abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49267565
Ook leuk, uitnodigen om binnen verder te praten.

Ze weten niet hoe snel ze weg moeten rennen, zijn ze niet gewend.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:20:40 #102
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_49267618
Het is zo jammer dat er soms echt lekkere wijven bij zitten.

Mijn voetbaltrainer (een kerel van 53, een rasechte Groninger, uit Oude Pekela.) had ze laatst aan de deur. Zijn vrouw deed de deur open, en hij zat in de keuken.

"Hallo mevrouw, wij komen u verlichten."
*vanuit de keuken*: "FREA! NOIT DOUN, DEN KIN IK NOIT MEER SLOAPN VANNACHTS!"
"The meaning of life is 'bucket'."
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:24:18 #103
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_49267788
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

'Ieder die de Zoon niet erkent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon erkent, heeft ook de Vader.'

Eh, ja, dan pwn je ze wel. Of zo. Geloof ik.
Hehehehe
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:24:31 #104
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_49267802
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:20 schreef Poekel het volgende:
Het is zo jammer dat er soms echt lekkere wijven bij zitten.

Mijn voetbaltrainer (een kerel van 53, een rasechte Groninger, uit Oude Pekela.) had ze laatst aan de deur. Zijn vrouw deed de deur open, en hij zat in de keuken.

"Hallo mevrouw, wij komen u verlichten."
*vanuit de keuken*: "FREA! NOIT DOUN, DEN KIN IK NOIT MEER SLOAPN VANNACHTS!"
Friesss... Jehova's in Friesland, heb ik nooit last van, mss omdat het te ver lopen is naar de voordeur
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:26:03 #105
179239 Poekel
pi_49267867
Da´s geen Fries. Da´s Gronings.

Edit: Ik kom uit Oude Pekela.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:41:24 #106
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_49268572
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:26 schreef Poekel het volgende:
Da´s geen Fries. Da´s Gronings.

Edit: Ik kom uit Oude Pekela.
Nou, klinkt als
pi_49268769
kapot slaan
Ik doe niet aan googlen!
pi_49301507
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:19 schreef Besje1972 het volgende:
Ook leuk, uitnodigen om binnen verder te praten.

Ze weten niet hoe snel ze weg moeten rennen, zijn ze niet gewend.
Zou het? Ik denk dat ze daar juist wel voor in zijn en dat je er helemaal nooit meer van af komt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_49336436
Wij komen u het licht brengen!
OK...Heeft u ook spaarlampen ?
-----------------------------------------
ik haat Jehova's maar daar heb ik ook zo mijn redenen voor
De moeder van een maat van me lag op haar sterfbed .
De verzorgster die toen in huis kwam was van de Jehova en is gaan aanpappen met de man van de vrouw die op sterven lag.
Ze liepen al te rotzooien nog voordat die vrouw overleden was.
Toen het zover was veranderde de hel waarin de 3 zoons uit het gezin zaten in een nog grotere hel, de hel van de Jehova.

Geen verjaardag
Geen kerstmis/sinterklaas e.t.c. e.t.c.
Doorgebroken LP's en Cd's want daar stond duivelse muziek op.

2 van de 3 zonen zijn toen ontspoort en ondervinden nog steeds problemen , alle 3 de zonen wonen opzichzelf en hebben geen contakt meer met de vader.

Ze komen hier ook niet meer aan de deur omdat ik zeer onvriendelijk ben .
pi_49338525
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:43 schreef Rickman_ het volgende:
Mijn ervaring is dat ze de laatste jaren inderdaad weggaan als je zegt dat je geen interesse hebt. Ik kan me nog wel een aantal situaties van 5 jaar geleden en verder herinneren waarbij ze dus niet zo makkelijk weg te krijgen waren.

Zouden ze een soort van 'Mediatraining' voor Jehova's hebben gehad?
Ik wil nog wel eens als ze op straat staan een "gesprek" met ze aangaan, maar aangezien ik een hardrocker ben en dus shirt's met doodskoppen en duivels erop draag willen zij nooit mij praten
De deur open doen in dat soort kleding is ook reden voor een kort "bezoek"
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_49349957
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:16 schreef EdPowers het volgende:
Ik vond het vroegah (toen ze nog wel kwamen) veel vermakelijker om ze klem te lullen met hun eigen inconsistent sprookjesboek.

Vind het zowieso een riskante godsdienst, er komen maar 144.000 jehova's in de hemel, en wat gebeurt er met de rest??????
Die moeten langs de deuren lopen...
  maandag 14 mei 2007 @ 13:05:45 #112
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49360532
Echt het meeste wat jullie allemaal over jehova getuigen lullen is de grootste onzin.

Punt 1: Jehovah getuigen zeggen nooit dingen als wij komen u het licht brengen of wij komen u god brengen.
Vaak openen zij met iets actueels wat nu veel in het nieuws en betrekken daar dan langzaam maar subtiel de bijbel in mee (Ja dit oevenen zij in de zaal (kerk) doorgaans elke dinsdag avond lekker toneelstukjes opvoeren)

Punt 2 ze komen niet elke week aan de deur ze houden idd een hele administratie bij en elk huis word 1 keer in het half jaar aangedaan en als iemand gewoon zegt dat ie een niet bel adres wil zijn komt er alleen eens in de 2 jaar een ouderling lang om te vragen of je al van gedachten veranderd bent.

Punt 3: Je word niet door je ouders verstoten als je geen jehovah getuige wilt zijn en er zijn genoeg huwelijken tussen jehovah getuigen en niet jehovah getuigen. t word niet aanbevolen maar jehovah getuigen vinden dat ieder zijn eigen verantwoording afleggen aan god. Je weet hoe het moet en als je dat zelf niet wil doen dat moet je daar zelf verantwoording voor afleggen.

Punt 4: Geen een jehovah getuige zal zeggen dat je alleen in de hemel komt als je weet hebt van de bijbel
want idd en dit staat in elke bijbel dat er maar 144000 uitverkorenen naar de hemel gaan om samen met jezus over de aarde te regeren. De bedoelling is dat het paradijs van adam en eva hersteld word en dat daar alle mensen die ooit geleeft hebben (met de dood betaal je immers de zonde af) en alle mensen die judgement day overleeft hebben en er gaat nooit meer iemand dood jadiejadieja

Punt 5: ook als je bloed uit je lichaam geweest is mag het niet meer terug in je lichaam dus dat wat dat meisje vertelde kan niet waar zijn. of het kan natuurlijk tegen de regels in zijn geweest. wel een sterk verhaal want je krijgt meestal bloed toegedient als je veel bloed hebt verloren en dan is je eigen bloed wat je al hebt dus niet genoeg.
er zijn genoeg alternatieven voor bloed. waar ik persoonlijk ook de voorkeur voor heb omdat ik het gewoon vies vind
als niet jehova getuigen..

Ik heb nog veel meer punten maar ik ga mijn pauze wandeling maken.
pi_49361158
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze bieden je ook altijd een boekje aan met info.

De vorige keer dat me dat werd aangeboden (oke, nu lijkt het alsof de deur platgelopen wordt door dat soort mensen) waren ze zelfs zo brutaal om een bijdrage te vragen.
geef ze een bijdrage op de muil :-)
  maandag 14 mei 2007 @ 14:30:21 #114
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_49364103
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:05 schreef Blin het volgende:
Echt het meeste wat jullie allemaal over jehova getuigen lullen is de grootste onzin.

Punt 1: Jehovah getuigen zeggen nooit dingen als wij komen u het licht brengen of wij komen u god brengen.
Vaak openen zij met iets actueels wat nu veel in het nieuws en betrekken daar dan langzaam maar subtiel de bijbel in mee (Ja dit oevenen zij in de zaal (kerk) doorgaans elke dinsdag avond lekker toneelstukjes opvoeren)
pi_49364414
Grappig dat ik nu dit topic zie, want ik heb net voor het eerst in mijn leven twee getuigen van Jehova aan de deur gehad. Twee oudere vrouwen in van die jaren '50 detective-regenjassen waarvan ik niet eens wist dat die op de markt verkrijgbaar zijn. En nu heb ik dus een mooi handzaam foldertje voor me liggen: "zou u meer willen weten van de bijbel?" Volgens mij hadden ze snel in de gaten dat ik niet meer te redden ben, want ze waren weer vlug vertrokken.
  maandag 14 mei 2007 @ 15:32:49 #116
179239 Poekel
pi_49366912
quote:

Punt 3: Je word niet door je ouders verstoten als je geen jehovah getuige wilt zijn en er zijn genoeg huwelijken tussen jehovah getuigen en niet jehovah getuigen. t word niet aanbevolen maar jehovah getuigen vinden dat ieder zijn eigen verantwoording afleggen aan god. Je weet hoe het moet en als je dat zelf niet wil doen dat moet je daar zelf verantwoording voor afleggen.

Punt 4: Geen een jehovah getuige zal zeggen dat je alleen in de hemel komt als je weet hebt van de bijbel
want idd en dit staat in elke bijbel dat er maar 144000 uitverkorenen naar de hemel gaan om samen met jezus over de aarde te regeren. De bedoelling is dat het paradijs van adam en eva hersteld word en dat daar alle mensen die ooit geleeft hebben (met de dood betaal je immers de zonde af) en alle mensen die judgement day overleeft hebben en er gaat nooit meer iemand dood jadiejadieja
God is breezah!
  maandag 14 mei 2007 @ 15:49:09 #117
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49367612
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:32 schreef Poekel het volgende:

[..]

God is breezah!

Dus voor al die breezah-sletjes is nog hoop?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 14 mei 2007 @ 16:19:19 #118
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49368762
Hij heet eigenlijk JHWH maar dat is zo moeilijk uit te spreken he
sommige zeggen ook wel Jaweh
  maandag 14 mei 2007 @ 16:21:09 #119
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49368840
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:19 schreef Blin het volgende:
Hij heet eigenlijk JHWH maar dat is zo moeilijk uit te spreken he
sommige zeggen ook wel Jaweh
jaweh is toch ook de naam van een god uit een ander geloof?
  maandag 14 mei 2007 @ 16:23:22 #120
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_49368919
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:21 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

jaweh is toch ook de naam van een god uit een ander geloof?
Klopt, het joodse geloof bijvoorbeeld, en het christelijke.
  maandag 14 mei 2007 @ 16:26:18 #121
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49369009
Jehova's... tsja... ze doen het ten minste meestal vredelievend. Ik vind ze een beetje zielig, maar ieder z'n meug...

Oh, en ze vertelden me dat dieren niet naar de hemel gaan...
  maandag 14 mei 2007 @ 16:26:23 #122
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49369012
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:23 schreef Frollo het volgende:

[..]

Klopt, het joodse geloof bijvoorbeeld, en het christelijke.
waarom noem ik het dan god?
  maandag 14 mei 2007 @ 16:29:38 #123
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_49369109
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:26 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

waarom noem ik het dan god?
Is ook goed. Als je christen bent kun je trouwens ook HERE, HEER, HEERE, de Eeuwige, de Heilige Naam, Adonai, Elohiem, Aanwezige, Enige, Levende, De Naam, Onnoembare, De Almachtige, El of Eli zeggen.
Succes met kiezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/JHWH
pi_49369640
quote:

Punt 5: ook als je bloed uit je lichaam geweest is mag het niet meer terug in je lichaam dus dat wat dat meisje vertelde kan niet waar zijn. of het kan natuurlijk tegen de regels in zijn geweest. wel een sterk verhaal want je krijgt meestal bloed toegedient als je veel bloed hebt verloren en dan is je eigen bloed wat je al hebt dus niet genoeg.
er zijn genoeg alternatieven voor bloed. waar ik persoonlijk ook de voorkeur voor heb omdat ik het gewoon vies vind
als niet jehova getuigen..
Punt 3: Mijn ex is idd niet verstoten door zijn ouders, het duurde alleen even voor ze weer contact wilden, zijn broers zochten na verloop van tijd ook weer contact alleen zijn zus niet.
Zelfs mijn dochter en ik waren bij hen welkom op een gegeven moment. Wij waren trouwens niet welkom als er andere mensen van het geloof op bezoek waren.

Mijn ex heeft nog een vriendin uit het geloof, toen ze samen gespot werden in de stad heeft die meid verschrikkelijk veel problemen gehad, ze mocht niet met hem omgaan van de ouderlingen.
Mijn ex is btw uitgesloten, misschien dat dat ook meetelt, hij heeft niet zelf afstand gedaan van het geloof.

Punt 5: Dat is toch echt zo, ook zijn vader die een hartoperatie kreeg toen ik een paar jaar met mijn ex was heeft het op deze manier gedaan. Het is net als wat je in punt 3 zegt: Je moet je eigen verantwoording aan God afleggen.

Ohja je noemde me meisje.... ben al bijna 32

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2007 16:45:15 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 19:00:24 #125
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49373932
Ik wil ook wel oma of oudere vrouw zeggen hoor, als je je daar beter bij voelt

Maar goed wat je ook over jehovah getuigen te zeggen hebt, het zijn echt respectabele eerlijke mensen
maar elk geloof kent zijn rotte appels *mompelt iets over priesters die jongetjes verkrachten*

en even voor de duidelijkheid jehovah getuigen zijn Christenen ze geloven gewoon in god jezus en de heilige geest
alleen jehovah getuigen nemen alles letterlijk wat in de bijbel staat

nou heb ik zo ie zo een hekel aan al het geloof maar als eer 1 geloof oprecht is dat zijn het wel jehovah getuigen. Niemand word gedwongen of gehersenspoeld

Ik ben het zelf 6 jaar geweest (niet vrijwillig mijn moeder werd het ineens en van haar MOEST ik mee) Maar ook dat is geen jehovah getuigen regel. en ik word nu ook totaal niet met de nek aangekeken door andere getuigen
ze vinden het alleen jammer maar ja er zijn zoveel dingen jammer in het leven
  maandag 14 mei 2007 @ 19:11:45 #126
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49374302
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:29 schreef Frollo het volgende:

[..]

Is ook goed. Als je christen bent kun je trouwens ook HERE, HEER, HEERE, de Eeuwige, de Heilige Naam, Adonai, Elohiem, Aanwezige, Enige, Levende, De Naam, Onnoembare, De Almachtige, El of Eli zeggen.
Succes met kiezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/JHWH
Eli kende ik alleen van de joden, maar ik ken al die benamingen niet (wel die here varianten enzo) maar zoals aanwezige en elohiem niet hoor! zo leer je nog eens wat!
pi_49381786
Meestal als ik ze bij mijn ouders aanbelden en ik deed open stond ik in mijn pyjama. Als ik 's middags thuis was, betekende dat ik meestal toch niks te doen had en geen vrienden verwachtte, dus dan blijf ik tot een uur of 2 in mijn pyjama rondlopen. Ze hebben me altijd gewoon netjes een folder gegeven, zonder te proberen een gesprek aan te knopen. Prima toch . Ik zou ook geen zin hebben om een verkooppraatje te gaan houden tegen een puber die in pyjama en met ongekamde haren de deur open doet.

Hier verraden ze zichzelf door bij heel de flat tegelijk aan te bellen. Vervolgens worden ze op een enkeling na massaal genegeerd, waarna ze maar besluiten om in elke brievenbus een folder te stoppen.

Heb ook enkele refo vrienden die het leuk vinden om met ze in discussie te gaan over de bijbel, maar ook zij wimpelen de jehova's af als ze brutaal worden of gewoon niet luisteren.
pi_49383018
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:07 schreef LB06 het volgende:
Hier verraden ze zichzelf door bij heel de flat tegelijk aan te bellen. Vervolgens worden ze op een enkeling na massaal genegeerd, waarna ze maar besluiten om in elke brievenbus een folder te stoppen.
Ff volledig off-topic, maar tegenwoordig heb je dus ook van die goede doelen-wervers-aan-de-deur (2 x gehad in 2 maanden).

En die gaan dus ook zo heel het rijtje af (tja wat moet je anders), maar dan heb je dus ook gelijk door dat het van die wervers zijn.

No way, dat ik dan de deur open ga doen.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:33:34 #129
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49385935
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:07 schreef LB06 het volgende:
Meestal als ik ze bij mijn ouders aanbelden en ik deed open stond ik in mijn pyjama. Als ik 's middags thuis was, betekende dat ik meestal toch niks te doen had en geen vrienden verwachtte, dus dan blijf ik tot een uur of 2 in mijn pyjama rondlopen. Ze hebben me altijd gewoon netjes een folder gegeven, zonder te proberen een gesprek aan te knopen. Prima toch . Ik zou ook geen zin hebben om een verkooppraatje te gaan houden tegen een puber die in pyjama en met ongekamde haren de deur open doet.

Heb ook enkele refo vrienden die het leuk vinden om met ze in discussie te gaan over de bijbel, maar ook zij wimpelen de jehova's af als ze brutaal worden of gewoon niet luisteren.
Ik weet niet wat ik erger vind, refo;s of jahova's. De meeste jahova's die ik ken kun je nog mee praten. De meeste refo's zijn zo halsstarrig dat ze alleen met je willen/kunnen praten als je tot de zelfde refogroep hoort
pi_49386382
Mij werd gemeld dat "het einde nabij is"

Als iemand zo tegen me begint te praten heb ik het snel gezien, oprotten met dat soort praatjes.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:49:54 #131
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_49386548
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:48 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Klopt, ze vieren helemaal geen feestdagen.

Bloedtranfusie mag ook niet. Wat ze destijds bij mijn ex gedaan hadden toen hij een ernstig ongeval had gehad en meerdere malen moest geopereerd worden was het bloed dat uit zijn lichaam kwam 'opvangen' en zo weer zijn lichaam 'inpompten'.
Wat schijnbaar ook niet door elke Jehova wordt geaccepteerd. Ik zat laatst een amerikaanse trauma-serie te kijken en daar weigerde een vrouw na een zwaar ongeluk zo'n procedure voor haar man. (waardoor deze overleed, en zij na een paar dagen ook omdat zij ook haar eigen bloed niet opnieuw toegediend wilde krijgen)

Ik woonde eerst in een bovenhuis en als die mensen aan de deur kwamen riep ik altijd over het balkon dat ze maar een blaadje in de bus moesten doen.

Waar ik nu woon, heb ik sinds 1,5 jaar geen Jehova aan de deur gehad. Schijnbaar woon ik nu in een goddeloze buurt Collectanten daarintegen weten de bel wel te vinden, heb alle goede doelen al 2 keer aan de deur gehad.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_49387889
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:33 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik erger vind, refo;s of jahova's. De meeste jahova's die ik ken kun je nog mee praten. De meeste refo's zijn zo halsstarrig dat ze alleen met je willen/kunnen praten als je tot de zelfde refogroep hoort
Dat kan ik niet beamen. Het klopt dat ze zelf diep geloven, maar dat willen ze anderen niet opdringen. Anders waren ze geen vrienden geworden met een aantal atheïstische mensen (oa ik dus). Bovendien, je hoeft niet dezelfde mindset te hebben om met elkaar te kunnen praten.
pi_49388874
quote:

Punt 2 ze komen niet elke week aan de deur ze houden idd een hele administratie bij en elk huis word 1 keer in het half jaar aangedaan en als iemand gewoon zegt dat ie een niet bel adres wil zijn komt er alleen eens in de 2 jaar een ouderling lang om te vragen of je al van gedachten veranderd bent.
Ze komen hier toch echt om de 14 dagen langs, en nog wel op zondag
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49388921
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:31 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ze komen hier toch echt om de 14 dagen langs, en nog wel op zondag
MM

Lijkt me btw wel heel sterk zo vaak. Meer goed je weet nu wat je eraan kan doen, gewoon zeggen dat je als niet-bel-adres genoteerd wilt worden
pi_49389063
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:35 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

MM
Hoi
quote:
Lijkt me btw wel heel sterk zo vaak. Meer goed je weet nu wat je eraan kan doen, gewoon zeggen dat je als niet-bel-adres genoteerd wilt worden
Ik woon in een extreem klein en christelijk dorp, drie kerken en net buiten het dorp zijn er nog twee waarvan een jehovakerk. Iedereen is over en weer bezig elkaar te bekeren maar alleen de jehova's getuigen komen aan de deur.
Het zijn twee groepen jehova's getuigen die om en om komen, de ene keer de vrouwen en kinderen die folders ronddelen, de keer daarna de mannen die de discussie aan willen gaan.

Ik heb er geen hekel aan op zich, soms ga ik de discussie aan en de andere keer zeg ik dat ik geen interesse heb. Als het me niet uitkomt, ik er geen zin in heb of nog in mijn pyjama loop doe ik de deur niet open. Ze zijn ook helemaal niet opdringerig verder, hele redelijke mensen waar prima mee te praten valt.

dinsdag 15 mei 2007 @ 09:04:04 #136
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_49391364
Wat lijkt me dat leuk om als niet-gelovige in een streng gelovig dorp te wonen. Ik zie het al voor me dat ik op een zondag aan mijn auto zit te sleutelen en dat ze daar over beginnen te zeuren
pi_49393292
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat lijkt me dat leuk om als niet-gelovige in een streng gelovig dorp te wonen. Ik zie het al voor me dat ik op een zondag aan mijn auto zit te sleutelen en dat ze daar over beginnen te zeuren
Leuk ja...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:29:42 #138
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49393433
Ik zou graag wel een keer met die lui babbelen, maar als ze langs komen is het eigenlijk altijd ongelegen.
pi_49394018
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:03 schreef Lariekoek het volgende:
Oh nu krijgen we weer allemaal manse verhaaltjes hoe stoer men de Jehova getuigen de deur hebben gewezen.
Nee hoor ik zeg beleefd dat ik geen intresse en tijd heb om een gesprek aan te gaan. Tot ziens..
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_49394033
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:17 schreef Sant het volgende:

[..]

Nee, dat maakt je vooral een incompetente, arrogante kloothommel zonder enig respect voor een andersdenkend medemens...
Waarom incompetent?
wil alleen sex vóór het huwelijk
spam: www.carcassonne.nl
pi_49394220
quote:
Neuh ze zeuren niet rechtstreeks en tegenwoordig ook niet meer indirect. Vroeger belde de oma van mijn vriend als ik op zondag aan het was ophangen was om te zeggen dat het niet op prijs gesteld werd. (Ze woont in hetzelfde dorp en de tamtam gaat hier razendsnel.) Nu kijken ze alleen of ze water zien branden als ik op zondag mijn was buiten hang, de auto was of in de tuin bezig ben. Vreemd genoeg wordt ik op zondagen dan ook nauwelijks gegroet in het dorp. Ik kan er wel om lachen, ik groet dan altijd extra hartelijk en als ik in een goede bui ben wens ik ze een fijne dienst toe.
De rest van de week voelt het alsof we een beetje getolereerd worden, we worden gegroet, kleine praatjes over het weer als je de buurman bij de auto tegenkomt, dat soort dingen. Geen diepere contacten maar dat vind ik ook prima.
De overburen knopen wel eens een praatje aan met mijn vader als die hier een paar dagen zijn, volgens mij vinden ze het zielig dat hij als ex-voorganger zo'n duivelse dochter heeft.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:23:29 #142
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_49394869
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:58 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Neuh ze zeuren niet rechtstreeks en tegenwoordig ook niet meer indirect. Vroeger belde de oma van mijn vriend als ik op zondag aan het was ophangen was om te zeggen dat het niet op prijs gesteld werd. (Ze woont in hetzelfde dorp en de tamtam gaat hier razendsnel.) Nu kijken ze alleen of ze water zien branden als ik op zondag mijn was buiten hang, de auto was of in de tuin bezig ben. Vreemd genoeg wordt ik op zondagen dan ook nauwelijks gegroet in het dorp. Ik kan er wel om lachen, ik groet dan altijd extra hartelijk en als ik in een goede bui ben wens ik ze een fijne dienst toe.
De rest van de week voelt het alsof we een beetje getolereerd worden, we worden gegroet, kleine praatjes over het weer als je de buurman bij de auto tegenkomt, dat soort dingen. Geen diepere contacten maar dat vind ik ook prima.
De overburen knopen wel eens een praatje aan met mijn vader als die hier een paar dagen zijn, volgens mij vinden ze het zielig dat hij als ex-voorganger zo'n duivelse dochter heeft.
Dat klinkt echt als een ongelovelijk trieste bedoening. Waarom wil je daar zelf blijven wonen?
pi_49395403
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:23 schreef Kresj het volgende:

[..]

Dat klinkt echt als een ongelofelijk trieste bedoening. Waarom wil je daar zelf blijven wonen?
Het is wel een leuk huisje met een grote tuin, de honden kunnen hier los lopen, mooie omgeving, maar we hebben wel verhuisplannen hoor. De vraag is alleen nog even of we weer gaan huren of dat kopen een optie is en waar we dan eventueel heen willen. We hebben dus nog even geduld.
Daarnaast heb ik verder ook weinig met de buren te maken, mijn vrienden en familie wonen ergens anders en ik hoef niet zo nodig dikke vriendjes met de buren te zijn.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:48:59 #144
85643 GotC
Guard of the Citadel
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:52:04 #145
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_49395719
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:03 schreef Lariekoek het volgende:
Oh nu krijgen we weer allemaal manse verhaaltjes hoe stoer men de Jehova getuigen de deur hebben gewezen.
Nee hoor. Als je gewoon netjes en beleefd zegt dat je geen interesse hebt is er niets aan de hand.

Over het algemeen zijn het keurige mensen die oprecht in hun denkbeelden geloven, niets mis mee. Ik doe er alleen niet aan mee, dat is alles.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:01:20 #146
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_49398060
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:51 schreef Katana het volgende:
Gewoon netjes gebleven en heb ze met respect behandeld.
[serieuze reactie]

Kijk, zo hoort het.

ik vind het persoonlijk een enge sekte en zou er van mijn leven geen deel van uit willen maken. Maar je dient wel te beseffen dat deze mensen denken dat ze JOU komen redden van de ondergang. Net als net als die mensen die de deuren langsgaan met een collectebus, komen zij met goede bedoelingen aan de deur.

Vooral als je zo opgevoed bent, weet je niet beter. Ze worden immers als kind al afgeschermd van de buitenwereld en doen zowat alles binnen hun eigen wereldje.

[/serieuze reactie]
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:14:15 #147
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49402924
*zucht*

Ten aller aller aller eerste JG's zijn geen sekte, en doen zeker niet alles in hun eigen wereldje.
ze hebben gewoon internet, tv, radio, werk, vrienden die geen jehovah getuige zijn (zoals enkele voorbeelden al schetste)
kinderen worden niet totaal afgeschermd van de wereld opgevoed intengendeel, de kinderen van jehovah getuige mogen gewoon met andere kindjes spelen en ravotten

Je ziet eerder dat mensen die geen JG zijn hun kinderen express weghouden van JG's want oeoeoe strax bekeren ze nog stiekem mijn kind.

Er word jehovah getuigen geen geld afgetroggeld, ze mogen wel zelf een vrijwillige bijdrage leveren er staan in hun koningkrijks zalen meetsal iets van 3 zuilen achterin. een zuil is voor de bouw van nieuwe zalen, een zuil is voor een goed doel worden mensen mee geholpen die in een ramp terecht zijn gekomen en een zuil is voor het drukken van al hun lectuur. want dat kost een hoop en ze geven het immers gratis weg

darom hebben ze liever dat je zegt als je zon boekje niet wilt aangezien ze het zonde vinden als je het gelijk in de papierbak gooit

Verder weet ik vrij zeker dat jehovah getuige echt niet elke 2 weken aan de deur staan, behalve als je hun boekjes accepteerd. want dan komen ze altijd terug om te vragen wat je er van vond en of je nog een nieuwe zou willen

Ze dringen hun geloof niet op aan andere mensen, ze gaan langs de deuren omdat dat moet. er staat namenlijk in de bijbel dat je het woord van god moet versprijden zij zijn dan ook een van de weinige zo niet de enige religies die nog prediken.

Ik kan mij trouwens erg slecht voorstellen dat er in 1 klein plaatsje 2 koningkrijkszalen zijn.. over het algemeen zitten die wel aardig versprijd.

ik weet dat er in utrecht 2 zitten en in amsterdam vast ook wel. maar dat zijn dus grote steden
pi_49409098
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:14 schreef Blin het volgende:
Verder weet ik vrij zeker dat jehovah getuige echt niet elke 2 weken aan de deur staan, behalve als je hun boekjes accepteerd. want dan komen ze altijd terug om te vragen wat je er van vond en of je nog een nieuwe zou willen
Dan ben ik blij dat ik geen boekje heb geaccepteerd, zo weten ze dat ik geen interesse heb.
pi_49409761
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:14 schreef Blin het volgende:
Verder weet ik vrij zeker dat Jehova getuige echt niet elke 2 weken aan de deur staan, behalve als je hun boekjes accepteert. want dan komen ze altijd terug om te vragen wat je er van vond en of je nog een nieuwe zou willen
Ze komen hier dus wel om de twee weken waarvan een keer om actief gesprekken te voeren, de andere keer is het alleen folders ronddelen. En niet alleen bij mij maar voor zover ik kan zien bij iedereen in de straat. Dat zal er mee te maken hebben dat er zoveel verschillende geloven in dit dorp zijn waarvan heel veel mensen die evangelisatiedrang hebben. Die mensen gaan dus de discussie aan en zolang er discussie is is de mogelijkheid aanwezig dat iemand van gedachten veranderd.
Hoe ik reageer is afhankelijk van mijn bui en mijn plannen. De folders neem ik niet aan maar ik ga wel eens de discussie aan.
quote:
Ik kan mij trouwens erg slecht voorstellen dat er in 1 klein plaatsje 2 koningkrijkszalen zijn.. over het algemeen zitten die wel aardig verspreid.
Er is maar een koninkrijkszaal. Er zijn drie kerken in het dorp en twee kerken buiten het dorp waarvan een koninkrijkszaal.

Of het een sekte is vind ik lastig om uitspraken over te doen. Ik heb in twee verschillende plaatsen hele verschillende indrukken gekregen van de groepering.
In mijn voormalige woonplaats waren het wel degelijk de stereotype JG's in de zin van voet tussen de deur, blijven aandringen en als je zegt geen tijd of interesse te hebben roepen dat je naar de hel gaat. Die verhalen zijn echt geen kwaadaardige verzinsels, je hebt ze ertussen zitten.
Een vriend van mijn ouders is een tijdje lid geweest van die kerk met zijn gezin. Toen hij eruit wilde stappen werd dat absoluut niet op prijs gesteld en hij mag onder druk van de kerkgemeenschap zijn kinderen niet meer zien. Ik heb dat verhaal van heel dichtbij meegemaakt en ik weet dat ieder verhaal twee kanten kent maar er zijn hoe dan ook dingen gebeurd die niet door de beugel konden. In hoeverre dat aan het geloof, de kerkgemeenschap of de karakters van de betrokken mensen heeft gelegen kan ik niet inschatten.

Hier in het dorp vind ik van al die gelovigen de JG's eigenlijk de prettigste mensen.
Ze blijven vriendelijk, gek genoeg zijn ze ook met deze frequentie van bezoeken niet opdringerig, geen voet tussen de deur, geen hel en verdoemenis, open staan voor discussie en niet te beroerd om toe te geven dat ze het antwoord niet weten of op moeten zoeken en als je geen discussie wilt gaan ze daar ook netjes mee om.

Mijn eerdere ervaringen met gelovigen in het algemeen en JG's in het bijzonder zorgen wel dat ik enige achterdocht houd t.o.v. die vriendelijke houding maar als ik moest kiezen tussen die mensen en de mensen uit de andere vier kerkgenootschappen dan doe mij die JG's maar.

De grens tussen geloofsgemeenschap en sekte is niet zo duidelijk te trekken. JG's hebben wel degelijk sektarische trekjes maar dat geld voor wel meer geloofstromingen en kan zelfs binnen een stroming van kerk tot kerk verschillen.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:26:18 #150
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_49412894
Nu het weer mooi weer is komen ze inderdaad uit alle hoeken en gaten gekropen.

8 stuks bij ons in de buurt en steeds met z'n 2en aanbellen.

Volgende week staat er een emmer gewijd water klaar.
pi_49413618
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:26 schreef DeTolk het volgende:
Nu het weer mooi weer is komen ze inderdaad uit alle hoeken en gaten gekropen.

8 stuks bij ons in de buurt en steeds met z'n 2en aanbellen.

Volgende week staat er een emmer gewijd water klaar.
Jammer zo'n reactie omdat je te lui/stom was om even het topic te lezen
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:58:00 #152
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49414358
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef MinderMutsig het volgende:

In mijn voormalige woonplaats waren het wel degelijk de stereotype JG's in de zin van voet tussen de deur, blijven aandringen en als je zegt geen tijd of interesse te hebben roepen dat je naar de hel gaat.
Jehovah getuigen geloven niet in de hel dus dat was vast een nep jehovah
pi_49414512
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:58 schreef Blin het volgende:

[..]

Jehovah getuigen geloven niet in de hel dus dat was vast een nep jehovah
volgens mij begrijp je best wat ze bedoelt.

Wat ik van jou zo lees is volgens mij ietwat rooskleurig, dat is niet mijn ervaring. Maar goed ik ging met iemand die uitgesloten was en niet afgezwakt
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:18:06 #154
166246 Da_mr_Jackal
No shit, Sherlock
pi_49415202
Toen ze hier een keer aan de deur kwamen (is niet vaak, Limburg ), begonnen ze meteen met praten. Na een tijdje gaven ze me ook zo'n boekje. Ik: "Wacht even, ik heb ook nog een boekje voor u.". Moet je je voorstellen hoe gauw ze het doorhadden toen ik met de Playboy aankwam
"Veni Vidi Vagina"
Ik kwam, ik zag en het was kut.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:26:55 #155
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49415563
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef MinderMutsig het volgende:

In mijn voormalige woonplaats waren het wel degelijk de stereotype JG's in de zin van voet tussen de deur, blijven aandringen en als je zegt geen tijd of interesse te hebben roepen dat je naar de hel gaat. Die verhalen zijn echt geen kwaadaardige verzinsels, je hebt ze ertussen zitten.
Je hebt er altijd fanatiekelingen tussen zitten. Ik heb ze echter nog niet aan de deur gezet.
Het is overigens wel wat men ziet als het prototype JG, als ik de verhalen mag geloven.
quote:
Een vriend van mijn ouders is een tijdje lid geweest van die kerk met zijn gezin. Toen hij eruit wilde stappen werd dat absoluut niet op prijs gesteld en hij mag onder druk van de kerkgemeenschap zijn kinderen niet meer zien. Ik heb dat verhaal van heel dichtbij meegemaakt en ik weet dat ieder verhaal twee kanten kent maar er zijn hoe dan ook dingen gebeurd die niet door de beugel konden. In hoeverre dat aan het geloof, de kerkgemeenschap of de karakters van de betrokken mensen heeft gelegen kan ik niet inschatten.
Dat een kerkgemeenschap zoveel invloed kan uithoeven op een gezin, een persoon. Zij bepalen of hij zijn kids mag zien of niet? Persoonlijk zou ik dat niet over mijn kant laten gaan. Wie denken we wel niet dat ze zijn?
Maar goed, na zolang onder invloed van ze gestaan te hebben, kan ik me voorstellen dat ze die macht hebben (of denken te hebben).
Is ie ermee accoord gegaan? En hoe dachten zijn vrouw en kinderen erover?
quote:
Hier in het dorp vind ik van al die gelovigen de JG's eigenlijk de prettigste mensen.
Ze blijven vriendelijk, gek genoeg zijn ze ook met deze frequentie van bezoeken niet opdringerig, geen voet tussen de deur, geen hel en verdoemenis, open staan voor discussie en niet te beroerd om toe te geven dat ze het antwoord niet weten of op moeten zoeken en als je geen discussie wilt gaan ze daar ook netjes mee om.
Da's ook mijn ervaring hier.
(Un)masking for the greater good.
pi_49417517
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:26 schreef Natalie het volgende:

Dat een kerkgemeenschap zoveel invloed kan uithoeven op een gezin, een persoon. Zij bepalen of hij zijn kids mag zien of niet? Persoonlijk zou ik dat niet over mijn kant laten gaan. Wie denken we wel niet dat ze zijn?
Maar goed, na zolang onder invloed van ze gestaan te hebben, kan ik me voorstellen dat ze die macht hebben (of denken te hebben).
Is ie ermee accoord gegaan? En hoe dachten zijn vrouw en kinderen erover?
Dat was echt een lelijke situatie die voor mij precies demonstreert wat geloof in combinatie met groepsdynamica met mensen kan doen.
Hij wilde uit de kerk stappen, zijn vrouw twijfelde. Vervolgens zijn ze heel erg op haar in gaan praten tot die man de duivel in eigen persoon was omdat hij haar en haar kinderen van God af wilde praten en hen zo de kans om in de hemel te komen af wilde nemen.
In eerste instantie pikte hij dat natuurlijk ook niet maar toen ging men een stapje verder. Ze dreigden aangifte te doen van mishandeling en misbruik van de kinderen als hij niet stopte. Ook dat pikte hij niet en er is dus ook aangifte gedaan door zijn vrouw met als getuigen een aantal mensen uit de kerk. Daar is niets uitgekomen maar het was voldoende reden om haar de voogdij te geven en zij staat gewoon niet toe dat hij de kinderen ziet. Daar sta je met je omgangsregeling.
En die aangifte van destijds staat natuurlijk wel in zijn dossier dus als hij pogingen ondernam om zijn kinderen te zien werd de politie gebeld en moest hij weg omdat men er voor de veiligheid in dat soort situaties vanuit gaat dat waar rook is ook een vuurtje moet zijn. Zij heeft de voogdij dus zij bepaald.

Zijn kinderen vonden het heel erg, die wilden papa blijven zien maar dat mocht niet van moeder omdat hij de duivel was, of onder duivelse invloed stond o.i.d. Je kunt je afvragen in hoeverre dat haar gestoorde denkbeelden waren, of dat zij nogal labiel was en onder invloed van de denkbeelden van een aantal mensen uit die kerk zo gehandeld heeft maar het staat in ieder geval vast dat zij dacht(en) te handelen naar de letter van de bijbel en hun geloof.

Dan blijft de vraag staan of je daar de kerk / stroming / geloofsgemeenschap als geheel op aan kunt spreken. Ik denk dat dat niet helemaal eerlijk is maar het laat wel zien waartoe mensen, onder invloed van geloof, in staat zijn.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:25:35 #157
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49418228
Wat een verschrikkelijke situatie. De duivel in eigen persoon, aangifte van (valse!) mishandeling en misbruik... Het klinkt mij in de oren als wanhopige pogingen om iemand bij de gemeenschap te houden. In hun ogen is het zws inderdaad beter voor die vrouw en die kinderen, maar leugens te verspreiden om die macht te houden gaat zelfs mijn tolerante pet (mbt geloofovertuiging) te boven.
Ze hebben hem goed klem gezet.
Mams moet enigszins labiel zijn geweest, als ik het zo lees. Je ziet niet de duivel in je eigen echtgenoot en kinderen hebben hun vader nodig. Als je zover heen bent dat zelf dat niet meer ziet, dan is er iets goed mis. Tenminste, dat ga ik denken als ik je verhaal zo lees.

Heb vooral medelijden met de kinderen... Die groeien nu in een gebroken gezin op waarvan de moeder opgeslokt is door het geloof en zij hun vader niet meer mogen zien om dat een stel JG's hun ma hebben wijsgemaakt dat hij slecht is.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:31:24 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49418522
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

Je hebt er altijd fanatiekelingen tussen zitten. Ik heb ze echter nog niet aan de deur gezet.
Het is overigens wel wat men ziet als het prototype JG, als ik de verhalen mag geloven.
Lijkt me vooral een prototype inderdaad. JG's geloven niet eens dat er een hel is, dus roepen dat je er naar toe gaat is in ieder geen geloofsuiting van een JG.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:57:16 #159
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_49423024
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Lijkt me vooral een prototype inderdaad. JG's geloven niet eens dat er een hel is, dus roepen dat je er naar toe gaat is in ieder geen geloofsuiting van een JG.
Maar ze geloven wel dat je niet gered wordt op de dag des oordeels als je niet bij hen bent aangesloten. Dan ga je dus zeker niet naar de hemel.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_49423136
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb de letterlijke bewoording dan ook niet meer paraat na een aantal jaren.
Als de hel voor JG's niet bestaat dan zal het wel iets geweest zijn als dat ik verdoemd was of iets in die richting. De strekking was in ieder geval duidelijk.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:19:56 #161
174867 Qunak
Dwarrel, dwarrel
pi_49423977
Het geloof is en was iets voor mensen die niet rationeel kunnen nadenken.
Gravitation cannot be held responsible for people falling in love.
pi_49424151
het geloof in geheel vind ik belachelijk ik heb godsdients op mijn MBO opleiding waa rik zelden naar toe ga maar 1ste dag vanschoool 1 van de leraren gesproken die dat "vak" geeft. we hadden hem na 10 minuten al vast geluld ik zei zo van het geloof is denk ik alleen maar om een mens te motieveren toen zei de leraar die wel redelijk streng gelovig is van ja dat is het eigenlijk wel. dus ze weten zelf ook dat god niet bestaat dus waarom nog doorgaan met die trieste onzin.. met hun bewijs van HET STAAT GESCHREVEN. och ik hou van hans teeuwen

opzich heb ik niks tegen gelovige dat moeten ze zelf weten in wat voor onzin je gelooft maar om andere mensen er mee lastig te vallen achja is wel grappig ik zet ze alleen maar voorschut als ze bij ons aanbellen.
pi_49424874
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 23:25 schreef yelmar het volgende:
het geloof in geheel vind ik belachelijk ik heb godsdients op mijn MBO opleiding waa rik zelden naar toe ga maar 1ste dag vanschoool 1 van de leraren gesproken die dat "vak" geeft. we hadden hem na 10 minuten al vast geluld ik zei zo van het geloof is denk ik alleen maar om een mens te motieveren toen zei de leraar die wel redelijk streng gelovig is van ja dat is het eigenlijk wel. dus ze weten zelf ook dat god niet bestaat dus waarom nog doorgaan met die trieste onzin.. met hun bewijs van HET STAAT GESCHREVEN. och ik hou van hans teeuwen

opzich heb ik niks tegen gelovige dat moeten ze zelf weten in wat voor onzin je gelooft maar om andere mensen er mee lastig te vallen achja is wel grappig ik zet ze alleen maar voorschut als ze bij ons aanbellen.
Volgens mij moet jij nog een keer terug naar school, jouw taalvaardigheid laat nogal wat te wensen over
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:50:42 #164
170036 Klit
In medio virtus
pi_49425040
En je Geloof ook...
Als je een beetje nadenkt en jezelf inleest kom je zeker wel tot bekering.
De Heer zal je dan best genadig zijn.
Laedere facile, mederi difficile
pi_49425519
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 23:50 schreef Klit het volgende:
En je Geloof ook...
Als je een beetje nadenkt en jezelf inleest kom je zeker wel tot bekering.
De Heer zal je dan best genadig zijn.
  woensdag 16 mei 2007 @ 07:15:59 #166
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49430087
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:57 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Maar ze geloven wel dat je niet gered wordt op de dag des oordeels als je niet bij hen bent aangesloten. Dan ga je dus zeker niet naar de hemel.
Klopt. Leven houdt gewoon op.
  woensdag 16 mei 2007 @ 07:17:10 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49430093
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 23:45 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij nog een keer terug naar school, jouw taalvaardigheid laat nogal wat te wensen over
Misschien gelooft yelmar ook niet in taal.
  woensdag 16 mei 2007 @ 09:20:56 #168
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49431660
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 23:00 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik heb de letterlijke bewoording dan ook niet meer paraat na een aantal jaren.
Als de hel voor JG's niet bestaat dan zal het wel iets geweest zijn als dat ik verdoemd was of iets in die richting. De strekking was in ieder geval duidelijk.
Duivel en hel liggen ook niet zover van elkaar.
Ik begreep je wel
pi_49453233
Heh, je moet gewoon vertellen dat je kabbala leer. Dan zullen ze je waarschijnlijk aankijken of je de duivel zelf bent
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:20:56 #170
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49453656
Sowieso... dat hele duivel, hel en verdoemenis gebeuren... Het lijkt me meer dat dit gebruikt wordt om iemand bang te maken (en daarmee in het gareel te houden) dan dat er ook werkelijk zoiets bestaat.
pi_49469232
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:20 schreef Natalie het volgende:
Sowieso... dat hele duivel, hel en verdoemenis gebeuren... Het lijkt me meer dat dit gebruikt wordt om iemand bang te maken (en daarmee in het gareel te houden) dan dat er ook werkelijk zoiets bestaat.
De getuigen die de deuren aflopen wprdt ook vertelt dat ze schuld dragen om diegenen die zijn niet kunnen redden.
  donderdag 17 mei 2007 @ 09:48:33 #172
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49471313
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:20 schreef Natalie het volgende:
Vast staat dat het in ieder geval vele malen daarvoor gebruikt is. Aan de andere kant is het weer wel een logische gedachte om als je gelooft dat er een god, hemel en redding is, om dan ook te geloven in de tegenpool daarvan..
pi_49483387
Met moederdag stonden ze hier voor de deur..

Twee jongens van n jaar of 24, netjes in pak.. Ze stonden een tijdje naar binnen te kijken, en uiteindelijk liepen ze naar de deur..
Ik had echt zo'n wtf? idee.. Zondag.. moederdag EN jongens in pak?

En toen kwam dus de grote vraag, of ik nog hoop had dat het ooit goed kwam met deze wereld..
Hmm?

Ik had trouwens wel een Route 666 shirt aan.. en de jongen die er bij stond keek wel vaag naar me (maar dat kan ook komen door wat ik verder aan had, nogal lage joggingbroek.. )
Toen ik vroeg of ie naar mn shirt keek ontkende ie dat natuurlijk.. ze konden er zelfs wel om lachen.. anyhow.. natuurlijk kreeg ik zo'n boekje.

Een aantal weken eerder waren er twee andere aan de deur geweest, en die gaven ook al zo'n boekje.. en idd een paar dagen later stonden er WEER twee andere aan de deur, of ik het boekje al had gelezen.
Toen heb ik ze weggestuurd en gezegt dat ik geen interesse had, maar ze komen dus gewoon weer!

En ik was met moederdag niet helemaal helder, dus pas toen ik het boekje kreeg dacht ik, verrek.. het zijn echt jehova's..

Maar goed.. het probleem is dat ik ze van de week dus weer kan verwachten lees ik hier al.. *zucht*

Misschien toch maar een bordje "geen jehova's aan de deur" ophangen oid..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
pi_49483765
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 17:16 schreef lucky_birdie het volgende:
Maar goed.. het probleem is dat ik ze van de week dus weer kan verwachten lees ik hier al.. *zucht*

Ik denk dat het wel meevalt. Als je de volgende keer gewoon aangeeft dat je geen interesse hebt en dat je liever hebt dat ze niet weer komen reageren ze daar vast wel netjes op.
En er schijnt inderdaad een lijst te zijn met adressen van mensen die ze over slaan op verzoek, vraag anders of ze je daar op willen zetten.
pi_49484412
quote:
..

Je had ook het topic door kunnen lezen en dan zie je dat er al meerdere malen is gezegd dat je jezelf als 'niet bel adres' kunt opgeven als ze weer langskomen.
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:09:08 #176
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_49485010
quote:
"Aan de deur wordt niet gekocht, en bekeerd zijn we ook al"
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_49486785
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 17:49 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Je had ook het topic door kunnen lezen en dan zie je dat er al meerdere malen is gezegd dat je jezelf als 'niet bel adres' kunt opgeven als ze weer langskomen.
ja, dat had ik gelezen.. vandaag..

Maar dan moeten ze toch echt eerst weer langs moeten komen zodat ik het kan zeggen..
Je zou denken dat een "geen interesse" wel genoeg zou zijn, maar je moet je dus echt specifiek op de "niet bel adres lijst" laten zetten?
Pff

het is toch belachelijk dat je dat moet zeggen?! Waarom kunnen ze geen "wel bel lijst" maken, als mensen prijs stellen op hun bezoek, dan geven ze het maar door, scheelt heel wat ergernissen.

/rant
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:53:36 #178
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_49490616
mn buren zijn jehova en ik krijg ze binnen 1 minuut weg als ik zeg dat we met de buren zulke goede gesprekken (voornamelijk over het weer / de toestand van de auto: moet ie nu wel of niet gewassen worden / etc. maar ze druipen altijd meteen af.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:57:03 #179
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_49490749
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:09 schreef k3vil het volgende:
Heh, je moet gewoon vertellen dat je kabbala leer. Dan zullen ze je waarschijnlijk aankijken of je de duivel zelf bent
ik heb (voordat ik buren kreeg die jehova waren) wel een het boek van mormon uit mijn boekenkast gehaald nadat ik een bewering over dat boek gedaan had: vooral toen ze betwijfelden of het er wel zo in stond ben ik in die "bijbel" gaan bladeren en zoeken of ik het stukje kon vinden (had ik zelf verzonnen - dus stond er niet in). na kwartier aandringen van hun kant om maar te stoppen met zoeken en van mijn kan volhouden dat het er echt instond zijn ze vanzelf weg gegaan.
zoekt en gij zult vinden
pi_49494473
Maareh, mormonen is dat nou de amerikaanse versie van de jehova getuigen hier, of is dit een compleet ander geloof?
  donderdag 17 mei 2007 @ 22:40:35 #181
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49494757
Bij ons belde een keer een jehova aan en dat was een klasgenoot van mij destijds Ik dik lachen en toen die mij zag probeerde hij zn verhaal niet eens te doen. Dus mijn opmerking was: "ik zie je op school"

Was echt zo'n sneu mannetje die helemaal gehersenspoeld was door zn ouders. Had ook helemaal geen vrienden op school, werd altijd laatste gekozen, niemand mocht em etc
Love will tear us apart (Joy Division)
  vrijdag 18 mei 2007 @ 03:06:07 #182
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49500988
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:40 schreef don-diablo het volgende:
Bij ons belde een keer een jehova aan en dat was een klasgenoot van mij destijds Ik dik lachen en toen die mij zag probeerde hij zn verhaal niet eens te doen. Dus mijn opmerking was: "ik zie je op school"

Was echt zo'n sneu mannetje die helemaal gehersenspoeld was door zn ouders. Had ook helemaal geen vrienden op school, werd altijd laatste gekozen, niemand mocht em etc
Maar was dat omdat hij jahova was, of omdat hij gewoon niet leuk was?

Overigens, zoals hier in het topic al gezegt, is niet elke jahova het zelfde.
Zo was ik laatst met iemand even de wachttoren blaadjes ophalen. De persoon met wie ik was, is niet zo van het bekeren. Heb met haar vaker gesprekken over het geloof, zij respecteerd mijn standpunt en ik de hare, no problem. Maar ik was dus op dat distributie centrum en een man komt naar ins toe en zij verteld dat ik niet jahova was en die man helemaal enthousiast dat hij mij wel wou bekeren etc. Kreeg er de kriebels van...Gelukkig zei zij dat ik niet bekeerd wilde worden, dus het was oke. En direct was hij naar de poort toe om mensen die daar stonden te bekeren, zijn woorden. Bij dat soort dingen krijg ik de kriebels
pi_49501096
quote:
Ook in niet-streng gelovige dorpen gebeurt dat
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:52:40 #184
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49507995
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 03:06 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

Maar was dat omdat hij jahova was, of omdat hij gewoon niet leuk was?

Overigens, zoals hier in het topic al gezegt, is niet elke jahova het zelfde.
Zo was ik laatst met iemand even de wachttoren blaadjes ophalen. De persoon met wie ik was, is niet zo van het bekeren. Heb met haar vaker gesprekken over het geloof, zij respecteerd mijn standpunt en ik de hare, no problem. Maar ik was dus op dat distributie centrum en een man komt naar ins toe en zij verteld dat ik niet jahova was en die man helemaal enthousiast dat hij mij wel wou bekeren etc. Kreeg er de kriebels van...Gelukkig zei zij dat ik niet bekeerd wilde worden, dus het was oke. En direct was hij naar de poort toe om mensen die daar stonden te bekeren, zijn woorden. Bij dat soort dingen krijg ik de kriebels
Combinatie van beide
Love will tear us apart (Joy Division)
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:39:54 #185
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_49547497
Jehovah's Getuigen; het is niet alsof er miljoenen van Goden (want die God heet Jehovah) rondlopen . En ze zijn best oké, hoor, ik ken er best veel. Mijn moeder is er eentje namelijk, ik ben er mee opgevoed. En mijn pa is er geen. En ik ook niet.

Ik begrijp het ook wel; zij geloven dat ze zoveel mogelijk mensen moeten redden van Armageddon (Het Eind der Tijden, zeg maar) en dat is dus best wel weer logisch... maar dat weet ik dus omdat ik veel ken, weet wat ze doen, etc.. veel mensen weten niets van dit geloof, weten niet eens hoe ze heten. Tuurlijk zal het best irritant zijn en zitten er irritante JG's bij, maar verder valt het echt mee . Waarom ben ik er dan geen? Ja, ik kan me niet aan die wetten houden, dat is duidelijk... maar ik heb er wel respect voor! Ik hoor ook weleens heel erge verhalen over dat mensen het geloof verlaten en dan hun familie niet meer mogen zien, maar ik weet dat veel mensen zich te snel dopen (zich te snel aansluiten bij dit geloof, dus). Ik heb me gelukkig nooit laten dopen, want dat zou betekend hebben dat ik mijn moeder en veel familie van die kant nooit meer zou zien. Nu loop ik gewoon te paffen en alles in front of her en dat kan; want ik ben 'werelds' en niet gedoopt. Sommige mensen laten zich gewoon veel te snel dopen. Vooral als kinderen zich laten dopen voor hun puberteit (ouders zijn daar vaak ook niet blij mee!) maak ik me erg veel zorgen. Want als je dan ineens gaat rebelleren heb je een groot probleem!
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:56:34 #186
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49548010
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:39 schreef TherAngelina het volgende:
Jehovah's Getuigen; het is niet alsof er miljoenen van Goden (want die God heet Jehovah) rondlopen . En ze zijn best oké, hoor, ik ken er best veel. Mijn moeder is er eentje namelijk, ik ben er mee opgevoed. En mijn pa is er geen. En ik ook niet.

Ik begrijp het ook wel; zij geloven dat ze zoveel mogelijk mensen moeten redden van Armageddon (Het Eind der Tijden, zeg maar) en dat is dus best wel weer logisch... maar dat weet ik dus omdat ik veel ken, weet wat ze doen, etc.. veel mensen weten niets van dit geloof, weten niet eens hoe ze heten. Tuurlijk zal het best irritant zijn en zitten er irritante JG's bij, maar verder valt het echt mee . Waarom ben ik er dan geen? Ja, ik kan me niet aan die wetten houden, dat is duidelijk... maar ik heb er wel respect voor! Ik hoor ook weleens heel erge verhalen over dat mensen het geloof verlaten en dan hun familie niet meer mogen zien, maar ik weet dat veel mensen zich te snel dopen (zich te snel aansluiten bij dit geloof, dus). Ik heb me gelukkig nooit laten dopen, want dat zou betekend hebben dat ik mijn moeder en veel familie van die kant nooit meer zou zien. Nu loop ik gewoon te paffen en alles in front of her en dat kan; want ik ben 'werelds' en niet gedoopt. Sommige mensen laten zich gewoon veel te snel dopen. Vooral als kinderen zich laten dopen voor hun puberteit (ouders zijn daar vaak ook niet blij mee!) maak ik me erg veel zorgen. Want als je dan ineens gaat rebelleren heb je een groot probleem!
dus je bedoelt, je laat je dopen bij de jahova's, dan ben je daarna niet meer vrij om te kiezen of je weg gaat of niet. Ga je weg dan wordt je geexcomminiceert?

edit, begrijp ik nou goed dat als jij je laat dopen, je eigen moet niet meer mag zien terwijl zij jahova is?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:59:58 #187
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_49548111
Vanmorgen om 11:00 me bed uit gebeld door 2 Jehova's.

Omdat ik niet had verwacht dat zulke lui hier aan de deur zouden komen, liep ik maar snel naar beneden immers kon het ook de postbode zijn.

En dan gaan ze me allerlei fucked up vragen stellen over de wreedheid van de mens etc etc

Mens, je belt me verdomme net wakker en je gaat aan een atheist allerlei bullshit vragen stellen over god/jezus/wreedheid van de mens en whatever de fuck je nog meer wilt vertellen.

Ik blijf altijd tot op het laatste punt vriendelijk, maar nog eenmaal wakker gebeld worden door zulk soort lui en ik ga nog eens uit me dak
World Wrestling Entertainment
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:08:06 #188
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49548330
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:59 schreef MeneerMuis het volgende:
Vanmorgen om 11:00 me bed uit gebeld door 2 Jehova's.

Omdat ik niet had verwacht dat zulke lui hier aan de deur zouden komen, liep ik maar snel naar beneden immers kon het ook de postbode zijn.

En dan gaan ze me allerlei fucked up vragen stellen over de wreedheid van de mens etc etc

Mens, je belt me verdomme net wakker en je gaat aan een atheist allerlei bullshit vragen stellen over god/jezus/wreedheid van de mens en whatever de fuck je nog meer wilt vertellen.

Ik blijf altijd tot op het laatste punt vriendelijk, maar nog eenmaal wakker gebeld worden door zulk soort lui en ik ga nog eens uit me dak
had je je opgegeven als niet beladres??
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:53:54 #189
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_49549762
Opdonderen met dat vieze tuig !
Minds are like parachutes. They only function when open.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:00:35 #190
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_49549927
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:08 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

Ik heb me nergens voor opgegeven.

Met alle respect, van mij mogen ze best langskomen en zal ik ze netjes te woord staan dat ik niet gelovig ben en ze dus ook niet meer hoeven langskomen, maar zodra ik dat heb gezegd wil ik niet vervolgens nog een aantal vragen hebben waarom ik niet gelovig ben en waarom ik denk dat de mensheid erg wreed is en weet ik het wat.
Ook achteraf niet zeggen dat we op een geschikt tijdstip wel terug komen om het er wat beter over te hebben, ik moet dat soort onzin praatjes niet van mensen die in dingen geloven waar ik niet in geloof.

En het toppunt is nog wel dat wanneer jij zegt niet gelovig te zijn, ze je nog 2 folders in je handen willen duwen ook.

En bel alstublieft niet zaterdag ochtend zo vroeg aan de deurbel, beetje onbeschoft vind ik het wel
pi_49549978
jehova's = gothics
  zaterdag 19 mei 2007 @ 20:17:48 #192
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_49550379
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:08 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

Ik lees net het topic door, en bij de volgende keer aanbellen zal ik ze inderdaad netjes vragen me op te geven voor een 'niet beladres'.

Als dat mij helpt om ervan af te komen is dat een simpele oplossing.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 21:17:49 #193
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_49551905
Ach ook hier komen de Jehova's Getuigen langs de deur met de Braziliaanse versie van de Wachttoren.
Ik heb er verder geen behoefte aan maar blijf wel altijd beleefd en zeg ook gewoon sorry, ik heb geen interesse en wens ze succes met hun missie. En altijd wensen ze mij dan ook een fijne dag toe en zeggen sorry dat we u gestoord hebben.

Valt me vaak op dat hier in Brazilië dit vaak nog leuke en normaal uitziende meiden/dames zijn die langs de deuren gaan. Gewoon iemand die je ook kan aantreffen in het uitgaansleven.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_49567294
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:02 schreef vanBnaarC het volgende:
jehova's = gothics

Die bejaarden die ik aan de deur had, zagen er niet echt gothic uit, anders.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:40:57 #195
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_49570225
Niet fucken met mijn broeders.
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:44:06 #196
179239 Poekel
pi_49572462
Ik had ze vanmiddag aan de deur.
Ik zweer je, ik dacht gelijk aan dit topic. Die gozer vroeg hoe ik leefde. Ik vertelde dat ik niet te ver vooruit wil plannen etc. Ook duidelijk gemaakt dat ik geen interesse heb, het bleef gewoon vriendelijk. En ze gingen een deurtje verder. Apart, maar wel altijd vriendelijk volk, ook al geloof je niet in god.
  zondag 20 mei 2007 @ 16:45:54 #197
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_49575029
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maareh, mormonen is dat nou de amerikaanse versie van de jehova getuigen hier, of is dit een compleet ander geloof?
mormonen zijn weer heel anders. Stelletje misdadigers (zonder dollen) zag dat er geld te verdienen was aan geloof en heeft toen een eigen bijbel geschreven (boek van mormon) en ook meteen maar veelwijverij ingevoerd. Dat laatste is nu weer afgeschaft maar heef tot in de jaren 50 van vorige eeuw bestaan.
zoekt en gij zult vinden
  zondag 20 mei 2007 @ 16:47:01 #198
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_49575064
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:40 schreef jehovaguerilla het volgende:
Niet fucken met mijn broeders.
ok / dan neem ik je zusters wel hoor!
zoekt en gij zult vinden
  zondag 20 mei 2007 @ 16:50:52 #199
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_49575196
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:56 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

dus je bedoelt, je laat je dopen bij de jahova's, dan ben je daarna niet meer vrij om te kiezen of je weg gaat of niet. Ga je weg dan wordt je geexcomminiceert?

edit, begrijp ik nou goed dat als jij je laat dopen, je eigen moet niet meer mag zien terwijl zij jahova is?
Nou, dopen is niet zomaar iets daar, het is niet als in de kerk bij je geboorte of zo; het is echt een commitment en een soort van 'dood' van je oude leven. Je zonden worden 'weggewassen' en je begint met een schone lei. Helaas maken mensen deze keuze soms erg snel. Maar als je dan de fout in gaat zie je de andere JG's dus niet meer (als je uigesloten wordt, wat dus betekend dat je of doorgaat met je verkeerde levensstijl die in strijd is met het geloof of geen berouw toont). Zij mogen niet meer met je praten. Vrij logisch vind ik, je moet gewoon goed nadenken voor je je doopt. Ik ken ook mensen daar die leven zoals ik dat doe, geen JG's zijn, maar wel gedoopt zijn alleen hun familie etc. niet kwijt willen en dus de schijn ophouden. Zij doen alles wat God verboden heeft maar willen zich niet laten uitsluiten o. i. d..
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
pi_49575880
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:20 schreef NutKees het volgende:
Al die verhalen van brutale Jehova's (voet tussen de deur en zo) zijn sterk overtrokken. Als je vriendelijk kenbaar maakt dat je geen interesse hebt in (andere) geloofsovertuigingen wensen ze je een prettige dag en gaan ze verder. Ik heb nog nooit anders meegemaakt.
Ik wel! Als jochie van 14 ofzo stond er zo'n opa met een heel bleke vrouw erachter voor de deur en toen ik aangaf geen interesse te hebben en de deur dicht wilde doen, deed die meneer zijn voet tussen de deur. Ik geloof dat mijn moeder toen duidelijk heeft gemaakt dat dit gedrag niet getolereerd wordt. Waarop die opa zei dat het hem om het redden van mijn ziel ging... Daarna gingen ze onder protest wel weg.

Het kan ook anders trouwens. Ik heb ooit es gewerkt bij een bedrijfje waar 1 secretaresse bij de Jehova's zat EN vaak een doorschijnende witte broek EN bijbehorende zwarte string droeg. Ik had bijna getekend....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')