Ik gaf mijn kind idd mee aan zijn vader ondanks alles, hij heeft tot op heden ons kind nog nooit geslagen..quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:47 schreef Vivi het volgende:
Maar ik vind niet dat je hiervoor een algemeen antwoord kan geven, het hangt van veel te veel factoren af, en de veiligheid van kinderen KAN en MAG je niet mee gokken vind ik...
Laten we als voorbeeld nemen: een man die zijn zwangere vrouw in de buik stompt..of ze nu wel of niet het bloed onder zijn nagels vandaan haalde, laten we nog in het midden..maar zou jij je kind daar graag aan meegeven, hypothetisch gezien?
nou, uhm, ik praat natuurlijk in jouw straatje, hè, maar goed.... ik denk dat jij gewoon lekker moet gaan slapen en je niet zo laten meeslepen door onze hypothetische woedequote:Op donderdag 10 mei 2007 01:21 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Milagro, wil jij niet soms mijn psychiater worden? In deze thread heb je al meer zinnigs gezegd dan mijn psychiaters is 5 maanden tijd.
Wat is dat nou voor onzin>?quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:08 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
Tja.. dat is dus ook 1 van de problemen waar ik tegen aan loop, en wat mijn ex goed tegen mij kan gebruiken. Mijn kinderen zijn nog zó jong, dat ze wettelijk gezien de eerste 2 levensjaren totaal afhankelijk zijn van hun moeder zodat er geen regeling kan komen dat ik mijn kinderen ophaal en weer thuisbreng.
hoe bedoel je?quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:28 schreef lady-wrb het volgende:
en hoe zit het andersom?
Met al die emancipatie zie je dat wel steeds meer gebeuren.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:30 schreef milagro het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
als de vrouw vermeend "niet deugt", bedoel je?
nu ja, als een vader of oma zelf geen belangstelling voor het kind heeft, dan zet je het kind natuurlijk niet af voor zijn of haar deur.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:34 schreef lady-wrb het volgende:
ik bedoel wat als de vader vaak bezoekafspraken niet nakomt?
of maandenlang niets van zich laat horen?
of een oma die niks meer laat horen aan dr kleinkind omdat ze zware mot heeft met de moeder.
Sorry Milagro maar 't lijkt me eng om je als Oma te hebben ofzo, ik weet niet waarom maar toch lijkt 't me eng.quote:
lastig, ik zou ook niet weten wat te zeggen behalve vage smoesjes, maar zo direct zijn zou ik ook niet doen, idd niet om de vader te ontzien , maar het kind.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:51 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb het er verder ook nooit over, alleen het kind vraagt wel eens: waarom komt papa me nooit ophalen? ik zeg dan maar dat hij het heel druk heeft.
mijnzegt altijd dat ik gewoon moet zeggen dat zijn pa andere dingen belangrijker vindt, maar dat wil ik niet, daar raak ik alleen het kind maar mee.
dat zinnetje snap ik even nietquote:Op donderdag 10 mei 2007 08:58 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind milagro niet eng hoor, kraaksandaal.
mijn ouders hadden toen ik nog klein was (een jaar of 5 ofzo) mot met mijn opa en oma.
ik kan me nog herinneren dat ik me als klein kind heel raar voelde om met mijn moeder en mijn oma in de wachtkamer van de huisarts te zitten.zo klein als ik was voelde dat ik loyaal moest zijn naar mijn moeder, terwijl ik ook naar mijn oma wilde.
zoiets wilde ik mijn kind besparen.
ik ben altijd eng, dus flikker nu maar weer op, pikkebaas en ga elders lopen vervelen.quote:
als het gebruik alleen maar plaatsvindt bij uitgaan, wie vertelt dat de rechter dan?quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:41 schreef Anoniem het volgende:
Wist je dat een kinderrechter behoorlijk gevoelig is voor verdovende middelenk, óók als het gebruik alleen maar plaatsvindt bij uitgaan?
Yep maar je vroeg om *onze* meningquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:41 schreef Anoniem het volgende:
Wist je dat een kinderrechter behoorlijk gevoelig is voor verdovende middelen, óók als het gebruik alleen maar plaatsvindt bij uitgaan?
Mijn gevoelens komen ook uit de onderbuik en ik bedoel er verder niets mee.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:26 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ben altijd eng, dus flikker nu maar weer op, pikkebaas en ga elders lopen vervelen.
en ik zeg dit met de beste bedoelingen uiteraard, hè, niets persoonlijks![]()
en zou ze dat ook doen als pa in het weekend een biertje drinkt?quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:50 schreef Anoniem het volgende:
[..]
Inderdaad zou de moeder dat vertellen in dat geval.
ja, ze wil er gevaar in zien dan, volgens mij.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Anoniem het volgende:
Alleen hoeft zij daar natuurlijk niet zo openminded over te denken als jij en kan ze er wel gevaar in zien. Net als een kinderrechter blijkbaar, ook als die weet dat het "alleen om gebruik bij uitgaan gaat".
Dan ga ik er maar vanuit dat ze dat weekend-coke gebruik gebruikt omdat ze niet wil dat hun kindje contact heeft met pappa...en het onwijs zal benadrukkenquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Anoniem het volgende:
Alleen hoeft zij daar natuurlijk niet zo openminded over te denken als jij en kan ze er wel gevaar in zien. Net als een kinderrechter blijkbaar, ook als die weet dat het "alleen om gebruik bij uitgaan gaat".
De uiste instelling, even je eigen gevoelens uitschakelen en alleen aan het belang van de kids denken...niet jezelf voorop stellen maar je kinderen, zoals het zou horen..quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:08 schreef milagro het volgende:
het gaat erom hoe hij is als hij SAMEN met zijn kind is, hoe hij het kind behandelt, verzorgt, aandacht geeft, liefde geeft, een leuk weekend/week/vakantie bezorgt.
ik bemoei me totaal niet met wat hij daar doet ,wat ze van hem mogen of niet mogen, zolang er geenklachten komen van de kinderen zelf, ze happy en vrolijk terugkomen van papa iedere keer
Ach kom op, dit topic is gewoon bedoeld om hier iemand neer te halen, NATUURLIJK geef je dit antwoord, anders zou de bedoeling van dit topic teloor gaan. Vraag me af of je je eigen kind 2 dagen bij een cokeverslaafde zou onderbrengen, zonder toezicht. Als het antwoord "ja" is vind ik je plat gezegd een randdebiel die z.s.m. uit de ouderlijke macht ontzet moet worden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:38 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat de ruzies tussen hem en zijn ex niets zeggen over de relatie die hij met zijn kind zou moeten kunnen opbouwen.
In geval van een enrome cokeverslaving acht ik het niet raadzaam dat zo'n pappa bijvoorbeeld een week lang voor een kind moet zorgen maar 1/2 dagen in de week zou moeten kunnen lijkt mij...
zeg jij met je hypothetische voorbeeld, kom op nou, zeg , Viviquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ach kom op, dit topic is gewoon bedoeld om hier iemand neer te halen, NATUURLIJK geef je dit antwoord, anders zou de bedoeling van dit topic teloor gaan. Vraag me af of je je eigen kind 2 dagen bij een cokeverslaafde zou onderbrengen, zonder toezicht. Als het antwoord "ja"is vind ik je plat gezegd een randdebiel die z.s.m. uit de ouderlijke macht ontzet moet worden.
Gatverdamme wat een walgelijke praktijken zeg. En vooral van jou Milagro, had ik nooit verwacht dat jij hier aan zou mee werken. Op een openbaar forum notabene. Ik word er werkelijk misselijk van.
alcohol mag wel?quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:40 schreef MeNicole het volgende:
Als ik erachter zou komen dat Kevin drugs gebruikt kan ik je wel vertellen dat ie zijn kind nooit weer ziet. Als je kinderen hebt moet je maar eens gaan beseffen dat je volwassen moet worden en dat dan zulke dingen niet meer kunnen![]()
dat vind ik dus echt erg, weet je dat, dat instanties zoiets zeggen als de vader, in dit geval op geen enkele wijze heeft aangetoond een slechte vader te zijn, het kind op geen enkele wijze gevaar heeft gelopen, er totaal geen sprake is van onverantwoordelijk gedrag in het bijzijn van het kind.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:54 schreef Anoniem het volgende:
Ik ben het wel eens met jullie meningen over dat het vooral wat zegt over de moeder en haar angst en haar moeite met omgang met hem. Voor haar is het "makkelijker" als ze dat met hem niet hoeft aan te gaan. Maar ja, gelukkig denkt ze ook erg aan het belang van het kind en ook aan zijn rechten, dus er is nog geen kant gekozen.
Het stomme is dat juist de mensen die er ervaring mee hebben (alleenstaande moeders, iemand van jeugdzorg en iemand van wie het zusje in een soortgelijke situatie zat) allemaal hetzelfde zeggen: niet laten erkennen!
Dus omdat jij je kont brandt moet je kind maar op de blaren zitten? Vreemde zienswijze imo.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:03 schreef milagro het volgende:
[..]
dat vind ik dus echt erg, weet je dat, dat instanties zoiets zeggen als de vader, in dit geval op geen enkele wijze heeft aangetoond een slechte vader te zijn, het kind op geen enkele wijze gevaar heeft gelopen, er totaal geen sprake is van onverantwoordelijk gedrag in het bijzijn van het kind.
je ontzegt de moeder toch ook niet haar kind omdat ze zo een slechte vader voor haar kind heeft uitgekozen, hetgeen toch ook onverantwoordelijk gedrag is?
ik bedoel, bepaald gedrag was er vast al voor er sprake was van zwangerschap, dat komt meestal toch niet uit de lucht vallen.
als mijn ex een alcoholprobleem zou hebben toen ik hem ontmoette, en ik dan toch met hem in zee zou gaan en er dan een kind mee maak omdat kind dan meteen bij hem weg te houden omdat hij drinkt, dan is dat toch ook bizar
nee, schat daaruit blijkt dat jouw hypothetische geval helemaal niet hypothetisch was, en jij dus als eerste de boel overduidelijk persoonlijk maakte, door met dat "voorbeeld" aan te komen, wel de volgorde goed in de gaten houden, hè.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef Vivi het volgende:
Het topic was om te beginnen al niet niet hypothetisch, daar ben ik slechts op in gesprongen, dat jij meteen oppikte waar ik op doelde Milagro, bewijst alleen maar mijn gelijk in deze.
Ik scheld je niet uit, ik heb over het algemeen veel respect voor je, maar het valt me gewoon tegen dat uitgerekend jij hieraan mee doet. En van dat hypothetische geval was, zoals ik al zei, idd een test. Dat jij het oppikte zegt toch genoeg dat je dondersgoed wist waar dit over ging/heen ging?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:11 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, schat daaruit blijkt dat jouw hypothetische geval helemaal niet hypothetisch was, en jij dus als eerste de boel overduidelijk persoonlijk maakte, door met dat "voorbeeld" aan te komen, wel de volgorde goed in de gaten houden, hè.
dit topic is algemeen bedoeld, mijn reacties ook, de voorbeelden die ik aandraag zijn nota fucking bene uit eigen familieen vriendenkring en vooralsnog reken ik daar fokkers niet toe, dus houd je conclusies voor je inzake bijbedoelingen.
klaar na, voor de rest scheld je me maar de huid vol via PM
die gevoelsmatigheid begrijp ik wel, althans denk ik dan, want ik weet natuurlijk niet de details, heb wel eens wat gelezen van je situatie, hier en daar op fok.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:00 schreef lady-wrb het volgende:
met erkennen heeft het kind enkel een wettelijke band met de vader. verder niets.
zonder voogdijregeling heeft pa volgens mij erg weinig te vertellen.
over wel of niet laten erkennen door de vader heb ik niks zinnigs te zeggen, behalve dat ik er spijt van heb. maar dat is puur gevoelsmatig en persoonlijk door de omstandigheden.
het zegt enkel dat ik het verhaal ken, Vivi, zoals jij het verhaal ook kent, en half incrowd fok het verhaal kent, althans 1 versie ervan, dus niet zo raar dat ik jouw testje (quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:15 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik scheld je niet uit, ik heb over het algemeen veel respect voor je, maar het valt me gewoon tegen dat uitgerekend jij hieraan mee doet. En van dat hypothetische geval was, zoals ik al zei, idd een test. Dat jij het oppikte zegt toch genoeg dat je dondersgoed wist waar dit over ging/heen ging?
Maar je hebt in een ding gelijk, laten we erover ophouden.
Daarom, ik vind dat hun het samen moeten uitzoeken. En niet dat derden die 1 kant horen (van welke kant dan ook) een soort hetze moeten gaan uitvoeren d.m.v dit soort topics.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:24 schreef milagro het volgende:
[..]
het zegt enkel dat ik het verhaal ken, Vivi, zoals jij het verhaal ook kent, en half incrowd fok het verhaal kent, althans 1 versie ervan, dus niet zo raar dat ik jouw testje () op pik, hè.
Goh, ik ken beide versies.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:24 schreef milagro het volgende:
het zegt enkel dat ik het verhaal ken, Vivi, zoals jij het verhaal ook kent, en half incrowd fok het verhaal kent, althans 1 versie ervan, dus niet zo raar dat ik jouw testje () op pik, hè.
dat gebeurt helemaal niet, Vivi, dat is jouw interpretatie en die zit ernaast.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
Daarom, ik vind dat hun het samen moeten uitzoeken. En niet dat derden die 1 kant horen (van welke kant dan ook) een soort hetze moeten gaan uitvoeren d.m.v dit soort topics.
goh ik ookquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Goh, ik ken beide versies.
Zou het daarom zijn dat ik me niet in dit ietwat sneue topic meng?
Oh vast, toch moet jij niet ontkennen dat het mss een leuke smeuiige bijkomstigheid is van dit topic?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:33 schreef milagro het volgende:
goh ik ook
en ik haal er geen zogenaamd hypothetische voorbeelden bij, ik put uit eigen familie nota bene voor inspiratie![]()
Anoniem, wat vind je hiervan?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:03 schreef milagro het volgende:
[..]
dat vind ik dus echt erg, weet je dat, dat instanties zoiets zeggen als de vader, in dit geval op geen enkele wijze heeft aangetoond een slechte vader te zijn, het kind op geen enkele wijze gevaar heeft gelopen, er totaal geen sprake is van onverantwoordelijk gedrag in het bijzijn van het kind.
je ontzegt de moeder toch ook niet haar kind omdat ze zo een slechte vader voor haar kind heeft uitgekozen, hetgeen toch ook onverantwoordelijk gedrag is?
ik bedoel, bepaald gedrag was er vast al voor er sprake was van zwangerschap, dat komt meestal toch niet uit de lucht vallen.
als mijn ex een alcoholprobleem zou hebben toen ik hem ontmoette, en ik dan toch met hem in zee zou gaan en er dan een kind mee maak omdat kind dan meteen bij hem weg te houden omdat hij drinkt, dan is dat toch ook bizar
het is gewoon een feit dat moeders sterker staan, haar verhaal toch vaak als eerste de andere partijen (vrienden, kennissen , instanties) bereikt, en haar verhaal eerder of makkelijker geloofd wordt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:37 schreef Anoniem het volgende:
Oh, daar ben ik het wel mee eens. Dat er veel te makkelijk zelfs door instanties besloten wordt dat een vader maar niks meer moet mogen, vanwege iets dat niet direct met het vaderschap te maken heeft.
Ik geloof je wel, jij hebt het topic ook niet geopend toch.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:31 schreef milagro het volgende:
[..]
dat gebeurt helemaal niet, Vivi, dat is jouw interpretatie en die zit ernaast.
je had me ook via PM erover kunnen aanspreken ipv zo'n laf testje te doen, dan had je meteen te horen gekregen dat het wmb geen gerichte actie is
damn, het maakt niet uit wat ik zeg, geloof ik , hè, je gaat het niet geloven.
maar goed, KLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR.
hoe werkt dat?quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:43 schreef Anoniem het volgende:
Ja, je hebt als verwekker van het kind ook de mogelijkheid om erkenning zelf nog te regelen en dus ook omgang te vragen, via de rechtbank.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |