Hoezo?quote:
nee.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:48 schreef Loedertje het volgende:
Zo, geen idee waar dit thuishoort maar ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat er ouders zijn die denken hun ruzies en wraakgevoelens uit te spelen over hoofdjes van kinderen.
Ben ik zo raar als ik zeg dat een kind ALTIJD recht heeft op contact met beide ouders?
Ik bedoel meer dat er genoeg ouders zijn die wel normaal (en allebei) met hun kinderen omgaan. En ook met elkaarquote:Op woensdag 9 mei 2007 23:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoezo?
Werk in en sector waar ik de meest idote fantasieverhalen hoor van de ene ouder waarom het niet goed zou zijn dat de andere ouder het kind/de kinderen mag zien.
Kinderen staan, MI los van de haatcampagnes van de ouders, tenminste, zo zou het móeten zijn.
Je bedoelt jegens de kinderen neem ik aan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:52 schreef milagro het volgende:
[..]
nee.
en andersom eigenlijk ook wel, mits er geen sprake was van misbruik, mishandeling of soortgelijk naar en gevaarlijk gedrag.
Er zijn idd gelukkig ook veel ouders die wél denken aan de kinderen i.p.v egoistisch alleen aan zichzelf maar daar gaat deze thread niet over.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:53 schreef Thriller het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat er genoeg ouders zijn die wel normaal (en allebei) met hun kinderen omgaan. En ook met elkaar
uh ja, maar ook als het jegens de moeder gedaan wordt, in bijzijn van het kind.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bedoelt jegens de kinderen neem ik aan?
klopt, maar mijn ervaring is dat vrouwen ook gewoon verdomd onredelijk kunnen zijn, en rancuneus, zeker als ze verlaten zijn voor een ander.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:02 schreef phileine het volgende:
dat heeft ook met onze rechtstaat te maken. moeders krijgen veel makkelijker een kind toegewezen dan vaders en wie eenmaal het kind heeft kan dat bij de ander gaan weghouden. Heel, heel erg treurig altijd.
Klopt, voornamelijk moeders maken zich schuldig aan dit gedrag.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:58 schreef milagro het volgende:
voor de rest is het misdadig gedrag waar volgens mij vooral moeders zich schuldig aan maken.
Maar het betekent iig wél dat hij niet helemaal lekker is en zijn agressie niet onder controle heeft.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En als pappa mamma slaat hoeft dat toch echt niet te betekenen dat hij zijn eigen vlees en bloed iets aandoet .
Overdrijf niet zo, als je kinderen een mep hebben gehad vertellen ze dat hues wel of, in het ergste geval, zie je blauwe plekken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:10 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar het betekent iig wél dat hij niet helemaal lekker is en zijn agressie niet onder controle heeft.
Ik zou de gok niet nemen met het dierbaarste wat er in mijn leven is.
uuh nee, maar het zegt wel iets over de papa als hij dat doet waar de kinderen bij zijn, hè, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Klopt, voornamelijk moeders maken zich schuldig aan dit gedrag.
En ik trek Dutroux ff door naar een *niet-dutroux* maar volgens de moeder een pedo die niet met zijn handjes van de kinderen kan afblijven, probeer als vader dán maar eens te bewijzen dat het niet zo is
En als pappa mamma slaat hoeft dat toch echt niet te betekenen dat hij zijn eigen vlees en bloed iets aandoet .
Vanuit een kind..kinderen onder de anderhalf jaar zijn e andere ouder doorgaans na een paar weken al vergeten, dan kan pappa lang wachten.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:15 schreef milagro het volgende:maar in principe moet iig vanuit het kind ALTIJD het recht bestaan kontakt te hebben met de afwezige ouder, ook al snapt de aanwezige ouder dat niet.
Misselijkmakende emotionele chantage ..quote:Gevallen als "we gaan eerst maar eens kijken of jij je verantwoordelijkheid neemt als vader, voordat je ze mee mag nemen, dus voorlopig mag je ze hier bij mij zien,maar niet alleen" dat soort machtsmisbruik , daar word je idd naar van.
Vaders die door het stof moeten, niets goed kunnen doen, op hun tenen lopen om de ex maar niet over de zeik te krijgen, en de ex gaat natuurlijk om drie keer niets over de zeik, ja, dat is treurig.
1 fucking foutje, 1 dingetje wat moeders niet zint, en zo'n man kan weer een maand of wat fluiten naar zijn bezoekrecht, en wat privacy met zijn kinderen.
Yep en áls er dan na jáááááren toch eindelijk eens contact mag zijn dan zit zo'n kind bibberend van angst tegenover hem, zum kotsen maar helaas gebeurt het vaakquote:Die moeders saboteren de boel zo dat de vader ook geen band op kán bouwen met zijn kinderen, waardoor ze met de tijd ook steeds minder graag naar hun vader toe willen.
Walgelijk, misdadig, en een wonder als een vader dan níet flipt na verloop van tijd.
Zeg dat maar tegen mijn ex. Ik heb mijn kinderen van 8 maanden inmiddels al ruim 6 maanden niet meer gezien. Het ziet er ook naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat ik ze voorlopig niet snel meer zal zien. Ik heb 6 maanden lang gestreden voor omgang, maar ben begin deze maand op mijn werk volledig ingestort en uiteindelijk zwaar overspannen in het ziekenhuis beland. Daar werd hartritmestoornis en uitputting vastgesteld door maandenlange stress en moet door middel van medicijnen en oefeningen mijn lichaam en geest weer onder controle krijgen. Doktoren hebben mij aangeraden de rechtzaak te verschuiven omdat het teveel energie van me kost.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:48 schreef Loedertje het volgende:
Zo, geen idee waar dit thuishoort maar ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat er ouders zijn die denken hun ruzies en wraakgevoelens uit te spelen over hoofdjes van kinderen.
Ben ik zo raar als ik zeg dat een kind ALTIJD recht heeft op contact met beide ouders?
Ik denk dat je niet zo moet oordelen voordat je weet wat zo'n moeder beweegt. Er zijn natuurlijk loeder-moeders (quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Vanuit een kind..kinderen onder de anderhalf jaar zijn e andere ouder doorgaans na een paar weken al vergeten, dan kan pappa lang wachten.
[..]
Misselijkmakende emotionele chantage ..
[..]
Yep en áls er dan na jáááááren toch eindelijk eens contact mag zijn dan zit zo'n kind bibberend van angste tegenover hem, zum kotsen maar helaas gebeurt het vaak
Het is idd allemaal lullig wat die stress bij jou heeft veroorzaakt maar dat het HAAR niets kan schelen dat ze de kinderen iets ontneemt, dáár kan ik nooit met mijn hoofd bij. Mijn ex mag nml van mij echt wel doodvallen maar omdat ik weet dat zijn zoon daar niet blij mee zou zijn hoop ik dat het nog even niet gebeurt, snap je dat?quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:23 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen mijn ex. Ik heb mijn kinderen van 8 maanden inmiddels al ruim 6 maanden niet meer gezien. Het ziet er ook naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat ik ze voorlopig niet snel meer zal zien. Ik heb 6 maanden lang gestreden voor omgang, maar ben begin deze maand op mijn werk volledig ingestort en uiteindelijk zwaar overspannen in het ziekenhuis beland. Daar werd hartritmestoornis en uitputting vastgesteld door maandenlange stress en moet door middel van medicijnen en oefeningen mijn lichaam en geest weer onder controle krijgen. Doktoren hebben mij aangeraden de rechtzaak te verschuiven omdat het teveel energie van me kost.
En zij? Het kan haar geen donder schelen...
Mensen kunnen hier blijkbaar gedachten lezen? Hoe kun je nu weten of het iemand NIETS kan schelen, afgaande op wat diegene toont? Dat zegt vaak niets hoor, en zeker niet wat diegene van binnen voelt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is idd allemaal lullig wat die strees bij jou heeft veroorzaakt maar dat het HAAR niets kan schelen dat ze de kinderen iets ontneemt, dáár kan ik nooit met mijn hoofd bij. Mijn ex mag nml van mij echt wel doodvallen maar omdat ik weet dat zijn zoon daar niet blij mee zou zijn hoop ik dat het nog even niet gebeurt, snap je dat?
Ja, jouw verhaal ken ik idd, en al hoor je natuurlijk maar 1 kant vh verhaal, wat moet je in godsnaam dan misdaan hebben om zoiets te verdienen???quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:23 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen mijn ex. Ik heb mijn kinderen van 8 maanden inmiddels al ruim 6 maanden niet meer gezien. Het ziet er ook naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat ik ze voorlopig niet snel meer zal zien. Ik heb 6 maanden lang gestreden voor omgang, maar ben begin deze maand op mijn werk volledig ingestort en uiteindelijk zwaar overspannen in het ziekenhuis beland. Daar werd hartritmestoornis en uitputting vastgesteld door maandenlange stress en moet door middel van medicijnen en oefeningen mijn lichaam en geest weer onder controle krijgen. Doktoren hebben mij aangeraden de rechtzaak te verschuiven omdat het teveel energie van me kost.
En zij? Het kan haar geen donder schelen...
Hoezo gevarenzone?quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:26 schreef Vivi het volgende:
Dit soort verhalen zijn vaak erg complex en ik vind dat je je nogal in de gevarenzone beweegt om hier een kort door de bocht reactie op te geven.
een vader heeft recht op 1 op 1 kontakt, tenzij er gevaar dreigt voor het kind.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet zo moet oordelen voordat je weet wat zo'n moeder beweegt. Er zijn natuurlijk loeder-moeders () maar ik denk dat de meeste toch echt handelen in het belang van hun kind, er zijn natuurlijk ook vaders die een grote brulboei opzetten omdat ze zg geen rechten hebben terwijl ze niet het hele verhaal vertellen WAAROM die moeders niet zo happig zijn op 1 op 1 contact met het kind.
Dit soort verhalen zijn vaak erg complex en ik vind dat je je nogal in de gevarenzone beweegt om hier een kort door de bocht reactie op te geven.
Kinderen hebben idd recht op beide ouders, ouders hebben echter imo niet altijd recht op hun kind.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoezo gevarenzone?
De stelling is: Hebben kinderen recht op beide ouders?
Ik vroeg niet* moeten kinderen het recht ontnomen worden om hun ouders zelf te leren kennen*
In álle fases van je jonge leven heb je nu eenmaal je ouders nodig en geen ouder die alleen maar negatieve uitlatingen kan doen over de andere ouder...
Stel, de vader van je kind pleegt een moord, op zijn werk is iemand die hem al jarenlang loopt te tergen en die bezig is om hem eruit te werken zodat hij geen job meer heeft, hypothese dus.
Pa zit 4 jaar vast, in die 4 jaar zou jij tegen je kind zeggen dat pappa een moordenaar is en iedereen dood maakt?
Extreem voorbeeld maar je doet in principe hetzelfde als je tegen je kind zegt dat pappa haar sloeg en dat hij dus ook alle andere mensen slaat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |