abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2007 @ 23:48:04 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49208648
Zo, geen idee waar dit thuishoort maar ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat er ouders zijn die denken hun ruzies en wraakgevoelens uit te spelen over hoofdjes van kinderen.

Ben ik zo raar als ik zeg dat een kind ALTIJD recht heeft op contact met beide ouders?
pi_49208697
Dit is wel enorm generaliserend hè....
BanPan
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2007 @ 23:52:16 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49208822
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:49 schreef Thriller het volgende:
Dit is wel enorm generaliserend hè....
Hoezo?
Werk in en sector waar ik de meest idote fantasieverhalen hoor van de ene ouder waarom het niet goed zou zijn dat de andere ouder het kind/de kinderen mag zien.

Kinderen staan, MI los van de haatcampagnes van de ouders, tenminste, zo zou het móeten zijn.
pi_49208827
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:48 schreef Loedertje het volgende:
Zo, geen idee waar dit thuishoort maar ik kan er nog steeds met mijn hoofd niet bij dat er ouders zijn die denken hun ruzies en wraakgevoelens uit te spelen over hoofdjes van kinderen.

Ben ik zo raar als ik zeg dat een kind ALTIJD recht heeft op contact met beide ouders?
nee.
en andersom eigenlijk ook wel, mits er geen sprake was van misbruik, mishandeling of soortgelijk naar en gevaarlijk gedrag.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49208878
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hoezo?
Werk in en sector waar ik de meest idote fantasieverhalen hoor van de ene ouder waarom het niet goed zou zijn dat de andere ouder het kind/de kinderen mag zien.

Kinderen staan, MI los van de haatcampagnes van de ouders, tenminste, zo zou het móeten zijn.
Ik bedoel meer dat er genoeg ouders zijn die wel normaal (en allebei) met hun kinderen omgaan. En ook met elkaar
BanPan
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2007 @ 23:53:47 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49208880
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:52 schreef milagro het volgende:

[..]

nee.
en andersom eigenlijk ook wel, mits er geen sprake was van misbruik, mishandeling of soortgelijk naar en gevaarlijk gedrag.
Je bedoelt jegens de kinderen neem ik aan?
pi_49208927
Het kind wel, maar de ouders misschien niet?
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2007 @ 23:55:09 #8
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49208933
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:53 schreef Thriller het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat er genoeg ouders zijn die wel normaal (en allebei) met hun kinderen omgaan. En ook met elkaar
Er zijn idd gelukkig ook veel ouders die wél denken aan de kinderen i.p.v egoistisch alleen aan zichzelf maar daar gaat deze thread niet over.

Ik vraag mij af waar je als verzorgende liefhebbende ouder het lef vandaan haalt om je kids omgang met de andere ouder te ontzeggen? Het is ook voor de kinderen psychische mishandeling.
pi_49209065
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:53 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je bedoelt jegens de kinderen neem ik aan?
uh ja, maar ook als het jegens de moeder gedaan wordt, in bijzijn van het kind.
of het kind vertelt dat hij tegen zijn moeder moet zeggen snel op te houden met 'whatever' anders zal papa haar wel eens even laten voelen etc.

vind ik ook een soort van mishandeling.

oh en als je papa Dutroux is, zou ik als moeder zoonlief ook bij papa vandaan houden, ook als hij ons kind niets misdaan heeft.

voor de rest is het misdadig gedrag waar volgens mij vooral moeders zich schuldig aan maken.
pi_49209206
dat heeft ook met onze rechtstaat te maken. moeders krijgen veel makkelijker een kind toegewezen dan vaders en wie eenmaal het kind heeft kan dat bij de ander gaan weghouden. Heel, heel erg treurig altijd.
mooi he, alles
pi_49209278
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:02 schreef phileine het volgende:
dat heeft ook met onze rechtstaat te maken. moeders krijgen veel makkelijker een kind toegewezen dan vaders en wie eenmaal het kind heeft kan dat bij de ander gaan weghouden. Heel, heel erg treurig altijd.
klopt, maar mijn ervaring is dat vrouwen ook gewoon verdomd onredelijk kunnen zijn, en rancuneus, zeker als ze verlaten zijn voor een ander.

dat je dan niet blij bent, logisch, maar waarom waarom je gram halen via je kind
wat is dat voor iets idioots?
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 00:06:50 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49209330
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:58 schreef milagro het volgende:

voor de rest is het misdadig gedrag waar volgens mij vooral moeders zich schuldig aan maken.
Klopt, voornamelijk moeders maken zich schuldig aan dit gedrag.

En ik trek Dutroux ff door naar een *niet-dutroux* maar volgens de moeder een pedo die niet met zijn handjes van de kinderen kan afblijven, probeer als vader dán maar eens te bewijzen dat het niet zo is

En als pappa mamma slaat hoeft dat toch echt niet te betekenen dat hij zijn eigen vlees en bloed iets aandoet .
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:10:37 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49209429
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:06 schreef Loedertje het volgende:

[..]

En als pappa mamma slaat hoeft dat toch echt niet te betekenen dat hij zijn eigen vlees en bloed iets aandoet .
Maar het betekent iig wél dat hij niet helemaal lekker is en zijn agressie niet onder controle heeft.
Ik zou de gok niet nemen met het dierbaarste wat er in mijn leven is.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 00:14:16 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49209538
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maar het betekent iig wél dat hij niet helemaal lekker is en zijn agressie niet onder controle heeft.
Ik zou de gok niet nemen met het dierbaarste wat er in mijn leven is.
Overdrijf niet zo, als je kinderen een mep hebben gehad vertellen ze dat hues wel of, in het ergste geval, zie je blauwe plekken.
Er zijn genoeg -niet gebroken- gezinnen waarbij pa ma continu een blauw oog slaat terwijl de kinderen nog nooit een tik hebben gekregen.
pi_49209563
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:06 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Klopt, voornamelijk moeders maken zich schuldig aan dit gedrag.

En ik trek Dutroux ff door naar een *niet-dutroux* maar volgens de moeder een pedo die niet met zijn handjes van de kinderen kan afblijven, probeer als vader dán maar eens te bewijzen dat het niet zo is

uuh nee, maar het zegt wel iets over de papa als hij dat doet waar de kinderen bij zijn, hè, dat bedoel ik.

dat je als man niet deugt (want losse handjes naar je vrouw) is al erg zat, maar, klinkt idioot, doe het dan niet ook nog eens in het bijzijn van de kinderen.

en ga je kind ook niet indirect bedreigen "als je moeder dat nog 1 keer flikt, dan zal ze het weten, ik vermoord haar!"

ja, dan moet je ook als papa niet zeiken dat je kind jou niet meer wil zien, daar hoeft mama het dan niet voor op te stoken tegen papa.

maar in principe moet iig vanuit het kind ALTIJD het recht bestaan kontakt te hebben met de afwezige ouder, ook al snapt de aanwezige ouder dat niet.
maar ik genoemd voorbeeld kan ik me voorstellen dat je als moeder dan daar toch een stokje voor zou willen steken.

Gevallen als "we gaan eerst maar eens kijken of jij je verantwoordelijkheid neemt als vader, voordat je ze mee mag nemen, dus voorlopig mag je ze hier bij mij zien,maar niet alleen" dat soort machtsmisbruik , daar word je idd naar van.
Vaders die door het stof moeten, niets goed kunnen doen, op hun tenen lopen om de ex maar niet over de zeik te krijgen, en de ex gaat natuurlijk om drie keer niets over de zeik, ja, dat is treurig.
1 fucking foutje, 1 dingetje wat moeders niet zint, en zo'n man kan weer een maand of wat fluiten naar zijn bezoekrecht, en wat privacy met zijn kinderen.

Die moeders saboteren de boel zo dat de vader ook geen band op kán bouwen met zijn kinderen, waardoor ze met de tijd ook steeds minder graag naar hun vader toe willen.
Walgelijk, misdadig, en een wonder als een vader dan níet flipt na verloop van tijd.
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 00:23:13 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49209815
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:15 schreef milagro het volgende:maar in principe moet iig vanuit het kind ALTIJD het recht bestaan kontakt te hebben met de afwezige ouder, ook al snapt de aanwezige ouder dat niet.
Vanuit een kind..kinderen onder de anderhalf jaar zijn e andere ouder doorgaans na een paar weken al vergeten, dan kan pappa lang wachten.
quote:
Gevallen als "we gaan eerst maar eens kijken of jij je verantwoordelijkheid neemt als vader, voordat je ze mee mag nemen, dus voorlopig mag je ze hier bij mij zien,maar niet alleen" dat soort machtsmisbruik , daar word je idd naar van.
Vaders die door het stof moeten, niets goed kunnen doen, op hun tenen lopen om de ex maar niet over de zeik te krijgen, en de ex gaat natuurlijk om drie keer niets over de zeik, ja, dat is treurig.
1 fucking foutje, 1 dingetje wat moeders niet zint, en zo'n man kan weer een maand of wat fluiten naar zijn bezoekrecht, en wat privacy met zijn kinderen.
Misselijkmakende emotionele chantage ..
quote:
Die moeders saboteren de boel zo dat de vader ook geen band op kán bouwen met zijn kinderen, waardoor ze met de tijd ook steeds minder graag naar hun vader toe willen.
Walgelijk, misdadig, en een wonder als een vader dan níet flipt na verloop van tijd.
Yep en áls er dan na jáááááren toch eindelijk eens contact mag zijn dan zit zo'n kind bibberend van angst tegenover hem, zum kotsen maar helaas gebeurt het vaak
pi_49209832
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 23:48 schreef Loedertje het volgende:

Zeg dat maar tegen mijn ex. Ik heb mijn kinderen van 8 maanden inmiddels al ruim 6 maanden niet meer gezien. Het ziet er ook naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat ik ze voorlopig niet snel meer zal zien. Ik heb 6 maanden lang gestreden voor omgang, maar ben begin deze maand op mijn werk volledig ingestort en uiteindelijk zwaar overspannen in het ziekenhuis beland. Daar werd hartritmestoornis en uitputting vastgesteld door maandenlange stress en moet door middel van medicijnen en oefeningen mijn lichaam en geest weer onder controle krijgen. Doktoren hebben mij aangeraden de rechtzaak te verschuiven omdat het teveel energie van me kost.

En zij? Het kan haar geen donder schelen...
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:26:07 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49209901
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:23 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Vanuit een kind..kinderen onder de anderhalf jaar zijn e andere ouder doorgaans na een paar weken al vergeten, dan kan pappa lang wachten.
[..]

Misselijkmakende emotionele chantage ..
[..]

Yep en áls er dan na jáááááren toch eindelijk eens contact mag zijn dan zit zo'n kind bibberend van angste tegenover hem, zum kotsen maar helaas gebeurt het vaak
Ik denk dat je niet zo moet oordelen voordat je weet wat zo'n moeder beweegt. Er zijn natuurlijk loeder-moeders ( ) maar ik denk dat de meeste toch echt handelen in het belang van hun kind, er zijn natuurlijk ook vaders die een grote brulboei opzetten omdat ze zg geen rechten hebben terwijl ze niet het hele verhaal vertellen WAAROM die moeders niet zo happig zijn op 1 op 1 contact met het kind.

Dit soort verhalen zijn vaak erg complex en ik vind dat je je nogal in de gevarenzone beweegt om hier een kort door de bocht reactie op te geven.
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 00:27:55 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49209953
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:23 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen mijn ex. Ik heb mijn kinderen van 8 maanden inmiddels al ruim 6 maanden niet meer gezien. Het ziet er ook naar alle waarschijnlijkheid ook uit dat ik ze voorlopig niet snel meer zal zien. Ik heb 6 maanden lang gestreden voor omgang, maar ben begin deze maand op mijn werk volledig ingestort en uiteindelijk zwaar overspannen in het ziekenhuis beland. Daar werd hartritmestoornis en uitputting vastgesteld door maandenlange stress en moet door middel van medicijnen en oefeningen mijn lichaam en geest weer onder controle krijgen. Doktoren hebben mij aangeraden de rechtzaak te verschuiven omdat het teveel energie van me kost.

Het is idd allemaal lullig wat die stress bij jou heeft veroorzaakt maar dat het HAAR niets kan schelen dat ze de kinderen iets ontneemt, dáár kan ik nooit met mijn hoofd bij. Mijn ex mag nml van mij echt wel doodvallen maar omdat ik weet dat zijn zoon daar niet blij mee zou zijn hoop ik dat het nog even niet gebeurt, snap je dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 10-05-2007 00:34:43 ]
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:29:49 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49209991
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:27 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het is idd allemaal lullig wat die strees bij jou heeft veroorzaakt maar dat het HAAR niets kan schelen dat ze de kinderen iets ontneemt, dáár kan ik nooit met mijn hoofd bij. Mijn ex mag nml van mij echt wel doodvallen maar omdat ik weet dat zijn zoon daar niet blij mee zou zijn hoop ik dat het nog even niet gebeurt, snap je dat?
Mensen kunnen hier blijkbaar gedachten lezen? Hoe kun je nu weten of het iemand NIETS kan schelen, afgaande op wat diegene toont? Dat zegt vaak niets hoor, en zeker niet wat diegene van binnen voelt.
Ik vind het werkelijk misselijk makend hoe snel hier geoordeeld wordt over mensen, vaak gaat het om keuzes die heel weloverwogen genomen zijn en echt niet uit de lucht komen vallen, de nare uitzonderingen daargelaten.
pi_49210012
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:23 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Ja, jouw verhaal ken ik idd, en al hoor je natuurlijk maar 1 kant vh verhaal, wat moet je in godsnaam dan misdaan hebben om zoiets te verdienen???

Ik krijg het idee bij zulke dames, en sorry als dat hard klinkt, dat de man gewoon means to an end was.
Er was een kinderwens, maar geen relatiewens per sé, dus papa mag zsm wieberen en doet hij dat niet , dan lok je wel iets uit waarover je kan flippen, waar de vader dan weer op reageert, en dan heeft papa het gedaan.

Wat doe je eraan?
Ja, niets dus.

En soms komt het zover dat papa maar afstand neemt, omdat iedere keer als hij kontakt zoekt, mama flipt en dat is ook weer niet goed voor de kinderen.
Papa blijft dan uit liefde weg, maar de kinderen krijgen een ander verhaal te horen uiteraard
Ik heb echt met je te doen, en weet totaal geen advies te geven, behalve dat je geen gekke dingen moet gaan doen, mocht het je allemaal teveel worden, wat natuurlijk allang zo is in feite.

Bah.
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 00:32:58 #22
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49210100
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:26 schreef Vivi het volgende:

Dit soort verhalen zijn vaak erg complex en ik vind dat je je nogal in de gevarenzone beweegt om hier een kort door de bocht reactie op te geven.
Hoezo gevarenzone?

De stelling is: Hebben kinderen recht op beide ouders?

Ik vroeg niet* moeten kinderen het recht ontnomen worden om hun ouders zelf te leren kennen*

In álle fases van je jonge leven heb je nu eenmaal je ouders nodig en geen ouder die alleen maar negatieve uitlatingen kan doen over de andere ouder...

Stel, de vader van je kind pleegt een moord, op zijn werk is iemand die hem al jarenlang loopt te tergen en die bezig is om hem eruit te werken zodat hij geen job meer heeft, hypothese dus.
Pa zit 4 jaar vast, in die 4 jaar zou jij tegen je kind zeggen dat pappa een moordenaar is en iedereen dood maakt?

Extreem voorbeeld maar je doet in principe hetzelfde als je tegen je kind zegt dat pappa haar sloeg en dat hij dus ook alle andere mensen slaat...
pi_49210182
quote:

[..]

Ik denk dat je niet zo moet oordelen voordat je weet wat zo'n moeder beweegt. Er zijn natuurlijk loeder-moeders ( ) maar ik denk dat de meeste toch echt handelen in het belang van hun kind, er zijn natuurlijk ook vaders die een grote brulboei opzetten omdat ze zg geen rechten hebben terwijl ze niet het hele verhaal vertellen WAAROM die moeders niet zo happig zijn op 1 op 1 contact met het kind.

een vader heeft recht op 1 op 1 kontakt, tenzij er gevaar dreigt voor het kind.

er zijn legio gevallen waar dat totaal niet het geval is en de moeder gewoon uit rancune de kinderen weg houdt.

een vader moet een band op kunnen bouwen met zijn eigen kinderen en dat lukt niet met 1 uurtje in de maand met mama twee meter verderop de boel in de gaten houdend.

een man moet het wel erg bont gemaakt hebben wil je hem dat ontzeggen, hoor, met recht, en je kind moet je wel erg juist niet als prioriteit hebben als je je rancune over haar of zijn hoofdje verzilvert.

een man mag als partner niet deugen, je bedrogen hebben met een ander, je rottig hebben behandeld, maar dat geeft je nog niet het recht om hem te straffen middels je kinderen.

als je dat niet kan scheiden was je zelf nog lang niet toe aan het moederschap.
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:37:00 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49210250
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:32 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hoezo gevarenzone?

De stelling is: Hebben kinderen recht op beide ouders?

Ik vroeg niet* moeten kinderen het recht ontnomen worden om hun ouders zelf te leren kennen*

In álle fases van je jonge leven heb je nu eenmaal je ouders nodig en geen ouder die alleen maar negatieve uitlatingen kan doen over de andere ouder...

Stel, de vader van je kind pleegt een moord, op zijn werk is iemand die hem al jarenlang loopt te tergen en die bezig is om hem eruit te werken zodat hij geen job meer heeft, hypothese dus.
Pa zit 4 jaar vast, in die 4 jaar zou jij tegen je kind zeggen dat pappa een moordenaar is en iedereen dood maakt?

Extreem voorbeeld maar je doet in principe hetzelfde als je tegen je kind zegt dat pappa haar sloeg en dat hij dus ook alle andere mensen slaat...
Kinderen hebben idd recht op beide ouders, ouders hebben echter imo niet altijd recht op hun kind.

En als je niet wil dat mama tegen je kind zegt dat papa haar geslagen heeft, dan moet hij mama niet slaan, de oplossing is soms heel simpel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 10-05-2007 00:52:39 ]
pi_49210270
kom er morgen even op terug
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
pi_49210314
quote:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Ik heb mijn fouten gemaakt, dat zal ik zonder meer toegeven, maar kinderen ontnemen van een toegewijde vader is het ergste wat je kan doen. Het fijne van onze rechtelijk systeem is dat ik als vader bijna geen poot heb om op te staan. Ik heb bijna alle instanties gebeld die ik maar kon verzinnen, en geen konden mij helpen mijn kinderen de afgelopen maanden eerder te zien. Het enige wat mij restte is een maandenlange rechtzaak beginnen.

In mijn ogen heeft mijn ex een misdaad gepleegt. Het opzettelijk kapot maken van een mens. Het fijne is dat ze er gewoon mee wegkomt. Gewoon blijven volhouden dat je bang bent, en ze kunnen je niks maken. Ik heb haar nooit met één vinger aangeraakt en toch lekker blijven volhouden dat ze bang is. Wel online verkondigen waar ze heen gaat met de kinderen, terwijl ze donders goed weet dat ik meelees.
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:39:47 #27
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49210339
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:35 schreef milagro het volgende:

[..]

een vader heeft recht op 1 op 1 kontakt, tenzij er gevaar dreigt voor het kind.

er zijn legio gevallen waar dat totaal niet het geval is en de moeder gewoon uit rancune de kinderen weg houdt.

een vader moet een band op kunnen bouwen met zijn eigen kinderen en dat lukt niet met 1 uurtje in de maand met mama twee meter verderop de boel in de gaten houdend.

een man moet het wel erg bont gemaakt hebben wil je hem dat ontzeggen, hoor, met recht, en je kind moet je wel erg juist niet als prioriteit hebben als je je rancune over haar of zijn hoofdje verzilvert.

een man mag als partner niet deugen, je bedrogen hebben met een ander, je rottig hebben behandeld, maar dat geeft je nog niet het recht om hem te straffen middels je kinderen.

als je dat niet kan scheiden was je zelf nog lang niet toe aan het moederschap.
Dat ben ik ook met je eens, ik heb het nu over vaders die hun agressie niet onder controle hebben, niet over vreemdgaan oid, dat vind ik totaal iets anders.
Ik zou mijn kind niet willen blootstellen aan een ouder die zijn zelfbeheersing zo makkelijk verliest, niet zonder toezicht. maar we hebebn het nu over een extreme situatie,

Ik leef zelf samen met iemand die zijn kinderen niet kan zien, dus ik weet dondersgoed wat een ellende dat geeft.
pi_49210341
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

Kinderen hebben idd recht op beide ouders, ouders hebben echter imo niet altijd recht op hun kind.
En als je niet wil dat mama tegen je kind zegt dat papa haar geslagen heeft, dan moet hij mama niet slaan, de oplossing is soms heel simpel.
oh, dus als je in je woede een keer uithaalt naar mama, omdat ze het bloed onder je nagels vandaan haalt, dan mag je je kinderen niet meer zien?

haal jij nooit eens uit naar een vent als hij je tart en tart.
zou jij er dan begrip voor hebben als jij jouw kind dan niet meer zou mogen zien?
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 00:40:50 #29
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49210358
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:37 schreef Vivi het volgende:

[..]

Je kunt zoiets een keer vertellen en de kinderen zonder schuldgevoelens aan te praten, naar hun vader laten gaan óf je kunt tijdens het ontbijt en voor het slapen gaan vertellen dat pappa mamma zoveel pijn heeft gedaan omdat hij sloeg of vreemdging. Het is NIET relevant .
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:41:39 #30
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49210379
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:38 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Ik heb mijn fouten gemaakt, dat zal ik zonder meer toegeven, maar kinderen ontnemen van een toegewijde vader is het ergste wat je kan doen. Het fijne van onze rechtelijk systeem is dat ik als vader bijna geen poot heb om op te staan. Ik heb bijna alle instanties gebeld die ik maar kon verzinnen, en geen konden mij helpen mijn kinderen de afgelopen maanden eerder te zien. Het enige wat mij restte is een maandenlange rechtzaak beginnen.

In mijn ogen heeft mijn ex een misdaad gepleegt. Het opzettelijk kapot maken van een mens. Het fijne is dat ze er gewoon mee wegkomt. Gewoon blijven volhouden dat je bang bent, en ze kunnen je niks maken. Ik heb haar nooit met één vinger aangeraakt en toch lekker blijven volhouden dat ze bang is. Wel online verkondigen waar ze heen gaat met de kinderen, terwijl ze donders goed weet dat ik meelees.
Dat vind ik echt verschrikkelijk voor je en dat is gewoon misdadig te noemen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:42:59 #31
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49210418
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:40 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je kunt zoiets een keer vertellen en de kinderen zonder schuldgevoelens aan te praten, naar hun vader laten gaan óf je kunt tijdens het ontbijt en voor het slapen gaan vertellen dat pappa mamma zoveel pijn heeft gedaan omdat hij sloeg of vreemdging. Het is NIET relevant .
Ik vind het wel relevant in die zin dat als papa mama slaat hij de kindjes ook wel eens zou kunnen slaan. Ik vind niet dat je het allemaal maar haarfijn moet uitleggen aan kinderen die zoiets ternauwernood begrijpen en een schuldgevoel aanpraten.
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 00:43:17 #32
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49210430
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:39 schreef Vivi het volgende:

Ik zou mijn kind niet willen blootstellen aan een ouder die zijn zelfbeheersing zo makkelijk verliest, niet zonder toezicht. maar we hebebn het nu over een extreme situatie,
WE hebben het dus nu slechts over de relationele sfeer, in een relatie van man tot vrouw heb je nu eenmaal met hele andere gevoelens te maken...kinderen hebben daar geen r*k mee te maken..de 2 volwassenen hebben een geschil over vanallesennogwat maar de ouders hebben dat toch niet met hun kinderen
pi_49210442
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:30 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja, jouw verhaal ken ik idd, en al hoor je natuurlijk maar 1 kant vh verhaal, wat moet je in godsnaam dan misdaan hebben om zoiets te verdienen???

Ik krijg het idee bij zulke dames, en sorry als dat hard klinkt, dat de man gewoon means to an end was.
Er was een kinderwens, maar geen relatiewens per sé, dus papa mag zsm wieberen en doet hij dat niet , dan lok je wel iets uit waarover je kan flippen, waar de vader dan weer op reageert, en dan heeft papa het gedaan.

Wat doe je eraan?
Ja, niets dus.

En soms komt het zover dat papa maar afstand neemt, omdat iedere keer als hij kontakt zoekt, mama flipt en dat is ook weer niet goed voor de kinderen.
Papa blijft dan uit liefde weg, maar de kinderen krijgen een ander verhaal te horen uiteraard
Ik heb echt met je te doen, en weet totaal geen advies te geven, behalve dat je geen gekke dingen moet gaan doen, mocht het je allemaal teveel worden, wat natuurlijk allang zo is in feite.

Bah.
Je slaat de spijker op z'n kop. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Ze was me inderdaad zat, en heeft een vies spelletje met me uitgehaald. Ik ben zo stom geweest mijn hart te luchten aan haar, zodat ze precies wist hoe ze me uit de weg moest ruimen. Zij (en haar ouders) treiterde en vernederde me net zolang totdat ik doorsloeg.

Tijdens haar zwangerschap voelde ik de bui al hangen. Heb haar toen gevraagd dat whatever er tussen ons gebeurd, ze de kinderen niet van me weg moet houden omdat ik dat simpelweg niet trek.

En wat gebeurde er? Juist.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eliminator20 op 10-05-2007 00:48:59 ]
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:47:16 #34
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49210540
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:39 schreef milagro het volgende:

[..]

oh, dus als je in je woede een keer uithaalt naar mama, omdat ze het bloed onder je nagels vandaan haalt, dan mag je je kinderen niet meer zien?

haal jij nooit eens uit naar een vent als hij je tart en tart.
zou jij er dan begrip voor hebben als jij jouw kind dan niet meer zou mogen zien?
In woede uithalen, tja, ik vind het een fijne grens Milagro. Tuurlijk heb ik wel eens uitgehaald, je hebt het zelf kunnen lezen

Maar ik vind niet dat je hiervoor een algemeen antwoord kan geven, het hangt van veel te veel factoren af, en de veiligheid van kinderen KAN en MAG je niet mee gokken vind ik...

Laten we als voorbeeld nemen: een man die zijn zwangere vrouw in de buik stompt..of ze nu wel of niet het bloed onder zijn nagels vandaan haalde, laten we nog in het midden..maar zou jij je kind daar graag aan meegeven, hypothetisch gezien?
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:49:10 #35
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49210603
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:43 schreef Loedertje het volgende:

[..]

WE hebben het dus nu slechts over de relationele sfeer, in een relatie van man tot vrouw heb je nu eenmaal met hele andere gevoelens te maken...kinderen hebben daar geen r*k mee te maken..de 2 volwassenen hebben een geschil over vanallesennogwat maar de ouders hebben dat toch niet met hun kinderen
Nee, dat ben ik toch ook met je eens. Als je het over de "normale" relationele problemen hebt dan heb je gelijk. Komt er agressie bij kijken, bij 1 van beide partners, vader óf moeder, dan vind ik het toch wat anders.

Kan me nog heugen, een tijdje terug in de krant; een vader die zijn kinderen vermoord om de moeder te raken....

En nu ga ik een fles geven
pi_49210713
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:43 schreef Eliminator20 het volgende:

[..]

Je slaat de spijker op z'n kop. Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Ze was me inderdaad zat, en heeft een vies spelletje met me uitgehaald. Ik ben zo stom geweest mijn hart te luchten aan haar, zodat ze precies wist hoe ze me uit de weg moest ruimen. Zij (en haar ouders) treiterde en vernederde me net zolang totdat ik doorsloeg.
en dat wordt dan tegen je gebruikt.

als ik iemand het bloed onder de nagels vandaan haal, treiter, schoffeer, weetikwat, kan ik me voorstellen dat diegene me een tik geeft, niet in elkaar slaat, maar een mep in mijn gezicht.
vrouwen mogen krijsen, , de man voor alles uitmaken, onredelijk zijn, voorwerpen naar de mans hoofd smijten, in zijn gezicht meppen, met de nagels uithalen , maar oh wee als de man die ene keer eens terugmept.

een ruzie loopt soms uit de hand, en slaan is NOOIT okay, dat gedlt voor beide partijen maar soms zijn er omstandigheden waarin je kunt begrijpen dat de ander zijn of haar beheersing verloor.

om dan dat als wapen te gebruiken "jij hebt mij geslagen toen, je krijgt je kind echt niet te zien meer, had je me maar niet moeten slaan", zo gemeen, als die ene mep een reactie was op getreiter, hysterisch gekrijs of een mep van de ander zelf.
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:54:16 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49210750
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:30 schreef milagro het volgende:

[..]
Dit is trouwens precies wat er speelt bij mijn vriend en zijn ex
pi_49210760
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

In woede uithalen, tja, ik vind het een fijne grens Milagro. Tuurlijk heb ik wel eens uitgehaald, je hebt het zelf kunnen lezen

Maar ik vind niet dat je hiervoor een algemeen antwoord kan geven, het hangt van veel te veel factoren af, en de veiligheid van kinderen KAN en MAG je niet mee gokken vind ik...

Laten we als voorbeeld nemen: een man die zijn zwangere vrouw in de buik stompt..of ze nu wel of niet het bloed onder zijn nagels vandaan haalde, laten we nog in het midden..maar zou jij je kind daar graag aan meegeven, hypothetisch gezien?
Als ik die vrouw zelf was, en mijn eigen leugen geloofde, uiteraard niet, nee
pi_49210829
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:49 schreef Vivi het volgende:

[..]

Kan me nog heugen, een tijdje terug in de krant; een vader die zijn kinderen vermoord om de moeder te raken....
Het gebeurd vaker dan je denkt.

Het beangstige hiervan is, dat ik me als achtergestelde vader me hier deels mee kan identificeren. Ik zal never nooit wat mijn kinderen aandoen, ook niet om de moeder van mijn kinderen terug te pakken. IMO zijn mijn kinderen onaantastbaar. Maar kan me heel goed voorstellen dat moeders die misbruik maken van hun ouderlijke macht, en daarmee toegewijde vaders volledig door het lint laten gaan met alle gevolgen van dien.
  donderdag 10 mei 2007 @ 00:59:40 #40
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49210903
Het gaat hier om; een kind heeft recht op beide ouders, maar een kind heeft eerst en vooral recht op een veilige leefomgeving...het gaat er denk ik om welke van de 2 je laat prevaleren.
  donderdag 10 mei 2007 @ 01:02:22 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49210993
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:54 schreef milagro het volgende:

[..]

Als ik die vrouw zelf was, en mijn eigen leugen geloofde, uiteraard niet, nee
We hadden het over een hypothetische situatie toch? Waarbij jij van een hypothetische vrouw weet dat ze de waarheid niet spreekt? Knap
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 01:03:33 #42
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49211022
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:43 schreef Eliminator20 het volgende:

En wat gebeurde er? Juist.
Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en ben even gaan zoeken op de namen van je kinderen, neem aan dat Ouders die tegen relatie zijn met vriend. je onvolwassen ex < Ze komt na het lezen van wat threads nogal labiel over... ( Wat is er mis met mij? )
pi_49211030
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:54 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dit is trouwens precies wat er speelt bij mijn vriend en zijn ex
ja en jij gelooft je vriend toch of niet.

en wie weet heeft zijn vrouw ook wel een hele goede reden die jij niet weet of zo te doen, en die jij ook niet komt te weten en als je hem zou weten zou je het niet geloven.
zo geldt je eigen relativeringen dus net zo goed in dit geval.
(niet dat ik twijfel aan jouw vriend, ik ken hem niet, ik weet er niets van verder, maar je begrijpt wat ik bedoel)

degene die zijn verhaal het eerst kwijt kan en rond kan bazuinen, wordt meestal geloofd.
en meestal is die eer aan de vrouw.
die ex van jouw mannetje hangt elders haar versie op van hun geschil, en zal daar een Vivi of een milagro vinden die haar klakkeloos gelooft, "want waarom zou ze liegen, zo is ze niet" , en zoals ik al zei, degene die het eerst zijn of haar verhaal kan doen is in het voordeel.
pi_49211142
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 00:59 schreef Vivi het volgende:
Het gaat hier om; een kind heeft recht op beide ouders, maar een kind heeft eerst en vooral recht op een veilige leefomgeving...het gaat er denk ik om welke van de 2 je laat prevaleren.
Tja.. dat is dus ook 1 van de problemen waar ik tegen aan loop, en wat mijn ex goed tegen mij kan gebruiken. Mijn kinderen zijn nog zó jong, dat ze wettelijk gezien de eerste 2 levensjaren totaal afhankelijk zijn van hun moeder zodat er geen regeling kan komen dat ik mijn kinderen ophaal en weer thuisbreng. Mijn geringe inbreng en aanwezigheid in hun leven zorgt voor de rest. Ze woont nog thuis en daar zet ik van mijn leven geen voetstap meer binnen. Daar is voor mij alle ellende begonnen, en dat zal zich zeker weer herhalen als ik daar weer binnenkom. Andere oplossingen zijn niet voorhande....

Daarom ben ik genoodzaakt om te stoppen met de rechtzaak, en mijn kinderen op te geven. Heb voor mezelf eigenlijk geen keus meer.
  donderdag 10 mei 2007 @ 01:10:20 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49211221
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:03 schreef milagro het volgende:

[..]

ja en jij gelooft je vriend toch of niet.

en wie weet heeft zijn vrouw ook wel een hele goede reden die jij niet weet of zo te doen, en die jij ook niet komt te weten en als je hem zou weten zou je het niet geloven.
zo geldt je eigen relativeringen dus net zo goed in dit geval.
(niet dat ik twijfel aan jouw vriend, ik ken hem niet, ik weet er niets van verder, maar je begrijpt wat ik bedoel)

degene die zijn verhaal het eerst kwijt kan en rond kan bazuinen, wordt meestal geloofd.
die ex van jouw mannetje hangt elders haar versie op van hun geschil, en zal daar een Vivi of een milagro vinden die haar klakkeloos gelooft, "want waarom zou ze liegen, zo is ze niet" , en zoals ik al zei, degene die het eerst zijn of haar verhaal kan doen is in het voordeel.
"Gelukkig" heeft mijn vriend een geluidsband waarop zijn (toen) 3 jarige zoontje roept, "Nee opa, niet papa slaan!!!!" met een hoop gehuil en gekrijs, en zijn ex die er lachend naast staat, dus wat dat betreft was er weinig twijfel mogelijk.

Maar wat je zegt klopt, in dit geval was er weinig aanleiding tot twijfel omdat het op band stond, maar daarom vind ik ook dat je altijd beide kanten moet horen en niet maar 1 omdat je diegene toevallig ms wat beter kent en wel aardig vind overkomen oid
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 01:10:45 #46
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_49211232
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:03 schreef milagro het volgende:

Jááááá, naast mij woont een stel zonder kinderen (gelukkig)
Zij loopt hem elke dag te tergen, de afgelopen weken met dat warme weer hoorde je haar de hele dag denigrerend doen, zeiken om nix, schreeuwen als hij in haar ogen iets fout doet ect...tegen de avond neemt hij een biertje en gaat rustig in de tuin zitten genieten,althans dat denkt hij...ze gaat door en door en door en op een gegeven moment loopt het uit de hand, hij geeft haar een duw terwijl hij naar binnen gaat om *te schuilen* voor haar gezeik en zij hem tegen probeert te houden omdat hij niet.noooooooooooooooooit naar haar wil luisteren (terwijl hij vanaf smorgens vroeg al naar haar gezuig moet luisteren)Enfin, zij zet het op een gillen, dat hij van haar af moet blijven, ze schreeuwen plost allebei, de politie komt erbij...

De dag erna weet de hele buurt dat ZIJ zielig is en HIJ altijd slaat ....

Zie je nu hoe gemakkelijk zelfs jij je laat beinvloeden door die zielige vrouw...die eigenlijk helemaal niet zo zielig is als je de achtergrond weet

Waarom denk jij dat deze man een slechte vader zou zijn indien ze kinderen hadden gehad??
pi_49211276
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en ben even gaan zoeken op de namen van je kinderen, neem aan dat Ouders die tegen relatie zijn met vriend. je onvolwassen ex < Ze komt na het lezen van wat threads nogal labiel over... ( Wat is er mis met mij? )
Klopt. Vanaf het moment dat ze zwanger raaktte veranderde er alles. Ze veranderde van een vrolijke, lieve en begripvolle meid in een heuse sekreet. Ik heb maandenlang me uiterste best gedaan de relatie te herstellen, maar een klim op mount everest is eenvoudiger.

Alleen het vreemde is; ze heeft het alleen tegen mij. Tegen ieder ander doet ze gewoon nog lekker vrolijk.
pi_49211328
Ik ga mijn medicijnen innemen en daarna pitten.

Ik voel mijn hart weer tekeergaan.

Truste!
pi_49211392
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:02 schreef Vivi het volgende:

[..]

We hadden het over een hypothetische situatie toch? Waarbij jij van een hypothetische vrouw weet dat ze de waarheid niet spreekt? Knap
kom kom Vivi......

om je gram te halen bij die vent door je kind bij hem weg te houden breng je zoveel meer schade toe aan een willoos slachtoffer, omdat jij je een slachtoffer voelt (en ms ook bent)

een uit de hand gelopen ruzie is geen reden genoeg om je kind weg te houden bij je ex.
als dat wel een reden is, dan is maandenlang onredelijk en hysterisch gedrag dat ook
om maar niet te spreken over per ongeluk expres de pil vergeten..... een man een kind in de maag splitsen door per ongeluk expres de pil te vergeten, omdat je zelf toevallig een sterke kinderwens hebt en de tijd dringt, nee, dát is lekker.

hoe denk je dat een jonge vent zich voelt als hem dat overkomt, dan is er toch logisch paniek, en ms ook woede, omdat zijn leven ineens een wending krijgt waar hij nog lang niet aan toe was?
dat wordt door veel dames ook zomaar beslist even, hoor, dat dat kan en dat mag...over vertrouwen gesproken dan zeg
pi_49211459
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 01:17 schreef milagro het volgende:

[..]
om je gram te halen bij die vent door je kind bij hem weg te houden breng je zoveel meer schade toe aan een willoos slachtoffer, omdat jij je een slachtoffer voelt (en ms ook bent)
Milagro, wil jij niet soms mijn psychiater worden? In deze thread heb je al meer zinnigs gezegd dan mijn psychiaters is 5 maanden tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')