Ja hoi.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Wat moet ik met al die gevulde glazen?!
Wat zijn de andere zeven mogelijkheden dan?quote:Een batsman moet zijn beurt afstaan als hij door de veldpartij "uit" is gemaakt. Deze "fielders" hebben daarvoor elf manieren tot hun beschikking, waarvan er vier regelmatig voorkomen:
* Een slag kan worden gevangen ("caught"); ook de bowler zelf en de wicketkeeper mogen dat doen.
* Het wicket wordt geraakt en de bails vallen neer ("bowled")
* Het wicket van de batsman is met de bal verstoord terwijl hij na een run nog niet in zijn hok is en is dan "run out"
* "Leg Before Wicket" LBW: de bal raakt het been van de batsman als de umpire van mening is dat de bal het wicket zou hebben geraakt als het been er niet had gestaan, dan beslist hij dat de batsman uit is.
Dat wil ik best. Maar dan wel met een fles champagne.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Jezelf helemaal lamzuipen, Lienekien.
Jullie? Jullie? A-hum. JAM is heeft nog op de shortlist voor Oranje gestaan! Er liepen weinig zulke gemene spin-bowlers rond als yours truly, dwerg. LBW-galore.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:44 schreef dwerg het volgende:
Gisteren de eerste cricketwedstrijd van het seizoen gehad. Jullie begrijpen er geen fuck van, dus ik zal niet teveel in details treden.
Als je 'caught' verdeelt in 'caught behind' (gevangen door de wicketkeeper) en 'caught' door een gewone veldspeler kom je op elf manieren. Als je 'caught' ziet als één wijze om uit te gaan, zijn er tien manieren waarop je uit kunt gaan.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:58 schreef hummus het volgende:
Wat zijn de andere zeven mogelijkheden dan?
Twee jaar geleden hebben we geprobeerd om tijdens gymles op een aantal middelbare scholen uitleg te geven over cricket (en eventueel een paar leerlingen enthousiast te krijgen). Geloof me als ik zeg dat ik nog liever een ananas rectaal ingebracht krijg dan dat ik dat nog een keer moet doen.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:10 schreef hummus het volgende:
Ik bookmark die sites even, vind het leuk om te weten. Misschien zelfs om eventueel m'n 5 HAVO klassen volgend jaar mee te vervelen of om als strafwerk op te geven. "Maak maar een werkstuk over cricket".
Dat is wel jammer zeg. Maar gymles, ja, daar noem je ook een vak.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:13 schreef dwerg het volgende:
[..]
Twee jaar geleden hebben we geprobeerd om tijdens gymles op een aantal middelbare scholen uitleg te geven over cricket (en eventueel een paar leerlingen enthousiast te krijgen). Geloof me als ik zeg dat ik nog liever een ananas rectaal ingebracht krijg dan dat ik dat nog een keer moet doen.
Jij hebt echt een bepaalde fixatie.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:13 schreef dwerg het volgende:
[..]
Twee jaar geleden hebben we geprobeerd om tijdens gymles op een aantal middelbare scholen uitleg te geven over cricket (en eventueel een paar leerlingen enthousiast te krijgen). Geloof me als ik zeg dat ik nog liever een ananas rectaal ingebracht krijg dan dat ik dat nog een keer moet doen.
En dan doen ze niet een saan buitenspel!quote:Op maandag 14 mei 2007 18:21 schreef hummus het volgende:
Met mijn Engelse ex-vriendje keek ik het vaak, cricket. Maar zelfs hij hield vol dat het "toch te moeilijk was om uit te leggen".
Jij hebt cricket-linkjes in je favorites gezet om op termijn jouw lieve leerlingen mee te buggen en jij wilt nu weten waar Pope gelukkig van wordt?!quote:Op maandag 14 mei 2007 22:52 schreef hummus het volgende:
Pope. Waar word jij gelukkig van?
IK wel.quote:Op maandag 14 mei 2007 23:38 schreef broer het volgende:
Ik heb nooit van die buien waarin ik wil weten waar iemand gelukkig van wordt.
quote:In het diepst van het woud
- 't Was al herfst en erg koud -
Liep een heer in zijn eentje te dwalen.
Och, zijn oog zag zoo dof!
En zijn goed zat zoo slof!
En hij tandknerste, als was hij aan 't malen.
"Harriot!" dus riep hij verwoed,
"'k Heb een adder gebroed,
Neen, erger, een draak aan mijn borst hier!"
En hij sloeg op zijn jas,
En hij trapte in een plas;
't Spattend slik had zijn boordjes bemorst schier.
En meteen zocht zijn blik
Naar een eiketak, dik
Genoeg om zijn lichaam te torschen.
Daarna haalde hij een strop
Uit zijn zak, hing zich op,
En toen kon hij zich niet meer bemorsen.
Het werd stil in het woud
En wel tienmaal zo koud,
Want de wintertijd kwam. En intusschen
Hing maar steeds aan zijn tak,
Op zijn doode gemak,
Die mijnheer, tot verbazing der musschen.
En de winter vlood heen,
Want de lente verscheen,
Om opnieuw voor den zomer te wijken.
Toen dan zwierf - 't was erg warm -
Er een paar arm in arm
Door het woud. Maar wat stond dát te kijken!
Want, terwijl het, zoo zacht
Koozend, voortliep en dacht:
Hier onder deez' eik is 't goed vrijen,
Kwam een laars van den man,
Die daar boven hing, van
Zijn reeds lang verteerd linkerbeen glijen.
"Al mijn leven! van waar
Komt die laars?" riep het paar,
En werktuigelijk keek het naar boven.
En daar zag het met schrik
Dien mijnheer, eens zo dik
En nu tot een geraamte afgekloven.
Op zijn grijzende kop
Stond zijn hoed nog rechtop,
Maar de rand was er af. Al zijn linnen
Was gerafeld en grauw.
Door een gat in zijn mouw
Blikten mieren en wurmen en spinnen.
Zijn horloge stond stil,
En één glas van zijn bril
Was kapot en het ander beslagen.
Op den rand van een zak
Van zijn vest zat een slak,
Een erg slijmrige slak, stil te knagen.
In een wip was de lust
Om te vrijen gebluscht
Bij het paar. Zelfs geen woord dorst het te spreken.
't Zag van schrik zóó spierwit
Als een laken, wen dit
Reeds een dag op het gras ligt te bleeken.
Ja, tenzij de pijn ondraaglijk wordt, of als ik koorts krijg. Dan moet ik 'm bellen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:30 schreef Frollo het volgende:
Jömig, dan pas? Moet je nog een maand rondlopen met een pijnlijke bek?
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
tjibbi
Zo is dat. Ik wil wel eens weten hoe het nou met de schilderklus is afgelopen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:14 schreef Frollo het volgende:
Saai hè, Pope? Gelukkig hebben we jou om het niveau op te krikken!
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:14 schreef Frollo het volgende:
Saai hè, Pope? Gelukkig hebben we jou om het niveau op te krikken!
Prima! Ik heb inderdaad zo'n tube gehaald. Het was dan wel geen latex, of überhaupt muurverf, maar het was wel redelijk dekkend. Voor 2 euro klaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo is dat. Ik wil wel eens weten hoe het nou met de schilderklus is afgelopen.
Je geeft het probleem zelf al aan. Als het alleen om dat koppelteken is, dan is het behoorlijk triest. Als het om dat laatste ging is het dé reden om een vertaler af te wijzen lijkt me.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:52 schreef Frollo het volgende:
Ik heb gister een aspirant-vertaler afgewezen omdat hij 'IT bedrijf' had geschreven in zijn proefvertaling.
Toch rottig om te moeten doen hoor. Zo'n jongen heeft toch z'n best gedaan op die proefvertaling en dan laat ik het afketsen op één koppelteken. Aan de andere kant, ik vind dat ik van iemand die zich professioneel met taal bezighoudt, wel mag verwachten dat hij de Nederlandse woordvormingsregels kent.
Nou ja, het ging natuurlijk om meer dan dat. Zijn stijl was te droog, te formeel. Niet prettig om te lezen, simpel gezegd. Maar toch. Ben ik nou te streng geweest of wat?
Top. Dolletjes.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:52 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
.
[..]
Prima! Ik heb inderdaad zo'n tube gehaald. Het was dan wel geen latex, of überhaupt muurverf, maar het was wel redelijk dekkend. Voor 2 euro klaar.. Je ziet er niets meer van vanaf de straat.
Je Nederlands lijkt me wel in orde, dus in principe: ja.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:02 schreef JAM het volgende:
Kan ik geen vertaler worden, frollo?
Lekker losjes, uitstekend!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:03 schreef JAM het volgende:
Dan schrijf ik 'IT-bedrijf. Ga je lekker, gozer?'
Sonny Rollins.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:05 schreef Tha_Erik het volgende:
Sonny Rollins - St. Thomas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |