dacht ik ook al jaquote:Op zondag 13 mei 2007 13:24 schreef 61neorej het volgende:
Er komt zeker onweer aan?![]()
Buienradar:Service Unavailable
Shit volgens mij gaat het echt eens over het westen! KOM MAAR OP!!!quote:Op zondag 13 mei 2007 13:34 schreef DemonRage het volgende:
[afbeelding]
Lijntje begint al mooi te worden.Scherp afgetekend ook!
Volgens mij krijgt inderdaad het hele land er mee te maken, eerst het zuid oosten en daarna het zuid westen als ik het zo zie.quote:Modellenbeoordeling
Initialisatie HiRLAM OK. Modelevolutie nu meer lijkend op EC-00 en UKRM-06. Afwijkingen zijn nog te vinden v.w.b. timing van de passage van de BB-OCCL morgen overdag. HiRLAM is daarbij het snelste (12 UTC op de westkust) en UKRM de traagste (15 UTC). Synopsis: Laag ZW van Engeland trekt noordoostwaarts (vanavond vorming van een vore met 2 aparte kerntjes). Bijbehorend warmtefront ligt nu net boven België en om 18 UTC boven het noorden van ons land. In de warme sector zijn nu al opklaringen aanwezig en zijn ook enkele convergentielijnen terug te vinden. Één van die lijnen is al zichtbaar op de Franse radar (zuid van Le Havre). Deze zal rond 18 UTC tegen het zuidoosten aanliggen. Ontstaan van een stevige onweersbui in het zuidoosten ook a.g.v.de temperatuur (T2m-max daar rond 22C) lijkt evident (progtemps laten windstoten tot 90km/uur toe). Ook elders kans op onweer maar windvlagen gemiddeld zo'n 5 tot 10 kts lager. Koufront tussen 15 en 18 UTC in het ZW en rond 21 UTC boven het noorden. Activiteit m.n. op conv. Lijn. Morgen overdag voor passage BB-OCCL opnieuw diepe onstabiliteit in het oosten en daar kans op een onweersbui. Naar het westen toe is de kans op onweer een stuk kleiner. BB-OCCL ligt rond 12 UTC op de westkust.
Dus dat warmtefront ontploft ook nog eens? Het kan niet meer stuk vandaagquote:Op zondag 13 mei 2007 13:47 schreef Oom_Agent het volgende:
Op de satbeelden zijn 3 ontploffende witte plukken te zien. De prefrontale buien
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Nee dat warmtefront geeft nu een paar druppels boven NL. In de warme sector in Frankrijk ontstaan zequote:Op zondag 13 mei 2007 13:48 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Dus dat warmtefront ontploft ook nog eens? Het kan niet meer stuk vandaag.
Oh ok, is er een kans dat die ook Nederland bereiken of gaat dat richting Limburg ofzo.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:50 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Nee dat warmtefront geeft nu een paar druppels boven NL. In de warme sector in Frankrijk ontstaan ze
Als het goed is gaat ie over heel NL. Mits de lijn niet in 2en breekt, boven Belgisch Limburg.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:53 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Oh ok, is er een kans dat die ook Nederland bereiken of gaat dat richting Limburg ofzo.
Ik heb trouwens weer het gevoel alleen maar water in te ademen, hoe hoog is de luchtvochtigheids graad?
>70%. Zie het tabelletje @ http://www.buienradar.nl/quote:Op zondag 13 mei 2007 13:53 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
Oh ok, is er een kans dat die ook Nederland bereiken of gaat dat richting Limburg ofzo.
Ik heb trouwens weer het gevoel alleen maar water in te ademen, hoe hoog is de luchtvochtigheids graad?
De kern van het lagedrukgebied is ook heel mooi te zien.quote:Op zondag 13 mei 2007 13:47 schreef Oom_Agent het volgende:
Op de satbeelden zijn 3 ontploffende witte plukken te zien. De prefrontale buien
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Hier daalt de temperatuur nu wat.quote:Op zondag 13 mei 2007 14:33 schreef highway101 het volgende:
Temperatuur in Zwolle tegen de 20 graden, lijkt me voldoende voor enig vuurwerk
quote:
Het zou maar eens met 1km/h gaanquote:
Maar de wind kan dan ook plotseling ineens rap toe nemenquote:Op zondag 13 mei 2007 15:50 schreef 61neorej het volgende:
volgens mij is het in enkele minuten over als het er eenmaal is
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uurquote:
Juist wel, wat extra warmte in de atmosfeer is nooit verkeerd in dit soort situaties.quote:
Dat zal de voorste begrenzing van die lijn met onweer zijn.quote:Op zondag 13 mei 2007 16:34 schreef Fredo24 het volgende:
Hier (Zeeland) is het ineens grijs geworden.
WTF? Waar komt dat dan vandaan, of zit je niet in het noorden des lands?quote:Op zondag 13 mei 2007 16:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier vliegt alles de lucht in, flinke bui trekt langs mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |