ook, en daar werd het argument dus weggehoond.![]()
Dit vind ik overigens een compleet nietszeggend ietsquote:Daarentegen heb ik die jongeman met zijn potentiestoornissen niet kunnen helpen omdat hij het punt op het oor, dat in relatie staat met de hypofyse, permanent beschadigd had.
Lotus (mijn nichtje, dochter van een proffessionele pearcer) mag daarom ook nog geen gaatjes.Over een x aantal jaar als ze er (lange tijd) om vraagt wel, maar pas als ze beseft dat het pijn gaat doen.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
Als ze een jaar of 12 á 13 is en ze echt heel graag gaatjes wil, ga ik er wel over na denken. Eerder niet.
by the way, oorbellen gaan ook door belangrijke miridiaan punten heen en ik vind het niet handig om nu al energiepunten te doorboren, zeker niet als ze nog zo jong zijn. Je gaat dan al op een zo jonge leeftijd de energie huishouding van je kind door de war heen gooien. Dat kan nooit gezond zijn.
Dit stuk pleit dus juist wel voor het zo jong mogelijk gaatjes laten prikken. Nou ja, hier is het niet aan de orde. Katja wil geen gaatjes. Misschien ook wel omdat ik zelf geen gaatjes heb.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:18 schreef Misticle_lightning het volgende:
[ ]
Hoe zit het nu met oorbellen?
Over het algemeen is het niet erg als het punt doorboord wordt voor het zevende levensjaar. De energie is nog erg onstuimig en veranderbaar in het lichaam. Na het zevende jaar wordt het uitkijken geblazen. De punten op het oor zijn gevoeliger voor veranderingen. [ ]
Bron: http://www.rudolfdewit.com/piercing.html
Ja, daar zat ik net ook om te lachen.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit stuk pleit dus juist wel voor het zo jong mogelijk gaatjes laten prikken.
quote:Op maandag 4 juni 2007 12:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |