quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:51 schreef Macka66 het volgende:
Vandaag gespot bij een ori๋nterend bezoek aan een KDV: een Ghanees kindje dat Healthy heet.
Wat vindt je van Dana op zijn Engels uitgesproken?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:50 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Een meisjes naam vind ik makkelijker dan een jongens naam.
Er zijn zoveel leuke meisjesnamen. Ik vind Kiki erg leuk maar mijn schoonmoeder word kiek genoemd en we willen niet dat ze gaan denken dat ze vernoemd is en ook de verwarring lijkt me irritant.
Nu hebben we een naam voor onze tweede dochter.
Onze eerste heet Mara en voor de tweede hebben we dus een naam met -a-a dus ook vier letters waarvan de 2e en 4e een a zijn.
Zouden jullie dat doen of niet?
liefs joyce
Mooi, maar wij gaan voor nederlandse namen. Anders valt de tweede zo buiten de boot met een naam die op zijn engels is.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:23 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Wat vindt je van Dana op zijn Engels uitgesproken?
Lis heeft ook zo'n naam. Maar wat je zegt, ze vinden altijd wel iets.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:22 schreef Moonah het volgende:
Over rijmelarijen hebben wij eigenlijk niet nagedacht. Thies-Pies. Tja, lachen! Maar als een kind niet assertief is wordt er sowieso wel iets bedacht. Wat de naam ook is.
de 2e naam van mijn dochter is Sophiequote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:11 schreef Mickey86 het volgende:
Ik had gedurende mijn zwangerschap alleen maar over jongensnamen nagedacht, was er namelijk van overtuigd dat ik een jongetje zou krijgen.
Het werd een meisje, en voor meisjes vind ik drie namen erg leuk: Sofie, Roxanne en Ashley. Het is uiteindelijk Sofie geworden.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:56 schreef PM-girl het volgende:
Zo plakten ze achter mijn echte naam 'vulpen'![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:04 schreef Lishe het volgende:
Wij trotse poep en pies namen bezitters.
Oh nee!quote:
Dat zat ik me ook net te bedenken hier.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:32 schreef snoopy het volgende:
Die voorletters zouden mij echt niet interesseren als ik de namen mooi zou vinden.
Oh dan moet ik een evt. zusje maar niet zo noemen denk ikquote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:25 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is volgens mij een hele ouderwetse.Vaak verbasterd tot Dientje.
![]()
Als "dienja"quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:51 schreef bixister het volgende:
vivi, ik vond digna toch al niet zo bij je passen, en 't lijkt tegelijkertijd ook wel wat teveel op dean misschean.(hoe zou jij digna uitspreken trouwens?)
Deanja dusquote:
Ik ken drie Digna's en je spreekt het bij alledrie gewoon uit als Digna. Met een "g" in het midden dus. En eigenlijk vind ik dat mooier dan "dienja".quote:
Had een zusje van je kunnen zijn, dienja en moonah!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:00 schreef Moonah het volgende:
Drie?
Ik had er nog nooit van gehoord. Bovendien vind ik het geen mooie naam, hoe je hem ook uitspreekt.
Nee, dat vind ik zo boers.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:59 schreef hummus het volgende:
[..]
Ik ken drie Digna's en je spreekt het bij alledrie gewoon uit als Digna. Met een "g" in het midden dus. En eigenlijk vind ik dat mooier dan "dienja".
Welterusten, PM-girl-Vulpen!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:03 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Had een zusje van je kunnen zijn, dienja en moonah!
Sorry, nu ben ik echt te gaar, ga ook maar eens slapen geloof ik!
Hahaha, ik hoor het meer op z'n Spaans, als "Dina" met zo'n golfje op de Nquote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:04 schreef hummus het volgende:
Oh, dat heb ik dan weer bij "dienja". Maar misschien komt dat omdat ik het in m'n hoofd alle namen die eindigen op -a onvermijdelijk op z'n Gronings hoor. "Dienjaaaaaa".
Wij krijgen regelmatig de energierekening van J.'s vader, terwijl J. toch echt drie voorletters heeft en zijn vader maar twee. Ze vinden dat al te moeilijk, vandaar dat ik wel in mijn achterhoofd heb gehouden dat een andere voorletter handig kan zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:32 schreef snoopy het volgende:
Die voorletters zouden mij echt niet interesseren als ik de namen mooi zou vinden.
Die vind ik ook geweldigquote:
Een meisje vroeger op de basisschool bij mij in de klas heet Saskia, zij had 2 zusje, Renske en Lonneke.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 09:45 schreef Popples het volgende:
digna is niet mooi.![]()
de kleine meid en ik hebben samen de de zelfde eerste letter. maar nu moeten we weer opzoek naar een meisjesnaam(jongensnaam hebben we al) maar als het weer met een R begint dan zij het zo.
als jullie het maar mooi vinden.
iemand nog een moeie meisjes naam die een beetje past bij Renske. hoeft geen friese naam te zijn mag vanalles.
offtopic..quote:Op zaterdag 21 juli 2007 16:55 schreef mrien het volgende:
Zo had ik een Renske en Nienke op school, vond ik ook wel leuke combinatie!
* mrien zwaait even naar blOemetjE
betekend hier in limburg kool. boeremoosquote:Op maandag 23 juli 2007 18:39 schreef S_oepstengel het volgende:
Wanne vind ik wel grappig ja![]()
Ik vind Moos voor een jongetje heel lief![]()
En Jooske of Sien voor een meisje![]()
Maar mijn lief vind dat niets, en hij opperde wel een andere jongensnaam maar daar twijfel ik zo over maar daarmee zouden we wel heel leuk kunnen vernoemen.. Oh ik vind dit echt veel te lastig![]()
volgens mij nietquote:Op maandag 23 juli 2007 19:18 schreef S_oepstengel het volgende:
Dat kan ik mijn kind toch niet aandoen..![]()
De optie van mijn vriend is Stind..
Is dat wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |