Nee iddquote:
Hij misschien?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:49 schreef indahnesia.com het volgende:
wat is van de muur afgewaaid?
zou kunnen, maar dan issie niet slim geweestquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee idd
[..]
Hij misschien?
Hier amper wind. 23km/h momenteel, gemiddeld 11km/h, valt allemaal wel mee. 19.8mm aan regen gevallen, daar komt nog 1.6mm bij van gister na 22:00![]()
Iddquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
zou kunnen, maar dan issie niet slim geweest
Valt me hier in Zwolle wel mee.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:59 schreef Adelante het volgende:
Dat droogtetekort zal wel over zijn zo ongeveer
Als je op dat kaartje kijkt, zie je in Dokkum ook precies een groen stipjequote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
47.8mm momenteel deze maand.
Ja klopt, dat viel mij al opquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:22 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Als je op dat kaartje kijkt, zie je in Dokkum ook precies een groen stipjeDe rest van Friesland is veel droger...
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja klopt, dat viel mij al opSlogan van Dokkum: Dokkum doet je wat. Dat is te merken
Niks over gelezenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:29 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Stond gister ook nog een artikel over Dokkum in de LC.. er komt zelfs misschien een Mac of een BK
Het is hier nu alweer een half uurtje droog, terwijl het volgens de radar nog licht zou moeten regenen.
Ik reed er al op dusja, reed wel 40 maar.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:01 schreef highway101 het volgende:
als het zicht 20 meter is, moet je sowieso de snelweg niet op gaan.
Aardig dat je die 25+ even meldtquote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:39 schreef popolon het volgende:
Al dagen 25+ graden en vanavond komt er weer een echte 'thunderstorm' over. Heerlijk, even die warmte wegspoelen.
Da's mij al te warm.quote:
Ben benieuwdquote:DISCUSSION
... Belgium, the Netherlands and northern Germany .....
There are indications that a few organized thunderstorms will develop in the highlighted area.
An occluded front will cross Belgium and the Netherlands between 00Z-06Z and will traverse N-Germany during the morning hours from the SW. The front will slow down while constantly shifting NE-ward.
Moisture advection charts indicate a well mixed and humid postfrontal airmass spreading north and northeastward.
Yesterday's 18Z synop datas already show dewpoints at or above 11°C behind the front over NW France and this looks reasonable and so does the dewpoint forecast of GFS.
A dryslot, present over the English Channel at 18Z WV image , will rapdily shift eastward, reaching W-central Germany around 03Z and E-central Germany about 3 hours later. Current thinking is that a few thunderstorms will go on / develop over central Germany, moving towards the E / NE. Although weakening, lift should still be adequate for some potential instability release and models like GFS indicate a rapid increase of more surface based instability over E-central Germany between 06-12Z.
Current thinking is that combination of strong shear in an uncapped environment with steep mid-level lapse rates would be fine for an isolated large hail / tornado risk.
Storms will move / develop eastwards and should affect the Czech Republic and SW-Poland during the late morning and afternoon hours.
Further towards the north - Belgium, the Netherlands, N-Germany - the main focus for thunderstorm evolution will be the passage of a weak upper-level wave between 12Z-18Z, which will move from the SW towards the ENE.
In addition, divergence at upper-levels should increase in response of an approaching strong upper-level jet from the SW.
Environment is characterized by nice LL shear of 10-15m/s and SRH 1km values of 100-200J/kg. Mid-level lapse rates will constantly steepen and EL values indicate possible tops of up to 8km. Of particular concern will be somewhat steeper LL lapse rates as PBL gets more humid and temperatures will approach 15°C which could be fine for some enhanced LL instability release.
Environment will support storm rotation, especially if storms move off the hodograph. The main threat will be a few severe and possibly tornadic cells with an attendant hail risk .
Latest thinking is that expected storm coverage won't be so robust to issue higher probabilities but area has to be watched.
The same for NE Germany and NW Poland during the afternoon and early evening hours although easing instability release should slowly limit severe weather threat .
Zo beter?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:04 schreef Adelante het volgende:
Kon je bij die eerste niet effe wachten tot die lelijke witte grafbus weg was
Idd, was net amper tegen in te fietsenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:41 schreef Crazykill het volgende:
Het waait wel hard hier in Rotterdam nu
Zou het?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:44 schreef DemonRage het volgende:
Denk dat er nog iemand bij moet komen van een kater.
Hier momenteel ookquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:41 schreef Crazykill het volgende:
Het waait wel hard hier in Rotterdam nu
Dankquote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:41 schreef popolon het volgende:
Mooie foto's Speedy.
Mijn fotoquote:
stukken beter, nu zag ik die wolk tenminstequote:Op zaterdag 12 mei 2007 15:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zo beter?![]()
[[url=http://xs315.xs.to/xs315/07196/wegbus.jpg]afbeelding][/url]
Lolquote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:34 schreef Adelante het volgende:
[..]
stukken beter, nu zag ik die wolk tenminste
Voor de inslag ja, wat dacht jij dan. Moet er niet aan denken wat voor schade die zal aanrichten, nee dank je.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:03 schreef Adelante het volgende:
ben je bang voor inslag of dattie opstijgt?
Sponsor jij mij even?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:36 schreef highway101 het volgende:
bliksemafleider kopen.
Heel goed om uit te kijken met onweer! Als je niets in de omgeving hebt dat een betere geleider is voor de bliksem moet je erg goed oppassen. Ik zit hier wat dat betreft vrij gunstige met een flat van 15 verdiepingen 200 meter ten noorden van mijquote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier alvast even een mededeling.
Mocht mijn windgegevens morgen einde van de middag/avond op 0.0 staan, dan kan dit kloppen. Er wordt onweer verwacht, mogelijk zwaar onweer (volgens de laatste kaarten). Ik durf geen risico te nemen om de windmeterpaal buiten te laten hangen. Ik was al angstig van dinsdag, en dan was het nog niet eens zwaar. Kortom, mocht er zwaar weer op komst zijn, dan haal ik em binnen. Andere oplossing op heb ik gewoon niet, dat is nu even een nadeel helaas. Een 20 meter paal kan ik in de tuin plaatsen, dan zou het nog kunnen, maar dan moet ik die weer vast zetten etc etc, te veel gedoe, als iemand nog ideeen heeft, laat het me weten.
Gewoon een stuk ijzerdraad hoger dan dat ding laten uitsteken (erboven) en die aan de fiets van je zusje bindenquote:
Dat van die 20 meter paal was maar een grapjequote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
Heel goed om uit te kijken met onweer! Als je niets in de omgeving hebt dat een betere geleider is voor de bliksem moet je erg goed oppassen. Ik zit hier wat dat betreft vrij gunstige met een flat van 15 verdiepingen 200 meter ten noorden van mijMaar ik heb dan weer geen profi weerstation
Wat een 20m paal betreft in je tuin (ik weet niet hoe serieus je dat overweegt): het blijft Nederland, grote kans dat je gezeik krijgt met de gemeente als je dat zomaar neerzet.....
OK, weinig dat boven het gemiddelde huis uitsteekt dus. Goed oppassen idd met bliksem.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 23:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat van die 20 meter paal was maar een grapje
Omgeving ziet er zo uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop op het eerste want dan kan ik mijn geweer in de kast laten (jaja, als ik geen zwaar weer krijgt en iedereen in het oosten wel dan gaan er klappen vallenquote:Op zondag 13 mei 2007 01:55 schreef ReWinD het volgende:
Ja prima jongen. Dat onweer komt wel over je heen.
GFS is er wat betreft de neerslag voor morgen nog niet helemaal uit.. het kan gaan plenzen, maar er kunnen ook hooguit enkele mm'ers vallen. Hoop natuurlijk het tweede ivm voorspellingstopic
Hier of daar?quote:Op zondag 13 mei 2007 02:11 schreef indahnesia.com het volgende:
hey, er komt slecht weer aan zo te zien
Oom Agentquote:Op zondag 13 mei 2007 02:23 schreef Oom_Agent het volgende:
MIsschien komt er morgenmiddag na dat gezapige regengebiedje een leuke squalline opzetten !!!
Wat houd dat in? Die eekhornlijn?quote:Op zondag 13 mei 2007 02:23 schreef Oom_Agent het volgende:
MIsschien komt er morgenmiddag na dat gezapige regengebiedje een leuke squalline opzetten !!!
Ik eis dat de aanvoerrichting Zuid West is en dat hij dan precies over Krimpen komt.quote:
Wordt het een natte of een hete droom, of een hete en natte droomquote:Op zondag 13 mei 2007 02:29 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Ik eis dat de aanvoerrichting Zuid West is en dat hij dan precies over Krimpen komt.
* Xenwolfie gaat naar bed en is benieuwd over welke weerman/vrouw hij nou weer gaat dromen.
En mij hoop je niks toe he, gemenerik!quote:Op zondag 13 mei 2007 02:31 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wordt het een natte of een hete droom, of een hete en natte droom![]()
anyway, ik hoop dat ik een hele pak mag gaan krijgen
![]()
Ja, waarschijndelijk zelfs zwaar onweerquote:Op zondag 13 mei 2007 02:32 schreef MissHobje het volgende:
Komt er onweer ??
Ohh das wel tof..
En ja ik zat niet op te letten enzo
Weet je, ik gun heel NL een dikke wolkbreuk van 1 uur lang, veel onweer en storm.quote:Op zondag 13 mei 2007 02:32 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
En mij hoop je niks toe he, gemenerik!.
* Xenwolfie voegt SpeedyGJ toe aan zijn lijstje voor het geval het geen noodweer wordt.
We krijgen eerst te maken met een flinke regenband. In de ochtend begint in het zuiden te regenen, deze trekt redelijk snel naar het noorden. Daarachter klaart het op, maar dan komen de buien, dus rond 14:00 / 15:00 zouden de buien dus ongeveer het zuiden bereiken, deze breiden zich dan uit over het hele land. Het noorden krijgt hier in de avond pas mee te maken, waardoor nachterlijk onweer daar mogelijk het grootst isquote:Op zondag 13 mei 2007 02:39 schreef MissHobje het volgende:
en wanneer ongeveer?
Ik ben vanmiddag op visite bij familie.. ( soort tuin achtig feest) en dan peer ik hem dus op tijd
Ik hou ook van Formule1, maar onweer gaat toch voor hoor.quote:Op zondag 13 mei 2007 03:14 schreef TommyGun het volgende:
Zolang 't signaal tijdens de Formule eins maar niet wegvalt
quote:Op zondag 13 mei 2007 03:15 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Ik hou ook van Formule1, maar onweer gaat toch voor hoor.
Als het voor de race gaat onweren kan het signaal alsnog wegvallen en heb je nog geen beeld tijdens de racequote:Op zondag 13 mei 2007 03:16 schreef TommyGun het volgende:
[..]
![]()
Maar na en voor F1 mag 't zoveel onweren en regenen als wie ook maar wil
Owja, stom van me. Tijdstip enzoquote:Op zondag 13 mei 2007 03:17 schreef ReWinD het volgende:
[..]
Als het voor de race gaat onweren kan het signaal alsnog wegvallen en heb je nog geen beeld tijdens de race
Inderdaad, gewoon de hele dag geen TVquote:Op zondag 13 mei 2007 03:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
8 knallende blikseminslag zodat letterlijk alle zenders uit de lucht zijn
Inderdaad! Het oosten heeft heel de tijd al geluk, nu zijn wij eens aan de beurt!quote:Op zondag 13 mei 2007 01:35 schreef Xenwolfie het volgende:
WAT HOOR IK NU ZWAAR ONWEER??
ALS HET NOU NIET IN HET WESTEN KOMT GAAN ER DODEN VALLEN!!!
Damn. Een combi van 1 oktober 2006 en 17 juli 2004quote:Storm Forecast
Valid: Sun 13 May 2007 06:00 to Mon 14 May 2007 06:00 UTC
Issued: Sun 13 May 2007 02:14
Forecaster: VAN DER VELDE
SYNOPSIS
A significant low pressure system is forecast to move from the Atlantic west of France to the English Channel region and Denmark. The axis of a strong upper jet is predicted to cross Galicia, western France and the Benelux. At the time of strongest diurnal heating, the nose of the jet will be situated over northern France, with very high speeds also in the lower levels: 25 m/s at 850 and more than 30 m/s at 700 hPa forecast by GFS 18Z.
Models predict a few hundred J/kg MLCAPE in the warm sector, also near the frontal wave over Belgium at 15Z (GFS, NMM, MM5). The timing, location and magnitude of CAPE and shear has varied slightly over the past few GFS runs, but the presence of instability, shear and forcing has remained constant and indicative of a significant severe weather episode.
DISCUSSION
...France, Benelux, western Germany...
Scattered convection under weak instability is expected to occur during the morning hours over western France, which can already profit from strong vertical shear conditions (deep low level) and create isolated severe weaher as gusts or a tornado. As the day proceeds, forcing and heating are expected to increase and start to build more organised and stronger convection around Paris and near the wave over Belgium. With 0-6 km shear vectors around 25-30 m/s, 1-8 km vectors of 15-20 m/s, 0-1 km vectors of 12-17 m/s and veering winds with height yielding more than 200 m2/s2 0-3 km SREH (even over 400 m2/s2 along the warm front north of the instability), supercells are very likely and will have a good probability to produce tornadoes (lowest LCLs, strongest LL shear over Benelux), as well as large hail and severe gusts in the level 2 area.
In the level 2 area, the deep layer shear vector is under some angle with the forcing, as judged from GFS mixing ratio advection fields, which is favourable for discrete cells initially, until the late afternoon, when cells are likely to merge and form a squall line, which will be effective in transferring strong wind speeds to the surface over a large area, thought to warrant a level 2. This system will proceed to affect the Netherlands and western Germany during the evening and move rapidly northward. It should lose strength when reaching Denmark. A somewhat limiting factor is instability and probably not very dry air except over Germany.
The 12Z sounding of Trappes should become representative of the environment.
...central and southern France...
More isolated storms are expected here after about 15Z along the front, with weaker low level shear southward but stronger deep layer shear, and SREH still higher than 100-200 m2/s2 giving a high probability that cells will develop more persistent mesocyclones or split. Large hail is the primary threat here. Severe gusts can occur helped by cold downdrafts (>12 degrees negative buoyancy at surface). During the evening, a band a enhanced low level shear may increase tornado chances a bit over the northeastern Massif Central. As the shear vector is much parallel to the front here, storms may have formed a line by then.
...Czech area...
GFS and MM5 have indicated some convective precipitation here. While there should be quite considerable instability and favourable deep layer shear and SREH, chances seem a bit slim as no clear forcing is going to be present... perhaps orography. Would not exclude Bavaria totally... an update may be required but everything is likely staying localized. The warm front might set off a storm near the Czech/Polish border during the evening if GFS has it right. Large hail would be the primary threat in this area.
...Ukraine...
Another area where the jet crosses slight instability. >100 m2/s2 SREH and >20 m/s 0-6 km shear, so a few storms may display rotation and a slight chance of marginally large hail. A weak shortwave trough provides lift.
...Galicia, northern Portugal...
Have indicated area of slight instability crossed by deep layer/low level shear. Not much over land though.
Geeft de 0-6 km shear aan.quote:Op zondag 13 mei 2007 11:49 schreef DemonRage het volgende:
1 oktober was een leuke onweersdag... er kwam bestwel wat actief onweer voorbij.
[...]
[afbeelding]
Wat wil '80' zeggen op dit plaatje?
quote:Op zondag 13 mei 2007 12:34 schreef 61neorej het volgende:
Die 2e lijn die je ziet op meteox is volgens mij het koufront.
quote:Latest UK Weather and Flood Warnings
Sunday 13 May WEATHER WARNING Outbreaks of heavy and thundery rain will affect Devon and Cornwall this morning. Up to 40mm of rain is possible in places and this may cause some disruption, particulary for road users. Valid until 1400BST
Sunday 13 May WEATHER WATCH Heavy and thundery rain will spread from the south across England and Wales today. Up to 40mm is possible in places and this may cause some disruption Further updates will appear here.
Iddquote:Op zondag 13 mei 2007 12:23 schreef DemonRage het volgende:
Ah nu zie ik het ook... 0-6km shear in knopen
[...]
een 0,5-gebied boven o.a. België en zuid-Limburg en het schampt het zuiden van Nederland. Zo nauw komt het denk ik ook weer niet.Het schijnt dat 0,5 nog niet zo'n heel boeiende waarde is.
quote:De Bilt heeft inmiddels al zeker 90 mm aan meiregen opgevangen. De komende dagen komt er nog heel wat bij, waarmee deze mei bij de tien natste belandt. In veel landen zijn waarschuwingen van kracht voor onweer en wind (zie Meteoalarm.eu)
Beter komt dat ding gewoon over heel Nederland.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:51 schreef i2Them2 het volgende:
Dat is waarschijnlijk de squalline die aan het eind van de dag over kan gaan trekken.
Als dat ding nog de hele dag blijft aansterken kunnen we hier nog wel wat verwachten.
Mooie wolkenquote:Op zondag 13 mei 2007 13:05 schreef Oom_Agent het volgende:
fotootje van het buiengebied in Frankrijk aan de westkust om 11:16 uur
[afbeelding]
leuke site dat infoclimat iddquote:Op zondag 13 mei 2007 13:05 schreef Oom_Agent het volgende:
fotootje van het buiengebied in Frankrijk aan de westkust om 11:16 uur
[afbeelding]
dacht ik ook al jaquote:Op zondag 13 mei 2007 13:24 schreef 61neorej het volgende:
Er komt zeker onweer aan?![]()
Buienradar:Service Unavailable
Shit volgens mij gaat het echt eens over het westen! KOM MAAR OP!!!quote:Op zondag 13 mei 2007 13:34 schreef DemonRage het volgende:
[afbeelding]
Lijntje begint al mooi te worden.Scherp afgetekend ook!
Volgens mij krijgt inderdaad het hele land er mee te maken, eerst het zuid oosten en daarna het zuid westen als ik het zo zie.quote:Modellenbeoordeling
Initialisatie HiRLAM OK. Modelevolutie nu meer lijkend op EC-00 en UKRM-06. Afwijkingen zijn nog te vinden v.w.b. timing van de passage van de BB-OCCL morgen overdag. HiRLAM is daarbij het snelste (12 UTC op de westkust) en UKRM de traagste (15 UTC). Synopsis: Laag ZW van Engeland trekt noordoostwaarts (vanavond vorming van een vore met 2 aparte kerntjes). Bijbehorend warmtefront ligt nu net boven België en om 18 UTC boven het noorden van ons land. In de warme sector zijn nu al opklaringen aanwezig en zijn ook enkele convergentielijnen terug te vinden. Één van die lijnen is al zichtbaar op de Franse radar (zuid van Le Havre). Deze zal rond 18 UTC tegen het zuidoosten aanliggen. Ontstaan van een stevige onweersbui in het zuidoosten ook a.g.v.de temperatuur (T2m-max daar rond 22C) lijkt evident (progtemps laten windstoten tot 90km/uur toe). Ook elders kans op onweer maar windvlagen gemiddeld zo'n 5 tot 10 kts lager. Koufront tussen 15 en 18 UTC in het ZW en rond 21 UTC boven het noorden. Activiteit m.n. op conv. Lijn. Morgen overdag voor passage BB-OCCL opnieuw diepe onstabiliteit in het oosten en daar kans op een onweersbui. Naar het westen toe is de kans op onweer een stuk kleiner. BB-OCCL ligt rond 12 UTC op de westkust.
Dus dat warmtefront ontploft ook nog eens? Het kan niet meer stuk vandaagquote:Op zondag 13 mei 2007 13:47 schreef Oom_Agent het volgende:
Op de satbeelden zijn 3 ontploffende witte plukken te zien. De prefrontale buien
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Nee dat warmtefront geeft nu een paar druppels boven NL. In de warme sector in Frankrijk ontstaan zequote:Op zondag 13 mei 2007 13:48 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Dus dat warmtefront ontploft ook nog eens? Het kan niet meer stuk vandaag.
Oh ok, is er een kans dat die ook Nederland bereiken of gaat dat richting Limburg ofzo.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:50 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Nee dat warmtefront geeft nu een paar druppels boven NL. In de warme sector in Frankrijk ontstaan ze
Als het goed is gaat ie over heel NL. Mits de lijn niet in 2en breekt, boven Belgisch Limburg.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:53 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Oh ok, is er een kans dat die ook Nederland bereiken of gaat dat richting Limburg ofzo.
Ik heb trouwens weer het gevoel alleen maar water in te ademen, hoe hoog is de luchtvochtigheids graad?
>70%. Zie het tabelletje @ http://www.buienradar.nl/quote:Op zondag 13 mei 2007 13:53 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Oh ok, is er een kans dat die ook Nederland bereiken of gaat dat richting Limburg ofzo.
Ik heb trouwens weer het gevoel alleen maar water in te ademen, hoe hoog is de luchtvochtigheids graad?
De kern van het lagedrukgebied is ook heel mooi te zien.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:47 schreef Oom_Agent het volgende:
Op de satbeelden zijn 3 ontploffende witte plukken te zien. De prefrontale buien
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Hier daalt de temperatuur nu wat.quote:Op zondag 13 mei 2007 14:33 schreef highway101 het volgende:
Temperatuur in Zwolle tegen de 20 graden, lijkt me voldoende voor enig vuurwerk
quote:
Het zou maar eens met 1km/h gaanquote:
Maar de wind kan dan ook plotseling ineens rap toe nemenquote:Op zondag 13 mei 2007 15:50 schreef 61neorej het volgende:
volgens mij is het in enkele minuten over als het er eenmaal is
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uurquote:
Juist wel, wat extra warmte in de atmosfeer is nooit verkeerd in dit soort situaties.quote:
Dat zal de voorste begrenzing van die lijn met onweer zijn.quote:Op zondag 13 mei 2007 16:34 schreef Fredo24 het volgende:
Hier (Zeeland) is het ineens grijs geworden.
WTF? Waar komt dat dan vandaan, of zit je niet in het noorden des lands?quote:Op zondag 13 mei 2007 16:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier vliegt alles de lucht in, flinke bui trekt langs mij.
Ik woon in Dokkumquote:Op zondag 13 mei 2007 17:01 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
WTF? Waar komt dat dan vandaan, of zit je niet in het noorden des lands?
Nah,je kunt op de buienradar zien dat de bui opeens splitst.quote:Op zondag 13 mei 2007 16:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat zal de voorste begrenzing van die lijn met onweer zijn.
Hetzelfde probleem hier.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:08 schreef Xenwolfie het volgende:
KRIJG NOU DE TYFUS! De bui splitst zich en als hij precies naar het noorden blijft gaan dan blijft het hier DROOG!!!!
Een paar km ten westen van Rotterdam (er eigenlijk gewoon aan vast, Krimpen a/d Ijssel is een beetje een voorstad.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:10 schreef 61neorej het volgende:
Waar woon je?
Kan ook gewoon zijn dat de cel zich vernieuwd.
Wat ik dus straks over mijn hoofd krijgt,krijg jij dus ook.quote:Op zondag 13 mei 2007 17:13 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Een paar km ten westen van Rotterdam (er eigenlijk gewoon aan vast, Krimpen a/d Ijssel is een beetje een voorstad.
quote:Op zondag 13 mei 2007 17:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zeeland krijgt onweer, en vooral de ardennen
[afbeelding]
Wat dacht je van mij danquote:Op zondag 13 mei 2007 17:49 schreef 61neorej het volgende:
T gaat ineens wel erg oostelijk, begin te vrezen voor het onweer hier.
Laat ik nu net in apeldoorn wezen en heb camera bij de handquote:Op zondag 13 mei 2007 18:00 schreef JoeKurr het volgende:
Oosterhout lijkt de boot weer te gaan missen...
Een pluk die mooi op ramkoers lag lijkt nu eerder tussen Tilburg en Eindhoven door te gaan.
Jammer dat ik nu hier bij mijn ouders zit en niet in Apeldoorn, waar het wel recht op af lijkt te gaan.
Idd. Het westelijke deel blijft droog. Het zal er om hangen of er hier nog wat gaat vallen. Tot nu toe is het hier de hele dag bewokt en droog geweest. Maar ik hoop dat er nog wat buien ontstaan.quote:Op zondag 13 mei 2007 18:33 schreef Againzender het volgende:
Nou, het westen lijkt helemaal vrij van onweer, zelfs vrij van neerslag te blijven
Hóósbuitje bedoel jequote:Op zondag 13 mei 2007 18:39 schreef DemonRage het volgende:
Er valt hier in Eindhoven iig flink wat water uit de lucht.
Lekker buitje met zacht gerommel op de achtergrond.
Hier in Sittard een minuut of 5 harde regen en paar onweersklappen. Nu weer droog, maar er lijkt nog wat aan te komen.quote:Op zondag 13 mei 2007 18:40 schreef Bloody_Hell het volgende:
HARD onweer en veel regen hier in Elsloo
Haha, wel grappig nu, bijna iedereen heeft last van verpietende buien, behalve een klein gebiedje tussen eindhoven en nijmegen, en iedereen roept dat de buien zoals altijd voor hem uit elkaar vallen.quote:Op zondag 13 mei 2007 19:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hier in Sittard een minuut of 5 harde regen en paar onweersklappen. Nu weer droog, maar er lijkt nog wat aan te komen.
En ik zie dat - zoals zoooovaak - dat de buien net vóór Maastricht uitelkaar zijn gegaan. Kunnen beter op de noordzee gaan zitten nu
.
Je hebt geen pech. Degene die onweer hebben gehad hebben gewoon gelukquote:Op zondag 13 mei 2007 19:43 schreef Fredo24 het volgende:
Ik heb helemaal geen onweer gehad,ik heb gewoon (alweer) pech.![]()
Nu zie ik hele flinke stapelwolken,plus de zon schijnt.
Het waait hier wel flink,net even een grote tak hier van de weg gehaald.
Aan de kachel?quote:Op zondag 13 mei 2007 21:21 schreef erkel het volgende:
Paar druppeltjes gevoeld vandaag, ben zelfs nog verbrand![]()
windtoename was hier ook zeer duidelijk te merken, maar geen spectakel helaas verder.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heerlijk die koufront![]()
[afbeelding]
Wat een verschil. De hele dag gem van 5 a 6 km/h gehad, nu uitschieters naar 50km/h
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |