abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51049607
quote:
Op maandag 2 juli 2007 07:45 schreef The_Forcer het volgende:
Ik denk dat ALS je zonodig autisme moet hebben ( ) Je het best voor Asperger kunt gaan, alleen al omdat je dan niet voor altijd bent toegeleverd aan hoe je bent, maar je hebt natuurlijk ook hele erge vormen van asperger.
Omg
pi_51049679
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:03 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Omg
Mijn idee ook
  maandag 2 juli 2007 @ 10:29:01 #178
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51051043
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:10 schreef Juup© het volgende:

[..]

Mijn idee ook
Verrek, ik ben het eens.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51052697
quote:
Op maandag 2 juli 2007 07:39 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik, maar hollander1985 vraagt daarover en ik ben bang dat ik die vraag niet helemaal snap of dat ik er geen problemen mee heb ofzo

Deze vraag dus:

even een andere vraag wie heeft ook autisme en is ook gelovig en hoe gaan jullie daar mee om?
Okay, dan had ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat je niet begreep wat heaven7 zei.
quote:
Op maandag 2 juli 2007 07:45 schreef The_Forcer het volgende:
Ik denk dat ALS je zonodig autisme moet hebben ( ) Je het best voor Asperger kunt gaan, alleen al omdat je dan niet voor altijd bent toegeleverd aan hoe je bent, maar je hebt natuurlijk ook hele erge vormen van asperger.
Eh, 1) je kan niet "kiezen" welke vorm van autisme je hebt. 2) Asperger heb je voor altijd.
pi_51053638
Gaat weer is nergens over
Lucidity4All
  maandag 2 juli 2007 @ 12:41:32 #181
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51054703
Volgens mij bedoelde The_Forcer het hypothetisch, dat je zou kunnen kiezen welke vorm van autisme je zou 'moeten' hebben .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_51055381
De manier waarop ik het zie is dat Asperger voor hoger begaafde toffe mensen is, PDD-NOS voor minder bedeelde gedragsstoornis klantjes, klassiek autisme voor arme mensen die een heel moeilijk leven krijgen en RETT weet ik eigenlijk niets van af.
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:07:59 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_51055427
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:06 schreef NiteSpeed het volgende:
De manier waarop ik het zie is dat Asperger voor hoger begaafde toffe mensen is, PDD-NOS voor minder bedeelde gedragsstoornis klantjes, klassiek autisme voor arme mensen die een heel moeilijk leven krijgen en RETT weet ik eigenlijk niets van af.
Helaas gaat dat dus niet helemaal op. PDD-NOS kan ook bij een IQ van boven de 140
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_51055491
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Helaas gaat dat dus niet helemaal op. PDD-NOS kan ook bij een IQ van boven de 140
Maar het blijven mensen met een gedragsstoornis met bijverschijnselen vaak, en dat is het belangrijkste.
pi_51055507
En als ik het fout heb met mijn categorietjes, of iemand beledig, jammer dan . Ik deel mensen in hokjes in om het overzicht te houden .
  maandag 2 juli 2007 @ 13:12:30 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_51055554
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:10 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Maar het blijven mensen met een gedragsstoornis met bijverschijnselen vaak, en dat is het belangrijkste.
Ja, maar ze kunnen dus hoogbegaafd zijn. Dus je zou kunnen zeggen dat toffe mensen Asperger hebben, en al dan niet hoogbegaafde mensen met ......

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_51056268
Mijn ouders zijn een keer naar een ouderavond geweest voor ouders van kinderen met PDD-NOS (toen ik nog de diagnose PDD-NOS had, later werd dat Asperger) en ik was het enige kind (jong-volwassene) met een "normale" intelligentie. Ik denk dat "lager" begaafdheid (volgens mij is dat geen woord, haha) vaker voorkomt bij PDD-NOS maar het is zeker geen diagnose criterium. Hoogbegaafdheid zal zeker wel voorkomen.
pi_51059033
quote:
Op maandag 2 juli 2007 07:47 schreef Troel het volgende:

[..]

Asperger is niet voor altijd? Huh? Of snap ik het verkeerd?
Het is voor altijd, want het is gewoon een andere connectie in je hersenen, maar je hoeft niet voor altijd een asperger mens te zijn. Asperger is de lerende-autisme dus een contactgestoord persoon (voorbeeld) kan na verloop van tijd precies leren hoe hij zich als een normaal persoon kan gedragen en dan heb je nog wel asperger, maar je blijft niet hetzelfde. Mensen met asperger-autisme zijn ook het meest succesvol; kijk maar naar Leonardo Davinci, Albert Einstein en Bill Gates.
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
pi_51060447
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:52 schreef The_Forcer het volgende:
Mensen met asperger-autisme zijn ook het meest succesvol; kijk maar naar Leonardo Davinci, Albert Einstein en Bill Gates.
Toch knap dat de huis-tuin-en-keuken dokter vanachter zijn PC op wikipedia een diagnose kan stellen voor personen die je nog nooit ontmoet hebt of personen die al jarenlang dood zijn. En dat terwijl Asperger pas sinds 10 jaar echt bekend is.
  maandag 2 juli 2007 @ 15:36:31 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_51060520
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:52 schreef The_Forcer het volgende:

[..]

Het is voor altijd, want het is gewoon een andere connectie in je hersenen, maar je hoeft niet voor altijd een asperger mens te zijn. Asperger is de lerende-autisme dus een contactgestoord persoon (voorbeeld) kan na verloop van tijd precies leren hoe hij zich als een normaal persoon kan gedragen en dan heb je nog wel asperger, maar je blijft niet hetzelfde. Mensen met asperger-autisme zijn ook het meest succesvol; kijk maar naar Leonardo Davinci, Albert Einstein en Bill Gates.
Alsof je alleen als Asperger dingen kunt leren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_51060603
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:33 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Toch knap dat de huis-tuin-en-keuken dokter vanachter zijn PC op wikipedia een diagnose kan stellen voor personen die je nog nooit ontmoet hebt of personen die al jarenlang dood zijn. En dat terwijl Asperger pas sinds 10 jaar echt bekend is.
Huis-tuin-en-keuken dokter hoezo? Ik heb een goede vriend die asperger heeft, en die diagnoses zijn niet door mij gesteld, die zijn gewoon algemeen bekend. En inderdaad, wikipedia zegt het ook. Maar het feit dat jij weet dat het op wikipedia staat betekent ook dat je er zelf hebt gekeken en toch minder verstand van die 'toffe' vorm van autisme hebt dan je iedereen doet geloven.
pi_51060632
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:06 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik vind je formulering een beetje raar. Het is 'voor' hoger begaafde toffe mensen..? Dus hoger begaafde toffe mensen moeten vooral maar eens aan de Asperger, want dat past bij ze?

Je kunt beter zeggen dat mensen met Asperger vaak hoger begaafde toffe mensen zijn. Ik doe er geen uitspraak over of ik het daar mee eens ben, maar zo klopt de formulering beter in ieder geval
pi_51060701
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:38 schreef The_Forcer het volgende:

[..]

Huis-tuin-en-keuken dokter hoezo? Ik heb een goede vriend die asperger heeft, en die diagnoses zijn niet door mij gesteld, die zijn gewoon algemeen bekend. En inderdaad, wikipedia zegt het ook. Maar het feit dat jij weet dat het op wikipedia staat betekent ook dat je er zelf hebt gekeken.
'algemeen bekend', het zijn de de hardop gezegde vermoedens van enkele wetenschappers die ermee bezig zijn, maar dat maakt het nog geen feit, laat staan een algemeen bekend feit dat zij Asperger hadden.
pi_51060764
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:36 schreef Troel het volgende:

[..]

Alsof je alleen als Asperger dingen kunt leren
En alsof alle mensen met het Asperger syndroom daadwerkelijk leren.

Nou is het maar fictie, maar de hoofdpersoon in The Curious Incident of the Dog in the Night-Time lijkt met zijn 15 jaar en Asperger echt geen spatje wijzer te zijn geworden. Toen ik 15 was, gedroeg ik me een stuk aangepaster...
pi_51060797
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:41 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

'algemeen bekend', het zijn de de hardop gezegde vermoedens van enkele wetenschappers die ermee bezig zijn, maar dat maakt het nog geen feit, laat staan een algemeen bekend feit dat zij Asperger hadden.
Van Bill Gates is het bewezen, en van die andere twee is het door professionals gezegd dat ze dat waarschijnlijk hadden, en als je een beetje in de biografie van diegene graaft kom je het al eigenlijk best snel tegen.
pi_51060821
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:38 schreef The_Forcer het volgende:

[..]

Huis-tuin-en-keuken dokter hoezo? Ik heb een goede vriend die asperger heeft, en die diagnoses zijn niet door mij gesteld, die zijn gewoon algemeen bekend.
Van die vriend van je? Leuk, maar dat zegt natuurlijk niets over Albert fucking Einstein die geboren is in een tijd waarin Asperger nog volkomen onbekend was.
quote:
En inderdaad, wikipedia zegt het ook. Maar het feit dat jij weet dat het op wikipedia staat betekent ook dat je er zelf hebt gekeken.
En wikipedia (engels) trekt gelukkig ook zijn twijfels erbij. Welke debiel plakt er nou een labeltje op een historisch groot figuur zonder grondig onderzoek verricht te kunnen hebben. Ik mocht toch echt een half jaar lang onderzoekjes maken en vragen beantwoorden voor ik de diagnose kreeg. Dan denkt een of andere Japie wel even te vertellen dat Einstein of Da Vinci ( ) Asperger was? Grapjassen .
pi_51060827
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:44 schreef The_Forcer het volgende:
Van Bill Gates is het bewezen
Dat wist ik niet. Heb je een bron toevallig; ik ben wel benieuwd
quote:
en van die andere twee is het door professionals gezegd dat ze dat waarschijnlijk hadden, en als je een beetje in de biografie van diegene graaft kom je het al eigenlijk best snel tegen.
Aha.
pi_51060864
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:43 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

En alsof alle mensen met het Asperger syndroom daadwerkelijk leren.

Nou is het maar fictie, maar de hoofdpersoon in The Curious Incident of the Dog in the Night-Time lijkt met zijn 15 jaar en Asperger echt geen spatje wijzer te zijn geworden. Toen ik 15 was, gedroeg ik me een stuk aangepaster...
Ik heb niet gezegd dat alle mensen met asperger uiteindelijk best normaal eindigen, maar dat de mensen met asperger vaak het normaalst overkomen, omdat ze dat meestal ook best zijn. Alleen zijn ze geboren met een 'afwijking' in de hersenen.
pi_51060890
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Dan denkt een of andere Japie wel even te vertellen dat Einstein of Da Vinci ( ) Asperger was? Grapjassen .
Wat we dan wel weer weten is dat ze allebei linkshandig waren, net zoals ik

Althans, Da Vinci was linkshandig, van Einstein weet ik het niet helemaal zeker meer....
pi_51060892
En nee, Bill gates is absoluut niet bewezen. Dat een stelletje mensen nou roept dat hij Asperger-kenmerken heeft betekent neit dat het zo is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')