Fryslân !quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:41 schreef Edwinuss het volgende:
ik vind het heel leuk dat er een topic is over friesland Fryslân, naar typ alsjeblieft normaal
Helemaal mee eens! Ik schaam me dood dat ik in hetzelfde land woon als de randstedelingen!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:03 schreef Edwinuss het volgende:
Ik woon in Friesland, en ik schaam me.
En doch reageerje in dizze topicquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:03 schreef Edwinuss het volgende:
Speciaal foar dy:quote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben nu het folksliet aanhet meezingen, enige liedje dat twee keer in mn MP3 playlist staat (éénkeer Anneke Douma solo, één keer met het PTT mannenkoor)...
Do bist in leave pop hjer, mar hast hjir neat te siekjen fanselsquote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:50 schreef Sebasser het volgende:
Stom topic zeg.
Je verlaat dit topic beter, anders steek ik je neer?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Do bist in leave pop hjer, mar hast hjir neat te siekjen fansels
Nee. Je bent een lieve schat, maar ik snap niet wat je hier doet als je dit een stom topic vindquote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:54 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Je verlaat dit topic beter, anders steek ik je neer?
Wat alex?
Jeetje wat gemeen opeens
Oh, ik kon het niet lezen, vandaar.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. Je bent een lieve schat, maar ik snap niet wat je hier doet als je dit een stom topic vindDat staat er.
Nee, dat ligt in Twentequote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:57 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Oh, ik kon het niet lezen, vandaar.
Nou, ik dacht van kom.. laat ik hier eens hoi zeggen.
Vriezeveen eh?
Dat ligt toch ook in friesland?
Toevallig?
Friezen dyt wegerje Frysk te praten souden eins in bile in harren holle matte ha. Mar ja, dat mei net mear, dus dan dogge we dat net. It is net oars.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:57 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb alleen iets tegen de Friese taal.. ik ben zelf geboren in Leeuwarden en heb het altijd moeten aanhoren.
Kom ik hier om me even te ontspannen, krijg ik het nog te lezen.
Ik praat verder graag over Friesland!![]()
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 14:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Friezen dyt wegerje Frysk te praten souden eins in bile in harren holle matte ha. Mar ja, dat mei net mear, dus dan dogge we dat net. It is net oars.
NEUH! kan mooi zo tochquote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:02 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Oh, damned.
[..]
Ga eens even ergens anders je posts opkrikken ofzo.
Dat is iets te veel van het goedequote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:19 schreef 2cv het volgende:
Whiiiiiiiiiiiiiiiiii ! ! ! Mijn eigen adoratietopic !![]()
![]()
In Groningen Stad zitten twee Friezinnen die Nederlands studeren (waaronder ik dusquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:30 schreef LSS het volgende:
Het is en blijft een moeilijke taal. Helemaal grappig wordt het als je zelf Nederlands bent en je een Friestalig vriendinnetje hebt. Ik was eens bij haar ouders thuis in Harkema () en die mensen spraken dus nauwelijks Nederlands. Die vader die moest altijd eerst heel hard nadenken voordat ie iets in het Nederlands zei tegen mij en dan nog klonk het nergens naar. Echt te erg gewoon, en die mensen hebben dus wel een Nederlands paspoort. Eigelijk best triest dat we er bij allochtonen dan zo moeilijk over doen als ze slecht Nederlands spreken. Met de relatie is het trouwens niet zo goed afgelopen maar het meisje studeert nu Nederlands aan de universiteit, hoe ironisch.
![]()
Dat fin ik leaf fan dyquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
Do bist altyd wolkom hjir.
Ik blieuw bij ut....de minsken witte toch wol wot ik bedoelquote:Op zondag 10 juni 2007 20:52 schreef 2cv het volgende:
Fan'e Jouwer
Groetnis werom fan itselde plakje
Daar is de postbode het niet mee eensquote:Op maandag 11 juni 2007 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Je kunt je adres makkelijk er op zetten hoor! Kutdoolhof waar je woont
Ik kom út it midden fan Fryslân, krekt ûnder Ljouwert, mar wenje no yn Grins.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:25 schreef watermeloentje het volgende:
kom ut sûd-east fryslân, do don peterseliemon :p
In de midstritte hat noait wetter run, wol der efter. Dus dat kloppet net.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:17 schreef Lybo het volgende:
Nou sa erg wurd et net, mar de gemeente het et der oer dat se wer wetter troch de midstrjitte rinne litte wolle, krekt as ien e Toerstrjitte.
Sa wie t vroeger ek.
Dot lieket mij wol mooi ta, mar t binne allegear nog takomst plannen.
Do de beker....quote:Op maandag 25 juni 2007 19:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
In de midstritte hat noait wetter run, wol der efter. Dus dat kloppet net.
Cker! Dot het Foppe mar mooi efkes flikt he, mei de jongens!quote:Op maandag 25 juni 2007 19:35 schreef Apotheose het volgende:
Jong Oranje is mar wol moai kampioen wurden troch in Frys!!![]()
Die wenje by my yn t doarp dochs? St. Jabik doedestiids.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:09 schreef Peterselieman het volgende:
Die keatsmaat fan die lange reade, Rutmer, kin ik wol. Mei der bliid mei wêze, want as die lange reade it op'e heupen hat, dan kin net ien tsjin m op.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:03 schreef Edwinuss het volgende:
jup. Tink dok ek wol by de iepening bin. En op it starteilân! Sfeer pruwe, noquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:36 schreef Miam het volgende:
Ah goeiejun! sille hjir ek minsken nei de Snitswyke?
Daar word ik in de ochtend wakker meequote:Op woensdag 25 juli 2007 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Piter Wilkens en R.E.M.O.N. - Simmermoarn
Ah! do wiest ek al yn it Snitswyke topique. gesellig!quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:39 schreef Apotheose het volgende:
[..]
jup. Tink dok ek wol by de iepening bin. En op it starteilân! Sfeer pruwe, noMeitsie wol in pear fotos foar dy
![]()
Wat is er eng aan?quote:
Oh, niet?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat is er eng aan?
Er zijn heus geen koeien die naast je tent gaan staan loeien hoor.![]()
Wat moast dan in Fryslan leave?quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:45 schreef Daantke het volgende:
[..]
Oh, niet?
Maar iedereen die ik niet kan verstaan vind ik eng, koeien incluis.
quote:
quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:45 schreef Daantke het volgende:
[..]
Oh, niet?
Maar iedereen die ik niet kan verstaan vind ik eng, koeien incluis.
Ik wol dat graach es een kear besiekje mar haw der op it stuit de tiid net foar jammer genoch.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:46 schreef guntherschneider het volgende:
Alwer diel trije, bliksem dan sil ik my ek mar efkes hearre litte.
Ik wenje op it stuit yn ljouwerrt mar bin 110% frysk, prate en skruiwe is net sunder fouten mar der sil it Afûk meikoarten feroaring yn bringe.
Binne hjir mear minsken dy't fan doel binne fryske lessen te folgjen?
Ik spreek heul veul talen ja.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:22 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dus je gaat daarom ook nooit op vakantie naar een land waarvan je de taal niet spreekt?
![]()
Seker, ik doch kommunikaasje (gokjequote:Op donderdag 26 juli 2007 11:46 schreef guntherschneider het volgende:
fryske lessen? Werfoar dot?quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:46 schreef guntherschneider het volgende:
Alwer diel trije, bliksem dan sil ik my ek mar efkes hearre litte.
Ik wenje op it stuit yn ljouwerrt mar bin 110% frysk, prate en skruiwe is net sunder fouten mar der sil it Afûk meikoarten feroaring yn bringe.
Ik kin in moai ferteltsjequote:Op zondag 19 augustus 2007 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
Sis hoantsje op'e toer
sju do it fjild mar oer
dyn wurk dat is de wyn
by rein en sinneskyn
want prate kinst do net
do hast ek gjin ferlet
och hoantsje op'e toer
sju do it fjild mar oer
Ow ik heb zo'n akelige hekel aan die Nynke Lavermutsquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Skande, want it duet mei Nynke Laverman is prachtig...
quote:Op woensdag 26 september 2007 18:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb zonet de Fryske vlag al uitgehangen
Het is een dom wief jaquote:Op woensdag 26 september 2007 18:36 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ow ik heb zo'n akelige hekel aan die Nynke Lavermuts![]()
Dat nummer is inderdaad mooi met Rowwen Heze maar dan hadden ze beter Mirjam Timmer ofzo kunnen vragen voor t Friese gedeelte. Bleegh
![]()
[..]
[afbeelding]![]()
Ouwe nationalist, laat het me even weten als de revolutie begintquote:Op woensdag 26 september 2007 18:12 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb zonet de Fryske vlag al uitgehangen
Slag bij Warns!
Die is al begonnen.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ouwe nationalist, laat het me even weten als de revolutie begint![]()
Leuke foto's hjer!quote:Op woensdag 26 september 2007 21:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik niet. Maar ik was er vorig jaar wel. hier de foto's
Beter opletten.quote:Op woensdag 26 september 2007 22:08 schreef Nobu het volgende:
[..]
He? Waarom heb ik daar niks van meegekregen?![]()
quote:
IK WIL WEL GRAAG JAquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:05 schreef Apotheose het volgende:
Fries wil van Nederlandse nationaliteit af
litte we dit olleger dwan![]()
Er is ook een petitie die je kunt tekenen om hem te steunen, weet zo niet waar die staatquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:05 schreef Apotheose het volgende:
Fries wil van Nederlandse nationaliteit af
litte we dit olleger dwan![]()
ow nou als ik die tegenkom ga ik die zeker tekenen! Lekker al die buitenlanders Hollanders pestenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:28 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er is ook een petitie die je kunt tekenen om hem te steunen, weet zo niet waar die staat![]()
Even op ferklearringfanofstan zoeken, veel plezierquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:54 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ow nou als ik die tegenkom ga ik die zeker tekenen! Lekker al die buitenlanders Hollanders pesten![]()
Ik haw it krekt ek tekent haha!!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:24 schreef GizartFRL het volgende:
Ik haw wol tekene.
Ast as bûtenlander 2 natsjonaliteiten haw meist, werom ik dan net?
Fan it topic ôf: Hat ien hjirre de stukjes fan Autosloperij Johny van der Heide ek op it internet stean?
No, graag dient hjer!quote:Tige tank dat jo de petysje ûndertekene hawwe.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:31 schreef Socios het volgende:
Nog even twee fotootjes genomen in onze mooie provincie.
[ afbeelding ]
Nijezijl
De omgeving waar mijn ouders wonen en waar ik sinds kort vertrokken ben, het blijft een mooie omgeving met al het waterquote:Op vrijdag 28 september 2007 08:47 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
De weg van IJlst naar Blauwhuis.
Hihi, daar kan je vet chill zwemmen.quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:31 schreef Socios het volgende:
Nog even twee fotootjes genomen in onze mooie provincie.
[ afbeelding ]
Piaam
staverje?????quote:Op donderdag 1 november 2007 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Do kinst dochs wol mear fryske wurden staverje (spellen)?
hast alle joenen. It leafst it hiele programma, mar yn elst gefal hjoed.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:54 schreef hello_moto1992 het volgende:
Kijken jullie wel eens Omrop Fryslan?
Ik kom die presentator ALTIJD tegen, waar ik ook kom! Op mijn werk, in de kroeg. Op straatquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hast alle joenen. It leafst it hiele programma, mar yn elst gefal hjoed.
Joen wer hollebatse by klipkar?
Jawis, hast elke jun.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:54 schreef hello_moto1992 het volgende:
Kijken jullie wel eens Omrop Fryslan?
Der binne wol een stuk as tsien presentatoren by de Omrop?quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:57 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik kom die presentator ALTIJD tegen, waar ik ook kom! Op mijn werk, in de kroeg. Op straat
Die gast die het nieuws doet!quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:06 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Der binne wol een stuk as tsien presentatoren by de Omrop?
Je hawwe Arjen de Boer, die is begûn bij boppeslag. Dan ha je douwe nogwat, die is bekend wurdne trog sien ferslag fan e mkz-krisis fanut Ie, die kealende blonde mei stikeltsjes... Gerard fan der fear en Eelke Lok hawwe it yn it ferline ek dien...quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:08 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
het is een gast, post eens wat foto's enzo
laat maar enzoquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:11 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je hawwe Arjen de Boer, die is begûn bij boppeslag. Dan ha je douwe nogwat, die is bekend wurdne trog sien ferslag fan e mkz-krisis fanut Ie, die kealende blonde mei stikeltsjes... Gerard fan der fear en Eelke Lok hawwe it yn it ferline ek dien...
Jaa hij is te keap bij de blokkerquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Baas Boppe Baas
Is dat al op DVD? Die mat ik hawwe! Alle sesoenen
Jaaaa dat hie ik mar dyn at ik dij wie!quote:
Tot kiekens!quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:20 schreef Miam het volgende:
[..]
Jaaaa dat hie ik mar dyn at ik dij wie!
fijn wykein tawinske trouwes
Oant sjen
Kom kom, Winsum heeft wel wat.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:57 schreef blaaatkipje het volgende:
afgelopen zaterdag in winsum gestaan voor werk en dan heb je echt allemaal weiland en boerderijen om je heen(voor even is het wel leuk
)
Jij zou communicatie moeten gaan studeren!quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:31 schreef blaaatkipje het volgende:
jeps, voor kamer van koophandel. Vorige week en morgen weer
hehe, geen maatschappijleer?quote:Op zondag 25 november 2007 20:58 schreef Mof het volgende:
[..]
Jij zou communicatie moeten gaan studeren!
Nee, bin der oars oan kommenquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Hast in DynTybe linkje Peterseeljemân?
A!quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Elfstedentocht
PSM en Mof hebben hem al ontdekt, nu de rest nog
Midje laaivert.quote:
Aha.. ja at ik it hjer is it ek in stik makkelijker te interpreterenquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat is Frysk voor het Nederlandse "Oh".
yn Thialf wolquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:50 schreef nagel72 het volgende:
en kinne we ek ergens reedriede disse oankomende dagen ...
Bist net efkes mei Eddy en Hieke mei west nei de blaugersen? De wie it ek behoorlijk drok...quote:Op zondag 23 december 2007 12:54 schreef Lybo het volgende:
Auronne wieke koest ek reedride op e iisbaan fan Stobbegat(<--Vegelinsoord)
Jammer dot t net echt trochset....
Noflike krystdagen allegeare!
Was een zo'n thaise geluksballon ofzo??quote:Op woensdag 26 december 2007 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet een hele grote vuurbal in de lucht (Cornjum) die langzaam richting het noorden wegvloog.. WTF? Iemand die hier meer van weet?
Nee, die heb ik ook al eens gezien, die was veel kleiner.quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:36 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
Was een zo'n thaise geluksballon ofzo??
der bij reitze bedoelst sekers ... wie een san geluksbalon allinich dan de supergrutte fersie der van .. kwam dr ek del toen ik nei hus ta riede en seag hem ..quote:Op woensdag 26 december 2007 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet een hele grote vuurbal in de lucht (Cornjum) die langzaam richting het noorden wegvloog.. WTF? Iemand die hier meer van weet?
Idd. Lit jim gean Friezen stiet ek al net yn'e top 5quote:Op maandag 31 december 2007 16:18 schreef Alexxxxx het volgende:! It moat net gekker wurde! Knoopkes stiet op 16
Die heart yn de top 3....
Haiiquote:
No gelokkich mar, oars hiest my beledigd.quote:Op maandag 31 december 2007 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat sis ik ek net. It is de musyk dy't my neat seit
Froubuurt of all placesquote:Op maandag 31 december 2007 17:47 schreef nagel72 het volgende:
wud dus wol leasen jirre olejer .. tenminste oan de reackties te sjin
nou ik sil ffkes nei frouwbuurt ta om het ier ut te sitten
oan't vanacht let olejer maar
We hawwe my de ferkiezing fan fernemaste Frysk al in Heidens complot hân om Kening Redbad op nûmer 1 te krijen (en dat is slagge fansels), dus de kristenen meie hun liedjse hawwequote:Op maandag 31 december 2007 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
It kristelike nûmmer Marije Maria stiet wer op ien.
GAAP !!quote:Op maandag 31 december 2007 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
It kristelike nûmmer Marije Maria stiet wer op ien.
Jep idd ... FF bij de frouwen sjin .quote:Op maandag 31 december 2007 18:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Froubuurt of all placesSterkte dermei!
[..]
Hjoed twa oerkes yn Stiens west, wat mankeart der no wer oan?quote:Op maandag 31 december 2007 20:02 schreef nagel72 het volgende:
[..]
Jep idd ... FF bij de frouwen sjin .![]()
stiens hoe je ek ol net hinne .. der is ek ol niks meer oan
nou der is mien ex vriendin ek ien pekel .. en ha het helemal han mei har dus derom kom ik dr net 'quote:Op maandag 31 december 2007 20:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hjoed twa oerkes yn Stiens west, wat mankeart der no wer oan?![]()
Mooooiquote:
ja hek ek efkes sjoent. Lyke my ek wol leuk om der by te wezen mar ik wie dr ek netquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:21 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mooooi
Justernacht om in oer as 3 nog efkes ny de Fryske muzic night sjoen, echt bale dat ik der net by wie
It sicht wie op guon plakken in 5 meter, op oare plakken wol 200 meter. Koe der dus moai op myn fytske trochhinne.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:53 schreef GizartFRL het volgende:
Wie it bie jimme justerjoen ek sa mistig?
Ik koe op sommige plakken net fierder sjen as de motorkappe fan mien 205ke.
pekel is allinnich gesellig ast do 15/16/17 bistquote:Op dinsdag 1 januari 2008 04:44 schreef nagel72 het volgende:
[..]
nou der is mien ex vriendin ek ien pekel .. en ha het helemal han mei har dus derom kom ik dr net '
ha supergesellig ien frouwbuurt west
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik fyn it sa gewledig dat we hjirre gewoan yn us eigen taal kinne prateWe hawwe der as Fryzen jieren foar fochten, in eigen plakje op fok, mar no is et er
idd want sukke hupeldingen rinne der roen en ik bin 2 x sa oudquote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:04 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
pekel is allinnich gesellig ast do 15/16/17 bist
Wy krije in subforum?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik fyn it sa gewledig dat we hjirre gewoan yn us eigen taal kinne prateWe hawwe der as Fryzen jieren foar fochten, in eigen plakje op fok, mar no is et er
Nee, dat haw ik lang probeard, mar helaas... We silel it dwaan moatte mei STA, en ELF is natuurlijk ek sa Frysk as it mar kinquote:
Damwâldquote:Op maandag 31 december 2007 16:22 schreef nagel72 het volgende:
[..]
der bij reitze bedoelst sekers ... wie een san geluksbalon allinich dan de supergrutte fersie der van .. kwam dr ek del toen ik nei hus ta riede en seag hem ..
dingen kist ien damwoud kreie
Wat hieden jo hjir mei te meitsjen at ik freagje mei?quote:Op maandag 31 december 2007 18:17 schreef Alexxxxx het volgende:
We hawwe my de ferkiezing fan fernemaste Frysk al in Heidens complot hân om Kening Redbad op nûmer 1 te krijen (en dat is slagge fansels), dus de kristenen meie hun liedjse hawwe
It is eins toch prate kinne?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:13 schreef Alexxxxx het volgende:
yn grammatica bin ik yn ieder gefol nooit goed westquote:Op woensdag 2 januari 2008 12:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
It is eins toch prate kinne?
Se probjerje mei de tiidwurden by te bringen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |