Popples, waarom ben jij zo tegen vernoemen?quote:Op zondag 20 mei 2007 22:27 schreef Popples het volgende:
faja laat je kind nooit vernoemen. wij hebben het gelukkig niet gedaan anders had ik daar gegarandeerd spijt van gehad.
maar nathan klinkt wel mooi bij de andere 2 kids.jullie zullen toch samen moeten beslissen.
![]()
Ik kom dus van het kamp maar mijn ouders zijn juist tegen vernoemen omdat je in sommige gevallen je kind er niet blijer op maakt qua naam. En daarbij mijn kinderen hebben 3 opa's en 4 oma's en dan moet ik daar uit gaan kiezen. Ik hou het wel bij een naam door ons uitgezocht en Nathan vindt ik gewoon super mooi.quote:Op maandag 21 mei 2007 08:58 schreef Popples het volgende:
cattie ik ben er niet op tegen ofzo. maar mijn opa had de wens dat de kleine naar hem vernoemd zou worden. terwijl ik altijd gezegd heb dat ik dat nooit zou doen want je stoot dan ook andere mensen voor hun kop. mijn meisje heeft bijv. 3 opa's en 3 oma's en ik heb een hele grote familie. dus daar stoot je altijd wel iemand voor zijn kop.
dus wij hebben haar niet vernoemd. wij heben het wel overwogen maar gelukkig niet gedaan anders had ik er spijt van gehad dat is wat ik nu zeker van ben.
ik weet bijv. dat er op het kamp heel veel word vernoemd, dat gebeurt bij mijn familie(zigeuners) ook steeds en dan echt de vreselijkste namen.
quote:Op maandag 21 mei 2007 11:33 schreef livelink het volgende:
Weet de peetoom ook al dat hij peetoom wordt?
In jouw geval kan in ieder geval niemand zich achtergesteld voelen. Dat is wel handig.
Een Fok!(st)er?quote:Op maandag 21 mei 2007 22:00 schreef Brighteyes het volgende:
Als wij een meisje krijgen wordt ze met haar 2e naam ook vernoemd, maar niet naar familie, maar naar iemand die voor ons speciaal is.
(Nee, geen popster of filmster.)
Ik had hem wel eerder al gehoord maar dan in deze uitvoering:quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:13 schreef S_oepstengel het volgende:
Waar heb je de naam Chinook eigenlijk vandaan? Heb ik nog nooit van gehoord..
quote:Op zondag 10 juni 2007 10:43 schreef Vicky het volgende:
Ik vind Steijn/Stein/Stijn een hele leuke stoere jongensnaam.. maar in combinatie met Michel zijn achternaam Franken krijg je toch wel een rare naam als je eerst de achternaam en dan de voornaam zegt...
Dat vroeg ik mij ook af maar ik durfde het niet te vragenquote:Op zondag 10 juni 2007 14:29 schreef pinquit het volgende:
hoe spreek je chinook nou eigenlijk uit??
Wordt het niet eens *1e naam* Vivi Smoezie dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Nope, ook niet.
Zo erg is het nou ook weer niet met ons gesteld.
Als "sjienoek" toch? Dacht ik hoorquote:Op zondag 10 juni 2007 14:29 schreef pinquit het volgende:
hoe spreek je chinook nou eigenlijk uit??
Nee dat kan écht nietquote:Op zondag 10 juni 2007 10:43 schreef Vicky het volgende:
Ik vind Steijn/Stein/Stijn een hele leuke stoere jongensnaam.. maar in combinatie met Michel zijn achternaam Franken krijg je toch wel een rare naam als je eerst de achternaam en dan de voornaam zegt...
Idd zeg, afvalligequote:Op zondag 10 juni 2007 16:54 schreef Smoezie het volgende:
[..]
Wordt het niet eens *1e naam* Vivi Smoezie dan?
Nou Viev, zijn we lekker meeGaat het kliekjes-Italiaanse-tafel-gevoel...
Ik vind het overigens heel leuk dat mijn eventuele meisjes- en jongensnaam niet in de lijst staan hier
Hoewel ik zo ongeveer elke paar dagen weer veranderEn niet eens zwanger ben
![]()
Ja hallo, nu zijn we allemaal nieuwsgierig natuurlijkquote:Op zondag 10 juni 2007 20:52 schreef Lishe het volgende:
Boet, dat was 1 van mijn favorieten voor de zwangerschap van Luuke. Het klinkt zo leuk.
Wij zijn weer aan het twijfelen over de meisjesnaam. Hebben 2 opties en lief gaat helemaal voor de 1, en ik voor de ander. Nouja, mocht het een meisje zijn dan roep ik meteen... En ze heet ´mijnvoorkeur´
Ik denk dat ik pas echt, echt rustig en tevreden ben als baby er is. De jongensnaam vind ik zooo leuk, maar ik ben ook wel onzeker genoeg om bang te zijn dat andere mensen het gek vinden.![]()
![]()
aiquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:06 schreef snoopy het volgende:
In de krant van vandaag een tweeling: Thankgod en Praisegod
Als ik ambtenaar was had ik die namen pertinent geweigerd.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:06 schreef snoopy het volgende:
Mijn oudoom heette ook Boetje (roepnaam)quote:Op zondag 10 juni 2007 23:07 schreef pinquit het volgende:
mijn opa heette boetje.
Twee jongentjes? Niet dat het wat uit maakt natuurlijk...quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:06 schreef snoopy het volgende:
huh had ze niet een miskraam gehad? klinkt misschien stom als ik het zo zeg, maar dat dacht ik echt!!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:22 schreef Beboja het volgende:
ROTTERDAM (ANP) - Leontien Zijlaard-van Moorsel is moeder geworden van een gezonde dochter. Dat heeft haar man Michael Zijlaard zaterdag bekendgemaakt. Het meisje is Indy genoemd.
hoppa ik zie nu net dat ze in september een miskraam kreeg, dus ze zijn er snel weer voor gegaanquote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:38 schreef pinquit het volgende:
[..]
huh had ze niet een miskraam gehad? klinkt misschien stom als ik het zo zeg, maar dat dacht ik echt!!![]()
ja, het zijn jongetjesquote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:47 schreef Principessa het volgende:
[..]
Twee jongentjes? Niet dat het wat uit maakt natuurlijk...![]()
och arm kind! en ze bedoelden waarschijnlijk nog Zwitsal ook!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:59 schreef Ireth het volgende:
Kheb geen flauw idee of ik um hier al eens had gemeld en geen zin om terug te zoeken, maar elders op een prikbord kwam iemand melden dat ze een geboortekaartje hadden ontvangen. Er was een jongetje geboren die de naam Zwitzal had gekregen! De uitsmijter op het kaartje was dat mensen tijdens de kraamweek zelf mochten beoordelen of Zwitzal ook echt naar Zwitzal rook
eehh.. ja dat dus! (ik schrijf dat dus gewoon altijd verkeerd begrijp ik nuquote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:09 schreef bixister het volgende:
[..]
och arm kind! en ze bedoelden waarschijnlijk nog Zwitsal ook!
Hmmmn ik zit me nu al een half uur te bedenken wat ik erger vind... Ik denk dat als het twee meisjes waren geweest dat het dan in mijn ogen minder erg was geweest omdat zij god dan nog hadden bedankt/aanbeden terwijl het bij jongentjes zellf degene zijn die aabeden/bedankt moeten worden. Alsof zij god zijn zeg maar..quote:
Ik ken wel een Gülquote:Op zondag 8 juli 2007 02:19 schreef Principessa het volgende:
Ach ja en Zwitsal... Er zijn vast al kinderen op de wereld de Andrelon, Palmolive of Guhl heten...
Dat dat mag......quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:06 schreef snoopy het volgende:
Ik snap je gedachtengang niet...quote:Op zondag 8 juli 2007 02:19 schreef Principessa het volgende:
[..]
Hmmmn ik zit me nu al een half uur te bedenken wat ik erger vind... Ik denk dat als het twee meisjes waren geweest dat het dan in mijn ogen minder erg was geweest omdat zij god dan nog hadden bedankt/aanbeden terwijl het bij jongentjes zellf degene zijn die aabeden/bedankt moeten worden. Alsof zij god zijn zeg maar..
Thies is afgeleid van Mathijs en betekent 'Godsgeschenk'.quote:Op zondag 8 juli 2007 11:36 schreef Macka66 het volgende:
En ik ben Congolezen tegengekomen die Dieumerci (dank u god) heten.
uh ja...quote:Op zondag 8 juli 2007 12:43 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik snap je gedachtengang niet...
[..]
Thies is afgeleid van Mathijs en betekent 'Godsgeschenk'.
Ik ben niet zwaar gelovig, maar toen ik de betekenis wist (nadat we de naam hadden gekozen) vond ik dat toch wel erg mooi en toepasselijk.
Maar ik realiseer me ook wel dat "Thies, eeeee-tuuuuuuhh!" anders klinkt dan "Godsgeschenk, eeeee-tuuuuhh!"
Ik volg je nog niet!quote:Op zondag 8 juli 2007 13:24 schreef Principessa het volgende:
[..]
uh ja...![]()
Vanacht leek het logisch.. Maar het ging om het object van aanbidding. Bij een jongentje zou dat het jongentje zelf zijn omdat hij dan god zou zijn. En omdat ik god toch meer als een man zie.
Hij heet toch PraiseGod? Ik spreek het ook uit met de klemtoon op god...quote:Op zondag 8 juli 2007 13:46 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik volg je nog niet!
Waarom zou een jongetje het object van aanbidding zijn? Hij heet toch geen 'God'?
quote:Op zondag 8 juli 2007 12:43 schreef Moonah het volgende:
Maar ik realiseer me ook wel dat "Thies, eeeee-tuuuuuuhh!" anders klinkt dan "Godsgeschenk, eeeee-tuuuuhh!"
Yep, zo spreek ik het ook uit. Maar laat maar.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:49 schreef Principessa het volgende:
[..]
Hij heet toch PraiseGod? Ik spreek het ook uit met de klemtoon op god...
Ik zal eens vertellen wat het verhaal achter de naam Thies is.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:59 schreef livelink het volgende:
Moonah, ik vind het stiekem wel jammer dat je Thies niet als roepnaam ook Matthijs hebt gegeven. Ik vind Thies een leuke naam, maar Matthijs staat echt hoog in mijn favorietenlijstje.
Naja dan zal het mijn (atheïstische) gedachtekronkel zijn.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:59 schreef livelink het volgende:
Ik snap je ook niet, Principessa. Volgens mij zijn die ouders gewoon heel erg dankbaar voor de zwangerschap en geboorte van hun kindjes en wilden ze daarvoor God uitgebreid bedanken.
Bedankt, nu zit er een cornflake vast in mijn keelquote:Op zondag 8 juli 2007 13:49 schreef jellyrose het volgende:
[..]
![]()
(ik zie mezelf ook al tegen m'n vent zeggen "zeg, godsgeschenk, gaan we nog boodschappen doen??")
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:29 schreef Vivi het volgende:
Ik vind Storm veel leuker dan Hugo en Hendrik, dat vind ik echt stomme namen, voor rotjongetjes die stiekem knijpen
Ik ben het met je eens, ik vind Huub inderdaad niet echt ouderwets.quote:Op zondag 15 juli 2007 18:34 schreef livelink het volgende:
Huub en Huib zijn toch niet zo ouderwets? Of ik ben zelf echt oud, dat kan natuurlijk ook.
quote:Op zondag 15 juli 2007 18:24 schreef Randa_v het volgende:
Weet iemand een afgeleide van de naam Hubertus die een beetje modern is? We willen deze eigenlijk gebruiken als tweede naam voor een jongen, maar de afgeleide namen die ik ken zijn vooral een beetje ouderwets.
Zo heete de dochter van de buren van mijn schoonouders..... verschrikkelijke naam als de kleine meid straks wat dikker zou worden en een reet krijgt waar je met 10-en op kan toepen....quote:
quote:Op zondag 15 juli 2007 23:34 schreef marlieske het volgende:
[..]
een reet krijgt waar je met 10-en op kan toepen....
o ja!!!!quote:
quote:Op zondag 15 juli 2007 23:34 schreef marlieske het volgende:
[..]
Zo heete de dochter van de buren van mijn schoonouders..... verschrikkelijke naam als de kleine meid straks wat dikker zou worden en een reet krijgt waar je met 10-en op kan toepen....
Nu klinkt beertje nog liefelijk enzo.... maar tegen de tijd dat ze pubert dan![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 09:58 schreef owlet het volgende:
van mijn eigen naam layla werd tijdens aardrijkskunde al snel Himalayla gemaakt. Leuk, als je als eerste van de klas borsten krijgt. Maar dat is denk ik toch wel iets waar je echt niet aan kan denken als je een naam kiest
![]()
Heb jij de namen alquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik moest lachen.
Wel grappig, mijn buitenlandse collega's vinden het allemaal zo raar dat wij hier in Nederland vaak zelfs even kijken of er geen rare afkorting ontstaat of 2 keer dezelfde beginletter ofzo.
Terwijl ik dat wel even gedaan heb hoor. De eerste namen stonden redelijk vast, maar met de 2e namen moest het natuurlijk geen rare combi worden.
Die hadden wel al ruim voor we aan kinderen begonnen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb jij de namen al
Die met die afkortingen denken wij zeker aan. Ik heb een achteroom gehad die Willem Cornelis Boender heette. WC Boender dus. Leuk voor de kwajongens in de buurt destijds.
Jullie zijn snel zegquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die hadden wel al ruim voor we aan kinderen begonnen.Nog voor we eigenlijk echt iets hadden zelfs!
Ik had een hele favoriete meisjesnaam die hij ook leuk vond en op de 2e avond dat we elkaar kenden zaten we film te kijken, kuis met de kat tussenin, en toen zei hij 'dat heb ik nou altijd een leuke naam voor een jongen gevonden'.
En dat was het wel zo'n beetje. We hebben er alleen 2e namen bij gezocht, maar die waren er ook voor ik zwanger was al.
Wij gingen alleen vanaf dag 1 samenwonen, voor de rest gaan we niet zo snelquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
Hoort er ook wel een beetje bij als je na 10 maanden al trouwt.Wij zijn nou eenmaal snel.
Behalve dan met zwanger worden.
Genoeg namen hoor. Maar we kunnen het niet echt eens worden.quote:Maarreh... jullie nog geen namen dus?
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:51 schreef Macka66 het volgende:
Vandaag gespot bij een oriënterend bezoek aan een KDV: een Ghanees kindje dat Healthy heet.
Wat vindt je van Dana op zijn Engels uitgesproken?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:50 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Een meisjes naam vind ik makkelijker dan een jongens naam.
Er zijn zoveel leuke meisjesnamen. Ik vind Kiki erg leuk maar mijn schoonmoeder word kiek genoemd en we willen niet dat ze gaan denken dat ze vernoemd is en ook de verwarring lijkt me irritant.
Nu hebben we een naam voor onze tweede dochter.
Onze eerste heet Mara en voor de tweede hebben we dus een naam met -a-a dus ook vier letters waarvan de 2e en 4e een a zijn.
Zouden jullie dat doen of niet?
liefs joyce
Mooi, maar wij gaan voor nederlandse namen. Anders valt de tweede zo buiten de boot met een naam die op zijn engels is.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:23 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Wat vindt je van Dana op zijn Engels uitgesproken?
Lis heeft ook zo'n naam. Maar wat je zegt, ze vinden altijd wel iets.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:22 schreef Moonah het volgende:
Over rijmelarijen hebben wij eigenlijk niet nagedacht. Thies-Pies. Tja, lachen! Maar als een kind niet assertief is wordt er sowieso wel iets bedacht. Wat de naam ook is.
de 2e naam van mijn dochter is Sophiequote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:11 schreef Mickey86 het volgende:
Ik had gedurende mijn zwangerschap alleen maar over jongensnamen nagedacht, was er namelijk van overtuigd dat ik een jongetje zou krijgen.
Het werd een meisje, en voor meisjes vind ik drie namen erg leuk: Sofie, Roxanne en Ashley. Het is uiteindelijk Sofie geworden.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:56 schreef PM-girl het volgende:
Zo plakten ze achter mijn echte naam 'vulpen'![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:04 schreef Lishe het volgende:
Wij trotse poep en pies namen bezitters.
Oh nee!quote:
Dat zat ik me ook net te bedenken hier.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:32 schreef snoopy het volgende:
Die voorletters zouden mij echt niet interesseren als ik de namen mooi zou vinden.
Oh dan moet ik een evt. zusje maar niet zo noemen denk ikquote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:25 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is volgens mij een hele ouderwetse.Vaak verbasterd tot Dientje.
![]()
Als "dienja"quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:51 schreef bixister het volgende:
vivi, ik vond digna toch al niet zo bij je passen, en 't lijkt tegelijkertijd ook wel wat teveel op dean misschean.(hoe zou jij digna uitspreken trouwens?)
Deanja dusquote:
Ik ken drie Digna's en je spreekt het bij alledrie gewoon uit als Digna. Met een "g" in het midden dus. En eigenlijk vind ik dat mooier dan "dienja".quote:
Had een zusje van je kunnen zijn, dienja en moonah!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:00 schreef Moonah het volgende:
Drie?
Ik had er nog nooit van gehoord. Bovendien vind ik het geen mooie naam, hoe je hem ook uitspreekt.
Nee, dat vind ik zo boers.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:59 schreef hummus het volgende:
[..]
Ik ken drie Digna's en je spreekt het bij alledrie gewoon uit als Digna. Met een "g" in het midden dus. En eigenlijk vind ik dat mooier dan "dienja".
Welterusten, PM-girl-Vulpen!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:03 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Had een zusje van je kunnen zijn, dienja en moonah!
Sorry, nu ben ik echt te gaar, ga ook maar eens slapen geloof ik!
Hahaha, ik hoor het meer op z'n Spaans, als "Dina" met zo'n golfje op de Nquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:04 schreef hummus het volgende:
Oh, dat heb ik dan weer bij "dienja". Maar misschien komt dat omdat ik het in m'n hoofd alle namen die eindigen op -a onvermijdelijk op z'n Gronings hoor. "Dienjaaaaaa".
Wij krijgen regelmatig de energierekening van J.'s vader, terwijl J. toch echt drie voorletters heeft en zijn vader maar twee. Ze vinden dat al te moeilijk, vandaar dat ik wel in mijn achterhoofd heb gehouden dat een andere voorletter handig kan zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:32 schreef snoopy het volgende:
Die voorletters zouden mij echt niet interesseren als ik de namen mooi zou vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |