abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 juni 2007 @ 16:42:52 #151
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50790627
Emoties tonen is ook niet mijn sterkste kant

Als ik me depressief voel en het niet zie zitten dan heb ik nog steeds een gezicht alsof het iedere dag feest is. Depressies gehad en dan zeggen mensen dat je er zo gezond uitziet en begrijpen ze het niet.

Ook praten over depressieve gevoelens kan ik niet goed, het enige dat eruit komt dat is dat ik me niet lekker voel. Opschrijven lukt dan wel beter maar dat is dan niet zo direct als praten.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 24 juni 2007 @ 17:31:02 #152
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50792074
Heb zelf ook last van PDD-NOS. Heb het vaak moeilijk gehad, een andere keer weer minder moeilijk. Ook licht suicidale neigingen, maar nu gaat het weer beter. Maar m'n grootste probleem blijft het contact hebben met anderen en me fatsoenlijk uitdrukken tegenover anderen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50793465
''Ik zie ik zie wat jij niet ziet'' !
en de kleur is blauw!

-dus?..
nu moet jij kijken of je het zelfde als mij ziet !
-maar je zegt net dat ik het niet kan zien ..
...

Lucidity4All
  maandag 25 juni 2007 @ 11:32:34 #154
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50814528
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:23 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
en de kleur is blauw!

-dus?..
...

Die mensen heb je er ook tussen zitten, die alles heel letterlijk nemen ja. Ik merk wel dat ik als mede-autist meer begrip heb voor die mensen dan de meeste anderen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50825252
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:23 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
en de kleur is blauw!

-dus?..
...

Dat zei hij helemaal niet, hij zei alleen dat jij het niet ziet...
  maandag 25 juni 2007 @ 18:38:19 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_50829215
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 16:45 schreef Blivox het volgende:
En om zelf ook even te beginnen. Ik ben sinds een paar maanden nu Asperger gediagnoseerd, en krijg nog steeds psycho-educatie en ben (twee)wekelijks bij het autismeteam te vinden. Het rare is dat ik nooit serieus heb verwacht autistisch te zijn, omdat ik door een hogere intelligentie al mijn gebreken camoufleer. Daardoor is het voor anderen ook moeilijk te begrijpen dat ik het met sommige dingen moeilijk heb, zelfs voor mijzelf is het moeilijk te begrijpen.
Deels herkenbaar, alleen ben ik al tijden geleden gediagnosticeerd met PDD-NOS. Echter, ik weet niet of dit de juiste diagnose is. Zowel huisarts als MEE, als de door mij aangeschreven psychiaters/psychologen doen alsof hun neus bloed, dus ik heb nog niemand gevonden die opnieuw het testtraject met me in wil
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50838775
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:38 schreef woutabest het volgende:

[..]

Dat zei hij helemaal niet, hij zei alleen dat jij het niet ziet...
ahh!!

Maar dat moet ik dus weten op dat moment .
Lucidity4All
pi_50839090
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:34 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:

[..]

ahh!!

Maar dat moet ik dus weten op dat moment .
Dan zeg je:

DE LUCHT! Whahaha gepwnt!
pi_50840081
Lucidity4All
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:51:13 #160
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_50859009
Mijn psycholoog is nu aangekomen bij autisme/asperger omdat de dingen die hij probeerde die bij ADD/ADHD wel effect zouden hebben bij mij niks doen.
Verder verkapte tvp, want zit op m'n werk (ja, concentreren is moeilijk).
pi_50862181
Hee, een autismetopic.
Grappig om al die herkenbare dingen te lezen.

Ben zelf licht autistisch.
Officieel zit ik in het hokje 'aan autisme verwante stoornis'

verder tvp.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_50980660
TVP

Ik ben nooit officieel gediagnosticeerd. Ik ben nooit bij een psycholoog of iets dergelijks geweest. Maar ik vermoed dat ik veel verwantschap vertoon met een lichte vorm, zoals PDD-NOS.

Met de tekortkomingen die ik heb kan ik overigens goed leven. Ik heb voor mijzelf aangeleerd hoe ik in bepaalde situaties moet handelen. Dat is overigens wel vermoeiend. Zo draai ik in mijn hoofd altijd een soort van instructieboekje af van wat doe zeggen als men dit of dat zegt, hoe te reageren, hoe mee te leven enzovoort. Bij mij komt een respons nooit van nature, maar ik reageer op iets zoals ik heb geleerd hoe je op bepaalde zaken wordt verwacht te reageren.

[ Bericht 54% gewijzigd door floris.exe op 29-06-2007 19:54:16 ]
  vrijdag 29 juni 2007 @ 20:04:01 #163
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_50981327
Ik ben niet officieel autistisch, maar vertoon wel enige kenmerken ervan.

- Kan maar 1 ding tegelijk doen
- Ik vind het moeilijk om geluiden te filteren (hoor alles door elkaar, ben auditief snel afgeleid)
- Ben niet zo'n fan van veranderingen, doe dingen graag volgens een vast patroon
- Was niet zo'n held op sociaal gebied, hoewel dit beter is geworden (kan beter mijn emoties tonen en zeggen wat ik van dingen vind en wat ik wil etc)
- Was gefascineerd door getallen op school (dat pi 3.1415926535 is, 1 euro 2.20371 gulden is.. dat soort dingen weet ik uit mijn hoofd)

Anyway, heb er verder geen last van Behalve dan met bellen dan.. dat vind ik soms erg vervelend, omdat ik mensen niet kan horen als er andere geluiden om mij heen zijn. Als iemand tegenover mij aan het praten is, heb ik dus geen idee meer wat degene aan de telefoon zegt.

Here comes the bad rain..
pi_50981403
Lethalis, ik zelf kan ook absoluut niet bellen waar mensen bij zijn. Ik hoor dan letterlijk niet meer wat degene aan de andere kant van de lijn zegt. Ik heb daar veel minder moeite mee, wanneer ik met iemand praat in een drukke omgeving. Het heeft dus niet zozeer met de drukte te maken, maar kennelijk met het medium. Bijzonder .
  vrijdag 29 juni 2007 @ 20:22:57 #165
32599 Lethalis
Keep the soul!
pi_50982038
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 20:06 schreef floris.exe het volgende:
Lethalis, ik zelf kan ook absoluut niet bellen waar mensen bij zijn. Ik hoor dan letterlijk niet meer wat degene aan de andere kant van de lijn zegt. Ik heb daar veel minder moeite mee, wanneer ik met iemand praat in een drukke omgeving. Het heeft dus niet zozeer met de drukte te maken, maar kennelijk met het medium. Bijzonder .
Nou ja, ik heb ook wel meer problemen met geluiden.

In een drukke kroeg heb ik de neiging alle gesprekken te horen en heb ik dus moeite mij op 1 iemand te concentreren. Met als gevolg dat ze alles moeten herhalen of heel hard tegen mij moeten praten

Ik hoor ook zachte geluiden. Op kantoor hoor ik waar mensen het over hebben al zitten ze aan de andere kant van het kantoor. Daar wordt ook wel eens een grap mee uitgehaald.. midden in een gesprek mijn naam noemen en dan kijk ik op Mensen snappen echt niet dat ik zoiets hoor
Here comes the bad rain..
  vrijdag 29 juni 2007 @ 20:28:59 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50982219
Alle punten van Lethalis zijn voor mij dus ook erg herkenbaar. Het is wel grappig om zoveel triviale dingen te weten, dat dan weer wel .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_50985683
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 20:04 schreef Lethalis het volgende:
Ik ben niet officieel autistisch, maar vertoon wel enige kenmerken ervan.

- Kan maar 1 ding tegelijk doen
- Ik vind het moeilijk om geluiden te filteren (hoor alles door elkaar, ben auditief snel afgeleid)
- Ben niet zo'n fan van veranderingen, doe dingen graag volgens een vast patroon
- Was niet zo'n held op sociaal gebied, hoewel dit beter is geworden (kan beter mijn emoties tonen en zeggen wat ik van dingen vind en wat ik wil etc)
- Was gefascineerd door getallen op school (dat pi 3.1415926535 is, 1 euro 2.20371 gulden is.. dat soort dingen weet ik uit mijn hoofd)

Anyway, heb er verder geen last van Behalve dan met bellen dan.. dat vind ik soms erg vervelend, omdat ik mensen niet kan horen als er andere geluiden om mij heen zijn. Als iemand tegenover mij aan het praten is, heb ik dus geen idee meer wat degene aan de telefoon zegt.

Dan heb ik er nog eentje gevonden in je reactie. Je post heeft totaal geen spelfouten, en het is duidelijk te zien dat je al je woorden zorgvuldig afweegt. Je controleert minstens twee keer op spel- en stijlfouten. Het mijden van het woordje 'ik' is ook opvallend.
Nu klink ik wel als een of andere psych, maar ik herken mijzelf behoorlijk in jouw beschrijvingen.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_50986529
Ik heb juist het tegen over gestelde, ik hoef me niet ergens op te concentreren en neem het toch wel in me op .

Zo was ik tv kijken enne vriendin zo van: HEY LUISTER JIJ WEL NAAR ME??! !...
En ik herhaal alles wat ze heeft gezegd .
Dat was mij ook duidelijk gemaakt door Riagg, dat zulke asocialiteit een kenmerk was .

Verder weet ik niet zo veel van aandachtsvestiging(is dit een woord lol? ) af.
Lucidity4All
  zaterdag 30 juni 2007 @ 07:49:22 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_50993616
Concentreren op telefoongesprekken is inderdaad erg moeilijk. Concentreren op leerwerk is een crime. Boeken lezen is echter geen probleem. Ik kruip helemaal in een boek en zie me er maar eens uit te krijgen
Maar ga met me naar het cafe en ik kan je alles vertellen over alle mensen die om ons heen zaten te praten, want dat weet ik achteraf allemaal te vertellen, zonder me ervoor in te spannen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_51037266
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:10 schreef hollander1985 het volgende:
ik weet ook pas van af mijn vijftiende ofzo dat ik pdd-nos (gelukkig een heel milde vorm) ben vroeger ook vaak naar riagg geweest en telkens zei de 1 dat ik het wel had maar anderen vonden dat het niet zo was en zo doende had het geen dat ik had en nu nog steeds heb tot mijn vijftiende geen naam. maar nu gelukkig wel. ik probeer er wel voor te zorgen dat het niet mijn leven beheerst maar soms doet het dat toch wel. maar dan probeer ik mij er toch weer over heen te zetten.

even een andere vraag wie heeft ook autisme en is ook gelovig en hoe gaan jullie daar mee om?

ik hoop dat het duidelijk is.
Ben jij mij Ben alleen niet gelovig.

Ik baal van mezelf Ik baal dat ik niet met verandering kan omgaan en zo fucking veel structuur nodig heb, heb ik dat niet is mijn leven echt zinloos en krijg ik echt depressieve gevoelens
  zondag 1 juli 2007 @ 20:45:41 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_51037555
Ik heb niet zover teruggelezen, maar ik ben wel gelovig

Ik weet niet hoe daar anders mee om te gaan is dan een normaal persoon, dus ik snap niet precies wat de vraag is en of ik hem misschien verkeerd opvat?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_51039585
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:45 schreef Troel het volgende:
Ik heb niet zover teruggelezen, maar ik ben wel gelovig

Ik weet niet hoe daar anders mee om te gaan is dan een normaal persoon, dus ik snap niet precies wat de vraag is en of ik hem misschien verkeerd opvat?
Ik denk dat heaven7 zich heel erg herkent in de post van hollander1985, behalve dat die laatstgenoemde dan gelovig is.
  maandag 2 juli 2007 @ 07:39:41 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_51048952
quote:
Op zondag 1 juli 2007 21:42 schreef archgallo het volgende:

[..]

Ik denk dat heaven7 zich heel erg herkent in de post van hollander1985, behalve dat die laatstgenoemde dan gelovig is.
Ja, dat snap ik, maar hollander1985 vraagt daarover en ik ben bang dat ik die vraag niet helemaal snap of dat ik er geen problemen mee heb ofzo

Deze vraag dus:

even een andere vraag wie heeft ook autisme en is ook gelovig en hoe gaan jullie daar mee om?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_51048976
Ik denk dat ALS je zonodig autisme moet hebben ( ) Je het best voor Asperger kunt gaan, alleen al omdat je dan niet voor altijd bent toegeleverd aan hoe je bent, maar je hebt natuurlijk ook hele erge vormen van asperger.
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
  maandag 2 juli 2007 @ 07:47:37 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_51048991
quote:
Op maandag 2 juli 2007 07:45 schreef The_Forcer het volgende:
Ik denk dat ALS je zonodig autisme moet hebben ( ) Je het best voor Asperger kunt gaan, alleen al omdat je dan niet voor altijd bent toegeleverd aan hoe je bent, maar je hebt natuurlijk ook hele erge vormen van asperger.
Asperger is niet voor altijd? Huh? Of snap ik het verkeerd?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_51049607
quote:
Omg
pi_51049679
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:03 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Omg
Mijn idee ook
  maandag 2 juli 2007 @ 10:29:01 #178
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51051043
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:10 schreef Juup© het volgende:

[..]

Mijn idee ook
Verrek, ik ben het eens.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51052697
quote:
Op maandag 2 juli 2007 07:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik, maar hollander1985 vraagt daarover en ik ben bang dat ik die vraag niet helemaal snap of dat ik er geen problemen mee heb ofzo

Deze vraag dus:

Okay, dan had ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat je niet begreep wat heaven7 zei.
quote:
Eh, 1) je kan niet "kiezen" welke vorm van autisme je hebt. 2) Asperger heb je voor altijd.
pi_51053638
Gaat weer is nergens over
Lucidity4All
  maandag 2 juli 2007 @ 12:41:32 #181
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51054703
Volgens mij bedoelde The_Forcer het hypothetisch, dat je zou kunnen kiezen welke vorm van autisme je zou 'moeten' hebben .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_51055381
De manier waarop ik het zie is dat Asperger voor hoger begaafde toffe mensen is, PDD-NOS voor minder bedeelde gedragsstoornis klantjes, klassiek autisme voor arme mensen die een heel moeilijk leven krijgen en RETT weet ik eigenlijk niets van af.
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:07:59 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_51055427
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:06 schreef NiteSpeed het volgende:
De manier waarop ik het zie is dat Asperger voor hoger begaafde toffe mensen is, PDD-NOS voor minder bedeelde gedragsstoornis klantjes, klassiek autisme voor arme mensen die een heel moeilijk leven krijgen en RETT weet ik eigenlijk niets van af.
Helaas gaat dat dus niet helemaal op. PDD-NOS kan ook bij een IQ van boven de 140
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_51055491
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Helaas gaat dat dus niet helemaal op. PDD-NOS kan ook bij een IQ van boven de 140
Maar het blijven mensen met een gedragsstoornis met bijverschijnselen vaak, en dat is het belangrijkste.
pi_51055507
En als ik het fout heb met mijn categorietjes, of iemand beledig, jammer dan . Ik deel mensen in hokjes in om het overzicht te houden .
  maandag 2 juli 2007 @ 13:12:30 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_51055554
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:10 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Maar het blijven mensen met een gedragsstoornis met bijverschijnselen vaak, en dat is het belangrijkste.
Ja, maar ze kunnen dus hoogbegaafd zijn. Dus je zou kunnen zeggen dat toffe mensen Asperger hebben, en al dan niet hoogbegaafde mensen met ......

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_51056268
Mijn ouders zijn een keer naar een ouderavond geweest voor ouders van kinderen met PDD-NOS (toen ik nog de diagnose PDD-NOS had, later werd dat Asperger) en ik was het enige kind (jong-volwassene) met een "normale" intelligentie. Ik denk dat "lager" begaafdheid (volgens mij is dat geen woord, haha) vaker voorkomt bij PDD-NOS maar het is zeker geen diagnose criterium. Hoogbegaafdheid zal zeker wel voorkomen.
pi_51059033
quote:
Op maandag 2 juli 2007 07:47 schreef Troel het volgende:

[..]

Asperger is niet voor altijd? Huh? Of snap ik het verkeerd?
Het is voor altijd, want het is gewoon een andere connectie in je hersenen, maar je hoeft niet voor altijd een asperger mens te zijn. Asperger is de lerende-autisme dus een contactgestoord persoon (voorbeeld) kan na verloop van tijd precies leren hoe hij zich als een normaal persoon kan gedragen en dan heb je nog wel asperger, maar je blijft niet hetzelfde. Mensen met asperger-autisme zijn ook het meest succesvol; kijk maar naar Leonardo Davinci, Albert Einstein en Bill Gates.
pi_51060447
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:52 schreef The_Forcer het volgende:
Mensen met asperger-autisme zijn ook het meest succesvol; kijk maar naar Leonardo Davinci, Albert Einstein en Bill Gates.
Toch knap dat de huis-tuin-en-keuken dokter vanachter zijn PC op wikipedia een diagnose kan stellen voor personen die je nog nooit ontmoet hebt of personen die al jarenlang dood zijn. En dat terwijl Asperger pas sinds 10 jaar echt bekend is.
  maandag 2 juli 2007 @ 15:36:31 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_51060520
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:52 schreef The_Forcer het volgende:

[..]

Het is voor altijd, want het is gewoon een andere connectie in je hersenen, maar je hoeft niet voor altijd een asperger mens te zijn. Asperger is de lerende-autisme dus een contactgestoord persoon (voorbeeld) kan na verloop van tijd precies leren hoe hij zich als een normaal persoon kan gedragen en dan heb je nog wel asperger, maar je blijft niet hetzelfde. Mensen met asperger-autisme zijn ook het meest succesvol; kijk maar naar Leonardo Davinci, Albert Einstein en Bill Gates.
Alsof je alleen als Asperger dingen kunt leren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_51060603
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:33 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Toch knap dat de huis-tuin-en-keuken dokter vanachter zijn PC op wikipedia een diagnose kan stellen voor personen die je nog nooit ontmoet hebt of personen die al jarenlang dood zijn. En dat terwijl Asperger pas sinds 10 jaar echt bekend is.
Huis-tuin-en-keuken dokter hoezo? Ik heb een goede vriend die asperger heeft, en die diagnoses zijn niet door mij gesteld, die zijn gewoon algemeen bekend. En inderdaad, wikipedia zegt het ook. Maar het feit dat jij weet dat het op wikipedia staat betekent ook dat je er zelf hebt gekeken en toch minder verstand van die 'toffe' vorm van autisme hebt dan je iedereen doet geloven.
pi_51060632
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:06 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik vind je formulering een beetje raar. Het is 'voor' hoger begaafde toffe mensen..? Dus hoger begaafde toffe mensen moeten vooral maar eens aan de Asperger, want dat past bij ze?

Je kunt beter zeggen dat mensen met Asperger vaak hoger begaafde toffe mensen zijn. Ik doe er geen uitspraak over of ik het daar mee eens ben, maar zo klopt de formulering beter in ieder geval
pi_51060701
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:38 schreef The_Forcer het volgende:

[..]

Huis-tuin-en-keuken dokter hoezo? Ik heb een goede vriend die asperger heeft, en die diagnoses zijn niet door mij gesteld, die zijn gewoon algemeen bekend. En inderdaad, wikipedia zegt het ook. Maar het feit dat jij weet dat het op wikipedia staat betekent ook dat je er zelf hebt gekeken.
'algemeen bekend', het zijn de de hardop gezegde vermoedens van enkele wetenschappers die ermee bezig zijn, maar dat maakt het nog geen feit, laat staan een algemeen bekend feit dat zij Asperger hadden.
pi_51060764
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Alsof je alleen als Asperger dingen kunt leren
En alsof alle mensen met het Asperger syndroom daadwerkelijk leren.

Nou is het maar fictie, maar de hoofdpersoon in The Curious Incident of the Dog in the Night-Time lijkt met zijn 15 jaar en Asperger echt geen spatje wijzer te zijn geworden. Toen ik 15 was, gedroeg ik me een stuk aangepaster...
pi_51060797
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:41 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

'algemeen bekend', het zijn de de hardop gezegde vermoedens van enkele wetenschappers die ermee bezig zijn, maar dat maakt het nog geen feit, laat staan een algemeen bekend feit dat zij Asperger hadden.
Van Bill Gates is het bewezen, en van die andere twee is het door professionals gezegd dat ze dat waarschijnlijk hadden, en als je een beetje in de biografie van diegene graaft kom je het al eigenlijk best snel tegen.
pi_51060821
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:38 schreef The_Forcer het volgende:

[..]

Huis-tuin-en-keuken dokter hoezo? Ik heb een goede vriend die asperger heeft, en die diagnoses zijn niet door mij gesteld, die zijn gewoon algemeen bekend.
Van die vriend van je? Leuk, maar dat zegt natuurlijk niets over Albert fucking Einstein die geboren is in een tijd waarin Asperger nog volkomen onbekend was.
quote:
En inderdaad, wikipedia zegt het ook. Maar het feit dat jij weet dat het op wikipedia staat betekent ook dat je er zelf hebt gekeken.
En wikipedia (engels) trekt gelukkig ook zijn twijfels erbij. Welke debiel plakt er nou een labeltje op een historisch groot figuur zonder grondig onderzoek verricht te kunnen hebben. Ik mocht toch echt een half jaar lang onderzoekjes maken en vragen beantwoorden voor ik de diagnose kreeg. Dan denkt een of andere Japie wel even te vertellen dat Einstein of Da Vinci ( ) Asperger was? Grapjassen .
pi_51060827
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:44 schreef The_Forcer het volgende:
Van Bill Gates is het bewezen
Dat wist ik niet. Heb je een bron toevallig; ik ben wel benieuwd
quote:
en van die andere twee is het door professionals gezegd dat ze dat waarschijnlijk hadden, en als je een beetje in de biografie van diegene graaft kom je het al eigenlijk best snel tegen.
Aha.
pi_51060864
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:43 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

En alsof alle mensen met het Asperger syndroom daadwerkelijk leren.

Nou is het maar fictie, maar de hoofdpersoon in The Curious Incident of the Dog in the Night-Time lijkt met zijn 15 jaar en Asperger echt geen spatje wijzer te zijn geworden. Toen ik 15 was, gedroeg ik me een stuk aangepaster...
Ik heb niet gezegd dat alle mensen met asperger uiteindelijk best normaal eindigen, maar dat de mensen met asperger vaak het normaalst overkomen, omdat ze dat meestal ook best zijn. Alleen zijn ze geboren met een 'afwijking' in de hersenen.
pi_51060890
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Dan denkt een of andere Japie wel even te vertellen dat Einstein of Da Vinci ( ) Asperger was? Grapjassen .
Wat we dan wel weer weten is dat ze allebei linkshandig waren, net zoals ik

Althans, Da Vinci was linkshandig, van Einstein weet ik het niet helemaal zeker meer....
pi_51060892
En nee, Bill gates is absoluut niet bewezen. Dat een stelletje mensen nou roept dat hij Asperger-kenmerken heeft betekent neit dat het zo is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')