Ik begrijp op zich wel wat je uitgangspunt is maar ben het er niet mee eens. En als een paar ideologiën niet werken is het wat mij betreft niet een reden om maar door te gaan met een systeem die gebaseerd is op enkel hebberigheid. Kapitalisme kan best een goed systeem zijn met een paar aanpassingen, wij kunnen hier in het westen wel zeggen dat het niet zo slecht is maar er zijn genoeg landen die gecorrumpeerd en kapot gemaakt worden door het feit dat wij hier alles zo goedkoop willen hebben, dat veroorzaakt ook meer dan teveel slachtoffers in de wereld. Alleen omdat 'wij' gericht zijn op consumeren tot je erbij neer valt en het mag niet te duur zijn heb je in honderden landen kinderarbeid, gevaarlijke werksituaties en mensen aan de macht die omgekocht worden door multinationals terwijl het hele land naar de verdommenis zakt. Even slecht wat mij betreft. Een bedrijf maakt verlies als hij minder winst maakt, hoe bizar is dat? op een gegeven moment kàn er gewoon niet meer gemaakt of gegroeid worden en dan zakt het hele zooitje in elkaar. Dat moeten we ook niet willen. De mensheid vindt altijd wel een uitweg, daar ben ik zeker van, maar waarom moet een systeem nou eerst helemaal kapot gaan voor we weer naar iets anders kijken of op de puinhopen weer hetzelfde spelletje gaan spelen omdat we iets anders kunnen verzinnen? Communisme is echt niet het enige alternatief, dat een andere nog niet is verzonnen doet niets af aan het feit dat het wel mogelijk is.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het verkeerd, juist de ideologie is hetgene wat de problemen veroorzaakt omdat het op wil leggen hoe de werkelijkheid zou moeten functioneren. Als het dat niet doet wil men dan de wereklijkheid aan de theorie aanpassen en dat leidt tot de ellende.
Vraagje,quote:Op maandag 4 juni 2007 13:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik begrijp op zich wel wat je uitgangspunt is maar ben het er niet mee eens. En als een paar ideologiën niet werken is het wat mij betreft niet een reden om maar door te gaan met een systeem die gebaseerd is op enkel hebberigheid. Kapitalisme kan best een goed systeem zijn met een paar aanpassingen, wij kunnen hier in het westen wel zeggen dat het niet zo slecht is maar er zijn genoeg landen die gecorrumpeerd en kapot gemaakt worden door het feit dat wij hier alles zo goedkoop willen hebben, dat veroorzaakt ook meer dan teveel slachtoffers in de wereld. Alleen omdat 'wij' gericht zijn op consumeren tot je erbij neer valt en het mag niet te duur zijn heb je in honderden landen kinderarbeid, gevaarlijke werksituaties en mensen aan de macht die omgekocht worden door multinationals terwijl het hele land naar de verdommenis zakt. Even slecht wat mij betreft. Een bedrijf maakt verlies als hij minder winst maakt, hoe bizar is dat? op een gegeven moment kàn er gewoon niet meer gemaakt of gegroeid worden en dan zakt het hele zooitje in elkaar. Dat moeten we ook niet willen. De mensheid vindt altijd wel een uitweg, daar ben ik zeker van, maar waarom moet een systeem nou eerst helemaal kapot gaan voor we weer naar iets anders kijken of op de puinhopen weer hetzelfde spelletje gaan spelen omdat we iets anders kunnen verzinnen? Communisme is echt niet het enige alternatief, dat een andere nog niet is verzonnen doet niets af aan het feit dat het wel mogelijk is.
Toen papa Bush (geen communist) het over een New World Order had, sprak hij over goden, hogere machten en aliens?quote:Op maandag 4 juni 2007 12:48 schreef JohnDope het volgende:
Als de NWO echt bestaat, dan is dit een komplot dat al eeuwen aan de gang is en dat is gebaseerd op Goden, hogere machten, aliens, of hoe je ze ook wilt noemen.
Alleen de communisten zetten dat verhaal naar hun hand en maken er een eigen verhaal van, dat niet zweverig en spiritueel is, want daar win je geen mensen mee.
Verdiep je nou even een stukje meer in de materie. m.a.w. RTFMquote:Op maandag 4 juni 2007 14:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Toen papa Bush (geen communist) het over een New World Order had, sprak hij over goden, hogere machten en aliens?
Ik doe vaak mijn best om je te volgen maar soms lukt dat niet.
Geen, dat zet ook geen zoden aan de dijk trouwens, wat verkopen ze? kleding? Afrikaanse kunst? Moet je maar net van houden. Ik koop weleens kadootjes uit de derdewereldwinkel.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraagje,
Hoeveel van de spullen bij jou in de kast komen uit Fair Trade?
Tja en het valt ook op, dat de gemiddelde communisten-hater altijd met voorbeelden uit oa de sovjetunie komt, terwijl dat geen communistisch land was maar een totalitaire dictatuur met een communistisch verfje ter 'legitimering'.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:15 schreef JohnDope het volgende:
Het valt gewoon op. Die communisten zijn over het algemeen tegenstanders van religie, maar wanneer het hun uitkomt dan pakken ze wel een verhaal uit de bijbel en maken er een mooie NWO conspiracy van, maar reppen vervolgens geen woord over God en Satan, maar enkel en alleen over het gevaar van het kapitalisme.
Precies!quote:Op maandag 4 juni 2007 13:10 schreef jogy het volgende:
Dat heeft meer te maken met de mensen die het implementeerde dan het idee wat het volk werd voorgeschoteld. Lok ze met mooie ideëen en zodra ze achter ja staan laat je je ware aard zien. Heeft niets te maken met de ideëen op zich eigenlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik ben het er mee eens dat de democratie de minst slechte vorm is van regeren, mits deze ook daadwerkelijk eerlijk wordt gehandhaaft natuurlijk.
Talk is cheap.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Geen, dat zet ook geen zoden aan de dijk trouwens, wat verkopen ze? kleding? Afrikaanse kunst? Moet je maar net van houden. Ik koop weleens kadootjes uit de derdewereldwinkel.
Wat doet dat af aan de uitspraken die ik doe, maakt dat ze minder waar? De kosten van spullen kunnen een stuk lager als er zaken anders geregeld worden. En daar gaat dit topic over, het systeem an sich.
Doen ze niet, er zijn veel meer poltieke partijen in de VSquote:Op maandag 4 juni 2007 14:24 schreef JohnDope het volgende:
Verder is het ook grappig dat mensen de NWO gebruiken om Bush zwart te maken, terwijl de Democrates nog erger zijn.
Overigens is het wel bijzonder dat 2 partijen de hele amerikaanse bevolking vertegenwoordigen.
Luister nou eens. Er is geen één definitie van waar "NWO" voor staat.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Verdiep je nou even een stukje meer in de materie. m.a.w. RTFM![]()
Volgens de verhalen is de NWO iets sinisters, ze maken gebruik van alientechnologie (stealth, lasers, etc) en ze maken gebruik van paranormale onaardse hypnose technieken, etc, etc.
Je kan dit alles noemen, behalve Aards.
Ik uit hier mijn ideëen geheel ontopic. Dus als ik niets bij fair trade koop mag ik er ook niet over beginnen, beetje suf.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Talk is cheap.
Als je de wereld wilt verbeteren begin dan bij jezelf.
Er zijn verschillende (uitgestorven) volkeren die het afzonderlijk ook beweren; Er is veel meer tussen hemel en aarde.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Luister nou eens. Er is geen één definitie van waar "NWO" voor staat.
Verschillende groepen geven er een verschillende inhoud aan. Stromingen die het naar het bijbelse uitleggen of richting aliens, zijn stromingen die er zo'n wereldbeeld op na houden. Andere mensen zullen er een heel andere uitleg aan geven. Allemaal afhankelijk van hoe hun wereldbeeld eruit ziet. En er is niemand die de term kan claimen in de zin dat hun uitleg de enige juiste is.
Je mag net zo hypocriet zijn als je wilt, en ik mag je er voor ééntje uitmaken.-quote:Op maandag 4 juni 2007 14:28 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik uit hier mijn ideëen geheel ontopic. Dus als ik niets bij fair trade koop mag ik er ook niet over beginnen, beetje suf.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening inderdaad. Maar dat is offtopic. Ik zeg alleen dat ik opties zie, als mij dat hypocriet maakt dan is dat maar zo.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je mag net zo hypocriet zijn als je wilt, en ik mag je er voor ééntje uitmaken.-
Jammer dat die alleen niet aan de bak komen. Er is ook een "Legalize! Mariuana" partij in Amerika, maar die heeft geloof ik nog geen 1 zetel in het parlementquote:Op maandag 4 juni 2007 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doen ze niet, er zijn veel meer poltieke partijen in de VS
Ik verheug me op de vele topics in de toekomst waar jij gaat lopen jammeren over de ongelijkheid in de wereld en waar jij verder niets aan doet om dat te veranderen..quote:Op maandag 4 juni 2007 14:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening inderdaad. Maar dat is offtopic. Ik zeg alleen dat ik opties zie, als mij dat hypocriet maakt dan is dat maar zo.
Ja want zelf als een nomade gaan leven lost alle problemen op.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik verheug me op de vele topics in de toekomst waar jij gaat lopen jammeren over de ongelijkheid in de wereld en waar jij verder niets aan doet om dat te veranderen..
Hey ouwe zuigvis, ik zit hier lang genoeg op het forum en ben nooit gaan jammeren in topics dat het allemaalquote:Op maandag 4 juni 2007 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik verheug me op de vele topics in de toekomst waar jij gaat lopen jammeren over de ongelijkheid in de wereld en waar jij verder niets aan doet om dat te veranderen..
Tjaquote:Op maandag 4 juni 2007 15:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Hey ouwe zuigvis, ik zit hier lang genoeg op het forum en ben nooit gaan jammeren in topics dat het allemaalzo
oneerlijk
is
. Hier in dít topic worden er gevraagd om een beetje te brainfarten, dat doe ik ook. Dat jij het er niet mee eens bent met je bekrompen wereldbeeld is niet erg maar val mij daar niet mee lastig. En wat openyourmind zegt: leven als een nomade gekleedt in lelijke kleren die dan toevallig wél 'fair' gemaakt zijn zet geen zoden aan de dijk. Net als verkondigen dat je altijd je licht uitzet, overal spaarlampen voor gebruikt en zelfs in de winter je verwarming niet aan zet maar dan in je fair-trade kleding dubbel verpakt onder een dekentje op een rieten stoel zit. Als het systeem rondom nog steeds overwegend rot is op cruciale punten en het grootste deel van de vervuiling en andere ongein uit hele andere hoeken komt van de aardbol maakt het geen ene jota uit of iemand nou zijn kleding bij een fair-trade winkeltje haalt of elke dag 15 kilometer met de fiets gaat om het milieu te ontlasten. Dus. Je bent vast een aardige knakker, of niet, lekker boeiend allemaal. Maar zo klink je een beetje alsof je je gelijk niet kan krijgen en het dus maar persoonlijk gaat uitvechten.
De standaard uitspraak, die een kern van waarheid heeft(maar niet meer dan dat) en heel vaak gebezigd wordt door mensen of instanties die zelf het minst bezig zijn met, of geinteresseerd in het 'verbeteren van de wereld'quote:Op maandag 4 juni 2007 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Talk is cheap.
Als je de wereld wilt verbeteren begin dan bij jezelf.
het hele fair trade etc is bullshit om de echte problemen te bedekken. net als max havelaar koffie en andere zulke producten, die duurder zijn, 'om degenen die het produceren een beter leven te geven'quote:Op maandag 4 juni 2007 14:28 schreef jogy het volgende:
Ik uit hier mijn ideëen geheel ontopic. Dus als ik niets bij fair trade koop mag ik er ook niet over beginnen, beetje suf.
Wie zegt dat je dat moet doen?quote:Op maandag 4 juni 2007 15:04 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ja want zelf als een nomade gaan leven lost alle problemen op.![]()
jajaquote:Het bewust maken van anderen valt naar mijn mening al onder er iets aan doen.
En wat doe jij concreet?quote:Op maandag 4 juni 2007 15:19 schreef Fionn het volgende:
knipperdeknip
quote:
Hou op met huilenquote:Op maandag 4 juni 2007 15:28 schreef OpenYourMind het volgende:
Ben je nou alleen maar bezig anderen aan te vallen om je eigen wereldbeeld te verdedigen?
Jij generaliseert en trekt alles in het extreme, dat is nergens voor nodig. Maarja je moet toch wat als je geen argumenten hebt.
Je post dat als een nomade gaan leven geen zin heeft, dat is voor mij een grote bek hebben, je drijft de zaak in het absurde.quote:Nergens heb ik een grote bek of vertel ik anderen wat ze moeten doen. De enige die dit doet ben je zelf.
In dít topic maak ik me er druk om omdat ik er nu toevallig over nadenk. Voor de rest speelt het weinig in mijn gedachten en zet ik het zo weer van mij af, ik ga ook niet mee in demonstraties tegen de armoede, loop niet verongelijkt te doen in het dagelijkse leven en consumeer gewoon lekker door, neemt niet weg dat dit een topic is waar het erover gaat hoe je dit systeem zou kunnen laten chrashen danwel zodanig aan te passen dat het wat beter werkt voor alle betrokkenen. Ik geef mijn mening, jij gaat er tegenin, op een gegeven moment post ik iets over het feit dat als één ideologie niet werkt dat het geen reden hoeft te zijn dat geen enkele kan werkenen begin jij te miepen over wat ik dan allemaal doe. Daar gaat het niet over. TS wilt ideëen, ik denk er even over na en geef mijn ideëen dat is alles, meer niet. Echt, het is gewoon jammerlijk hoe jij je gelijk wilt halen die je gewoon niet hebt en daarna maar op de 'wat doe jij dan?' toer gaat. Zo verneuk je een heel topic en dat is gewoon zonde.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hou op met huilen
Ik heb het niet nodig mijn wereldbeeld te verdedigen en trek niets in het extreme, ik vraag gewoon wat je er aan doet.
Net als ik dat Jogy vraag, die zich verschrikkelijk op loopt te winden over de vermeende uitbuiting door kinderarbeid in honderden landen (geen idee heeft hoeveel landen er dus überhaupt zijn in de wereld) maar zelf er geen reet aan doet.
Het is een forum, daar wordt ook alleen maar in gepraat, wat verwacht je dan?quote:De conclusie die ik dan trek is dat gepraat goedkoop is.
Wie heeft er hier nu geen argumenten?quote:Op maandag 4 juni 2007 15:42 schreef OpenYourMind het volgende:
Nee, je hijacked de discussie door het onderwerp en het punt van discussie te veranderen.
Dit systeem valt niet te crashen. Het is namelijk geen linux. Dit systeem is designedquote:Op maandag 4 juni 2007 15:47 schreef jogy het volgende:
[..]
In dít topic maak ik me er druk om omdat ik er nu toevallig over nadenk. Voor de rest speelt het weinig in mijn gedachten en zet ik het zo weer van mij af, ik ga ook niet mee in demonstraties tegen de armoede, loop niet verongelijkt te doen in het dagelijkse leven en consumeer gewoon lekker door, neemt niet weg dat dit een topic is waar het erover gaat hoe je dit systeem zou kunnen laten chrashen danwel zodanig aan te passen dat het wat beter werkt voor alle betrokkenen. Ik geef mijn mening, jij gaat er tegenin, op een gegeven moment post ik iets over het feit dat als één ideologie niet werkt dat het geen reden hoeft te zijn dat geen enkele kan werkenen begin jij te miepen over wat ik dan allemaal doe. Daar gaat het niet over. TS wilt ideëen, ik denk er even over na en geef mijn ideëen dat is alles, meer niet. Echt, het is gewoon jammerlijk hoe jij je gelijk wilt halen die je gewoon niet hebt en daarna maar op de 'wat doe jij dan?' toer gaat. Zo verneuk je een heel topic en dat is gewoon zonde.
[..]
Het is een forum, daar wordt ook alleen maar in gepraat, wat verwacht je dan?
Zit erg diep, niet, die sociale bewogenheid van je..quote:Op maandag 4 juni 2007 15:47 schreef jogy het volgende:
[..]
