Alle autisten hebben een afwijking in de hersenen.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:47 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat alle mensen met asperger uiteindelijk best normaal eindigen, maar dat de mensen met asperger vaak het normaalst overkomen, omdat ze dat meestal ook best zijn. Alleen zijn ze geboren met een 'afwijking' in de hersenen.
Leuk dat je asperger als de toffe en begaafde autisme rekent, alleen omdat je het zelf hebt. Heb je toevallig zelfmedelij?quote:Op maandag 2 juli 2007 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik mocht toch echt een half jaar lang onderzoekjes maken en vragen beantwoorden voor ik de diagnose kreeg. Dan denkt een of andere Japie wel even te vertellen dat Einstein of Da Vinci () Asperger was? Grapjassen
.
Ik ben ook linkshandig.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:47 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Wat we dan wel weer weten is dat ze allebei linkshandig waren, net zoals ik![]()
Althans, Da Vinci was linkshandig, van Einstein weet ik het niet helemaal zeker meer....
Jij denkt dat ik hierop ga happen? Je bent niet goed wijs.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:50 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Leuk dat je asperger als de toffe en begaafde autisme rekent, alleen omdat je het zelf hebt. Heb je toevallig zelfmedelij?
Ik ben niet likshandigquote:Op maandag 2 juli 2007 15:50 schreef archgallo het volgende:
[..]
Ik ben ook linkshandig.
Maar ik ben niet tof.Mag ik nou geen Asperger meer hebben?
Natuurlijk ben je tofquote:Op maandag 2 juli 2007 15:50 schreef archgallo het volgende:
[..]
Ik ben ook linkshandig.
Maar ik ben niet tof.Mag ik nou geen Asperger meer hebben?
Maar ben je wel tof?quote:Op maandag 2 juli 2007 15:52 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik ben niet likshandig
Dus ik zal ook wel geen Aspergertje zijn.![]()
Waarschijnlijk hebben ze je bij die cognitieve gedragstherapie van je toch de verkeerde dingen geleerd.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:52 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik hierop ga happen? Je bent niet goed wijs.
Nah ik ben gewoon een saaie nerd.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:54 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je tofEn je mag van mij altijd Asperger hebben
![]()
Nerds kunnen ook heel tof zijnquote:Op maandag 2 juli 2007 15:55 schreef archgallo het volgende:
[..]
Nah ik ben gewoon een saaie nerd.Ik ben niet tof genoeg voor Asperger.
Hehe, dat heb ik ook een tijd lang gedacht maar ik ben er toch op terug gekomen. Toen ik een jaar of 21 was dacht ik mezelf wel uitgevogeld te hebben en dacht ik dat mensen het niet merkten, nu 3 jaartjes ouder en wijzer weet ik toch wat meer. Het kan heel subtiel zijn maar als je goed weet waar je op moet letten pik je ons er zo uit; een asperger die sociaal vaardig is zal altijd een zeer onstructureerd persoon blijven (zelfs als ie dingen systematisch aanpakt)quote:Op maandag 2 juli 2007 14:52 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Het is voor altijd, want het is gewoon een andere connectie in je hersenen, maar je hoeft niet voor altijd een asperger mens te zijn. Asperger is de lerende-autisme dus een contactgestoord persoon (voorbeeld) kan na verloop van tijd precies leren hoe hij zich als een normaal persoon kan gedragen en dan heb je nog wel asperger, maar je blijft niet hetzelfde. Mensen met asperger-autisme zijn ook het meest succesvol; kijk maar naar Leonardo Davinci, Albert Einstein en Bill Gates.
Tijd om het te verbeteren dan, merci. Ik zie nu dat ik mantra's op de Nederlandse manier heb geschrevenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:40 schreef archgallo het volgende:
NiteSpeed er staat een apostrof te veel in je sig.
Hehe, ik heb het juist vaak andersom. Ik studeer Engels en erger me vaak aan die apostrof, terwijl het in het Nederlands natuurlijk zo hoort.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:43 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Tijd om het te verbeteren dan, merci. Ik zie nu dat ik mantra's op de Nederlandse manier heb geschreven.
1. Je huisarts een briefje laten schrijven voor een doorverwijzing, mag hij je niet weigeren trouwens.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:08 schreef klc12 het volgende:
Ik weet voor 95% zeker dat ik syndroom van Asperger hebt, ik wil het ook diagnostiseren.
alleen, ik ben bang dat mijn huisarts mij niet serieus neemt. Ik heb namelijk 3 huisartsen en de ene zei dat ik naar de andere moest gaan omdat die andere mij beter kende... moet ik gewoon gaan en schijt hebben?
precies, dat probeerde ik dus ook te zeggenquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Nou, een van de kenmerken van Asperger is toch wel een enorm kille blik op de wereld, je gebrek aan empathie lijkt me alleen maar een mooie eigenschap als je hard in zaken wilt zijn.!
Mwah, ik hoef tegenwoordig niet meer vanuit trucjes te handelen hoor, ik weet tegenwoordig gewoon hoe ik in elkaar steek en wat dat inhoudt. Het is voor mij ook geen lijdensweg meer, dat was het wel.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:35 schreef NiteSpeed het volgende:
Je leert trucjes aan, maar je blijft een persoon met veel lijdensdruk en je blijft problemen ervaren, hoe subtiel je het ook voor de buitenwereld aanpakt.
Werkt dit ook met witwassen van geld?quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:43 schreef NiteSpeed het volgende:
http://www.nu.nl/news/1139796/15/Zaak-S%E9v%E8ke_stilgelegd.html![]()
Allemaal onthouden jongens, dankzij Asperger kan je vrijwel ongestraft zware misdaden plegen.
Nou daar heb ik niet bepaald last van..., ik ken wel mensen waarvan ik 99,9% zeker weet dat ze ook Asperger hebben en het verschilt. De ene is wel bezig met de wereld om zich heen (op een soms wat overdreven manier), de ander niet.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:17 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Maar waarom is dat dan een lijdensweg als ik vragen mag?, 't is nou niet echt dat andere mensen jou iets konden schelen, tenminste da's mijn geval...
Ja ik hoorde het op de radio, belachelijk!quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:43 schreef NiteSpeed het volgende:
Allemaal onthouden jongens, dankzij Asperger kan je vrijwel ongestraft zware misdaden plegen.
Jeuh!quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:43 schreef NiteSpeed het volgende:
Bweeh, ik heb de afgelopen jaren redelijk wat vriendschappelijke relaties versleten en heb vooral moeite met het onderhoud d'rinquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:08 schreef BreakSpear het volgende:
Hebben jullie trouwens moeite met het onderhouden van relaties? Daarme bedoel ik niet niet alleen de vrienschappelijke of familiale relaties, maar ook de amoureuze relaties.
En hoe doen jullie het op de arbeidsmarkt?
Ik kom verlegen en timide over. Schijnt goed te werken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:08 schreef BreakSpear het volgende:
Hebben jullie trouwens moeite met het onderhouden van relaties? Daarme bedoel ik niet niet alleen de vriendschappelijke of familiale relaties, maar ook de amoureuze relaties.
Gewoon goed, geen problemen mee.quote:En hoe doen jullie het op de arbeidsmarkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |