Ik bedoelde eerder te zeggen dat jouw óf mijn mening er niet veel toe doet vwb de kleding van Wouter Bos zolang er geen kledingvoorschriften voor ministers bestaan die het dragen van een das verplichten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Mijn excuses voor mijn mening, ik dacht juist dat een discussieplatform als een forum hier voor was. Ik heb het blijkbaar fout en zal mijn mening voor me houden.
Jeetje, moet ik het nóg anders formuleren? Alle partijen komen lekker losjes gekleed naar een vergadering, maar VVD'ers dragen altijd een stropdas. Aangezien jij zat VVD'ers tegenkomt die geen stropdas dragen bij een pantalon en jasje, kun je dus eventueel concluderen dat VVD'ers altijd strak in het pak naar de vergadering komenquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bij een pak zie je altijd een stropdas maar ik kom voldoende VVD'ers tegen die geen stropdas dragen bij een pantalon en jasje.
Daar heb je het over een pak, over een combinatie van colbert-jasje en pantalon (wat dus geen pak is) ben je van mening dat het abject is.quote:
iddquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Exact. Ook bij bedrijven is het een trend dat altijd een stropdas meer een don't dan een do wordt.
Dan vraag ik nog maar eens om een bron aangezien ik dus als lid van de VVD hele andere ervaringen mee heb.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:50 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Jeetje, moet ik het nóg anders formuleren? Alle partijen komen lekker losjes gekleed naar een vergadering, maar VVD'ers dragen altijd een stropdas. Aangezien jij zat VVD'ers tegenkomt die geen stropdas dragen bij een pantalon en jasje, kun je dus eventueel concluderen dat VVD'ers altijd strak in het pak naar de vergadering komen
Zucht, geen bron, al gezegd... Moet jij altijd gelijk hebben, of wat? (En dat je lid van de VVD bent staat natuurlijk op je voorhoofd geschreven)quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan vraag ik nog maar eens om een bron aangezien ik dus als lid van de VVD hele andere ervaringen mee heb.![]()
Verplichten tot op zeker hoogte voor ministers, dmv interne kledingvoorschriften zou ik geen kwalijke zaak vinden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik bedoelde eerder te zeggen dat jouw óf mijn mening er niet veel toe doet vwb de kleding van Wouter Bos zolang er geen kledingvoorschriften voor ministers bestaan die het dragen van een das verplichten.. We vinden allemaal wel wat namelijk. Maar jij zou dus voorstander zijn van het verplichten van een das? Aangezien je lijkt te vinden dat het noodzakelijk is voor het goed functioneren van een minister?
Je vergeet 'infaam'.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:50 schreef Chewie het volgende:
Daar heb je het over een pak, over een combinatie van colbert-jasje en pantalon (wat dus geen pak is) ben je van mening dat het abject is.
Zolang jij voor je uit loopt te zwammen zonder bewijs te kunnen leveren schiet het toch ook niet op?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:53 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Zucht, geen bron, al gezegd... Moet jij altijd gelijk hebben, of wat? (En dat je lid van de VVD bent staat natuurlijk op je voorhoofd geschreven)
Nee nee, dat zeg je niet. Je hebt net heel duidelijk gesteld dat een das onmisbaar is voor het correct functioneren van een minister. Ergo, je bent dus voor kledingvoorschriften die stellen dat het dragen van een pak + stropdas verplicht is. Toch?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:57 schreef Skv het volgende:
[..]
Verplichten tot op zeker hoogte voor ministers, dmv interne kledingvoorschriften zou ik geen kwalijke zaak vinden.
Zeg gast, iedereen (incluis jij) zit hier te zwammen vanuit persoonlijke mening, ik vanuit persoonlijke ervaring (zoals aangegeven). Als jij nou even met bronnen aankomt waar keihard bewezen wordt dat de enige correcte kleding voor een minister pak+stropdas is, mag je weer zeurenquote:Op woensdag 23 mei 2007 11:58 schreef Skv het volgende:
[..]
Zolang jij voor je uit loopt te zwammen zonder bewijs te kunnen leveren schiet het toch ook niet op?
Er zullen trouwens moeilijk statistieken te vinden zijn over het aantal VVD-ers dat een das draagt.
Dat zeg ik wel. Verplichten voor ministers dmv interne kledingvoorschriften.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:00 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee nee, dat zeg je niet. Je hebt net heel duidelijk gesteld dat een das onmisbaar is voor het correct functioneren van een minister. Ergo, je bent dus voor kledingvoorschriften die stellen dat het dragen van een pak + stropdas verplicht is. Toch?
Wil dat dan ook zeggen dat kamerleden niet met das zouden moeten komen? Of zouden alle mannen bij kamerdebatten (dus zowel kamerleden als bewindslieden) een das moeten dragen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het creeert enige professionele afstand tussen Kamer en regering. Wat mij betreft komt hij dus idd in pak met das.
De regering moet verantwoording aan de Kamer afleggen en niet omgekeerd. Daarnaast worden Kamerleden door de bevolking gekozen en mogen dus zelfs als Spekman gekleed gaan. Maar goed, idealiter zou het me een normale praktijk lijken om wel gewoon net in het pak gestoken te gaan ja.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:52 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Wil dat dan ook zeggen dat kamerleden niet met das zouden moeten komen? Of zouden alle mannen bij kamerdebatten (dus zowel kamerleden als bewindslieden) een das moeten dragen?
Waarom? Ik vind pakken soms helemaal niet mooi. Waaorm niet een overhemd of mooie trui?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Maar goed, idealiter zou het me een normale praktijk lijken om wel gewoon net in het pak gestoken te gaan ja.
Je ziet het ook gelijk, als mensen pakken dragen om het pakken dragen. Dan denk ik, had gewoon een nette broek en trui of colbert aangetrokken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind pakken soms helemaal niet mooi. Waaorm niet een overhemd of mooie trui?
Ik heb geeneens een stropdas en zit regelmatig in dat soort omgevingen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je ziet het ook gelijk, als mensen pakken dragen om het pakken dragen. Dan denk ik, had gewoon een nette broek en trui of colbert aangetrokken.
Ik zie wel iets in het onderscheid dat je maakt tussen regering en kamer. Sowieso al omdat bewindslieden als ze naar de kamer komen per definitie het woord voeren en dit voor kamerleden niet hoeft te gelden. (Voor iemand die een presentatie geeft, is het belangrijker om netjes gekleed te gaan dan voor zijn publiek)quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De regering moet verantwoording aan de Kamer afleggen en niet omgekeerd. Daarnaast worden Kamerleden door de bevolking gekozen en mogen dus zelfs als Spekman gekleed gaan. Maar goed, idealiter zou het me een normale praktijk lijken om wel gewoon net in het pak gestoken te gaan ja.
Dat heb ik in een reactie erboven al gezegd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind pakken soms helemaal niet mooi. Waaorm niet een overhemd of mooie trui?
We hebben vandaag al de bemoeizorg gehad, dan kan de bemoeipolitiek er ook nog wel bij wat mij betreft.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:00 schreef Elfletterig het volgende:
Het moet niet veel gekker worden. We leven hier in een vrij land. Ook zonder stropdas kun je jezelf heel fatsoenlijk, netjes en representatief kleden. Moeten we persé terug naar de 17e eeuw ofzo?
Ik hoop dat Bos zo veel mogelijk voet bij stuk houdt en geen stropdas gaat omdoen. Dat politici van andere partijen er steeds weer over beginnen, is een zwaktebod. Ze hebben kennelijks niks beters om Bos mee lastig te vallen.
Bos zou helemaal niet serieus overkomen als hij elke dag een das zou dragen. Hij zou overkomen als een clown, omdat iedereen weet dat hij het niet doet omdat hij vindt dat hij een das moet dragen, maar omdat anderen dat vinden. Lekkere minister ben je dan, als je je laat voorschrijven wat je moet doen door anderen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:49 schreef Commensaal het volgende:
Politici horen respect af te dwingen bij het volk en bij elkaar, en een das is een uitstekende manier om dat voor elkaar te krijgen. Je kunt het belachelijk vinden, maar zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar. Bos zou een stuk serieuzer en minder draaikonterig overkomen als hij altijd een das zou dragen.
Dat verbaasd me niets met Woutertjequote:Op woensdag 23 mei 2007 16:23 schreef Fastmatti het volgende:
In de politiek is het niet dragen van een stropdas overal ter wereld een anti-westers teken.
Ambtenaren zien er inderdaad niet uitquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb geeneens een stropdas en zit regelmatig in dat soort omgevingen.
Ga eens een pak kopen. Zit daar een stropdas standaard bij? Nee? Goh. Zou een pak dan toch een pak zijn al draag je geen stropdas?quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Daar heb je het over een pak, over een combinatie van colbert-jasje en pantalon (wat dus geen pak is) ben je van mening dat het abject is.
Als jij op je sokken of blote voeten naar buiten wil, tuurlijk, waarom niet?quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:00 schreef Fastmatti het volgende:
Ow, dus omdat schoenen niet bij een pak horen mag je een pak dragen zonder schoenen![]()
Als Nederlanders eens fatsoenlijke pakken zouden kopen dan zou je bovenstaand probleem dus niet hebben.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als jij op je sokken of blote voeten naar buiten wil, tuurlijk, waarom niet?
Ik prat veel liever met iemand die in verzorgde (niet versleten) nette kleding rondloopt en zich compleet op z'n gemak voelt daarin dan iemand in een slechtzittend pak, half verstikt in een stropdas bij 30 graden omdat dat nou eenmaal moet van de baas.
Omdat een stropdas niet bij een pak inbegrepen is hoort het er niet bijquote:Op woensdag 23 mei 2007 16:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ga eens een pak kopen. Zit daar een stropdas standaard bij? Nee? Goh. Zou een pak dan toch een pak zijn al draag je geen stropdas?!
Even voor de zekerheid kijken bij suits4all.nl hoor. Hmmm, maatpakken: colbert, broek (broek! geen pantalon, ze zeggen gewoon broek!!) en gilet. Zie ik daar das? ehhh, goed zoeken... nee, die verkopen ze niet. Wel maathemden trouwens.
Possen.com dan? Nee, ook niet, bij de prijs zit géén stropdas inbegrepen.
Vandaar dat het bij veel bedrijven ook verplicht is om een das te dragen. Als het erbij zou horen, als het een onderdeel uit zou maken van het pak zelf dan was dat niet nodig geweest.
Lang leve Claus! Weg met de das!
Ik vind een pak zonder das juist stijlvol.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Omdat een stropdas niet bij een pak inbegrepen is hoort het er niet bij![]()
Je snapt toch zelf ook wel dat er een verschil is tussen een pak en een combinatie van broek/pantalon en colbert-jasje (hint hierbij hoeft de broek en colbert niet van dezelfde stof, kleur etc te zijn) ? Een pak zonder stropdas ziet er nogal idioot uit, terwijl dat bij een combinatie juist met zo is (wel mijn mening uiteraard)
Ja, Bos heeft de verkiezingen onder andere verloren door het niet dragen van een stropdas. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen kon dat, maar tijdens de TK-verkiezingen komt het slecht over.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:16 schreef Dagonet het volgende:Wordt Bos een betere minister met das? Bij een standaard vergadering van de kamer?
Bron, link, url?quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ja, Bos heeft de verkiezingen onder andere verloren door het niet dragen van een stropdas. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen kon dat, maar tijdens de TK-verkiezingen komt het slecht over.
In situatie waar normaal gesproken geen pak + stropdas (het is te achterlijk voor woorden dat dit er bij gezegd moet worden) noodzakelijk zijn is het inderdaad wel stijlvol. In alle andere gevallen komt het slecht over.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik vind een pak zonder das juist stijlvol.
Natuurlijk, dit lijkt me de meest logische verklaring waarom Bos heeft verloren en Jan Marijnissen heeft gewonnen bij de verkiezingen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:24 schreef Fastmatti het volgende:
Ja, Bos heeft de verkiezingen onder andere verloren door het niet dragen van een stropdas. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen kon dat, maar tijdens de TK-verkiezingen komt het slecht over.
Omdat je altijd uitzonderingen hebt. Marijnissen heeft gewoon zijn imago goed op orde en in zijn geval zou een stropdas alleen zijn imago maar schaden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:38 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Natuurlijk, dit lijkt me de meest logische verklaring waarom Bos heeft verloren en Jan Marijnissen heeft gewonnen bij de verkiezingen.![]()
Dat wel, tot de campagne van 2002 droeg hij namelijk nog een das, toen deed hij hem af om zo een beetje meer op Marijnissen te lijken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:44 schreef OldJeller het volgende:
Formaliteiten, etiquette, etcetera.
Denkt die pauper op die manier dichterbij het plebsvolk te staan en daarmee populair te zijn?
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:23 schreef Skv het volgende:
Belachelijk, ik vind dat iemand met een dergelijk representatieve taak correct voor de dag moet komen.
What's next? JP Balkenende in tuinbroek? Rouvoet in een jurk?
Gewoon netjes in pak, overhemd en das. Een beetje normaal voorkomen is wel het minste waar je aan kan voldoen.
Dat is wel een originele analysequote:Op woensdag 23 mei 2007 17:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat een geëmmerquote:Op woensdag 23 mei 2007 08:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Bron: Nu.nl
Held.. Die suffe dassencultuur moet maar eens op de schop. Iemands functioneren hangt niet af van het feit of hij een das draagt of niet. Zie dat nou eens in. Na Claus, hebben we nu Bos.
.
[afbeelding]
.
Wat Marijnissen betreft, deel ik je analyse. Maar ik denk niet dat de (potentiële) achterban van Bos erg hecht aan stropdassen. Volgens mij komt het commentaar op het ontbreken van een das vrijwel alleen van mensen, die hem toch al niet zien zitten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:41 schreef Fastmatti het volgende:
Omdat je altijd uitzonderingen hebt. Marijnissen heeft gewoon zijn imago goed op orde en in zijn geval zou een stropdas alleen zijn imago maar schaden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |