quote:Op het oog met de toekomst heeft Ajax zich verzekerd van de diensten van Tom Boere. De 14-jarige spits maakte bij AA Gent een geweldige ontwikkeling door en trok veel interesse van verschillende clubs.
Onder andere Feyenoord, Anderlecht en Lille zag wel wat in de spits van Orangje onder 15, maar toen Ajax van zich liet horen was de keuze voor Boere snel gemaakt. "Veel mooier kan het niet, Ajax is altijd al mijn favoriete club geweest, en nu mag ik er zelf gaan voetballen!" Aldus de woorden van Tom Boere.
Zes jaar geleden werd de toen 8-jarige Tom gescout door het Belgische Gent, hij speelde toen nog voor Terneuzen. Eerder dit jaar liep hij al stage bij de leeftijdsgenoten van Ajax en maakte daar een goede indruk.
quote:Markus Rosenberg is de effectiefste bankzitter van de Duitse Bundesliga. De voormalig Ajacied wordt in bij Werder Bremen nu al geroemd om zijn invalbeurten.
Als we het Duitse Kicker mogen geloven haalde Rosenberg met vijf doelpunten uit tien invalbeurten het meeste rendement van alle spelers dit seizoen in de hoogste Duitse divisie. Afgelopen zondag krikte de Zweedse aanvaller dit aantal nog eens op, daarnaast bezorgde Rosenberg Werder Bremen de 0-2 winst op VfL Wolfsburg door beide treffers voor zijn rekening te nemen als invaller van Miroslav Klose.
"Hij heeft een bijzondere neus voor de goal", zo sprak Werder-trainer Thomas Schaaf vol lof zijn aankoop na afloop van het gewonnen competitieduel tegen Wolfsburg.
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Tof dat jonge jochie. "veel mooier kan het niet"
Wat doet dit in het Ajax topic?quote:
Tsja, dat vind ik eigenlijk gewoon een Amsterdammer.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Daley Blind zit er ook al een tijdje
Stomme knopjes zo soms ook he.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:45 schreef SiemeN het volgende:
Ik heb perongeluk de TT gewijzigd.
Zendenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:48 schreef w00h00 het volgende:
Seedorf al naar Ajax?
Of wie tovert Van Geel dit jaar uit de hoge hoed?
Eliaquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:48 schreef w00h00 het volgende:
Seedorf al naar Ajax?
Of wie tovert Van Geel dit jaar uit de hoge hoed?
Elia is gewoon een groot talent zoals Robben toendertijd bij psv was toen ze hem ook nog een jaar in groningen lieten door groeien. En talenten horen in Amsterdam te voetballen.quote:
Nu nog Demy en Arjan?quote:
Die eerste heeft iig al wel een wijf van hierquote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:54 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Elia is gewoon een groot talent zoals Robben toendertijd bij psv was toen ze hem ook nog een jaar in groningen lieten door groeien. En talenten horen in Amsterdam te voetballen.
Ik verwacht nog wel dat Van Geel deze zomer met een grote aankoop komt...
Boulahrouz.quote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef BonJovi het volgende:
Owh hij is een Nederlander, ik dacht dat Terneuzen in belgie lagmaar dat is Turnhout.
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef BonJovi het volgende:
Owh hij is een Nederlander, ik dacht dat Terneuzen in belgie lagmaar dat is Turnhout.
Zou niet verkeerd zijnquote:
aah wat ernstig Bonquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef BonJovi het volgende:
Daarom. Een verdedigingsduo Stam-Boulahrouz is wereldtop.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:00 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Zou niet verkeerd zijn! Daarbij kunnen we verdedigers wel gebruiken
![]()
Peter Crouch? Die is wel behoorlijk grootquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:54 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:49 schreef Houniet het volgende:
[..]
Zendenzullen ze leuk vinden in eindhoven
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Tof dat jonge jochie. "veel mooier kan het niet"
Van Nistelrooyquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:54 schreef w00h00 het volgende:
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:03 schreef M0NTANA het volgende:
Khali Boulahrouz en Thiago Motta er nog bij, dan worden we wéér kampioen!
Tja ik ben nooit in Zeeland geweest, weet niet wat ik daar moet zoeken. Maar goed dat we een talentje erbij hebbenquote:
quote:
Aangezien ik je niet veel ouder dan 16 schat; je kan in Zeeland erg leuk op vakantie hoor. Renessequote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:16 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Tja ik ben nooit in Zeeland geweest, weet niet wat ik daar moet zoeken. Maar goed dat we een talentje erbij hebben![]()
Ja haha ik sta ineens bij de eerste elf haha het was meer als grap bedoeld. Maar ik ben er zondag toch wel bij dus dan schop ik wel ff tegen die bal aan.quote:
Ik ben 20 en ik ga liever naar USA of Braziliequote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:17 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Aangezien ik je niet veel ouder dan 16 schat; je kan in Zeeland erg leuk op vakantie hoor. Renesse![]()
Ja op linksbuiten sta je toch? Zal wel door je snelheid komenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:18 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ja haha ik sta ineens bij de eerste elf haha het was meer als grap bedoeld. Maar ik ben er zondag toch wel bij dus dan schop ik wel ff tegen die bal aan.![]()
Hmmm, ik dacht dat je de tweelingbroer van Jorien was. Raarquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:19 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ik ben 20 en ik ga liever naar USA of Brazilie![]()
Juist welquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:24 schreef rompompom het volgende:
Als we maar niet "Boere Boere" gaan schreeuwen als dat ventje uiteindelijk in 1 staat...
Dan ben ik liever de tweeling broer van George Bushquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:22 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Hmmm, ik dacht dat je de tweelingbroer van Jorien was. Raar
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:24 schreef rompompom het volgende:
Als we maar niet "Boere Boere" gaan schreeuwen als dat ventje uiteindelijk in 1 staat...
Ja linksbuiten...lekker naar binnen ala Babel en dan strak in de verre kruisingquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ja op linksbuiten sta je toch? Zal wel door je snelheid komen
Jammer dat ik er niet ben, anders had ik ook wel ff mee gedaan![]()
Ik denk dat Cootje als spits ook wel wat voorzetten van je verwachtquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:34 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ja linksbuiten...lekker naar binnen ala Babel en dan strak in de verre kruising![]()
Nee hoor. Zondag gaan een aantal jongens van 410 voetballen in het vondelpark. 410=Ajax dus on topic.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:36 schreef rompompom het volgende:
Tenzij Sethje bij Ajax voetbalt, is dit gruwelijk off-topic..
Word gezellig , wow waarom is er hier geen emoticon met bier erin verwerkt?...noujaquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Nee hoor. Zondag gaan een aantal jongens van 410 voetballen in het vondelpark. 410=Ajax dus on topic.
Plus het is vrijdagmiddag, bijna weekend. Lekker slap ouwehoeren de laatste twee uurtjes van me werkweek![]()
En Sethje bij Ajax? Neuh, dat zie ik niet zo snel gebeuren![]()
Ja, wordt zeker gezellig. Pff kut verjaardagquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:42 schreef Sethje het volgende:
[..]
Word gezellig , wow waarom is er hier geen emoticon met bier erin verwerkt?...nouja![]()
De supporters van ajax gaan zondag onderling een potje voetballen onder het motto "Fuck de playoffs-cup".quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:45 schreef twi het volgende:
Gasten van 410 of niet, het blijft gigantisch offtopic.
Hup Jaap!quote:'Seizoen geslaagd als we winnen'
Henk ten Cate wond er geen doekjes om tijdens zijn laatste perspraatje van het seizoen. Ajax moet AZ verslaan in de strijd om een Champions Leagueticket: ,,Als je het scorebord van Co erbij haalt, is het seizoen niet geslaagd als we ons niet plaatsen.''
Wat Ten Cate maar wilde zeggen is dat Ajax best op een goed seizoen kan terugkijken, maar dat de kille cijfers bepalen of de jaargang 2006-2007 ook geslaagd genoemd mag worden. Het principe van de scorebordjournalistiek dus, zoals dat 'geïntroduceerd' werd door Co Adriaanse, de oud-coach van zowel Ajax als AZ. Ajax behaalde immers evenveel punten als kampioen PSV, won de KNVB Beker en staat in de finale van de play-offs. Maar als de Amsterdammers zondag niet met 1-0 of meer van AZ winnen, staat de club met lege handen waar het gaat om het bereiken van de Champions League, het Europese toernooi waar de spelers het meeste van leren en de clubs het meeste kunnen verdienen.
,,De play-offs beschouw ik als de Europa Cup'', zei Ten Cate dan ook. ,,Het maakt niet uit hoe, als we zondag maar met minstens 1-0 winnen. In dit soort wedstrijden speel je niet om de schoonheidsprijs.'' En dat Ajax het doel weet te vinden tegen AZ, daar gelooft de oefenmeester wel in. ,,We hebben in de competitie maar één wedstrijd niet gescoord.''
Of Ten Cate over zijn aanvoerder Jaap Stam kan beschikken tegen AZ, wordt pas vlak voor het duel in de ArenA duidelijk. ,,Als het even kan, doen we het'', sprak Ten Cate over het opstellen van Stam. ,,Maar het moet verantwoord zijn. Zondag nemen we die beslissing.'' Urby Emanuelson is in ieder geval helemaal fit, zo bleek ook uit de training van vrijdag. ,,Heb je 'm zien lopen?'', vroeg Ten Cate rethorisch.
De 'puzzel' van de opstelling is deze keer gemakkelijker, zo bevestigde de Ajax-coach. ,,Al was het vorige week eigenlijk ook geen puzzel, want ik ken de kwaliteiten van mijn spelers natuurlijk wel. Ik wilde alleen de tegenstander niet wijzer maken dan hij al is.'' Feit blijft wel dat het met de van een schorsing terugkerende Edgar Davids en Gabri wat gemakkelijker kiezen is. ,,De opstelling heb ik helemaal in mijn hoofd'', aldus Ten Cate.
Ajax is meer dan 90 minuutjes voetbalquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:45 schreef twi het volgende:
Gasten van 410 of niet, het blijft gigantisch offtopic.
Tripje naar Rome of Glasgow dan maar?quote:Bijna alle mogelijke tegenstanders PSV en AZ/Ajax in CL bekend
Veertien van de zestien ploegen die rechtstreeks in het hoofdtoernooi van de Champions League komen, zijn bekend. Het wachten is enkel nog op de ontknoping in de Primera Division. Italië is met drie ploegen hofleverancier van het kampioenenbal. (ES)
Rechtstreeks geplaatst:
Italië (3): AC Milan, Internazionale, AS Roma
Engeland (2): Manchester United, Chelsea
Frankrijk (2): Olympique Lyon, Olympique Marseille
Duitsland (2): VfB Stuttgart, Schalke 04
Portugal (2): FC Porto, Sporting Portugal
Nederland (1): PSV
Griekenland (1): Olympiakos Piraeus
Rusland (1): CSKA Moskou
Spanje (2): nog niet bekend
Voor de 3e kwalificatieronde zijn geplaatst:
Engeland (2): Liverpool, Arsenal
Italië (1): Lazio Roma
Duitsland (1): Werder Bremen
Portugal (1): Benfica
Nederland (1): Ajax/AZ
Griekenland (1): AEK Athene
Rusland (1): Spartak Moskou
Roemenië (1): Dinamo Boekarest
Schotland (1): Celtic
België (1): Anderlecht
Turkije (1): Fenerbahce
Spanje (2): nog niet bekend
Frankrijk (1): nog niet bekend
Oekraïne (1): nog niet bekend
Tsjechië (1): nog niet bekend
Vanuit de 2e kwalificatieronde plaatsen zich vijftien clubs voor de 3e ronde.
Doe maar naar Barcelona!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:55 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Tripje naar Rome of Glasgow dan maar?![]()
Ten Cate moet toch z'n feiten wat beter op een rijtje hebben bij zulke persconferenties. PSV 0-1 en Heerenveen 0-1 qua thuiswedstrijden en uit nog eens 3-0 bij Sparta en 2-0 bij Roda.quote:En dat Ajax het doel weet te vinden tegen AZ, daar gelooft de oefenmeester wel in. ,,We hebben in de competitie maar één wedstrijd niet gescoord.''
Misschien telt hij afgekeurde doelpunten ook mee?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:59 schreef twi het volgende:
[..]
Ten Cate moet toch z'n feiten wat beter op een rijtje hebben bij zulke persconferenties. PSV 0-1 en Heerenveen 0-1 qua thuiswedstrijden en uit nog eens 3-0 bij Sparta en 2-0 bij Roda.
quote:Van der Wiel langer bij Ajax
vrijdag 25 mei, door Ajaxden, Wijchen, 15:00u, vp
Gregory van der Wiel heeft de technische staf van Ajax overtuigd. De jonge verdediger werd dit seizoen een aantal malen gebruikt als stand-in voor Jaap Stam en deed dat uitstekend.
De pas 19-jarige verdediger maakte indruk sinds zijn debuut op 11 maart uit tegen Twente. In de competitie speelde hij sindsdien vier maal mee, en ook in de play-offs maakte hij een aantal maal zijn opwachting.
Momenteel loopt zijn contract nog tot medio 2008, maar vrijdagmiddag zal wereldkundig gemaakt worden dat zijn contract met drie jaar verlengd wordt, zo weet ELF. Van der Wiel speelt sinds 1996 voor Ajax, excluis een periode van drie jaar (2002 tot 2005) bij Haarlem.
Het liefste door er gewoon de beuk in te gooien met Davids, Gabri en Heitinga. Gewoon lekker fysiek spelen en AZ het spel onmogelijk maken. Daar kunnen die lui niet tegenop.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:03 schreef S-Two het volgende:
Hoe maakt idd geen fuck uit hoe, als we maar winnen.
Geen CL is een flinke klap, maar volgend jaar moet en zal het kampioenschap gewonnen worden. Als we daarnaast geen CL spelen is dat heel jammer, maar prioriteit ligt bij het kampioenschap. Winnen we dat niet, begint het toch wel heel erg treurig te worden met Ajax.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:05 schreef HeatWave het volgende:
Als we het niet halen is dit en volgend seizoen al weer mislukt opzich. We kunnen misschien de dubbel pakken, maar weer geen CL is een flinke klap dan.
Als we de CL willen winnen moeten we toch van iedereen winnenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:04 schreef BonJovi het volgende:
Ik hoop liever een mindere ploeg, en daarna kunnen we altijd nog naar Rome of Liverpool gaan.
Rosales zorgde ook altijd wel voor een verrassingquote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:15 schreef M0NTANA het volgende:
Als we de CL wederom niet halen, zou dat echt doodzonde zijn. Met jongens als Jaap Stam, Edgar Davids, Gabri, Wesley Sneijder, Klaas Jan Huntelaar en Ryan Babel moet een verrassing mogelijk zijn.
Zelfs bij halen van de CL idd, onzinnig berichtquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk dat we geen van deze clubs gaan loten dus.
Tegen Inter ja. Helaas was het net niet genoeg.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:17 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Rosales zorgde ook altijd wel voor een verrassing![]()
Kan wel. Het zijn er zeventien en er komen er maar vijftien uit de tweede voorronde. Zijn er meer dan twee kommetjes met ballen?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk dat we geen van deze clubs gaan loten dus.
Omdat wij de beste zijn.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat een onterecht optimisme trouwens hier onder de Ajacieden..
We hebben al 3x tegen die wannabe Ajacieden gespeeld en 3x niet gewonnen.
Waarom nu wel opeens dan?
De helft van deze teams is nog eens geplaatst ook dus valt af. En anders heb je grote kans dat je tegen een geplaatste club loopt als je niet geplaatst bentquote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:20 schreef rompompom het volgende:
[..]
Kan wel. Het zijn er zeventien en er komen er maar vijftien uit de tweede voorronde. Zijn er meer dan twee kommetjes met ballen?
Goed nieuws over V.d. Wiel uiteraard..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |