en dat ze hem in de eerste golfoorlog (maar dat weten de kleintjes hier vast niet) voor Kuweit alleen Kuweit uit hebben geschopt en toen gezegd hebben.... Veel plezier in Irak. Ze hadden hem toen met gemak uit kunnen schakelen, maar dat paste niet in hun straatjequote:Op zondag 27 mei 2007 15:15 schreef pberends het volgende:
Pff, wat een drek schrijven jullie toch. Neem punt 1 al, jullie vergeten dat Saddam zelf door de Amerikanen is gesteund/aangesteld.
Jouw hele post is lachwekkend maar dit is toch echt het toppunt:quote:Op maandag 28 mei 2007 10:49 schreef carlob het volgende:
Ik weet niet of het inmiddels al eerder genoemd is (nog niet voldoende zin gehad dit hele topic door te gaan lezen) maar vergeet niet dat Amerika ook nog eens een ontzettend conservatistisch en ook vreselijk nationalistisch land is..
quote:aangezien de EU wat regeringssysteem slimmer en beter inelkaar zit
De VN was er ook op tegen.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:08 schreef wendytje het volgende:
[..]
en dat ze hem in de eerste golfoorlog (maar dat weten de kleintjes hier vast niet) voor Kuweit alleen Kuweit uit hebben geschopt en toen gezegd hebben.... Veel plezier in Irak. Ze hadden hem toen met gemak uit kunnen schakelen, maar dat paste niet in hun straatje
Moet je voor de grap eens door Nederland lopen met een camera en vergelijkbare vragen. Wedden dat je dan ook een heel leuk filmpje in elkaar kunt zetten?quote:Op maandag 28 mei 2007 11:26 schreef crxjeroen het volgende:
Even voor de duidelijk.. Amerikanen zijn net zo dom als de achter kant van een varken. Ze weten helemaal niks over de wereld of wat er gebeurd.
Ik heb het gouden bewijs.
kijk deze link:
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
Als je dit ziet krijg je een goede indruk hoe amerikanen zijn![]()
![]()
Veel van de beste universiteiten van de wereld liggen in de VS, Nederlandse universiteiten komen nauwelijks voor op dergelijke lijsten. Daarnaast lopen de VS aan kop met een heleboel wetenschappen, en jij wilt ze dom noemen? Door je generaliserende en eenzijdige onzin, krijg ik het idee dat jezelf niet vele verder bent gekomen dan het VMBO...quote:Op maandag 28 mei 2007 11:40 schreef Reetpeper het volgende:
Amerika fans zijn net zo dom als Amerikanen waarvan de meesten een IQ hebben dat ver onder de 100 ligt. Er zijn een handjevol Amerikanen die slimmer zijn maar zelfs de intelligentste onder hen kunnen zich niet meten met de gemiddelde Europeaan. Het is dan ook doodmakkelijk voor een West Europeaan om een Amerikaanse universitaire graad te behalen als men maar over een flinke hoeveelheid geld beschikt. Sommige dommere Nederlanders die te dom zijn om aan een Nederlandse universiteit af te studeren maar wel een hoop geld van hun papa en mama hebben gekregen gaan daarom in de VS studeren. Soms zijn dat degene die zo fel Amerika verdedigen. Maar de meesten van hen hebben een studieniveau van VMBO of lager. Precies de doelgroep die Amerikalover Wilders (die zelf ook alleen maar MAVO heeft gedaan) voor ogen heeft.
Hele punt van dit topic: beargumenteer s.v.p.! En verdiep je daarnaast maar eens in het Amerikaanse politieke stelsel, want als jij dat lachwekkend vindt, dan heb je blijkbaar niet echt door dat ik bijna alleen maar feiten op heb genoemdquote:Op maandag 28 mei 2007 11:12 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Jouw hele post is lachwekkend maar dit is toch echt het toppunt:
[..]
![]()
Ehm. Ken je het programma 'Get smarter in a week' van BNN? Daar deed Katja schuurman precies hetzelfde in Nederland. Precies dezelfde reacties.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:26 schreef crxjeroen het volgende:
Even voor de duidelijk.. Amerikanen zijn net zo dom als de achter kant van een varken. Ze weten helemaal niks over de wereld of wat er gebeurd.
Ik heb het gouden bewijs.
kijk deze link:
http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
Als je dit ziet krijg je een goede indruk hoe amerikanen zijn![]()
![]()
Maar er zijn ook hele slechte universiteiten in Amerika dan ligt het gemiddelde niveau van universiteiten hoger in Nederland dan in Amerika.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Veel van de beste universiteiten van de wereld liggen in de VS, Nederlandse universiteiten komen nauwelijks voor op dergelijke lijsten. Daarnaast lopen de VS aan kop met een heleboel wetenschappen, en jij wilt ze dom noemen? Door je generaliserende en eenzijdige onzin, krijg ik het idee dat jezelf niet vele verder bent gekomen dan het VMBO...
Ik snap wel wat hij bedoelde..denk ikquote:Op maandag 28 mei 2007 11:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Veel van de beste universiteiten van de wereld liggen in de VS, Nederlandse universiteiten komen nauwelijks voor op dergelijke lijsten. Daarnaast lopen de VS aan kop met een heleboel wetenschappen, en jij wilt ze dom noemen? Door je generaliserende en eenzijdige onzin, krijg ik het idee dat jezelf niet vele verder bent gekomen dan het VMBO...
De CIA was al in de jaren vijftig bezig met Saddam, maar uiteindelijk heeft hij wel zelf de macht gegrepen, natuurlijk. De Baath-partij heeft daarvoor en daarna wel hulp gekregen van Amerika.quote:
Cool, thanksquote:Op maandag 28 mei 2007 11:50 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ehm. Ken je het programma 'Get smarter in a week' van BNN? Daar deed Katja schuurman precies hetzelfde in Nederland. Precies dezelfde reacties.
Dus, gouden bewijs?
Edit: http://player.omroep.nl/?aflID=4516890&md5=cc2ad125c52ebc75e597143941b6d5c7
Vanaf 02:10
Dat maakt de VS juist zo interessant; dat het een land van extreme tegenstellingen is. Het is ook niet zo slim om met dat soort zaken over de gehele VS te spreken als een geheel, de VS zijn 50 staten die ontzettend verschillen.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:52 schreef Party_P het volgende:
[..]
Ik snap wel wat hij bedoelde..denk ik
De Amerikaanse Universiteiten zijn erg goed, alleen is de verdeling daar erg groot. Ook erg veel "domme" mensen daar, maar ook zat heel erg slimme mensen.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de aanpak van de drugsproblematiek in de USA, is het dat verre van een goede aanpak. Het is daar alleen maar: niet doen, niet doen, niet doen!! En wat denkt de jeugd: hé dat mag niet, laten we het wel proberen. Dingen doen die verboden zijn, is alleen maar spannend.
Net zoals seksuele voorlichting. Daar laat Amerika zich wel van de domme kant zien. Voorlichting is er zowat niet, en in sommige staten is het zowat verboden om voorlichting te geven. Geen wonder dat er zoveel tienerzwangerschappen zijn.
Punt 1: De EU is een samenwerkingsinstituut van verschillende natiestaten. De VS is een natiestaat. Dus die twee grootheden zijn sowieso al niet met elkaar te vergelijken.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:48 schreef carlob het volgende:
[..]
Hele punt van dit topic: beargumenteer s.v.p.! En verdiep je daarnaast maar eens in het Amerikaanse politieke stelsel, want als jij dat lachwekkend vindt, dan heb je blijkbaar niet echt door dat ik bijna alleen maar feiten op heb genoemd![]()
Jep, maar.... Van Anraad is er terecht voor gestraft, terwijl Duitsland, Frankrijk en Amerika dus ook massavernietingswapens aan Irak verkochten maar hier nooit voor gestraft zijn :-)quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:32 schreef Blazkowich het volgende:
Dan zie je dat het allemaal nog best wel meevalt, maar elke fout die Amerika maakt wordt keihard onder een vergrootglas gelegd. terwijl het toch echt een Nederlander als Van Anraad was die persoonlijk grondstoffen voor massavernietigingswapens aan Irak heeft verkocht.![]()
En hoe betrouwbaar zijn die lijsten? Welk 'meetinstrument' wordt gebruikt om te bepalen dat de VS de beste universiteiten heeft? Ik denk dat je de zaken toch wat te rooskleurig voorstelt, dan dat ze in werkelijkheid zijn.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:45 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jammer dat je me dit argument jezelf helemaal onderuit haalt.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:45 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Stelling: Amerika-kontlikkers kunnen niet discussiëren
Waarom? Elke keer als iemand kritiek op Amerika levert, en dat lijkt me sowieso logisch voor een supermacht, wordt de kritiek weggewuifd alsof het niets is.
Even wat (cliché) FEITEN op een rij:
9) Amerikanen zijn niet bepaald slim, in ieder geval dommer dan de gemiddelde Europeaan. Van een dual flush toilet hebben ze niet gehoord en waar Slovenië zou liggen hebben de meesten echt geen idee. Ze praten zo goed als alleen maar over geld. Ze leven relatief gezien ongezond, zijn dik, en ruim 50% van de verkochte auto's zijn SUV's of truckachtige auto's. Er wonen ook relatief veel christen-fundamentalisten. En dat in het "meest vooruitstrevende" land ter wereld.
En wat geeft jou het idee dat een atheïst een normaal denken mens is? Leg dat eens uit? Vooralsnog betekent 'normaal' niet meer dan datgene wat het meeste voorkomt. Als 96% van de burgers van een land vind dat een christen een weldenken mens is en een niet-christen een dwaas, dan is binnen de context van dat land een christen een normaal denkend mens en een niet-christen een abnormaal denken mens.quote:Op maandag 28 mei 2007 12:43 schreef Agiath het volgende:
Vooral het feit dat 96% van de mensen geen Atheïst (aka normaal denkend mens) als president wil is heel erg
Omdat een atheïst zich niet laat beïnvloeden door een of ander sprookjesboek.quote:Op maandag 28 mei 2007 12:48 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
En wat geeft jou het idee dat een atheïst een normaal denken mens is? Leg dat eens uit? Vooralsnog betekent 'normaal' niet meer dan datgene wat het meeste voorkomt. Als 96% van de burgers van een land vind dat een christen een weldenken mens is en een niet-christen een dwaas, dan is binnen de context van dat land een christen een normaal denkend mens en een niet-christen een abnormaal denken mens.
Is ook zoquote:Op maandag 28 mei 2007 12:23 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Jep, maar.... Van Anraad is er terecht voor gestraft, terwijl Duitsland, Frankrijk en Amerika dus ook massavernietingswapens aan Irak verkochten maar hier nooit voor gestraft zijn :-)
Maar mogelijk wel door andere zaken. Zoals door vooroordelen. Zie onderstaand voorbeeld:quote:Op maandag 28 mei 2007 12:51 schreef Agiath het volgende:
[..]
Omdat een atheïst zich niet laat beïnvloeden door een of ander sprookjesboek.
quote:Zolang er nog gelovigen in de overheid zitten (daar, maar ook hier) zal het nooit goed gaan met een land
Zij zien het niet als een sprookjesboek hoor. Ik denk dat je je eigen inzicht (en dat van atheïsten in het algemeen) een beetje overschat.quote:Op maandag 28 mei 2007 12:51 schreef Agiath het volgende:
[..]
Omdat een atheïst zich niet laat beïnvloeden door een of ander sprookjesboek.
Zolang er nog gelovigen in de overheid zitten (daar, maar ook hier) zal het nooit goed gaan met een land
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |