abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57457211
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 11:56 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik ken het hoor en mijn ouders zijn nog niet eens 50 Wellicht ben ik er daardoor minder mee bezig, maar juist nu de band tussen mijn ouders en mij nu zo goed is en zeker nu die kleine hier (ik wilde rondloopt typen, maar hij ligt alleen maar is, zou ik het echt verschrikkelijk vinden als mijn ouders wat overkomt.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 17:58:39 #277
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57457495
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:42 schreef Logician het volgende:

[..]

wat ben je van de single smiley posts vandaag?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57458169
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:58 schreef Re het volgende:

[..]

wat ben je van de single smiley posts vandaag?
sorry
  dinsdag 18 maart 2008 @ 20:01:43 #279
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_57460235
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 13:56 schreef F04 het volgende:
Ik heb even een vraagje aan de pubers met Autisme, en ex pubers met autisme. Nu heb ik een klein vermoeden dat ik misschien autisme heb ofzo, vanwege mijn verlegenheid. Zelf ben ik al 18, en heb nog nooit het een en ander gedaan met een meisje, en ik kan mezelf wel het een beetje herkennen aan de symptomen van autisme. Maar, hoe oud was je toen jij je eerste vriendin kreeg (voor de mannen) ?
Op welke leeftijd had je voor het eerst geslachtsgemeenschap als autist zijnde?

Trouwens, zijn jullie ook vaak gepest, want een van de kenmerken van autisme zijn ook het sociaal zwak zijn, en dat ben ik ook.

http://www.medhomeportal.org/file.cfm?file_id=630 (interessant PDFje over Autisme en pesten.
Link doet het niet? Heb je een andere?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_57463794
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 17:26 schreef heaven7 het volgende:
Wat nou als je zelf denkt Asperger te hebben i.p.v. het vastgestelde PDD-NOS?
Zo heel raar is dat niet, ken zelf ook iemand die officieel PDD-NOS heeft maar veel meer naar Asperger neigt. Denk zelf dat er wel het een en ander is verandert in de definities en de diagnose in de afgelopen jaren. Je zou het opnieuw vast kunnen laten stellen, maar schiet je er echt veel mee op als het beestje een ander naampje krijgt?
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_57464039
Geen idee maar mensen kennen Asperger meestal wel en PDD niet. Idd kan het heel goed veranderd zijn, ik was namelijk 14 toen het vastgesteld werd dus dat is sowieso net een moeilijke leeftijd. Inmiddels zijn we alweer 9 jaar verder natuurlijk en gewoon voor mezelf zou ik graag opnieuw een test willen maar hoe gaat dat in z'n werk? Contact met het UWV opnemen? Hoe gaat dat met kosten enzo?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:38:42 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_57464346
heaven7, ik ken het en ik vermoed het bij mezelf en heb het ook van mensen "in het vak" gehoord. Het is toentertijd bij mij door het Riagg vastgesteld en ik gok dat ze zoiets hadden "als er maar een stempeltje opstaat". Daarnaast was Asperger toen niet echt iets waar naar gekeken werd heb ik het gevoel (ik kom niet vaak mensen met Asperger tegen die rond dezelfde tijd hun stempel kregen).

Logi

Oja, en ik heb een baan per 1 april
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57464737
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:28 schreef heaven7 het volgende:
Geen idee maar mensen kennen Asperger meestal wel en PDD niet. Idd kan het heel goed veranderd zijn, ik was namelijk 14 toen het vastgesteld werd dus dat is sowieso net een moeilijke leeftijd. Inmiddels zijn we alweer 9 jaar verder natuurlijk en gewoon voor mezelf zou ik graag opnieuw een test willen maar hoe gaat dat in z'n werk? Contact met het UWV opnemen? Hoe gaat dat met kosten enzo?
Ik zou als ik jou was even bellen met je zorgverzekering, het zou mij niks verbazen als dit soort diagnoses in het basispakket zitten. Als je daar niet veel wijzer van wordt, of juist wel dan zouden ze bij het riagg bijvoorbeeld ook wel het één en ander weten over hoe zo'n diagnose op volwassen leeftijd in zijn werk gaat. Ik denk zelf dat als je er heel erg mee zit, of als je het gevoel hebt je je leven beter kan inrichten met de juiste diagnose dat het dan de inspanning waard zou zijn.

Dus laat maar weten hoe het verder gaat!
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:57:38 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_57464804
UHm, dit soort diagnoses in het basispakket? Als je een verwijzing van je huisarts naar psycholoog of psychiater krijgt in verband met autisme, krijg je geen cent van je verzekering, want autisme valt onder de AWBZ. Dit moet dus allemaal betaald wordt vanuit je persoonlijk budget.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:17:14 #286
188877 Stupendous76
pi_57465294
quote:
Wat Troel al zegt, aanmelden bij de huisarts die je door zou moeten verwijzen.
In mijn geval naar de geestelijke gezondheidszorg, die heeft het eerste deel gedaan en doorverwezen naar de Riagg (en op verzoek van mijzelf en de geestelijke gezondheidszorg tussendoor ergens anders neuropsychologisch onderzoek aangevraagd).
Als je al gediagnosticeerd bent kan het zijn dat je een tweede diagnose moet aanvragen (simpel: second opinion), zoals je al zegt kan er heel veel anders zijn na 9 jaar.
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:17:38 #287
188877 Stupendous76
pi_57465309
quote:
Hmm, alleen de html-versie doet het nu. Maar dat volstaat natuurlijk ook

[ Bericht 14% gewijzigd door Stupendous76 op 18-03-2008 23:23:57 ]
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 18 maart 2008 @ 23:35:36 #288
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_57465776
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:17 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Hmm, alleen de html-versie doet het nu. Maar dat volstaat natuurlijk ook
Men... dit is zo herkenbaar...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_57465902
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 22:57 schreef Troel het volgende:
UHm, dit soort diagnoses in het basispakket? Als je een verwijzing van je huisarts naar psycholoog of psychiater krijgt in verband met autisme, krijg je geen cent van je verzekering, want autisme valt onder de AWBZ. Dit moet dus allemaal betaald wordt vanuit je persoonlijk budget.

De tests die afgenomen worden door de psychiater of een psycholoog kosten niets. De drie dagen dat ik testen heb gedaan werden gewoon vergoed vanuit het AWBZ en daar heb ik nooit een rekening van gezien.

Tenzij jij even wilt uitleggen wat jij onder een persoonlijk budget verstaat (geen PGB ofzo, want daar worden geen testen e.d. uit betaald (althans dat mag niet).
pi_57466040
quote:
Gewoon naar jouw psychiater gaan en uitleggen dat jij een second opinion wilt of gewoon een nieuwe test omdat jij dat wilt. Ongeacht wat meneer of mevrouw de psychiater wilt, ze moeten jouw wens respecteren en jou verwijzen naar de juiste persoon.
Al doen ze vaak zat moeilijk helaas.
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:17 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Wat Troel al zegt, aanmelden bij de huisarts die je door zou moeten verwijzen.
In mijn geval naar de geestelijke gezondheidszorg, die heeft het eerste deel gedaan en doorverwezen naar de Riagg (en op verzoek van mijzelf en de geestelijke gezondheidszorg tussendoor ergens anders neuropsychologisch onderzoek aangevraagd).
Als je al gediagnosticeerd bent kan het zijn dat je een tweede diagnose moet aanvragen (simpel: second opinion), zoals je al zegt kan er heel veel anders zijn na 9 jaar.
dat dus
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:49:54 #291
35189 Troel
scherp en bot
pi_57470540
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:41 schreef Juup© het volgende:

[..]

De tests die afgenomen worden door de psychiater of een psycholoog kosten niets. De drie dagen dat ik testen heb gedaan werden gewoon vergoed vanuit het AWBZ en daar heb ik nooit een rekening van gezien.

Tenzij jij even wilt uitleggen wat jij onder een persoonlijk budget verstaat (geen PGB ofzo, want daar worden geen testen e.d. uit betaald (althans dat mag niet).
Hmm, heb jij dan verder helemaal geen gesprekken rond die tests gehad?

(Ik kreeg het tenminste doodleuk niet vergoed van mijn verzekering, ondanks dat ik het hoogst mogelijke aanvullingspakket heb )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57470562
Maar ik heb geen psychiater.. jaren terug was er een kinderpsychiater die me tot mn 18e mocht begeleiden (van het Riagg uit) en hierna ging het bergop dus had ik er geen meer nodig. Heb er nog steeds geen nodig maar zou wel graag een nieuwe test willen..
pi_57470620
De nieuwe zorgverzekering en de geestelijke
gezondheidszorg (GGZ)

Wat verandert er op 1 januari 2007?
Dan verandert er iets in de wijze waarop uw zorg betaald wordt. Vanaf 1 januari 2007
wordt een deel van de GGZ door uw zorgverzekeraar betaald en niet meer door het
zorgkantoor (AWBZ). Daar kunt u dus mee te maken krijgen.

Wanneer is dat het geval?
Als u een behandeling krijgt en u bent niet opgenomen in een instelling voor GGZ.
Betaalt de AWBZ (het zorgkantoor) dat nu, dan doet uw zorgverzekeraar dat na 1 januari 2007.
[Als u een behandeling krijgt en u daarvoor wél verblijft in een instelling.
Of u krijgt een behandeling terwijl u gebruik maakt van beschermd wonen.
Nu betaalt de AWBZ (het zorgkantoor) deze kosten. Na 1 januari 2007 wordt de regel als volgt: de zorgverzekeraar betaalt de kosten voor het eerste jaar, pas na dat jaar zijn de kosten voor de AWBZ.
Krijgt u uitsluitend ondersteunende begeleiding dan verandert er niets. De AWBZ (het zorgkantoor) blijft uw kosten betalen. Het maakt daarbij geen verschil of u in een instelling verblijft, gebruik maakt van beschermd wonen, of thuis woont.
(postbus51.nl)
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_57471484
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:49 schreef Troel het volgende:

[..]

Hmm, heb jij dan verder helemaal geen gesprekken rond die tests gehad?

(Ik kreeg het tenminste doodleuk niet vergoed van mijn verzekering, ondanks dat ik het hoogst mogelijke aanvullingspakket heb )
Wazig. De enige gesprekken die ik gehad heb waren met mijn psychiater (1x) en met een deskundige op gebied van autisme (ook 1 maal) en drie maanden later zijn de tests begonnen.

Ik heb nooit ergens een rekening van gezien, en ik heb niet eens het hoogst mogelijke qua verzekering.

Echt vreemd allemaal die verschillen.,
pi_57471539
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:54 schreef Emel het volgende:
De nieuwe zorgverzekering en de geestelijke
gezondheidszorg (GGZ)

Wat verandert er op 1 januari 2007?
Dan verandert er iets in de wijze waarop uw zorg betaald wordt. Vanaf 1 januari 2007
wordt een deel van de GGZ door uw zorgverzekeraar betaald en niet meer door het
zorgkantoor (AWBZ). Daar kunt u dus mee te maken krijgen.

Wanneer is dat het geval?
Als u een behandeling krijgt en u bent niet opgenomen in een instelling voor GGZ.
Betaalt de AWBZ (het zorgkantoor) dat nu, dan doet uw zorgverzekeraar dat na 1 januari 2007.
[Als u een behandeling krijgt en u daarvoor wél verblijft in een instelling.
Of u krijgt een behandeling terwijl u gebruik maakt van beschermd wonen.
Nu betaalt de AWBZ (het zorgkantoor) deze kosten. Na 1 januari 2007 wordt de regel als volgt: de zorgverzekeraar betaalt de kosten voor het eerste jaar, pas na dat jaar zijn de kosten voor de AWBZ.
Krijgt u uitsluitend ondersteunende begeleiding dan verandert er niets. De AWBZ (het zorgkantoor) blijft uw kosten betalen. Het maakt daarbij geen verschil of u in een instelling verblijft, gebruik maakt van beschermd wonen, of thuis woont.
(postbus51.nl)
Blijkbaar heb ik OF geluk gehad, of het viel net binnen de AWBZ.

Eigenlijk is het sowieso vreemd, beide regelingen zijn er om hulp te krijgen maar je krijgt vaak wel met de papieren rompslomp te maken en dat is nou net waar veel mensen niet op zitten/liggen/staan (of wat dan ook) te wachten.
pi_57487632
Scheiding tussen PDD, en Asperger is ook wel erg klein.
Een algemeen verschil die je kan gebruiken is dat Aspergers een talenknobbel hebben en PDD'ers niet.
Lucidity4All
pi_57487862
Het heeft toch ook met IQ te maken?
  woensdag 19 maart 2008 @ 22:25:06 #299
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57488019
PDDs is een hoofdklasse waaronde autisme, asperger en PDD-NOS de subklasses zijn

verschil tussen asperger en autisme is dat in de laatste geen taalachterstand is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57488120
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:15 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Scheiding tussen PDD, en Asperger is ook wel erg klein.
Een algemeen verschil die je kan gebruiken is dat Aspergers een talenknobbel hebben en PDD'ers niet.
Zelf merk ik ook wel dat Aspergers meer in het normale sociale leven mengen met hun intelligentie, en dat PDD'rs iets vreemder overkomen op mensen. Agressiever, aparter.
We'll keep on whispering our mantras.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')