en jij bent?quote:Op zondag 20 mei 2007 15:48 schreef BrandX het volgende:
ga het maar niet bestellen jongens, ze weten er bij Bol van dat deze fout er staat.
Het is doorgegeven aan het hoofdkantoor, maar die is morgen pas weer open, en dan wordt het aangepast.![]()
iemand die bol aan de lijn had over een andere bestelling en gewoon heeft gevraagd of het klopte.quote:
Door dit topic te openen heb je tevens de kans verspeeld dat je hem daadwerkelijk binnen gaat krijgen.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:34 schreef Demius het volgende:
-link-
Nou jongens, succes ermee, ik heb hem besteld iig.
Dat ook...net als die tv's van Otto ofzo?quote:Op zondag 20 mei 2007 15:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Door dit topic te openen heb je tevens de kans verspeeld dat je hem daadwerkelijk binnen gaat krijgen.
quote:Op zondag 20 mei 2007 15:51 schreef BrandX het volgende:
waarschuwing:
als je besteld, bestaat de kans dat je er aan vast zit, maar dan tegen de echte prijs.
Prijzen zijn onder voorbehoud, en de wet zegt, dat als de koper redelijkerwijs kan weten dat het een fout is, hij moedwillig besteld en gewoon moet afnemen.
we hebben het hier over moedwillig bestellen, bij een zeer hoog vermoeden dat de prijs gegeven op de site een foutieve is. Niet over prijsstijgingen. De perikelen van de breedbeeld bij Otto staan me nog zeer helder voor de geest, we hebben er nog dagelijks mee te maken.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:52 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Bullshit:
3.6 Indien de prijzen voor de aangeboden producten en diensten stijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, bent u gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen tien (10) dagen na mededeling van de prijsverhoging door bol.com.
quote:Op zondag 20 mei 2007 15:51 schreef BrandX het volgende:
waarschuwing:
als je besteld, bestaat de kans dat je er aan vast zit, maar dan tegen de echte prijs.
Prijzen zijn onder voorbehoud, en de wet zegt, dat als de koper redelijkerwijs kan weten dat het een fout is, hij moedwillig besteld en gewoon moet afnemen.
SterkStaaltje dist meneer de insider keihardquote:Op zondag 20 mei 2007 15:52 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Bullshit:
3.6 Indien de prijzen voor de aangeboden producten en diensten stijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, bent u gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen tien (10) dagen na mededeling van de prijsverhoging door bol.com.
ok, voor de goede orde: Ik werk bij de geschillencommissie.quote:
Makkelijk rijk worden danquote:Op zondag 20 mei 2007 15:51 schreef BrandX het volgende:
waarschuwing:
bij die printer zijn er ook veel die geen brief hebben gehad dat ze het in moesten leverenquote:Op zondag 20 mei 2007 15:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
ok, voor de goede orde: Ik werk bij de geschillencommissie.
hetzelfde is aan de gang geweest bij Otto met de breedbeeld tv's . Ze zijn daar uiteindelijk zo verstandig geweest om alle bestellingen van consumenten te annuleren, maar er lopen nog genoeg klachtenprocedures. Het is geen geintje. Je bent gewoon dom als je besteld, ontvangen doe je toch niets.
quote:Op zondag 20 mei 2007 15:55 schreef Demius het volgende:
[..]
SterkStaaltje dist meneer mevrouw dan nog altijdde insider keihard:D.
Als jij daadwerkelijk denkt dat Bol.com de kopers gaat verplichten de camera voor de reguliere prijs te kopen, heb je echt het iq van een walnoot. Tuurlijk krijgt niemand de camera mee voor die 30 euroquote:Op zondag 20 mei 2007 15:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
hetzelfde is aan de gang geweest bij Otto met de breedbeeld tv's . Ze zijn daar uiteindelijk zo verstandig geweest om alle bestellingen van consumenten te annuleren, maar er lopen nog genoeg klachtenprocedures. Het is geen geintje. Je bent gewoon dom als je besteld, ontvangen doe je toch niets.
exact.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:00 schreef rene90 het volgende:
maar wat wel zo is alles wat je op de site ziet is onder voorbehoud, je kan hem dus niet krijgen voor die prijs of je daaraan vasthouden van "op de site stond dat hij 30 euro kostte". Enige wanneer je een poot op hebt te staan lijkt me is als je hem binnen hebt en op de acceptgiro een prijs van 30 euries staat en die netjes betaald...
Verder schiet je er denk ik weinig mee op:)
same here.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:54 schreef friemel het volgende:
heb em besteld.
Dik gelul van je.quote:Op zondag 20 mei 2007 15:51 schreef BrandX het volgende:
waarschuwing:
3 woorden:quote:Op zondag 20 mei 2007 15:59 schreef BrandX het volgende:
[..]
dus niet, kijk maar even naar mijn reply op die post, en mijn vervolgpost.
Maar goed, dan geloven jullie het niet, veel succes. Hate to say I told you so later on.
Je kan als je probs krijgt met bol hier je klacht indienen:
Geschillencommissie Thuiswinkel
Heel veel succes![]()
![]()
![]()
oh dat zal ook niet gebeuren. je zal heel simpel en braaf een bericht krijgen dat er een fout is gemaakt en dat je de camera af kan nemen voor het juiste bedrag, of de koop kan annuleren.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:00 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Als jij daadwerkelijk denkt dat Bol.com de kopers gaat verplichten de camera voor de reguliere prijs te kopen, heb je echt het iq van een walnoot. Tuurlijk krijgt niemand de camera mee voor die 30 euro:')De bestelling wordt gewoon geannuleerd, niet meer en niet minder.
quote:Op zondag 20 mei 2007 15:56 schreef BrandX het volgende:
[..]
Bestaat nietquote:Op zondag 20 mei 2007 16:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
paar meer woordjes
moedwillige koop wetende dat het niet klopt![]()
quote:
Bestel hem nou maar ook gewoon, want dat is wat je stiekem eigenlijk wil,.....you naughty naught girlquote:Op zondag 20 mei 2007 16:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
paar meer woordjes:
![]()
nog een paar woordjes:quote:Op zondag 20 mei 2007 16:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
paar meer woordjes:
![]()
leuke poging, maar voor een paar tientjes kan je tegenwoordig gewoon een (matige) digi-cam kopen, iets wat voor die OTTO-lcd niet op gaat.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
paar meer woordjes:
![]()
Wow, bedankt, je hebt ons gered van een financiele ondergangquote:Op zondag 20 mei 2007 16:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
nee, profiel lezen is niet je sterkste kant geloof ik.
Anyways, de volgende keer zal ik mijn medeFOK!-ers niet waarschuwen, maar gewoon lekker hun gang laten gaan.
Ciao mensen![]()
Nee, een profiel op Fok! is echt het meest betrouwbare om informatie te vinden over users.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:07 schreef BrandX het volgende:
[..]
nee, profiel lezen is niet je sterkste kant geloof ik.
Anyways, de volgende keer zal ik mijn medeFOK!-ers niet waarschuwen, maar gewoon lekker hun gang laten gaan.
Ciao mensen![]()
Ja ik ook. Goede aanbieding.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:07 schreef Vakkie_W het volgende:
Besteld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Tuurlijk zit je niet vast aan 289 euro... Ik heb ook nog een bevestigings mail gekregen van 28,99 + 1.95quote:Op zondag 20 mei 2007 16:16 schreef Oom_Agent het volgende:
Haha wilde hem ook bestellen. Doe het toch maar niet, of hij wordt geannuleerd of je zit er aan vast voor 289 euro.
quote:Op zondag 20 mei 2007 16:18 schreef MASD het volgende:
me toometeen 3 besteld inclusief 2gb SD Cards
Vertelquote:Op zondag 20 mei 2007 16:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nou, dit houden we net zoals het wehkamp gebeuren gewoon in de gaten
Heb jij al een bevestigingsmail? Duurt bij mij lang, ik ben bang dat ze het al doorhebbenquote:Op zondag 20 mei 2007 16:18 schreef Vakkie_W het volgende:
[..]
Tuurlijk zit je niet vast aan 289 euro... Ik heb ook nog een bevestigings mail gekregen van 28,99 + 1.95
verzendkosten = 30.94 totaal. Als ze moeilijk gaan doen kun je zo van je koop afzien.
En toen?quote:
quote:Op zondag 20 mei 2007 16:18 schreef MASD het volgende:
me toometeen 3 besteld inclusief 2gb SD Cards
quote:Overeenkomst:
Conform de Algemene Verkoopvoorwaarden, Artikel 2, is bol.com
gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan
de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.
quote:Artikel 2. Aanbiedingen/overeenkomsten
2.1 Alle aanbiedingen van bol.com zijn vrijblijvend en bol.com behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is. Zie ook artikel 3.6.
2.2 Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door bol.com. Bol.com is gerechtigd gemotiveerd bestellingen te weigeren dan wel bijzondere voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt bol.com dit mee binnen tien (10) werkdagen na ontvangst van de bestelling.
quote:Aan ******* *********,
Hartelijk dank voor uw bestelling bij bol.com. Hieronder vindt u de
gegevens met betrekking tot uw bestelling.
Bestelnummer: #************
Aantal Prijs Totaalbedrag Titel Levertijd
----------------------------------------------------------------------
1 EUR 28.99 EUR 28.99 Canon Digital Ixus 75 3-4 werkdagen
Subtotaal EUR 28.99
Verzendkosten EUR 1.95
Totaalbedrag EUR 30.94
Let op: alle vermelde prijzen zijn inclusief btw.
Storten ze komende 1 a 2 weken weer terug.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:25 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ze zijn anders wel snel met afschrijven daar bij bol
21-05-2007 ov bol.com af ¤ 30,94
Ik denk het ookquote:Op zondag 20 mei 2007 16:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Storten ze komende 1 a 2 weken weer terug.
En je krijgt een mail waarin de reden staat van de annulering van je bestelling.
Zegt me dan al genoegquote:Op zondag 20 mei 2007 16:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Gratis printer bij wehkamp deeltje 7
Yeah!quote:3 EUR 28.99 EUR 86.97 Canon Digital Ixus 75
2 EUR 14.95 EUR 29.90 Memory2Go SD card 2GB
Subtotaal EUR 116.87
Verzendkosten EUR 7.95
Totaalbedrag EUR 124.82
Tot je uiteindelijk een rekening of annu.... brief krijgtquote:
Leuk enzo, maar a: Dan stuur je 'm terug. b: Als ik een overeenkomst heb met Bol en zij de verkoopprijs verhogen, kan de overeenkomst ontbonden worden (art. 7:35 BW).quote:Op zondag 20 mei 2007 16:05 schreef BrandX het volgende:
[..]
paar meer woordjes:
![]()
Idd, suïcide topic dit.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:34 schreef MaGNeT het volgende:
Ik snap TS sowieso niet.
Als ik zoiets zou ontdekken op een webshop dan zou ik er geen topic over openen.
Dan weet je vooraf dat je het niet krijgt.
Er gaat heus wel een lichtje branden bij een webshop als er ineens zoveel bestellingen van één artikel plaatsvinden.
dan stuur ik hem terugquote:Op zondag 20 mei 2007 16:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tot je uiteindelijk een rekening of annu.... brief krijgt
Dan zou je rekekening dus: 904.85 euro zijn
Goedzoquote:Op zondag 20 mei 2007 16:37 schreef MASD het volgende:
[..]
dan stuur ik hem terug![]()
ik heb het onder rembours besteld dus hoef ik het niet eens aan te nemen als de prijs niet klopt
ik ben niet achterlijk ofzoquote:
Of terugsturen.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eigelijk best lacheals dat gebeurt en ze moeten het voorledige bedrag betalen of zo
![]()
als ik het ontvang ga ik echt niet moeilijk doen over de hogere prijs van remboursquote:Op zondag 20 mei 2007 16:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Rembours, acceptgiro, kan allebei wel. Acceptgiro is goedkoper, betalingstermijn van een dag of 14, als het bedrag niet klopt heb je dus 14 dagen om het met Bol te regelen.
Dan heb je gewoon geluk, en dan ook maar hopen dat ze met een brief komenquote:Op zondag 20 mei 2007 16:41 schreef MASD het volgende:
best welmaar je hebt opzich niks te verliezen als je het onder rembours doet
Heb ik miss binnenkort een camera
quote:Op zondag 20 mei 2007 16:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Of terugsturen.
Zo niet dan komt het incassobureau even langs.
als ze het leveren voor 30 euro , danmogen ze hem zelf ophalenquote:
Dat mag je best vinden. Maar zo gaat dat niet werken.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als ze het leveren voor 30 euro , danmogen ze hem zelf ophalen
Creditcard VISAEurocard MastercardAmerican Expressquote:Op zondag 20 mei 2007 16:51 schreef Jurruh het volgende:
We gaan het gewoon even proberen, niets te verliezen natuurlijk! 3 Camera's onder rembours, 94 euro![]()
Edit: Betaalmogelijkheden kun je kiezen bij stap 5, de laatste stap.
Wellicht. Maar je hebt kans dat je het naar een antwoordnummer moet sturen. Anders kost het je inderdaad verzendkosten (Wet Koop op afstand, art 7:46 BW, lid 2).quote:Op zondag 20 mei 2007 16:51 schreef gfree het volgende:
Als je hem terug moet sturen, kost het je dan nog verzendkosten?
Ze hebben het al door. Zie pagina 1 ergens.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:59 schreef MASD het volgende:
Wanneer zouden zij het trouwens doorhebbener zal vast wel een verveelde medewerker op FOK! zitten...
Ben benieuwd...quote:Hartelijk dank voor uw bestelling bij bol.com. Hieronder vindt u de
gegevens met betrekking tot uw bestelling.
Bestelnummer: #__________
Aantal Prijs Totaalbedrag Titel Levertijd
----------------------------------------------------------------------
1 EUR 28.99 EUR 28.99 Canon Digital Ixus 75 3-4 werkdagen
Subtotaal EUR 28.99
Verzendkosten EUR 1.95
Totaalbedrag EUR 30.94
Let op: alle vermelde prijzen zijn inclusief btw.
Mocht je em dus open maken, dan kun je gaan dokke, dus mocht je em binnen krijgen, wacht eerst nog even.quote:Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is en de plastic verzegeling op de verpakking niet is verbroken.
quote:bol.com b.v., Postbus 792, 3430 AT, Nieuwegein
Neuh, dat is onzin. Dan is het hele idee achter de wet Koop op afstand teniet gedaan.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mocht je em dus open maken, dan kun je gaan dokke, dus mocht je em binnen krijgen, wacht eerst nog even.
ememememememememememememememememememememememememememememememememememquote:Op zondag 20 mei 2007 17:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mocht je em dus open maken, dan kun je gaan dokke, dus mocht je em binnen krijgen, wacht eerst nog even.
wat van koop op afstand is dat je je aankoop vanaf datum van ontvangst binnen 7 werkdagen ongeschonden en ongeopend terug kan sturen...is dus niet onzin;)quote:Op zondag 20 mei 2007 17:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Neuh, dat is onzin. Dan is het hele idee achter de wet Koop op afstand teniet gedaan.
Zeg dat je een grapje maaktquote:Op zondag 20 mei 2007 17:10 schreef MCH het volgende:
Ik zie niet in waarom deze prijs fout zou moeten zijn...
Wijs mij even waar het ongeopend staat? Tipje: begin met lezen bij artikel 46 in boek 7 van het burgerlijk wetboek.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:09 schreef rene90 het volgende:
[..]
wat van koop op afstand is dat je je aankoop vanaf datum van ontvangst binnen 7 werkdagen ongeschonden en ongeopend terug kan sturen...is dus niet onzin;)
Ik zie niets?quote:Op zondag 20 mei 2007 17:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ze hebben het al door. Zie pagina 1 ergens.
Je bedoelt onze manager met inside informatie die daarna onzin ging verkondigen?quote:Op zondag 20 mei 2007 17:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ze hebben het al door. Zie pagina 1 ergens.
Ja.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je bedoelt onze manager met inside informatie die daarna onzin ging verkondigen?
* SterkStaaltje zwaait nog even naar BrandX die ongetwijfeld nog mee zit te f5-enquote:Op zondag 20 mei 2007 17:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je bedoelt onze manager met inside informatie die daarna onzin ging verkondigen?
Wanneer u een product koopt op afstand, bijvoorbeeld via Internet of e-mail, via een postorderbedrijf of per telefoon, met bestelbonnen of door middel van een fax, hebt u (vrijwel altijd) recht op een zichttermijn.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:09 schreef rene90 het volgende:
[..]
wat van koop op afstand is dat je je aankoop vanaf datum van ontvangst binnen 7 werkdagen ongeschonden en ongeopend terug kan sturen...is dus niet onzin;)
Verkapt: ik geef je gelijk maar toch nietquote:Op zondag 20 mei 2007 17:27 schreef rene90 het volgende:
Nou![]()
![]()
![]()
![]()
je hebt je gelijk
![]()
![]()
![]()
hoewel er vast nog wel een uitzondering is
omdat het me niet lijkt dat je 6 dagen die camera mag gebruiken en
dan weer mag inleveren....
Ehh, kijk eens naar die tijden.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:22 schreef Houniet het volgende:
Klantenservice is telefonisch bereikbaar:
* maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 21.00 uur
* zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur
* zondag van 12.00 uur tot 16.00 uur
Het telefoonnummer is 0900-2025438 (¤ 0,15 pm).
Zó, vlotte service op zondagquote:Op zondag 20 mei 2007 17:33 schreef SolidasRock het volgende:
ik heb die camera zojuist ontvangen plus een acceptgiro van 30 euro![]()
Op zondagquote:Op zondag 20 mei 2007 17:33 schreef SolidasRock het volgende:
Surequote:Op zondag 20 mei 2007 17:33 schreef SolidasRock het volgende:
Dat moet je morgen pas posten, lulquote:Op zondag 20 mei 2007 17:33 schreef SolidasRock het volgende:
quote:Op zondag 20 mei 2007 17:37 schreef SolidasRock het volgende:
Ja hej, dacht door al die onzin die ik hier las dat we in ONZ waren...
[afbeelding]
288 euro jaquote:Op zondag 20 mei 2007 17:38 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het was 28 euro, mijn excuses daarvoor...
[afbeelding]
Tip: ga nooit iets studeren waar iets bij komt kijken dat met recht te maken heeft.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:27 schreef rene90 het volgende:
Nou![]()
![]()
![]()
![]()
je hebt je gelijk
![]()
![]()
![]()
hoewel er vast nog wel een uitzondering is
omdat het me niet lijkt dat je 6 dagen die camera mag gebruiken en
dan weer mag inleveren....
gohquote:Op zondag 20 mei 2007 17:34 schreef yosander het volgende:
[..]
Ehh, kijk eens naar die tijden. [afbeelding]
ga ik ook zeker niet doen hoor wees gerust;)quote:Op zondag 20 mei 2007 17:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Tip: ga nooit iets studeren waar iets bij komt kijken dat met recht te maken heeft.
Lekker slim, ze mogen de resterende bedrag zo van je creditcard afschrijven zonder je toestemming. Natuurlijk kan je het terugvorderen maar als ze zo slim zijn je meteen dat toestel te sturen heb je al geen recht meer op vorderenquote:Op zondag 20 mei 2007 18:31 schreef synoman het volgende:
mij is het ook al weg horis ie dan niet officieel van jouw als je met creditcard betaald?
Blaat.quote:Op zondag 20 mei 2007 18:47 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Lekker slim, ze mogen de resterende bedrag zo van je creditcard afschrijven zonder je toestemming. Natuurlijk kan je het terugvorderen maar als ze zo slim zijn je meteen dat toestel te sturen heb je al geen recht meer op vorderen![]()
Koop op afstand geldt niet bij creditcard afschrijvingenquote:
Bron?quote:Op zondag 20 mei 2007 18:47 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Lekker slim, ze mogen de resterende bedrag zo van je creditcard afschrijven zonder je toestemming.
Ik lees net dat ze gemachtigd zijn maximaal 75 euro administratiekosten mogen aftrekken.quote:Op zondag 20 mei 2007 18:55 schreef synoman het volgende:
idd
Onzinquote:Op zondag 20 mei 2007 18:56 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Koop op afstand geldt niet bij creditcard afschrijvingen![]()
De manier waarop je betaalt heeft niks te maken met het soort aankoop.quote:Op zondag 20 mei 2007 18:56 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Koop op afstand geldt niet bij creditcard afschrijvingen![]()
Bij bol is allees een "aanbieding". En dat "kortingspercentage" wordt natuurlijk dynamisch berekend aan de hand van de ingevulde prijs, het is echt niet zo dat daar zo'n miepje handmatig met een rekenmachine al die percentages zit uit te rekenen.quote:Op zondag 20 mei 2007 18:57 schreef synoman het volgende:
en nee dat mag niet... sterker nog...
ik denk zelfs dat de kopers in het gelijk word gesteld... het is namelijk een afprijzing omdat de eerste prijs doorgestreept staat... als de dan nog een fout hebben gemaakt, dan is het nog verkeerd om zelfs het kortingspercentage erbij te zetten. dat zijn dus 2 bewijzen dat het wel legitieme prijzen zijn.
1: prijs is doorgestreept omdat het een aanbieding is
2: kortingspercentage staat er zelfs bij.
is er dan niemand die die dingen daar checked? neem aan dat ze die mensen geen bananen voeren daar
Nee, maar het kan met CC wel moeilijker zijn om je geld terug te krijgen; en als je het al terugkrijgt bestaat de kans dat je bij de CC maatschappij op de zwarte lijst komt te staan. Ze zijn daar niet zo gelukkig met terugboekingen, zeker niet via internet. Vooral door mensen die met CC betalen voor een paysite en daarna meteen weer terugboeken.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:01 schreef Tokus het volgende:
[..]
De manier waarop je betaalt heeft niks te maken met het soort aankoop.
Een terugboeking van Bol.com in combinatie met een CC maatschappij gaat echt geen problemen opleveren hoor.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, maar het kan met CC wel moeilijker zijn om je geld terug te krijgen; en als je het al terugkrijgt bestaat de kans dat je bij de CC maatschappij op de zwarte lijst komt te staan. Ze zijn daar niet zo gelukkig met terugboekingen, zeker niet via internet. Vooral door mensen die met CC betalen voor een paysite en daarna meteen weer terugboeken.
Kun je dat niet effe snel uitzoeken en bevestigen? Dan bestel ik ook effe gauwquote:Op zondag 20 mei 2007 19:08 schreef synoman het volgende:
haha anders ik wel... want ik denk dat het nu namelijk onderconsumenten recht valt en niet meer onder de bol.com regeling...
ergens denk ik wel zeker dat we in ons recht staan... Bij die tv was het de normale prijs. Nu niet Nu is het een aabieding.
en dat is het zeker
Tuurlijk, maar dat is een andere discussie.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:24 schreef SolidasRock het volgende:
Is er dan niemand die het onverstandig vind om met een CC te betalen waar het stukken eenvoudiger is dingen af te schrijven of te misbruiken?
Same here, dat risico wil ik wel lopenquote:Op zondag 20 mei 2007 19:34 schreef U.F.O het volgende:
Ook maar besteld.
homo! maak 'ns een foto danquote:
ik heb gekozen voor accept giro, da's 't veiligstquote:Op zondag 20 mei 2007 19:38 schreef Nudie het volgende:
Hmm wat is nou het handigst om te doen, met creditcard of ideal? M.b.t in je recht staan
Of wordt dit gewoon een wehkamp geval met weken mailtjes heen en weer sturen
Kunnen we niet.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:41 schreef Nudie het volgende:
haha, ik wil zsm uitsluitsel over of we dit hard kunnen maken of niet
Zij ook niet...quote:
Het viel altijd al onder consumentenrecht. De algemene voorwaarden van Bol.com zijn slechts een aanvulling op het geldende recht. Alles uit die voorwaarden dat in strijd is met de wet kun je dan ook negeren.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:08 schreef synoman het volgende:
haha anders ik wel... want ik denk dat het nu namelijk onderconsumenten recht valt en niet meer onder de bol.com regeling...
Kan me niet voorstellen dat er niet 24 uur per dag iemand klaar staat om softwarefouten te herstellen. Als de site even offline is kost dat bakken met geld. Diezelfde persoon kan dan toch ook wel even een getalletje aanpassen?quote:Op zondag 20 mei 2007 15:48 schreef BrandX het volgende:
ga het maar niet bestellen jongens, ze weten er bij Bol van dat deze fout er staat.
Het is doorgegeven aan het hoofdkantoor, maar die is morgen pas weer open, en dan wordt het aangepast.![]()
Ik denk idd wel dat er maandag wat mensen daar nogal vreemd gaan opkijken.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:47 schreef Adelante het volgende:
bestelde aantallen canon digicam:
do 17 mei - 0 stuks (hemelvaart hê!)
vr 18 mei - 3 stuks
za 19 mei - 5 stuks
zo 20 mei - 1.612 stuks
Oh, dus ik betaal gewoon teveel voor de cameraquote:Op zondag 20 mei 2007 19:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Waar halen mensen trouwens vandaan dat het een aanbieding is? Bol.com vergelijkt alleen hun prijs met een 'adviesprijs' om het heel voordelig te laten lijken.
Of is volgens jullie alles in de aanbieding bij Bol.com?
zo laat bol het wel over komen...quote:Op zondag 20 mei 2007 19:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Waar halen mensen trouwens vandaan dat het een aanbieding is? Bol.com vergelijkt alleen hun prijs met een 'adviesprijs' om het heel voordelig te laten lijken.
Of is volgens jullie alles in de aanbieding bij Bol.com?
Wet koop op afstand is er als vangnet regeling, in eerste instantie is het gewoon een koopovereenkomst. Bol.com biedt aan en wij accepteren.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:02 schreef Whatashockr het volgende:
Je loopt hoe dan ook geen risico door de wet koop op afstand lijk me zo..
Yep, van de week pakketje binnen, direct betalen van de acceptgiro, deal is rond... kunnen ze je niks meer maken...quote:Op zondag 20 mei 2007 20:04 schreef Adelante het volgende:
[..]
Wet koop op afstand is er als vangnet regeling, in eerste instantie is het gewoon een koopovereenkomst. Bol.com biedt aan en wij accepteren.
Denk dat ze een logistiek probleempje hebben en dus die 3/4 werkdagen niet kunnen waarmakenquote:Op zondag 20 mei 2007 20:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Yep, van de week pakketje binnen, direct betalen van de acceptgiro, deal is rond... kunnen ze je niks meer maken...![]()
Lees de 7 topics over de wehkamp printer maar.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Yep, van de week pakketje binnen, direct betalen van de acceptgiro, deal is rond... kunnen ze je niks meer maken...![]()
2 weken is ook prima...quote:Op zondag 20 mei 2007 20:08 schreef Adelante het volgende:
[..]
Denk dat ze een logistiek probleempje hebben en dus die 3/4 werkdagen niet kunnen waarmaken
Op basis waarvan? Als je tegoedertrouw hebt gehandeld én betaald hebt én ze leveren, is het gebeurt, lijkt me...quote:Op zondag 20 mei 2007 20:09 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Lees de 7 topics over de wehkamp printer maar.
Ik had het betaald en moest hem toch nog teruggeven, anders moest ik 70 euro betalen.
die printer was toch volledig "gratis" in eerste instantie?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:09 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Lees de 7 topics over de wehkamp printer maar.
Ik had het betaald en moest hem toch nog teruggeven, anders moest ik 70 euro betalen.
Yep, en gratis door er een computer die aan de deal vastzat te verwijderen... hier hebben we geen rare fratsen uitgehaald. Gewoon een superaanbieding besteld!quote:Op zondag 20 mei 2007 20:10 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
die printer was toch volledig "gratis" in eerste instantie?
das wel een soort van fraudequote:Op zondag 20 mei 2007 20:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Yep, en gratis door er een computer die aan de deal vastzat te verwijderen... hier hebben we geen rare fratsen uitgehaald. Gewoon een superaanbieding besteld!
Offtopic, maar die laagste prijs garantie van BCC slaat echt nergens op!quote:Op zondag 20 mei 2007 20:13 schreef SterkStaaltje het volgende:
Ik ga met een screenshot gewoon naar BCC en vraag: "Kunt uw misschien nog wat aan de prijs doen, want bij Bol.com is ie een stuk goedkoper!"
Bol staat daar dus niet bij...quote:Het principe Every Day Low Pricing (EDLP) betekent dat BCC elke dag honderden prijzen bij geselecteerde vergelijkbare concurrenten (hieronder vindt u het overzicht) checkt en haar verkoopprijs altijd naar de laagste prijs verlaagt. Zodat u de prijzen niet meer hoeft te checken.
Er zijn vele aanbieders van consumentenelektronica actief. Niet alle partijen zijn vergelijkbaar als het gaat om betrouwbaarheid, prijzen, levering, bezorgkosten, beschikbaarheid van producten, garantie, schadeclaims, service, etc.
Daarom komen alleen de prijzen van onderstaande collega-aanbieders in aanmerking voor de laagste prijsgarantie (EDLP):
BelCompany
Bemmel & Kroon
Combifoto
Correct
De Block
Dixons
Dynabyte
Electroworld
EP
Expert
Harense Smid
It's Electric
Kijkshop
Leo van Schaijk
Maxwell
Media Markt Mikro Elektro
Mycom
Neckermann
Otto
Paradigit
Phonehouse
Polectro
PrijsTopper
RAF Staffhorst
Saturn
Scheer & Foppen
T for Telecom
Via computers
Vobis
Wehkamp
Dat was mijn punt ja...quote:Op zondag 20 mei 2007 20:14 schreef MASD het volgende:
[..]
das wel een soort van fraudedit is gewoon een produkt dat ons voor een prijs wordt aangeboden
joh, Bol.com is dan ook een internetwinkel.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Offtopic, maar die laagste prijs garantie van BCC slaat echt nergens op!
[..]
Bol staat daar dus niet bij...
ohquote:Op zondag 20 mei 2007 20:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Offtopic, maar die laagste prijs garantie van BCC slaat echt nergens op!
[..]
Bol staat daar dus niet bij...
Ja, maar een laagste prijsgarantie enkel op geselecteerde winkels slaat nergens op.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:16 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
joh, Bol.com is dan ook een internetwinkel.
Ja, Henk op de hoek met een internetzaakje zonder winkelpand, zonder personeel, zonder voorraad en zonder verder enige kennis van zaken zal idd onder de prijs v/d BCC kunnen verkopen, vind je het heel gek dat ze alleen hun directe/vergelijkbare concurrenten opnemen in die lijst?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, maar een laagste prijsgarantie enkel op geselecteerde winkels slaat nergens op.
'Ik ben goedkoper dan degene die duurder is dan ik, wat goedkoper is negeer ik gewoon!' Dat is alles wat ze zeggen...
Ik denk dat het eerder de hele grote winkels zijn die kunnen concurren, maar we dwalen af. Anyways, ik koop niks voor die garantie van BCC!quote:Op zondag 20 mei 2007 20:23 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Ja, Henk op de hoek met een internetzaakje zonder winkelpand, zonder personeel, zonder voorraad en zonder verder enige kennis van zaken zal idd onder de prijs v/d BCC kunnen verkopen, vind je het heel gek dat ze alleen hun directe/vergelijkbare concurrenten opnemen in die lijst?
Je kan sowieso binnen 8 dagen er altijd onderuit. Jammer dat nu al te veel mensen dit besteld hebben, anders had je echt een kans gehad.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:09 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Wow, bedankt, je hebt ons gered van een financiele ondergangBol.com gaat namelijk iedereen verplichten de camera te kopen voor voor 300 euro!12!1!!EINZ
Veel plezier!quote:Op zondag 20 mei 2007 20:31 schreef Ericr het volgende:
Is er al een advocaat bekend waar ik me kan melden?
Interessant...!quote:Op zondag 20 mei 2007 20:34 schreef Ewaldus het volgende:
ik heb overigens gelijk betaald met ideal.. Kijken of dat wat uitmaakt.
quote:Overeenkomst:
Conform de Algemene Verkoopvoorwaarden, Artikel 2, is bol.com
gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan
de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.
Yep, daar zal het wel op neerkomen...quote:
Jaja, zulke algemene voorwaarden wil elke winkel wel.quote:
Bol is niet klantvriendelijk, dus nee...quote:Op zondag 20 mei 2007 20:40 schreef RobKel het volgende:
2) Wie denkt er dat Bol zo klantvriendelijk zal zijn de bestellers te compenseren met een waardebon oid?
hehe tofquote:Op zondag 20 mei 2007 19:47 schreef Adelante het volgende:
bestelde aantallen canon digicam:
do 17 mei - 0 stuks (hemelvaart hê!)
vr 18 mei - 3 stuks
za 19 mei - 5 stuks
zo 20 mei - 1.612 stuks
Doen alsof je achterlijk bent en denkt dat Bol alleen maar aanbiedingen heeft geeft niet opeens meer recht op die camera hoor.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:04 schreef synoman het volgende:
[..]
zo laat bol het wel over komen...
dan moeten ze erbij zetten "elders"of iets in die geest...
nu wordt het afgezet als een aanbieding. er staat een prijs doorheen en een andere prijs wordt gestate. Daarnaast ook nog eens het kortingsverhaal wat direct linkd naar de kortings rituelen
oh die 3/4 werkdagen heb ik overheen gelezen denk ik, net zoals die voor 21:00 besteld morgen in huis alleen geldt op werkdagenquote:Op zondag 20 mei 2007 20:46 schreef rene90 het volgende:
staat levering 3-4 werkdagen bij bij iedereen:p en bij jou wordt hij morgen meteen gebracht?
+dat het zondag is, die "voor 21.00 besteld morgen in huis" geldt alleen voor werkdagen, dus dan zou je hem dinsdag moeten krijgen, als er niet 3-4 werkdagen bij stond![]()
![]()
wie niet waagt die niet wintquote:Op zondag 20 mei 2007 20:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Doen alsof je achterlijk bent en denkt dat Bol alleen maar aanbiedingen heeft geeft niet opeens meer recht op die camera hoor.
En er staat letterlijk Adviesprijs en Bol.com prijs.
Ik vraag me af waar je dat leest.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:47 schreef synoman het volgende:
dus met andere woorden... zoals ik het hier lees hebben we dus echt een camera voor 30 euro
Of je krijgt voor 2500 euro camera's toegestuurd.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:51 schreef Ewaldus het volgende:
Dus als ik 80 camera's bestel krijg ik voor 400 euro waardecheques?
ter waarde van ¤22.400,-quote:Op zondag 20 mei 2007 20:55 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Of je krijgt voor 2500 euro camera's toegestuurd.
Algemene voorwaarden die in strijd zijn met de wet hebben sowieso geen enkele waarde.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:58 schreef Devrim_ het volgende:
Reactie van mij op FOK! weblog
Bol kan dit zo recht zetten
Algemene Verkoopvoorwaarden
Artikel 2. Aanbiedingen/overeenkomsten
2.1 Alle aanbiedingen van bol.com zijn vrijblijvend en bol.com behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is. Zie ook artikel 3.6.
2.2 Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door bol.com. Bol.com is gerechtigd gemotiveerd bestellingen te weigeren dan wel bijzondere voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt bol.com dit mee binnen tien (10) werkdagen na ontvangst van de bestelling.
2.3 Een aantal van de producten (zoals DVD's) wordt aangeboden onder de vermelding van een leeftijdsclassificatie. Door deze producten te bestellen, verklaart u dat u tenminste de gestelde leeftijd heeft.
En er zullen wel nog meer dingetjes in staan die dit tegenhouden
Kneusquote:Op zondag 20 mei 2007 21:02 schreef crackhead het volgende:
Christus, wat zijn er weer een hoop kansloze rukkers.
of in V&A;quote:Op zondag 20 mei 2007 21:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daarom, die moet je op Marktplaats toch aardig kunnen verkopen lijkt me
Ik denk eerder dat ze helemaal niet geleverd worden, zo'n grote voorraad zullen ze vast niet hebbenquote:Op zondag 20 mei 2007 21:02 schreef crackhead het volgende:
Christus, wat zijn er weer een hoop kansloze rukkers. Dat wordt straks toch weer terugsturen of de normale prijs betalen.
Van dat shirt begrijp ik welquote:Op zondag 20 mei 2007 21:12 schreef zaanse-jantje het volgende:
Het hoeft natuurlijk geen fout te zijn. Stel dat het een overjarige "vergeten" voorraad van de fabrikant is. Dat kan ook. Zelf heb ik ruim een jaar geleden een komplete luxe kinderwagen met alles er op en er aan van 849.oo gekocht voor 120.00. Die heb ik weggegeven aan een stel dat het wel nodig had maar niet kon betalen. Twee weken geleden kocht ik een echt Ajax shirt van 59,95 voor 9,95. Uitzonderlijke prijsverlagingen kunnen dus wel. Daarom heb ik ook een camera gekocht en betaald om weer iemand anders mee blij te maken. Ach, het vakantiegeld is op vrschillende manieren te besteden moet je maar denken. Er is niets mooiers dan een blij gezicht te zien.
Een nieuw model 7.1 megapixel camera voor nog geen 3 tientjes? Geloof je dat nou zelf?quote:Op zondag 20 mei 2007 21:12 schreef zaanse-jantje het volgende:
Het hoeft natuurlijk geen fout te zijn. Stel dat het een overjarige "vergeten" voorraad van de fabrikant is. Dat kan ook. Zelf heb ik ruim een jaar geleden een komplete luxe kinderwagen met alles er op en er aan van 849.oo gekocht voor 120.00. Die heb ik weggegeven aan een stel dat het wel nodig had maar niet kon betalen. Twee weken geleden kocht ik een echt Ajax shirt van 59,95 voor 9,95. Uitzonderlijke prijsverlagingen kunnen dus wel. Daarom heb ik ook een camera gekocht en betaald om weer iemand anders mee blij te maken. Ach, het vakantiegeld is op vrschillende manieren te besteden moet je maar denken. Er is niets mooiers dan een blij gezicht te zien.
Boehoequote:
Ik zou ze vooral voor de rechter slepen voor die 270 euroquote:Op zondag 20 mei 2007 20:59 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Algemene voorwaarden die in strijd zijn met de wet hebben sowieso geen enkele waarde.
Met een paar honderd "gedupeerden" zal dat vast ook nog wel gebeuren ben ik bangquote:Op zondag 20 mei 2007 21:17 schreef washandje het volgende:
[..]
Ik zou ze vooral voor de rechter slepen voor die 270 euro
Zie het staartje dat het Wehkamp verhaal kreeg met die gratis printer...quote:Op zondag 20 mei 2007 21:18 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Met een paar honderd "gedupeerden" zal dat vast ook nog wel gebeuren ben ik bang.
Nee, t gaat er niet om of dat ding geleverd wordt, maar om jouw kansloze reactie waarin je anderen aanvaltquote:Op zondag 20 mei 2007 21:16 schreef crackhead het volgende:
[..]
Een nieuw model 7.1 megapixel camera voor nog geen 3 tientjes? Geloof je dat nou zelf?
[..]
Boehoe. Denk je echt dat het nu anders gaat dan bij de Otto of Wehkamp?
Mensen met het verstandelijk inzicht van een kapotte bloempot irriteren mij mateloos.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:28 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Nee, t gaat er niet om of dat ding geleverd wordt, maar om jouw kansloze reactie waarin je anderen aanvalt
Yep, en daar leef je mee samen in één lichaam...quote:Op zondag 20 mei 2007 21:49 schreef crackhead het volgende:
[..]
Mensen met het verstandelijk inzicht van een kapotte bloempot irriteren mij mateloos.
Same here. Bol.com staat al een tijdje in een tabblad geopendquote:Op zondag 20 mei 2007 21:52 schreef Syrena het volgende:
Ik ben al 20 min aan t dubben of ik nou ga bestellen of niet
Mijn huidige Canon geeft steeds een batterij-error, dus ik ben toe aan een nieuwe....
* Syrena is eigenlijk best een mietje....
quote:Op zondag 20 mei 2007 21:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wat jammer nou dat ik morgen net de 400D ga halen
Ik lees op andere forums dat mensen ze daar ook massaal aan het bestellen zijn. Ik ga er allang niet meer vanuit dat bol.com deze dingen daadwerkelijk gaat leveren, al dan niet voor een hogere prijs. Ik zou als ik jou was gewoon de gok wagen, heb ik ook gedaanquote:Op zondag 20 mei 2007 21:52 schreef Syrena het volgende:
Ik ben al 20 min aan t dubben of ik nou ga bestellen of niet
Mijn huidige Canon geeft steeds een batterij-error, dus ik ben toe aan een nieuwe....
* Syrena is eigenlijk best een mietje....
ik heb de gok ook genomenquote:Op zondag 20 mei 2007 21:56 schreef sander89 het volgende:
Ook maar gokje gewaagd
Ik werk bij de postquote:Op zondag 20 mei 2007 22:12 schreef MaGNeT het volgende:
Al die mensen die 'm nu bestellen en straks weer 6,20 kwijt zijn aan de verzendkosten....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |