Ik begrijp op zich wel wat je uitgangspunt is maar ben het er niet mee eens. En als een paar ideologiën niet werken is het wat mij betreft niet een reden om maar door te gaan met een systeem die gebaseerd is op enkel hebberigheid. Kapitalisme kan best een goed systeem zijn met een paar aanpassingen, wij kunnen hier in het westen wel zeggen dat het niet zo slecht is maar er zijn genoeg landen die gecorrumpeerd en kapot gemaakt worden door het feit dat wij hier alles zo goedkoop willen hebben, dat veroorzaakt ook meer dan teveel slachtoffers in de wereld. Alleen omdat 'wij' gericht zijn op consumeren tot je erbij neer valt en het mag niet te duur zijn heb je in honderden landen kinderarbeid, gevaarlijke werksituaties en mensen aan de macht die omgekocht worden door multinationals terwijl het hele land naar de verdommenis zakt. Even slecht wat mij betreft. Een bedrijf maakt verlies als hij minder winst maakt, hoe bizar is dat? op een gegeven moment kàn er gewoon niet meer gemaakt of gegroeid worden en dan zakt het hele zooitje in elkaar. Dat moeten we ook niet willen. De mensheid vindt altijd wel een uitweg, daar ben ik zeker van, maar waarom moet een systeem nou eerst helemaal kapot gaan voor we weer naar iets anders kijken of op de puinhopen weer hetzelfde spelletje gaan spelen omdat we iets anders kunnen verzinnen? Communisme is echt niet het enige alternatief, dat een andere nog niet is verzonnen doet niets af aan het feit dat het wel mogelijk is.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het verkeerd, juist de ideologie is hetgene wat de problemen veroorzaakt omdat het op wil leggen hoe de werkelijkheid zou moeten functioneren. Als het dat niet doet wil men dan de wereklijkheid aan de theorie aanpassen en dat leidt tot de ellende.
Vraagje,quote:Op maandag 4 juni 2007 13:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik begrijp op zich wel wat je uitgangspunt is maar ben het er niet mee eens. En als een paar ideologiën niet werken is het wat mij betreft niet een reden om maar door te gaan met een systeem die gebaseerd is op enkel hebberigheid. Kapitalisme kan best een goed systeem zijn met een paar aanpassingen, wij kunnen hier in het westen wel zeggen dat het niet zo slecht is maar er zijn genoeg landen die gecorrumpeerd en kapot gemaakt worden door het feit dat wij hier alles zo goedkoop willen hebben, dat veroorzaakt ook meer dan teveel slachtoffers in de wereld. Alleen omdat 'wij' gericht zijn op consumeren tot je erbij neer valt en het mag niet te duur zijn heb je in honderden landen kinderarbeid, gevaarlijke werksituaties en mensen aan de macht die omgekocht worden door multinationals terwijl het hele land naar de verdommenis zakt. Even slecht wat mij betreft. Een bedrijf maakt verlies als hij minder winst maakt, hoe bizar is dat? op een gegeven moment kàn er gewoon niet meer gemaakt of gegroeid worden en dan zakt het hele zooitje in elkaar. Dat moeten we ook niet willen. De mensheid vindt altijd wel een uitweg, daar ben ik zeker van, maar waarom moet een systeem nou eerst helemaal kapot gaan voor we weer naar iets anders kijken of op de puinhopen weer hetzelfde spelletje gaan spelen omdat we iets anders kunnen verzinnen? Communisme is echt niet het enige alternatief, dat een andere nog niet is verzonnen doet niets af aan het feit dat het wel mogelijk is.
Toen papa Bush (geen communist) het over een New World Order had, sprak hij over goden, hogere machten en aliens?quote:Op maandag 4 juni 2007 12:48 schreef JohnDope het volgende:
Als de NWO echt bestaat, dan is dit een komplot dat al eeuwen aan de gang is en dat is gebaseerd op Goden, hogere machten, aliens, of hoe je ze ook wilt noemen.
Alleen de communisten zetten dat verhaal naar hun hand en maken er een eigen verhaal van, dat niet zweverig en spiritueel is, want daar win je geen mensen mee.
Verdiep je nou even een stukje meer in de materie. m.a.w. RTFMquote:Op maandag 4 juni 2007 14:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Toen papa Bush (geen communist) het over een New World Order had, sprak hij over goden, hogere machten en aliens?
Ik doe vaak mijn best om je te volgen maar soms lukt dat niet.
Geen, dat zet ook geen zoden aan de dijk trouwens, wat verkopen ze? kleding? Afrikaanse kunst? Moet je maar net van houden. Ik koop weleens kadootjes uit de derdewereldwinkel.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraagje,
Hoeveel van de spullen bij jou in de kast komen uit Fair Trade?
Tja en het valt ook op, dat de gemiddelde communisten-hater altijd met voorbeelden uit oa de sovjetunie komt, terwijl dat geen communistisch land was maar een totalitaire dictatuur met een communistisch verfje ter 'legitimering'.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:15 schreef JohnDope het volgende:
Het valt gewoon op. Die communisten zijn over het algemeen tegenstanders van religie, maar wanneer het hun uitkomt dan pakken ze wel een verhaal uit de bijbel en maken er een mooie NWO conspiracy van, maar reppen vervolgens geen woord over God en Satan, maar enkel en alleen over het gevaar van het kapitalisme.
Precies!quote:Op maandag 4 juni 2007 13:10 schreef jogy het volgende:
Dat heeft meer te maken met de mensen die het implementeerde dan het idee wat het volk werd voorgeschoteld. Lok ze met mooie ideëen en zodra ze achter ja staan laat je je ware aard zien. Heeft niets te maken met de ideëen op zich eigenlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik ben het er mee eens dat de democratie de minst slechte vorm is van regeren, mits deze ook daadwerkelijk eerlijk wordt gehandhaaft natuurlijk.
Talk is cheap.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Geen, dat zet ook geen zoden aan de dijk trouwens, wat verkopen ze? kleding? Afrikaanse kunst? Moet je maar net van houden. Ik koop weleens kadootjes uit de derdewereldwinkel.
Wat doet dat af aan de uitspraken die ik doe, maakt dat ze minder waar? De kosten van spullen kunnen een stuk lager als er zaken anders geregeld worden. En daar gaat dit topic over, het systeem an sich.
Doen ze niet, er zijn veel meer poltieke partijen in de VSquote:Op maandag 4 juni 2007 14:24 schreef JohnDope het volgende:
Verder is het ook grappig dat mensen de NWO gebruiken om Bush zwart te maken, terwijl de Democrates nog erger zijn.
Overigens is het wel bijzonder dat 2 partijen de hele amerikaanse bevolking vertegenwoordigen.
Luister nou eens. Er is geen één definitie van waar "NWO" voor staat.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Verdiep je nou even een stukje meer in de materie. m.a.w. RTFM![]()
Volgens de verhalen is de NWO iets sinisters, ze maken gebruik van alientechnologie (stealth, lasers, etc) en ze maken gebruik van paranormale onaardse hypnose technieken, etc, etc.
Je kan dit alles noemen, behalve Aards.
Ik uit hier mijn ideëen geheel ontopic. Dus als ik niets bij fair trade koop mag ik er ook niet over beginnen, beetje suf.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Talk is cheap.
Als je de wereld wilt verbeteren begin dan bij jezelf.
Er zijn verschillende (uitgestorven) volkeren die het afzonderlijk ook beweren; Er is veel meer tussen hemel en aarde.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Luister nou eens. Er is geen één definitie van waar "NWO" voor staat.
Verschillende groepen geven er een verschillende inhoud aan. Stromingen die het naar het bijbelse uitleggen of richting aliens, zijn stromingen die er zo'n wereldbeeld op na houden. Andere mensen zullen er een heel andere uitleg aan geven. Allemaal afhankelijk van hoe hun wereldbeeld eruit ziet. En er is niemand die de term kan claimen in de zin dat hun uitleg de enige juiste is.
Je mag net zo hypocriet zijn als je wilt, en ik mag je er voor ééntje uitmaken.-quote:Op maandag 4 juni 2007 14:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik uit hier mijn ideëen geheel ontopic. Dus als ik niets bij fair trade koop mag ik er ook niet over beginnen, beetje suf.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening inderdaad. Maar dat is offtopic. Ik zeg alleen dat ik opties zie, als mij dat hypocriet maakt dan is dat maar zo.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je mag net zo hypocriet zijn als je wilt, en ik mag je er voor ééntje uitmaken.-
Jammer dat die alleen niet aan de bak komen. Er is ook een "Legalize! Mariuana" partij in Amerika, maar die heeft geloof ik nog geen 1 zetel in het parlementquote:Op maandag 4 juni 2007 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doen ze niet, er zijn veel meer poltieke partijen in de VS
Ik verheug me op de vele topics in de toekomst waar jij gaat lopen jammeren over de ongelijkheid in de wereld en waar jij verder niets aan doet om dat te veranderen..quote:Op maandag 4 juni 2007 14:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening inderdaad. Maar dat is offtopic. Ik zeg alleen dat ik opties zie, als mij dat hypocriet maakt dan is dat maar zo.
Ja want zelf als een nomade gaan leven lost alle problemen op.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik verheug me op de vele topics in de toekomst waar jij gaat lopen jammeren over de ongelijkheid in de wereld en waar jij verder niets aan doet om dat te veranderen..
Hey ouwe zuigvis, ik zit hier lang genoeg op het forum en ben nooit gaan jammeren in topics dat het allemaalquote:Op maandag 4 juni 2007 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik verheug me op de vele topics in de toekomst waar jij gaat lopen jammeren over de ongelijkheid in de wereld en waar jij verder niets aan doet om dat te veranderen..
Tjaquote:Op maandag 4 juni 2007 15:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Hey ouwe zuigvis, ik zit hier lang genoeg op het forum en ben nooit gaan jammeren in topics dat het allemaalzo
oneerlijk
is
. Hier in dít topic worden er gevraagd om een beetje te brainfarten, dat doe ik ook. Dat jij het er niet mee eens bent met je bekrompen wereldbeeld is niet erg maar val mij daar niet mee lastig. En wat openyourmind zegt: leven als een nomade gekleedt in lelijke kleren die dan toevallig wél 'fair' gemaakt zijn zet geen zoden aan de dijk. Net als verkondigen dat je altijd je licht uitzet, overal spaarlampen voor gebruikt en zelfs in de winter je verwarming niet aan zet maar dan in je fair-trade kleding dubbel verpakt onder een dekentje op een rieten stoel zit. Als het systeem rondom nog steeds overwegend rot is op cruciale punten en het grootste deel van de vervuiling en andere ongein uit hele andere hoeken komt van de aardbol maakt het geen ene jota uit of iemand nou zijn kleding bij een fair-trade winkeltje haalt of elke dag 15 kilometer met de fiets gaat om het milieu te ontlasten. Dus. Je bent vast een aardige knakker, of niet, lekker boeiend allemaal. Maar zo klink je een beetje alsof je je gelijk niet kan krijgen en het dus maar persoonlijk gaat uitvechten.
De standaard uitspraak, die een kern van waarheid heeft(maar niet meer dan dat) en heel vaak gebezigd wordt door mensen of instanties die zelf het minst bezig zijn met, of geinteresseerd in het 'verbeteren van de wereld'quote:Op maandag 4 juni 2007 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Talk is cheap.
Als je de wereld wilt verbeteren begin dan bij jezelf.
het hele fair trade etc is bullshit om de echte problemen te bedekken. net als max havelaar koffie en andere zulke producten, die duurder zijn, 'om degenen die het produceren een beter leven te geven'quote:Op maandag 4 juni 2007 14:28 schreef jogy het volgende:
Ik uit hier mijn ideëen geheel ontopic. Dus als ik niets bij fair trade koop mag ik er ook niet over beginnen, beetje suf.
Wie zegt dat je dat moet doen?quote:Op maandag 4 juni 2007 15:04 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ja want zelf als een nomade gaan leven lost alle problemen op.![]()
jajaquote:Het bewust maken van anderen valt naar mijn mening al onder er iets aan doen.
En wat doe jij concreet?quote:Op maandag 4 juni 2007 15:19 schreef Fionn het volgende:
knipperdeknip
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |