helemaal waar, althans in mijn gevalquote:Op maandag 28 mei 2007 15:12 schreef milagro het volgende:
En over het algemeen volgens mij, komt toch het aanzienlijkste deel vd zorg bij de moeder terecht, ook als beide werken.
Met het verschil dat op zo'n moment de vader wat meer aandacht aan het kind kan geven, waardoor je als moeder weer wat op adem kan komen.quote:Op maandag 28 mei 2007 15:47 schreef milagro het volgende:
de momenten dat je het "even niet meer ziet zitten" "het echt niet meer trekt" "de muren komen op me af" "waarom blijft hij nou huilen, ik kan er niet meer tegen, ik ben op gewoon" die hebben moeders met een man in huis net zo goed, hoor , dat zie je hier in OUD wel.... en dan is er toch ook de steun van de vader, en toch zijn ze op
jep, vooral als de vader op dat moment op zijn werk zit, en jij er om 10.00 al doorheenquote:Op maandag 28 mei 2007 16:59 schreef Grijs het volgende:
[..]
Met het verschil dat op zo'n moment de vader wat meer aandacht aan het kind kan geven, waardoor je als moeder weer wat op adem kan komen.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:09 schreef Anosmie het volgende:
[...]
Egoistisch? Misschien wel... Het draait immers om wat ik wil.
Maar gunst. Als een stelletje een kindje wil dan draait het toch ook om wat zij willen?
Vind ik ook hoor. Egoisme hoeft niet per definitie een slecht iets te zijn. Is het slecht om in je eentje een heel erg gewenst kindje op de wereld te zetten? Ik denk van niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 08:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En geen mens die dat egoistisch vindt, en geen mens die zich af vraagt of ze het wel zullen redden, terwijl er toch bij sommige mensen best grond voor twijfel is...
ik wel, hoor, een kinderwens is per definitie een egoistische wens, in je eentje of met zijn 2-en maakt niet uit dus.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 08:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En geen mens die dat egoistisch vindt, en geen mens die zich af vraagt of ze het wel zullen redden, terwijl er toch bij sommige mensen best grond voor twijfel is...
true, idd.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, ik bedoel meer dat er weinig mensen zullen zijn die daar kritische vragen bij stellen, terwijl dat dus bij een 1-ouder keuze wel zo is.
Je moet ze de kost geven die daar wel wat over te zeggen hebben.
Je realiseert je hopelijk wel dat je kindje maar eventjes een kindje is en daarna een man (of vrouw)?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:09 schreef Anosmie het volgende:
Ik ben hopeloos met mannen. Een fiasco in relaties. Maar een ster met kinderen.
Ik wil niets overleggen. Ik wil mezelf blijven. Ik wil geen consessies doen. Ik wil niets hoeven vragen. Ik wil niet een helft van een beslissingsbevoegdheid worden. Ik wil geen 2-onder-1-kap in Almere en ik wil geen C1000 bonuspas. En ik wil dolgraag een kindje.
Ik ben zo brutaal om even voor mijn zus te praten, maar geloof me dat realiseert ze zich echt welquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:25 schreef Grijs het volgende:
[..]
Je realiseert je hopelijk wel dat je kindje maar eventjes een kindje is en daarna een man (of vrouw)?
Je weet dat vrouwen niet oneindig kinderen kunnen baren?Daarbij zijn er bij nog een aantal medische factoren aanwezig die het te lang wachten ermee het niet makkelijker maakt..Verder zet ik mezelf absoluut niet onder druk..Het is een wens,maar wel een grote wens!!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:54 schreef RM-rf het volgende:
Wel is het volgens mij een vraag die je je juist uit eigenbelang moet stellen, de manier waarop het in de beginpost gesteld is komt me nogal overdreven 'dingend' over, alsof er kinderen geworpen _moeten_ worden om je leven te vervullen...
Op een moment dat je jezelf zo onder druk zet: op je 32e het er al over hebben dat je jezelf een tijdslimiet gaat stellen, dat is volgens mij verschrikkelijk voorbarig.
Tuurlijk zoek ik een persoon waar ik me prettig mee voel,maar als hij geen kinderen wil,dan heeft de relatie bijna geen kans van slagen wat mij betreft.Mijn laatste partner was 3 jaar jonger als ik en heb toen al snel duidelijk gemaakt dat ik kinderen wilde en daar niet te lang mee wou wachten.Heeft hij nooit problemen meegehad.quote:Dat legt juist een extra onnodige 'druk' op die eerder contra-productief zal werken, alleen al wat betreft het vinden van een relatie; het lijkt me zinniger als je dat doet zonder de direkte 'eis' een man te vinden waarmee je ook kinderen gaat krijgen, maar je je eerst concentreert op het vinden vane en persoon waarmee je zélf gewoon je prettig voelt.
Ik ben heel goed voor mijn sociale omgeving.Het is niet aan jou om dat oordeel zo over mij te stellen.Ik zorg zelf voor mijn eigen leven en geluk..en laat dat echt niet afhangen van een ander.quote:wat dat betreft mis ik juist eerder het 'ego-centrisme' in de openingspost ... nl. dat mensen in eerste zin hun pure 'eigen' belangen zekerstellen en beschermen, volgens mij zijn dat ook mensen die daardoor ook beter zijn voor hun sociale omgeving, juist omdat ze ervoor zorgen ook zélf hun geluk te vinden en dat niet te laten afhangen van een ander.
Dat is niet slecht, maar juist een erg goede eigenschap, die je moet koesteren als je gelukkig wilt zijn.
Precies,jij snapt het BE!!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
RM-rf,
Over het stuk van de omgang tussen de ouders, voorbeeldfunctie etc. etc.
Ik had destijds heel sterk het gevoel 'die partner kan altijd nog komen, maar er komt een moment dat kinderen krijgen niet meer gaat'. Ik was er niet vanuit gegaan dat ik altijd alleen zou blijven met het kindje en dat hoeft in het geval van de TS natuurlijk ook niet zo te zijn.
Het is absoluut niet overdreven dringend,Als het overdreven dringend zou zijn dan had ik nu al in die kliniek gezeten.Maar ik weet wel zeker dat ik een kindje wil..liefst met man..zoniet..dan zonderquote:En over het 'overdreven dringend' zijn, ja, zo sterk kan dat gevoel nou eenmaal zijn. In de ogen van anderen overdreven en vreemd, maar daar is echt geen rem op te zetten en het wordt alleen maar erger en versterkt door dit soort dingen (het niet hebben van een partner en het gevoel dat er tijdsdruk is).
Dat is niet uit te leggen, en mss ook wel niet te begrijpen, alleen te herkennen voor anderen die het ook hebben.
quote:Mij gaf het trouwens destijds heel veel rust, dat ik zei 'als ik over 5 jaar nog geen vent gevonden heb om het me samen te doen ga ik het alleen doen'. Het haalde bij mij de jacht van 'ik moet, ik moet, ik moet' er vanaf.
Ik heb er geen ervaringen mee op het persoonlijk vlak maar wel in de familiesfeer meegemaakt. Ik kan je dus op dat niveau alleen maar veel sterkte toewensen en hopen dat het voor je allemaal lukt.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:45 schreef Suzziieee het volgende:
< alleenstaand verhaal >
Ik ben benieuwd naar ervaringen en meningen die iets bijdragen..
Ik heb er in eerste instantie niet voor gekozen om alleenstaande moeder te worden, maar nu ik het ben (vader ging er vandoor na 2 maanden zwangerschap) zie ik er alle voordeel in.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 02:09 schreef Anosmie het volgende:
Ik ben hopeloos met mannen. Een fiasco in relaties. Maar een ster met kinderen.
Ik wil niets overleggen. Ik wil mezelf blijven. Ik wil geen consessies doen. Ik wil niets hoeven vragen. Ik wil niet een helft van een beslissingsbevoegdheid worden. Ik wil geen 2-onder-1-kap in Almere en ik wil geen C1000 bonuspas. En ik wil dolgraag een kindje.
Hallo, zegquote:Op woensdag 30 mei 2007 18:23 schreef mirannie het volgende:
[..]
En dan heb ik het nog niet eens over kinderen met gescheiden ouders... Zo'n vent die zich op de achtergrond toch stiekem nog wel wil bemoeien met alles wat er in jouw huis gebeurt.
Dit had ik van jou kunnen verwachten, jij gaat tegen mij altijd in de aanval, maar dat geeft niet hoor.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:57 schreef milagro het volgende:
[..]
Hallo, zeg
"Zo'n vent" is de vader van je kinderen, hoor.
Je kent ms de term Papa? Nou, dat is dus zo'n vent.
En zo'n vent houdt van zijn kinderen, en zijn kinderen zijn gek op hem.
Dus een beetje dimmen, dame![]()
Maar in 9 van de 10 gevallen wil de vader zich niet alleen bemoeien met de kinderen, maar ook met al het andere gebeuren in huis.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:10 schreef JamesBrowny het volgende:
Dat slaat idd nergens op, natuurlijk "bemoeit " de vader zich nog met zijn kinderen, die houden van hem, hij houdt van hen.
Ik zou het hem en mijn kinderen niet willen aandoen om ze geen contact meer met elkaar te laten hebben, het is een ander verhaal als er nooit een vader in beeld is geweest.
Misschien ligt dat wel bij de dames zelf?quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:19 schreef mirannie het volgende:
Daarbij heb ik nog een aantal vriendinnen en collega's die niks anders dan stress hebben van hun ex, die tevens de vader van hun kinderen is. Ken maar bar weinig gevallen waar het makkelijk en relaxt gaat.
Met hoe de kinderen opgroeien ja.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:21 schreef mirannie het volgende:
[..]
Maar in 9 van de 10 gevallen wil de vader zich niet alleen bemoeien met de kinderen, maar ook met al het andere gebeuren in huis.
ach jeetje.quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:19 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dit had ik van jou kunnen verwachten, jij gaat tegen mij altijd in de aanval, maar dat geeft niet hoor.
ms ligt dat wel aan die vriendinnen van je, hè, je kent het verhaal alleen van hun kant namelijk, dus totaal geen norm.quote:Ja, de term papa ken ik, ik heb er namelijk zelf ook 1. En ja, ik weet dus uit ervaring wat voor stress het bij tijd en wijle oplevert als kind van gescheiden ouders.
Daarbij heb ik nog een aantal vriendinnen en collega's die niks anders dan stress hebben van hun ex, die tevens de vader van hun kinderen is. Ken maar bar weinig gevallen waar het makkelijk en relaxt gaat.
Bij mij is het precies zo Flugeltje!quote:Op zondag 24 juni 2007 12:57 schreef flugeltje het volgende:
Hier nog eentje, ik heb een kinderwens, maar geen kerel om die wens mee te vervullen. Ik weiger om zo'n vrouw te worden waarvan je de tijdsklok aan de andere kant van de kroeg hoort tikken...
Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat op het moment dat ik het gerammel der eierstokken niet meer de baas kan ik er gewoon voor ga. Of er dan wel of niet iemand in m'n leven is zien we dan wel weer. Ik heb een groot vangnet, kan het mezelf veroorloven en heb genoeg liefde te geven. Sowieso is alles beter dan met de eerste de beste vent in zee te gaan omdat de tijd bijna 'op' is...
Ben nu 31 en verwacht binnen een paar jaar wel zover te zijn dat ik niet meer uit wil stellen...
Volgens de nieuwe donorwet is de 'anonieme' donor ook niet meer anoniem. Een kind heeft altijd de optie om later contact met de donor te zoeken. Op zich is dat wel een goede zaak vind ik. Je hoeft er als kind dan misschien geen band mee op te bouwen, maar ik kan mezelf voorstellen dat je op z'n minst benieuwd bent naar je voorgeschiedenis...quote:Op maandag 25 juni 2007 16:39 schreef marlieske het volgende:
Als je dat via de reguliere wegen doet en de donor is bekend, onderzocht enz kan het kind later altijd contact zoeken met de natuurlijke vader. Dat recht mag je mijn inziens een kind niet ontnemen.
quote:Op maandag 27 juli 2009 21:26 schreef Brunoh het volgende:
Hoi,
Bewust-alleenstaand-moederschap... Wat vinden jullie ervan? Zou je het zelf overwegen? Kennen jullie BAM-mama's? En komt een kind iets noodzakelijks tekort wanneer het alleen door een moeder word grootgebracht en zijn/haar vader 'onbekend' is? Etc. Etc. Whatever, vertel!
Ik ben zelf moeder van een 8 maanden oude zoon. Mijn ex bedroog mij al eens tijdens de zwangerschap, ging een weekend voor de bevalling een lang weekend stappen aan de andere kant van het land (terwijl ik een zwangerschapsvergiftiging had, en ieder moment van de dag weer opgenomen kon worden), was in tussentijd voortdurend op zoek naar aandacht & seksuele contacten, en ging een maand na de geboorte opnieuw in zijn eentje een weekend op stap waar hij wederom vreemd ging. Einde relatie.
Inmiddels is het ruim 7 maanden na dato, en geniet ik volop van de aanwezigheid van mijn zoon & het ONbewust alleenstaand moederschap. Ik heb totaal geen behoefte aan een relatie op dit moment, en heb eigenlijk het vermoeden dat ik dit over twee ook nog niet zal hebben. Het is even welletjes geweest.
En dan komt er een twistpunt, want ergens hunker ik wel heel erg naar een brusje voor mijn zoontje.
Ik ben jong en hoef in principe echt geen haast te maken, toch denk ik de laatste tijd steeds vaker na over het traject van een BAM-mam... In principe kan ik nog een kindje alles bieden; Ik hoef de eindjes niet aan elkaar te knopen, heb mijn leven goed op de rails, veel liefde, goede toekomstperspectieven.... Alles behalve een vader in dat geval.
Gevoelsmatig ontneem ik mijn kind daarmee een belangrijk iets.. Ondanks dat ik zelf alleen door mijn moeder ben groot gebracht, vind ik het wel erg fijn nu weer contact te hebben met mijn vader. En ondanks dat mijn zoon min of meer zonder vader opgroeit, en t.n.t. nog niets mist... Is de keus om zwanger te raken van een spermadonor, en mijn (toekomstig) kind bewust zijn/haar vader ontnemen, iets wat ik eigenlijk als heel egoistisch/ongewoon ervaar. Anderzijds zou een grote wens daar wel mee in vervulling gaan, maar ik betwijfel of ik het zou kunnen.
Geen topic om zieltjes te winnen, gewoon een topic om in alle eerlijkheid jullie ervaringen rondom het BAM-mam-gebeuren te delen. Ben namelijk erg benieuwd hoe jullie er tegenover staan
quote:Op maandag 27 juli 2009 21:39 schreef Vivi het volgende:
Interessant topic.
Mijn mening: De meest ideale situatie is natuurlijk een moeder en een vader, maar alleen een moeder lijkt me veel idealer dan een vader die bijvoorbeeld slaat of het kind (of de moeder) op een andere wijze mishandelt.
Ik denk dat een kind heel gelukkig kan opgroeien bij een alleenstaande ouder, mits er wel andere rollenmodellen van het andere geslacht aanwezig zijn (een oom, opa of wat dan ook).
quote:Op maandag 27 juli 2009 21:54 schreef Moonah het volgende:
Eens met Vivi. En ik vind ook dat een kind de mogelijkheid moet hebben zijn/haar biovader te leren 'kennen'.
Ik ben heel erg tegen anonieme donoren.
quote:Op maandag 27 juli 2009 21:56 schreef Vivi het volgende:
Oh ja, vergeten. Ik ben ook zwaar tegen anonieme donoren, schrijnende verhalen levert dat vaak op als zo'n kind volwassen is.
Want?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:41 schreef sig000 het volgende:
Een kind heeft echt wel een vader en moeder nodig.
Met z'n tweeen wordt het wellicht iets makkelijker. Persoonlijk heb ik tot op heden 0,0 problemen mogen ondervinden bij het in mijn eentje groot brengen van mijn zoon... Zwaar? Mwoah zelfs met een fulltime (deels vanuit huis) baan, volledige borstvoeding, eigen huishouden, twee honden, een paard, gerechtelijke procedures, volledige zorg en verantwoordelijkheid voor mijn zoon & nachten van soms maar 3 a 4 uur.... Heb ik eigenlijk nog nooit met mijn handen in het haar gestaan. Ja, ik ben wel eens moe... Maar het als zwaar ervaren? Nooit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:36 schreef HarryP het volgende:
In mijn omgeving (vrienden/collega's) ken ik ook heel veel alleenstaande vrouwen van rond de 30+. Maar ook veel alleenstaande mannen van dezelfde leeftijd.
Internet daten is een goede manier om in contact te komen met misschien jouw toekomstige relatie.
Het hebben van een kind is een zware taak die het beste met z'n tweeen gedaan kan worden.
Een kind heeft vooral een stabiele omgeving nodig, één ouder die het kind liefdevol opvoedt is volgens mij beter voor een kind dan twee ouders waarvan één het allemaal maar een beetje laat gaan.... en ja, al die yuppen die 80 uur per week werken en waarbij de kinderen bijna letterlijk moeten smeken om wat aandacht vallen voor mij ook in die laatste categorie.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:41 schreef sig000 het volgende:
Een kind heeft echt wel een vader en moeder nodig.
dat is vooral een 'waardeoordeel' over wat jij beter vind.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een kind heeft vooral een stabiele omgeving nodig, één ouder die het kind liefdevol opvoedt is volgens mij beter voor een kind dan twee ouders waarvan één het allemaal maar een beetje laat gaan.... en ja, al die yuppen die 80 uur per week werken en waarbij de kinderen bijna letterlijk moeten smeken om wat aandacht vallen voor mij ook in die laatste categorie.
Tsja, je verwacht het niet op een forum hè..... dat mensen een mening hebben.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is vooral een 'waardeoordeel' over wat jij beter vind ...
inderdaad niet en ik heb daarom heel veel moeite gedaan om niet die indruk te wekken.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:13 schreef Leandra het volgende:
Het wil overigens niet zeggen dat een ouder die een kind alleen opvoedt ook "compleet gefixeerd is" op dat kind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |