quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:42 schreef lady-wrb het volgende:
ik betrek niks op mijzelf hoor, die opmerking van hierboven moet je gewoon met een knipoog bekijken.
en ik voel me ook absoluut niet aangesproken.
ik ben de ideale ex : iedere man zou van mij gescheiden willen zijn
per saldo wint ze natuurlijk wel, want wat de uitspraak ook zal zijn, als ze er geen gehoor aan geeft, kan de man niets, en de rechter ook niet meer dan haar nog eens op haar plichten wijzen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 08:13 schreef Sespai het volgende:
Het lijkt er op dat ze er toch wel echt uit is: geen rechten voor de vader en zelf dus alles kunnen controleren aan eventueel contact. Ik denk dat er dan een rechtszaak komt en dat ze die never-nooit gaat winnen.
Het knaagt aan me. Wil haar overtuigen dat het niet goed is. Helaas voel ik geen mogelijkheden om dat te doen.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:02 schreef bixister het volgende:
ja ik vind 't ook hartstikke ergo.
Of is het juist een mogelijkheid om zijn gevoel keer op keer te raken endus een emotionele band te hebben met je ex?quote:Op maandag 14 mei 2007 20:47 schreef phileine het volgende:
Wat denkt ze nou eigenlijk concreet wat er mis kan gaan? Of is het eigenlijk vooral een excuus om niets meer met hem te maken te hoeven hebben, want dat is natuurlijk het makkelijkste?
Idd ~!quote:Ik vind dat als hij goed genoeg was om een kind mee te maken, hij ook goed genoeg moet zijn om dat kind te kunnen zien.
Inderdaad. Net zoals je als vrouw een machtsmiddel hebt (het kind), heb je als man een machtsmiddel (geld). Dat moet je wel durven inzetten, en verder kijken dan het eerste 'nadeel' dat er lijkt te zijn (direct benadelen van het kind). Als je daarmee bereikt dat je toch je kind mag zien, dien je meer het belang van het kind dan altijd maar braaf te betalen...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 08:17 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ja, er kan beslag gelegd worden op het loon van de papa, maar dat duuuuuuuuuuuuuurt allemaal zo lang hé ... eer die zaak voor de rechter komt, meestal probeer je het dan nog in der minne te regelen, dan zegt papa: ok, ik zal betalen, maar dan doet die dat toch weer niet, en zo zijn we weer vertrokken... kan echt lang aanslepen ( want voor die moeder kost het ook weer heel veel tijd en geld om een proces op te starten).
nu is er in belgië de DAVO opgericht ( dienst voor alimentatievorderingen), maar het schijnt dat die dienst ook helemaal vierkant draait...
soms is het natuurlijk compleet onterecht dat de vader weigert te betalen, maar voor dat soort serpentmoeders die alles willen krijgen maar niets willen geven, is het de enige oplossing. Ik zou als vader dus gewoon NIET betalen als ik mijn kinderen niet mag zien, dat meen ik.
nu, blijkbaar denken vooral moeders er toch anders over.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:08 schreef Anitra het volgende:
Ik snap niet dat ouders de keuze maken voor hun kinderen of ze hun vader of moeder niet mogen zien. Dat is nog altijd de keuze van het kind als he daar oud en wijs genoeg voor is en tot die tijd behoor je er beide te zijn voor je kind.
Het is en blijft een kind van jullie 2-en!
En een kind is geen eigendom!!
weliswaar over de grens, maar toch, het kán dus wel, zij het eldersquote:Rechters komen op voor gescheiden vaders
Uitgegeven: 16 juli 2007 12:42
LONDEN - Hoge Britse rechters hebben een stevige waarschuwing gegeven aan gescheiden moeders die hun kinderen bij de vader weghouden.
Rechters zullen er voortaan eerder voor kiezen om de kinderen bij de moeder vandaan te halen en de opvoeding van het kroost aan de vader toe te wijzen. Dit berichtte de Britse krant The Guardian maandag.
De waarschuwing geeft een hardere lijn aan van de Britse justitie die in het verleden dit laatste middel nauwelijks inzette. Volgens de wet moeten rechters oordelen in het belang van de kinderen als de ouders zijn gescheiden.
Meestal kiezen rechters ervoor dat kinderen beide ouders intensief blijven zien, maar sommige moeders negeren deze instructies volledig tot vaak grote frustratie van de vaders.
Contact
De waarschuwing volgt op twee recente zaken waarin het hooggerechtshof het beroep afwees van moeders die eerdere instructies van de rechtbank niet naleefden. In de meest recente zaak had een gescheiden moeder ervoor gezorgd dat haar dochter en de vader vier jaar lang geen contact met elkaar hadden. Hierdoor was de vader een vreemde geworden voor zijn dochter, aldus justitie.
De rechtbank wees daarop de opvoeding van het meisje aan de vader toe, waarop de moeder in hoger beroep ging en de zaak verloor.
Rechten
Verscheidene organisaties in Groot-Brittannië komen op voor de rechten van gescheiden vaders die van de moeders geen contact met hun kinderen mogen hebben, zoals Fathers 4 Justice.
De vraag die belangrijk is, wat schieten de kinderen ermee op?quote:Op maandag 16 juli 2007 15:18 schreef lady-wrb het volgende:
even iets heel anders: kan je een vader ook dwingen de omgangsregeling na te komen?
of moet ik voor een serieus antwoord in wgr zijn?
Zou geweldig zijn als NL deze trend ging volgen om zo de wraaklustige monsters op hun nummer te zettenquote:Op maandag 16 juli 2007 14:50 schreef milagro het volgende:
[..]
weliswaar over de grens, maar toch, het kán dus wel, zij het elders
Ik gaf lady_wrb gewoon antwoord op haar vraag, Loedertje.quote:Op maandag 16 juli 2007 19:10 schreef Loedertje het volgende:
Macka66, buiten de rechtsdwangmiddelen die er zijn, wat schieten KINDEREN daarmee op
Ik kan daar echt zo kwaad om worden! Ik heb mijn ex achter zijn vodden aan gezeten om tot een bezoekregeling te komen omdat het nu eenmaal ook zijn kind is. Niet dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt, maar Het is aan mijn dochter te bslissen of ze contact wil of niet en daar he ik gewoon niks over te zeggen, hoe hij ook doet.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:15 schreef milagro het volgende:
[..]
nu, blijkbaar denken vooral moeders er toch anders over.
die kennis van mij ook, hij mag zijn kinderen zien 2 uur per maand, onder begeleiding, daarvoor mag hij dan wel eerst tig km rijden, van hier naar Overijssel.
als hij dan zegt dat hij dat van de zotte vindt, dan krijgt hij "aha, dus zoveel heb jij dus over voor je kinderen, nu dan weet ik dat!" ......
madame kan de meest idiote eisen stellen, compleet overbodige dure spullen willen om dan bij de ex aan te kloppen, wederom onder het mom van 'laat maar eens zien wat je over hebt voor je kids' en als hij dan tegensputtert omdat het gewoon weggegooid geld is, dan is het weer hommeles, nu ja, dat is het sowieso al, maar er kan nog meer bij, zo vindt de lieftallige moeder.
ondertussen zit papa er compleet doorheen en mama heeft alles toppie voor elkaar, leuk huisje, leuke kindertjes, leuke vriendenkring die pa compleet geroyeerd heeft, dankzij de dramaverhalen van mama en als zout in de wonden houdt mama een vrolijk internetdagboek bij opdat papa kan zien hoe leuk haar leven is, hoe leuk zijn kinderen het doen zónder hem.
![]()
Ken genoeg mensen die getrouwd zijn geweest (omdat hun vrienden dat ook zijn) en ze kids hebben (omdat hun vrienden die ook hebben) en dat ze nu gescheiden zijn (omdat hun niet hetzelfde zijn als hun vrienden)quote:Op maandag 16 juli 2007 10:59 schreef Tante.Olivia het volgende:
Ken ook iemand die haar kind en zichzelf helemaal wil afschermen van de vader. Ook terwijl er geen grote dingen gebeurd zijn, zoals eerder als voorbeelden genoemd in dit topic. Vind het stom, maar wat kan ik er aan doen?![]()
Als je het mij vraagt doe je er in elk geval 2 mensen kwaad mee (vader en kind) en krijg je later hoe dan ook dat kind tegen je.
erecode of eerwraak of wat dan ook...dat past niet in mijn straatje. Ik kan daar niets aan doen.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:21 schreef phileine het volgende:
nou dat is nu vaak het treurige olivia, als zo'n kind lang genoeg door de moeder wordt gebrainwashed dan zit die afkeer van pappa er vaak erg hard ingebakken. En reken daar dan bij dat de vaders het op een gegeven moment opgeven om nog contact te zoeken, omdat niets werkt en omdat ze het gezin niet helemaal op zijn kop willen zetten in het belang van het kind, dan krijgen ze dus later het verwijt naar hun hoofd dat ze niet genoeg hebben gedaan om contact te zoeken.
Graaf_Tell, ik denk dat in veel van die gevallen die jij noemt het ook om een soort erecode gaat. Het is voor mannen in sommige culturen een enorme afgang als ze niet het "beheer" hebben over hun eigen kinderen. Daarom lossen ze het dan op die manier op.
Voorzover ik weet niet. Het is een omgangsrecht, geen plicht. Die regelingen zien vooral op niet meewerkende ouders (vaak moeders), maar niet op vaders die geen contact willen met hun kind. Ik zou niet weten hoe je iemand kan dwingen contact te hebben als hij dat niet wil.quote:Op maandag 16 juli 2007 15:18 schreef lady-wrb het volgende:
even iets heel anders: kan je een vader ook dwingen de omgangsregeling na te komen?
of moet ik voor een serieus antwoord in wgr zijn?
ik weet niet of ik mag zeggen dat hij niet wil, maar eigenlijk is er heel vaak iets waardoor het hem niet uitkomt en afzegt, of wil ruilen van weekend. (meestal heel vlak voor het bewuste weekend zodat ik voor een voldongen feit werd gesteld en mijn plannen weer in de kast kon zetten)quote:Op dinsdag 17 juli 2007 01:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voorzover ik weet niet. Het is een omgangsrecht, geen plicht. Die regelingen zien vooral op niet meewerkende ouders (vaak moeders), maar niet op vaders die geen contact willen met hun kind. Ik zou niet weten hoe je iemand kan dwingen contact te hebben als hij dat niet wil.
dat is erg jammer voor die vrouw, want op die manier maakt ze het zichzelf ook onnodig moeilijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 07:38 schreef Tante.Olivia het volgende:
Dat is ook een nare situatie, lady-wrb.![]()
De vrouw die ik ken heeft besloten dat het te lastig is om met hem te dealen in haar leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |