abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49589170
linkje van deel 27.
Kindernamen deel 27

Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.spaarbeleg.nl/babynamen
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/
http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp

De lijst met alle OUD kindjes tot nu toe. (laatste update: 05 februari 2007)
Gewoon voor de leut. Om eens te kunnen kijken of we de landelijke trends een beetje volgen en of je nog origineel bent met jouw favoriete namen.

De lijst wordt niet automatisch bijgewerkt na een nieuwe geboorte, als jouw kindje nog niet in de lijst staat moet je even een brul geven dan kan een van de modjes dat doen als ze er langs lopen.

Meisjes

Amber (2)
Amber Sophie
Anna (2)
Annabelle
Arwen
Benthe
Bo
Britt
Caitlin
Carmen
Chantel Maria
Charlie Livina
Chaya
Chelsea
Cheyenne
Chiara Rosan
Chinook
Danielle
Dana
Demi
Demi Aidan
Djen
Dominique
Ela
Eleni
Elise
Elize
Emma
Emma Salome
Emma Sophie
Eva Sophie
Eva Wilhelmina Astrid
Ewen
Faith Cathryn
Fani
Femke
Fleur
Giulia Elisabetta
Hanne (Hannah Wende)
Ilse
Indy
Iris Julia
Isa
Isa Donna
Isabel
Iris
Isis Maikina
Janneke
Jasmijn
Jenna
Jenthe
Jetske Julia
Jillian Delphine
Jolie
Judith Johanna
Julia Rebecca
Juliette
Junah Ileah
Kady Máire
Kaithlynn
Kajira Alicia Cosette
Katja
Katrine
Kim
Kim Jessie
Lara
Lis Mae
Lotte
Lune
Luuke
Mahre Junah
Maria
Maud Janne Jacqueline
Megan
Merel
Michelle
Morgaine Chevanity
Myrddin Kaylah Agnes
Myrthe
Myrthe Esmée
Nicole
Nikita
Nienke
Noa
Noa Deborah
Norah
Nune
Pascalle Isabel
Priscilla
Querida
Raïsa Manou
René
Renske
Riley
Romée
Ronja
Ronja Megan Camille
Samara
Sanna Leonie
Sanne
Sannelotte
Sarah
Sara Runé Catharina
Saskia Janne
Sennah
Senni
Sterre (2)
Susanne Chantal
Tinka
Zoë (2)

Jongetjes

Aiden Douglas Adams
Aron Marick
Bram
Brent
Brian
Cas
Cas Anthony
Chavez
Christan Maurits
Daan (2)
Damian
Damien
Damiën
Damon
Danyel Yohanan
David (2)
Didier
Dirk Daniel Fransiscus
Djulian
Duco Yannik
Duncan
Dylan (2)
Dylan Nathan
Ezra Sebastian
Fabian Willem
Finn
Fons
Glenn William
Henrik
Ive Lucas Tone
Jasper (3)
Jay Dean
Jayden (Jonathan-Dane Aaron)
Jeremy
Jessai
Job
Joey Luciano Miquel
Jonne
Jorden
Jordy
Jort
Joshua
Julian
Julius
Justin Julian
Kai (2)
Kay
Kendahl Ro
Kian
Kyllian
Kyllian Robin Jayden
Lars
Léon
Liam Francis
Luca
Lucas (2)
Max (2)
Maxim Diëgo
Melvin
Merijn
Merlijn
Merlijn Jean Joseph
Merlyn Mirage Mandrake
Milo Merlijn
Mikael
Mink
Morris
Nick
Peter Gert
Piet
Quinten Mitchell
Randall
Randy
Raul
Renzo
Rhody
Rik
Robin Thomas
Romme Harmjan
Romijn
Ryan
Samiq Elijah
Simon
Steijn
Storm (2)
Sven (2)
Sverre
Thies
Thijs
Thomas
Thomas Gerhard Adrianus
Tijmen Noah
Tijn
Tijn Willem
Tim
Timo
Tobias (2)
Tom
Tomas (2)
Tristan (2)
Twan
Wilyan Ayrton Quinn
Wouter
Yoram
mama van 3 kids!
  maandag 21 mei 2007 @ 08:41:42 #2
108648 cattie
lieve moeder
pi_49595439
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:27 schreef Popples het volgende:
faja laat je kind nooit vernoemen. wij hebben het gelukkig niet gedaan anders had ik daar gegarandeerd spijt van gehad.
maar nathan klinkt wel mooi bij de andere 2 kids. jullie zullen toch samen moeten beslissen.
Popples, waarom ben jij zo tegen vernoemen?
Ik ben juist voor. Ik vind het mooi om een kind familiegeschiedenis mee te geven. Ive is een naam die wij zelf gekozen hebben, Lucas is een naam die al heel lang veel voorkomt in mijn mans familie en Tone is een afleiding van Antonius, een naam die in mijn familie al heel lang voorkomt. Zo heeft Ive 1 naam van zichzelf en verder 2 namen van zijn oorsprong.
Wij hoeven ook niet bang te zijn dat de relatie met de mensen die de vernoemnamen hebben vertroebeld, aangezien het niet een persoon is waar naar vernoemd is.
pi_49595611
Faja, ik zou ook voor Nathan gaan als je 't op z'n Engels uitspreekt. Rafaël (met f en op z'n Nederlands) vind ik ook wel mooi, maar dat past dan niet helemaal bij z'n zusje en halfbroertje.

Wordt er in Nederland nog zo vaak vernoemd? Hier in België krijgen kinderen soms drie namen, maar dat zijn dan de voornaam (eerste naam= roepnaam), de voornaam van de peter en de voornaam van de meter. Die namen worden ook alleen maar gebruikt voor op de identiteitskaart, niet in het dagelijkse leven.
Of ze krijgen gewoon een tweede naam die de ouders ook wel leuk vonden maar net niet dé naam.

Zelf heb ik altijd gezegd dat ik mijn kindje als tweede naam de naam van mijn moeder (die is overleden in '94) wou geven, maar waarschijnlijk wordt het de grondvorm van haar naam of een afgeleide van die grondvorm.
pi_49595708
cattie ik ben er niet op tegen ofzo. maar mijn opa had de wens dat de kleine naar hem vernoemd zou worden. terwijl ik altijd gezegd heb dat ik dat nooit zou doen want je stoot dan ook andere mensen voor hun kop. mijn meisje heeft bijv. 3 opa's en 3 oma's en ik heb een hele grote familie. dus daar stoot je altijd wel iemand voor zijn kop.
dus wij hebben haar niet vernoemd. wij heben het wel overwogen maar gelukkig niet gedaan anders had ik er spijt van gehad dat is wat ik nu zeker van ben.

ik weet bijv. dat er op het kamp heel veel word vernoemd, dat gebeurt bij mijn familie(zigeuners) ook steeds en dan echt de vreselijkste namen.
mama van 3 kids!
  maandag 21 mei 2007 @ 09:03:10 #5
108648 cattie
lieve moeder
pi_49595801
Hmmm, dat er iemand rechtstreeks om vraagt zou ik ook niet leuk vinden!
Bij ons in de families is het heel gebruikelijk (maar we zitten niet op een kamp hoor ). En tja, dat er andere familieleden niet vernoemd zijn bij ons, dan moeten er dus maar meer (klein)kinderen komen. Bij ons heeft er niemand negatief op gereageerd. Mijn moeder vond het juist erg leuk dat we Ive naar haar vader (en haar zus en haar zoon mijn broertje ) vernoemd hebben.
Ive's tweede en derde naam ge3bruiken we niet in het dagelijks leven, zou een beetje lang worden.
pi_49595983
kijk Ive is een leuk naam dan zou ik wel gedaan hebben. maar mijn opa heette hans tja dan zou ik mijn kleine hanneke kunnen noemen maar dan stoot ik ook andere voor hun hoofd en hebben we gewoon gekozen voor een friese naam. kan niemand er wat over zeggen.

mijn opa(nederelander) wilde dat graag omdat hij ernstig ziek was,hij is vorige maand overleden maar ben juist blij dat ik het niet gedaan heb omdat ik dan telkens aan hem herrinerd word.

maar iedereen moet doen wat hij/zij goed vind.
mama van 3 kids!
  maandag 21 mei 2007 @ 09:55:30 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49596959
Vernoemen naar mijn eigen opa's en oma's zou ik ook niet doen, maar als een van je eigen ouders al is overleden kan ik het me heel goed voorstellen dat je dan gaat vernoemen. Ik ken ook wel een aantal mensen die dat hebben gedaan.

Ik heb als 2e namen overigens wel vernoemd. Ik vind dat wel iets moois hebben als een naam in een familie veel voorkomt en zo blijft voortleven in een familie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 21 mei 2007 @ 10:06:17 #8
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49597250
Ik wilde in eerste instantie ook wel vernoemen maar we konden maar niet bedenken naar wie en waarom dan. Best mooie namen in de familie hoor maar als ik zou vernoemen zou dat zijn omdat dat familielid een zeer speciale rol in ons leven heeft.

Faja, beide namen kunnen goed voor half-half jongen hoor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 21 mei 2007 @ 11:20:06 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49599702
wij hebben arwen wel vernoemd. naar haar oma's en haat peettante
en mocht het 2e een meisje worden krijgt ze de vrouwelijke versie van de opa's en peetoom
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 21 mei 2007 @ 11:26:22 #10
37150 livelink
pi_49599950
Wat zijn de andere namen van Arwen dan?

En Jelief, het duurde echt even voordat ik begreep wat je met half-half jongen bedoelde
  maandag 21 mei 2007 @ 11:29:59 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49600083
petronella ( mam)
elizabeth( schoonmam)
estrelia (peettante)

bij een eventuele 2e kindje wordt het dan:

johannes/johanna ( schoonvader)
franciscus/fransisca ( vader)
adriaan/adriana ( peet oom)
  maandag 21 mei 2007 @ 11:33:50 #12
37150 livelink
pi_49600211
Weet de peetoom ook al dat hij peetoom wordt?
In jouw geval kan in ieder geval niemand zich achtergesteld voelen. Dat is wel handig.
  maandag 21 mei 2007 @ 11:49:48 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49600901
tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49601694
quote:
Op maandag 21 mei 2007 08:58 schreef Popples het volgende:
cattie ik ben er niet op tegen ofzo. maar mijn opa had de wens dat de kleine naar hem vernoemd zou worden. terwijl ik altijd gezegd heb dat ik dat nooit zou doen want je stoot dan ook andere mensen voor hun kop. mijn meisje heeft bijv. 3 opa's en 3 oma's en ik heb een hele grote familie. dus daar stoot je altijd wel iemand voor zijn kop.
dus wij hebben haar niet vernoemd. wij heben het wel overwogen maar gelukkig niet gedaan anders had ik er spijt van gehad dat is wat ik nu zeker van ben.

ik weet bijv. dat er op het kamp heel veel word vernoemd, dat gebeurt bij mijn familie(zigeuners) ook steeds en dan echt de vreselijkste namen.
Ik kom dus van het kamp maar mijn ouders zijn juist tegen vernoemen omdat je in sommige gevallen je kind er niet blijer op maakt qua naam. En daarbij mijn kinderen hebben 3 opa's en 4 oma's en dan moet ik daar uit gaan kiezen. Ik hou het wel bij een naam door ons uitgezocht en Nathan vindt ik gewoon super mooi.
  maandag 21 mei 2007 @ 12:40:34 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49602874
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:33 schreef livelink het volgende:
Weet de peetoom ook al dat hij peetoom wordt?
In jouw geval kan in ieder geval niemand zich achtergesteld voelen. Dat is wel handig.
weet die al
  maandag 21 mei 2007 @ 22:00:35 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49624867
Als wij een meisje krijgen wordt ze met haar 2e naam ook vernoemd, maar niet naar familie, maar naar iemand die voor ons speciaal is.
(Nee, geen popster of filmster. )
  maandag 21 mei 2007 @ 22:01:58 #17
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49624940
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:00 schreef Brighteyes het volgende:
Als wij een meisje krijgen wordt ze met haar 2e naam ook vernoemd, maar niet naar familie, maar naar iemand die voor ons speciaal is.
(Nee, geen popster of filmster. )
Een Fok!(st)er?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:03:30 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49625001

Nope, ook niet.
Zo erg is het nou ook weer niet met ons gesteld.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:06:01 #19
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49625123
Wij hebben Anna niet vernoemd, maar toevallig zit 'An' wel in zowel de naam van mijn moeder als van J.'s moeder. Zo leek het dus of ze twee keer vernoemd was, maar dat ontdekten we pas toen we de naam al lang hadden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49625347
Grappig, zo ben ik ook niet vernoemd maar zat de naam van mijn opa toevallig ook volledig in mijn naam. Mijn ouders hadden daar nooit over nagedacht, maar opa was zeer vereerd

Lucas is wel vernoemd. Zijn 2e naam is de naam van mijn vader, die maar heel kort heeft mogen genieten van zijn kleinzoon. Ik vind het nog steeds een mooi idee.
pi_49625482
Amber is ook niet vernoemd. De namen van mijn moeder/schoonmoeder en vader/schoonvader zou nou niet echt leuk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:19:12 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49625794
Achteraf had ik Amber en Iris wel willen vernoemen
Dan zou het zijn geworden:

Amber Maria en Iris Johanna

Maar dan heb ik naar mezelf vernoemd En indirect ook naar mijn vader en moeder.

Mijn vader heet Johannes Marinus en mijn moeder Maria Johanna en mijn 2e en 3e naam zijn Johanna Maria (was min of meer een grapje omdat de namen van mijn ouders zo op elkaar leken)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 21 mei 2007 @ 22:25:23 #23
37150 livelink
pi_49626064
Ik vind dat wel een leuke reden om te vernoemen eigenlijk, Lady S.
Dat bedoel ik met namen die dan echte familienamen worden. En persoonlijk vind ik de combinaties Amber Maria en Iris Johanna ook nog heel mooi. Hebben ze nu andere 2e namen of helemaal niet?

Wat ik nooit begrijp is als mensen hun kinderen gewoon exact hetzelfde noemen als hun eigen naam.
Zo heet mijn vriend gewoon precies hetzelfde als zijn vader. Behalve dat het lastig is qua correspondentie is het ook een vorm van grootheidswaan vind ik. Dat je jezelf zo belangrijk vindt dat de ander precies zo moet heten.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:30:06 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49626262
Ja, dat vond ik ook een leuke reden, livelink. En de combinaties vind ik ook erg mooi, alleen jammer dat ik daar een beetje te laat achter kom
Ik wilde in eerste instantie ook niet vernoemen, om dezelfde reden als ieman hierboven ook noemde: naar wie dan wel? En dan "moet" je ook iemand uit de schoonfamilie vernoemen, enz. enz.
Maar ik had gewoon lekker naar mezelf moeten vernoemen
  maandag 21 mei 2007 @ 22:30:29 #25
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49626277
En nee, ze hebben nu maar 1 naam allebei
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:16:17 #26
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49649271
Noah is niet vernoemd, alleen de initialen van zijn voornamen zijn wel het zelfde als de initialen van mijn voornaam en achternaam. Dat is niet bewust gegaan, dat was toeval, alleen de volgorde van de namen hebben we er wel bewust voor gekozen, omdat ik het wel leuk vond.

Als ik ooit een dochter krijg wil ik die wel graag vernoemen naar mijn oma. Het was in die familie een traditie dat in elke generatie een vrouw om en om Luut(je) en Nies(je) werden genoemd. Mijn oma hette Niesje en had een dochter Luutje, maar die heeft zelf nooit kinderen gekregen, dus deze traditie stopte daar. Mijn oma zei altijd dat ze zo graag zou willen dat een achterkleinkind naar haar vernoemd zou worden. En verder was het een hele lieve oma waar ik hele fijne herinneringen aan heb.
Het zou bij ons dan alleen wel de 2e naam worden en niet de roepnaam.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_50270695
Ik ben ineens helemaal verliefd op de naam Merel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 9 juni 2007 @ 15:42:54 #28
167723 sanni
Acima de seu
pi_50271009
Laat dat de naam van mijn huidige vriendin zijn
pi_50271695
Yana (spreek je uit als Janna), voor jongen Mitch of Ivan
pi_50271995
Merel vind ik lief
En Mitch is leuk

Ik heb eindelijk ook een aantal leuke meisjesnamen kunnen bedenken en vriendlief is helemaal weg van eentje
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 9 juni 2007 @ 17:50:13 #31
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50274555
Ik zie dat Jessai en Junah met hun dubbele naam er in staan, maar Cheyenne en Chinook niet. Niet dat het me wat uitmaakt maar het gaat om het idee

Cheyenne heet Cheyenne Cécilia
Chinook heet Chinook Delilah

Yana vind ik trouwens ook een leuke naam, maar het lijkt teveel op Junah, dus hij valt voor mij al af. Mitch is ook een leuke naam. Hier zit een kinderkledingzaak die heet 'Jilly en Mitch' en ik vind Jilly ook echt een leuke naam. (klinkt ook best wel vind ik Cheyenne, Chinook, Jessai, Junah en Jilly (alhoewel het wel een beetje een Kwik, Kwek en Kwak-gehalte heeft zo )
pi_50274856
Tan wat hebben jouw kinderen lastige namen (vind ik..) maar wel mooi!
Vooral Jessai is leuk
Alleen vind ik Jilly dan weer niet zo leuk erbij, inderdaad erg hoog kwik kwek en kwak gehalte
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:11:53 #33
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50275121
Klopt haha, zal het ws. ook niet worden hoor. Moet toch een iets apartere naam zijn denk ik.
pi_50275160
Waar heb je de naam Chinook eigenlijk vandaan? Heb ik nog nooit van gehoord..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  Jubileum moderator zaterdag 9 juni 2007 @ 19:21:07 #35
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50276849
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:13 schreef S_oepstengel het volgende:
Waar heb je de naam Chinook eigenlijk vandaan? Heb ik nog nooit van gehoord..
Ik had hem wel eerder al gehoord maar dan in deze uitvoering:

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_50291695
wij vernoemen ook niet, omdat mijn zus dat al bij haar 4 kinders heeft gedaan er is dus weinig keuze over voor ons
We vinden het niet zo nodig eigenlijk!

Onze namen staan nog steeds niet in de namenlijst, dat vind ik wel leuk
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_50291744
Ik vind Steijn/Stein/Stijn een hele leuke stoere jongensnaam.. maar in combinatie met Michel zijn achternaam Franken krijg je toch wel een rare naam als je eerst de achternaam en dan de voornaam zegt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_50291758
Vicky!
grá mo chroí
  zondag 10 juni 2007 @ 12:01:50 #39
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_50293134
quote:
Op zondag 10 juni 2007 10:43 schreef Vicky het volgende:
Ik vind Steijn/Stein/Stijn een hele leuke stoere jongensnaam.. maar in combinatie met Michel zijn achternaam Franken krijg je toch wel een rare naam als je eerst de achternaam en dan de voornaam zegt...
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_50296865
Vicky
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 10 juni 2007 @ 14:29:20 #41
56471 pinquit
oh my lama!
pi_50297077
hoe spreek je chinook nou eigenlijk uit??
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_50300863
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:29 schreef pinquit het volgende:
Dat vroeg ik mij ook af maar ik durfde het niet te vragen
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_50300892
Ik hoorde laatst Boen voor een jongen
pi_50300914
Mees vind ik leuk!
pi_50301033
Boen? Effe boenen hoor..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_50301206
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:03 schreef Brighteyes het volgende:

Nope, ook niet.
Zo erg is het nou ook weer niet met ons gesteld.
Wordt het niet eens *1e naam* Vivi Smoezie dan?
Nou Viev, zijn we lekker mee Gaat het kliekjes-Italiaanse-tafel-gevoel...

Ik vind het overigens heel leuk dat mijn eventuele meisjes- en jongensnaam niet in de lijst staan hier
Hoewel ik zo ongeveer elke paar dagen weer verander En niet eens zwanger ben
pi_50301227
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:29 schreef pinquit het volgende:
Als "sjienoek" toch? Dacht ik hoor
  zondag 10 juni 2007 @ 18:42:16 #48
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50304430
quote:
Op zondag 10 juni 2007 10:43 schreef Vicky het volgende:
Nee dat kan écht niet
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 10 juni 2007 @ 18:42:39 #49
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50304445
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:43 schreef Maagdeke het volgende:
Ik hoorde laatst Boen voor een jongen
Boet vind ik dan wel weer gaaf
  zondag 10 juni 2007 @ 18:43:50 #50
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50304487
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:54 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Wordt het niet eens *1e naam* Vivi Smoezie dan?
Nou Viev, zijn we lekker mee Gaat het kliekjes-Italiaanse-tafel-gevoel...

Ik vind het overigens heel leuk dat mijn eventuele meisjes- en jongensnaam niet in de lijst staan hier
Hoewel ik zo ongeveer elke paar dagen weer verander En niet eens zwanger ben
Idd zeg, afvallige

*gooit Zuid Afrikaanse BE-aap het raam uit*
  zondag 10 juni 2007 @ 19:06:11 #51
56471 pinquit
oh my lama!
pi_50305200
ja ik dacht ook sjinoek. maarja ik had het zomaar fout kunnen hebben
  zondag 10 juni 2007 @ 20:52:56 #52
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50309305
Boet, dat was 1 van mijn favorieten voor de zwangerschap van Luuke. Het klinkt zo leuk.
Wij zijn weer aan het twijfelen over de meisjesnaam. Hebben 2 opties en lief gaat helemaal voor de 1, en ik voor de ander. Nouja, mocht het een meisje zijn dan roep ik meteen... En ze heet ´mijnvoorkeur´
Ik denk dat ik pas echt, echt rustig en tevreden ben als baby er is. De jongensnaam vind ik zooo leuk, maar ik ben ook wel onzeker genoeg om bang te zijn dat andere mensen het gek vinden.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 10 juni 2007 @ 23:07:40 #53
56471 pinquit
oh my lama!
pi_50315108
mijn opa heette boetje.
  zondag 10 juni 2007 @ 23:22:33 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50315600
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:52 schreef Lishe het volgende:
Boet, dat was 1 van mijn favorieten voor de zwangerschap van Luuke. Het klinkt zo leuk.
Wij zijn weer aan het twijfelen over de meisjesnaam. Hebben 2 opties en lief gaat helemaal voor de 1, en ik voor de ander. Nouja, mocht het een meisje zijn dan roep ik meteen... En ze heet ´mijnvoorkeur´
Ik denk dat ik pas echt, echt rustig en tevreden ben als baby er is. De jongensnaam vind ik zooo leuk, maar ik ben ook wel onzeker genoeg om bang te zijn dat andere mensen het gek vinden.
Ja hallo, nu zijn we allemaal nieuwsgierig natuurlijk
  maandag 11 juni 2007 @ 07:47:49 #55
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50320228
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:54 schreef Smoezie het volgende:

[..]

Als "sjienoek" toch? Dacht ik hoor
Dat klopt !
  maandag 11 juni 2007 @ 10:59:44 #56
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_50324148
tvp
Mama van Isa en Ties
  maandag 11 juni 2007 @ 11:32:08 #57
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50325228
Vivi, het is echt nog even wachten hoor. Ik zou het zo graag verklappen, maar ik wil ook graag de vader van de baby bij de bevaling hebben. Ik geloof dat hij vertrekt als ik het zomaar rond ga strooien.
Ik en geheimen.
  maandag 11 juni 2007 @ 12:21:36 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50326907
Oh, maar Lishe, wij zullen niets tegen de vader zeggen hoor!
Dus je geheim kun je hier prima delen!

Ik vind Boet en Boen trouwens allebei erg leuk klinken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 11 juni 2007 @ 13:15:42 #59
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50328773
PM ???
  maandag 11 juni 2007 @ 15:36:09 #60
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_50333923
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_50335523
Lishe ik ben benieuwd Want volgens mij hebben wij wel aardig dezelfde smaak wat dit betreft..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_50335675
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:36 schreef Sugar het volgende:
Weet jij het wel?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:39:20 #63
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_50731713
Sugar!! Weet jij het gewoon...??

Ow wat gemeen en oneerlijk!! Ik ben zooooooo benieuwd!!
Ik hoop maar dat ze het er gewoon een keer uitflapt..

Nee hoor Lish, grapje... Blijft gewoon een verrassing he? Dat als we Luukie dan komen brengen bij haar verse baby brusje, dat we het dan pas weten....
  vrijdag 22 juni 2007 @ 17:18:18 #64
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_50734850
En dat je dan weer gewoon moet wennen. Mits het een broertje is.O, die verhalen, daar krijg ik geen genoeg van. Nee, het blijft gewoon een verrassing voor alle bekenden en vrienden en familie. Des te leuker!! (Maar het is soms zo moeilijk niet over .... te gaan praten... )
pi_50737103
Ik ben heel benieuwd Lishe! Ik vind Luuke ook een supernaam, dus dat komt vast goed
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_51145548
In de krant van vandaag een tweeling: Thankgod en Praisegod
pi_51145726
Snoopy dit ga je toch niet serieus menen

Arme kinderen..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_51146044
Echt waar! Staat in het Parool bij de Familieberichten.
pi_51146157
Oh! Beetje jammer dat ik Het Parool altijd gelijk weggooi als ik hem gelezen heb..
Want dit had ik wel met mijn eigen ogen willen zien!

Echt heel zielig voor die kindjes
Hoe komen die mensen er uberhaupt op?
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_51146347
Ik moet zeggen dat de kinderen wel een exotische achternaam hebben dus misschien verklaart dat een en ander. Maar toch
pi_51146464
Je geeft je kind toch sowieso niet zo'n naam?
Snap nooit zo goed hoe ouders dat in hun hoofd kunnen halen, en ik kan er dan ook gewoon de hele avond nog mijn hoofd over gaan zitten breken, hoe die ouders op het idee kwamen
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:49:28 #72
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51152076
Dat zijn toch niet de roepnamen hoop ik?
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:53:01 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51157555
Jeumig...
pi_51158067
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:06 schreef snoopy het volgende:
ai
Sara
Merel
Ukje
pi_51158659
ohhh my god hemel hoe kun je dat als ouder doen? volgens mij zijn ze niet goed wijs.

[ Bericht 14% gewijzigd door Popples op 05-07-2007 10:00:08 (klein foutje) ]
mama van 3 kids!
pi_51159121
quote:
Als ik ambtenaar was had ik die namen pertinent geweigerd.
Gestoorde ouders.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_51159185
quote:
Op zondag 10 juni 2007 23:07 schreef pinquit het volgende:
mijn opa heette boetje.
Mijn oudoom heette ook Boetje (roepnaam)
Maar vind het geen mooie naam. Zou mijn kinderen nóóit zo noemen.
Zus van -Magnolia- *O*
pi_51236636
ROTTERDAM (ANP) - Leontien Zijlaard-van Moorsel is moeder geworden van een gezonde dochter. Dat heeft haar man Michael Zijlaard zaterdag bekendgemaakt. Het meisje is Indy genoemd.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:47:14 #79
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_51237275
quote:
Twee jongentjes? Niet dat het wat uit maakt natuurlijk...
En ze leefden nog lang en gelukkig
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:38:27 #80
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51240681
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:22 schreef Beboja het volgende:
ROTTERDAM (ANP) - Leontien Zijlaard-van Moorsel is moeder geworden van een gezonde dochter. Dat heeft haar man Michael Zijlaard zaterdag bekendgemaakt. Het meisje is Indy genoemd.
huh had ze niet een miskraam gehad? klinkt misschien stom als ik het zo zeg, maar dat dacht ik echt!!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:40:00 #81
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51240737
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:38 schreef pinquit het volgende:

[..]

huh had ze niet een miskraam gehad? klinkt misschien stom als ik het zo zeg, maar dat dacht ik echt!!
hoppa ik zie nu net dat ze in september een miskraam kreeg, dus ze zijn er snel weer voor gegaan
indy is wel een leuke naam, maar zou m zelf nooit kiezen
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:28:12 #82
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51242347
Indy vind ik superleuk
pi_51242457
Indy vind ik ook erg leuk

Alles beter dan Praisegod & Thankgod, toch?
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_51242679
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:47 schreef Principessa het volgende:

[..]

Twee jongentjes? Niet dat het wat uit maakt natuurlijk...
ja, het zijn jongetjes
  zaterdag 7 juli 2007 @ 21:59:55 #85
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51243451
Kheb geen flauw idee of ik um hier al eens had gemeld en geen zin om terug te zoeken, maar elders op een prikbord kwam iemand melden dat ze een geboortekaartje hadden ontvangen. Er was een jongetje geboren die de naam Zwitzal had gekregen! De uitsmijter op het kaartje was dat mensen tijdens de kraamweek zelf mochten beoordelen of Zwitzal ook echt naar Zwitzal rook
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_51243673
Uhm.. Ja origineel..

Wat doen mensen hun kinderen toch voor vreselijks aan..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_51243778
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:59 schreef Ireth het volgende:
Kheb geen flauw idee of ik um hier al eens had gemeld en geen zin om terug te zoeken, maar elders op een prikbord kwam iemand melden dat ze een geboortekaartje hadden ontvangen. Er was een jongetje geboren die de naam Zwitzal had gekregen! De uitsmijter op het kaartje was dat mensen tijdens de kraamweek zelf mochten beoordelen of Zwitzal ook echt naar Zwitzal rook
och arm kind! en ze bedoelden waarschijnlijk nog Zwitsal ook!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 22:10:47 #88
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_51243809
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 22:09 schreef bixister het volgende:

[..]

och arm kind! en ze bedoelden waarschijnlijk nog Zwitsal ook!
eehh.. ja dat dus! (ik schrijf dat dus gewoon altijd verkeerd begrijp ik nu )
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  zondag 8 juli 2007 @ 02:19:55 #89
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_51251292
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:36 schreef snoopy het volgende:

[..]

ja, het zijn jongetjes
Hmmmn ik zit me nu al een half uur te bedenken wat ik erger vind... Ik denk dat als het twee meisjes waren geweest dat het dan in mijn ogen minder erg was geweest omdat zij god dan nog hadden bedankt/aanbeden terwijl het bij jongentjes zellf degene zijn die aabeden/bedankt moeten worden. Alsof zij god zijn zeg maar..

Ach ja en Zwitsal... Er zijn vast al kinderen op de wereld de Andrelon, Palmolive of Guhl heten...
  zondag 8 juli 2007 @ 08:38:34 #90
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_51253977
quote:
Op zondag 8 juli 2007 02:19 schreef Principessa het volgende:

Ach ja en Zwitsal... Er zijn vast al kinderen op de wereld de Andrelon, Palmolive of Guhl heten...
Ik ken wel een Gül .

Thankgod en praisegod... Thank god dat mijn ouders verstandiger waren
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 8 juli 2007 @ 11:11:27 #91
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51255239
quote:
Dat dat mag......
  † In Memoriam † zondag 8 juli 2007 @ 11:36:11 #92
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_51255594
Dieudonnee (gegeven door god) is toch wel een redelijk geaccepteerde naam. En ik ben Congolezen tegengekomen die Dieumerci (dank u god) heten.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 8 juli 2007 @ 12:31:30 #93
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51256621
Dat klinkt ook beter allebei ... Gewoon meer als een 'naam' zeg maar... maar dat ligt er dan natuurlijk maar net weer aan wat voor taal je gewend bent....
  zondag 8 juli 2007 @ 12:43:00 #94
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51256891
quote:
Op zondag 8 juli 2007 02:19 schreef Principessa het volgende:

[..]

Hmmmn ik zit me nu al een half uur te bedenken wat ik erger vind... Ik denk dat als het twee meisjes waren geweest dat het dan in mijn ogen minder erg was geweest omdat zij god dan nog hadden bedankt/aanbeden terwijl het bij jongentjes zellf degene zijn die aabeden/bedankt moeten worden. Alsof zij god zijn zeg maar..
Ik snap je gedachtengang niet...
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:36 schreef Macka66 het volgende:
En ik ben Congolezen tegengekomen die Dieumerci (dank u god) heten.
Thies is afgeleid van Mathijs en betekent 'Godsgeschenk'.
Ik ben niet zwaar gelovig, maar toen ik de betekenis wist (nadat we de naam hadden gekozen) vond ik dat toch wel erg mooi en toepasselijk.
Maar ik realiseer me ook wel dat "Thies, eeeee-tuuuuuuhh!" anders klinkt dan "Godsgeschenk, eeeee-tuuuuhh!"
  zondag 8 juli 2007 @ 13:24:33 #95
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_51257815
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik snap je gedachtengang niet...
[..]

Thies is afgeleid van Mathijs en betekent 'Godsgeschenk'.
Ik ben niet zwaar gelovig, maar toen ik de betekenis wist (nadat we de naam hadden gekozen) vond ik dat toch wel erg mooi en toepasselijk.
Maar ik realiseer me ook wel dat "Thies, eeeee-tuuuuuuhh!" anders klinkt dan "Godsgeschenk, eeeee-tuuuuhh!"
uh ja... Vanacht leek het logisch.. Maar het ging om het object van aanbidding. Bij een jongentje zou dat het jongentje zelf zijn omdat hij dan god zou zijn. En omdat ik god toch meer als een man zie.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:46:47 #96
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51258380
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:24 schreef Principessa het volgende:

[..]

uh ja... Vanacht leek het logisch.. Maar het ging om het object van aanbidding. Bij een jongentje zou dat het jongentje zelf zijn omdat hij dan god zou zijn. En omdat ik god toch meer als een man zie.
Ik volg je nog niet!
Waarom zou een jongetje het object van aanbidding zijn? Hij heet toch geen 'God'?
  zondag 8 juli 2007 @ 13:49:05 #97
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_51258436
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik volg je nog niet!
Waarom zou een jongetje het object van aanbidding zijn? Hij heet toch geen 'God'?
Hij heet toch PraiseGod? Ik spreek het ook uit met de klemtoon op god...
  zondag 8 juli 2007 @ 13:49:12 #98
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_51258442
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:43 schreef Moonah het volgende:
(ik zie mezelf ook al tegen m'n vent zeggen "zeg, godsgeschenk, gaan we nog boodschappen doen??")
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  zondag 8 juli 2007 @ 13:52:10 #99
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51258517
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:49 schreef Principessa het volgende:

[..]

Hij heet toch PraiseGod? Ik spreek het ook uit met de klemtoon op god...
Yep, zo spreek ik het ook uit. Maar laat maar.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:59:31 #100
37150 livelink
pi_51258685
Ik snap je ook niet, Principessa. Volgens mij zijn die ouders gewoon heel erg dankbaar voor de zwangerschap en geboorte van hun kindjes en wilden ze daarvoor God uitgebreid bedanken.

Het zou mijn keuze niet zijn Aan de andere kant is een naam als Desirée inmiddels ook helemaal ingeburgerd terwijl die naam ook alleen maar aangeeft hoe gewenst het kindje was. Op een gegeven moment ga je de betekenis los zien van de naam. Alleen denk ik dat dat met ThankGod en PraiseGod voorlopig nog niet zo is.

Moonah, ik vind het stiekem wel jammer dat je Thies niet als roepnaam ook Matthijs hebt gegeven. Ik vind Thies een leuke naam, maar Matthijs staat echt hoog in mijn favorietenlijstje.
  zondag 8 juli 2007 @ 14:08:02 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51258898
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:59 schreef livelink het volgende:

Moonah, ik vind het stiekem wel jammer dat je Thies niet als roepnaam ook Matthijs hebt gegeven. Ik vind Thies een leuke naam, maar Matthijs staat echt hoog in mijn favorietenlijstje.
Ik zal eens vertellen wat het verhaal achter de naam Thies is.
Ik heb hier wel eens gezegd dat ik hem wilde vernoemen naar mijn vader. Die is overleden toen ik net 3 jaar was. Zijn voornaam vind ik niet zo mooi, zijn achternaam was Mathijssen. En daar ik zelf die naam niet meer draag (heb de naam van mijn stiefvader gekregen) vind ik het erg fijn dat mijn vader zo tóch in Thies voortleeft.

We hebben het nog wel even over 'Mathijs' gehad. Maar wij kennen allebei een Mathijs die 'Mat'wordt genoemd, dat vinden we niet mooi. Daarbij klinkt 'Thies' stoer en lief tegelijk, vind ik.
  zondag 8 juli 2007 @ 14:15:19 #102
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_51259062
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:59 schreef livelink het volgende:
Ik snap je ook niet, Principessa. Volgens mij zijn die ouders gewoon heel erg dankbaar voor de zwangerschap en geboorte van hun kindjes en wilden ze daarvoor God uitgebreid bedanken.
Naja dan zal het mijn (atheïstische) gedachtekronkel zijn.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:22:47 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51420661
Moonah, wat een mooi verhaal, achter Thies, dat maakt de naam extra bijzonder.

Ik hoorde van de week van een 'Klaas Gerard'. Vind ik persoonlijk wat matig.
Moest wel lachen om degene die het me vertelde 'ja, de moeder zei 'ik wil geen top 10 naam', maar dan had ze toch wel gewoon de nummer 11 of zo kunnen nemen'.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:30:45 #104
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51420823
Ik zag laatst een geboortekaartje van een Maria (Pietertje Maria ) en dat was het zusje van grote broer Hendrik. Die naam wilde ik ook, weten jullie nog?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 09:50:32 #105
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51421285
Ja dat was de naam die ik eigenlijk zo'n beetje verwachtte bij Storm. Vandaar ook dat ik moest wennen. Hendrik.. Net zo lief als Karel...
pi_51421436
Ik had ook meer iets in die genre verwacht ipv Storm.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:04:30 #107
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51421612
Ja, snap ik. Maar ja.
Ik heb nog steeds een heimelijke liefde voor Hugo. Zo wil ik Storm soms zelfs noemen.
pi_51421652
Waarom hebben jullie die naam niet gekozen dan?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:09:07 #109
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51421727
Omdat S Storm veeeeeel leuker vond en ik vond Storm ook heeeel leuk en goed.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:11:53 #110
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51421799
Ja, dat vraag ik mij ook af...

Aha, ik was te laat!
pi_51421831

Niet dat ik Storm een stomme naam vind hoor, gewoon nieuwsgierig.
pi_51421886
Ik vind Pol (van Hippoliet ) ook erg leuk maar mijn lief moet aan iemand denken die hij kent en dat snap ik dan ook wel.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:26:12 #113
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51422148
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:49 schreef jellyrose het volgende:

[..]

(ik zie mezelf ook al tegen m'n vent zeggen "zeg, godsgeschenk, gaan we nog boodschappen doen??")
Bedankt, nu zit er een cornflake vast in mijn keel
  vrijdag 13 juli 2007 @ 10:29:12 #114
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51422241
Ik vind Storm veel leuker dan Hugo en Hendrik, dat vind ik echt stomme namen, voor rotjongetjes die stiekem knijpen
pi_51422363
ik vind Hugo en Hendrik juist wel erg leuk, maar Storm pas nu echt bij Storm.

bass-miss, zeker aan Pol van Pel Pol en Pingo?
pi_51424174
Nee, gewoon iemand die we kennen.
En Hendrik is zeker leuk, de mijne iig wel...
  vrijdag 13 juli 2007 @ 12:57:35 #117
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51426838
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 10:29 schreef Vivi het volgende:
Ik vind Storm veel leuker dan Hugo en Hendrik, dat vind ik echt stomme namen, voor rotjongetjes die stiekem knijpen
pi_51439212
Mijn lief en ik zijn geloof ik uit de jongensnamen (ook al kunnen die nog altijd bijgesteld worden natuurlijk)

Ben er zelf wel heel erg blij mee dat mijn eerste keuze gehonoreerd is
pi_51457392
Ik had gedurende mijn zwangerschap alleen maar over jongensnamen nagedacht, was er namelijk van overtuigd dat ik een jongetje zou krijgen.

Het werd een meisje, en voor meisjes vind ik drie namen erg leuk: Sofie, Roxanne en Ashley. Het is uiteindelijk Sofie geworden.

Voor een jongetje vind ik Damian, Jayden, Jason, Boy en Preston erg mooi. Ik zou zelf voor Damian gekozen hebben.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:15:05 #120
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51457459
Grappig "Sofie" is wel een heel ander "genre" dan je andere namen
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:18:26 #121
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_51457531
Er komen hier heel wat leuke namen voorbij zeg
De naam voor als we een dochter krijgen weet ik al jaren, en gelukkig vind mijn man het ook een hele mooie naam, en hij staat niet in de lijst in de OP
Jongensnaam vind ik persoonlijker wat moeilijker; elke naam die ik leuk vind, vind mijn man , en andersom
Maar gelukkig hebben we nog wat maandjes te gaan voordat we de beslissing moeten nemen
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  zaterdag 14 juli 2007 @ 12:25:10 #122
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51457664
Hugo en Sofie vind ik leuk
pi_51457864
Sofie vind ik ook leuk, goede keus!
  zaterdag 14 juli 2007 @ 13:22:02 #124
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_51459045
Van de week is Padraig Seamus geboren, spreek je uit als Padrik Sjeemus
pi_51492298
Hendrik, Hugo, Pietertje...
Oef...
Alleen in een periodieke staat van verstandsverbijstering zou ik mijn kind zo noemen
Zus van -Magnolia- *O*
pi_51496458
Weet iemand een afgeleide van de naam Hubertus die een beetje modern is? We willen deze eigenlijk gebruiken als tweede naam voor een jongen, maar de afgeleide namen die ik ken zijn vooral een beetje ouderwets.
  zondag 15 juli 2007 @ 18:34:20 #127
37150 livelink
pi_51496733
Huub en Huib zijn toch niet zo ouderwets? Of ik ben zelf echt oud, dat kan natuurlijk ook.
  zondag 15 juli 2007 @ 18:37:44 #128
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_51496823
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:34 schreef livelink het volgende:
Huub en Huib zijn toch niet zo ouderwets? Of ik ben zelf echt oud, dat kan natuurlijk ook.
Ik ben het met je eens, ik vind Huub inderdaad niet echt ouderwets.
Bertus daarentegen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_51497012
Misschien iets van Bertram? Hoewel dat waarschijnlijk ook wel een beetje ouderwets is
  zondag 15 juli 2007 @ 20:13:58 #131
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51499596
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:24 schreef Randa_v het volgende:
Weet iemand een afgeleide van de naam Hubertus die een beetje modern is? We willen deze eigenlijk gebruiken als tweede naam voor een jongen, maar de afgeleide namen die ik ken zijn vooral een beetje ouderwets.

Ik heb een namenboek uit 1964, het valt bijna uit elkaar en is dus niet wat je noemt modern. Maar goed ik heb Hubertus even opgezocht. Het komt van Hubrecht, Daar staat hetvolgende lijstje achter:
Bèr, Bère, Bèrke, Hoebeer, Hubert, Hubertus, Huib, Huiber, Huibert, Huibertus, Huibrecht, Huybert, Ube.
pi_51501101
Beer
  zondag 15 juli 2007 @ 21:17:54 #133
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51501632
Er waren mensen die Hugo voor ons bedacht hadden, best een leuke naam.

Moonah, wat mooi, de gedachtengang achter de naam Thies!
Wij hebben het gewoon gekozen omdat we het mooi vonden.

Van de week zag ik in de krant dat er een Josephine geboren was, zusje van Simon en Othelline!! Ook een aparte combinatie zo. Maar eigenlijk is dat bij ons thuis ook
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 15 juli 2007 @ 23:34:45 #134
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_51506223
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:59 schreef owlet het volgende:
Beer
Zo heete de dochter van de buren van mijn schoonouders..... verschrikkelijke naam als de kleine meid straks wat dikker zou worden en een reet krijgt waar je met 10-en op kan toepen....
Nu klinkt beertje nog liefelijk enzo.... maar tegen de tijd dat ze pubert dan
Mama van Isa en Ties
  zondag 15 juli 2007 @ 23:38:46 #135
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51506388
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:34 schreef marlieske het volgende:

[..]
een reet krijgt waar je met 10-en op kan toepen....
Saartje
pi_51507091
beer voor een jongen vind ik wel leuk (doet me denken aan 'het wereldje van beer ligthart' van jaap ter haar).
en berend, kan dat nog of is dat te veraf van hubertus?
  maandag 16 juli 2007 @ 01:43:07 #137
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_51509982
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:59 schreef owlet het volgende:
Beer
o ja!!!! Ik vind Beer zooooo leuk voor een jongen én een meisje!

Maar het zal niet zo kunnen bij ons, dus ben ik vriendinnen aan het dwingen hun kinderen Beer te noemen

En jouw sig... wow..Dat verhaaltje blijft mij zo bij...Soms voel ik me ook zo, dan ga ik lekker tranenthee zetten
pi_51510169
dat boek hebben wij ook. mooi!
pi_51512234
En noem je kind ook geen Beertje als je van Beers als achternaam hebt
  maandag 16 juli 2007 @ 09:39:23 #140
108648 cattie
lieve moeder
pi_51513138
Hier staan nog wat afleindingen van Hubertus. Helaas niet echt geweldig. De site is wel handig als je afleindingen van namen zoekt.
pi_51513510
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:34 schreef marlieske het volgende:

[..]

Zo heete de dochter van de buren van mijn schoonouders..... verschrikkelijke naam als de kleine meid straks wat dikker zou worden en een reet krijgt waar je met 10-en op kan toepen....
Nu klinkt beertje nog liefelijk enzo.... maar tegen de tijd dat ze pubert dan

Het lijkt me zo erg als je kind gepest wordt met zijn of haar naam. Nou is er altijd wel een reden vinden voor pestgedrag, maar als je je kind Rick noemt bijvoorbeeld dan kan je er donder op zeggen dat daar op gerijmd gaat worden.
Het was voor ons in ieder geval een van de redenen om voor de naam Ronja te kiezen, ik heb tot nu toe nog niets aan rijmwoorden of verhaspelingen kunnen bedenken die vervelend kunnen uitpakken.
van mijn eigen naam layla werd tijdens aardrijkskunde al snel Himalayla gemaakt. Leuk, als je als eerste van de klas borsten krijgt . Maar dat is denk ik toch wel iets waar je echt niet aan kan denken als je een naam kiest
pi_51651046
Wat een mooi naam, Ronja... Dat is toch zweeds?

Als, áls 'k zwanger word dan weet ik al wel een paar leuke namen... Lena Katharina (naar oma en overgrootoma) en voor een jongen Eskil. Of Finn. Of Rune... Word nog moeilijk denk ik tegen die tijd
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:06:58 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51651128
quote:
Op maandag 16 juli 2007 09:58 schreef owlet het volgende:
van mijn eigen naam layla werd tijdens aardrijkskunde al snel Himalayla gemaakt. Leuk, als je als eerste van de klas borsten krijgt . Maar dat is denk ik toch wel iets waar je echt niet aan kan denken als je een naam kiest
Ik moest lachen.

Wel grappig, mijn buitenlandse collega's vinden het allemaal zo raar dat wij hier in Nederland vaak zelfs even kijken of er geen rare afkorting ontstaat of 2 keer dezelfde beginletter ofzo.
Terwijl ik dat wel even gedaan heb hoor. De eerste namen stonden redelijk vast, maar met de 2e namen moest het natuurlijk geen rare combi worden.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:23:19 #144
65960 sanger
pi_51651458
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik moest lachen.

Wel grappig, mijn buitenlandse collega's vinden het allemaal zo raar dat wij hier in Nederland vaak zelfs even kijken of er geen rare afkorting ontstaat of 2 keer dezelfde beginletter ofzo.
Terwijl ik dat wel even gedaan heb hoor. De eerste namen stonden redelijk vast, maar met de 2e namen moest het natuurlijk geen rare combi worden.
Heb jij de namen al

Die met die afkortingen denken wij zeker aan. Ik heb een achteroom gehad die Willem Cornelis Boender heette. WC Boender dus. Leuk voor de kwajongens in de buurt destijds.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:24:05 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51651473
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Heb jij de namen al

Die met die afkortingen denken wij zeker aan. Ik heb een achteroom gehad die Willem Cornelis Boender heette. WC Boender dus. Leuk voor de kwajongens in de buurt destijds.
Die hadden wel al ruim voor we aan kinderen begonnen. Nog voor we eigenlijk echt iets hadden zelfs!

Ik had een hele favoriete meisjesnaam die hij ook leuk vond en op de 2e avond dat we elkaar kenden zaten we film te kijken, kuis met de kat tussenin, en toen zei hij 'dat heb ik nou altijd een leuke naam voor een jongen gevonden'.
En dat was het wel zo'n beetje. We hebben er alleen 2e namen bij gezocht, maar die waren er ook voor ik zwanger was al.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:29:05 #146
65960 sanger
pi_51651576
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die hadden wel al ruim voor we aan kinderen begonnen. Nog voor we eigenlijk echt iets hadden zelfs!

Ik had een hele favoriete meisjesnaam die hij ook leuk vond en op de 2e avond dat we elkaar kenden zaten we film te kijken, kuis met de kat tussenin, en toen zei hij 'dat heb ik nou altijd een leuke naam voor een jongen gevonden'.
En dat was het wel zo'n beetje. We hebben er alleen 2e namen bij gezocht, maar die waren er ook voor ik zwanger was al.
Jullie zijn snel zeg
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:31:50 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51651626
Hoort er ook wel een beetje bij als je na 10 maanden al trouwt. Wij zijn nou eenmaal snel.
Behalve dan met zwanger worden.

Maarreh... jullie nog geen namen dus?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:42:33 #148
65960 sanger
pi_51651860
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
Hoort er ook wel een beetje bij als je na 10 maanden al trouwt. Wij zijn nou eenmaal snel.
Behalve dan met zwanger worden.
Wij gingen alleen vanaf dag 1 samenwonen, voor de rest gaan we niet zo snel
quote:
Maarreh... jullie nog geen namen dus?
Genoeg namen hoor. Maar we kunnen het niet echt eens worden.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 09:50:29 #149
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_51652043
Een meisjes naam vind ik makkelijker dan een jongens naam.
Er zijn zoveel leuke meisjesnamen. Ik vind Kiki erg leuk maar mijn schoonmoeder word kiek genoemd en we willen niet dat ze gaan denken dat ze vernoemd is en ook de verwarring lijkt me irritant.

Nu hebben we een naam voor onze tweede dochter.
Onze eerste heet Mara en voor de tweede hebben we dus een naam met -a-a dus ook vier letters waarvan de 2e en 4e een a zijn.

Zouden jullie dat doen of niet?

liefs joyce
pi_51652099
Mara en Lana? Dat zou wel kunnen vind ik.
Mara en Sara bijvoorbeeld weer niet.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:02:30 #151
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_51652373
Het is idd geen R. Dat word wel heel erg ingewikkeld dan.

Bedankt voor je reactie
  † In Memoriam † vrijdag 20 juli 2007 @ 12:51:50 #152
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_51657697
Vandaag gespot bij een oriënterend bezoek aan een KDV: een Ghanees kindje dat Healthy heet.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_51657819
Lara vind ik ook een mooie naam, maar de combinatie Mara Lara gaat helaas niet zo... wat snoopy al zei dus.
pi_51658147
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:51 schreef Macka66 het volgende:
Vandaag gespot bij een oriënterend bezoek aan een KDV: een Ghanees kindje dat Healthy heet.
pi_51658786
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 09:50 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Een meisjes naam vind ik makkelijker dan een jongens naam.
Er zijn zoveel leuke meisjesnamen. Ik vind Kiki erg leuk maar mijn schoonmoeder word kiek genoemd en we willen niet dat ze gaan denken dat ze vernoemd is en ook de verwarring lijkt me irritant.

Nu hebben we een naam voor onze tweede dochter.
Onze eerste heet Mara en voor de tweede hebben we dus een naam met -a-a dus ook vier letters waarvan de 2e en 4e een a zijn.

Zouden jullie dat doen of niet?

liefs joyce
Wat vindt je van Dana op zijn Engels uitgesproken?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:31:48 #156
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_51659113
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:23 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Wat vindt je van Dana op zijn Engels uitgesproken?
Mooi, maar wij gaan voor nederlandse namen. Anders valt de tweede zo buiten de boot met een naam die op zijn engels is.

Maar een mooie naam ja

groetjes
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:08:39 #157
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_51660462
Van de week op de kraamafdeling op m'n werk een kaartje zien hangen:
Geboren: Raaf... broertje van Merel .

Niet zo'n goede combinatie imho.

Hierboven haalde iemand de naam Rick aan en wat je daarop kan rijmen.
Onze junior heet Rik nu 8 en het valt best mee hoor met de rijmelarij op z'n naam.
Natuurlijk wordt het wel eens gedaan, maar hij is slim genoeg om daarop iets terug te zeggen.

Vroeger was hij wel heel bijdehand als het ging om woorden die op -rik eindigen.
Zo zijn z'n vader ooit eens: "wat een stommerik".
Hij kreeg gelijk terug te horen: "Je bent zelf een stomme papa!".
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 16:22:42 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51665567
Och, ik vind Merel en Raaf best samen kunnen. Als ze maar geen "Vogels" oid heten van hun achternaam.

Een vriendin van me heeft twee mennekes (oeps, inmiddels drie). De oudste heet Sam, de tweede Mees. Ik moest toen wel aan Sam en Moos denken.

Over rijmelarijen hebben wij eigenlijk niet nagedacht. Thies-Pies. Tja, lachen! Maar als een kind niet assertief is wordt er sowieso wel iets bedacht. Wat de naam ook is.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:22:20 #159
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51673094
Och moonah, ik heb ook een pies naam. Geeft helemaal niks!
Raaf vind ik eigenlijk wel heel stoer. En de combinatie met Merel... Daar komen vast reacties op, maar zal nogal meevallen.
Wij hebben wel gelet op pest-gevoeligheid. Al kan ik bij onze jongensnaam nog wel iets bedenken. Als het een jongetje is is hij vast zo stoer dat hij daar niks om geeft.
Luuke rijmt niet maar wordt wel vaak Luca genoemd. Dat wisten we eigenlijk ook wel vantevoren, zo vaak komt die naam niet voor.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:37:08 #160
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51675362
Wat ik mij afvraag naar aanleiding van de namen die Kleintjes mooie meisje heeft gekregen. Waarom kiest iemand er voor om een tweede (of derde) naam als roepnaam te gebruiken?
pi_51675565
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 16:22 schreef Moonah het volgende:
Over rijmelarijen hebben wij eigenlijk niet nagedacht. Thies-Pies. Tja, lachen! Maar als een kind niet assertief is wordt er sowieso wel iets bedacht. Wat de naam ook is.
Lis heeft ook zo'n naam. Maar wat je zegt, ze vinden altijd wel iets.
pi_51675646
Jelief: Ik heb ook mn 2e naam als roepnaam (Anne Monique). Mn ouders vonden beiden namen mooi, maar wilden dus Monique als roepnaam, alleen Monique Anne vonden ze minder leuk klinken
Zoiets zou dus een reden kunnen zijn. Ik zou er zelf niet voor kiezen, aangezien ik er soms alleen maar problemen mee heb gehad.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:49:25 #163
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51675773
Ik snap het wel maar tis wel raar
pi_51675801
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 12:11 schreef Mickey86 het volgende:
Ik had gedurende mijn zwangerschap alleen maar over jongensnamen nagedacht, was er namelijk van overtuigd dat ik een jongetje zou krijgen.

Het werd een meisje, en voor meisjes vind ik drie namen erg leuk: Sofie, Roxanne en Ashley. Het is uiteindelijk Sofie geworden.
de 2e naam van mijn dochter is Sophie
Vind het ook een hele mooie naam!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_51675809
't gaat denk ik inderdaad meestal om hoe de volgorde klinkt. was 't niet ook zo met amalia of een van die zusjes van dr?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:56:44 #166
94046 PM-girl
pi_51676022
Met dat pesten, ik denk dat ze altijd wel wat vinden, bij elke naam. Zo plakten ze achter mijn echte naam 'vulpen'
*
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:59:00 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51676086
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:56 schreef PM-girl het volgende:
Zo plakten ze achter mijn echte naam 'vulpen'
Dat is wel héél grof!

Lis-Pis.... ook leuk ja.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:00:30 #168
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51676140
Maar wat rijmt er nu op vulpen....
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:01:58 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51676197
Het rijmt ook niet.

Arwen
pi_51676202
Thies-Pies en Lis-Pis. Je dacht toch niet dat onze kinderen zich uit laten schelden he Moonah
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:02:51 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51676234
Het is wél een leuk setje zo he?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:04:48 #172
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51676298
Ik kliekte met Joep-Poep. Wij trotse poep en pies namen bezitters. Worden ze hard van.
Dank u Moonah! PM, wat een dombo's, niet eens kunnen rijmen. Of ze bedoelden het gewoon poetisch, dat hoeft niet te rijmen toch.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:06:45 #173
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51676359
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:04 schreef Lishe het volgende:
Wij trotse poep en pies namen bezitters.
Anale namen...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:08:45 #174
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51676426
Hahahahaha! Nouja zeg!
pi_51676470
Niks anaals aan pies hoor
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:09:56 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51676473
op mijn naam rijmt ook een hoop.. nooit last van gehad hoor ze vinden toch altijd wel iets om te pesten als ze echt willen
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:15:17 #177
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51676668
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:09 schreef snoopy het volgende:
Niks anaals aan pies hoor
Oh nee!

Sorry hoor Lishe-Piesje...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:18:35 #178
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51676784
And now for something completely different: Ik hoorde net weer een mooie meisjesnaam--> "Digna"
("Dienja" dan he).
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:25:49 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51676986
Dat is volgens mij een hele ouderwetse. Vaak verbasterd tot Dientje.
pi_51677062
Letten jullie trouwens op de voorletter? In die namenboekjes staat altijd dat je op moet letten dat niet iedereen dezelfde voorletter heeft (dus toen ik bij de gyn kaartjes aan het kijken was, moest ik erg lachen om Martijn en Monique met Maaike, Mathilde en Meesje (ik weet de namen niet meer precies, maar de voorletter wel ))

Onze mooiste naam heeft dezelfde beginletter als de doopnaam van mijn man
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:31:42 #181
94046 PM-girl
pi_51677162
Dientje
Tijl

Ja erg he, vulpen, slaat als een tang op een varken (nouja, misschien vroeger het figuur van een vulpen), maar ach, ze konden wat roepen he! Maar de rest van de klas had betere rijmnamen!
*
pi_51677214
Die voorletters zouden mij echt niet interesseren als ik de namen mooi zou vinden.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:37:01 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51677344
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:32 schreef snoopy het volgende:
Die voorletters zouden mij echt niet interesseren als ik de namen mooi zou vinden.
Dat zat ik me ook net te bedenken hier.
Ik zou het er niet op uitzoeken, maar als het zo uitgekomen zou zijn, dan had ik het niet veranderd.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:57:16 #184
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51678082
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:25 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is volgens mij een hele ouderwetse. Vaak verbasterd tot Dientje.
Oh dan moet ik een evt. zusje maar niet zo noemen denk ik
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:14:08 #185
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51678699
Nog even over de naam van de tweede van Saint. Als je twee mensen in huis hebt met allebei dezelfde klank (in ons geval -ee-) roepen er dus vaak twee terug . Nou heette mijn man al zoals ie heet , maar lastig is het soms wel.

Had ik van te voren niet bij stil gestaan, en ik denk ook dat we daarom Freek's naam niet veranderd hadden, maar ik dacht het toch nog even mee te geven .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_51680190
vivi, ik vond digna toch al niet zo bij je passen, en 't lijkt tegelijkertijd ook wel wat teveel op dean misschean. (hoe zou jij digna uitspreken trouwens?)
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:52:29 #187
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51680236
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:51 schreef bixister het volgende:
vivi, ik vond digna toch al niet zo bij je passen, en 't lijkt tegelijkertijd ook wel wat teveel op dean misschean. (hoe zou jij digna uitspreken trouwens?)
Als "dienja"
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:53:24 #188
94046 PM-girl
pi_51680267
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Als "dienja"
Deanja dus
*
pi_51680274
Digna als Digna kan ook.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:55:27 #190
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51680341
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:53 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Deanja dus
Dean

pi_51680486
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:53 schreef Bass-Miss het volgende:
Digna als Digna kan ook.
Ik ken drie Digna's en je spreekt het bij alledrie gewoon uit als Digna. Met een "g" in het midden dus. En eigenlijk vind ik dat mooier dan "dienja".
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:00:57 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51680545
Drie?
Ik had er nog nooit van gehoord. Bovendien vind ik het geen mooie naam, hoe je hem ook uitspreekt.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:03:17 #193
94046 PM-girl
pi_51680610
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:00 schreef Moonah het volgende:
Drie?
Ik had er nog nooit van gehoord. Bovendien vind ik het geen mooie naam, hoe je hem ook uitspreekt.
Had een zusje van je kunnen zijn, dienja en moonah!
Sorry, nu ben ik echt te gaar, ga ook maar eens slapen geloof ik!
*
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:03:41 #194
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51680629
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:59 schreef hummus het volgende:

[..]

Ik ken drie Digna's en je spreekt het bij alledrie gewoon uit als Digna. Met een "g" in het midden dus. En eigenlijk vind ik dat mooier dan "dienja".
Nee, dat vind ik zo boers.
pi_51680663
Oh, dat heb ik dan weer bij "dienja". Maar misschien komt dat omdat ik het in m'n hoofd alle namen die eindigen op -a onvermijdelijk op z'n Gronings hoor. "Dienjaaaaaa".
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:06:02 #196
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51680706
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:03 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Had een zusje van je kunnen zijn, dienja en moonah!
Sorry, nu ben ik echt te gaar, ga ook maar eens slapen geloof ik!
Welterusten, PM-girl-Vulpen!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:07:16 #197
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51680751
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 00:04 schreef hummus het volgende:
Oh, dat heb ik dan weer bij "dienja". Maar misschien komt dat omdat ik het in m'n hoofd alle namen die eindigen op -a onvermijdelijk op z'n Gronings hoor. "Dienjaaaaaa".
Hahaha, ik hoor het meer op z'n Spaans, als "Dina" met zo'n golfje op de N
pi_51680902
mocht Dean nou ooit besluiten toch liever een meisje te willen zijn, kan hij zich altijd nog Dina noemen inderdaad.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 09:19:45 #199
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51686890
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 22:32 schreef snoopy het volgende:
Wij krijgen regelmatig de energierekening van J.'s vader, terwijl J. toch echt drie voorletters heeft en zijn vader maar twee. Ze vinden dat al te moeilijk, vandaar dat ik wel in mijn achterhoofd heb gehouden dat een andere voorletter handig kan zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51686897
Ja, maar wil zijn naam niet laten veranderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')