abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2007 @ 01:22:40 #51
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49211490
Gesteld dat dat zo is gegaan is dat idd niet netjes nee, maar of dat daadwerkelijk zo is gegaan, hypothetisch dan he, blijft natuurlijk speculatie door ons.
Achteraf kan het ms ook wel zo gebracht worden natuurlijk
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 01:23:05 #52
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49211499
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:47 schreef Vivi het volgende:

Maar ik vind niet dat je hiervoor een algemeen antwoord kan geven, het hangt van veel te veel factoren af, en de veiligheid van kinderen KAN en MAG je niet mee gokken vind ik...

Laten we als voorbeeld nemen: een man die zijn zwangere vrouw in de buik stompt..of ze nu wel of niet het bloed onder zijn nagels vandaan haalde, laten we nog in het midden..maar zou jij je kind daar graag aan meegeven, hypothetisch gezien?
Ik gaf mijn kind idd mee aan zijn vader ondanks alles, hij heeft tot op heden ons kind nog nooit geslagen..

Het voorbeeld is wel grappig trouwens aangezien de waarheid van de vrouw ook anders kan zijn, het is haar beleving/waarhied en het hoeft niet te betekeken dat er werkelijk door gestomp een dreigende vroegtijdige geboorte was toch?
Want doorgaans gaat zo'n getroffen vrouw na zo'n incident direct naar de dokter...uit angst voor het ongeboren kind .
Tenminste, dat heb ik wel gedaan..
Toch laat ik mijn kind naar zijn vader gaan..raar hé?
pi_49211682
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:21 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Milagro, wil jij niet soms mijn psychiater worden? In deze thread heb je al meer zinnigs gezegd dan mijn psychiaters is 5 maanden tijd.
nou, uhm, ik praat natuurlijk in jouw straatje, hè, maar goed.... ik denk dat jij gewoon lekker moet gaan slapen en je niet zo laten meeslepen door onze hypothetische woede

begrijpelijk, hoor, maar wij praten over dingen die ons niet direct aangaan, of tenminste mij niet, alleen zijdelings meegemaakt heb, dus de evt emoties die wij, ik heb , laat ik zo dadelijk net zo makkelijk weer achter als ik dit topic uitloop.
voor jou ligt dat anders.

het is gewoon een hopeloze zaak voor een man, als je een rancuneuze onredelijke ex getroffen hebt, die je straft voor een (vermeende) misstap en zichzelf dan misstappen gunt en daar de eigen kinderen voor gebruikt.

wonderlijk dat ze dat niet beseffen, niet over de grenzen van hun vermeende gelijk heen kunnen kijken, zo op hun strepen staan, dat ze niet zien dat hun eigen kind eronder ligt.

[ Bericht 1% gewijzigd door milagro op 10-05-2007 01:40:43 ]
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 01:42:52 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49211911
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:08 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Tja.. dat is dus ook 1 van de problemen waar ik tegen aan loop, en wat mijn ex goed tegen mij kan gebruiken. Mijn kinderen zijn nog zó jong, dat ze wettelijk gezien de eerste 2 levensjaren totaal afhankelijk zijn van hun moeder zodat er geen regeling kan komen dat ik mijn kinderen ophaal en weer thuisbreng.
Wat is dat nou voor onzin>?
Een zichzelfrespecterende volwassen vrouw schakelt haar eigen racuneuze gevoelens uit en gunt een kind zijn vader.. in jou geval , je bent zelf net zo piepjong en onrijp als de moeder van je kinderen, is het dubbel zo moeilijk vrees ik en kun je die volwassenheid van beide kanten niet verwachten, je kids staan onder toezicht neem ik aan?
pi_49213978
dat ze dan toch hem dat moet gunnen.
natuurlijk ben je dan bezorgd.
maar hoe kan hij ooit bewijzen die verantwoordelijkheid aan te kunnen als je hem nooit de kans geeft.

je zult versteld staan soms hoe flierefluiters wel aan orde en regelmaat vasthouden als hun eigen kind er mee gemoeid is.
dat is wat de dames nogal eens vergeten, het is ook ZIJN eigen vlees en bloed.

iedere moeder die voor het eerst haar kind "meegeeft" is bezorgd, maar verdomme je laat je kinderen iedere dag achter bij mensen die je eigenlijk niet kent "juffen en meesters" , die god weet van voor levensstijl hebben en de eigen vader van je kind ontzeg je dat omdat jij zelf toevallig mot met hem hebt?

houden die moeders ook hun kinderen weg bij oma's en opa's als dat even niet zo lekker loopt tussen ma en grootouders?
leer eens zelf volwassen en verantwoordelijk te zijn door je kind zijn of haar vader te gunnen, ongeacht hoe die vader als partner was, want dat hoeft totaal niet te sporen met hoe hij als vader is.

en hoe hij is, dat moet hij wel mogen en kunnen laten zien.
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 08:28:48 #56
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49214072
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:28 schreef lady-wrb het volgende:
en hoe zit het andersom?
hoe bedoel je?

als de vrouw vermeend "niet deugt", bedoel je?
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 08:34:27 #58
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49214114
ik bedoel wat als de vader vaak bezoekafspraken niet nakomt?
of maandenlang niets van zich laat horen?
of een oma die niks meer laat horen aan dr kleinkind omdat ze zware mot heeft met de moeder.
pi_49214116
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:30 schreef milagro het volgende:

[..]

hoe bedoel je?

als de vrouw vermeend "niet deugt", bedoel je?
Met al die emancipatie zie je dat wel steeds meer gebeuren.
***** Kraak.....
pi_49214204
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:34 schreef lady-wrb het volgende:
ik bedoel wat als de vader vaak bezoekafspraken niet nakomt?
of maandenlang niets van zich laat horen?
of een oma die niks meer laat horen aan dr kleinkind omdat ze zware mot heeft met de moeder.
nu ja, als een vader of oma zelf geen belangstelling voor het kind heeft, dan zet je het kind natuurlijk niet af voor zijn of haar deur.

dat is een andere situatie waar een (groot)ouder zelf kiest voor weinig of geen kontakt, wat natuurlijk vooral inzake de vader schandalig is, maar je kan iemand niet dwingen dan, helaas.

of ms niet helaas, hoe hard het ook is, wat heb je aan een vader die jou enkel maar ziet als verplichting.
het is alleen lastig dat aan het kind in kwestie uit te leggen, vreselijk

maar net zoals je bij een tegenwerkende moeder enkel maar een beroep kan doen op haar redelijkheid, kun je dat in dit geval ook, dwingen gaat niet werken, en echte stappen ondernemen kun je niet.

iin beide gevallen geeft de welwillende ouder dus vaak maar op naar verloop van tijd, wat ws precies de bedoeling van de volhard(st)er is.
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 08:51:40 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49214367
ik heb het er verder ook nooit over, alleen het kind vraagt wel eens: waarom komt papa me nooit ophalen? ik zeg dan maar dat hij het heel druk heeft.
mijn zegt altijd dat ik gewoon moet zeggen dat zijn pa andere dingen belangrijker vindt, maar dat wil ik niet, daar raak ik alleen het kind maar mee.
pi_49214381
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:40 schreef milagro het volgende:

Verhaal
Sorry Milagro maar 't lijkt me eng om je als Oma te hebben ofzo, ik weet niet waarom maar toch lijkt 't me eng.
***** Kraak.....
pi_49214416
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:51 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb het er verder ook nooit over, alleen het kind vraagt wel eens: waarom komt papa me nooit ophalen? ik zeg dan maar dat hij het heel druk heeft.
mijn zegt altijd dat ik gewoon moet zeggen dat zijn pa andere dingen belangrijker vindt, maar dat wil ik niet, daar raak ik alleen het kind maar mee.
lastig, ik zou ook niet weten wat te zeggen behalve vage smoesjes, maar zo direct zijn zou ik ook niet doen, idd niet om de vader te ontzien , maar het kind.
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 08:58:02 #64
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49214463
ik vind milagro niet eng hoor, kraaksandaal.

mijn ouders hadden toen ik nog klein was (een jaar of 5 ofzo) mot met mijn opa en oma.
ik kan me nog herinneren dat ik me als klein kind heel raar voelde om met mijn moeder en mijn oma in de wachtkamer van de huisarts te zitten.
zo klein als ik was voelde dat ik loyaal moest zijn naar mijn moeder, terwijl ik ook naar mijn oma wilde.
zoiets wilde ik mijn kind besparen.
pi_49214548
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 08:58 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind milagro niet eng hoor, kraaksandaal.

mijn ouders hadden toen ik nog klein was (een jaar of 5 ofzo) mot met mijn opa en oma.
ik kan me nog herinneren dat ik me als klein kind heel raar voelde om met mijn moeder en mijn oma in de wachtkamer van de huisarts te zitten.zo klein als ik was voelde dat ik loyaal moest zijn naar mijn moeder, terwijl ik ook naar mijn oma wilde.
zoiets wilde ik mijn kind besparen.
dat zinnetje snap ik even niet

zelf heb ik een poos lang ruzie gehad met mijn moeder, jaren terug, maar mijn kinderen gingen al die tijd gewoon naar haar toe, hoefden niet te kiezen en ik hoorde ze ook niet uit over oma, behalve dan "was het gezellig? mooi zo!" .
heb ze destijds ook uitgelegd dat die ruzie iets was tussen oma en mij, dat dat heus wel weer goed kwam (hetgeen ook gebeurd is) maar nu even niet!

ik snap ook niet zo wat daar nu zo lastig aan is, is het trots, rancune, angst dat het kind de andere partij leuker vindt, de andere kant van het verhaal te horen krijgt? waarom die starheid als er geen sprake is van mishandeling/misbruik?
pi_49214869
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:04 schreef milagro het volgende:

[..]

dat zinnetje snap ik even niet
Daarom ben je soms eng.
***** Kraak.....
pi_49214943
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:21 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Daarom ben je soms eng.
ik ben altijd eng, dus flikker nu maar weer op, pikkebaas en ga elders lopen vervelen.

en ik zeg dit met de beste bedoelingen uiteraard, hè, niets persoonlijks
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 09:38:54 #68
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49215209
Dat de ruzies tussen hem en zijn ex niets zeggen over de relatie die hij met zijn kind zou moeten kunnen opbouwen.
In geval van een enrome cokeverslaving acht ik het niet raadzaam dat zo'n pappa bijvoorbeeld een week lang voor een kind moet zorgen maar 1/2 dagen in de week zou moeten kunnen lijkt mij...

[ Bericht 30% gewijzigd door Lois op 20-05-2007 21:50:32 ]
pi_49215301
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:41 schreef Anoniem het volgende:
Wist je dat een kinderrechter behoorlijk gevoelig is voor verdovende middelenk, óók als het gebruik alleen maar plaatsvindt bij uitgaan?
als het gebruik alleen maar plaatsvindt bij uitgaan, wie vertelt dat de rechter dan?

de moeder ws.
moet je ook eens over nadenken waarom ze dat doet en wat dat over haar zegt

[ Bericht 1% gewijzigd door NJ op 21-05-2007 13:52:30 ]
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 09:45:50 #70
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49215385
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:41 schreef Anoniem het volgende:
Wist je dat een kinderrechter behoorlijk gevoelig is voor verdovende middelen, óók als het gebruik alleen maar plaatsvindt bij uitgaan?
Yep maar je vroeg om *onze* mening
En zoals Milagro al zegt, als het alleen tijdens het uitgaan is dan kan de pappa waarschijnlijk best een dag zonder en is hij zich waarschijnlijk dan best bewust van het feit dat hij de verantwoording heeft voor een kleintje.
Tenzij de moeder alles uit de kast trekt en blijft hameren op het uitgaans-coke-gedrag van de vader omdat zij absoluut niet wil dat pappa het kind ziet.

[ Bericht 1% gewijzigd door NJ op 21-05-2007 13:52:45 ]
pi_49215409
Ik ken uit mijn omgeving genoeg verhalen van moeders die hele rare verhalen op gaan hangen om er maar voor te zorgen dat papa zijn kind niet meer te zien krijgt. Ik begrijp dat nooit eigenlijk.

Nu moet ik daarbij ook zeggen dat ik bijv. héél blij ben dat ik met mijn ex samen geen kinderen heb, want ik zou ze ook niet met een gerust hart meegeven met hem. Maar dan nog, zou ik daar (denk ik) wel een manier voor gevonden hebben om daar om heen te werken en toch dat contact in stand te houden.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_49215579
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:26 schreef milagro het volgende:

[..]

ik ben altijd eng, dus flikker nu maar weer op, pikkebaas en ga elders lopen vervelen.

en ik zeg dit met de beste bedoelingen uiteraard, hè, niets persoonlijks
Mijn gevoelens komen ook uit de onderbuik en ik bedoel er verder niets mee.
***** Kraak.....
pi_49215637
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:50 schreef Anoniem het volgende:

[..]

Inderdaad zou de moeder dat vertellen in dat geval.
en zou ze dat ook doen als pa in het weekend een biertje drinkt?

als er sprake recreationeel drank of drugs gebruik dan is er geen enkel probleem , lijkt me, en hoef je dat een rechter dus helemaal niet te vertellen, waarom zou je dat doen?

dat je het niet tof vindt als papa een snuif neemt als hij de zorg voor een baby heeft op dat moment, soit, maar wat hij in zijn eigen tijd doet, is zijn zaak.

[ Bericht 1% gewijzigd door NJ op 21-05-2007 13:52:59 ]
pi_49215982
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Anoniem het volgende:
Alleen hoeft zij daar natuurlijk niet zo openminded over te denken als jij en kan ze er wel gevaar in zien. Net als een kinderrechter blijkbaar, ook als die weet dat het "alleen om gebruik bij uitgaan gaat".
ja, ze wil er gevaar in zien dan, volgens mij.

drinkt zelf nooit eens een wijntje of zo?

ik zie niet zo wat er openminded aan is om dat niet af te keuren
ik drink zelf niet, ik rook niet, ik gebruik geen drugs, maar ben niet zo paranoia dat ieder gebruik van drank of drugs taboe is.

zolang er geen sprake is van stoned of bezopen op de bank hangen terwijl je kind een kamer verder in zijn wiegje ligt, zie ik niet wat er op tegen zou zijn als iemand op zijn stapavond een biertje pakt, een blowtje rookt, of een snuifje neemt.

een man hoeft toch niet zich aan de regels van de vrouw te houden, die mag toch ook zijn eigen set regels hebben?
zolang het kind er wel bij vaart , wat boeit het dan dat hij de dingen net effe anders aanpakt dan jij zelf, en wat boeit het wat de man doet als hij alleen is.

het gaat erom hoe hij is als hij SAMEN met zijn kind is, hoe hij het kind behandelt, verzorgt, aandacht geeft, liefde geeft, een leuk weekend/week/vakantie bezorgt.

als mijn kinderen terugkomen van een weekje bij papa in London en ik zie dat ze van alle meegenomen kleding amper eeen kwart gedragen hebben, moet ik alleen maar lachen
drie mannen een week alleen

ik bemoei me totaal niet met wat hij daar doet ,wat ze van hem mogen of niet mogen, zolang er geenklachten komen van de kinderen zelf, ze happy en vrolijk terugkomen van papa iedere keer, ze niet kunnen wachten tot hij weer overkomt of zij weer over kunnen naar hem, zal het me aan mijn reet roesten als papa tijdens hun afwezigheid eens een keer laveloos op de bank hangt

[ Bericht 1% gewijzigd door NJ op 21-05-2007 13:53:11 ]
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 10:31:46 #75
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49216629
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Anoniem het volgende:
Alleen hoeft zij daar natuurlijk niet zo openminded over te denken als jij en kan ze er wel gevaar in zien. Net als een kinderrechter blijkbaar, ook als die weet dat het "alleen om gebruik bij uitgaan gaat".
Dan ga ik er maar vanuit dat ze dat weekend-coke gebruik gebruikt omdat ze niet wil dat hun kindje contact heeft met pappa...en het onwijs zal benadrukken
Zelfs verslaafde moeders hebben omgangsrecht..
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:08 schreef milagro het volgende:

het gaat erom hoe hij is als hij SAMEN met zijn kind is, hoe hij het kind behandelt, verzorgt, aandacht geeft, liefde geeft, een leuk weekend/week/vakantie bezorgt.

ik bemoei me totaal niet met wat hij daar doet ,wat ze van hem mogen of niet mogen, zolang er geenklachten komen van de kinderen zelf, ze happy en vrolijk terugkomen van papa iedere keer
De uiste instelling, even je eigen gevoelens uitschakelen en alleen aan het belang van de kids denken...niet jezelf voorop stellen maar je kinderen, zoals het zou horen..

[ Bericht 1% gewijzigd door NJ op 21-05-2007 13:53:22 ]
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:37:19 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49216826
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat de ruzies tussen hem en zijn ex niets zeggen over de relatie die hij met zijn kind zou moeten kunnen opbouwen.
In geval van een enrome cokeverslaving acht ik het niet raadzaam dat zo'n pappa bijvoorbeeld een week lang voor een kind moet zorgen maar 1/2 dagen in de week zou moeten kunnen lijkt mij...
Ach kom op, dit topic is gewoon bedoeld om hier iemand neer te halen, NATUURLIJK geef je dit antwoord, anders zou de bedoeling van dit topic teloor gaan. Vraag me af of je je eigen kind 2 dagen bij een cokeverslaafde zou onderbrengen, zonder toezicht. Als het antwoord "ja" is vind ik je plat gezegd een randdebiel die z.s.m. uit de ouderlijke macht ontzet moet worden.

Gatverdamme wat een walgelijke praktijken zeg. En vooral van jou Milagro, had ik nooit verwacht dat jij hier aan zou mee werken. Op een openbaar forum notabene. Ik word er werkelijk misselijk van.
pi_49216943
Als ik erachter zou komen dat Kevin drugs gebruikt kan ik je wel vertellen dat ie zijn kind nooit weer ziet. Als je kinderen hebt moet je maar eens gaan beseffen dat je volwassen moet worden en dat dan zulke dingen niet meer kunnen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_49216960
Ik vind het ook absoluut niet goed als er ruzie's over de hoofden van de kinderen uitgevochten worden. Toch kan ik me wel voorstellen dat het gebeurt. Dan maar een slechte moeder. Maar ik kan van mezelf niet zeggen dat ik dat nooit zou doen.
Dan nog kan je met je verstand denken dit kan niet. Met je hart handel je soms toch wel eens anders. Ik wel in ieder geval.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_49217075
Hm, Milagro zei toch alleen maar dat drugs (of een pintje teveel drinken) moet kunnen tijdens het uitgaan en dat dat heel anders is dan cokeverslaafde zijn...
pi_49217179
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ach kom op, dit topic is gewoon bedoeld om hier iemand neer te halen, NATUURLIJK geef je dit antwoord, anders zou de bedoeling van dit topic teloor gaan. Vraag me af of je je eigen kind 2 dagen bij een cokeverslaafde zou onderbrengen, zonder toezicht. Als het antwoord "ja"is vind ik je plat gezegd een randdebiel die z.s.m. uit de ouderlijke macht ontzet moet worden.

Gatverdamme wat een walgelijke praktijken zeg. En vooral van jou Milagro, had ik nooit verwacht dat jij hier aan zou mee werken. Op een openbaar forum notabene. Ik word er werkelijk misselijk van.
zeg jij met je hypothetische voorbeeld, kom op nou, zeg , Vivi

maar goed, laten we het algemeen houden, en dat hielden we in principe , dus Anoniem wat vond je van mijn reactie?

eens of niet.
en ik begrijp de angst van de moeder wel, hoor, maar toch zul je je daar over heen moeten zetten.
iedere ouder die net gescheiden heeft is angstig over hoe het zal gaan, iedere 'hoofdverzorger" denkt of meent dat haar of zijn regels de beste regels zijn in het begin, zeker vrouwen hebben daar een handje van, ook ik

als je manlief de luier verschoont voor het eerst sta je er toch ook vaak achter om te checken of het wel "goed" gebeurt en jeuken je handen om het over te nemen als hij even loopt te klunsen in jouw ogen.

het is volgens mij zaak de ander de kans te geven zich te bewijzen, al vind ik dat eigenlijk al een beetje dubieus, er valt niets te bewijzen in principe, het is verdorie de vader/moeder van je kind en waarom zou hij.zij zijn eigen vlees en bloed nu te kort willen doen, moedwillig.

pas als er sprake is van dat laatste, aantoonbaar en veelvuldig, pas dan kun je gaan 'mekkeren' en op je strepen staan, of liever de strepen van je kind, het gaat immers niet om jouw gelijk, maar om het welzijn van je kind, en bij wie hij dat welzijn beleeft en hoe diegene ooit tegen jou was of nog is, doet er feitelijk niet echt toe, dat is dan effe slikken en weer aan de prioriteiten denken, je kind.

een waardeloze partner kan een fantastische ouder zijn en ik denk dat als je dat als 'bozige ex' ( en je kan heel goed alle reden hebben om bozig te zijn, uiteraard!) dan zul je vaak zien dat diie bozigheid verdwijnt, je milder wordt, vergevingsgezinder en dat vooral of alleen het NU telt, en niet het verleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door NJ op 21-05-2007 13:53:49 ]
pi_49217386
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:40 schreef MeNicole het volgende:
Als ik erachter zou komen dat Kevin drugs gebruikt kan ik je wel vertellen dat ie zijn kind nooit weer ziet. Als je kinderen hebt moet je maar eens gaan beseffen dat je volwassen moet worden en dat dan zulke dingen niet meer kunnen
alcohol mag wel?

ik heb het over af en toe, alleen met vrienden, als je kind er niet is, maar bij mama is dus, een blowtje roken of een biertje drinken, wat is het verschil en wat is het probleem.

drugs of alcoholverslaving is een ander ding, maar ook daar zijn gradaties in

Jules Deelder is in zekere zin een drugsverslaafde, gebruikt volgens mij dagelijks, maar is een liefhebbende en verantwoordelijke papa voor zijn kind geweest en nog steeds, gezien zijn relatie met zijn volwassen dochter nu.
Om maar eens een voorbeeld te noemen

ik begrijp op zich de afkeer wel, hoor, maar het is niet anders dan alcohol, met mate is er geen enkel probleem
en helemaal niet als dat ook nog eens gebeurt enkel in het "vrije" weekend, waar je niet de verantwoordelijkheid voor de kleine hebt op dat moment.

hoeveel ouders komen er niet na een avondje uit flink aangeschotent thuis en sturen dan de oppas naar huis? blijven met een toch niet bepaald heldere hoofd achter met hun kindje?
vallen ms wel als een blok in slaap en zijn de eerste uren met geen mogelijkheid wakker te krijgen?
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 11:00:05 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49217606
met erkennen heeft het kind enkel een wettelijke band met de vader. verder niets.
zonder voogdijregeling heeft pa volgens mij erg weinig te vertellen.

over wel of niet laten erkennen door de vader heb ik niks zinnigs te zeggen, behalve dat ik er spijt van heb. maar dat is puur gevoelsmatig en persoonlijk door de omstandigheden.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:01:40 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49217675
Het topic was om te beginnen al niet niet hypothetisch, daar ben ik slechts op in gesprongen, dat jij meteen oppikte waar ik op doelde Milagro, bewijst alleen maar mijn gelijk in deze.

Ik vind dat dingen zijn die mensen samen moeten uitzoeken. Om er een topic over te openen...het doet me een beetje denken aan dat reclame-spotje over internet pesten. Lagere school niveau.
Daarbij is het makkelijk praten vanaf de zijlijn als je niet alle ins en outs kent.

Maar goed, voor de algemeenheid: Mijn kind komt NIET in aanraking met drugsgebruikers, mensen die overmatig alcohol gebruiken, of mama in elkaar slaan.

En dat zeg ik, die echt wel eens haar handjes heeft laten wapperen, een borrel lust of een snuifje heb genuttigd, maar als je een kind krijgt ben je een ouder voor dat kind, en dat zit niet in het woord of het feit dat je je slurf erin hebt gehangen, maar in je gedrag!

Gelukkig denkt mijn partner er net zo over.
pi_49217740
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:54 schreef Anoniem het volgende:
Ik ben het wel eens met jullie meningen over dat het vooral wat zegt over de moeder en haar angst en haar moeite met omgang met hem. Voor haar is het "makkelijker" als ze dat met hem niet hoeft aan te gaan. Maar ja, gelukkig denkt ze ook erg aan het belang van het kind en ook aan zijn rechten, dus er is nog geen kant gekozen.
Het stomme is dat juist de mensen die er ervaring mee hebben (alleenstaande moeders, iemand van jeugdzorg en iemand van wie het zusje in een soortgelijke situatie zat) allemaal hetzelfde zeggen: niet laten erkennen!
dat vind ik dus echt erg, weet je dat, dat instanties zoiets zeggen als de vader, in dit geval op geen enkele wijze heeft aangetoond een slechte vader te zijn, het kind op geen enkele wijze gevaar heeft gelopen, er totaal geen sprake is van onverantwoordelijk gedrag in het bijzijn van het kind.

je ontzegt de moeder toch ook niet haar kind omdat ze zo een slechte vader voor haar kind heeft uitgekozen, hetgeen toch ook onverantwoordelijk gedrag is?
ik bedoel, bepaald gedrag was er vast al voor er sprake was van zwangerschap, dat komt meestal toch niet uit de lucht vallen.

als mijn ex een alcoholprobleem zou hebben toen ik hem ontmoette, en ik dan toch met hem in zee zou gaan en er dan een kind mee maak omdat kind dan meteen bij hem weg te houden omdat hij drinkt, dan is dat toch ook bizar

[ Bericht 0% gewijzigd door NJ op 21-05-2007 13:54:00 ]
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:07:07 #85
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49217891
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:03 schreef milagro het volgende:

[..]

dat vind ik dus echt erg, weet je dat, dat instanties zoiets zeggen als de vader, in dit geval op geen enkele wijze heeft aangetoond een slechte vader te zijn, het kind op geen enkele wijze gevaar heeft gelopen, er totaal geen sprake is van onverantwoordelijk gedrag in het bijzijn van het kind.

je ontzegt de moeder toch ook niet haar kind omdat ze zo een slechte vader voor haar kind heeft uitgekozen, hetgeen toch ook onverantwoordelijk gedrag is?
ik bedoel, bepaald gedrag was er vast al voor er sprake was van zwangerschap, dat komt meestal toch niet uit de lucht vallen.

als mijn ex een alcoholprobleem zou hebben toen ik hem ontmoette, en ik dan toch met hem in zee zou gaan en er dan een kind mee maak omdat kind dan meteen bij hem weg te houden omdat hij drinkt, dan is dat toch ook bizar
Dus omdat jij je kont brandt moet je kind maar op de blaren zitten? Vreemde zienswijze imo.
pi_49218059
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef Vivi het volgende:
Het topic was om te beginnen al niet niet hypothetisch, daar ben ik slechts op in gesprongen, dat jij meteen oppikte waar ik op doelde Milagro, bewijst alleen maar mijn gelijk in deze.
nee, schat daaruit blijkt dat jouw hypothetische geval helemaal niet hypothetisch was, en jij dus als eerste de boel overduidelijk persoonlijk maakte, door met dat "voorbeeld" aan te komen, wel de volgorde goed in de gaten houden, hè.
dit topic is algemeen bedoeld, mijn reacties ook, de voorbeelden die ik aandraag zijn nota fucking bene uit eigen familie en vriendenkring en vooralsnog reken ik daar fokkers niet toe, dus houd je conclusies voor je inzake bijbedoelingen.

klaar na, voor de rest scheld je me maar de huid vol via PM
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:15:18 #87
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49218209
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:11 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, schat daaruit blijkt dat jouw hypothetische geval helemaal niet hypothetisch was, en jij dus als eerste de boel overduidelijk persoonlijk maakte, door met dat "voorbeeld" aan te komen, wel de volgorde goed in de gaten houden, hè.
dit topic is algemeen bedoeld, mijn reacties ook, de voorbeelden die ik aandraag zijn nota fucking bene uit eigen familie en vriendenkring en vooralsnog reken ik daar fokkers niet toe, dus houd je conclusies voor je inzake bijbedoelingen.

klaar na, voor de rest scheld je me maar de huid vol via PM
Ik scheld je niet uit, ik heb over het algemeen veel respect voor je, maar het valt me gewoon tegen dat uitgerekend jij hieraan mee doet. En van dat hypothetische geval was, zoals ik al zei, idd een test. Dat jij het oppikte zegt toch genoeg dat je dondersgoed wist waar dit over ging/heen ging?

Maar je hebt in een ding gelijk, laten we erover ophouden.
pi_49218230
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:00 schreef lady-wrb het volgende:
met erkennen heeft het kind enkel een wettelijke band met de vader. verder niets.
zonder voogdijregeling heeft pa volgens mij erg weinig te vertellen.

over wel of niet laten erkennen door de vader heb ik niks zinnigs te zeggen, behalve dat ik er spijt van heb. maar dat is puur gevoelsmatig en persoonlijk door de omstandigheden.
die gevoelsmatigheid begrijp ik wel, althans denk ik dan, want ik weet natuurlijk niet de details, heb wel eens wat gelezen van je situatie, hier en daar op fok.

in jouw geval is het natuurlijk ook iets 'makkelijker' aangezien de vader onmiskenbaar tekort schiet en schade (verdriet) berokkent aan jullie kind, door zijn onverschilligheid, het letterlijk laat afweten.
pi_49218572
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:15 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik scheld je niet uit, ik heb over het algemeen veel respect voor je, maar het valt me gewoon tegen dat uitgerekend jij hieraan mee doet. En van dat hypothetische geval was, zoals ik al zei, idd een test. Dat jij het oppikte zegt toch genoeg dat je dondersgoed wist waar dit over ging/heen ging?

Maar je hebt in een ding gelijk, laten we erover ophouden.
het zegt enkel dat ik het verhaal ken, Vivi, zoals jij het verhaal ook kent, en half incrowd fok het verhaal kent, althans 1 versie ervan, dus niet zo raar dat ik jouw testje ( ) op pik, hè.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:27:39 #90
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49218688
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:24 schreef milagro het volgende:

[..]

het zegt enkel dat ik het verhaal ken, Vivi, zoals jij het verhaal ook kent, en half incrowd fok het verhaal kent, althans 1 versie ervan, dus niet zo raar dat ik jouw testje ( ) op pik, hè.
Daarom, ik vind dat hun het samen moeten uitzoeken. En niet dat derden die 1 kant horen (van welke kant dan ook) een soort hetze moeten gaan uitvoeren d.m.v dit soort topics.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:31:00 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49218808
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:24 schreef milagro het volgende:
Goh, ik ken beide versies.
Zou het daarom zijn dat ik me niet in dit ietwat sneue topic meng?
Laat ze het toch lekker zelf uitzoeken ipv dit soort vage hypothetische topics te openen om een punt te gaan maken.
Who cares wat 'de FOK!kers' ervan vinden? Daar gaat het toch helemaal niet om.
pi_49218820
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:27 schreef Vivi het volgende:

[..]

Daarom, ik vind dat hun het samen moeten uitzoeken. En niet dat derden die 1 kant horen (van welke kant dan ook) een soort hetze moeten gaan uitvoeren d.m.v dit soort topics.
dat gebeurt helemaal niet, Vivi, dat is jouw interpretatie en die zit ernaast.
je had me ook via PM erover kunnen aanspreken ipv zo'n laf testje te doen, dan had je meteen te horen gekregen dat het wmb geen gerichte actie is

damn, het maakt niet uit wat ik zeg, geloof ik , hè, je gaat het niet geloven.

maar goed, KLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR.
pi_49218894
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Goh, ik ken beide versies.
Zou het daarom zijn dat ik me niet in dit ietwat sneue topic meng?
goh ik ook
en ik haal er geen zogenaamd hypothetische voorbeelden bij, ik put uit eigen familie nota bene voor inspiratie
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:35:01 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49218959
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:33 schreef milagro het volgende:
goh ik ook
en ik haal er geen zogenaamd hypothetische voorbeelden bij, ik put uit eigen familie nota bene voor inspiratie
Oh vast, toch moet jij niet ontkennen dat het mss een leuke smeuiige bijkomstigheid is van dit topic?

Oh well... klaar.
Het is al te triest voor woorden zonder dit soort dingen.
pi_49218962
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:03 schreef milagro het volgende:

[..]

Anoniem, wat vind je hiervan?
de eerste alinea dan met name?

[ Bericht 1% gewijzigd door NJ op 21-05-2007 13:54:17 ]
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:41:39 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49219138
Ik vind het verhaal van jou, Anoniem, ook wel een hele lastige hoor.
Ik snap dat de moeder niet heel vertrouwen in de vader zal hebben, maar ik geloof dat ik toch ook wel vind dat hij recht heeft op het zien van het kindje.
En eigenlijk ook wel op het erkennen. Het is toch zeker ook zijn kind.

Is er eigenlijk voor mannen een mogelijkheid om een DNA test af te dwingen in zo'n geval? Vaak hoor je meer dat het andersom gebeurt, dat een vrouw om zo'n test vraagt om zo iets van de man gedaan te krijgen, maar zou dat de vader in dit geval niet ook helpen?

[ Bericht 1% gewijzigd door NJ op 21-05-2007 13:54:27 ]
pi_49219229
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:37 schreef Anoniem het volgende:
Oh, daar ben ik het wel mee eens. Dat er veel te makkelijk zelfs door instanties besloten wordt dat een vader maar niks meer moet mogen, vanwege iets dat niet direct met het vaderschap te maken heeft.
het is gewoon een feit dat moeders sterker staan, haar verhaal toch vaak als eerste de andere partijen (vrienden, kennissen , instanties) bereikt, en haar verhaal eerder of makkelijker geloofd wordt.

en vanuit die positie is het lastig voor de vader, hij moet alles ontkrachten en hoe doe je dat in godsnaam?
schuldig tot het tegendeel bewezen is in dergelijke gevallen vaak.

op de werkvloer zie je dat in zekere zin bij sexuele intimidatie, een vrouw die beweert lastig gevallen te worden door een collega zal eerder worden geloofd dan andersom, want vrouwen doen zoiets niet, joh, en als ze het doen dan vinden mannen dat toch juist ergens wel leuk?

bepaalde dingen zijn niet te ontkrachten behalve door de beschuldigende partij zelf, en dan als vermeend schuldige ben je nergens als die ander volhardend is met een zeker doel voor ogen, en sowieso in het voordeel want de vader is toch meestal degene die het pand verlaat, en de moeder wordt ten alle tijde gezien als de meest en eerst natuurlijke verzorger.

[ Bericht 0% gewijzigd door NJ op 21-05-2007 13:54:41 ]
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:46:41 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49219305
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:31 schreef milagro het volgende:

[..]

dat gebeurt helemaal niet, Vivi, dat is jouw interpretatie en die zit ernaast.
je had me ook via PM erover kunnen aanspreken ipv zo'n laf testje te doen, dan had je meteen te horen gekregen dat het wmb geen gerichte actie is

damn, het maakt niet uit wat ik zeg, geloof ik , hè, je gaat het niet geloven.

maar goed, KLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR.
Ik geloof je wel, jij hebt het topic ook niet geopend toch.
pi_49219339
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:43 schreef Anoniem het volgende:
Ja, je hebt als verwekker van het kind ook de mogelijkheid om erkenning zelf nog te regelen en dus ook omgang te vragen, via de rechtbank.
hoe werkt dat?
dat wist ik namelijk niet.

via een dna test dan enkel zeker?

even een suf ander voorbeeld, die Mel B, die heeft Eddie Murphy als vader laten registreren, althans zo stellen de media.... kan dat dan ook zomaar?
een vrouw kan dus de echte vader weigeren, maar een mogelijke vader gewoon laten registreren zonder zijn toestemming?

[ Bericht 1% gewijzigd door NJ op 21-05-2007 13:54:53 ]
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:51:52 #100
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49219445
Een man die beweert de vader te zijn van een 3-jarig kind kan geen DNA-test eisen om zijn gelijk te bewijzen.

De man en de vrouw hebben een relatie gehad, maar de moeder ontkent dat de man de biologische vader is. Wie dan wel de vader is, weigert ze te zeggen. Een andere man heeft inmiddels het kind erkend.

De man had al eerder verzocht om een omgangsregeling, maar de rechtbank had dit verzoek afgewezen. Er bestaat geen persoonlijke betrekking tussen de man en het kind. Evenmin is sprake van "family life".

De man stelt nu dat de vrouw onrechtmatig handelt door niet mee te werken aan een DNA-onderzoek. Het Burgerlijk Wetboek biedt wel aan de moeder en een kind de mogelijkheid het vaderschap van een man vast te stellen, maar deze mogelijkheid bestaat niet voor een man.

De man in kwestie vindt dat hij ook het recht heeft om zijn vaderschap te laten vaststellen. Het gerechtshof is het hier niet mee eens. De wet is op dit punt duidelijk dat een man niet kan verzoeken om vaststelling van het vaderschap.

Mocht u na de bovenstaande informatie nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met het Juridisch Loket, telefoonnummer 0900 8020. Wij zijn telefonisch te bereiken op werkdagen van 09.00 tot 20.00 uur. Indien uw vraag niet telefonisch kan worden beantwoord, kan er een afspraak worden gemaakt. Het advies van Juridisch Loket is kosteloos.

Vertrouwende u hiermee van dienst te zijn geweest, teken ik,

met vriendelijke groet,

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1423

Vreemd, ik was ook in de veronderstelling dat een man een DNA test kon eisen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')