Ik zal eens vertellen wat het verhaal achter de naam Thies is.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:59 schreef livelink het volgende:
Moonah, ik vind het stiekem wel jammer dat je Thies niet als roepnaam ook Matthijs hebt gegeven. Ik vind Thies een leuke naam, maar Matthijs staat echt hoog in mijn favorietenlijstje.
Naja dan zal het mijn (atheïstische) gedachtekronkel zijn.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:59 schreef livelink het volgende:
Ik snap je ook niet, Principessa. Volgens mij zijn die ouders gewoon heel erg dankbaar voor de zwangerschap en geboorte van hun kindjes en wilden ze daarvoor God uitgebreid bedanken.
Bedankt, nu zit er een cornflake vast in mijn keelquote:Op zondag 8 juli 2007 13:49 schreef jellyrose het volgende:
[..]
![]()
(ik zie mezelf ook al tegen m'n vent zeggen "zeg, godsgeschenk, gaan we nog boodschappen doen??")
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:29 schreef Vivi het volgende:
Ik vind Storm veel leuker dan Hugo en Hendrik, dat vind ik echt stomme namen, voor rotjongetjes die stiekem knijpen
Ik ben het met je eens, ik vind Huub inderdaad niet echt ouderwets.quote:Op zondag 15 juli 2007 18:34 schreef livelink het volgende:
Huub en Huib zijn toch niet zo ouderwets? Of ik ben zelf echt oud, dat kan natuurlijk ook.
quote:Op zondag 15 juli 2007 18:24 schreef Randa_v het volgende:
Weet iemand een afgeleide van de naam Hubertus die een beetje modern is? We willen deze eigenlijk gebruiken als tweede naam voor een jongen, maar de afgeleide namen die ik ken zijn vooral een beetje ouderwets.
Zo heete de dochter van de buren van mijn schoonouders..... verschrikkelijke naam als de kleine meid straks wat dikker zou worden en een reet krijgt waar je met 10-en op kan toepen....quote:
quote:Op zondag 15 juli 2007 23:34 schreef marlieske het volgende:
[..]
een reet krijgt waar je met 10-en op kan toepen....
o ja!!!!quote:
quote:Op zondag 15 juli 2007 23:34 schreef marlieske het volgende:
[..]
Zo heete de dochter van de buren van mijn schoonouders..... verschrikkelijke naam als de kleine meid straks wat dikker zou worden en een reet krijgt waar je met 10-en op kan toepen....
Nu klinkt beertje nog liefelijk enzo.... maar tegen de tijd dat ze pubert dan![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 09:58 schreef owlet het volgende:
van mijn eigen naam layla werd tijdens aardrijkskunde al snel Himalayla gemaakt. Leuk, als je als eerste van de klas borsten krijgt. Maar dat is denk ik toch wel iets waar je echt niet aan kan denken als je een naam kiest
![]()
Heb jij de namen alquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik moest lachen.
Wel grappig, mijn buitenlandse collega's vinden het allemaal zo raar dat wij hier in Nederland vaak zelfs even kijken of er geen rare afkorting ontstaat of 2 keer dezelfde beginletter ofzo.
Terwijl ik dat wel even gedaan heb hoor. De eerste namen stonden redelijk vast, maar met de 2e namen moest het natuurlijk geen rare combi worden.
Die hadden wel al ruim voor we aan kinderen begonnen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb jij de namen al
Die met die afkortingen denken wij zeker aan. Ik heb een achteroom gehad die Willem Cornelis Boender heette. WC Boender dus. Leuk voor de kwajongens in de buurt destijds.
Jullie zijn snel zegquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die hadden wel al ruim voor we aan kinderen begonnen.Nog voor we eigenlijk echt iets hadden zelfs!
Ik had een hele favoriete meisjesnaam die hij ook leuk vond en op de 2e avond dat we elkaar kenden zaten we film te kijken, kuis met de kat tussenin, en toen zei hij 'dat heb ik nou altijd een leuke naam voor een jongen gevonden'.
En dat was het wel zo'n beetje. We hebben er alleen 2e namen bij gezocht, maar die waren er ook voor ik zwanger was al.
Wij gingen alleen vanaf dag 1 samenwonen, voor de rest gaan we niet zo snelquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
Hoort er ook wel een beetje bij als je na 10 maanden al trouwt.Wij zijn nou eenmaal snel.
Behalve dan met zwanger worden.
Genoeg namen hoor. Maar we kunnen het niet echt eens worden.quote:Maarreh... jullie nog geen namen dus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |