abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49912885
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:17 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Ik zie het helemaal voor me
LOL! nu pas zie ik die interpretatie voor me!!

ik bedoel dus de helft van mn leven in nl, de andere helft in cur

je bracht me goed aan het lachen
An unstable system is a system that is not stable
  woensdag 30 mei 2007 @ 00:54:20 #177
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49913381
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 09:46 schreef more het volgende:
Is US bashen een fulltime job voor jou?
Dat, en het niet meer terugkomen op topics omdat het waarschijnlijk veel te veel werk voor hem is om e.e.a. ook echt te onderbouwen. En dan heeft ie notabene dit topic ook nog eens in zijn sig gezet.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 30 mei 2007 @ 01:06:03 #178
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49913565
Dus .....

Een frikandel speciaal graag Pberends. En vlug.

Of kun je dat ook al niet?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 30 mei 2007 @ 01:06:42 #179
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_49913577
Wat het volgens mij lastig maakt voor Europeanen om een evenwichte mening erop na te houden, is dat we alleen nieuws krijgen te horen over het (buitenlandse) beleid van de federale overheid. Staten an sich kunnen veel vergaander hun eigen beleid voeren dan onze provincies, maar daar horen we nooit wat over. We denken veel te weten over Amerika omdat elke scheet van Bush 3 dagen lang in het 8 uur journaal wordt besproken, maar eigenlijk weten we nog niet eens de helft. Het enige nieuws dat binnensijpelt over de rest van Amerika zijn de smeuïge 'Only in America' berichten, die allerminst representatief zijn.
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:22:31 #180
179327 Harry4
Treehugger
pi_49916554
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:04 schreef Blazkowich het volgende:

[..]

Is ook zo

Maar ik heb in dit topic bijvoorbeeld al een paar keer gehoord hoe slecht Amerika wel niet is omdat ze Saddam (en andere dictaturen) ondersteunen. Maar kijk je even in onze eigen achtertuin dan zie je dat zelfs Nederlanders gifgas aan hem leverden. En dat Frankrijk en Duitsland net zo goed bloed aan hun handen hebben.

Alleen worden Frankrijk, Duitsland en Nederland er lang niet zo hard op afgerekend als de Amerikanen. Beetje dubbele maatstaven, dat wilde ik eigenlijk even duidelijk maken.
Ja maar kijk wat ik schrijf , want hij is ervoor gestraft door Nederland zelf (15 of 18 jaar celstraf of zo). Amerika en Duitsland hebben haar wapenleveranciers niet aangepakt.

Verder heb jij ook gelijk. De wapenindustrie is één grote big buisness.
Ich bin Macho, süper Macho...
pi_49917094
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Van beide kanten natuurlijk.
Maar om daar even op terug te komen; Wat is vervelender? Mensen die extreem negatief zijn over een land & volk zonder te weten waar ze het over hebben, of mensen die juist extreem positief over een land & volk zijn zonder te weten waar ze het over hebben....
pi_49920664
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:45 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Maar om daar even op terug te komen; Wat is vervelender? Mensen die extreem negatief zijn over een land & volk zonder te weten waar ze het over hebben, of mensen die juist extreem positief over een land & volk zijn zonder te weten waar ze het over hebben....
Beiden zijn zo'n beetje net zo vervelend maar ik ben meestal van de positieve benadering dus naar mijn mening is negatief vervelender .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49926503
Amerika

Ik duld geen tegenspraak.
Dat zegt de Amerikanen natuurlijk helemaal niks!
pi_49927072
toch wel vreemd dat onder "buitenlandse" amerikanen (vb stemmers vanuit nederland) die stemmen, heel anders wordt gestemd dan door mensen die alleen binnenlandse media zien
uit een aspergernest
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:25:30 #185
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49927127
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:08 schreef respectmyauthority het volgende:

Ik duld geen tegenspraak.
You are either with us or against us
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:57:33 #186
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49930311
En ja hoor.... pberends is em gesmeerd uit dit topic
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49932529
Langverwachte reply...

Jammer dat iedereen denkt dat ik een anti-Amerikanist ben en dat dit de zoveelste bash-topic ik. Ik maar me juist erg ongerust om VS omdat zij nog een van de weinigen zijn waar ik nog hoop in zie.

Rusland, de Islam en China zijn veel slechtere alternatieven en de EU heb ik niet zoveel vertrouwen in, mede door de hoge mate van moslimimmigrantie en politieke verdeeldheid.

Ik maak me alleen erg zorgen om de Amerika, wat zij zichzelf al jaren aandoen. Elke policy die ze nu hanteren maakt hen zwakker.

- De oorlog tegen Irak maakt Amerika zwakker
- De oorlog tegen terrorisme maakt Amerika zwakker
- De oorlog tegen drugs maakt Amerika zwakker
- De agressieve buitenlandse approach maakt Amerika zwakker
- Het hoge handelstekort en begrotingstekort maakt Amerika zwakker
- Het slecht zorgen voor de bevolking op bijvoorbeeld het gebied van zorg maakt Amerika zwakker
- De grote afhankelijkheid van geimporteerde fossiele brandstoffen maakt Amerika zwakker

Amerika zet al haar resources totaal verkeerd in. Amerika kan zoveel beter, als grootste westerse land, beste defensie-apparaat ooit in de menselijke geschiedenis, en land met de meeste nobelprijzen. Ten tijde van Clinton was ik net als zovelen juist fan van Amerika.

Het is onbegrijpelijk dat figuren als Bush het geweldige land Amerika zwaar beschadigen. Gelukkig zijn er ook nog Amerika-fans als maartena die dit ook inzien.
pi_49932890
pberends, misschien moet je het aan de Amerikanen zelf overlaten wat ze met hun land willen doen. Waarom zou uitgerekend jij het beter weten dan 50 miljoen Amerikanen? Verder ben je een beetje naïef moet ik zeggen, als de overgang Clinton - Bush zo'n totale omslag in je houding t.a.v. de VS teweegbrengt.
pi_49932911
Okee TS, en wat was dan je punt met dit geweldige topic?
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:45:59 #190
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49934121
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:59 schreef pberends het volgende:
Langverwachte reply...

Jammer dat iedereen denkt dat ik een anti-Amerikanist ben en dat dit de zoveelste bash-topic ik. Ik maar me juist erg ongerust om VS omdat zij nog een van de weinigen zijn waar ik nog hoop in zie.
Het is heel fijn hoor dat je je als Nederlander ongerust maakt over Amerika, maar waarom moet je in hemelsnaam dan komen met stereotypen als "Amerikanen zijn dom", en een lijst van punten opnoemen die je totaal niet onderbouwt?
-
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:12:49 #191
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49934995
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is heel fijn hoor dat je je als Nederlander ongerust maakt over Amerika,
De Amerikanen zijn onze naaste handelspartners, hebben als militaire bondgenoot de meeste impact op ons buitenlands beleid, roeren hun vinger stevig in de wereld en beinvloeden ons cultureel het meest.

Dan vind ik het niet gek om het te bekritiseren.

Het tweede deel van je post, daar heb je gelijk in.
pi_49935776
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:45 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is heel fijn hoor dat je je als Nederlander ongerust maakt over Amerika, maar waarom moet je in hemelsnaam dan komen met stereotypen als "Amerikanen zijn dom", en een lijst van punten opnoemen die je totaal niet onderbouwt?
Leuk dat je daarover begint, maar heb ik niet gelijk op de genoemde punten in mijn reply? Sommige punten waren inderdaad provocerend .
pi_49936526
quote:
Waarom? Elke keer als iemand kritiek op Amerika levert, en dat lijkt me sowieso logisch voor een supermacht, wordt de kritiek weggewuifd alsof het niets is.
Het lijkt de FP wel.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:56:00 #194
121890 M42
I Love Techno!
pi_49936574
Ik ben het wel eens met de stellingen. Echter kan je niet ontkennen dat er vanuit de VS grootste zaken zijn voortgekomen zoals de Ruimtevaart en Astronomie
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:56:18 #195
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_49936588
Waarom zou de TS hier reageren als hij weet dat Amerika-kontlikkers zijn argumenten toch zullen wegwuiven alsof het niks is?
Een dicussie of debat winnen op het internet is ZO zinloos.

Overigens geef ik pberends groot gelijk en de meest hypocriete mensen zijn wel...de Amerikaanse kontlikkers die half geïndoctrineerd zijn door hollywood maar dat zelf niet door hebben.
Era Vulgaris
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:02:02 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49936789
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:35 schreef pberends het volgende:
Leuk dat je daarover begint, maar heb ik niet gelijk op de genoemde punten in mijn reply? Sommige punten waren inderdaad provocerend .
Ik heb mijn uitgebreide reply al geschreven. Ik vind het alleen weer erg dom overkomen dat je punten neerzet zonder daarbij ook een fatsoenlijke onderbouwing te geven. Zeker als je een topic als deze in je sig gaat zetten om meer bekijks te trekken doen opmerkingen als "Amerikanen zijn dom" jouw eigen intelligentie toch echt geen eer aan.

Een beetje fatsoenlijke onderbouwing had wel gemogen. 10 negatieve puntjes opnoemen kan iedereen natuurlijk.....
-
  woensdag 30 mei 2007 @ 19:21:22 #197
112071 Plotinus
Pax Europa
pi_49937524
Interessante post. Ik ben geen "Amerika-kontlikker", maar ik mis bij sommige punten wel minstens 2 onafhankelijke bronnen (voorzover die natuurlijk 'onafhankelijk' kunnen zijn).
pi_49941743
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 19:47 schreef Onderbroek het volgende:
maar dankzij the joe es of e spreken we nu geen duits!
Zelfs al was dat zo (wat dus niet zo is), dan maakte het alsnog geen reet uit, want de Amerikanen zien en horen het verschil toch niet tussen Duits en Nederlands , en dan nog zou 1 goed ding lang niet alles goed maken wat ze voor misdaden hebben gepleegd in de wereld.

opzich ben ik het wel met de TS eens, vooral dat ze totaal geen benul hebben van de rest van de wereld (soms heb ik het gevoel alsof de meesten daar nog wereldkaarten van voor christus gebruiken), of dit heeft te maken met de enorme hoeveelheden pro-Amerika propaganda.
en de hypocrietie druipt overal vanaf
pi_49942400
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:56 schreef A.West het volgende:

[..]

Zelfs al was dat zo (wat dus niet zo is), dan maakte het alsnog geen reet uit, want de Amerikanen zien en horen het verschil toch niet tussen Duits en Nederlands , en dan nog zou 1 goed ding lang niet alles goed maken wat ze voor misdaden hebben gepleegd in de wereld.

opzich ben ik het wel met de TS eens, vooral dat ze totaal geen benul hebben van de rest van de wereld (soms heb ik het gevoel alsof de meesten daar nog wereldkaarten van voor christus gebruiken), of dit heeft te maken met de enorme hoeveelheden pro-Amerika propaganda.
Geen benul van de wereld? Wijs jij maar Albanië aan op de Europa kaart, wedden dat je het niet kan vinden?

sommige Nederlanders...
pi_49942612
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 20:56 schreef A.West het volgende:

[..]

En jij kunt bijvoorbeeld Nebraska of Connecticut wel aanwijzen zeker? Jij bent degene die hypocriet is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')