Hoezo?quote:
nee.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:48 schreef Loedertje het volgende:
Zo, geen idee waar dit thuishoort maar ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat er ouders zijn die denken hun ruzies en wraakgevoelens uit te spelen over hoofdjes van kinderen.
Ben ik zo raar als ik zeg dat een kind ALTIJD recht heeft op contact met beide ouders?
Ik bedoel meer dat er genoeg ouders zijn die wel normaal (en allebei) met hun kinderen omgaan. En ook met elkaarquote:Op woensdag 9 mei 2007 23:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoezo?
Werk in en sector waar ik de meest idote fantasieverhalen hoor van de ene ouder waarom het niet goed zou zijn dat de andere ouder het kind/de kinderen mag zien.
Kinderen staan, MI los van de haatcampagnes van de ouders, tenminste, zo zou het móeten zijn.
Je bedoelt jegens de kinderen neem ik aan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:52 schreef milagro het volgende:
[..]
nee.
en andersom eigenlijk ook wel, mits er geen sprake was van misbruik, mishandeling of soortgelijk naar en gevaarlijk gedrag.
Er zijn idd gelukkig ook veel ouders die wél denken aan de kinderen i.p.v egoistisch alleen aan zichzelf maar daar gaat deze thread niet over.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:53 schreef Thriller het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat er genoeg ouders zijn die wel normaal (en allebei) met hun kinderen omgaan. En ook met elkaar
uh ja, maar ook als het jegens de moeder gedaan wordt, in bijzijn van het kind.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bedoelt jegens de kinderen neem ik aan?
klopt, maar mijn ervaring is dat vrouwen ook gewoon verdomd onredelijk kunnen zijn, en rancuneus, zeker als ze verlaten zijn voor een ander.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:02 schreef phileine het volgende:
dat heeft ook met onze rechtstaat te maken. moeders krijgen veel makkelijker een kind toegewezen dan vaders en wie eenmaal het kind heeft kan dat bij de ander gaan weghouden. Heel, heel erg treurig altijd.
Klopt, voornamelijk moeders maken zich schuldig aan dit gedrag.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:58 schreef milagro het volgende:
voor de rest is het misdadig gedrag waar volgens mij vooral moeders zich schuldig aan maken.
Maar het betekent iig wél dat hij niet helemaal lekker is en zijn agressie niet onder controle heeft.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En als pappa mamma slaat hoeft dat toch echt niet te betekenen dat hij zijn eigen vlees en bloed iets aandoet .
Overdrijf niet zo, als je kinderen een mep hebben gehad vertellen ze dat hues wel of, in het ergste geval, zie je blauwe plekken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:10 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar het betekent iig wél dat hij niet helemaal lekker is en zijn agressie niet onder controle heeft.
Ik zou de gok niet nemen met het dierbaarste wat er in mijn leven is.
uuh nee, maar het zegt wel iets over de papa als hij dat doet waar de kinderen bij zijn, hè, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Klopt, voornamelijk moeders maken zich schuldig aan dit gedrag.
En ik trek Dutroux ff door naar een *niet-dutroux* maar volgens de moeder een pedo die niet met zijn handjes van de kinderen kan afblijven, probeer als vader dán maar eens te bewijzen dat het niet zo is
En als pappa mamma slaat hoeft dat toch echt niet te betekenen dat hij zijn eigen vlees en bloed iets aandoet .
Vanuit een kind..kinderen onder de anderhalf jaar zijn e andere ouder doorgaans na een paar weken al vergeten, dan kan pappa lang wachten.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:15 schreef milagro het volgende:maar in principe moet iig vanuit het kind ALTIJD het recht bestaan kontakt te hebben met de afwezige ouder, ook al snapt de aanwezige ouder dat niet.
Misselijkmakende emotionele chantage ..quote:Gevallen als "we gaan eerst maar eens kijken of jij je verantwoordelijkheid neemt als vader, voordat je ze mee mag nemen, dus voorlopig mag je ze hier bij mij zien,maar niet alleen" dat soort machtsmisbruik , daar word je idd naar van.
Vaders die door het stof moeten, niets goed kunnen doen, op hun tenen lopen om de ex maar niet over de zeik te krijgen, en de ex gaat natuurlijk om drie keer niets over de zeik, ja, dat is treurig.
1 fucking foutje, 1 dingetje wat moeders niet zint, en zo'n man kan weer een maand of wat fluiten naar zijn bezoekrecht, en wat privacy met zijn kinderen.
Yep en áls er dan na jáááááren toch eindelijk eens contact mag zijn dan zit zo'n kind bibberend van angst tegenover hem, zum kotsen maar helaas gebeurt het vaakquote:Die moeders saboteren de boel zo dat de vader ook geen band op kán bouwen met zijn kinderen, waardoor ze met de tijd ook steeds minder graag naar hun vader toe willen.
Walgelijk, misdadig, en een wonder als een vader dan níet flipt na verloop van tijd.
Zeg dat maar tegen mijn ex. Ik heb mijn kinderen van 8 maanden inmiddels al ruim 6 maanden niet meer gezien. Het ziet er ook naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat ik ze voorlopig niet snel meer zal zien. Ik heb 6 maanden lang gestreden voor omgang, maar ben begin deze maand op mijn werk volledig ingestort en uiteindelijk zwaar overspannen in het ziekenhuis beland. Daar werd hartritmestoornis en uitputting vastgesteld door maandenlange stress en moet door middel van medicijnen en oefeningen mijn lichaam en geest weer onder controle krijgen. Doktoren hebben mij aangeraden de rechtzaak te verschuiven omdat het teveel energie van me kost.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:48 schreef Loedertje het volgende:
Zo, geen idee waar dit thuishoort maar ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat er ouders zijn die denken hun ruzies en wraakgevoelens uit te spelen over hoofdjes van kinderen.
Ben ik zo raar als ik zeg dat een kind ALTIJD recht heeft op contact met beide ouders?
Ik denk dat je niet zo moet oordelen voordat je weet wat zo'n moeder beweegt. Er zijn natuurlijk loeder-moeders (quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Vanuit een kind..kinderen onder de anderhalf jaar zijn e andere ouder doorgaans na een paar weken al vergeten, dan kan pappa lang wachten.
[..]
Misselijkmakende emotionele chantage ..
[..]
Yep en áls er dan na jáááááren toch eindelijk eens contact mag zijn dan zit zo'n kind bibberend van angste tegenover hem, zum kotsen maar helaas gebeurt het vaak
Het is idd allemaal lullig wat die stress bij jou heeft veroorzaakt maar dat het HAAR niets kan schelen dat ze de kinderen iets ontneemt, dáár kan ik nooit met mijn hoofd bij. Mijn ex mag nml van mij echt wel doodvallen maar omdat ik weet dat zijn zoon daar niet blij mee zou zijn hoop ik dat het nog even niet gebeurt, snap je dat?quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:23 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen mijn ex. Ik heb mijn kinderen van 8 maanden inmiddels al ruim 6 maanden niet meer gezien. Het ziet er ook naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat ik ze voorlopig niet snel meer zal zien. Ik heb 6 maanden lang gestreden voor omgang, maar ben begin deze maand op mijn werk volledig ingestort en uiteindelijk zwaar overspannen in het ziekenhuis beland. Daar werd hartritmestoornis en uitputting vastgesteld door maandenlange stress en moet door middel van medicijnen en oefeningen mijn lichaam en geest weer onder controle krijgen. Doktoren hebben mij aangeraden de rechtzaak te verschuiven omdat het teveel energie van me kost.
En zij? Het kan haar geen donder schelen...
Mensen kunnen hier blijkbaar gedachten lezen? Hoe kun je nu weten of het iemand NIETS kan schelen, afgaande op wat diegene toont? Dat zegt vaak niets hoor, en zeker niet wat diegene van binnen voelt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is idd allemaal lullig wat die strees bij jou heeft veroorzaakt maar dat het HAAR niets kan schelen dat ze de kinderen iets ontneemt, dáár kan ik nooit met mijn hoofd bij. Mijn ex mag nml van mij echt wel doodvallen maar omdat ik weet dat zijn zoon daar niet blij mee zou zijn hoop ik dat het nog even niet gebeurt, snap je dat?
Ja, jouw verhaal ken ik idd, en al hoor je natuurlijk maar 1 kant vh verhaal, wat moet je in godsnaam dan misdaan hebben om zoiets te verdienen???quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:23 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen mijn ex. Ik heb mijn kinderen van 8 maanden inmiddels al ruim 6 maanden niet meer gezien. Het ziet er ook naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat ik ze voorlopig niet snel meer zal zien. Ik heb 6 maanden lang gestreden voor omgang, maar ben begin deze maand op mijn werk volledig ingestort en uiteindelijk zwaar overspannen in het ziekenhuis beland. Daar werd hartritmestoornis en uitputting vastgesteld door maandenlange stress en moet door middel van medicijnen en oefeningen mijn lichaam en geest weer onder controle krijgen. Doktoren hebben mij aangeraden de rechtzaak te verschuiven omdat het teveel energie van me kost.
En zij? Het kan haar geen donder schelen...
Hoezo gevarenzone?quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:26 schreef Vivi het volgende:
Dit soort verhalen zijn vaak erg complex en ik vind dat je je nogal in de gevarenzone beweegt om hier een kort door de bocht reactie op te geven.
een vader heeft recht op 1 op 1 kontakt, tenzij er gevaar dreigt voor het kind.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet zo moet oordelen voordat je weet wat zo'n moeder beweegt. Er zijn natuurlijk loeder-moeders () maar ik denk dat de meeste toch echt handelen in het belang van hun kind, er zijn natuurlijk ook vaders die een grote brulboei opzetten omdat ze zg geen rechten hebben terwijl ze niet het hele verhaal vertellen WAAROM die moeders niet zo happig zijn op 1 op 1 contact met het kind.
Dit soort verhalen zijn vaak erg complex en ik vind dat je je nogal in de gevarenzone beweegt om hier een kort door de bocht reactie op te geven.
Kinderen hebben idd recht op beide ouders, ouders hebben echter imo niet altijd recht op hun kind.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoezo gevarenzone?
De stelling is: Hebben kinderen recht op beide ouders?
Ik vroeg niet* moeten kinderen het recht ontnomen worden om hun ouders zelf te leren kennen*
In álle fases van je jonge leven heb je nu eenmaal je ouders nodig en geen ouder die alleen maar negatieve uitlatingen kan doen over de andere ouder...
Stel, de vader van je kind pleegt een moord, op zijn werk is iemand die hem al jarenlang loopt te tergen en die bezig is om hem eruit te werken zodat hij geen job meer heeft, hypothese dus.
Pa zit 4 jaar vast, in die 4 jaar zou jij tegen je kind zeggen dat pappa een moordenaar is en iedereen dood maakt?
Extreem voorbeeld maar je doet in principe hetzelfde als je tegen je kind zegt dat pappa haar sloeg en dat hij dus ook alle andere mensen slaat...
Heb je helemaal gelijk in. Ik heb mijn fouten gemaakt, dat zal ik zonder meer toegeven, maar kinderen ontnemen van een toegewijde vader is het ergste wat je kan doen. Het fijne van onze rechtelijk systeem is dat ik als vader bijna geen poot heb om op te staan. Ik heb bijna alle instanties gebeld die ik maar kon verzinnen, en geen konden mij helpen mijn kinderen de afgelopen maanden eerder te zien. Het enige wat mij restte is een maandenlange rechtzaak beginnen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat ben ik ook met je eens, ik heb het nu over vaders die hun agressie niet onder controle hebben, niet over vreemdgaan oid, dat vind ik totaal iets anders.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:35 schreef milagro het volgende:
[..]
een vader heeft recht op 1 op 1 kontakt, tenzij er gevaar dreigt voor het kind.
er zijn legio gevallen waar dat totaal niet het geval is en de moeder gewoon uit rancune de kinderen weg houdt.
een vader moet een band op kunnen bouwen met zijn eigen kinderen en dat lukt niet met 1 uurtje in de maand met mama twee meter verderop de boel in de gaten houdend.
een man moet het wel erg bont gemaakt hebben wil je hem dat ontzeggen, hoor, met recht, en je kind moet je wel erg juist niet als prioriteit hebben als je je rancune over haar of zijn hoofdje verzilvert.
een man mag als partner niet deugen, je bedrogen hebben met een ander, je rottig hebben behandeld, maar dat geeft je nog niet het recht om hem te straffen middels je kinderen.
als je dat niet kan scheiden was je zelf nog lang niet toe aan het moederschap.
oh, dus als je in je woede een keer uithaalt naar mama, omdat ze het bloed onder je nagels vandaan haalt, dan mag je je kinderen niet meer zien?quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Kinderen hebben idd recht op beide ouders, ouders hebben echter imo niet altijd recht op hun kind.
En als je niet wil dat mama tegen je kind zegt dat papa haar geslagen heeft, dan moet hij mama niet slaan, de oplossing is soms heel simpel.
Je kunt zoiets een keer vertellen en de kinderen zonder schuldgevoelens aan te praten, naar hun vader laten gaan óf je kunt tijdens het ontbijt en voor het slapen gaan vertellen dat pappa mamma zoveel pijn heeft gedaan omdat hij sloeg of vreemdging. Het is NIET relevant .quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Kinderen hebben idd recht op beide ouders, ouders hebben echter imo niet altijd recht op hun kind.
En als je niet wil dat mama tegen je kind zegt dat papa haar geslagen heeft, dan moet hij mama niet slaan, de oplossing is soms heel simpel.
Dat vind ik echt verschrikkelijk voor je en dat is gewoon misdadig te noemen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:38 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Ik heb mijn fouten gemaakt, dat zal ik zonder meer toegeven, maar kinderen ontnemen van een toegewijde vader is het ergste wat je kan doen. Het fijne van onze rechtelijk systeem is dat ik als vader bijna geen poot heb om op te staan. Ik heb bijna alle instanties gebeld die ik maar kon verzinnen, en geen konden mij helpen mijn kinderen de afgelopen maanden eerder te zien. Het enige wat mij restte is een maandenlange rechtzaak beginnen.
In mijn ogen heeft mijn ex een misdaad gepleegt. Het opzettelijk kapot maken van een mens. Het fijne is dat ze er gewoon mee wegkomt. Gewoon blijven volhouden dat je bang bent, en ze kunnen je niks maken. Ik heb haar nooit met één vinger aangeraakt en toch lekker blijven volhouden dat ze bang is. Wel online verkondigen waar ze heen gaat met de kinderen, terwijl ze donders goed weet dat ik meelees.
Ik vind het wel relevant in die zin dat als papa mama slaat hij de kindjes ook wel eens zou kunnen slaan. Ik vind niet dat je het allemaal maar haarfijn moet uitleggen aan kinderen die zoiets ternauwernood begrijpen en een schuldgevoel aanpraten.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:40 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je kunt zoiets een keer vertellen en de kinderen zonder schuldgevoelens aan te praten, naar hun vader laten gaan óf je kunt tijdens het ontbijt en voor het slapen gaan vertellen dat pappa mamma zoveel pijn heeft gedaan omdat hij sloeg of vreemdging. Het is NIET relevant .
WE hebben het dus nu slechts over de relationele sfeer, in een relatie van man tot vrouw heb je nu eenmaal met hele andere gevoelens te maken...kinderen hebben daar geen r*k mee te maken..de 2 volwassenen hebben een geschil over vanallesennogwat maar de ouders hebben dat toch niet met hun kinderenquote:Op donderdag 10 mei 2007 00:39 schreef Vivi het volgende:
Ik zou mijn kind niet willen blootstellen aan een ouder die zijn zelfbeheersing zo makkelijk verliest, niet zonder toezicht. maar we hebebn het nu over een extreme situatie,
Je slaat de spijker op z'n kop. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:30 schreef milagro het volgende:
[..]
Ja, jouw verhaal ken ik idd, en al hoor je natuurlijk maar 1 kant vh verhaal, wat moet je in godsnaam dan misdaan hebben om zoiets te verdienen???
Ik krijg het idee bij zulke dames, en sorry als dat hard klinkt, dat de man gewoon means to an end was.
Er was een kinderwens, maar geen relatiewens per sé, dus papa mag zsm wieberen en doet hij dat niet , dan lok je wel iets uit waarover je kan flippen, waar de vader dan weer op reageert, en dan heeft papa het gedaan.
Wat doe je eraan?
Ja, niets dus.
En soms komt het zover dat papa maar afstand neemt, omdat iedere keer als hij kontakt zoekt, mama flipt en dat is ook weer niet goed voor de kinderen.
Papa blijft dan uit liefde weg, maar de kinderen krijgen een ander verhaal te horen uiteraard
Ik heb echt met je te doen, en weet totaal geen advies te geven, behalve dat je geen gekke dingen moet gaan doen, mocht het je allemaal teveel worden, wat natuurlijk allang zo is in feite.
Bah.
In woede uithalen, tja, ik vind het een fijne grens Milagro. Tuurlijk heb ik wel eens uitgehaald, je hebt het zelf kunnen lezenquote:Op donderdag 10 mei 2007 00:39 schreef milagro het volgende:
[..]
oh, dus als je in je woede een keer uithaalt naar mama, omdat ze het bloed onder je nagels vandaan haalt, dan mag je je kinderen niet meer zien?
haal jij nooit eens uit naar een vent als hij je tart en tart.
zou jij er dan begrip voor hebben als jij jouw kind dan niet meer zou mogen zien?
Nee, dat ben ik toch ook met je eens. Als je het over de "normale" relationele problemen hebt dan heb je gelijk. Komt er agressie bij kijken, bij 1 van beide partners, vader óf moeder, dan vind ik het toch wat anders.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
WE hebben het dus nu slechts over de relationele sfeer, in een relatie van man tot vrouw heb je nu eenmaal met hele andere gevoelens te maken...kinderen hebben daar geen r*k mee te maken..de 2 volwassenen hebben een geschil over vanallesennogwat maar de ouders hebben dat toch niet met hun kinderen
en dat wordt dan tegen je gebruikt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:43 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op z'n kop. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Ze was me inderdaad zat, en heeft een vies spelletje met me uitgehaald. Ik ben zo stom geweest mijn hart te luchten aan haar, zodat ze precies wist hoe ze me uit de weg moest ruimen. Zij (en haar ouders) treiterde en vernederde me net zolang totdat ik doorsloeg.
Dit is trouwens precies wat er speelt bij mijn vriend en zijn exquote:Op donderdag 10 mei 2007 00:30 schreef milagro het volgende:
[..]
En soms komt het zover dat papa maar afstand neemt, omdat iedere keer als hij kontakt zoekt, mama flipt en dat is ook weer niet goed voor de kinderen.
Papa blijft dan uit liefde weg, maar de kinderen krijgen een ander verhaal te horen uiteraard
Als ik die vrouw zelf was, en mijn eigen leugen geloofde, uiteraard niet, neequote:Op donderdag 10 mei 2007 00:47 schreef Vivi het volgende:
[..]
In woede uithalen, tja, ik vind het een fijne grens Milagro. Tuurlijk heb ik wel eens uitgehaald, je hebt het zelf kunnen lezen![]()
Maar ik vind niet dat je hiervoor een algemeen antwoord kan geven, het hangt van veel te veel factoren af, en de veiligheid van kinderen KAN en MAG je niet mee gokken vind ik...
Laten we als voorbeeld nemen: een man die zijn zwangere vrouw in de buik stompt..of ze nu wel of niet het bloed onder zijn nagels vandaan haalde, laten we nog in het midden..maar zou jij je kind daar graag aan meegeven, hypothetisch gezien?
Het gebeurd vaker dan je denkt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Kan me nog heugen, een tijdje terug in de krant; een vader die zijn kinderen vermoord om de moeder te raken....
quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:54 schreef milagro het volgende:
[..]
Als ik die vrouw zelf was, en mijn eigen leugen geloofde, uiteraard niet, nee
Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en ben even gaan zoeken op de namen van je kinderen, neem aan dat Ouders die tegen relatie zijn met vriend. je onvolwassen ex < Ze komt na het lezen van wat threads nogal labiel over... ( Wat is er mis met mij? )quote:
ja en jij gelooft je vriend toch of niet.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:54 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dit is trouwens precies wat er speelt bij mijn vriend en zijn ex
Tja.. dat is dus ook 1 van de problemen waar ik tegen aan loop, en wat mijn ex goed tegen mij kan gebruiken. Mijn kinderen zijn nog zó jong, dat ze wettelijk gezien de eerste 2 levensjaren totaal afhankelijk zijn van hun moeder zodat er geen regeling kan komen dat ik mijn kinderen ophaal en weer thuisbreng. Mijn geringe inbreng en aanwezigheid in hun leven zorgt voor de rest. Ze woont nog thuis en daar zet ik van mijn leven geen voetstap meer binnen. Daar is voor mij alle ellende begonnen, en dat zal zich zeker weer herhalen als ik daar weer binnenkom. Andere oplossingen zijn niet voorhande....quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:59 schreef Vivi het volgende:
Het gaat hier om; een kind heeft recht op beide ouders, maar een kind heeft eerst en vooral recht op een veilige leefomgeving...het gaat er denk ik om welke van de 2 je laat prevaleren.
"Gelukkig" heeft mijn vriend een geluidsband waarop zijn (toen) 3 jarige zoontje roept, "Nee opa, niet papa slaan!!!!" met een hoop gehuil en gekrijs, en zijn ex die er lachend naast staat, dus wat dat betreft was er weinig twijfel mogelijk.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:03 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en jij gelooft je vriend toch of niet.
en wie weet heeft zijn vrouw ook wel een hele goede reden die jij niet weet of zo te doen, en die jij ook niet komt te weten en als je hem zou weten zou je het niet geloven.
zo geldt je eigen relativeringen dus net zo goed in dit geval.
(niet dat ik twijfel aan jouw vriend, ik ken hem niet, ik weet er niets van verder, maar je begrijpt wat ik bedoel)
degene die zijn verhaal het eerst kwijt kan en rond kan bazuinen, wordt meestal geloofd.
en meestal is die eer aan de vrouw.
die ex van jouw mannetje hangt elders haar versie op van hun geschil, en zal daar een Vivi of een milagro vinden die haar klakkeloos gelooft, "want waarom zou ze liegen, zo is ze niet" , en zoals ik al zei, degene die het eerst zijn of haar verhaal kan doen is in het voordeel.
Jááááá, naast mij woont een stel zonder kinderen (gelukkig)quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:03 schreef milagro het volgende:
degene die zijn verhaal het eerst kwijt kan en rond kan bazuinen, wordt meestal geloofd.
en meestal is die eer aan de vrouw.
die ex van jouw mannetje hangt elders haar versie op van hun geschil, en zal daar een Vivi of een milagro vinden die haar klakkeloos gelooft, "want waarom zou ze liegen, zo is ze niet" , en zoals ik al zei, degene die het eerst zijn of haar verhaal kan doen is in het voordeel.
Klopt. Vanaf het moment dat ze zwanger raaktte veranderde er alles. Ze veranderde van een vrolijke, lieve en begripvolle meid in een heuse sekreet. Ik heb maandenlang me uiterste best gedaan de relatie te herstellen, maar een klim op mount everest is eenvoudiger.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en ben even gaan zoeken op de namen van je kinderen, neem aan dat Ouders die tegen relatie zijn met vriend. je onvolwassen ex < Ze komt na het lezen van wat threads nogal labiel over... ( Wat is er mis met mij? )
kom kom Vivi......quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:02 schreef Vivi het volgende:
[..]We hadden het over een hypothetische situatie toch? Waarbij jij van een hypothetische vrouw weet dat ze de waarheid niet spreekt? Knap
Milagro, wil jij niet soms mijn psychiater worden? In deze thread heb je al meer zinnigs gezegd dan mijn psychiaters is 5 maanden tijd.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:17 schreef milagro het volgende:
[..]
om je gram te halen bij die vent door je kind bij hem weg te houden breng je zoveel meer schade toe aan een willoos slachtoffer, omdat jij je een slachtoffer voelt (en ms ook bent)
Ik gaf mijn kind idd mee aan zijn vader ondanks alles, hij heeft tot op heden ons kind nog nooit geslagen..quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:47 schreef Vivi het volgende:
Maar ik vind niet dat je hiervoor een algemeen antwoord kan geven, het hangt van veel te veel factoren af, en de veiligheid van kinderen KAN en MAG je niet mee gokken vind ik...
Laten we als voorbeeld nemen: een man die zijn zwangere vrouw in de buik stompt..of ze nu wel of niet het bloed onder zijn nagels vandaan haalde, laten we nog in het midden..maar zou jij je kind daar graag aan meegeven, hypothetisch gezien?
nou, uhm, ik praat natuurlijk in jouw straatje, hè, maar goed.... ik denk dat jij gewoon lekker moet gaan slapen en je niet zo laten meeslepen door onze hypothetische woedequote:Op donderdag 10 mei 2007 01:21 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Milagro, wil jij niet soms mijn psychiater worden? In deze thread heb je al meer zinnigs gezegd dan mijn psychiaters is 5 maanden tijd.
Wat is dat nou voor onzin>?quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:08 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Tja.. dat is dus ook 1 van de problemen waar ik tegen aan loop, en wat mijn ex goed tegen mij kan gebruiken. Mijn kinderen zijn nog zó jong, dat ze wettelijk gezien de eerste 2 levensjaren totaal afhankelijk zijn van hun moeder zodat er geen regeling kan komen dat ik mijn kinderen ophaal en weer thuisbreng.
hoe bedoel je?quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:28 schreef lady-wrb het volgende:
en hoe zit het andersom?
Met al die emancipatie zie je dat wel steeds meer gebeuren.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:30 schreef milagro het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
als de vrouw vermeend "niet deugt", bedoel je?
nu ja, als een vader of oma zelf geen belangstelling voor het kind heeft, dan zet je het kind natuurlijk niet af voor zijn of haar deur.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:34 schreef lady-wrb het volgende:
ik bedoel wat als de vader vaak bezoekafspraken niet nakomt?
of maandenlang niets van zich laat horen?
of een oma die niks meer laat horen aan dr kleinkind omdat ze zware mot heeft met de moeder.
Sorry Milagro maar 't lijkt me eng om je als Oma te hebben ofzo, ik weet niet waarom maar toch lijkt 't me eng.quote:
lastig, ik zou ook niet weten wat te zeggen behalve vage smoesjes, maar zo direct zijn zou ik ook niet doen, idd niet om de vader te ontzien , maar het kind.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:51 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb het er verder ook nooit over, alleen het kind vraagt wel eens: waarom komt papa me nooit ophalen? ik zeg dan maar dat hij het heel druk heeft.
mijnzegt altijd dat ik gewoon moet zeggen dat zijn pa andere dingen belangrijker vindt, maar dat wil ik niet, daar raak ik alleen het kind maar mee.
dat zinnetje snap ik even nietquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:58 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind milagro niet eng hoor, kraaksandaal.
mijn ouders hadden toen ik nog klein was (een jaar of 5 ofzo) mot met mijn opa en oma.
ik kan me nog herinneren dat ik me als klein kind heel raar voelde om met mijn moeder en mijn oma in de wachtkamer van de huisarts te zitten.zo klein als ik was voelde dat ik loyaal moest zijn naar mijn moeder, terwijl ik ook naar mijn oma wilde.
zoiets wilde ik mijn kind besparen.
ik ben altijd eng, dus flikker nu maar weer op, pikkebaas en ga elders lopen vervelen.quote:
als het gebruik alleen maar plaatsvindt bij uitgaan, wie vertelt dat de rechter dan?quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:41 schreef Anoniem het volgende:
Wist je dat een kinderrechter behoorlijk gevoelig is voor verdovende middelenk, óók als het gebruik alleen maar plaatsvindt bij uitgaan?
Yep maar je vroeg om *onze* meningquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:41 schreef Anoniem het volgende:
Wist je dat een kinderrechter behoorlijk gevoelig is voor verdovende middelen, óók als het gebruik alleen maar plaatsvindt bij uitgaan?
Mijn gevoelens komen ook uit de onderbuik en ik bedoel er verder niets mee.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:26 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ben altijd eng, dus flikker nu maar weer op, pikkebaas en ga elders lopen vervelen.
en ik zeg dit met de beste bedoelingen uiteraard, hè, niets persoonlijks![]()
en zou ze dat ook doen als pa in het weekend een biertje drinkt?quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:50 schreef Anoniem het volgende:
[..]
Inderdaad zou de moeder dat vertellen in dat geval.
ja, ze wil er gevaar in zien dan, volgens mij.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Anoniem het volgende:
Alleen hoeft zij daar natuurlijk niet zo openminded over te denken als jij en kan ze er wel gevaar in zien. Net als een kinderrechter blijkbaar, ook als die weet dat het "alleen om gebruik bij uitgaan gaat".
Dan ga ik er maar vanuit dat ze dat weekend-coke gebruik gebruikt omdat ze niet wil dat hun kindje contact heeft met pappa...en het onwijs zal benadrukkenquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Anoniem het volgende:
Alleen hoeft zij daar natuurlijk niet zo openminded over te denken als jij en kan ze er wel gevaar in zien. Net als een kinderrechter blijkbaar, ook als die weet dat het "alleen om gebruik bij uitgaan gaat".
De uiste instelling, even je eigen gevoelens uitschakelen en alleen aan het belang van de kids denken...niet jezelf voorop stellen maar je kinderen, zoals het zou horen..quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:08 schreef milagro het volgende:
het gaat erom hoe hij is als hij SAMEN met zijn kind is, hoe hij het kind behandelt, verzorgt, aandacht geeft, liefde geeft, een leuk weekend/week/vakantie bezorgt.
ik bemoei me totaal niet met wat hij daar doet ,wat ze van hem mogen of niet mogen, zolang er geenklachten komen van de kinderen zelf, ze happy en vrolijk terugkomen van papa iedere keer
Ach kom op, dit topic is gewoon bedoeld om hier iemand neer te halen, NATUURLIJK geef je dit antwoord, anders zou de bedoeling van dit topic teloor gaan. Vraag me af of je je eigen kind 2 dagen bij een cokeverslaafde zou onderbrengen, zonder toezicht. Als het antwoord "ja" is vind ik je plat gezegd een randdebiel die z.s.m. uit de ouderlijke macht ontzet moet worden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:38 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat de ruzies tussen hem en zijn ex niets zeggen over de relatie die hij met zijn kind zou moeten kunnen opbouwen.
In geval van een enrome cokeverslaving acht ik het niet raadzaam dat zo'n pappa bijvoorbeeld een week lang voor een kind moet zorgen maar 1/2 dagen in de week zou moeten kunnen lijkt mij...
zeg jij met je hypothetische voorbeeld, kom op nou, zeg , Viviquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ach kom op, dit topic is gewoon bedoeld om hier iemand neer te halen, NATUURLIJK geef je dit antwoord, anders zou de bedoeling van dit topic teloor gaan. Vraag me af of je je eigen kind 2 dagen bij een cokeverslaafde zou onderbrengen, zonder toezicht. Als het antwoord "ja"is vind ik je plat gezegd een randdebiel die z.s.m. uit de ouderlijke macht ontzet moet worden.
Gatverdamme wat een walgelijke praktijken zeg. En vooral van jou Milagro, had ik nooit verwacht dat jij hier aan zou mee werken. Op een openbaar forum notabene. Ik word er werkelijk misselijk van.
alcohol mag wel?quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:40 schreef MeNicole het volgende:
Als ik erachter zou komen dat Kevin drugs gebruikt kan ik je wel vertellen dat ie zijn kind nooit weer ziet. Als je kinderen hebt moet je maar eens gaan beseffen dat je volwassen moet worden en dat dan zulke dingen niet meer kunnen![]()
dat vind ik dus echt erg, weet je dat, dat instanties zoiets zeggen als de vader, in dit geval op geen enkele wijze heeft aangetoond een slechte vader te zijn, het kind op geen enkele wijze gevaar heeft gelopen, er totaal geen sprake is van onverantwoordelijk gedrag in het bijzijn van het kind.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:54 schreef Anoniem het volgende:
Ik ben het wel eens met jullie meningen over dat het vooral wat zegt over de moeder en haar angst en haar moeite met omgang met hem. Voor haar is het "makkelijker" als ze dat met hem niet hoeft aan te gaan. Maar ja, gelukkig denkt ze ook erg aan het belang van het kind en ook aan zijn rechten, dus er is nog geen kant gekozen.
Het stomme is dat juist de mensen die er ervaring mee hebben (alleenstaande moeders, iemand van jeugdzorg en iemand van wie het zusje in een soortgelijke situatie zat) allemaal hetzelfde zeggen: niet laten erkennen!
Dus omdat jij je kont brandt moet je kind maar op de blaren zitten? Vreemde zienswijze imo.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:03 schreef milagro het volgende:
[..]
dat vind ik dus echt erg, weet je dat, dat instanties zoiets zeggen als de vader, in dit geval op geen enkele wijze heeft aangetoond een slechte vader te zijn, het kind op geen enkele wijze gevaar heeft gelopen, er totaal geen sprake is van onverantwoordelijk gedrag in het bijzijn van het kind.
je ontzegt de moeder toch ook niet haar kind omdat ze zo een slechte vader voor haar kind heeft uitgekozen, hetgeen toch ook onverantwoordelijk gedrag is?
ik bedoel, bepaald gedrag was er vast al voor er sprake was van zwangerschap, dat komt meestal toch niet uit de lucht vallen.
als mijn ex een alcoholprobleem zou hebben toen ik hem ontmoette, en ik dan toch met hem in zee zou gaan en er dan een kind mee maak omdat kind dan meteen bij hem weg te houden omdat hij drinkt, dan is dat toch ook bizar
nee, schat daaruit blijkt dat jouw hypothetische geval helemaal niet hypothetisch was, en jij dus als eerste de boel overduidelijk persoonlijk maakte, door met dat "voorbeeld" aan te komen, wel de volgorde goed in de gaten houden, hè.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef Vivi het volgende:
Het topic was om te beginnen al niet niet hypothetisch, daar ben ik slechts op in gesprongen, dat jij meteen oppikte waar ik op doelde Milagro, bewijst alleen maar mijn gelijk in deze.
Ik scheld je niet uit, ik heb over het algemeen veel respect voor je, maar het valt me gewoon tegen dat uitgerekend jij hieraan mee doet. En van dat hypothetische geval was, zoals ik al zei, idd een test. Dat jij het oppikte zegt toch genoeg dat je dondersgoed wist waar dit over ging/heen ging?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:11 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, schat daaruit blijkt dat jouw hypothetische geval helemaal niet hypothetisch was, en jij dus als eerste de boel overduidelijk persoonlijk maakte, door met dat "voorbeeld" aan te komen, wel de volgorde goed in de gaten houden, hè.
dit topic is algemeen bedoeld, mijn reacties ook, de voorbeelden die ik aandraag zijn nota fucking bene uit eigen familieen vriendenkring en vooralsnog reken ik daar fokkers niet toe, dus houd je conclusies voor je inzake bijbedoelingen.
klaar na, voor de rest scheld je me maar de huid vol via PM
die gevoelsmatigheid begrijp ik wel, althans denk ik dan, want ik weet natuurlijk niet de details, heb wel eens wat gelezen van je situatie, hier en daar op fok.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:00 schreef lady-wrb het volgende:
met erkennen heeft het kind enkel een wettelijke band met de vader. verder niets.
zonder voogdijregeling heeft pa volgens mij erg weinig te vertellen.
over wel of niet laten erkennen door de vader heb ik niks zinnigs te zeggen, behalve dat ik er spijt van heb. maar dat is puur gevoelsmatig en persoonlijk door de omstandigheden.
het zegt enkel dat ik het verhaal ken, Vivi, zoals jij het verhaal ook kent, en half incrowd fok het verhaal kent, althans 1 versie ervan, dus niet zo raar dat ik jouw testje (quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:15 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik scheld je niet uit, ik heb over het algemeen veel respect voor je, maar het valt me gewoon tegen dat uitgerekend jij hieraan mee doet. En van dat hypothetische geval was, zoals ik al zei, idd een test. Dat jij het oppikte zegt toch genoeg dat je dondersgoed wist waar dit over ging/heen ging?
Maar je hebt in een ding gelijk, laten we erover ophouden.
Daarom, ik vind dat hun het samen moeten uitzoeken. En niet dat derden die 1 kant horen (van welke kant dan ook) een soort hetze moeten gaan uitvoeren d.m.v dit soort topics.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:24 schreef milagro het volgende:
[..]
het zegt enkel dat ik het verhaal ken, Vivi, zoals jij het verhaal ook kent, en half incrowd fok het verhaal kent, althans 1 versie ervan, dus niet zo raar dat ik jouw testje () op pik, hè.
Goh, ik ken beide versies.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:24 schreef milagro het volgende:
het zegt enkel dat ik het verhaal ken, Vivi, zoals jij het verhaal ook kent, en half incrowd fok het verhaal kent, althans 1 versie ervan, dus niet zo raar dat ik jouw testje () op pik, hè.
dat gebeurt helemaal niet, Vivi, dat is jouw interpretatie en die zit ernaast.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
Daarom, ik vind dat hun het samen moeten uitzoeken. En niet dat derden die 1 kant horen (van welke kant dan ook) een soort hetze moeten gaan uitvoeren d.m.v dit soort topics.
goh ik ookquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goh, ik ken beide versies.
Zou het daarom zijn dat ik me niet in dit ietwat sneue topic meng?
Oh vast, toch moet jij niet ontkennen dat het mss een leuke smeuiige bijkomstigheid is van dit topic?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:33 schreef milagro het volgende:
goh ik ook
en ik haal er geen zogenaamd hypothetische voorbeelden bij, ik put uit eigen familie nota bene voor inspiratie![]()
Anoniem, wat vind je hiervan?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:03 schreef milagro het volgende:
[..]
dat vind ik dus echt erg, weet je dat, dat instanties zoiets zeggen als de vader, in dit geval op geen enkele wijze heeft aangetoond een slechte vader te zijn, het kind op geen enkele wijze gevaar heeft gelopen, er totaal geen sprake is van onverantwoordelijk gedrag in het bijzijn van het kind.
je ontzegt de moeder toch ook niet haar kind omdat ze zo een slechte vader voor haar kind heeft uitgekozen, hetgeen toch ook onverantwoordelijk gedrag is?
ik bedoel, bepaald gedrag was er vast al voor er sprake was van zwangerschap, dat komt meestal toch niet uit de lucht vallen.
als mijn ex een alcoholprobleem zou hebben toen ik hem ontmoette, en ik dan toch met hem in zee zou gaan en er dan een kind mee maak omdat kind dan meteen bij hem weg te houden omdat hij drinkt, dan is dat toch ook bizar
het is gewoon een feit dat moeders sterker staan, haar verhaal toch vaak als eerste de andere partijen (vrienden, kennissen , instanties) bereikt, en haar verhaal eerder of makkelijker geloofd wordt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:37 schreef Anoniem het volgende:
Oh, daar ben ik het wel mee eens. Dat er veel te makkelijk zelfs door instanties besloten wordt dat een vader maar niks meer moet mogen, vanwege iets dat niet direct met het vaderschap te maken heeft.
Ik geloof je wel, jij hebt het topic ook niet geopend toch.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:31 schreef milagro het volgende:
[..]
dat gebeurt helemaal niet, Vivi, dat is jouw interpretatie en die zit ernaast.
je had me ook via PM erover kunnen aanspreken ipv zo'n laf testje te doen, dan had je meteen te horen gekregen dat het wmb geen gerichte actie is
damn, het maakt niet uit wat ik zeg, geloof ik , hè, je gaat het niet geloven.
maar goed, KLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR.
hoe werkt dat?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:43 schreef Anoniem het volgende:
Ja, je hebt als verwekker van het kind ook de mogelijkheid om erkenning zelf nog te regelen en dus ook omgang te vragen, via de rechtbank.
als een vrouw je niet toestaat je eigen kind te erkennen, mag ze wmb verder ook geen eisen stellen inzake geld en zorg anderzins.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
Dat vind ik echt wel heel raar dan hoor, dat dat niet tweezijdig werkt.
Als man zijnde ben je dan dus gewoon echt de lul.
maar toch, hè, het is dan de vader die er alles aan doet om ook echt vader te zijn, zwart op wit vooralsnog uiteraard, meer kans is er dan ook nog niet.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:18 schreef Anoniem het volgende:
[..]
Er kan dus wel toestemming gegeven worden voor erkenning, als de verwekker daar bij de rechter om vraagt. Op die manier krijgt hij dus toch de officiele titel van vader in de boeken.
ik wel, als de moeder zelf zo makkelijk hem tot vader maakte destijds, zonder enige inbreng van zijn kant.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:33 schreef Anoniem het volgende:
weg op verzoek
nou weet ik niet of dat bij de meneer hier het geval is, maar in mijn directe omgeving is er iemand geweest die zelf graag een kind wilde, hij niet of nog niet, zij slikte de pil, ze waren al enige tijd samen, hij vertrouwde haar gewoon, en gebruikte dus geen verdere anticonceptie, en zij bleek dus de pil helemaal niet te slikken en boem zwanger.quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:44 schreef Anoniem het volgende:
[..]
Hoezo zonder enige inbreng? Zij heeft hem vader gemaakt zonder inbreng van hem?![]()
[..]
en daarom mag hij het kind niet zien?quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:56 schreef Anoniem het volgende:
Oké.
okay, sterkte dan maar voor de betreffenden en vooral veel wijsheidquote:Op donderdag 10 mei 2007 13:23 schreef Anoniem het volgende:
Nee, sowieso is er echt helemaal nog niet duidelijk of hij straks dat kind wel of niet gaat zien of mee-opvoeden, hoor. Dus niet dat iemand al conclusies trekt, die zijn er nog niet.
Ik denk dat ik er verder ook gewoon niet te diep op in moet gaan, eigenlijk.
Ik ben Milagro niet en heb geen idee waar jij op doelt:?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef Vivi het volgende:
Het topic was om te beginnen al niet niet hypothetisch, daar ben ik slechts op in gesprongen, dat jij meteen oppikte waar ik op doelde Milagro, bewijst alleen maar mijn gelijk in deze.
Ik vind dat dingen zijn die mensen samen moeten uitzoeken. Om er een topic over te openen...het doet me een beetje denken aan dat reclame-spotje over internet pesten. Lagere school niveau.
Daarbij is het makkelijk praten vanaf de zijlijn als je niet alle ins en outs kent.
Daar gaat het inderdaad over maar vooral om het * krijgen vaders dan in zo'n situatie de kans ....*quote:En dat zeg ik, die echt wel eens haar handjes heeft laten wapperen, een borrel lust of een snuifje heb genuttigd, maar als je een kind krijgt ben je een ouder voor dat kind, en dat zit niet in het woord of het feit dat je je slurf erin hebt gehangen, maar in je gedrag!
Waar gáát dit overquote:
Dan kun je elke stelling en vraag wel gaan sluiten en is FOK! leeg.quote:ipv dit soort vage hypothetische topics te openen om een punt te gaan maken.
Who cares wat 'de FOK!kers' ervan vinden? Daar gaat het toch helemaal niet om.
hoe zit dat , petitlapin , jij bent toch advocate, hè, een vrouw kan lak hebben aan een door een rechter opgelegde bezoeksregeling , in die zin dat als ze zich er niet aan houdt, een rechter eigenlijk niet zoveel kan doen, opsluiten zal hij haar niet, een boete geven ws ook niet, zeker niet als er al een karig inkomen is en er dus kinderen mee geraakt worden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:48 schreef petitlapin2 het volgende:
boeiend onderwerp ...
Ik denk dat mijn man wel HEEL straffe streken zou moeten uithalen vooraleer ik hem de toegang tot onze kinderen zou ontzeggen ... ik hoop dat - moest het onverhoopt ooit tot een scheiding komen - ik het hoofd koel kan houden en objectief de situatie kan bekijken, en hem niet door blinde woede of frustratie hem weghou van de kinderen.
toen ik nog stage deed als advocaat heb ik zo'n schrijnende gevallen gehad ... papa's die hun kinderen niet meer mochten zien, maar de mama's wilden uiteraard wel nog dikke cash van papa om de kindjes op te voeden ( dat zijn de echte krengen).
één van die papa's heeft toen gewoon niet meer betaald, compleet illegaal natuurlijk, voor de rechter gekomen, MOEST betalen, maar deed het gewoon niet, en dan sta je daar als moeder natuurlijk.
Mama werd hoorndol, man man, die brieven naar die papa gericht, topliteratuur, pisnijdig was ze. Uiteindelijk mocht hij zijn kindjes dan toch zien van mama.... eind goed, al goed.
Je moet hoe dan ook betalen voor je kinderen. Ik kreeg 1,5 maand na de geboorte een brief van de gemeente die mij vriendelijk doch dringend verzocht een formulier in te vullen voor bijdrage aan de uitkering die zij ontvangt. Volgens mijn advocaat valt daar niet aan te ontkomen.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:05 schreef milagro het volgende:
[..]
als een vader echter dan als reactie weigert te betalen, kan er dan geen beslag gelegd worden op zijn salaris?
zijn er dan ook geen stappen die een rechter kan ondernemen ?
het is natuurlijk lastig te accepteren dat je voor kinderen die je niet mag zien, moet betalen, ik vind het ook oneerlijk en onterecht, maar omdat je er niet onderuit kan, is het ws beter om dan te denken, ik mag ze dan ms niet zien, maar ik draag hoe dan ook een steentje bij , en later als ze groot zijn, zullen ze dan iig niet kunnen zeggen, ondanks de verhalen van de moeder, dat ik me nooit wat van hen aangetrokken heb.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:51 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Je moet hoe dan ook betalen voor je kinderen. Ik kreeg 1,5 maand na de geboorte een brief van de gemeente die mij vriendelijk doch dringend verzocht een formulier in te vullen voor bijdrage aan de uitkering die zij ontvangt. Volgens mijn advocaat valt daar niet aan te ontkomen.
De zaak is nu al ruim 5 maanden in behandeling door de gemeente. Heb er verder nog niks over gehoord. Ik moet warschijnlijk (gezien mijn salaris) ruim 300 euro betalen. Dat is ongeveer 1/5 van mijn salaris van kinderen die ik nooit zie. Als het even tegenzit, moet ik met terugwerkende kracht de afgelopen maanden terugdokken, maar dat weet ik niet zeker.
In dit geval gaat het om een beinvloedbaar meisje van net 19 die stevig bij haar ouders onder de plak zit zoals ik heb begrepen, meisje is zelf nog een kind aan haar taalgebruik en emotionele toestand te lezen...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:07 schreef milagro het volgende:
en wie weet wie weet komt zij ooit bij zinnen, is er 1 iemand met een objectieve kijk op de zaak, naar wie ze wel luistert, en ik mag hopen dat ze dan ook voelt zelf wat ze niet zozeer jou, hoe naar dat ook is, maar vooral ook haar eigen kinderen heeft ontzegd, een vader die er gewoon wil zíjn voor zijn kinderen.
dat is idd wat zo iemand ook niet beseft.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In dit geval gaat het om een beinvloedbaar meisje van net 19 die stevig bij haar ouders onder de plak zit zoals ik heb begrepen, meisje is zelf nog een kind aan haar taalgebruik en emotionele toestand te lezen...
Verstand komt met de jaren, helaas groeien kindjes in die tijd flink en mis je een heleboel van hun ontwikkeling en missen zij een biologische pappa
Overigens is deze topic al gespot door haar aanhang. Die hebben mijn posts ook scherp veroordeeld blijkt. Ik heb geen idee wat ze haar omgeving heeft verteld over deze situatie, maar aangezien er niemand is die haar gedrag afkeurt, zal ze waarschijnlijk een enorm schandalig verhaal hebben verteld. Kan me niet voorstellen dat álle mensen in haar omgeving dit goedkeuren waar ze mee bezig is. Elk weldekend mens weet dat je een liefhebbende vader niet van zijn kan/mag scheiden zonder een héééle goede reden.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:07 schreef milagro het volgende:
[..]
het is natuurlijk lastig te accepteren dat je voor kinderen die je niet mag zien, moet betalen, ik vind het ook oneerlijk en onterecht, maar omdat je er niet onderuit kan, is het ws beter om dan te denken, ik mag ze dan ms niet zien, maar ik draag hoe dan ook een steentje bij , en later als ze groot zijn, zullen ze dan iig niet kunnen zeggen, ondanks de verhalen van de moeder, dat ik me nooit wat van hen aangetrokken heb.
Ik kan er niet onderuit, ik wil dat in principe ook niet. Ben nou eenmaal de verwekker of ik het nou wil of niet. Dit is een deel van de verantwoordelijkheid die ik zou moeten dragen. Maar zolang ik de kids niet zie, zou ik er niet achteraan gaan
dergelijke moeders redeneren zo "zie je wel, hij wil alleen maar geld betalen als hij ze ziet op zijn termen, zodra hij zijn zin nietkrijgt dan wil hij geen geld geven voor zijn eigen kids, dus zie je nu wat voor vent het is? als hij echt van zijn kids zou houden dan etc etc etc"
herkenbaar. Heb dat ook al naar mijn hoofd geslingerd gekregen.
je kan bij sommige vrouwen gewoon niet winnen, wat je ook doet, en je bent dan volkomen machteloos.
je durft amper nog wat te doen, want god weet ms maak je het ondanks je goed bedoelingen alleen nog maar erger, want onredelijkheid is niet in te schatten, je schat het altijd verkeerd in... zo onredelijk zal ze toch niet zijn? jawel dus.
Klopt. Dit had ik niet aan zien komen. Ik ken haar al een tijdje voordat we een relatie begonnen. Had in mijn stoutste dromen niet kunnen bedenken dat het zo zou eindigen. Als er één persoon op aarde begrip voor me heeft dan is..... niet dus.
als je maar weet dat je niet alleen bent daarin, en dat er mensen zijn die wel degelijk zien en begrijpen wat er gebeurt, wie er fout bezig is, wie niet begrijpt waar het nu echt om draait, de kinderen en niet je eigen godvergeten gelijk , en al kunnen zij/wij ook niets doen, je hebt ms toch ergens een beetje steun aan het idee.
Gelukkig leven ontzettend veel mensen met me mee. Ik ben gezegend met genoeg mensen die dag en nacht voor me klaarstaan. Toch ben je eenzaam in je strijd. D'r is (thank god!) niemand in mijn omgeving die zoiets dergelijks heeft meegemaakt. En de gene die uit elkaar zijn, hebben in goed overleg een omgang kunnen regelen. Ze zijn een luisterd oor voor me, maar hebben uiteraard geen antwoord of passend advies voor me. Kan ik ze ook niet kwakelijk nemen.
en wie weet wie weet komt zij ooit bij zinnen, is er 1 iemand met een objectieve kijk op de zaak, naar wie ze wel luistert, en ik mag hopen dat ze dan ook voelt zelf wat ze niet zozeer jou, hoe naar dat ook is, maar vooral ook haar eigen kinderen heeft ontzegd, een vader die er gewoon wil zíjn voor zijn kinderen.
Die hoop ik heb ondertussen opgegeven. Ik heb 6 maanden gewacht op een bevrijdende telefoontje. "Goh, ik kan me voorstellen hoe je je voelt. Ik zou ook niet zonder de kinderen kunnen leven" "Is er geen mogelijkheid dat we toch tot een passend oplossing kunnen komen?" "Je bent immers toch de vader van mijn kinderen"
Ook toen we vorige maand door de rechter 2 gesprekken moesten houden, zonder ouders en andere lui d'r bij, bleef ze volhouden dat dit mijn eigen schuld is en het haar goed recht is om de kinderen te beschermen tegen mij. Toen ik op een nette manier vroeg of ik asjeblieft mijn kinderen op korte termijn kon zien, kreeg ik een negatief antwoord. Ik moest maar de uitspraak van de rechter afwachtten. Rekken, rekken, rekken. Het is bijna een spelletje voor haar. Ze blijft net zolang rekken totdat ik helemaal instort en de kinderen opgeef. Dat is inmiddels gebeurd dus.
als ik gelovig was zou ik voor je bidden
maar nu hoop ik gewoon enkel heel hard met je mee![]()
Mijn geloof op betere tijden en een kans om een echte vader te kunnen zijn heb ik opgegeven. Ik ben nog jong, wie weet dat ik ooit een gelukkig gezin krijg, waar ik wél de kans om een vader te kunnen zien. Tot die tijd heb ik een hele hoop werk te verzetten op mijn leven weer op een rijtje te krijgen. Dit is een hopeloze zaak voor me. Om een vader te kunnen zijn voor mijn kinderen, ben ik afhankelijk van haar. Daar kan ik dus wel naar fluiten. Zelfs al krijg ik een omgangregeling, zal ze me hoogst waarschijnlijk op alle manier tegenwerken en mijn leven nog steeds zuur blijven maken. Het leven bestaat uit keuzes. Maar als je weet dat beide keuzes om te stoppen of door te gaan, me zullen slopen, is niet echt een fijn vooruitzicht. Alleen een wonder kan me helpen.
Doorgaans zijn de kinderen mamma niet zo dankbaar áls ze eindelijk hun vader leren kennen en blijkt dat het een schat van een man is.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:44 schreef phileine het volgende:
". Ik heb in mijn omgeving vaak genoeg gezien dat die bal dus helemaal niet wordt teruggekaatst, maar dat de zaak voor altijd verloren is. En de vervreemding tussen vader/kind is dan al zo groot dat dat bijna niet meer te repareren is.
Ik neem aan dat je mij bedoeldquote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:44 schreef phileine het volgende:
ik denk dat de treurnis vaak is dat -zoals hier eerder werd opgemerkt- soms vaders zich terugtrekken om de lieve vrede te bewaren en het niet over het hoofd van het kind willen gaan uitvechten, en dat dat dan later wordt "ja maar je hebt ons ook gewoon laten vallen daarna, c.q niet hard genoeg gevochten". Ik heb in mijn omgeving vaak genoeg gezien dat die bal dus helemaal niet wordt teruggekaatst, maar dat de zaak voor altijd verloren is. En de vervreemding tussen vader/kind is dan al zo groot dat dat bijna niet meer te repareren is.
Wat betreft het verhaal van terminator, denk ik ook dat de grote beslissingen niet bij het meisje, maar bij de ouders liggen. Die bepalen hoe en wat en waarom, en eerlijk gezegd kan ik me het vanuit een grootouderlijk standpunt ook makkelijker voorstellen waaróm ze dit doen. Niet om een oordeel te vellen over wie er fout zit en wie niet, maar omdat je in die rol nu eenmaal veel beschermender bent en het welzijn van je kind/kleinkind veel hoger stelt dan dat van iemand die je nauwelijks kent en niet eens echt mag. Ik wil daarmee niet zeggen dat het juist is, maar ik snap wel hoe het tot stand is gekomen. De oplossing? Geen idee, misschien een gezinstherapeut, en verder toch blijven doorvechten via de juridische wegen. Als je opgeeft is het echt voor altijd verloren.
Jullie komen hier alleen maar om te vertellen hoe zielig en labiel jullie zijn..zie nergens een trotse pappa of mamma..alleen maar twee emotioneel doorgdraaide pubers die omelkaar heen blijven draaien, ga beiden verder met je leven en betrek jullie kinderen daarin.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:48 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Overigens is deze topic al gespot door haar aanhang. Die hebben mijn posts ook scherp veroordeeld blijkt. Ik heb geen idee wat ze haar omgeving heeft verteld over deze situatie, maar aangezien er niemand is die haar gedrag afkeurt, zal ze waarschijnlijk een enorm schandalig verhaal hebben verteld. Kan me niet voorstellen dat álle mensen in haar omgeving dit goedkeuren waar ze mee bezig is. Elk weldekend mens weet dat je een liefhebbende vader niet van zijn kan/mag scheiden zonder een héééle goede reden.
Interessant punt. Mij word dit ook voorgehouden dat de kinderen als ze ouder zelf, vanzelf wel inzien dat het pure onzin dat hun mama papa heeft verdreven uit hun leven.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:02 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Doorgaans zijn de kinderen mamma niet zo dankbaar áls ze eindelijk hun vader leren kennen en blijkt dat het een schat van een man is.
Is het jaloezie wat dat soort vrouwen drijft?
Iets geheel voor zichzelf willen hebben omdat ze dat zelf in hun jeugd hebben gemist?
Dan is het namelijk nog een tikkie erger, je pyschische trauma's botvieren op je kids
Het zijn bijna altijd in hun jeugd ernsitg beschadigde moeder sid het doen, die zelf (en dat is het allergekste) vaak een moeder hebben gemist die schittererde door afwezigheid, nu zelf een héle goede moeder willen zin maar dat zover doordrijven dat ze bezitterlig worden en haar identiteit ontleent aan het bestaan van de kinderen, geen concurrentie dulden en *de vijand* uit willen schakelen .
Zou je asjeblieft willen stoppen met je aandachtstrekkende zielige verhalen?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:02 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je mij bedoeld![]()
Haar ouders spelen inderdaad een hele grote rol. Ik heb hun vanaf het begin niet gemogen, en hun mij niet. Deed er ook alles aan hun zo veel mogelijk te vermijden. Ik werd al van te voren gewaarschuwd door mijn omgeving dat een gezonde relatie met de ouders minstens zo belangrijk is als de relatie met je vriendin. Ik sloeg de adviezen in de wind. Gaf hun ook de schuld van de verstoorde relatie. Ik kom regelmatig bij vrienden over de vloer en heb nog nooit problemen met ouders van vrienden gekend. De vader van mijn beste vriend (waar ik al 16 jaar over de vloer kom) ziet me zelfs al zoon en ik hem als 2e vader. Heb er dus nooit energie in gestoken om de relatie te verbeteren. Dat is dus 1 van mijn grootste fout gebleken. Op het moment dat ze zwanger raaktte trok ze steeds meer naar haar ouders toe. Toen de kinderen geboren waren, en zij totaal geen aandacht meer voor mij had, maar veel meer voor haar ouders die de kinderen veel meer te bieden had dan ik. Had geen geld, huis, en was nog in de war dat ik plotseling vader werd zonder enige vorm van voorbereiding.
Dit is mijn grootste fout die mijn kop heeft gekost. Gewoon een typisch geval van vraag en aanbod. En ja, dan trek ik zwaar aan de kortste eind.
Ik kan je geen ongelijk geven.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Jullie komen hier alleen maar om te vertellen hoe zielig en labiel jullie zijn..zie nergens een trotse pappa of mamma..alleen maar twee emotioneel doorgdraaide pubers die omelkaar heen blijven draaien, ga beiden verder met je leven en betrek jullie kinderen daarin.
Ze kan me nergens mee pakken, alleen met mijn kinderen. Dat weet ze donders goed. Ik snap haar ene kant ook wel hoor. Het is niet dat ik niks begrijp waarom ze zo reageert. Mensen die ik niet vertrouw (terecht of onterecht) ook niet zomaar het meest dierbare bezit "uitlenen"quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:08 schreef milagro het volgende:
ik snap de woede van de moeder, maar ik zal nooit nooit snappen dat je iemand dan op die manier terugpakt, jezus, jat zijn autosleutels en sjees langs alle flitspalen met 100 km per uur of zo, damn, maar zo
Pff, heb je niets beters te doen dan in degaten te houden wat anderen misschien over je denken?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:48 schreef Eliminator20 het volgende:
. Die hebben mijn posts ook scherp veroordeeld blijkt.
Je wist dus al vanaf de eerste maand dat ze zwanger was, had dus gewoon 8 maanden te tijd om veel dingen te regelen, je hebt véél vrienden schreef je ergens? Netwerkjes genoeg, huisje regelen, je salaris koesteren en zoveel mogelijk opzij zetten, je verdient ongeveer ¤1500 schreef je elders, zonder vaste lasten kun je daar heel veel van sparen, tijd genoeg gehad...misschien grepen haar ouders aan het eind van die gewenningsperiode i omdat zij zagen dat jij geen enkele verantwoordelijkheid nam?quote:Op het moment dat ze zwanger raaktte trok ze steeds meer naar haar ouders toe. Toen de kinderen geboren waren, en zij totaal geen aandacht meer voor mij had, maar veel meer voor haar ouders die de kinderen veel meer te bieden had dan ik. Had geen geld, huis, en was nog in de war dat ik plotseling vader werd zonder enige vorm van voorbereiding.
Bezit, zo zie je het dus..quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:14 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ze kan me nergens mee pakken, alleen met mijn kinderen. Dat weet ze donders goed. Ik snap haar ene kant ook wel hoor. Het is niet dat ik niks begrijp waarom ze zo reageert. Mensen die ik niet vertrouw (terecht of onterecht) ook niet zomaar het meest dierbare bezit "uitlenen"
Ik heb ook mijn fouten gemaakt, maar heb er ALLES aan gedaan om dit recht te trekken. Dit ze niet kan of wil inzien is dus mijn probleem.
Ik zit blijkbaar in de verkeerde topic.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:15 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Pff, heb je niets beters te doen dan in degaten te houden wat anderen misschien over je denken?
[..]
Je wist dus al vanaf de eerste maand dat ze zwanger was, had dus gewoon 8 maanden te tijd om veel dingen te regelen, je hebt véél vrienden schreef je ergens? Netwerkjes genoeg, huisje regelen, je salaris koesteren en zoveel mogelijk opzij zetten, je verdient ongeveer ¤1500 schreef je elders, zonder vaste lasten kun je daar heel veel van sparen, tijd genoeg gehad...misschien grepen haar ouders aan het eind van die gewenningsperiode i omdat zij zagen dat jij geen enkele verantwoordelijkheid nam?
Ben jij soms nog jonger dan je ex-vriendin? Dan mijn excuses, dan kun je er nog niets aan doen.
Je loopt graag weg voor verantwoordelijkehden, zelfs hier, vluchtgedrag...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:17 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik zit blijkbaar in de verkeerde topic.![]()
dan nog staan jouw fouten in principe los van je vader zijn toch of niet?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:14 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ze kan me nergens mee pakken, alleen met mijn kinderen. Dat weet ze donders goed. Ik snap haar ene kant ook wel hoor. Het is niet dat ik niks begrijp waarom ze zo reageert. Mensen die ik niet vertrouw (terecht of onterecht) ook niet zomaar het meest dierbare bezit "uitlenen"
Ik heb ook mijn fouten gemaakt, maar heb er ALLES aan gedaan om dit recht te trekken. Dit ze niet kan of wil inzien is dus mijn probleem.
Ik reageer alleen maar op de dingen die je zelf verteld, niet op roddels van je ex-schoonouders maar op je eigen verhaal.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:18 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Raak je gefrustreerd ofzo? Doe ff normaal ja!
![]()
`quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je loopt graag weg voor verantwoordelijkehden, zelfs hier, vluchtgedrag...
Aannamequote:
Heb jij ooit in een soortgelijke situatie gezeten dan? Ik denk (en hoop) het niet voor je. Ja, ik ben gefrustreerd, is dat dan vreemd? Vind het juist fijn om me verhaal te kunnen doen en te lezen wat andere users hierover te zeggen hebben. Dat helpt enorm, je gaat je eigen situatie beter inzien. Mensen in mijn omgeving oordelen uiteraard anders dan mensen op een forum.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik reageer alleen maar op de dingen die je zelf verteld, niet op roddels van je ex-schoonouders maar op je eigen verhaal.
Wat ik bedoel, ipv zelfbeklag, recht je rug, schouders kaasrecht, hoofd omhoog en laat zien dat je ruggegraat hebt, registreer een donmiennaam en plaats daar foto's van je kindjes, lieve texten, schattige kleurtjes, etaleer je dierbaarsten, maak het zichtbaar met plaatsjes, beelden zeggen vaak meer dan woorden , zeker met het oog op liede, die emotie kun je beter overbrengen ipv zelfmedelijden.
Dan laat je een sterke pappa zien..
Hoezo mensen in je omgeving? Die kennen toch de échte Eliminator?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:28 schreef Eliminator20 het volgende:
Mensen in mijn omgeving oordelen uiteraard anders dan mensen op een forum.
Ik zoek mijn troost hier niet. Ik probeer meer inzicht te krijgen in mijn situatie. Heb je deze topic dan geopend zonder enige doel? Ik lees ook aandachtig de posts van de overige users in deze topic hoe hun tegen hun eigen situatie aankijken. De verhalen van Vivi intergreren mij ook. Uit oogpunt van een vrouw die in een soortgelijke situatie zit waar ik in zit. Ook de meningen van Milagro vind ik interessant. Joh, als iemand een mening heeft waar ik misschien wat aan kan hebben is het een win-win situatie voor mij.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hoezo mensen in je omgeving? Die kennen toch de échte Eliminator?
Daar zou je dus troost moeten vinden en niet met onbekenden.
ja, er kan beslag gelegd worden op het loon van de papa, maar dat duuuuuuuuuuuuuurt allemaal zo lang hé ... eer die zaak voor de rechter komt, meestal probeer je het dan nog in der minne te regelen, dan zegt papa: ok, ik zal betalen, maar dan doet die dat toch weer niet, en zo zijn we weer vertrokken... kan echt lang aanslepen ( want voor die moeder kost het ook weer heel veel tijd en geld om een proces op te starten).quote:Op vrijdag 11 mei 2007 00:05 schreef milagro het volgende:
als een vader echter dan als reactie weigert te betalen, kan er dan geen beslag gelegd worden op zijn salaris?
zijn er dan ook geen stappen die een rechter kan ondernemen ?
mens, wat een kotsmisselijk serpent ben jij om hier heel de tijd op eliminater te gaan scheldenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:23 schreef Loedertje het volgende:
Wat ik bedoel, ipv zelfbeklag, recht je rug, schouders kaasrecht, hoofd omhoog en laat zien dat je ruggegraat hebt, registreer een donmiennaam en plaats daar foto's van je kindjes, lieve texten, schattige kleurtjes, etaleer je dierbaarsten, maak het zichtbaar met plaatsjes, beelden zeggen vaak meer dan woorden , zeker met het oog op liede, die emotie kun je beter overbrengen ipv zelfmedelijden.
Dan laat je een sterke pappa zien..
Hoho..ik zit totaal niet in die situatie hoor.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 02:45 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Ik zoek mijn troost hier niet. Ik probeer meer inzicht te krijgen in mijn situatie. Heb je deze topic dan geopend zonder enige doel? Ik lees ook aandachtig de posts van de overige users in deze topic hoe hun tegen hun eigen situatie aankijken. De verhalen van Vivi intergreren mij ook. Uit oogpunt van een vrouw die in een soortgelijke situatie zit waar ik in zit.
Kun je nagaan, mijn schriftelijke korte reacties zijn op 1 hand te tellen, wat exen soms doen om de andere ex tot echte wanhoop te drijven is vaak toch ietsjes erger .quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:31 schreef petitlapin2 het volgende:
om hier heel de tijd op eliminater te gaan schelden.
Your point beeing?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Kun je nagaan, mijn schriftelijke korte reacties zijn op 1 hand te tellen, wat exen soms doen om de andere ex tot echte wanhoop te drijven is vaak toch ietsjes erger .
en net daarom zou je kunnen begrijpen dat eliminator door een heel moeilijke periode gaat en waarschijnlijk alle hoop kwijt is. Ik begrijp dan ook niet waarom je keihard tegen zijn posts reageert;quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:21 schreef Loedertje het volgende:
Kun je nagaan, mijn schriftelijke korte reacties zijn op 1 hand te tellen, wat exen soms doen om de andere ex tot echte wanhoop te drijven is vaak toch ietsjes erger .
Dat het dramatische vormen aanneemt als de ene ex e andere in een hoek drijft en ik denk dat je als ouder eens tien keer moet nadenken in wiens belang je dan bezig bent, zeer zeker niet in het belang van de kinderen. Waarom mensen niet gewoon verder gaan met hun nieuwe leven zonder dié partner snap ik dan nooit zo, je kan toch zoals Milagro aangaf gewoon verder gaan? Kinderen de kans geven om iets op te bouwen met beide ouders zonder allerlei kunstgrepen, chantages?quote:
Sorry, maar het *ik* gehalte in ook zijn postings is nogal hoog, het draait alleen maar om het feit dat hij wéét dat die schoonouders meelezen, hij geeft ze alleen nog meer voer om mee te gooien, dat is jammer en de kindjes hebben er zo weinig aan.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:44 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
en net daarom zou je kunnen begrijpen dat eliminator door een heel moeilijke periode gaat en waarschijnlijk alle hoop kwijt is. Ik begrijp dan ook niet waarom je keihard tegen zijn posts reageert;
Uh..ik heb geloof nergens gezegd dat ik dáár anders over denkquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:50 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat het dramatische vormen aanneemt als de ene ex e andere in een hoek drijft en ik denk dat je als ouder eens tien keer moet nadenken in wiens belang je dan bezig bent, zeer zeker niet in het belang van de kinderen. Waarom mensen niet gewoon verder gaan met hun nieuwe leven zonder dié partner snap ik dan nooit zo, je kan toch zoals Milagro aangaf gewoon verder gaan? Kinderen de kans geven om iets op te bouwen met beide ouders zonder allerlei kunstgrepen, chantages?
Vivi, stel dat jij en de vader van je kind uitelkaar gaan dan zou j het toch ook niet echt waarderen als je ex de dingen die ooit tussen jullie zijn gebeurt zou gaan gebruiken om jou uit te schakelen als ouder?
Als je het nuchter bekijkt slaat het namelijk helemaal nergens op en schiet niemand er wat mee op, zeker niet die kinderen.
Dan zal ik de strekking nogmaals melden:quote:Op zaterdag 12 mei 2007 00:34 schreef Zzyzx het volgende:
[weg]
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:33 schreef phileine het volgende:
Eliminator dus(sorry, maar qua betekenis zat ik er niet zo ver naast met terminator), wat jij waarschijnlijk niet weet is dat dit topic door loedertje is geopend om een bepaald -zeer niet hypothetisch- geval aan de orde te stellen en ik het zal haar nu irriteren dat je dat verstoort door met jouw verhaal te komen. Maar dat kan ze niet toegeven omdat ze bij hoog en laag blijft beweren dat het wel een hypothetisch topic is geopend uit compassie voor alle vaders die hun kinderen niet mogen zien.
Ik heb dit onderwerp 2 jaar geleden ook al eens aangesneden ergens hier+ 5 jaar gelden ook rond moeder-/vaderdag, ik heb nog steeds geen idee over WIE jullie het hier hebben maar goed..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:33 schreef phileine het volgende:
Eliminator dus(sorry, maar qua betekenis zat ik er niet zo ver naast met terminator), wat jij waarschijnlijk niet weet is dat dit topic door loedertje is geopend om een bepaald -zeer niet hypothetisch- geval aan de orde te stellen en ik het zal haar nu irriteren dat je dat verstoort door met jouw verhaal te komen. Maar dat kan ze niet toegeven omdat ze bij hoog en laag blijft beweren dat het wel een hypothetisch topic is geopend uit compassie voor alle vaders die hun kinderen niet mogen zien.
Dat denk ik ook maar ik begreep dat Elimiator al omringd is met psychische hulp en hartspecialisten.quote:Overigens denk ik wel dat de dingen jou in ieder geval vreselijk boven je hoofd groeien en dat je dit inderdaad niet meer zelf kunt oplossen.
dat is idd zo.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Sorry, maar het *ik* gehalte in ook zijn postings is nogal hoog, het draait alleen maar om het feit dat hij wéét dat die schoonouders meelezen, hij geeft ze alleen nog meer voer om mee te gooien, dat is jammer en de kindjes hebben er zo weinig aan.
Ze zullen alleen maar bevestiging krijgen in hun kromme denkbeelden en de redenen waarom zij vinden dat hij die kleintjes niet mag zien. Ik hoop dat de moeder snel tot inkeer komt..
Altijd? Heel kort: Nee.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:48 schreef Loedertje het volgende:
Geestelijk geweld is erger, voor die man tijdens al die ruzies, voor de kinderen toen en nadien..quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:14 schreef milagro het volgende:
Tijdens een rottige scheidingstijd, de vrouw had een ander, heeft hij zijn beheersing verloren en haar geslagen, niet ín elkaar geslagen, maar een klap uitgedeeld, hetgeen hij ook toegeeft.
en al die tijd zitten de kinderen binnen en horen papa en mama zo tekeer gaan, hetgeen uiteraard papa's schuld is...![]()
De ex van mijn kennis gebruikt dat ene moment van onbeheersdheid als excuus om de vader voor altijd uit haar leven te bannen en dat van de kinderen.
Die ene klap, hoe beschamend ook, hoe fout ook, weegt nooit op tegen de jarenlange ellende die daarvoor als straf uitgediend wordt.
De dwarsliggende ex zal in haar ogen ALTIJD een valide reden hebben om de kinderen weg te houden, voor de een is dat fysiek geweld (en dan heb ik het niet over dagelijks wekelijks 'corrigerende tikken", maar een uit de hand gelopen ruzie waarin BEIDE partijen de controle verloren) voor de andere vreemdgaan.
je voor jaren je kinderen niet meer mag zien, omdat jij toen fysiek geweld gebruikt hebt, in je blinde woede en verdriet.
Ik ben geen tegenstander van UHP's, integendeel maar ook dán hebben kinderen recht om de psychisch niet in orde of verslaafde ouder te zien al dan niet onder begeleiding, desnoods een woensdagmiddagje per twe weken bij de Mc Donalds met de gezinsvoogd .quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Altijd? Heel kort: Nee.
Mijn vrouw werkt op een adoptiebureau en daar kom je de meest afschuwelijk situaties tegen en hoe erg 't ook is, sommige mensen verdienen het niet om hun kinderen te zien.
En dat is puur gezien vanuit het kind's standpunt. Sommige mensen manipuleren zo erg, proberen hun kinderen te gebruiken als drugskoerier, zware mishandeling en nog veel meer van dat soort afschuwelijke praktijken.
Goede zaak dat in dit soort gevallen de kinderen uit het gezin geplaatst worden. Er ziten wat rotte appels tussen zeg.
Dan ben je een van de weinigen op fok!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
ik heb nog steeds geen idee over WIE jullie het hier hebben maar goed..
En dat zou psychisch ook goed zijn voor die kinderen???quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:33 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik ben geen tegenstander van UHP's, integendeel maar ook dán hebben kinderen recht om de psychisch niet in orde of verslaafde ouder te zien al dan niet onder begeleiding, desnoods een woensdagmiddagje per twe weken bij de Mc Donalds met de gezinsvoogd .
Nou, ik ken het hele verhaal, en al ben ik natuurlijk geen 24/7 erbij geweest, ik ken de man in kwestie goed genoeg om te weten dat hij deugt, alleen die ene keer niet, een klap uitgedeeld toen hij door had dat er een ander in het spel was....quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:34 schreef phileine het volgende:
[..]
Dan ben je een van de weinigen op fok!, zoals Milagro al in dit topic schrijft "half de incrowd kent in ieder geval een deel van het verhaal", niets voor jou die normaal overal van op de hoogte is loedertje, word je roestig?
Milagro, wat betreft jouw verhaal, natuurlijk zijn dat hele schrijnende voorbeelden. Het zijn ook vaak de vaders die het makkelijkste geprovoceerd worden omdat ze zo machteloos zijn. En dan is de straf voor een keer je zelfbeheersing verliezen wel erg groot. Maar ik vind het altijd vreselijk moeilijk hierover te oordelen als je alleen maar een stukje van het verhaal kent.
Ik vind wel dat er zoveel mogelijk moet worden geprobeerd om de vader de kinderen te laten zien en te leren kennen, desnoods met toezicht erbij als je de boel echt niet vertrouwt.
Je liegtquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik heb dit onderwerp 2 jaar geleden ook al eens aangesneden ergens hier+ 5 jaar gelden ook rond moeder-/vaderdag, ik heb nog steeds geen idee over WIE jullie het hier hebben maar goed...
in het geval van een het chronisch af laten wetende vader is het idd een andere zaak, net zo goed als de gevallen die Popolon opnoemt.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:45 schreef p_iglet het volgende:
[..]
En dat zou psychisch ook goed zijn voor die kinderen???
Ouders die 99% van de tijd niet op komen dagen? Die in telefoongesprekken met kind dingen beloven die ze keer op keer niet waarmaken.
Het wordt in sommige gevallen tot in den treuren geprobeerd met gezinsvoogden en bezoekjes onder begeleiding, maar wat mij betreft houd het een keer op.
Namelijk wanneer het kind beter af is zonder de stress en de teleurstelling van de bezoekjes/telefoontjes.
Dan is een kind wat mij betreft beter af zonder contact met de natuurlijke ouders, maar in een stabiele situatie in een langdurig pleeggezien of bij adoptieouders.
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 17:34 schreef phileine het volgende:
Dan ben je een van de weinigen op fok!, zoals Milagro al in dit topic schrijft "half de incrowd kent in ieder geval een deel van het verhaal", niets voor jou die normaal overal van op de hoogte is loedertje, word je roestig?
Ik vind wel dat er zoveel mogelijk moet worden geprobeerd om de vader de kinderen te laten zien en te leren kennen, desnoods met toezicht erbij als je de boel echt niet vertrouwt.
Je slaat de spijker op zn kop !quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:52 schreef milagro het volgende:
[..]
nee.
en andersom eigenlijk ook wel, mits er geen sprake was van misbruik, mishandeling of soortgelijk naar en gevaarlijk gedrag.
* Loedertje heeft hier geen vriendenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:56 schreef phileine het volgende:
ik vind het prima als je voor je vrienden opkomt,
ik doelde ook niet zozeer op de dames hier die dat evt doen, maar in het algemeen, het verhaal vd moeders bereikt mensen vaak het eerst en soms als enige versie.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:50 schreef phileine het volgende:
Milagro, bij de gevallen in mijn omgeving ken ik eigenlijk vooral de kant van de vaders. Ik ben dus niet zo snel geneigd de kant van de moeder te kiezen, weet niet of anderen dat wel doen? Het punt is dat de moeders meestal gewoon veel meer macht hebben omdat zij meestal het kind hebben en dat dus kunnen gebruiken om hun eigen rancune te botvieren. En ik ben het zeker met je eens dat het over het algemeen meer in de aard van vrouwen ligt om een kind daar ook voor te misbruiken. En ook dat het moreel zeer zeer verwerpelijk is om dat te doen. De mannen hebben helemaal niets om pressie uit te oefenen, behalve soms de alimentatie, maar als ze daarmee stoppen maken ze kans om helemaal al hun rechten te verliezen. Mijn hart gaat zeker uit naar de dwaze vaders en hun kinderen van de rekening.
waarom denk je dat ze die wil zien dan?quote:Op maandag 14 mei 2007 10:58 schreef Sespai het volgende:
Ik denk dat als ik mijn mening laat horen, dat ik dat toch ietwat subtieler zal doen.![]()
En natuurlijk was dit helemaal niet haar bedoeling, de breuk tussen hen en dan zelfs geen contact meer willen. Maar nu denkt ze daar wel zo over, ja.Ik vind het gewoon lastig dat ik nu, nu ze al zo ver is in haar beslissing, mijn mening pas ga geven. Maar ik denk wel dat ik echt moet proberen haar de andere kant te laten zien.
dan is het helemaal schandaligquote:Op maandag 14 mei 2007 11:23 schreef Sespai het volgende:
Ik vind een studentenkamer ook iets anders dan een huishouden. Maar hij is niet dakloos geweest ofzo, dus voor zichzelf zorgen lukt wel (ook al vindt zij van niet).
Ze wilden samen een kind. Hij meteen, zij wilde even wachten eigenlijk. Maar het liep zo en ze wilden er samen voor gaan. Nu is het uit en ziet zij er niks in hem straks alleen met het kind te laten. Dat is de situatie.
niet, als zij daarover niet meer twijfelt.quote:Op maandag 14 mei 2007 12:14 schreef Sespai het volgende:
Ze woonden samen toen ze zwanger werd. Hij niet meer op kamers dus.
Maar goed, ze voelt zich gewoon bang en niet veilig in zijn buurt, dat is the main point, geloof ik. En hoe ik daar verandering in moet brengen, in dat standpunt?
wat heeft hij dan gedaan wat zo erg is dat hij zijn eigen kind niet zou mogen zien omdat dat ook gevaar op zou kunnen leveren voor het kind?quote:Op maandag 14 mei 2007 16:38 schreef Sespai het volgende:
Heb haar vandaag gesproken en ook mijn mening gegeven of eigenlijk flink de andere kant laten zien. Ze reageerde daar heel rationeel op en ook wel luisterend, maar ze is er gewoon nog niet uit of ze die kant ook uit wil in haar beslissing. Neemt liever het zekere voor het onzekere en het zekere is zijzelf en niet hij, vindt ze. Ze vertrouwt niet op zijn capaciteiten als vader, op basis van zijn capaciteiten als vriendje, zoon, broer, vriend, werknemer... als mens. Of dat terecht is moet een rechter dan waarschijnlijk gaan uitzoeken.![]()
Nee, hij heeft denk ik niks vreselijks gedaan. Tenminste: geen ernstig geweld of een moord gepleegdquote:Op maandag 14 mei 2007 16:59 schreef milagro het volgende:
of heeft hij iets vreselijks gedaan, zo erg, dat het kind dus echt gevaar zal lopen met hem alleen?
ja, minimaal dat dusquote:Op maandag 14 mei 2007 17:12 schreef Sespai het volgende:
[..]
Nee, hij heeft denk ik niks vreselijks gedaan. Tenminste: geen ernstig geweld of een moord gepleegd, geen (niet-eigen) kinderen verwaarloosd, hij is niet verslaafd aan harddrugs, drinkt wel elke dag een biertje of wat.
Ik weet niet wat voor soort dingen jij bedoelt?
en weer die persoonlijjkheid en achtergrond, wat bedoelt ze dan toch precies daarmee.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:11 schreef Sespai het volgende:
Ze heeft wel over de andere kant nagedacht, maar helaas is dit toch wel haar sterke gevoel. Dat ze de plicht heeft als moeder haar kind niet in een onzekere positie te brengen en haar kind niet beschadigd te laten worden door de persoonlijkheid en achtergrond die de vader heeft.
Ik bedoelde met een rechtszaak eerder een zaak vanuit hem. Hij heeft nu niks en wil omgang (en erkenning). Hij weet dus dat ze deze kant uit denkt. Ze heeft alleen nog niks echt besloten daarin, volgens mij.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:55 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Er zijn idd gelukkig ook veel ouders die wél denken aan de kinderen i.p.v egoistisch alleen aan zichzelf maar daar gaat deze thread niet over.
ja, maar nu weet je dat het hier niet om álle gescheiden ouders gaat, dus kun je die TT ook als zodanig lezenquote:Op woensdag 16 mei 2007 15:28 schreef lady-wrb het volgende:
ik bedoel al om te beginnen de titel van dit topic.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:42 schreef lady-wrb het volgende:
ik betrek niks op mijzelf hoor, die opmerking van hierboven moet je gewoon met een knipoog bekijken.
en ik voel me ook absoluut niet aangesproken.
ik ben de ideale ex : iedere man zou van mij gescheiden willen zijn
per saldo wint ze natuurlijk wel, want wat de uitspraak ook zal zijn, als ze er geen gehoor aan geeft, kan de man niets, en de rechter ook niet meer dan haar nog eens op haar plichten wijzen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 08:13 schreef Sespai het volgende:
Het lijkt er op dat ze er toch wel echt uit is: geen rechten voor de vader en zelf dus alles kunnen controleren aan eventueel contact. Ik denk dat er dan een rechtszaak komt en dat ze die never-nooit gaat winnen.
Het knaagt aan me. Wil haar overtuigen dat het niet goed is. Helaas voel ik geen mogelijkheden om dat te doen.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:02 schreef bixister het volgende:
ja ik vind 't ook hartstikke ergo.
Of is het juist een mogelijkheid om zijn gevoel keer op keer te raken endus een emotionele band te hebben met je ex?quote:Op maandag 14 mei 2007 20:47 schreef phileine het volgende:
Wat denkt ze nou eigenlijk concreet wat er mis kan gaan? Of is het eigenlijk vooral een excuus om niets meer met hem te maken te hoeven hebben, want dat is natuurlijk het makkelijkste?
Idd ~!quote:Ik vind dat als hij goed genoeg was om een kind mee te maken, hij ook goed genoeg moet zijn om dat kind te kunnen zien.
Inderdaad. Net zoals je als vrouw een machtsmiddel hebt (het kind), heb je als man een machtsmiddel (geld). Dat moet je wel durven inzetten, en verder kijken dan het eerste 'nadeel' dat er lijkt te zijn (direct benadelen van het kind). Als je daarmee bereikt dat je toch je kind mag zien, dien je meer het belang van het kind dan altijd maar braaf te betalen...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:17 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ja, er kan beslag gelegd worden op het loon van de papa, maar dat duuuuuuuuuuuuuurt allemaal zo lang hé ... eer die zaak voor de rechter komt, meestal probeer je het dan nog in der minne te regelen, dan zegt papa: ok, ik zal betalen, maar dan doet die dat toch weer niet, en zo zijn we weer vertrokken... kan echt lang aanslepen ( want voor die moeder kost het ook weer heel veel tijd en geld om een proces op te starten).
nu is er in belgië de DAVO opgericht ( dienst voor alimentatievorderingen), maar het schijnt dat die dienst ook helemaal vierkant draait...
soms is het natuurlijk compleet onterecht dat de vader weigert te betalen, maar voor dat soort serpentmoeders die alles willen krijgen maar niets willen geven, is het de enige oplossing. Ik zou als vader dus gewoon NIET betalen als ik mijn kinderen niet mag zien, dat meen ik.
nu, blijkbaar denken vooral moeders er toch anders over.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:08 schreef Anitra het volgende:
Ik snap niet dat ouders de keuze maken voor hun kinderen of ze hun vader of moeder niet mogen zien. Dat is nog altijd de keuze van het kind als he daar oud en wijs genoeg voor is en tot die tijd behoor je er beide te zijn voor je kind.
Het is en blijft een kind van jullie 2-en!
En een kind is geen eigendom!!
weliswaar over de grens, maar toch, het kán dus wel, zij het eldersquote:Rechters komen op voor gescheiden vaders
Uitgegeven: 16 juli 2007 12:42
LONDEN - Hoge Britse rechters hebben een stevige waarschuwing gegeven aan gescheiden moeders die hun kinderen bij de vader weghouden.
Rechters zullen er voortaan eerder voor kiezen om de kinderen bij de moeder vandaan te halen en de opvoeding van het kroost aan de vader toe te wijzen. Dit berichtte de Britse krant The Guardian maandag.
De waarschuwing geeft een hardere lijn aan van de Britse justitie die in het verleden dit laatste middel nauwelijks inzette. Volgens de wet moeten rechters oordelen in het belang van de kinderen als de ouders zijn gescheiden.
Meestal kiezen rechters ervoor dat kinderen beide ouders intensief blijven zien, maar sommige moeders negeren deze instructies volledig tot vaak grote frustratie van de vaders.
Contact
De waarschuwing volgt op twee recente zaken waarin het hooggerechtshof het beroep afwees van moeders die eerdere instructies van de rechtbank niet naleefden. In de meest recente zaak had een gescheiden moeder ervoor gezorgd dat haar dochter en de vader vier jaar lang geen contact met elkaar hadden. Hierdoor was de vader een vreemde geworden voor zijn dochter, aldus justitie.
De rechtbank wees daarop de opvoeding van het meisje aan de vader toe, waarop de moeder in hoger beroep ging en de zaak verloor.
Rechten
Verscheidene organisaties in Groot-Brittannië komen op voor de rechten van gescheiden vaders die van de moeders geen contact met hun kinderen mogen hebben, zoals Fathers 4 Justice.
De vraag die belangrijk is, wat schieten de kinderen ermee op?quote:Op maandag 16 juli 2007 15:18 schreef lady-wrb het volgende:
even iets heel anders: kan je een vader ook dwingen de omgangsregeling na te komen?
of moet ik voor een serieus antwoord in wgr zijn?
Zou geweldig zijn als NL deze trend ging volgen om zo de wraaklustige monsters op hun nummer te zettenquote:Op maandag 16 juli 2007 14:50 schreef milagro het volgende:
[..]
weliswaar over de grens, maar toch, het kán dus wel, zij het elders
Ik gaf lady_wrb gewoon antwoord op haar vraag, Loedertje.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:10 schreef Loedertje het volgende:
Macka66, buiten de rechtsdwangmiddelen die er zijn, wat schieten KINDEREN daarmee op
Ik kan daar echt zo kwaad om worden! Ik heb mijn ex achter zijn vodden aan gezeten om tot een bezoekregeling te komen omdat het nu eenmaal ook zijn kind is. Niet dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt, maar Het is aan mijn dochter te bslissen of ze contact wil of niet en daar he ik gewoon niks over te zeggen, hoe hij ook doet.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:15 schreef milagro het volgende:
[..]
nu, blijkbaar denken vooral moeders er toch anders over.
die kennis van mij ook, hij mag zijn kinderen zien 2 uur per maand, onder begeleiding, daarvoor mag hij dan wel eerst tig km rijden, van hier naar Overijssel.
als hij dan zegt dat hij dat van de zotte vindt, dan krijgt hij "aha, dus zoveel heb jij dus over voor je kinderen, nu dan weet ik dat!" ......
madame kan de meest idiote eisen stellen, compleet overbodige dure spullen willen om dan bij de ex aan te kloppen, wederom onder het mom van 'laat maar eens zien wat je over hebt voor je kids' en als hij dan tegensputtert omdat het gewoon weggegooid geld is, dan is het weer hommeles, nu ja, dat is het sowieso al, maar er kan nog meer bij, zo vindt de lieftallige moeder.
ondertussen zit papa er compleet doorheen en mama heeft alles toppie voor elkaar, leuk huisje, leuke kindertjes, leuke vriendenkring die pa compleet geroyeerd heeft, dankzij de dramaverhalen van mama en als zout in de wonden houdt mama een vrolijk internetdagboek bij opdat papa kan zien hoe leuk haar leven is, hoe leuk zijn kinderen het doen zónder hem.
![]()
Ken genoeg mensen die getrouwd zijn geweest (omdat hun vrienden dat ook zijn) en ze kids hebben (omdat hun vrienden die ook hebben) en dat ze nu gescheiden zijn (omdat hun niet hetzelfde zijn als hun vrienden)quote:Op maandag 16 juli 2007 10:59 schreef Tante.Olivia het volgende:
Ken ook iemand die haar kind en zichzelf helemaal wil afschermen van de vader. Ook terwijl er geen grote dingen gebeurd zijn, zoals eerder als voorbeelden genoemd in dit topic. Vind het stom, maar wat kan ik er aan doen?![]()
Als je het mij vraagt doe je er in elk geval 2 mensen kwaad mee (vader en kind) en krijg je later hoe dan ook dat kind tegen je.
erecode of eerwraak of wat dan ook...dat past niet in mijn straatje. Ik kan daar niets aan doen.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:21 schreef phileine het volgende:
nou dat is nu vaak het treurige olivia, als zo'n kind lang genoeg door de moeder wordt gebrainwashed dan zit die afkeer van pappa er vaak erg hard ingebakken. En reken daar dan bij dat de vaders het op een gegeven moment opgeven om nog contact te zoeken, omdat niets werkt en omdat ze het gezin niet helemaal op zijn kop willen zetten in het belang van het kind, dan krijgen ze dus later het verwijt naar hun hoofd dat ze niet genoeg hebben gedaan om contact te zoeken.
Graaf_Tell, ik denk dat in veel van die gevallen die jij noemt het ook om een soort erecode gaat. Het is voor mannen in sommige culturen een enorme afgang als ze niet het "beheer" hebben over hun eigen kinderen. Daarom lossen ze het dan op die manier op.
Voorzover ik weet niet. Het is een omgangsrecht, geen plicht. Die regelingen zien vooral op niet meewerkende ouders (vaak moeders), maar niet op vaders die geen contact willen met hun kind. Ik zou niet weten hoe je iemand kan dwingen contact te hebben als hij dat niet wil.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:18 schreef lady-wrb het volgende:
even iets heel anders: kan je een vader ook dwingen de omgangsregeling na te komen?
of moet ik voor een serieus antwoord in wgr zijn?
ik weet niet of ik mag zeggen dat hij niet wil, maar eigenlijk is er heel vaak iets waardoor het hem niet uitkomt en afzegt, of wil ruilen van weekend. (meestal heel vlak voor het bewuste weekend zodat ik voor een voldongen feit werd gesteld en mijn plannen weer in de kast kon zetten)quote:Op dinsdag 17 juli 2007 01:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voorzover ik weet niet. Het is een omgangsrecht, geen plicht. Die regelingen zien vooral op niet meewerkende ouders (vaak moeders), maar niet op vaders die geen contact willen met hun kind. Ik zou niet weten hoe je iemand kan dwingen contact te hebben als hij dat niet wil.
dat is erg jammer voor die vrouw, want op die manier maakt ze het zichzelf ook onnodig moeilijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 07:38 schreef Tante.Olivia het volgende:
Dat is ook een nare situatie, lady-wrb.![]()
De vrouw die ik ken heeft besloten dat het te lastig is om met hem te dealen in haar leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |