abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49667156
quote:
CDA wil ouders aanpakken die kind niet laten ontbijten
Uitgegeven: 22 mei 2007 22:09

AMERSFOORT - Ouders die hun kind geregeld zonder ontbijt naar school sturen, moeten te maken krijgen met 'bemoeizorg' van het Centrum voor Jeugd en Gezin. Dat kan deze ouders een verplichte opvoedingscursus aanbieden.

CDA-fractieleider Pieter van Geel heeft dat dinsdagavond gezegd tijdens een partijbijeenkomst in Amersfoort.

Preventief
Volgens Van Geel moet het afgelopen zijn met de vrijblijvendheid tegenover ouders die de opvoeding laten versloffen. "Verplichte opvoedingsondersteuning kan een belangrijke rol spelen bij preventief optreden tegen problemen met jongeren en probleemmjongeren."

Leed

Van Geel noemde het naar school sturen van kinderen zonder ontbijt als concreet voorbeeld. Volgens onderzoek komt dat bij één op de zes kinderen voor. "Dit lijkt klein leed, maar het kan grote gevolgen hebben: kinderen kunnen zich moeilijk concentreren, komen niet mee op school."

Scholen zien het probleem ook en bieden dan soms zelfs een schoolontbijt aan. Maar Van Geel noemt dat de omgekeerde wereld. "Ouders moeten ervoor zorgen dat hun kinderen goed voorbereid aan een lange schooldag kunenn beginnen."

(c) ANP
de betutteling van de conservatieven die menen gerechtigd te zijn in te grijpen in het prive leven van burgers, en vervolgens verplichte opvoedingscusussen te gaan geven kut christenhonden
pi_49667651
omg .. dus alle problemen kunnen verholpen worden met een stevig ontbijt .. wat een goddelijke wijsheid

thnx for sharing
pleased to meet you
pi_49667960
Ik heb me hele leven nog nooit ontbeten, en ik leef nog steeds
S'morgens vroeg en eten, ik moet er niet aan denken.
9 uur is vroeg zat.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:08:26 #4
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49668053
En dan wel boerenvezel, van het merk KNW, ook wel Koopt Neederlandsche Waer genoemd.
Verplicht. Anders is het ongezond en slecht voor de economie.

Ik zag de TT en dacht al

Ook wel een leuke functieomschrijving trouwens: "bemoeizorger"
Heyy, wat doe jij voor werk?
Ik werk in de zorg, jij?
Net zoiets... in de bemoeizorg. Wel mooi werk hoor, zelf alles bepalen enzo...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49668054
Heerlijk dat ouderwetse paternalisme. Bij elk gezin een ambtenaartje aan laten schuiven bij het ontbijt of bij het ontbreken daarvan de deur barricaderen .
pi_49671945
Goed voorstel, het is belachelijk dat ouders hun kinderen een ongezonde leefstijl laten aanmeten. Het is toch belachelijk als een kind elke avond patat krijgt als maaltijd? Of als een kind van 8 elke nacht pas om 12 uur in bed ligt?

Nu moet de CDA ook nog eens invoeren dat een kind pas op zijn achttiende mag beslissen tot welke religie hij of zij wil behoren, en uberhaupt of ze in een hoger macht willen geloven.

Dan pas is de CDA de Koning.
pi_49671980
Plasterk
pi_49672102
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:21 schreef Stupiditeit het volgende:
Nu moet de CDA ook nog eens invoeren dat een kind pas op zijn achttiende mag beslissen tot welke religie hij of zij wil behoren, en uberhaupt of ze in een hoger macht willen geloven.
ghehe, maar als dat stevige ontbijt zorgt voor een goede basis hebben ze toch niets om zich zorgen over te maken .. alle maatschappelijke problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon, de kerken stromen weer vol met goedwillend volk en de kinderen vragen met een blije grijns "mama, wie is die vreemde die iedere ochtend komt kijken of wij wel goed onze havermout met volle melk hebben gegeten" ..
pleased to meet you
pi_49672173
die van Geel toch, een dag niet in t nieuws, een dag niet geleefd, de minister woont een paar straten van ons af, en vertrekt iedere morgen met zijn dikke auto naar Den Haag , heeft zijn zuinige auto ingeleverd tegen een dikke slurpende bak, die ik ook wel zou willen.
ontbijt voor kinderen is belangrijk. wat weet hij ervan als hij zo uit stiphout vertrekt. naar een ontbijt in Den Haag, Wasse Neus die vent. wel lachen, je ziet m nooit als er iets te doen is .
De Puta Madre
pi_49672253
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:38 schreef Killer_Mom het volgende:
de minister woont een paar straten van ons af, en vertrekt iedere morgen met zijn dikke auto naar Den Haag
Van Geel is geen minister?

Maar goed, een ontbijt is natuurlijk voor veel mensen wel echt belangrijk. Alleen om daar nou weer een 'Centrum voor Jeugd en Gezin' bij te betrekken...
pi_49672368
wat is hij dan, ik kan de moeite niet nemen om na te kijken wat hij wel is, iedere dag staat hij met zijn kop in de krant. en ik zie nooit resultaten. dus deze keer blijft t weer bij een berichtje wat FOK haalt.
De Puta Madre
pi_49672852
Prima voorstel van het CDA, had al veel eerder moeten gebeuren.
  woensdag 23 mei 2007 @ 03:08:53 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49672944
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 02:49 schreef Commensaal het volgende:
Prima voorstel van het CDA, had al veel eerder moeten gebeuren.
Dit soort voorstellen zijn wel vaker gedaan. Maar praatjes vullen geen gaatjes.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:30:43 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49673896
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:33 schreef moussie het volgende:
[..]
"mama, wie is die vreemde die iedere ochtend komt kijken of wij wel goed onze havermout met volle melk hebben gegeten" ..
Dat is onze bemoeizorger van onze profeet de overheid. Hij helpt mij met jouw opvoeding. Trouwens, wat deed je gister tussen 15.17 en 15.19 in het snoepwinkeltje de zoute drop, en wat heb je daar gekocht met ¤1,35? Onze bemoeizorger was er ongerust over, hij weet dat je daar binnen geweest ben en dat betaald hebt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49679711
Oh, en kutzeug Dijksma gaat binnen 4 jaar het probleem met zwarte scholen oplossen. Volgens mij hebben wij echt een fantastisch kabinet
pi_49679798
Bemoeizorg! .

Het moet écht niet gekker worden.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:55:26 #17
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_49679811
Slaapt zacht allen, de overheid waakt over u.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_49680879
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:54 schreef Killer_Mom het volgende:
wat is hij dan, ik kan de moeite niet nemen om na te kijken wat hij wel is
CDA-fractieleider in de Tweede Kamer.

Hoewel de reacties hier in dit topic wel erg cynisch zijn doet het me toch denken aan de column van Harry Starren in De Pers van gisteren:
quote:
"... dit kabinet is geen hervormingskabinet. Het is een vormingskabinet. De grote ingrepen zijn
achter de rug. Het is tijd voor 'samen op weg'. Er is een ander toon, een andere stijl in het geding. Als het lukt is het niet zonder betekenis. Niet het debat wordt gezocht, maar de dialoog. Overdreven gezegd: minder zenden, meer luisteren.

"Eindelijk luistert het kabinet, de vraag is: wie luistert er straks naar het kabinet?"
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:27:43 #19
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_49681053
"Eindelijk luistert het kabinet"

Enig cynisme daar.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_49681115
Tellen een zak chips, een mars en een biertje ook als ontbijt?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:53:49 #21
117098 Hathor
Effe niet
pi_49682110
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:29 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Tellen een zak chips, een mars en een biertje ook als ontbijt?
Een biertje zeer zeker. staat gelijk aan twee sneetjes volkoren. Ik heb al weer een half brood achter de kiezen zitten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:09:50 #22
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49685027
Hoe gaan ze dit controleren? Moeten straks alle leerlingen door een scanapparaat om te zien of er wel iets in de maag zit?

En wat wanneer iemand alleen een drinkontbijt tot zich genomen heeft? Kunnen ze dat wel zien?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_49685458
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hoe gaan ze dit controleren? Moeten straks alle leerlingen door een scanapparaat om te zien of er wel iets in de maag zit?

En wat wanneer iemand alleen een drinkontbijt tot zich genomen heeft? Kunnen ze dat wel zien?
Voortaan bij elk gezin in Nederland een controleur tijdens het ontbijt. Deze ziet er op toe dat kinderen een goed ontbijt nemen. Op deze manier worden er ook weer een hoop extra baantjes gecreëerd. Een win-win situatie in de ogen van het cda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')