Hehehehequote:Op woensdag 9 mei 2007 11:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
'Ieder die de Zoon niet erkent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon erkent, heeft ook de Vader.'
Eh, ja, dan pwn je ze wel. Of zo. Geloof ik.
Friesss...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:20 schreef Poekel het volgende:
Het is zo jammer dat er soms echt lekkere wijven bij zitten.
Mijn voetbaltrainer (een kerel van 53, een rasechte Groninger, uit Oude Pekela.) had ze laatst aan de deur. Zijn vrouw deed de deur open, en hij zat in de keuken.
"Hallo mevrouw, wij komen u verlichten."
*vanuit de keuken*: "FREA! NOIT DOUN, DEN KIN IK NOIT MEER SLOAPN VANNACHTS!"
Nou, klinkt alsquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:26 schreef Poekel het volgende:
Da´s geen Fries. Da´s Gronings.
Edit: Ik kom uit Oude Pekela.![]()
Zou het? Ik denk dat ze daar juist wel voor in zijn en dat je er helemaal nooit meer van af komt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:19 schreef Besje1972 het volgende:
Ook leuk, uitnodigen om binnen verder te praten.
Ze weten niet hoe snel ze weg moeten rennen, zijn ze niet gewend.
Ik wil nog wel eens als ze op straat staan een "gesprek" met ze aangaan, maar aangezien ik een hardrocker ben en dus shirt's met doodskoppen en duivels erop draag willen zij nooit mij pratenquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:43 schreef Rickman_ het volgende:
Mijn ervaring is dat ze de laatste jaren inderdaad weggaan als je zegt dat je geen interesse hebt. Ik kan me nog wel een aantal situaties van 5 jaar geleden en verder herinneren waarbij ze dus niet zo makkelijk weg te krijgen waren.
Zouden ze een soort van 'Mediatraining' voor Jehova's hebben gehad?![]()
Die moeten langs de deuren lopen...quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:16 schreef EdPowers het volgende:
Ik vond het vroegah (toen ze nog wel kwamen) veel vermakelijker om ze klem te lullen met hun eigen inconsistent sprookjesboek.
Vind het zowieso een riskante godsdienst, er komen maar 144.000 jehova's in de hemel, en wat gebeurt er met de rest??????
geef ze een bijdrage op de muil :-)quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze bieden je ook altijd een boekje aan met info.
De vorige keer dat me dat werd aangeboden (oke, nu lijkt het alsof de deur platgelopen wordt door dat soort mensen) waren ze zelfs zo brutaal om een bijdrage te vragen.
quote:Op maandag 14 mei 2007 13:05 schreef Blin het volgende:
Echt het meeste wat jullie allemaal over jehova getuigen lullen is de grootste onzin.
Punt 1: Jehovah getuigen zeggen nooit dingen als wij komen u het licht brengen of wij komen u god brengen.
Vaak openen zij met iets actueels wat nu veel in het nieuws en betrekken daar dan langzaam maar subtiel de bijbel in mee (Ja dit oevenen zij in de zaal (kerk) doorgaans elke dinsdag avond lekker toneelstukjes opvoeren)
God is breezah!quote:Op maandag 14 mei 2007 13:05 schreef Blin het volgende:
Punt 3: Je word niet door je ouders verstoten als je geen jehovah getuige wilt zijn en er zijn genoeg huwelijken tussen jehovah getuigen en niet jehovah getuigen. t word niet aanbevolen maar jehovah getuigen vinden dat ieder zijn eigen verantwoording afleggen aan god. Je weet hoe het moet en als je dat zelf niet wil doen dat moet je daar zelf verantwoording voor afleggen.
Punt 4: Geen een jehovah getuige zal zeggen dat je alleen in de hemel komt als je weet hebt van de bijbel
want idd en dit staat in elke bijbel dat er maar 144000 uitverkorenen naar de hemel gaan om samen met jezus over de aarde te regeren. De bedoelling is dat het paradijs van adam en eva hersteld word en dat daar alle mensen die ooit geleeft hebben (met de dood betaal je immers de zonde af) en alle mensen die judgement day overleeft hebben en er gaat nooit meer iemand dood jadiejadieja
quote:
jaweh is toch ook de naam van een god uit een ander geloof?quote:Op maandag 14 mei 2007 16:19 schreef Blin het volgende:
Hij heet eigenlijk JHWH maar dat is zo moeilijk uit te spreken he
sommige zeggen ook wel Jaweh
Klopt, het joodse geloof bijvoorbeeld, en het christelijke.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:21 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
jaweh is toch ook de naam van een god uit een ander geloof?
waarom noem ik het dan god?quote:Op maandag 14 mei 2007 16:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Klopt, het joodse geloof bijvoorbeeld, en het christelijke.
Is ook goed. Als je christen bent kun je trouwens ook HERE, HEER, HEERE, de Eeuwige, de Heilige Naam, Adonai, Elohiem, Aanwezige, Enige, Levende, De Naam, Onnoembare, De Almachtige, El of Eli zeggen.quote:
Punt 3: Mijn ex is idd niet verstoten door zijn ouders, het duurde alleen even voor ze weer contact wilden, zijn broers zochten na verloop van tijd ook weer contact alleen zijn zus niet.quote:Op maandag 14 mei 2007 13:05 schreef Blin het volgende:
Punt 3: Je word niet door je ouders verstoten als je geen jehovah getuige wilt zijn en er zijn genoeg huwelijken tussen jehovah getuigen en niet jehovah getuigen. t word niet aanbevolen maar jehovah getuigen vinden dat ieder zijn eigen verantwoording afleggen aan god. Je weet hoe het moet en als je dat zelf niet wil doen dat moet je daar zelf verantwoording voor afleggen.
Punt 5: ook als je bloed uit je lichaam geweest is mag het niet meer terug in je lichaam dus dat wat dat meisje vertelde kan niet waar zijn. of het kan natuurlijk tegen de regels in zijn geweest. wel een sterk verhaal want je krijgt meestal bloed toegedient als je veel bloed hebt verloren en dan is je eigen bloed wat je al hebt dus niet genoeg.
er zijn genoeg alternatieven voor bloed. waar ik persoonlijk ook de voorkeur voor heb omdat ik het gewoon vies vind
als niet jehova getuigen..
Eli kende ik alleen van de joden, maar ik ken al die benamingen niet (wel die here varianten enzo) maar zoals aanwezige en elohiem niet hoor! zo leer je nog eens wat!quote:Op maandag 14 mei 2007 16:29 schreef Frollo het volgende:
[..]
Is ook goed. Als je christen bent kun je trouwens ook HERE, HEER, HEERE, de Eeuwige, de Heilige Naam, Adonai, Elohiem, Aanwezige, Enige, Levende, De Naam, Onnoembare, De Almachtige, El of Eli zeggen.
Succes met kiezen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/JHWH
Ff volledig off-topic, maar tegenwoordig heb je dus ook van die goede doelen-wervers-aan-de-deur (2 x gehad in 2 maanden).quote:Op maandag 14 mei 2007 22:07 schreef LB06 het volgende:
Hier verraden ze zichzelf door bij heel de flat tegelijk aan te bellen. Vervolgens worden ze op een enkeling na massaal genegeerd, waarna ze maar besluiten om in elke brievenbus een folder te stoppen.
Ik weet niet wat ik erger vind, refo;s of jahova's. De meeste jahova's die ik ken kun je nog mee praten. De meeste refo's zijn zo halsstarrig dat ze alleen met je willen/kunnen praten als je tot de zelfde refogroep hoortquote:Op maandag 14 mei 2007 22:07 schreef LB06 het volgende:
Meestal als ik ze bij mijn ouders aanbelden en ik deed open stond ik in mijn pyjama. Als ik 's middags thuis was, betekende dat ik meestal toch niks te doen had en geen vrienden verwachtte, dus dan blijf ik tot een uur of 2 in mijn pyjama rondlopen. Ze hebben me altijd gewoon netjes een folder gegeven, zonder te proberen een gesprek aan te knopen. Prima toch. Ik zou ook geen zin hebben om een verkooppraatje te gaan houden tegen een puber die in pyjama en met ongekamde haren de deur open doet.
Hier verraden ze zichzelf door bij heel de flat tegelijk aan te bellen. Vervolgens worden ze op een enkeling na massaal genegeerd, waarna ze maar besluiten om in elke brievenbus een folder te stoppen.
Heb ook enkele refo vrienden die het leuk vinden om met ze in discussie te gaan over de bijbel, maar ook zij wimpelen de jehova's af als ze brutaal worden of gewoon niet luisteren.
Wat schijnbaar ook niet door elke Jehova wordt geaccepteerd. Ik zat laatst een amerikaanse trauma-serie te kijken en daar weigerde een vrouw na een zwaar ongeluk zo'n procedure voor haar man. (waardoor deze overleed, en zij na een paar dagen ook omdat zij ook haar eigen bloed niet opnieuw toegediend wilde krijgen)quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:48 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Klopt, ze vieren helemaal geen feestdagen.
Bloedtranfusie mag ook niet. Wat ze destijds bij mijn ex gedaan hadden toen hij een ernstig ongeval had gehad en meerdere malen moest geopereerd worden was het bloed dat uit zijn lichaam kwam 'opvangen' en zo weer zijn lichaam 'inpompten'.
Dat kan ik niet beamen. Het klopt dat ze zelf diep geloven, maar dat willen ze anderen niet opdringen. Anders waren ze geen vrienden geworden met een aantal atheïstische mensen (oa ik dus). Bovendien, je hoeft niet dezelfde mindset te hebben om met elkaar te kunnen praten.quote:Op maandag 14 mei 2007 23:33 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind, refo;s of jahova's. De meeste jahova's die ik ken kun je nog mee praten. De meeste refo's zijn zo halsstarrig dat ze alleen met je willen/kunnen praten als je tot de zelfde refogroep hoort
Ze komen hier toch echt om de 14 dagen langs, en nog wel op zondagquote:Op maandag 14 mei 2007 13:05 schreef Blin het volgende:
Punt 2 ze komen niet elke week aan de deur ze houden idd een hele administratie bij en elk huis word 1 keer in het half jaar aangedaan en als iemand gewoon zegt dat ie een niet bel adres wil zijn komt er alleen eens in de 2 jaar een ouderling lang om te vragen of je al van gedachten veranderd bent.
MMquote:Op dinsdag 15 mei 2007 01:31 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ze komen hier toch echt om de 14 dagen langs, en nog wel op zondag![]()
quote:
Ik woon in een extreem klein en christelijk dorp, drie kerken en net buiten het dorp zijn er nog twee waarvan een jehovakerk.quote:Lijkt me btw wel heel sterk zo vaak. Meer goed je weet nu wat je eraan kan doen, gewoon zeggen dat je als niet-bel-adres genoteerd wilt worden![]()
Leuk ja...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat lijkt me dat leuk om als niet-gelovige in een streng gelovig dorp te wonen. Ik zie het al voor me dat ik op een zondag aan mijn auto zit te sleutelen en dat ze daar over beginnen te zeuren
Nee hoor ik zeg beleefd dat ik geen intresse en tijd heb om een gesprek aan te gaan. Tot ziens..quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:03 schreef Lariekoek het volgende:
Oh nu krijgen we weer allemaal manse verhaaltjes hoe stoer men de Jehova getuigen de deur hebben gewezen.![]()
Waarom incompetent?quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:17 schreef Sant het volgende:
[..]
Nee, dat maakt je vooral een incompetente, arrogante kloothommel zonder enig respect voor een andersdenkend medemens...![]()
Neuh ze zeuren niet rechtstreeks en tegenwoordig ook niet meer indirect. Vroeger belde de oma van mijn vriend als ik op zondag aan het was ophangen was om te zeggen dat het niet op prijs gesteld werd. (Ze woont in hetzelfde dorp en de tamtam gaat hier razendsnel.) Nu kijken ze alleen of ze water zien branden als ik op zondag mijn was buiten hang, de auto was of in de tuin bezig ben. Vreemd genoeg wordt ik op zondagen dan ook nauwelijks gegroet in het dorp.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat lijkt me dat leuk om als niet-gelovige in een streng gelovig dorp te wonen. Ik zie het al voor me dat ik op een zondag aan mijn auto zit te sleutelen en dat ze daar over beginnen te zeuren
Dat klinkt echt als een ongelovelijk trieste bedoening. Waarom wil je daar zelf blijven wonen?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Neuh ze zeuren niet rechtstreeks en tegenwoordig ook niet meer indirect. Vroeger belde de oma van mijn vriend als ik op zondag aan het was ophangen was om te zeggen dat het niet op prijs gesteld werd. (Ze woont in hetzelfde dorp en de tamtam gaat hier razendsnel.) Nu kijken ze alleen of ze water zien branden als ik op zondag mijn was buiten hang, de auto was of in de tuin bezig ben. Vreemd genoeg wordt ik op zondagen dan ook nauwelijks gegroet in het dorp.Ik kan er wel om lachen, ik groet dan altijd extra hartelijk en als ik in een goede bui ben wens ik ze een fijne dienst toe.
![]()
De rest van de week voelt het alsof we een beetje getolereerd worden, we worden gegroet, kleine praatjes over het weer als je de buurman bij de auto tegenkomt, dat soort dingen. Geen diepere contacten maar dat vind ik ook prima.
De overburen knopen wel eens een praatje aan met mijn vader als die hier een paar dagen zijn, volgens mij vinden ze het zielig dat hij als ex-voorganger zo'n duivelse dochter heeft.![]()
Het is wel een leuk huisje met een grote tuin, de honden kunnen hier los lopen, mooie omgeving, maar we hebben wel verhuisplannen hoor. De vraag is alleen nog even of we weer gaan huren of dat kopen een optie is en waar we dan eventueel heen willen. We hebben dus nog even geduld.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:23 schreef Kresj het volgende:
[..]
Dat klinkt echt als een ongelofelijk trieste bedoening. Waarom wil je daar zelf blijven wonen?
Nee hoor. Als je gewoon netjes en beleefd zegt dat je geen interesse hebt is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:03 schreef Lariekoek het volgende:
Oh nu krijgen we weer allemaal manse verhaaltjes hoe stoer men de Jehova getuigen de deur hebben gewezen.![]()
[serieuze reactie]quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:51 schreef Katana het volgende:
Gewoon netjes gebleven en heb ze met respect behandeld.
Dan ben ik blij dat ik geen boekje heb geaccepteerd, zo weten ze dat ik geen interesse heb.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:14 schreef Blin het volgende:
Verder weet ik vrij zeker dat jehovah getuige echt niet elke 2 weken aan de deur staan, behalve als je hun boekjes accepteerd. want dan komen ze altijd terug om te vragen wat je er van vond en of je nog een nieuwe zou willen
Ze komen hier dus wel om de twee weken waarvan een keer om actief gesprekken te voeren, de andere keer is het alleen folders ronddelen. En niet alleen bij mij maar voor zover ik kan zien bij iedereen in de straat. Dat zal er mee te maken hebben dat er zoveel verschillende geloven in dit dorp zijn waarvan heel veel mensen die evangelisatiedrang hebben. Die mensen gaan dus de discussie aan en zolang er discussie is is de mogelijkheid aanwezig dat iemand van gedachten veranderd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:14 schreef Blin het volgende:
Verder weet ik vrij zeker dat Jehova getuige echt niet elke 2 weken aan de deur staan, behalve als je hun boekjes accepteert. want dan komen ze altijd terug om te vragen wat je er van vond en of je nog een nieuwe zou willen
Er is maar een koninkrijkszaal. Er zijn drie kerken in het dorp en twee kerken buiten het dorp waarvan een koninkrijkszaal.quote:Ik kan mij trouwens erg slecht voorstellen dat er in 1 klein plaatsje 2 koningkrijkszalen zijn.. over het algemeen zitten die wel aardig verspreid.
Jammer zo'n reactie omdat je te lui/stom was om even het topic te lezenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:26 schreef DeTolk het volgende:
Nu het weer mooi weer is komen ze inderdaad uit alle hoeken en gaten gekropen.
8 stuks bij ons in de buurt en steeds met z'n 2en aanbellen.
Volgende week staat er een emmer gewijd water klaar.
Jehovah getuigen geloven niet in de hel dus dat was vast een nep jehovahquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef MinderMutsig het volgende:
In mijn voormalige woonplaats waren het wel degelijk de stereotype JG's in de zin van voet tussen de deur, blijven aandringen en als je zegt geen tijd of interesse te hebben roepen dat je naar de hel gaat.
volgens mij begrijp je best wat ze bedoelt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:58 schreef Blin het volgende:
[..]
Jehovah getuigen geloven niet in de hel dus dat was vast een nep jehovah
Je hebt er altijd fanatiekelingen tussen zitten. Ik heb ze echter nog niet aan de deur gezet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef MinderMutsig het volgende:
In mijn voormalige woonplaats waren het wel degelijk de stereotype JG's in de zin van voet tussen de deur, blijven aandringen en als je zegt geen tijd of interesse te hebben roepen dat je naar de hel gaat. Die verhalen zijn echt geen kwaadaardige verzinsels, je hebt ze ertussen zitten.
Dat een kerkgemeenschap zoveel invloed kan uithoeven op een gezin, een persoon. Zij bepalen of hij zijn kids mag zien of niet? Persoonlijk zou ik dat niet over mijn kant laten gaan. Wie denken we wel niet dat ze zijn?quote:Een vriend van mijn ouders is een tijdje lid geweest van die kerk met zijn gezin. Toen hij eruit wilde stappen werd dat absoluut niet op prijs gesteld en hij mag onder druk van de kerkgemeenschap zijn kinderen niet meer zien. Ik heb dat verhaal van heel dichtbij meegemaakt en ik weet dat ieder verhaal twee kanten kent maar er zijn hoe dan ook dingen gebeurd die niet door de beugel konden. In hoeverre dat aan het geloof, de kerkgemeenschap of de karakters van de betrokken mensen heeft gelegen kan ik niet inschatten.
Da's ook mijn ervaring hier.quote:Hier in het dorp vind ik van al die gelovigen de JG's eigenlijk de prettigste mensen.![]()
Ze blijven vriendelijk, gek genoeg zijn ze ook met deze frequentie van bezoeken niet opdringerig, geen voet tussen de deur, geen hel en verdoemenis, open staan voor discussie en niet te beroerd om toe te geven dat ze het antwoord niet weten of op moeten zoeken en als je geen discussie wilt gaan ze daar ook netjes mee om.
Dat was echt een lelijke situatie die voor mij precies demonstreert wat geloof in combinatie met groepsdynamica met mensen kan doen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:26 schreef Natalie het volgende:
Dat een kerkgemeenschap zoveel invloed kan uithoeven op een gezin, een persoon. Zij bepalen of hij zijn kids mag zien of niet? Persoonlijk zou ik dat niet over mijn kant laten gaan. Wie denken we wel niet dat ze zijn?
Maar goed, na zolang onder invloed van ze gestaan te hebben, kan ik me voorstellen dat ze die macht hebben (of denken te hebben).
Is ie ermee accoord gegaan? En hoe dachten zijn vrouw en kinderen erover?
Lijkt me vooral een prototype inderdaad. JG's geloven niet eens dat er een hel is, dus roepen dat je er naar toe gaat is in ieder geen geloofsuiting van een JG.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je hebt er altijd fanatiekelingen tussen zitten. Ik heb ze echter nog niet aan de deur gezet.
Het is overigens wel wat men ziet als het prototype JG, als ik de verhalen mag geloven.
Maar ze geloven wel dat je niet gered wordt op de dag des oordeels als je niet bij hen bent aangesloten. Dan ga je dus zeker niet naar de hemel.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lijkt me vooral een prototype inderdaad. JG's geloven niet eens dat er een hel is, dus roepen dat je er naar toe gaat is in ieder geen geloofsuiting van een JG.
Ik heb de letterlijke bewoording dan ook niet meer paraat na een aantal jaren.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lijkt me vooral een prototype inderdaad. JG's geloven niet eens dat er een hel is, dus roepen dat je er naar toe gaat is in ieder geen geloofsuiting van een JG.
Volgens mij moet jij nog een keer terug naar school, jouw taalvaardigheid laat nogal wat te wensen overquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:25 schreef yelmar het volgende:
het geloof in geheel vind ik belachelijk ik heb godsdients op mijn MBO opleiding waa rik zelden naar toe ga maar 1ste dag vanschoool 1 van de leraren gesproken die dat "vak" geeft. we hadden hem na 10 minuten al vast geluld ik zei zo van het geloof is denk ik alleen maar om een mens te motieveren toen zei de leraar die wel redelijk streng gelovig is van ja dat is het eigenlijk wel. dus ze weten zelf ook dat god niet bestaat dus waarom nog doorgaan met die trieste onzin.. met hun bewijs van HET STAAT GESCHREVEN. och ik hou van hans teeuwen
opzich heb ik niks tegen gelovige dat moeten ze zelf weten in wat voor onzin je gelooft maar om andere mensen er mee lastig te vallen achja is wel grappig ik zet ze alleen maar voorschut als ze bij ons aanbellen.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:50 schreef Klit het volgende:
En je Geloof ook...
Als je een beetje nadenkt en jezelf inleest kom je zeker wel tot bekering.
De Heer zal je dan best genadig zijn.
Klopt. Leven houdt gewoon op.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Maar ze geloven wel dat je niet gered wordt op de dag des oordeels als je niet bij hen bent aangesloten. Dan ga je dus zeker niet naar de hemel.
Misschien gelooft yelmar ook niet in taal.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:45 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij nog een keer terug naar school, jouw taalvaardigheid laat nogal wat te wensen over![]()
Duivel en hel liggen ook niet zover van elkaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:00 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik heb de letterlijke bewoording dan ook niet meer paraat na een aantal jaren.![]()
Als de hel voor JG's niet bestaat dan zal het wel iets geweest zijn als dat ik verdoemd was of iets in die richting. De strekking was in ieder geval duidelijk.![]()
De getuigen die de deuren aflopen wprdt ook vertelt dat ze schuld dragen om diegenen die zijn niet kunnen redden.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:20 schreef Natalie het volgende:
Sowieso... dat hele duivel, hel en verdoemenis gebeuren... Het lijkt me meer dat dit gebruikt wordt om iemand bang te maken (en daarmee in het gareel te houden) dan dat er ook werkelijk zoiets bestaat.
Vast staat dat het in ieder geval vele malen daarvoor gebruikt is. Aan de andere kant is het weer wel een logische gedachte om als je gelooft dat er een god, hemel en redding is, om dan ook te geloven in de tegenpool daarvan..quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:20 schreef Natalie het volgende:
Sowieso... dat hele duivel, hel en verdoemenis gebeuren... Het lijkt me meer dat dit gebruikt wordt om iemand bang te maken (en daarmee in het gareel te houden) dan dat er ook werkelijk zoiets bestaat.
Ik denk dat het wel meevalt. Als je de volgende keer gewoon aangeeft dat je geen interesse hebt en dat je liever hebt dat ze niet weer komen reageren ze daar vast wel netjes op.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:16 schreef lucky_birdie het volgende:
Maar goed.. het probleem is dat ik ze van de week dus weer kan verwachten lees ik hier al.. *zucht*
Misschien toch maar een bordje "geen jehova's aan de deur" ophangen oid..
Je had ook het topic door kunnen lezen en dan zie je dat er al meerdere malen is gezegd dat je jezelf als 'niet bel adres' kunt opgeven als ze weer langskomen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:16 schreef lucky_birdie het volgende:
..
Maar goed.. het probleem is dat ik ze van de week dus weer kan verwachten lees ik hier al.. *zucht*
"Aan de deur wordt niet gekocht, en bekeerd zijn we ook al"quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:16 schreef lucky_birdie het volgende:
ja, dat had ik gelezen.. vandaag..quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Je had ook het topic door kunnen lezen en dan zie je dat er al meerdere malen is gezegd dat je jezelf als 'niet bel adres' kunt opgeven als ze weer langskomen.
ik heb (voordat ik buren kreeg die jehova waren) wel een het boek van mormon uit mijn boekenkast gehaald nadat ik een bewering over dat boek gedaan had: vooral toen ze betwijfelden of het er wel zo in stond ben ik in die "bijbel" gaan bladeren en zoeken of ik het stukje kon vinden (had ik zelf verzonnen - dus stond er niet in). na kwartier aandringen van hun kant om maar te stoppen met zoeken en van mijn kan volhouden dat het er echt instond zijn ze vanzelf weg gegaan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:09 schreef k3vil het volgende:
Heh, je moet gewoon vertellen dat je kabbala leer. Dan zullen ze je waarschijnlijk aankijken of je de duivel zelf bent
Maar was dat omdat hij jahova was, of omdat hij gewoon niet leuk was?quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:40 schreef don-diablo het volgende:
Bij ons belde een keer een jehova aan en dat was een klasgenoot van mij destijdsIk dik lachen en toen die mij zag probeerde hij zn verhaal niet eens te doen. Dus mijn opmerking was: "ik zie je op school"
![]()
Was echt zo'n sneu mannetje die helemaal gehersenspoeld was door zn ouders. Had ook helemaal geen vrienden op school, werd altijd laatste gekozen, niemand mocht em etc
Ook in niet-streng gelovige dorpen gebeurt datquote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Combinatie van beidequote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:06 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
Maar was dat omdat hij jahova was, of omdat hij gewoon niet leuk was?
Overigens, zoals hier in het topic al gezegt, is niet elke jahova het zelfde.
Zo was ik laatst met iemand even de wachttoren blaadjes ophalen. De persoon met wie ik was, is niet zo van het bekeren. Heb met haar vaker gesprekken over het geloof, zij respecteerd mijn standpunt en ik de hare, no problem. Maar ik was dus op dat distributie centrum en een man komt naar ins toe en zij verteld dat ik niet jahova was en die man helemaal enthousiast dat hij mij wel wou bekeren etc. Kreeg er de kriebels van...Gelukkig zei zij dat ik niet bekeerd wilde worden, dus het was oke. En direct was hij naar de poort toe om mensen die daar stonden te bekeren, zijn woorden. Bij dat soort dingen krijg ik de kriebels
dus je bedoelt, je laat je dopen bij de jahova's, dan ben je daarna niet meer vrij om te kiezen of je weg gaat of niet. Ga je weg dan wordt je geexcomminiceert?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:39 schreef TherAngelina het volgende:
Jehovah's Getuigen; het is niet alsof er miljoenen van Goden (want die God heet Jehovah) rondlopen. En ze zijn best oké, hoor, ik ken er best veel. Mijn moeder is er eentje namelijk, ik ben er mee opgevoed. En mijn pa is er geen. En ik ook niet.
Ik begrijp het ook wel; zij geloven dat ze zoveel mogelijk mensen moeten redden van Armageddon (Het Eind der Tijden, zeg maar) en dat is dus best wel weer logisch... maar dat weet ik dus omdat ik veel ken, weet wat ze doen, etc.. veel mensen weten niets van dit geloof, weten niet eens hoe ze heten. Tuurlijk zal het best irritant zijn en zitten er irritante JG's bij, maar verder valt het echt mee. Waarom ben ik er dan geen? Ja, ik kan me niet aan die wetten houden, dat is duidelijk... maar ik heb er wel respect voor! Ik hoor ook weleens heel erge verhalen over dat mensen het geloof verlaten en dan hun familie niet meer mogen zien, maar ik weet dat veel mensen zich te snel dopen (zich te snel aansluiten bij dit geloof, dus). Ik heb me gelukkig nooit laten dopen, want dat zou betekend hebben dat ik mijn moeder en veel familie van die kant nooit meer zou zien. Nu loop ik gewoon te paffen en alles in front of her en dat kan; want ik ben 'werelds' en niet gedoopt. Sommige mensen laten zich gewoon veel te snel dopen. Vooral als kinderen zich laten dopen voor hun puberteit (ouders zijn daar vaak ook niet blij mee!) maak ik me erg veel zorgen. Want als je dan ineens gaat rebelleren heb je een groot probleem!
had je je opgegeven als niet beladres??quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:59 schreef MeneerMuis het volgende:
Vanmorgen om 11:00 me bed uit gebeld door 2 Jehova's.
Omdat ik niet had verwacht dat zulke lui hier aan de deur zouden komen, liep ik maar snel naar beneden immers kon het ook de postbode zijn.![]()
En dan gaan ze me allerlei fucked up vragen stellen over de wreedheid van de mens etc etc![]()
Mens, je belt me verdomme net wakker en je gaat aan een atheist allerlei bullshit vragen stellen over god/jezus/wreedheid van de mens en whatever de fuck je nog meer wilt vertellen.
Ik blijf altijd tot op het laatste punt vriendelijk, maar nog eenmaal wakker gebeld worden door zulk soort lui en ik ga nog eens uit me dak![]()
![]()
Ik heb me nergens voor opgegeven.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:08 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
had je je opgegeven als niet beladres??
Ik lees net het topic door, en bij de volgende keer aanbellen zal ik ze inderdaad netjes vragen me op te geven voor een 'niet beladres'.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:08 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
had je je opgegeven als niet beladres??
quote:
mormonen zijn weer heel anders. Stelletje misdadigers (zonder dollen) zag dat er geld te verdienen was aan geloof en heeft toen een eigen bijbel geschreven (boek van mormon) en ook meteen maar veelwijverij ingevoerd. Dat laatste is nu weer afgeschaft maar heef tot in de jaren 50 van vorige eeuw bestaan.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maareh, mormonen is dat nou de amerikaanse versie van de jehova getuigen hier, of is dit een compleet ander geloof?
ok / dan neem ik je zusters wel hoor!quote:Op zondag 20 mei 2007 14:40 schreef jehovaguerilla het volgende:
Niet fucken met mijn broeders.
Nou, dopen is niet zomaar iets daar, het is niet als in de kerk bij je geboorte of zo; het is echt een commitment en een soort van 'dood' van je oude leven. Je zonden worden 'weggewassen' en je begint met een schone lei. Helaas maken mensen deze keuze soms erg snel. Maar als je dan de fout in gaat zie je de andere JG's dus niet meer (als je uigesloten wordt, wat dus betekend dat je of doorgaat met je verkeerde levensstijl die in strijd is met het geloof of geen berouw toont). Zij mogen niet meer met je praten. Vrij logisch vind ik, je moet gewoon goed nadenken voor je je doopt. Ik ken ook mensen daar die leven zoals ik dat doe, geen JG's zijn, maar wel gedoopt zijn alleen hun familie etc. niet kwijt willen en dus de schijn ophouden. Zij doen alles wat God verboden heeft maar willen zich niet laten uitsluiten o. i. d..quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:56 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
dus je bedoelt, je laat je dopen bij de jahova's, dan ben je daarna niet meer vrij om te kiezen of je weg gaat of niet. Ga je weg dan wordt je geexcomminiceert?
edit, begrijp ik nou goed dat als jij je laat dopen, je eigen moet niet meer mag zien terwijl zij jahova is?
Ik wel! Als jochie van 14 ofzo stond er zo'n opa met een heel bleke vrouw erachter voor de deur en toen ik aangaf geen interesse te hebben en de deur dicht wilde doen, deed die meneer zijn voet tussen de deur. Ik geloof dat mijn moeder toen duidelijk heeft gemaakt dat dit gedrag niet getolereerd wordt. Waarop die opa zei dat het hem om het redden van mijn ziel ging...quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:20 schreef NutKees het volgende:
Al die verhalen van brutale Jehova's (voet tussen de deur en zo) zijn sterk overtrokken. Als je vriendelijk kenbaar maakt dat je geen interesse hebt in (andere) geloofsovertuigingen wensen ze je een prettige dag en gaan ze verder. Ik heb nog nooit anders meegemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |