Ja hoi.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Wat moet ik met al die gevulde glazen?!
Wat zijn de andere zeven mogelijkheden dan?quote:Een batsman moet zijn beurt afstaan als hij door de veldpartij "uit" is gemaakt. Deze "fielders" hebben daarvoor elf manieren tot hun beschikking, waarvan er vier regelmatig voorkomen:
* Een slag kan worden gevangen ("caught"); ook de bowler zelf en de wicketkeeper mogen dat doen.
* Het wicket wordt geraakt en de bails vallen neer ("bowled")
* Het wicket van de batsman is met de bal verstoord terwijl hij na een run nog niet in zijn hok is en is dan "run out"
* "Leg Before Wicket" LBW: de bal raakt het been van de batsman als de umpire van mening is dat de bal het wicket zou hebben geraakt als het been er niet had gestaan, dan beslist hij dat de batsman uit is.
Dat wil ik best. Maar dan wel met een fles champagne.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Jezelf helemaal lamzuipen, Lienekien.
Jullie? Jullie? A-hum. JAM is heeft nog op de shortlist voor Oranje gestaan! Er liepen weinig zulke gemene spin-bowlers rond als yours truly, dwerg. LBW-galore.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:44 schreef dwerg het volgende:
Gisteren de eerste cricketwedstrijd van het seizoen gehad. Jullie begrijpen er geen fuck van, dus ik zal niet teveel in details treden.
Als je 'caught' verdeelt in 'caught behind' (gevangen door de wicketkeeper) en 'caught' door een gewone veldspeler kom je op elf manieren. Als je 'caught' ziet als één wijze om uit te gaan, zijn er tien manieren waarop je uit kunt gaan.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:58 schreef hummus het volgende:
Wat zijn de andere zeven mogelijkheden dan?
Twee jaar geleden hebben we geprobeerd om tijdens gymles op een aantal middelbare scholen uitleg te geven over cricket (en eventueel een paar leerlingen enthousiast te krijgen). Geloof me als ik zeg dat ik nog liever een ananas rectaal ingebracht krijg dan dat ik dat nog een keer moet doen.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:10 schreef hummus het volgende:
Ik bookmark die sites even, vind het leuk om te weten. Misschien zelfs om eventueel m'n 5 HAVO klassen volgend jaar mee te vervelen of om als strafwerk op te geven. "Maak maar een werkstuk over cricket".
Dat is wel jammer zeg. Maar gymles, ja, daar noem je ook een vak.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:13 schreef dwerg het volgende:
[..]
Twee jaar geleden hebben we geprobeerd om tijdens gymles op een aantal middelbare scholen uitleg te geven over cricket (en eventueel een paar leerlingen enthousiast te krijgen). Geloof me als ik zeg dat ik nog liever een ananas rectaal ingebracht krijg dan dat ik dat nog een keer moet doen.
Jij hebt echt een bepaalde fixatie.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:13 schreef dwerg het volgende:
[..]
Twee jaar geleden hebben we geprobeerd om tijdens gymles op een aantal middelbare scholen uitleg te geven over cricket (en eventueel een paar leerlingen enthousiast te krijgen). Geloof me als ik zeg dat ik nog liever een ananas rectaal ingebracht krijg dan dat ik dat nog een keer moet doen.
En dan doen ze niet een saan buitenspel!quote:Op maandag 14 mei 2007 18:21 schreef hummus het volgende:
Met mijn Engelse ex-vriendje keek ik het vaak, cricket. Maar zelfs hij hield vol dat het "toch te moeilijk was om uit te leggen".
Jij hebt cricket-linkjes in je favorites gezet om op termijn jouw lieve leerlingen mee te buggen en jij wilt nu weten waar Pope gelukkig van wordt?!quote:Op maandag 14 mei 2007 22:52 schreef hummus het volgende:
Pope. Waar word jij gelukkig van?
IK wel.quote:Op maandag 14 mei 2007 23:38 schreef broer het volgende:
Ik heb nooit van die buien waarin ik wil weten waar iemand gelukkig van wordt.
quote:In het diepst van het woud
- 't Was al herfst en erg koud -
Liep een heer in zijn eentje te dwalen.
Och, zijn oog zag zoo dof!
En zijn goed zat zoo slof!
En hij tandknerste, als was hij aan 't malen.
"Harriot!" dus riep hij verwoed,
"'k Heb een adder gebroed,
Neen, erger, een draak aan mijn borst hier!"
En hij sloeg op zijn jas,
En hij trapte in een plas;
't Spattend slik had zijn boordjes bemorst schier.
En meteen zocht zijn blik
Naar een eiketak, dik
Genoeg om zijn lichaam te torschen.
Daarna haalde hij een strop
Uit zijn zak, hing zich op,
En toen kon hij zich niet meer bemorsen.
Het werd stil in het woud
En wel tienmaal zo koud,
Want de wintertijd kwam. En intusschen
Hing maar steeds aan zijn tak,
Op zijn doode gemak,
Die mijnheer, tot verbazing der musschen.
En de winter vlood heen,
Want de lente verscheen,
Om opnieuw voor den zomer te wijken.
Toen dan zwierf - 't was erg warm -
Er een paar arm in arm
Door het woud. Maar wat stond dát te kijken!
Want, terwijl het, zoo zacht
Koozend, voortliep en dacht:
Hier onder deez' eik is 't goed vrijen,
Kwam een laars van den man,
Die daar boven hing, van
Zijn reeds lang verteerd linkerbeen glijen.
"Al mijn leven! van waar
Komt die laars?" riep het paar,
En werktuigelijk keek het naar boven.
En daar zag het met schrik
Dien mijnheer, eens zo dik
En nu tot een geraamte afgekloven.
Op zijn grijzende kop
Stond zijn hoed nog rechtop,
Maar de rand was er af. Al zijn linnen
Was gerafeld en grauw.
Door een gat in zijn mouw
Blikten mieren en wurmen en spinnen.
Zijn horloge stond stil,
En één glas van zijn bril
Was kapot en het ander beslagen.
Op den rand van een zak
Van zijn vest zat een slak,
Een erg slijmrige slak, stil te knagen.
In een wip was de lust
Om te vrijen gebluscht
Bij het paar. Zelfs geen woord dorst het te spreken.
't Zag van schrik zóó spierwit
Als een laken, wen dit
Reeds een dag op het gras ligt te bleeken.
Ja, tenzij de pijn ondraaglijk wordt, of als ik koorts krijg. Dan moet ik 'm bellen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:30 schreef Frollo het volgende:
Jömig, dan pas? Moet je nog een maand rondlopen met een pijnlijke bek?
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
tjibbi
Zo is dat. Ik wil wel eens weten hoe het nou met de schilderklus is afgelopen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:14 schreef Frollo het volgende:
Saai hè, Pope? Gelukkig hebben we jou om het niveau op te krikken!
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:14 schreef Frollo het volgende:
Saai hè, Pope? Gelukkig hebben we jou om het niveau op te krikken!
Prima! Ik heb inderdaad zo'n tube gehaald. Het was dan wel geen latex, of überhaupt muurverf, maar het was wel redelijk dekkend. Voor 2 euro klaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo is dat. Ik wil wel eens weten hoe het nou met de schilderklus is afgelopen.
Je geeft het probleem zelf al aan. Als het alleen om dat koppelteken is, dan is het behoorlijk triest. Als het om dat laatste ging is het dé reden om een vertaler af te wijzen lijkt me.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:52 schreef Frollo het volgende:
Ik heb gister een aspirant-vertaler afgewezen omdat hij 'IT bedrijf' had geschreven in zijn proefvertaling.
Toch rottig om te moeten doen hoor. Zo'n jongen heeft toch z'n best gedaan op die proefvertaling en dan laat ik het afketsen op één koppelteken. Aan de andere kant, ik vind dat ik van iemand die zich professioneel met taal bezighoudt, wel mag verwachten dat hij de Nederlandse woordvormingsregels kent.
Nou ja, het ging natuurlijk om meer dan dat. Zijn stijl was te droog, te formeel. Niet prettig om te lezen, simpel gezegd. Maar toch. Ben ik nou te streng geweest of wat?
Top. Dolletjes.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
.
[..]
Prima! Ik heb inderdaad zo'n tube gehaald. Het was dan wel geen latex, of überhaupt muurverf, maar het was wel redelijk dekkend. Voor 2 euro klaar.. Je ziet er niets meer van vanaf de straat.
Je Nederlands lijkt me wel in orde, dus in principe: ja.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:02 schreef JAM het volgende:
Kan ik geen vertaler worden, frollo?
Lekker losjes, uitstekend!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:03 schreef JAM het volgende:
Dan schrijf ik 'IT-bedrijf. Ga je lekker, gozer?'
Sonny Rollins.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Sonny Rollins - St. Thomas.
KAK HET IS GOORquote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:03 schreef Gellius het volgende:
Had je een vlammend protest tegen de mensheid op je muur gekalkt, pope?
Ik PM je wel even, JAM.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:08 schreef JAM het volgende:
In ieder geval, wat moet ik me voorstellen bij dat vertalen, Frollo?
Ik heb laatst gedroomd dat je beneden aan mijn raam stond met een doos kookboeken, die ik één voor één in een mandje omhoog hees, popequote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:12 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
KAK HET IS GOOR
KAK GENOEG /JA DAN
Is het jullie ook opgevallen dat ik sinds een aantal dagen in een verdomd goede bui lijk te zijn? Mij wel. Ik zou bijna denken dat ik in een goede bui ben. Haha.
Nou, dan heb je ook iets om aan te werken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:59 schreef Frollo het volgende:
O ja, nog bedankt voor jullie reactie van daarnet, Erik en Pope.
Jullie hebben gelijk: het was niet dat koppelteken waar ik over viel, maar meer het slechte gevoel dat ik van die jongen zijn taalgebruik kreeg. Dat is alleen zo lastig uit te leggen.
Lastig, maar je zou het wel kunnen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:59 schreef Frollo het volgende:
O ja, nog bedankt voor jullie reactie van daarnet, Erik en Pope.
Jullie hebben gelijk: het was niet dat koppelteken waar ik over viel, maar meer het slechte gevoel dat ik van die jongen zijn taalgebruik kreeg. Dat is alleen zo lastig uit te leggen.
quote:"Ethical Issues in Engineering and Science: a View from Japan"
by Dr. Fudano, Director of the Applied Ethics Center for Engineering and Science at Kanazawa Institute of Technology (KIT)
When? Wednesday, 16 May, 10.00 hrs
Where? Munich PschorrHöfe 8661, simultaneous live broadcasting to The Hague Shell Auditorium and Berlin Halle West with possibility to ask questions on all sites
Moderator and contact: Mr. Argirios Bailas, Director L&D
This lecture forms part of the series exploring "Science and Ethics: Are they connected?"
Abstract
"Ethical Issues in Engineering and Science: a View from Japan"
The speaker will first provide a brief historical overview on the relationship between science/engineering and ethics in modern Japan. Then, the "ethics boom" since the mid-1990s in Japan will be discussed with emphasis on the recent development of various ethics-related programs (including ethics education and training programs at college level as well as in industry) in relation with science and engineering ethics. Japanese engineering educators' reaction to the international movement toward the recognition of substantial equivalency of accredited engineering programs will be examined with reference to the establishment of the Japanese Accreditation Board for Engineering Education (JABEE). The speaker will also share his experiences in drafting a number of codes of ethics for engineers and scientists including the current Code of Conduct for Scientists (and engineers) of the Science Council of Japan (SCJ), which was formally promulgated by the SCJ last year, and explore the necessity and possibility of a global code of conduct for scientists and engineers.
Nou ja zeg!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:36 schreef JAM het volgende:
Ik ben weer terug bij het EPO, in een nèt iets andere functie dan die ik twee weken daarvoor had. Vandaar dat ik ook wat minder klaag nu, over m'n werk. 't Is wel OK.
quote:
O, dan wil ik ook.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:35 schreef broer het volgende:
Is het De Dag van de Open Sollicitaties bij Frollo? Dan meld ik me ook aan.
O ja. Bij mij gaat het alleen om de derde jaarlijkse vakantie.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:47 schreef broer het volgende:
[..]
Tsss... Beetje mijn broodwinning vernaggelen.![]()
Vernachelen?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:49 schreef broer het volgende:
Zo. Ik heb mijn kans óók verspeeld.
Wat heb je in de aanbieding?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:49 schreef Frollo het volgende:
Is dat serieus, broer en Lienekien?
Dat was het niet, omdat ik enkel schrijf en niet vertaal. Maar als je serieus op zoek bent...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:49 schreef Frollo het volgende:
Is dat serieus, broer en Lienekien?
Jij gaat wél door naar de volgende ronde.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:50 schreef Lienekien het volgende:
Vernachelen?
Nah, niet echt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:54 schreef broer het volgende:
[..]
Dat was het niet, omdat ik enkel schrijf en niet vertaal. Maar als je serieus op zoek bent...
Ah zo, Tja, ik ben me er van bewust dat het geen "perfect" plaatje is. Maar de sfeer komt goed over en daar gaat het me vooral over.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou nee, die 'flits' is gewoon iets te nadrukkelijk aanwezig voor mijn gevoel.
De kunstacademie geeft geen opdrachtenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Nee. Want ik heb niet iemand nodig die zegt wat voor creatiefs ik moet gaan doen. Ik voel me bij de creatieve vaken ookal te beperkt door de opdrachten. Bovendien wil ik in mijn eigen tempo mijn creativiteit tot uiting laten komen. Is dat een maand niks, maakt niet uit. Maar bij een opleiding ben je zo gebonden aan tijd en opdracht. En dat zoek ik niet.
Dit blijft een hobby. Wellicht dat hetin de toekomst nog verandert ofzo, maar vooralsnog blijft het een grote hobby.
Zij is deskundige op het gebied van her - en afkomst van woorden en uitdrukkingen? Goed, dan zal ik het haar morgen nog eens vragen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:42 schreef wyccie het volgende:
Ik denk dat Lienekien al is gaan slapen, bofneger.
Lienekien weet veel van taal en wat ze niet weet kan ze heel goed opzoeken.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:53 schreef bofneger het volgende:
[..]
Zij is deskundige op het gebied van her - en afkomst van woorden en uitdrukkingen? Goed, dan zal ik het haar morgen nog eens vragen.
Ik ga dan nu, als een tevreden man, mijn kussen opzoeken en hopelijk geconfronteerd worden met spannende jongensdromen.
Veel plezier nog
quote:Hallo, ik ben Paul (de Vries). Ik heb al eens een keer eerder iets ingestuurd en dat hebben jullie toen gedrukt in nummer 92. Hoe zich dat nu verhield tot die verhalenwedstrijd weet ik niet en dat kan me ook niet zoveel schelen. Als jullie dit verhaal ook willen drukken, zonder dat ik er vijfhonderd euro voor krijg, ben ik al hartstikke blij. Als jullie me er vijfhonderd euro voor willen geven ben ik nog een stuk blijer.
Ik heb twee jaar niets meer geschreven. Ik ben gisteren begonnen. M'n vader belde me op en zei: 'Zeg, jongen, ga jij nu nog eens meedoen aan die verhalenwedstrijd?'. M'n vader is een lul. Als hij het me een week eerder had verteld, van die deadline, had ik een veel mooier verhaal getikt. Toen heb ik snel een kratje Jupiler gekocht en ben ik gaan tikken. Ik heb opgeschreven waarom ik twee jaar niets heb geschreven. Het is een heel saai verhaal, het gaat godverdomme helemaal nergens over en er gebeurt vrijwel geen ene reet, waarvoor excuus. Vooral het einde is zwak. Ik heb 1. en 2. geschreven toen ik dronken achter m'n laptop zat, maar toen had ik nog lang niet genoeg woorden om rond die 3500 te komen. 3. en 4. heb ik de dag daarop, vijftien mei, in de tijd van de baas geschreven, met een kater, oververmoeid, kiespijn (ik heb een gapend gat in m'n verstandskies en m'n tandarts zit tot de 11de juni vol.) Ik had er toen ook eigenlijk geen zin/vertrouwen meer in. Ik heb dat stuk afgeraffeld. Het is allemaal veel te kort en te 'spontaan'. Ongeloofwaardig. Dat jullie niet denken dat ik dat niet van weet. Ik zou het wel geloofwaardig kunnen maken, maar daar zou ik meer tijd nodig voor moeten hebben. Dat zullen jullie ook wel merken. Ik zat nog steeds niet aan die 3500 woorden.
Ik had het nog wel iets kunnen bijschaven, maar ik moest die dag om acht uur bij de kapper zijn. Ik ging om half zes weg van kantoor, ik at om zes uur een hapje Chinees op de Gedempte Burgwal, om zeven uur dronk ik een kopje koffie bij Pavlov, om acht uur was ik bij m'n kapster, om negen uur stond ik bij Sarah op de stoep en om tien uur begon het optreden, ook in Pavlov. Dat heb ik nu nog niet gedaan, maar dat doe ik straks dus.
Ik had er even over nagedacht om een verhaal te schrijven over een zigeunerfamilie ten tijden van DER/DIE/DAS ZWEITE WELTKRIEG die zich als chimpansees vermomden en in de dierentuin gingen wonen om zo uit handen van de bezetter te blijven, of een verhaal over een man die ging inbreken een Katholiek, Iers meisjesweeshuis (die meisjes mogen maar een keer per week in bad en maar een keer per week schoon ondergoed) om daar die vuile onderbroekjes te stelen, ze naar Japan te smokkelen en ze door te verkopen aan eenzame, oudere, verdrietige Japanse mannen die graag aan die onderbroekjes snuffelen terwijl ze masturberen, maar dat doe ik wel een andere keer. Als jullie daar heil in zien, thans meer heil dan in onderstaand verhaal, laat me dat dan weten. Dan doe ik dat.
Ik heb het geen titel gegeven. Ik dacht ik noem het: 'Korte autobiografie van een moordenaar.' of 'De bank.', maar dat is òf een weggevertje, of te kaal. Verzinnen jullie maar iets. 'Titelloos' vind ik ook weer naar.
Het spijt me jullie tijd te hebben verdaan.
Ja, pfuuh, dat weet ik ook wel, maar over een half jaar wordt het pas helemaal hip-and-happening. MARK MY WORDS.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:37 schreef Gellius het volgende:
Marjane Satrapi, dat was twee, drie jaar geleden man! Best goed trouwens.
Nee, dat wil ik ook niet meer. Ik wil m'n verloofde neuken en Jackie McLean draaien. Aan de andere kant, ze bieden vijfhonderd euro. Aan de andere kant, wat ik in die drie uur tijd heb geschreven vind ik dan wel bar slecht, maar er staan zinnen in die de afgelopen vijftig jaar niemand heeft mogen overtreffen. Een stuk of drie. De rest is geneuzel.quote:Op woensdag 16 mei 2007 02:11 schreef broer het volgende:
Waarom maak je je er zo druk over? Je wilde toch niet meer schrijven?
Ik kan in het idioomwoordenboek niet vinden waar de uitdrukking vandaan komt. Maar het gaat hier om staal in de zin van 'proef, blijk', waarbij Van Dale ook vermeldt dat het meestal in verkleinvorm wordt gebruikt. Het gaat dus niet om staal in de zin van het harde metaal, maar om staal in de zin van een model of monster, wat meestal een klein deel is van een geheel (bijv. een lapje stof).quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:37 schreef bofneger het volgende:
Weet iemand waar de uitdrukking "een sterk staaltje" vandaan komt?
Ik vind het een vreemde uitdrukking. Waarom zou je iets dat sterk is weer moeten afzwakken door er een verkleinwoordje van te maken?
Ik heb laast in een F&F-topic een overzichtje voorbij zien komen over welke combinaties in principe eerder succes kunnen bieden dan andere. Maar daarin stond een combinatie die hier goed is gegaan als 'gaat nooit goed'. Enfin, dan nog zijn het gemiddelden en die bieden nooit enige garantie.quote:Op woensdag 16 mei 2007 01:32 schreef broer het volgende:
Ik roep ook de hulp van Lienekien in. Mijn kat is vier jaar oud, gecastreerd mannetje, vreselijk aanhankelijk (aandachttrekkerig) en bovendien stresserig beest. Hij had ooit een broertje, maar die is weg. Nu kreeg ik vandaag een heel jong katje (geslacht weet ik niet) 'aangeboden' en ik twijfel. Hoe zou een kat die ik net beschreef reageren op de komst van een jong katje? Kunnen ze ooit vriendjes worden of zullen ze elkaar hoogstens tolereren?
Ja, ja, ik weet het, dit moet in één of ander kattentopic, maar dit is net zo gemakkelijk.
Gestrest. (Opgezocht.)quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:26 schreef Z het volgende:
Bijna weekendIk ben er aan toe, ik was zowaar gestressed van werk de afgelopen week/weken.
'Gestressed' schrijf ik vast verkeerd.
Dat is prima natuurlijk. Maar ik denk dat hij te laat begonnen is.quote:Op woensdag 16 mei 2007 08:53 schreef Gellius het volgende:
Dat betekent dat JAM een beetje onzeker is over zijn stuk, pope.
Gewoon doen! Het is één van de weinige bestaande artiesten die je in LVDD post.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:14 schreef Gellius het volgende:
Ik twijfel nog steeds over Lou.
Paradiso gaat zaterdag in de voorverkoop, volgens mijn informatie.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:15 schreef Z het volgende:
Dat wil dwerg ook wel denk ik zo.
Het is waarschijnlijk een akoestisch concert, in ieder geval niet met de hele band.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:27 schreef Gellius het volgende:
Paul Weller lijkt mee ook leuk trouwens. Eens even dtb polsen.
Kan jij hier chocola van maken, Lienekien?quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:37 schreef bofneger het volgende:
Weet iemand waar de uitdrukking "een sterk staaltje" vandaan komt?
Ik vind het een vreemde uitdrukking. Waarom zou je iets dat sterk is weer moeten afzwakken door er een verkleinwoordje van te maken?
quote:Op woensdag 16 mei 2007 06:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan in het idioomwoordenboek niet vinden waar de uitdrukking vandaan komt. Maar het gaat hier om staal in de zin van 'proef, blijk', waarbij Van Dale ook vermeldt dat het meestal in verkleinvorm wordt gebruikt. Het gaat dus niet om staal in de zin van het harde metaal, maar om staal in de zin van een model of monster, wat meestal een klein deel is van een geheel (bijv. een lapje stof).
Niet zo negatief, Popeje.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnen. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen. Jeetje mina bofneger! Jeetje derestvanttklpt!
Aha, om 6:08u al. Thanks!quote:
Ja, dat had ik zelf ook kunnen verzinnen, Pope. Maar dan blijft staan waarom we geneigd zijn woorden te verkleinen. Heb je daar enig idee van? Zou het te maken hebben met ons kleine land, van oudsher opgedeeld in kleine gemeenschappen? Zou het zo zijn dat uitgerekend het Nederlands zich goed leent voor het verkleinen van woorden? Het Duits heeft er ook een handje (:)) van trouwens, maar daar is het niet zodanig veralgemeniseerd.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:48 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnen. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen. Jeetje mina bofneger! Jeetje derestvanttklpt!
Dan moest ik het maar niet doen. De bedoeling was namelijk juist dat een nieuw katje voor wat 'afleiding' zou zorgen. Als dat niet lukt, heb ik er twee rondlopen die op de meest onmogelijke momenten aandacht willen. Dat gaat me toch echt te ver.quote:Op woensdag 16 mei 2007 06:22 schreef Lienekien het volgende:
Maar mijn advies in dit soort kwesties is meestal: neem er een kat bij omdat je een tweede kat leuk vindt, niet omdat je de droom koestert dat de twee katten 'maatjes' zullen worden.
quote:I've been around this block twice now. Looking for something. A clue. I've been looking for clues and something led me back here. Yeah. So here I am. It could have been me, the one who was at Ringo's place when the shit went down. Hey. I know how it is. I've been there. We've all done bad things. We've all had those guilty feelings in our heart. I'm going to take your brain out of your head and wash it and scrub it and make it clean. I don't know. But I'm going to have to settle this. First we're going to check the hole and see what we can find. We're going to get nice and wet, and you're going to spread your legs. Oh, that's good. So you know me. You know my reputation. Thirteen inches of tough load, I don't treat you gently. That's right. I'm Brock Landers. So I'm going to be nice. So I'm going to be nice. So I'm going to be nice, I'm going to ask you one more time. Where the fuck is Ringo? I am a star. I'm a star, I'm a star, I'm a star. I am a big, bright, shining star. That's right.
Het, Gellius?quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:43 schreef Gellius het volgende:
Lien, hoe hoog is het momenteel in Rotterdam?
Laat je fiets stelen en dat 'ie dan gewoon om de hoek staat.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:59 schreef hummus het volgende:
Lien, hoe los je een pestdag op?
Heb je daar nog een Lien-weet-raad-tip voor? Iets met soda en azijn en suiker en een kitten, of zo?
Net zo hoog als gisteren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:58 schreef Gellius het volgende:
Hèt.
Ja, de technische meneertjes denken dat ze verstand hebben. Van zichzelf, de meneertjes.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:09 schreef broer het volgende:
Ah, de mevrouwtjes zijn boos. Het is weer eens zover.
Precies, je hebt de mannen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, de technische meneertjes denken dat ze verstand hebben. Van zichzelf, de meneertjes.
Ja, maar dat ze het niet denken van de mevrouwtjes. Want dat is juist het probleem, dat de meneertjes denken dat de mevrouwtjes geen verstand hebben.quote:
Ja, toch, hè? Ik wist het niet zeker, maar jij doet eindexamen!quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:29 schreef Tha_Erik het volgende:
De kop is eraf.
HATSEKIDDEE!quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:29 schreef Tha_Erik het volgende:
De kop is eraf.
Ik ben uw resultaten vergeten.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:30 schreef hummus het volgende:
En dan ga je uit pure wanhoop maar verder met je scriptie..
[afbeelding]
Volgens mij kan ik vandaag beter weer in bed kruipen.
Ja, vandaag Nederlands.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, toch, hè? Ik wist het niet zeker, maar jij doet eindexamen!
Ja, en een gedeelte tekstverklaren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is dat nog steeds een samenvatting?
Dan had ze een slechte tekst geschreven.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:36 schreef hummus het volgende:
Ik heb eens een interview gelezen waarin een auteur van een tekst die gebruikt was voor een eindexamen Nederlands het examen over haar eigen tekst maakte. Ze haalde een vier.
Ik zat me ook al af te vragen aan wie het lag.quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan had ze een slechte tekst geschreven.
Dan moet je aan het kraantje met het rode puntje draaien, Lienekien, dan komt het vanzelf goed!quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:07 schreef Lienekien het volgende:
Aha, vrouwenfrustratie. Bekend. Ik bel op: 'De geiser slaat wel aan, maar het water wordt niet warm.' 'Hoe kan dat nou, mevrouw? Dat is zoiets als je draait de sleutel om, maar de deur gaat niet open.'
Hij was kaduuk, L.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan moet je aan het kraantje met het rode puntje draaien, Lienekien, dan komt het vanzelf goed!
Vrouwen...
Fluitend pijpen! Dát is pas knap!quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:24 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb dan weer een leuke ervaring met een CV-meneer. Ik had last van fluitend pijpen. Hij heeft me uitgebreid van alles uitgelegd en gedemonstreerd. Oh, en het probleem opgelost.
Zo heb ik een vriendin gehad die het opeens op haar feministische heupen kreeg toen ik zei:'Als jij nu even de afwas doet, dan boor ik die schroef in de muur.' (Zo moeilijk kan zoiets toch niet zijn)quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:17 schreef hummus het volgende:
.
Ik hoop dat al die meneertjes ooit eens bij de huisarts komen met een ontstopper achter hun sluitspier en dat de vrouwelijke arts dan zegt "Meneertje, dat kan helemaal niet hoor, dat zoiets er niet meer uitkomt. Perst u maar fijn even verder. Een week of twee."![]()
In principe niets. Maar mannen lukt het niet. Met geen mogelijkheid. Voor vrouwen is het een koud kunstje. Draaien ze hun hand niet voor om.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:22 schreef Lienekien het volgende:
Wat is daar zo moeilijk aan?
Goed de gebruiksaanwijzing volgen, he! In twee stappen, van boven naar beneden!quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:24 schreef hummus het volgende:
Ik ga het proberen. Even de sigaretten van m'n lief pakken.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:32 schreef hummus het volgende:
Hij is uit frustratie maar een plank gaan ophangen.
Hmmm. Dat wil heel wat zeggen!quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:34 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kan het.
Dat je in het verkeerde lichaam geboren bent.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat wil dat zoal zeggen, dan?
En als ik nu eens 'n énorme neus heb?quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:39 schreef Z het volgende:
[..]
Dat je in het verkeerde lichaam geboren bent.
Dan zegt het dat je flatteus op foto's staat.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
En als ik nu eens 'n énorme neus heb?
Hebben jullie daar wel rekening mee gehouden?
Dan vrees ik toch dat ik in 'n verkeerd lichaam ben geboren, Z.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:42 schreef Z het volgende:
[..]
Dan zegt het dat je flatteus op foto's staat.
Dat je waarschijnlijk geen gat in een muur kunt boren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat wil dat zoal zeggen, dan?
Dat ben ik.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:45 schreef Gellius het volgende:
zolang je maar geboren bent in zonnegloren en een zucht van de ziedende zee, mensen.
Handig ben ik allerminst.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat je waarschijnlijk geen gat in een muur kunt boren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |