Alle autisten hebben een afwijking in de hersenen.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:47 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat alle mensen met asperger uiteindelijk best normaal eindigen, maar dat de mensen met asperger vaak het normaalst overkomen, omdat ze dat meestal ook best zijn. Alleen zijn ze geboren met een 'afwijking' in de hersenen.
Leuk dat je asperger als de toffe en begaafde autisme rekent, alleen omdat je het zelf hebt. Heb je toevallig zelfmedelij?quote:Op maandag 2 juli 2007 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik mocht toch echt een half jaar lang onderzoekjes maken en vragen beantwoorden voor ik de diagnose kreeg. Dan denkt een of andere Japie wel even te vertellen dat Einstein of Da Vinci () Asperger was? Grapjassen
.
Ik ben ook linkshandig.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:47 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat we dan wel weer weten is dat ze allebei linkshandig waren, net zoals ik![]()
Althans, Da Vinci was linkshandig, van Einstein weet ik het niet helemaal zeker meer....
Jij denkt dat ik hierop ga happen? Je bent niet goed wijs.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:50 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Leuk dat je asperger als de toffe en begaafde autisme rekent, alleen omdat je het zelf hebt. Heb je toevallig zelfmedelij?
Ik ben niet likshandigquote:Op maandag 2 juli 2007 15:50 schreef archgallo het volgende:
[..]
Ik ben ook linkshandig.
Maar ik ben niet tof.Mag ik nou geen Asperger meer hebben?
Natuurlijk ben je tofquote:Op maandag 2 juli 2007 15:50 schreef archgallo het volgende:
[..]
Ik ben ook linkshandig.
Maar ik ben niet tof.Mag ik nou geen Asperger meer hebben?
Maar ben je wel tof?quote:Op maandag 2 juli 2007 15:52 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik ben niet likshandig
Dus ik zal ook wel geen Aspergertje zijn.![]()
Waarschijnlijk hebben ze je bij die cognitieve gedragstherapie van je toch de verkeerde dingen geleerd.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:52 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik hierop ga happen? Je bent niet goed wijs.
Nah ik ben gewoon een saaie nerd.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:54 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je tofEn je mag van mij altijd Asperger hebben
![]()
Nerds kunnen ook heel tof zijnquote:Op maandag 2 juli 2007 15:55 schreef archgallo het volgende:
[..]
Nah ik ben gewoon een saaie nerd.Ik ben niet tof genoeg voor Asperger.
Hehe, dat heb ik ook een tijd lang gedacht maar ik ben er toch op terug gekomen. Toen ik een jaar of 21 was dacht ik mezelf wel uitgevogeld te hebben en dacht ik dat mensen het niet merkten, nu 3 jaartjes ouder en wijzer weet ik toch wat meer. Het kan heel subtiel zijn maar als je goed weet waar je op moet letten pik je ons er zo uit; een asperger die sociaal vaardig is zal altijd een zeer onstructureerd persoon blijven (zelfs als ie dingen systematisch aanpakt)quote:Op maandag 2 juli 2007 14:52 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Het is voor altijd, want het is gewoon een andere connectie in je hersenen, maar je hoeft niet voor altijd een asperger mens te zijn. Asperger is de lerende-autisme dus een contactgestoord persoon (voorbeeld) kan na verloop van tijd precies leren hoe hij zich als een normaal persoon kan gedragen en dan heb je nog wel asperger, maar je blijft niet hetzelfde. Mensen met asperger-autisme zijn ook het meest succesvol; kijk maar naar Leonardo Davinci, Albert Einstein en Bill Gates.
Tijd om het te verbeteren dan, merci. Ik zie nu dat ik mantra's op de Nederlandse manier heb geschrevenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:40 schreef archgallo het volgende:
NiteSpeed er staat een apostrof te veel in je sig.
Hehe, ik heb het juist vaak andersom. Ik studeer Engels en erger me vaak aan die apostrof, terwijl het in het Nederlands natuurlijk zo hoort.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:43 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Tijd om het te verbeteren dan, merci. Ik zie nu dat ik mantra's op de Nederlandse manier heb geschreven.
1. Je huisarts een briefje laten schrijven voor een doorverwijzing, mag hij je niet weigeren trouwens.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:08 schreef klc12 het volgende:
Ik weet voor 95% zeker dat ik syndroom van Asperger hebt, ik wil het ook diagnostiseren.
alleen, ik ben bang dat mijn huisarts mij niet serieus neemt. Ik heb namelijk 3 huisartsen en de ene zei dat ik naar de andere moest gaan omdat die andere mij beter kende... moet ik gewoon gaan en schijt hebben?
precies, dat probeerde ik dus ook te zeggenquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Nou, een van de kenmerken van Asperger is toch wel een enorm kille blik op de wereld, je gebrek aan empathie lijkt me alleen maar een mooie eigenschap als je hard in zaken wilt zijn.!
Mwah, ik hoef tegenwoordig niet meer vanuit trucjes te handelen hoor, ik weet tegenwoordig gewoon hoe ik in elkaar steek en wat dat inhoudt. Het is voor mij ook geen lijdensweg meer, dat was het wel.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:35 schreef NiteSpeed het volgende:
Je leert trucjes aan, maar je blijft een persoon met veel lijdensdruk en je blijft problemen ervaren, hoe subtiel je het ook voor de buitenwereld aanpakt.
Werkt dit ook met witwassen van geld?quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:43 schreef NiteSpeed het volgende:
http://www.nu.nl/news/1139796/15/Zaak-S%E9v%E8ke_stilgelegd.html![]()
Allemaal onthouden jongens, dankzij Asperger kan je vrijwel ongestraft zware misdaden plegen.
Nou daar heb ik niet bepaald last van..., ik ken wel mensen waarvan ik 99,9% zeker weet dat ze ook Asperger hebben en het verschilt. De ene is wel bezig met de wereld om zich heen (op een soms wat overdreven manier), de ander niet.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:17 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Maar waarom is dat dan een lijdensweg als ik vragen mag?, 't is nou niet echt dat andere mensen jou iets konden schelen, tenminste da's mijn geval...
Ja ik hoorde het op de radio, belachelijk!quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:43 schreef NiteSpeed het volgende:
Allemaal onthouden jongens, dankzij Asperger kan je vrijwel ongestraft zware misdaden plegen.
Jeuh!quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:43 schreef NiteSpeed het volgende:
Bweeh, ik heb de afgelopen jaren redelijk wat vriendschappelijke relaties versleten en heb vooral moeite met het onderhoud d'rinquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:08 schreef BreakSpear het volgende:
Hebben jullie trouwens moeite met het onderhouden van relaties? Daarme bedoel ik niet niet alleen de vrienschappelijke of familiale relaties, maar ook de amoureuze relaties.
En hoe doen jullie het op de arbeidsmarkt?
Ik kom verlegen en timide over. Schijnt goed te werken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:08 schreef BreakSpear het volgende:
Hebben jullie trouwens moeite met het onderhouden van relaties? Daarme bedoel ik niet niet alleen de vriendschappelijke of familiale relaties, maar ook de amoureuze relaties.
Gewoon goed, geen problemen mee.quote:En hoe doen jullie het op de arbeidsmarkt?
Zwaar kut. Ben zwaar overprikkeld en kan de prikkels niet reguleren. Tot overmaat van ramp ook nog eens iets met het UWV waar ik tegenop zie. Ga zo maar weer eens een "happypil" nemenquote:Op maandag 19 november 2007 02:10 schreef NiteSpeed het volgende:
En hoe doen de autistjes het ondertussen? Ik snap dat communicatie een heibel vlak is, maar 123 dagen geen één berichtje in dit topic is wel erg triest.
In ieder geval, ik ben eindelijk begonnen met HBO na jaren een kutschoolcarriere meegemaakt te hebben, en binnenkort ga ik het keuzevak Zwemmen met Autisten doen. Blijkbaar moet ik dan autistische kindjes gaan helpen met zwemmen of met recreatie. Lijkt me wel leuk voor mijn eigen ontwikkeling, om met die kinderen te gaan werken.
Die link doet het niet, is één of andere hosting provider.quote:Op maandag 19 november 2007 10:42 schreef Troel het volgende:
Nou, ik heb sinds kort een schat van een begeleidster gevonden die echt goed naar me luistert en waarmee ik samen ga kijken hoe we de dingen waar ik tegenaan loop kan voorkomen, kan verbeteren, noem maar op.
Mijn contract is niet verlengd en door omstandigheden zit ik nu al tijden in de ziektewet thuis, dat maakt het er neit echt beter op, want dat scheelt ook weer in sociale contacten, maar gelukkig heb ik een lief stel vriendinnen die regelmatig wat van zich laten horen, langskomen en dergelijke
Wellicht dat meer mensen er wat aan hebben: www.zap-online.nl
Als dat goed voor jou is, danquote:Op zondag 16 december 2007 11:43 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Gestopt met medicijnen deze week![]()
![]()
,
weg met : Ritalin, Concerta en Zyprexia en melatonine !
Gelukkig niet.quote:Op donderdag 27 december 2007 10:27 schreef Oxymoron het volgende:
Zijn er, hier mensen, bezweken onder de kerststress?
Groetjes
Oxy
Natuurlijk is het een stuk drukker. Verplicht leuk doen met familie.quote:Op donderdag 27 december 2007 10:27 schreef Oxymoron het volgende:
Zijn er, hier mensen, bezweken onder de kerststress?
Groetjes
Oxy
Dat 2e punt ben ik toch echt niet met je eens man, je moet er nu hij er nog is alle dagen van 'genieten'. Dat je er nu al mee bezig bent nu hij kerngezond is vind ik persoonlijk zelfs een beetje schofterig tegen over je vaderquote:Op maandag 3 maart 2008 21:01 schreef Blind_Guardian het volgende:
Ik heb op zich wel iets wat ik van mezelf weet, en waar anderen zich wellicht in herkennen. Ingrijpende gebeurtenissen bereid ik het liefst zo lang mogelijk van tevoren voor. Twee typische voorbeelden:Ik ga deze zomer samenwonen, iig. volgens planning . Daar ben ik me psychisch dus als sinds november op aan het voorbereiden want het is zo ingrijpend om ineens niet meer mijn eigen huisje voor mezelf te hebben dat ik niet op het laatste moment in de stress wil schieten.
Mijn vader is in de 70, en hoewel hij nog kerngezond is bedenk ik me wel dat het vroeg of laat toch over is voor hem. Het klinkt misschien compleet gestoord, maar het idee dat hij er op een dag niet meer is vind ik zo vervelend dat ik me er nu alvast emotioneel tegen wapen zodat ik het tegen die tijd (hopelijk nog jaren) minder verschrikkelijk vind
Jawel, heb me in augustus aangemeld voor de testen.quote:Op maandag 3 maart 2008 20:35 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie niks meer over, autisme te vertellen?
Wat wil je horen over Asperger?quote:Op maandag 3 maart 2008 20:35 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie niks meer over, autisme te vertellen?
Ik heb wel meer opvattingen die anderen "een beetje schofterig" zouden vinden, zoals dat ik zonder scrupules zou zeggen dat de wereld beter af zou zijn als de helft van de bevolking even het loodje zou willen leggenquote:Op maandag 3 maart 2008 21:18 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Dat 2e punt ben ik toch echt niet met je eens man, je moet er nu hij er nog is alle dagen van 'genieten'. Dat je er nu al mee bezig bent nu hij kerngezond is vind ik persoonlijk zelfs een beetje schofterig tegen over je vader.
mijn mening
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 07:53 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Ik heb wel meer opvattingen die anderen "een beetje schofterig" zouden vinden, zoals dat ik zonder scrupules zou zeggen dat de wereld beter af zou zijn als de helft van de bevolking even het loodje zou willen leggen.
Maar om je opmerking netjes te beantwoorden: ik ben er niet openlijk mee bezig, net als dat ik het niet overal waar ik ben over samenwonen heb. Het is meer dat ik me alleen voor mezelf emotioneel wapen tegen een mogelijk overlijden omdat ik weet dat ik daar veel heftiger op zou kunnen reageren dan van een normaal mens te verwachten is.
Misschien is in stilte jezelf voorbereiden op een overlijden, wat hopelijk nog jaren ver weg is, schofterig. Maar een hysterische B_G bij een begrafenis lijkt me ook niet helemaal ideaal
Nee joh, ik gedraag me niet anders naar mensen als ik weet dat ze een dagje uder worden. In tegendeel: de band met mijn vader is alleen maar beter geworden sinds ik 6 jaar terug op mezelf ging wonen. Het is gewoon dat ik bang ben dat 'ie er op een dag niet meer is, en die angst probeer te beperken. Geen mens heeft er dus last vanquote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:05 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
Zolang jij je pa niet als 'dood' behandelt ook al staat hij naast je![]()
Neh maar, iedereen doet dat natuurlijk op z'n eigen manier, maar verklaar hem niet te vroeg dood.
Ik ken het hoor en mijn ouders zijn nog niet eens 50quote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:46 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Nee joh, ik gedraag me niet anders naar mensen als ik weet dat ze een dagje uder worden. In tegendeel: de band met mijn vader is alleen maar beter geworden sinds ik 6 jaar terug op mezelf ging wonen. Het is gewoon dat ik bang ben dat 'ie er op een dag niet meer is, en die angst probeer te beperken. Geen mens heeft er dus last van.
Kan ik me voorstellen. Mijn wens ik ook dat ik vader wordt voordat mijn vader overlijdt. Aangezien dat eerste nog wel wat jaartjes gaat duren...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:56 schreef Troel het volgende:
Ik ken het hoor en mijn ouders zijn nog niet eens 50Wellicht ben ik er daardoor minder mee bezig, maar juist nu de band tussen mijn ouders en mij nu zo goed is en zeker nu die kleine hier (ik wilde rondloopt typen, maar hij ligt alleen maar
is, zou ik het echt verschrikkelijk vinden als mijn ouders wat overkomt.
Verlegenheid hoeft op zichzelf niets met autisme te maken te hebben hoor, is bij mijn weten niet eens 1 van de vele symptomen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:56 schreef F04 het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de pubers met Autisme, en ex pubers met autisme. Nu heb ik een klein vermoeden dat ik misschien autisme heb ofzo, vanwege mijn verlegenheid.
Ik was 21quote:Zelf ben ik al 18, en heb nog nooit het een en ander gedaan met een meisje, en ik kan mezelf wel het een beetje herkennen aan de symptomen van autisme. Maar, hoe oud was je toen jij je eerste vriendin kreeg (voor de mannen) ?
Bijna 25, en was met een prostituee. Het verschil tussen die twee leeftijden komt bij mij door mijn ex die vroeger misbruikt is. Lang verhaal verder en ga ik niet weer herhalen ('t is immers mijn exquote:Op welke leeftijd had je voor het eerst geslachtsgemeenschap als autist zijnde?
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 11:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ken het hoor en mijn ouders zijn nog niet eens 50Wellicht ben ik er daardoor minder mee bezig, maar juist nu de band tussen mijn ouders en mij nu zo goed is en zeker nu die kleine hier (ik wilde rondloopt typen, maar hij ligt alleen maar
is, zou ik het echt verschrikkelijk vinden als mijn ouders wat overkomt.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:58 schreef Re het volgende:
[..]
wat ben je van de single smiley posts vandaag?
Link doet het niet? Heb je een andere?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 13:56 schreef F04 het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de pubers met Autisme, en ex pubers met autisme. Nu heb ik een klein vermoeden dat ik misschien autisme heb ofzo, vanwege mijn verlegenheid. Zelf ben ik al 18, en heb nog nooit het een en ander gedaan met een meisje, en ik kan mezelf wel het een beetje herkennen aan de symptomen van autisme. Maar, hoe oud was je toen jij je eerste vriendin kreeg (voor de mannen) ?
Op welke leeftijd had je voor het eerst geslachtsgemeenschap als autist zijnde?
Trouwens, zijn jullie ook vaak gepest, want een van de kenmerken van autisme zijn ook het sociaal zwak zijn, en dat ben ik ook.
http://www.medhomeportal.org/file.cfm?file_id=630 (interessant PDFje over Autisme en pesten.
Zo heel raar is dat niet, ken zelf ook iemand die officieel PDD-NOS heeft maar veel meer naar Asperger neigt. Denk zelf dat er wel het een en ander is verandert in de definities en de diagnose in de afgelopen jaren. Je zou het opnieuw vast kunnen laten stellen, maar schiet je er echt veel mee op als het beestje een ander naampje krijgt?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:26 schreef heaven7 het volgende:
Wat nou als je zelf denkt Asperger te hebben i.p.v. het vastgestelde PDD-NOS?
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=http%3A%2F%2Fwww.medhomeportal.org%2Ffile.cfm%3Ffile_id%3D630+&btnG=Zoeken&meta=quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:01 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Link doet het niet? Heb je een andere?
Ik zou als ik jou was even bellen met je zorgverzekering, het zou mij niks verbazen als dit soort diagnoses in het basispakket zitten. Als je daar niet veel wijzer van wordt, of juist wel dan zouden ze bij het riagg bijvoorbeeld ook wel het één en ander weten over hoe zo'n diagnose op volwassen leeftijd in zijn werk gaat. Ik denk zelf dat als je er heel erg mee zit, of als je het gevoel hebt je je leven beter kan inrichten met de juiste diagnose dat het dan de inspanning waard zou zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:28 schreef heaven7 het volgende:
Geen idee maar mensen kennen Asperger meestal wel en PDD niet. Idd kan het heel goed veranderd zijn, ik was namelijk 14 toen het vastgesteld werd dus dat is sowieso net een moeilijke leeftijd. Inmiddels zijn we alweer 9 jaar verder natuurlijk en gewoon voor mezelf zou ik graag opnieuw een test willen maar hoe gaat dat in z'n werk? Contact met het UWV opnemen? Hoe gaat dat met kosten enzo?
Wat Troel al zegt, aanmelden bij de huisarts die je door zou moeten verwijzen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:28 schreef heaven7 het volgende:
Geen idee maar mensen kennen Asperger meestal wel en PDD niet. Idd kan het heel goed veranderd zijn, ik was namelijk 14 toen het vastgesteld werd dus dat is sowieso net een moeilijke leeftijd. Inmiddels zijn we alweer 9 jaar verder natuurlijk en gewoon voor mezelf zou ik graag opnieuw een test willen maar hoe gaat dat in z'n werk? Contact met het UWV opnemen? Hoe gaat dat met kosten enzo?
Hmm, alleen de html-versie doet het nu. Maar dat volstaat natuurlijk ookquote:
Men... dit is zo herkenbaar...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:17 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hmm, alleen de html-versie doet het nu. Maar dat volstaat natuurlijk ook![]()
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:57 schreef Troel het volgende:
UHm, dit soort diagnoses in het basispakket? Als je een verwijzing van je huisarts naar psycholoog of psychiater krijgt in verband met autisme, krijg je geen cent van je verzekering, want autisme valt onder de AWBZ. Dit moet dus allemaal betaald wordt vanuit je persoonlijk budget.
Gewoon naar jouw psychiater gaan en uitleggen dat jij een second opinion wilt of gewoon een nieuwe test omdat jij dat wilt. Ongeacht wat meneer of mevrouw de psychiater wilt, ze moeten jouw wens respecteren en jou verwijzen naar de juiste persoon.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:28 schreef heaven7 het volgende:
dat dusquote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:17 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat Troel al zegt, aanmelden bij de huisarts die je door zou moeten verwijzen.
In mijn geval naar de geestelijke gezondheidszorg, die heeft het eerste deel gedaan en doorverwezen naar de Riagg (en op verzoek van mijzelf en de geestelijke gezondheidszorg tussendoor ergens anders neuropsychologisch onderzoek aangevraagd).
Als je al gediagnosticeerd bent kan het zijn dat je een tweede diagnose moet aanvragen (simpel: second opinion), zoals je al zegt kan er heel veel anders zijn na 9 jaar.
Hmm, heb jij dan verder helemaal geen gesprekken rond die tests gehad?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:41 schreef Juup© het volgende:
[..]
![]()
De tests die afgenomen worden door de psychiater of een psycholoog kosten niets. De drie dagen dat ik testen heb gedaan werden gewoon vergoed vanuit het AWBZ en daar heb ik nooit een rekening van gezien.
Tenzij jij even wilt uitleggen wat jij onder een persoonlijk budget verstaat (geen PGB ofzo, want daar worden geen testen e.d. uit betaald (althans dat mag niet).
Wazig. De enige gesprekken die ik gehad heb waren met mijn psychiater (1x) en met een deskundige op gebied van autisme (ook 1 maal) en drie maanden later zijn de tests begonnen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Hmm, heb jij dan verder helemaal geen gesprekken rond die tests gehad?
(Ik kreeg het tenminste doodleuk niet vergoed van mijn verzekering, ondanks dat ik het hoogst mogelijke aanvullingspakket heb)
Blijkbaar heb ik OF geluk gehad, of het viel net binnen de AWBZ.quote:Op woensdag 19 maart 2008 09:54 schreef Emel het volgende:
De nieuwe zorgverzekering en de geestelijke
gezondheidszorg (GGZ)
Wat verandert er op 1 januari 2007?
Dan verandert er iets in de wijze waarop uw zorg betaald wordt. Vanaf 1 januari 2007
wordt een deel van de GGZ door uw zorgverzekeraar betaald en niet meer door het
zorgkantoor (AWBZ). Daar kunt u dus mee te maken krijgen.
Wanneer is dat het geval?
Als u een behandeling krijgt en u bent niet opgenomen in een instelling voor GGZ.
Betaalt de AWBZ (het zorgkantoor) dat nu, dan doet uw zorgverzekeraar dat na 1 januari 2007.
[Als u een behandeling krijgt en u daarvoor wél verblijft in een instelling.
Of u krijgt een behandeling terwijl u gebruik maakt van beschermd wonen.
Nu betaalt de AWBZ (het zorgkantoor) deze kosten. Na 1 januari 2007 wordt de regel als volgt: de zorgverzekeraar betaalt de kosten voor het eerste jaar, pas na dat jaar zijn de kosten voor de AWBZ.
Krijgt u uitsluitend ondersteunende begeleiding dan verandert er niets. De AWBZ (het zorgkantoor) blijft uw kosten betalen. Het maakt daarbij geen verschil of u in een instelling verblijft, gebruik maakt van beschermd wonen, of thuis woont.
(postbus51.nl)
Zelf merk ik ook wel dat Aspergers meer in het normale sociale leven mengen met hun intelligentie, en dat PDD'rs iets vreemder overkomen op mensen. Agressiever, aparter.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:15 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Scheiding tussen PDD, en Asperger is ook wel erg klein.
Een algemeen verschil die je kan gebruiken is dat Aspergers een talenknobbel hebben en PDD'ers niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |