abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49267565
Ook leuk, uitnodigen om binnen verder te praten.

Ze weten niet hoe snel ze weg moeten rennen, zijn ze niet gewend.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:20:40 #102
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_49267618
Het is zo jammer dat er soms echt lekkere wijven bij zitten.

Mijn voetbaltrainer (een kerel van 53, een rasechte Groninger, uit Oude Pekela.) had ze laatst aan de deur. Zijn vrouw deed de deur open, en hij zat in de keuken.

"Hallo mevrouw, wij komen u verlichten."
*vanuit de keuken*: "FREA! NOIT DOUN, DEN KIN IK NOIT MEER SLOAPN VANNACHTS!"
"The meaning of life is 'bucket'."
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:24:18 #103
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_49267788
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

'Ieder die de Zoon niet erkent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon erkent, heeft ook de Vader.'

Eh, ja, dan pwn je ze wel. Of zo. Geloof ik.
Hehehehe
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:24:31 #104
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_49267802
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:20 schreef Poekel het volgende:
Het is zo jammer dat er soms echt lekkere wijven bij zitten.

Mijn voetbaltrainer (een kerel van 53, een rasechte Groninger, uit Oude Pekela.) had ze laatst aan de deur. Zijn vrouw deed de deur open, en hij zat in de keuken.

"Hallo mevrouw, wij komen u verlichten."
*vanuit de keuken*: "FREA! NOIT DOUN, DEN KIN IK NOIT MEER SLOAPN VANNACHTS!"
Friesss... Jehova's in Friesland, heb ik nooit last van, mss omdat het te ver lopen is naar de voordeur
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:26:03 #105
179239 Poekel
pi_49267867
Da´s geen Fries. Da´s Gronings.

Edit: Ik kom uit Oude Pekela.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:41:24 #106
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_49268572
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:26 schreef Poekel het volgende:
Da´s geen Fries. Da´s Gronings.

Edit: Ik kom uit Oude Pekela.
Nou, klinkt als
pi_49268769
kapot slaan
Ik doe niet aan googlen!
pi_49301507
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:19 schreef Besje1972 het volgende:
Ook leuk, uitnodigen om binnen verder te praten.

Ze weten niet hoe snel ze weg moeten rennen, zijn ze niet gewend.
Zou het? Ik denk dat ze daar juist wel voor in zijn en dat je er helemaal nooit meer van af komt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_49336436
Wij komen u het licht brengen!
OK...Heeft u ook spaarlampen ?
-----------------------------------------
ik haat Jehova's maar daar heb ik ook zo mijn redenen voor
De moeder van een maat van me lag op haar sterfbed .
De verzorgster die toen in huis kwam was van de Jehova en is gaan aanpappen met de man van de vrouw die op sterven lag.
Ze liepen al te rotzooien nog voordat die vrouw overleden was.
Toen het zover was veranderde de hel waarin de 3 zoons uit het gezin zaten in een nog grotere hel, de hel van de Jehova.

Geen verjaardag
Geen kerstmis/sinterklaas e.t.c. e.t.c.
Doorgebroken LP's en Cd's want daar stond duivelse muziek op.

2 van de 3 zonen zijn toen ontspoort en ondervinden nog steeds problemen , alle 3 de zonen wonen opzichzelf en hebben geen contakt meer met de vader.

Ze komen hier ook niet meer aan de deur omdat ik zeer onvriendelijk ben .
pi_49338525
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:43 schreef Rickman_ het volgende:
Mijn ervaring is dat ze de laatste jaren inderdaad weggaan als je zegt dat je geen interesse hebt. Ik kan me nog wel een aantal situaties van 5 jaar geleden en verder herinneren waarbij ze dus niet zo makkelijk weg te krijgen waren.

Zouden ze een soort van 'Mediatraining' voor Jehova's hebben gehad?
Ik wil nog wel eens als ze op straat staan een "gesprek" met ze aangaan, maar aangezien ik een hardrocker ben en dus shirt's met doodskoppen en duivels erop draag willen zij nooit mij praten
De deur open doen in dat soort kleding is ook reden voor een kort "bezoek"
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_49349957
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:16 schreef EdPowers het volgende:
Ik vond het vroegah (toen ze nog wel kwamen) veel vermakelijker om ze klem te lullen met hun eigen inconsistent sprookjesboek.

Vind het zowieso een riskante godsdienst, er komen maar 144.000 jehova's in de hemel, en wat gebeurt er met de rest??????
Die moeten langs de deuren lopen...
  maandag 14 mei 2007 @ 13:05:45 #112
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49360532
Echt het meeste wat jullie allemaal over jehova getuigen lullen is de grootste onzin.

Punt 1: Jehovah getuigen zeggen nooit dingen als wij komen u het licht brengen of wij komen u god brengen.
Vaak openen zij met iets actueels wat nu veel in het nieuws en betrekken daar dan langzaam maar subtiel de bijbel in mee (Ja dit oevenen zij in de zaal (kerk) doorgaans elke dinsdag avond lekker toneelstukjes opvoeren)

Punt 2 ze komen niet elke week aan de deur ze houden idd een hele administratie bij en elk huis word 1 keer in het half jaar aangedaan en als iemand gewoon zegt dat ie een niet bel adres wil zijn komt er alleen eens in de 2 jaar een ouderling lang om te vragen of je al van gedachten veranderd bent.

Punt 3: Je word niet door je ouders verstoten als je geen jehovah getuige wilt zijn en er zijn genoeg huwelijken tussen jehovah getuigen en niet jehovah getuigen. t word niet aanbevolen maar jehovah getuigen vinden dat ieder zijn eigen verantwoording afleggen aan god. Je weet hoe het moet en als je dat zelf niet wil doen dat moet je daar zelf verantwoording voor afleggen.

Punt 4: Geen een jehovah getuige zal zeggen dat je alleen in de hemel komt als je weet hebt van de bijbel
want idd en dit staat in elke bijbel dat er maar 144000 uitverkorenen naar de hemel gaan om samen met jezus over de aarde te regeren. De bedoelling is dat het paradijs van adam en eva hersteld word en dat daar alle mensen die ooit geleeft hebben (met de dood betaal je immers de zonde af) en alle mensen die judgement day overleeft hebben en er gaat nooit meer iemand dood jadiejadieja

Punt 5: ook als je bloed uit je lichaam geweest is mag het niet meer terug in je lichaam dus dat wat dat meisje vertelde kan niet waar zijn. of het kan natuurlijk tegen de regels in zijn geweest. wel een sterk verhaal want je krijgt meestal bloed toegedient als je veel bloed hebt verloren en dan is je eigen bloed wat je al hebt dus niet genoeg.
er zijn genoeg alternatieven voor bloed. waar ik persoonlijk ook de voorkeur voor heb omdat ik het gewoon vies vind
als niet jehova getuigen..

Ik heb nog veel meer punten maar ik ga mijn pauze wandeling maken.
pi_49361158
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze bieden je ook altijd een boekje aan met info.

De vorige keer dat me dat werd aangeboden (oke, nu lijkt het alsof de deur platgelopen wordt door dat soort mensen) waren ze zelfs zo brutaal om een bijdrage te vragen.
geef ze een bijdrage op de muil :-)
  maandag 14 mei 2007 @ 14:30:21 #114
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_49364103
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:05 schreef Blin het volgende:
Echt het meeste wat jullie allemaal over jehova getuigen lullen is de grootste onzin.

Punt 1: Jehovah getuigen zeggen nooit dingen als wij komen u het licht brengen of wij komen u god brengen.
Vaak openen zij met iets actueels wat nu veel in het nieuws en betrekken daar dan langzaam maar subtiel de bijbel in mee (Ja dit oevenen zij in de zaal (kerk) doorgaans elke dinsdag avond lekker toneelstukjes opvoeren)
pi_49364414
Grappig dat ik nu dit topic zie, want ik heb net voor het eerst in mijn leven twee getuigen van Jehova aan de deur gehad. Twee oudere vrouwen in van die jaren '50 detective-regenjassen waarvan ik niet eens wist dat die op de markt verkrijgbaar zijn. En nu heb ik dus een mooi handzaam foldertje voor me liggen: "zou u meer willen weten van de bijbel?" Volgens mij hadden ze snel in de gaten dat ik niet meer te redden ben, want ze waren weer vlug vertrokken.
  maandag 14 mei 2007 @ 15:32:49 #116
179239 Poekel
pi_49366912
quote:

Punt 3: Je word niet door je ouders verstoten als je geen jehovah getuige wilt zijn en er zijn genoeg huwelijken tussen jehovah getuigen en niet jehovah getuigen. t word niet aanbevolen maar jehovah getuigen vinden dat ieder zijn eigen verantwoording afleggen aan god. Je weet hoe het moet en als je dat zelf niet wil doen dat moet je daar zelf verantwoording voor afleggen.

Punt 4: Geen een jehovah getuige zal zeggen dat je alleen in de hemel komt als je weet hebt van de bijbel
want idd en dit staat in elke bijbel dat er maar 144000 uitverkorenen naar de hemel gaan om samen met jezus over de aarde te regeren. De bedoelling is dat het paradijs van adam en eva hersteld word en dat daar alle mensen die ooit geleeft hebben (met de dood betaal je immers de zonde af) en alle mensen die judgement day overleeft hebben en er gaat nooit meer iemand dood jadiejadieja
God is breezah!
  maandag 14 mei 2007 @ 15:49:09 #117
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49367612
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:32 schreef Poekel het volgende:

[..]

God is breezah!

Dus voor al die breezah-sletjes is nog hoop?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 14 mei 2007 @ 16:19:19 #118
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49368762
Hij heet eigenlijk JHWH maar dat is zo moeilijk uit te spreken he
sommige zeggen ook wel Jaweh
  maandag 14 mei 2007 @ 16:21:09 #119
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49368840
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:19 schreef Blin het volgende:
Hij heet eigenlijk JHWH maar dat is zo moeilijk uit te spreken he
sommige zeggen ook wel Jaweh
jaweh is toch ook de naam van een god uit een ander geloof?
  maandag 14 mei 2007 @ 16:23:22 #120
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_49368919
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:21 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

jaweh is toch ook de naam van een god uit een ander geloof?
Klopt, het joodse geloof bijvoorbeeld, en het christelijke.
  maandag 14 mei 2007 @ 16:26:18 #121
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49369009
Jehova's... tsja... ze doen het ten minste meestal vredelievend. Ik vind ze een beetje zielig, maar ieder z'n meug...

Oh, en ze vertelden me dat dieren niet naar de hemel gaan...
  maandag 14 mei 2007 @ 16:26:23 #122
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49369012
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:23 schreef Frollo het volgende:

[..]

Klopt, het joodse geloof bijvoorbeeld, en het christelijke.
waarom noem ik het dan god?
  maandag 14 mei 2007 @ 16:29:38 #123
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_49369109
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:26 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

waarom noem ik het dan god?
Is ook goed. Als je christen bent kun je trouwens ook HERE, HEER, HEERE, de Eeuwige, de Heilige Naam, Adonai, Elohiem, Aanwezige, Enige, Levende, De Naam, Onnoembare, De Almachtige, El of Eli zeggen.
Succes met kiezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/JHWH
pi_49369640
quote:

Punt 5: ook als je bloed uit je lichaam geweest is mag het niet meer terug in je lichaam dus dat wat dat meisje vertelde kan niet waar zijn. of het kan natuurlijk tegen de regels in zijn geweest. wel een sterk verhaal want je krijgt meestal bloed toegedient als je veel bloed hebt verloren en dan is je eigen bloed wat je al hebt dus niet genoeg.
er zijn genoeg alternatieven voor bloed. waar ik persoonlijk ook de voorkeur voor heb omdat ik het gewoon vies vind
als niet jehova getuigen..
Punt 3: Mijn ex is idd niet verstoten door zijn ouders, het duurde alleen even voor ze weer contact wilden, zijn broers zochten na verloop van tijd ook weer contact alleen zijn zus niet.
Zelfs mijn dochter en ik waren bij hen welkom op een gegeven moment. Wij waren trouwens niet welkom als er andere mensen van het geloof op bezoek waren.

Mijn ex heeft nog een vriendin uit het geloof, toen ze samen gespot werden in de stad heeft die meid verschrikkelijk veel problemen gehad, ze mocht niet met hem omgaan van de ouderlingen.
Mijn ex is btw uitgesloten, misschien dat dat ook meetelt, hij heeft niet zelf afstand gedaan van het geloof.

Punt 5: Dat is toch echt zo, ook zijn vader die een hartoperatie kreeg toen ik een paar jaar met mijn ex was heeft het op deze manier gedaan. Het is net als wat je in punt 3 zegt: Je moet je eigen verantwoording aan God afleggen.

Ohja je noemde me meisje.... ben al bijna 32

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2007 16:45:15 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 19:00:24 #125
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49373932
Ik wil ook wel oma of oudere vrouw zeggen hoor, als je je daar beter bij voelt

Maar goed wat je ook over jehovah getuigen te zeggen hebt, het zijn echt respectabele eerlijke mensen
maar elk geloof kent zijn rotte appels *mompelt iets over priesters die jongetjes verkrachten*

en even voor de duidelijkheid jehovah getuigen zijn Christenen ze geloven gewoon in god jezus en de heilige geest
alleen jehovah getuigen nemen alles letterlijk wat in de bijbel staat

nou heb ik zo ie zo een hekel aan al het geloof maar als eer 1 geloof oprecht is dat zijn het wel jehovah getuigen. Niemand word gedwongen of gehersenspoeld

Ik ben het zelf 6 jaar geweest (niet vrijwillig mijn moeder werd het ineens en van haar MOEST ik mee) Maar ook dat is geen jehovah getuigen regel. en ik word nu ook totaal niet met de nek aangekeken door andere getuigen
ze vinden het alleen jammer maar ja er zijn zoveel dingen jammer in het leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')