In dít topic maak ik me er druk om omdat ik er nu toevallig over nadenk. Voor de rest speelt het weinig in mijn gedachten en zet ik het zo weer van mij af, ik ga ook niet mee in demonstraties tegen de armoede, loop niet verongelijkt te doen in het dagelijkse leven en consumeer gewoon lekker door, neemt niet weg dat dit een topic is waar het erover gaat hoe je dit systeem zou kunnen laten chrashen danwel zodanig aan te passen dat het wat beter werkt voor alle betrokkenen. Ik geef mijn mening, jij gaat er tegenin, op een gegeven moment post ik iets over het feit dat als één ideologie niet werkt dat het geen reden hoeft te zijn dat geen enkele kan werkenen begin jij te miepen over wat ik dan allemaal doe. Daar gaat het niet over. TS wilt ideëen, ik denk er even over na en geef mijn ideëen dat is alles, meer niet. Echt, het is gewoon jammerlijk hoe jij je gelijk wilt halen die je gewoon niet hebt en daarna maar op de 'wat doe jij dan?' toer gaat. Zo verneuk je een heel topic en dat is gewoon zonde.
[..]
Het is een forum, daar wordt ook alleen maar in gepraat, wat verwacht je dan?
Kom op man, doe eens effe relaxed...quote:Op maandag 4 juni 2007 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wie zegt dat je dat moet doen?
[..]
jaja
Doe wat ik zeg, doe niet zoals ik doe
Grote bek hebben dat anderen wat moeten doen is natuurlijk makkelijk, maar wat heb jij ooit gedaan om de wereld te verbeteren?
Putten geslagen in Afrika?
Ontwikkelingsprojecten opgezet?
Zoals ik je inschat heb je waarschijnlijk nooit meer gedaan dan de Calimero uit te hangen.
Dat je ook nog gewoon denkt op dezelfde toer door te kunnen gaan is wel heel arrogant.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wie heeft er hier nu geen argumenten?
Zit erg dicht aan de oppervlakte, die verwijten nijd, rancune en boosheid, niet?quote:Op maandag 4 juni 2007 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zit erg diep, niet, die sociale bewogenheid van je..
Kortom, je doet geen fuckquote:Op maandag 4 juni 2007 15:53 schreef Fionn het volgende:
[..]
Kom op man, doe eens effe relaxed...
Dit soort gezwam en gedraai om de verantwoordelijkheid weer bij het individu te leggen hoor ik al zo lang![]()
Het is toch overduidelijk dat, tenzij er een algemene bewustwording -en daaraan verbonden andere keuzes en prioriteiten- komt, dat al die leuke ideetjes niet helpen..... Je kan wel in armoede gaan leven of je halve inkomen uitgeven aan behoud de winst van bedrijven, maar dat houdt het systeem alleen maar in stand.
Ik heb in latijnsamerika scholen gebouwt en in afrika diverse ontwikkelingsprojecten gedaan.quote:Overigens wil ik wel eens weten wat JIJ dan allemaal wel gedaan hebt, dat je zo hoog van de toren denkt te kunnen blazen.
Arrogantie is prima tegen hypocrisiequote:Op maandag 4 juni 2007 15:54 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Dat je ook nog gewoon denkt op dezelfde toer door te kunnen gaan is wel heel arrogant.![]()
En nu wil je zeker een veer in je reet? Flikker toch een end op man, arrogante zak!!!quote:Op maandag 4 juni 2007 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, je doet geen fuck
[..]
Ik heb in latijnsamerika scholen gebouwt en in afrika diverse ontwikkelingsprojecten gedaan.
Nog steeds besteed ik 2 weken per jaar aan het bezoeken van diverse projecten om te kijken wat ze nodig hebben en organiseer dit vervolgens, en dit betaal ik allemaal zelf uit eigen zak.
Grappig dat je het als verwijt ziet. Het enige wat ik doe is een aantal mensen die zich hier uiten over problematiek te vragen wat ze er aan doen. En kijk ze nu eens gillen..quote:Op maandag 4 juni 2007 15:56 schreef Fionn het volgende:
[..]
Zit erg dicht aan de oppervlakte, die verwijten nijd, rancune en boosheid, niet?
Nee hoor, het is beloning genoeg om te zien dat jij je zit te verbijten van boosheid omdat ik je een spiegel toon..quote:Op maandag 4 juni 2007 16:01 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
En nu wil je zeker een veer in je reet? Flikker toch een end op man, arrogante zak!!!
Nee je kaapt systematisch een discussie en blijft op dezelfde toer doorgaan om jezelf vervolgens ook nog eens verheven te voelen boven de rest.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig dat je het als verwijt ziet. Het enige wat ik doe is een aantal mensen die zich hier uiten over problematiek te vragen wat ze er aan doen. En kijk ze nu eens gillen..
Uitermate grappig.
Ik geef alleen maar antwoord op postsquote:Op maandag 4 juni 2007 16:05 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Nee je kaapt systematisch een discussie
En het leuke is, daar hoef ik geen enkele moeite voor te doen.quote:en blijft op dezelfde toer doorgaan om jezelf vervolgens ook nog eens verheven te voelen boven de rest.![]()
Ik huil me niet dagelijks in slaap voor het lot van die kleine Chineze kinderen die aan het lijden zijn voor mijn schoentjes. Ik ben dankbaar dat ik er niet ééntje ben en geniet daar dagelijks van. Moet ik dan altijd maar mijn kop houden in topics die erover gaan om het systeem wat eerlijker te krijgen? Moet ik eerst een politieke partij oprichten die zich daar op concentreerd of stenen gaan gooien bij een G8 summit? Voor mijn directe omgeving ben ik wel sociaal ja, meer kan ik niet doen vanuit de positie waar ik me op dit moment in bevind, ik heb ook andere interesses die harder aan mij trekken dan de wereld verbeteren.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zit erg diep, niet, die sociale bewogenheid van je..
Dat is wel erg cool trouwens, ookal ben je in dit topic een treurzak aan het spelenquote:Op maandag 4 juni 2007 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb in latijnsamerika scholen gebouwt en in afrika diverse ontwikkelingsprojecten gedaan.
Nog steeds besteed ik 2 weken per jaar aan het bezoeken van diverse projecten om te kijken wat ze nodig hebben en organiseer dit vervolgens, en dit betaal ik allemaal zelf uit eigen zak.
Ik ben niet snel boos, ik heb gewoon een hekel aan deze manier van discussieren. Het is gewoon kansloos omdat elke reactie op jouw posts afleid van het onderwerp en jou alleen maar meer controle over de discussie geeft.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, het is beloning genoeg om te zien dat jij je zit te verbijten van boosheid omdat ik je een spiegel toon..
tot op zekere hoogte toch? wat pietverdriet zegt heeft wel een beetje betrekking op het onderwerp.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:26 schreef OpenYourMind het volgende:
Ik ben niet snel boos, ik heb gewoon een hekel aan deze manier van discussieren. Het is gewoon kansloos omdat elke reactie op jouw posts afleid van het onderwerp en jou alleen maar meer controle over de discussie geeft.
'zoals de waard is......'quote:Op maandag 4 juni 2007 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee hoor, het is beloning genoeg om te zien dat jij je zit te verbijten van boosheid omdat ik je een spiegel toon..
Zow en nu ben ik aan de beurt. Jij bent nr 1 en ik plaats je nu in het hokje 1 en ik ga door totdat ik alle hokjes heb gehad; ik open er zelfs een speciaal fokscherm voor op mijn andere monitor om mijn eigen post ook nog even te bekijken en om te zien met welke bedoelingen ik het heb geschreven!quote:Op zondag 3 juni 2007 17:57 schreef Fionn het volgende:
[..]
Waarom zeg je dat, alsof normaal reageren op een normale post iets bijzonders zou zijn? Is er iets in mijn post dat je boos maakt ofzo, zodat je geneigd zou zijn ànders dan normaal te reageren?
[..]
Hier kan ik ff niet veel touw aan vastknopen, een hele hoop losse zinnetjes die van alles kunnen betekenen.
Je hoeft aan mij niks te bewijzen, ik ben ook voor een spirituele revolutie, sterker nog, ik werk daar elke dag aan.
Je doet een hele berg uitspraken en een berg aannames die erg verward over komen, helaas.
Probeer iets rustiger en duidelijker je zaken uiteen te zetten misschien. Misschien ook niet alles in 1 post proberen neer te plempen en dan te weinig woorden per deeltje te besteden. Het lijkt alsof je een heel verhaal in 15 zinnetjes probeert samen te vatten, en dat lukt niet erg... rustig aan joh! Dit forum is groot genoeg voor 200 postsJe hoeft niet alles in 1 post te proppen, ik lees gerust wel verder.
Ik zei dus: als je vandaag het systeem zoals het er nu is zou verwijderen zonder alternatief klaar te hebben, dan zou die totale chaos wel komen, of denk je dat bijvoorbeeld de supermarkt magisch vol met eten komt zodra de vrachtwagens niet meer rijden? Als er wel een alternatief wacht is het natuurlijk een heel ander verhaal.
Ook ben ik totaal niet ongerust, ik heb een rotsvast vertrouwen in de kosmos om ons heen, en dat het uiteindelijk in 'the big picture' allemaal goedkomt. Niets wat een mens of de hele mensheid kan doen verandert daar iets aan, We kunnen het slechts makkelijker of moeilijker voor onszelf en anderen maken.
Er zal langzaam maar zeker een bewustzijn ontstaan, geholpen door bepaalde omstandigheden en ontwikkelingen, dat het systeem veranderd moet worden. Mensen zijn niet half zo slecht en stom als sommigen denken.
***edit***
Hm daar zegt Jogy het toch heel mooi![]()
[..]
![]()
[..]
Tja daarmee zeg je dus precies wat ik ook zei. "als een kunstenaar geen geld krijgt voor zn werk, dan moet hij een ander beroep zoeken" en dat heb jij dus gedaan. Was je fulltime kunstenaar dan zou je dus wèl geld moeten vragen.
Tja, de tijd en energie ontbreken me dit moment even om al te veel de diepte in te gaan over mijn eigen ideeen, en als ik wat post daarover wil ik het goed doen, dus dat zal moeten wachten.
het gaat er ook maar weer net om om wat voorn bedragenquote:Was je fulltime kunstenaar dan zou je dus wèl geld moeten vragen.
Ho wacht ff: jij nummer twee, vergelijkt mij met een communist?quote:Op maandag 4 juni 2007 12:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het valt gewoon op. Die communisten zijn over het algemeen tegenstanders van religie, maar wanneer het hun uitkomt dan pakken ze wel een verhaal uit de bijbel en maken er een mooie NWO conspiracy van, maar reppen vervolgens geen woord over God en Satan, maar enkel en alleen over het gevaar van het kapitalisme.
Als God een plannetje heeft bekokstoofd met Satan, dan zit jij net zoals iemand anders er middenin..je goeie en je slechte geweten. Dat maakt jou vervolgens.. Trouwens het doet mij er ook niet toe of die NWO bestaat..ik vind ook net zoals Jogy zegt dat er best wel wat geevallueerd mag worden om vervolgens een stevig aan de rem te trekken. En dat nr. 2 zeg ik al vanaf het begin bij de OP. Het hoeft helemaal ook niet per defintitie over de NWO te gaan..voor mijn gevoel is het er al/of niet(het is al wankel)..wat ik ook weet is dat ze het systeem niet onder controle hebben. Dit weet ik uit persoonlijke experimentenquote:Op maandag 4 juni 2007 12:27 schreef JohnDope het volgende:
Dat hele NWO verhaal is gebaseerd op de bijbel (God && Satan) en dat is iets dat ik heel vaak mis in die conspiracies over de NWO.
En ondertussen roepen ze dat God niet bestaat![]()
ahw nummer 3 heerlijk: en dit is echt het smulmoment: maw ik begin aan mijn toetjequote:Op maandag 4 juni 2007 12:50 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
los van de rest van je post vind ik dit een beetje kortzichtig. ik zie de wetenschap als de weg voor de mensheid om alle problemen op te lossen. helaas wordt er momentaan nog te veel misbruik gemaakt door wetenschap toe te passen om welvaart veilig te stellen (massavernietigingswapens). Uiteindelijk zal de wetenschap echter alle problemen weten op te lossen, zoals bijvoorbeeld schone, goedkope energie.
k deels gelijk deels ongelijk, maar je vergeet het spirituele..je rept er geen woord over in je hele post terwijl deze toch wel van wezenlijk belang is..quote:ik zie de wetenschap als de weg voor de mensheid om alle problemen op te lossen
Amen en uit..joepie yoi hé enne het "oneerlijke systeem dan" heeft het daar ook een oplossing voor?quote:Uiteindelijk zal de wetenschap echter alle problemen weten op te lossen, zoals bijvoorbeeld schone, goedkope energie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |