Die mensen heb je er ook tussen zitten, die alles heel letterlijk nemen ja. Ik merk wel dat ik als mede-autist meer begrip heb voor die mensen dan de meeste anderen.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:23 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
''Ik zie ik zie wat jij niet ziet'' !
en de kleur is blauw!![]()
![]()
-dus?..![]()
nu moet jij kijken of je het zelfde als mij ziet!
-maar je zegt net dat ik het niet kan zien..
...
![]()
![]()
Dat zei hij helemaal niet, hij zei alleen dat jij het niet ziet...quote:Op zondag 24 juni 2007 18:23 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
''Ik zie ik zie wat jij niet ziet'' !
en de kleur is blauw!![]()
![]()
-dus?..![]()
nu moet jij kijken of je het zelfde als mij ziet!
-maar je zegt net dat ik het niet kan zien..
...
![]()
![]()
Deels herkenbaar, alleen ben ik al tijden geleden gediagnosticeerd met PDD-NOS. Echter, ik weet niet of dit de juiste diagnose is. Zowel huisarts als MEE, als de door mij aangeschreven psychiaters/psychologen doen alsof hun neus bloed, dus ik heb nog niemand gevonden die opnieuw het testtraject met me in wilquote:Op vrijdag 11 mei 2007 16:45 schreef Blivox het volgende:
En om zelf ook even te beginnen. Ik ben sinds een paar maanden nu Asperger gediagnoseerd, en krijg nog steeds psycho-educatie en ben (twee)wekelijks bij het autismeteam te vinden. Het rare is dat ik nooit serieus heb verwacht autistisch te zijn, omdat ik door een hogere intelligentie al mijn gebreken camoufleer. Daardoor is het voor anderen ook moeilijk te begrijpen dat ik het met sommige dingen moeilijk heb, zelfs voor mijzelf is het moeilijk te begrijpen.
ahh!!quote:Op maandag 25 juni 2007 16:38 schreef woutabest het volgende:
[..]
Dat zei hij helemaal niet, hij zei alleen dat jij het niet ziet...![]()
Dan zeg je:quote:Op maandag 25 juni 2007 22:34 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
ahh!!![]()
![]()
Maar dat moet ik dus weten op dat moment.
![]()
![]()
Nou ja, ik heb ook wel meer problemen met geluiden.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:06 schreef floris.exe het volgende:
Lethalis, ik zelf kan ook absoluut niet bellen waar mensen bij zijn. Ik hoor dan letterlijk niet meer wat degene aan de andere kant van de lijn zegt. Ik heb daar veel minder moeite mee, wanneer ik met iemand praat in een drukke omgeving. Het heeft dus niet zozeer met de drukte te maken, maar kennelijk met het medium. Bijzonder.
Dan heb ik er nog eentje gevonden in je reactie. Je post heeft totaal geen spelfouten, en het is duidelijk te zien dat je al je woorden zorgvuldig afweegt. Je controleert minstens twee keer op spel- en stijlfouten. Het mijden van het woordje 'ik' is ook opvallend.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:04 schreef Lethalis het volgende:
Ik ben niet officieel autistisch, maar vertoon wel enige kenmerken ervan.
- Kan maar 1 ding tegelijk doen
- Ik vind het moeilijk om geluiden te filteren (hoor alles door elkaar, ben auditief snel afgeleid)
- Ben niet zo'n fan van veranderingen, doe dingen graag volgens een vast patroon
- Was niet zo'n held op sociaal gebied, hoewel dit beter is geworden (kan beter mijn emoties tonen en zeggen wat ik van dingen vind en wat ik wil etc)
- Was gefascineerd door getallen op school (dat pi 3.1415926535 is, 1 euro 2.20371 gulden is.. dat soort dingen weet ik uit mijn hoofd)
Anyway, heb er verder geen last vanBehalve dan met bellen dan.. dat vind ik soms erg vervelend, omdat ik mensen niet kan horen als er andere geluiden om mij heen zijn. Als iemand tegenover mij aan het praten is, heb ik dus geen idee meer wat degene aan de telefoon zegt.
Ben jij mijquote:Op maandag 14 mei 2007 13:10 schreef hollander1985 het volgende:
ik weet ook pas van af mijn vijftiende ofzo dat ik pdd-nos (gelukkig een heel milde vorm) ben vroeger ook vaak naar riagg geweest en telkens zei de 1 dat ik het wel had maar anderen vonden dat het niet zo was en zo doende had het geen dat ik had en nu nog steeds heb tot mijn vijftiende geen naam. maar nu gelukkig wel. ik probeer er wel voor te zorgen dat het niet mijn leven beheerst maar soms doet het dat toch wel. maar dan probeer ik mij er toch weer over heen te zetten.
even een andere vraag wie heeft ook autisme en is ook gelovig en hoe gaan jullie daar mee om?
ik hoop dat het duidelijk is.
Ik denk dat heaven7 zich heel erg herkent in de post van hollander1985, behalve dat die laatstgenoemde dan gelovig is.quote:Op zondag 1 juli 2007 20:45 schreef Troel het volgende:
Ik heb niet zover teruggelezen, maar ik ben wel gelovig
Ik weet niet hoe daar anders mee om te gaan is dan een normaal persoon, dus ik snap niet precies wat de vraag is en of ik hem misschien verkeerd opvat?
Ja, dat snap ik, maar hollander1985 vraagt daarover en ik ben bang dat ik die vraag niet helemaal snap of dat ik er geen problemen mee heb ofzoquote:Op zondag 1 juli 2007 21:42 schreef archgallo het volgende:
[..]
Ik denk dat heaven7 zich heel erg herkent in de post van hollander1985, behalve dat die laatstgenoemde dan gelovig is.
Asperger is niet voor altijd? Huh? Of snap ik het verkeerd?quote:Op maandag 2 juli 2007 07:45 schreef The_Forcer het volgende:
Ik denk dat ALS je zonodig autisme moet hebben () Je het best voor Asperger kunt gaan, alleen al omdat je dan niet voor altijd bent toegeleverd aan hoe je bent, maar je hebt natuurlijk ook hele erge vormen van asperger.
Omgquote:Op maandag 2 juli 2007 07:45 schreef The_Forcer het volgende:
Ik denk dat ALS je zonodig autisme moet hebben () Je het best voor Asperger kunt gaan, alleen al omdat je dan niet voor altijd bent toegeleverd aan hoe je bent, maar je hebt natuurlijk ook hele erge vormen van asperger.
Verrek, ik ben het eens.quote:
Okay, dan had ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat je niet begreep wat heaven7 zei.quote:Op maandag 2 juli 2007 07:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar hollander1985 vraagt daarover en ik ben bang dat ik die vraag niet helemaal snap of dat ik er geen problemen mee heb ofzo
Deze vraag dus:
even een andere vraag wie heeft ook autisme en is ook gelovig en hoe gaan jullie daar mee om?
Eh, 1) je kan niet "kiezen" welke vorm van autisme je hebt. 2) Asperger heb je voor altijd.quote:Op maandag 2 juli 2007 07:45 schreef The_Forcer het volgende:
Helaas gaat dat dus niet helemaal op. PDD-NOS kan ook bij een IQ van boven de 140quote:Op maandag 2 juli 2007 13:06 schreef NiteSpeed het volgende:
De manier waarop ik het zie is dat Asperger voor hoger begaafde toffe mensen is, PDD-NOS voor minder bedeelde gedragsstoornis klantjes, klassiek autisme voor arme mensen die een heel moeilijk leven krijgen en RETT weet ik eigenlijk niets van af.
Maar het blijven mensen met een gedragsstoornis met bijverschijnselen vaak, en dat is het belangrijkste.quote:Op maandag 2 juli 2007 13:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Helaas gaat dat dus niet helemaal op. PDD-NOS kan ook bij een IQ van boven de 140
Ja, maar ze kunnen dus hoogbegaafd zijn. Dus je zou kunnen zeggen dat toffe mensen Asperger hebben, en al dan niet hoogbegaafde mensen met ......quote:Op maandag 2 juli 2007 13:10 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Maar het blijven mensen met een gedragsstoornis met bijverschijnselen vaak, en dat is het belangrijkste.
Het is voor altijd, want het is gewoon een andere connectie in je hersenen, maar je hoeft niet voor altijd een asperger mens te zijn. Asperger is de lerende-autisme dus een contactgestoord persoon (voorbeeld) kan na verloop van tijd precies leren hoe hij zich als een normaal persoon kan gedragen en dan heb je nog wel asperger, maar je blijft niet hetzelfde. Mensen met asperger-autisme zijn ook het meest succesvol; kijk maar naar Leonardo Davinci, Albert Einstein en Bill Gates.quote:Op maandag 2 juli 2007 07:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Asperger is niet voor altijd? Huh? Of snap ik het verkeerd?
Toch knap dat de huis-tuin-en-keuken dokter vanachter zijn PC op wikipedia een diagnose kan stellen voor personen die je nog nooit ontmoet hebt of personen die al jarenlang dood zijn. En dat terwijl Asperger pas sinds 10 jaar echt bekend is.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:52 schreef The_Forcer het volgende:
Mensen met asperger-autisme zijn ook het meest succesvol; kijk maar naar Leonardo Davinci, Albert Einstein en Bill Gates.
Alsof je alleen als Asperger dingen kunt lerenquote:Op maandag 2 juli 2007 14:52 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Het is voor altijd, want het is gewoon een andere connectie in je hersenen, maar je hoeft niet voor altijd een asperger mens te zijn. Asperger is de lerende-autisme dus een contactgestoord persoon (voorbeeld) kan na verloop van tijd precies leren hoe hij zich als een normaal persoon kan gedragen en dan heb je nog wel asperger, maar je blijft niet hetzelfde. Mensen met asperger-autisme zijn ook het meest succesvol; kijk maar naar Leonardo Davinci, Albert Einstein en Bill Gates.
Huis-tuin-en-keuken dokter hoezo? Ik heb een goede vriend die asperger heeft, en die diagnoses zijn niet door mij gesteld, die zijn gewoon algemeen bekend. En inderdaad, wikipedia zegt het ook. Maar het feit dat jij weet dat het op wikipedia staat betekent ook dat je er zelf hebt gekeken en toch minder verstand van die 'toffe' vorm van autisme hebt dan je iedereen doet geloven.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:33 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Toch knap dat de huis-tuin-en-keuken dokter vanachter zijn PC op wikipedia een diagnose kan stellen voor personen die je nog nooit ontmoet hebt of personen die al jarenlang dood zijn. En dat terwijl Asperger pas sinds 10 jaar echt bekend is.
Ik vind je formulering een beetje raar. Het is 'voor' hoger begaafde toffe mensen..? Dus hoger begaafde toffe mensen moeten vooral maar eens aan de Asperger, want dat past bij ze?quote:Op maandag 2 juli 2007 13:06 schreef NiteSpeed het volgende:
De manier waarop ik het zie is dat Asperger voor hoger begaafde toffe mensen is, PDD-NOS voor minder bedeelde gedragsstoornis klantjes, klassiek autisme voor arme mensen die een heel moeilijk leven krijgen en RETT weet ik eigenlijk niets van af.
'algemeen bekend', het zijn de de hardop gezegde vermoedens van enkele wetenschappers die ermee bezig zijn, maar dat maakt het nog geen feit, laat staan een algemeen bekend feit dat zij Asperger hadden.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:38 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Huis-tuin-en-keuken dokter hoezo? Ik heb een goede vriend die asperger heeft, en die diagnoses zijn niet door mij gesteld, die zijn gewoon algemeen bekend. En inderdaad, wikipedia zegt het ook. Maar het feit dat jij weet dat het op wikipedia staat betekent ook dat je er zelf hebt gekeken.
En alsof alle mensen met het Asperger syndroom daadwerkelijk leren.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Alsof je alleen als Asperger dingen kunt leren
Van Bill Gates is het bewezen, en van die andere twee is het door professionals gezegd dat ze dat waarschijnlijk hadden, en als je een beetje in de biografie van diegene graaft kom je het al eigenlijk best snel tegen.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:41 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
'algemeen bekend', het zijn de de hardop gezegde vermoedens van enkele wetenschappers die ermee bezig zijn, maar dat maakt het nog geen feit, laat staan een algemeen bekend feit dat zij Asperger hadden.
Van die vriend van je? Leuk, maar dat zegt natuurlijk niets over Albert fucking Einstein die geboren is in een tijd waarin Asperger nog volkomen onbekend was.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:38 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Huis-tuin-en-keuken dokter hoezo? Ik heb een goede vriend die asperger heeft, en die diagnoses zijn niet door mij gesteld, die zijn gewoon algemeen bekend.
En wikipedia (engels) trekt gelukkig ook zijn twijfels erbij. Welke debiel plakt er nou een labeltje op een historisch groot figuur zonder grondig onderzoek verricht te kunnen hebben. Ik mocht toch echt een half jaar lang onderzoekjes maken en vragen beantwoorden voor ik de diagnose kreeg. Dan denkt een of andere Japie wel even te vertellen dat Einstein of Da Vinci (quote:En inderdaad, wikipedia zegt het ook. Maar het feit dat jij weet dat het op wikipedia staat betekent ook dat je er zelf hebt gekeken.
Dat wist ik niet. Heb je een bron toevallig; ik ben wel benieuwdquote:Op maandag 2 juli 2007 15:44 schreef The_Forcer het volgende:
Van Bill Gates is het bewezen
Aha.quote:en van die andere twee is het door professionals gezegd dat ze dat waarschijnlijk hadden, en als je een beetje in de biografie van diegene graaft kom je het al eigenlijk best snel tegen.
Ik heb niet gezegd dat alle mensen met asperger uiteindelijk best normaal eindigen, maar dat de mensen met asperger vaak het normaalst overkomen, omdat ze dat meestal ook best zijn. Alleen zijn ze geboren met een 'afwijking' in de hersenen.quote:Op maandag 2 juli 2007 15:43 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
En alsof alle mensen met het Asperger syndroom daadwerkelijk leren.
Nou is het maar fictie, maar de hoofdpersoon in The Curious Incident of the Dog in the Night-Time lijkt met zijn 15 jaar en Asperger echt geen spatje wijzer te zijn geworden. Toen ik 15 was, gedroeg ik me een stuk aangepaster...
Wat we dan wel weer weten is dat ze allebei linkshandig waren, net zoals ikquote:Op maandag 2 juli 2007 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Dan denkt een of andere Japie wel even te vertellen dat Einstein of Da Vinci () Asperger was? Grapjassen
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |