abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49267565
Ook leuk, uitnodigen om binnen verder te praten.

Ze weten niet hoe snel ze weg moeten rennen, zijn ze niet gewend.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:20:40 #102
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_49267618
Het is zo jammer dat er soms echt lekkere wijven bij zitten.

Mijn voetbaltrainer (een kerel van 53, een rasechte Groninger, uit Oude Pekela.) had ze laatst aan de deur. Zijn vrouw deed de deur open, en hij zat in de keuken.

"Hallo mevrouw, wij komen u verlichten."
*vanuit de keuken*: "FREA! NOIT DOUN, DEN KIN IK NOIT MEER SLOAPN VANNACHTS!"
"The meaning of life is 'bucket'."
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:24:18 #103
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_49267788
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

'Ieder die de Zoon niet erkent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon erkent, heeft ook de Vader.'

Eh, ja, dan pwn je ze wel. Of zo. Geloof ik.
Hehehehe
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:24:31 #104
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_49267802
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:20 schreef Poekel het volgende:
Het is zo jammer dat er soms echt lekkere wijven bij zitten.

Mijn voetbaltrainer (een kerel van 53, een rasechte Groninger, uit Oude Pekela.) had ze laatst aan de deur. Zijn vrouw deed de deur open, en hij zat in de keuken.

"Hallo mevrouw, wij komen u verlichten."
*vanuit de keuken*: "FREA! NOIT DOUN, DEN KIN IK NOIT MEER SLOAPN VANNACHTS!"
Friesss... Jehova's in Friesland, heb ik nooit last van, mss omdat het te ver lopen is naar de voordeur
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:26:03 #105
179239 Poekel
pi_49267867
Da´s geen Fries. Da´s Gronings.

Edit: Ik kom uit Oude Pekela.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:41:24 #106
152878 andre347
3, 4 en 7
pi_49268572
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:26 schreef Poekel het volgende:
Da´s geen Fries. Da´s Gronings.

Edit: Ik kom uit Oude Pekela.
Nou, klinkt als
pi_49268769
kapot slaan
Ik doe niet aan googlen!
pi_49301507
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:19 schreef Besje1972 het volgende:
Ook leuk, uitnodigen om binnen verder te praten.

Ze weten niet hoe snel ze weg moeten rennen, zijn ze niet gewend.
Zou het? Ik denk dat ze daar juist wel voor in zijn en dat je er helemaal nooit meer van af komt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_49336436
Wij komen u het licht brengen!
OK...Heeft u ook spaarlampen ?
-----------------------------------------
ik haat Jehova's maar daar heb ik ook zo mijn redenen voor
De moeder van een maat van me lag op haar sterfbed .
De verzorgster die toen in huis kwam was van de Jehova en is gaan aanpappen met de man van de vrouw die op sterven lag.
Ze liepen al te rotzooien nog voordat die vrouw overleden was.
Toen het zover was veranderde de hel waarin de 3 zoons uit het gezin zaten in een nog grotere hel, de hel van de Jehova.

Geen verjaardag
Geen kerstmis/sinterklaas e.t.c. e.t.c.
Doorgebroken LP's en Cd's want daar stond duivelse muziek op.

2 van de 3 zonen zijn toen ontspoort en ondervinden nog steeds problemen , alle 3 de zonen wonen opzichzelf en hebben geen contakt meer met de vader.

Ze komen hier ook niet meer aan de deur omdat ik zeer onvriendelijk ben .
pi_49338525
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:43 schreef Rickman_ het volgende:
Mijn ervaring is dat ze de laatste jaren inderdaad weggaan als je zegt dat je geen interesse hebt. Ik kan me nog wel een aantal situaties van 5 jaar geleden en verder herinneren waarbij ze dus niet zo makkelijk weg te krijgen waren.

Zouden ze een soort van 'Mediatraining' voor Jehova's hebben gehad?
Ik wil nog wel eens als ze op straat staan een "gesprek" met ze aangaan, maar aangezien ik een hardrocker ben en dus shirt's met doodskoppen en duivels erop draag willen zij nooit mij praten
De deur open doen in dat soort kleding is ook reden voor een kort "bezoek"
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_49349957
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:16 schreef EdPowers het volgende:
Ik vond het vroegah (toen ze nog wel kwamen) veel vermakelijker om ze klem te lullen met hun eigen inconsistent sprookjesboek.

Vind het zowieso een riskante godsdienst, er komen maar 144.000 jehova's in de hemel, en wat gebeurt er met de rest??????
Die moeten langs de deuren lopen...
  maandag 14 mei 2007 @ 13:05:45 #112
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49360532
Echt het meeste wat jullie allemaal over jehova getuigen lullen is de grootste onzin.

Punt 1: Jehovah getuigen zeggen nooit dingen als wij komen u het licht brengen of wij komen u god brengen.
Vaak openen zij met iets actueels wat nu veel in het nieuws en betrekken daar dan langzaam maar subtiel de bijbel in mee (Ja dit oevenen zij in de zaal (kerk) doorgaans elke dinsdag avond lekker toneelstukjes opvoeren)

Punt 2 ze komen niet elke week aan de deur ze houden idd een hele administratie bij en elk huis word 1 keer in het half jaar aangedaan en als iemand gewoon zegt dat ie een niet bel adres wil zijn komt er alleen eens in de 2 jaar een ouderling lang om te vragen of je al van gedachten veranderd bent.

Punt 3: Je word niet door je ouders verstoten als je geen jehovah getuige wilt zijn en er zijn genoeg huwelijken tussen jehovah getuigen en niet jehovah getuigen. t word niet aanbevolen maar jehovah getuigen vinden dat ieder zijn eigen verantwoording afleggen aan god. Je weet hoe het moet en als je dat zelf niet wil doen dat moet je daar zelf verantwoording voor afleggen.

Punt 4: Geen een jehovah getuige zal zeggen dat je alleen in de hemel komt als je weet hebt van de bijbel
want idd en dit staat in elke bijbel dat er maar 144000 uitverkorenen naar de hemel gaan om samen met jezus over de aarde te regeren. De bedoelling is dat het paradijs van adam en eva hersteld word en dat daar alle mensen die ooit geleeft hebben (met de dood betaal je immers de zonde af) en alle mensen die judgement day overleeft hebben en er gaat nooit meer iemand dood jadiejadieja

Punt 5: ook als je bloed uit je lichaam geweest is mag het niet meer terug in je lichaam dus dat wat dat meisje vertelde kan niet waar zijn. of het kan natuurlijk tegen de regels in zijn geweest. wel een sterk verhaal want je krijgt meestal bloed toegedient als je veel bloed hebt verloren en dan is je eigen bloed wat je al hebt dus niet genoeg.
er zijn genoeg alternatieven voor bloed. waar ik persoonlijk ook de voorkeur voor heb omdat ik het gewoon vies vind
als niet jehova getuigen..

Ik heb nog veel meer punten maar ik ga mijn pauze wandeling maken.
pi_49361158
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze bieden je ook altijd een boekje aan met info.

De vorige keer dat me dat werd aangeboden (oke, nu lijkt het alsof de deur platgelopen wordt door dat soort mensen) waren ze zelfs zo brutaal om een bijdrage te vragen.
geef ze een bijdrage op de muil :-)
  maandag 14 mei 2007 @ 14:30:21 #114
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_49364103
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:05 schreef Blin het volgende:
Echt het meeste wat jullie allemaal over jehova getuigen lullen is de grootste onzin.

Punt 1: Jehovah getuigen zeggen nooit dingen als wij komen u het licht brengen of wij komen u god brengen.
Vaak openen zij met iets actueels wat nu veel in het nieuws en betrekken daar dan langzaam maar subtiel de bijbel in mee (Ja dit oevenen zij in de zaal (kerk) doorgaans elke dinsdag avond lekker toneelstukjes opvoeren)
pi_49364414
Grappig dat ik nu dit topic zie, want ik heb net voor het eerst in mijn leven twee getuigen van Jehova aan de deur gehad. Twee oudere vrouwen in van die jaren '50 detective-regenjassen waarvan ik niet eens wist dat die op de markt verkrijgbaar zijn. En nu heb ik dus een mooi handzaam foldertje voor me liggen: "zou u meer willen weten van de bijbel?" Volgens mij hadden ze snel in de gaten dat ik niet meer te redden ben, want ze waren weer vlug vertrokken.
  maandag 14 mei 2007 @ 15:32:49 #116
179239 Poekel
pi_49366912
quote:

Punt 3: Je word niet door je ouders verstoten als je geen jehovah getuige wilt zijn en er zijn genoeg huwelijken tussen jehovah getuigen en niet jehovah getuigen. t word niet aanbevolen maar jehovah getuigen vinden dat ieder zijn eigen verantwoording afleggen aan god. Je weet hoe het moet en als je dat zelf niet wil doen dat moet je daar zelf verantwoording voor afleggen.

Punt 4: Geen een jehovah getuige zal zeggen dat je alleen in de hemel komt als je weet hebt van de bijbel
want idd en dit staat in elke bijbel dat er maar 144000 uitverkorenen naar de hemel gaan om samen met jezus over de aarde te regeren. De bedoelling is dat het paradijs van adam en eva hersteld word en dat daar alle mensen die ooit geleeft hebben (met de dood betaal je immers de zonde af) en alle mensen die judgement day overleeft hebben en er gaat nooit meer iemand dood jadiejadieja
God is breezah!
  maandag 14 mei 2007 @ 15:49:09 #117
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49367612
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:32 schreef Poekel het volgende:

[..]

God is breezah!

Dus voor al die breezah-sletjes is nog hoop?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 14 mei 2007 @ 16:19:19 #118
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49368762
Hij heet eigenlijk JHWH maar dat is zo moeilijk uit te spreken he
sommige zeggen ook wel Jaweh
  maandag 14 mei 2007 @ 16:21:09 #119
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49368840
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:19 schreef Blin het volgende:
Hij heet eigenlijk JHWH maar dat is zo moeilijk uit te spreken he
sommige zeggen ook wel Jaweh
jaweh is toch ook de naam van een god uit een ander geloof?
  maandag 14 mei 2007 @ 16:23:22 #120
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_49368919
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:21 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

jaweh is toch ook de naam van een god uit een ander geloof?
Klopt, het joodse geloof bijvoorbeeld, en het christelijke.
  maandag 14 mei 2007 @ 16:26:18 #121
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49369009
Jehova's... tsja... ze doen het ten minste meestal vredelievend. Ik vind ze een beetje zielig, maar ieder z'n meug...

Oh, en ze vertelden me dat dieren niet naar de hemel gaan...
  maandag 14 mei 2007 @ 16:26:23 #122
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49369012
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:23 schreef Frollo het volgende:

[..]

Klopt, het joodse geloof bijvoorbeeld, en het christelijke.
waarom noem ik het dan god?
  maandag 14 mei 2007 @ 16:29:38 #123
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_49369109
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:26 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

waarom noem ik het dan god?
Is ook goed. Als je christen bent kun je trouwens ook HERE, HEER, HEERE, de Eeuwige, de Heilige Naam, Adonai, Elohiem, Aanwezige, Enige, Levende, De Naam, Onnoembare, De Almachtige, El of Eli zeggen.
Succes met kiezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/JHWH
pi_49369640
quote:

Punt 5: ook als je bloed uit je lichaam geweest is mag het niet meer terug in je lichaam dus dat wat dat meisje vertelde kan niet waar zijn. of het kan natuurlijk tegen de regels in zijn geweest. wel een sterk verhaal want je krijgt meestal bloed toegedient als je veel bloed hebt verloren en dan is je eigen bloed wat je al hebt dus niet genoeg.
er zijn genoeg alternatieven voor bloed. waar ik persoonlijk ook de voorkeur voor heb omdat ik het gewoon vies vind
als niet jehova getuigen..
Punt 3: Mijn ex is idd niet verstoten door zijn ouders, het duurde alleen even voor ze weer contact wilden, zijn broers zochten na verloop van tijd ook weer contact alleen zijn zus niet.
Zelfs mijn dochter en ik waren bij hen welkom op een gegeven moment. Wij waren trouwens niet welkom als er andere mensen van het geloof op bezoek waren.

Mijn ex heeft nog een vriendin uit het geloof, toen ze samen gespot werden in de stad heeft die meid verschrikkelijk veel problemen gehad, ze mocht niet met hem omgaan van de ouderlingen.
Mijn ex is btw uitgesloten, misschien dat dat ook meetelt, hij heeft niet zelf afstand gedaan van het geloof.

Punt 5: Dat is toch echt zo, ook zijn vader die een hartoperatie kreeg toen ik een paar jaar met mijn ex was heeft het op deze manier gedaan. Het is net als wat je in punt 3 zegt: Je moet je eigen verantwoording aan God afleggen.

Ohja je noemde me meisje.... ben al bijna 32

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2007 16:45:15 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 19:00:24 #125
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49373932
Ik wil ook wel oma of oudere vrouw zeggen hoor, als je je daar beter bij voelt

Maar goed wat je ook over jehovah getuigen te zeggen hebt, het zijn echt respectabele eerlijke mensen
maar elk geloof kent zijn rotte appels *mompelt iets over priesters die jongetjes verkrachten*

en even voor de duidelijkheid jehovah getuigen zijn Christenen ze geloven gewoon in god jezus en de heilige geest
alleen jehovah getuigen nemen alles letterlijk wat in de bijbel staat

nou heb ik zo ie zo een hekel aan al het geloof maar als eer 1 geloof oprecht is dat zijn het wel jehovah getuigen. Niemand word gedwongen of gehersenspoeld

Ik ben het zelf 6 jaar geweest (niet vrijwillig mijn moeder werd het ineens en van haar MOEST ik mee) Maar ook dat is geen jehovah getuigen regel. en ik word nu ook totaal niet met de nek aangekeken door andere getuigen
ze vinden het alleen jammer maar ja er zijn zoveel dingen jammer in het leven
  maandag 14 mei 2007 @ 19:11:45 #126
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49374302
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:29 schreef Frollo het volgende:

[..]

Is ook goed. Als je christen bent kun je trouwens ook HERE, HEER, HEERE, de Eeuwige, de Heilige Naam, Adonai, Elohiem, Aanwezige, Enige, Levende, De Naam, Onnoembare, De Almachtige, El of Eli zeggen.
Succes met kiezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/JHWH
Eli kende ik alleen van de joden, maar ik ken al die benamingen niet (wel die here varianten enzo) maar zoals aanwezige en elohiem niet hoor! zo leer je nog eens wat!
pi_49381786
Meestal als ik ze bij mijn ouders aanbelden en ik deed open stond ik in mijn pyjama. Als ik 's middags thuis was, betekende dat ik meestal toch niks te doen had en geen vrienden verwachtte, dus dan blijf ik tot een uur of 2 in mijn pyjama rondlopen. Ze hebben me altijd gewoon netjes een folder gegeven, zonder te proberen een gesprek aan te knopen. Prima toch . Ik zou ook geen zin hebben om een verkooppraatje te gaan houden tegen een puber die in pyjama en met ongekamde haren de deur open doet.

Hier verraden ze zichzelf door bij heel de flat tegelijk aan te bellen. Vervolgens worden ze op een enkeling na massaal genegeerd, waarna ze maar besluiten om in elke brievenbus een folder te stoppen.

Heb ook enkele refo vrienden die het leuk vinden om met ze in discussie te gaan over de bijbel, maar ook zij wimpelen de jehova's af als ze brutaal worden of gewoon niet luisteren.
pi_49383018
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:07 schreef LB06 het volgende:
Hier verraden ze zichzelf door bij heel de flat tegelijk aan te bellen. Vervolgens worden ze op een enkeling na massaal genegeerd, waarna ze maar besluiten om in elke brievenbus een folder te stoppen.
Ff volledig off-topic, maar tegenwoordig heb je dus ook van die goede doelen-wervers-aan-de-deur (2 x gehad in 2 maanden).

En die gaan dus ook zo heel het rijtje af (tja wat moet je anders), maar dan heb je dus ook gelijk door dat het van die wervers zijn.

No way, dat ik dan de deur open ga doen.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:33:34 #129
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49385935
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:07 schreef LB06 het volgende:
Meestal als ik ze bij mijn ouders aanbelden en ik deed open stond ik in mijn pyjama. Als ik 's middags thuis was, betekende dat ik meestal toch niks te doen had en geen vrienden verwachtte, dus dan blijf ik tot een uur of 2 in mijn pyjama rondlopen. Ze hebben me altijd gewoon netjes een folder gegeven, zonder te proberen een gesprek aan te knopen. Prima toch . Ik zou ook geen zin hebben om een verkooppraatje te gaan houden tegen een puber die in pyjama en met ongekamde haren de deur open doet.

Heb ook enkele refo vrienden die het leuk vinden om met ze in discussie te gaan over de bijbel, maar ook zij wimpelen de jehova's af als ze brutaal worden of gewoon niet luisteren.
Ik weet niet wat ik erger vind, refo;s of jahova's. De meeste jahova's die ik ken kun je nog mee praten. De meeste refo's zijn zo halsstarrig dat ze alleen met je willen/kunnen praten als je tot de zelfde refogroep hoort
pi_49386382
Mij werd gemeld dat "het einde nabij is"

Als iemand zo tegen me begint te praten heb ik het snel gezien, oprotten met dat soort praatjes.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:49:54 #131
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_49386548
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:48 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Klopt, ze vieren helemaal geen feestdagen.

Bloedtranfusie mag ook niet. Wat ze destijds bij mijn ex gedaan hadden toen hij een ernstig ongeval had gehad en meerdere malen moest geopereerd worden was het bloed dat uit zijn lichaam kwam 'opvangen' en zo weer zijn lichaam 'inpompten'.
Wat schijnbaar ook niet door elke Jehova wordt geaccepteerd. Ik zat laatst een amerikaanse trauma-serie te kijken en daar weigerde een vrouw na een zwaar ongeluk zo'n procedure voor haar man. (waardoor deze overleed, en zij na een paar dagen ook omdat zij ook haar eigen bloed niet opnieuw toegediend wilde krijgen)

Ik woonde eerst in een bovenhuis en als die mensen aan de deur kwamen riep ik altijd over het balkon dat ze maar een blaadje in de bus moesten doen.

Waar ik nu woon, heb ik sinds 1,5 jaar geen Jehova aan de deur gehad. Schijnbaar woon ik nu in een goddeloze buurt Collectanten daarintegen weten de bel wel te vinden, heb alle goede doelen al 2 keer aan de deur gehad.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_49387889
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:33 schreef hierissiedan het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik erger vind, refo;s of jahova's. De meeste jahova's die ik ken kun je nog mee praten. De meeste refo's zijn zo halsstarrig dat ze alleen met je willen/kunnen praten als je tot de zelfde refogroep hoort
Dat kan ik niet beamen. Het klopt dat ze zelf diep geloven, maar dat willen ze anderen niet opdringen. Anders waren ze geen vrienden geworden met een aantal atheïstische mensen (oa ik dus). Bovendien, je hoeft niet dezelfde mindset te hebben om met elkaar te kunnen praten.
pi_49388874
quote:

Punt 2 ze komen niet elke week aan de deur ze houden idd een hele administratie bij en elk huis word 1 keer in het half jaar aangedaan en als iemand gewoon zegt dat ie een niet bel adres wil zijn komt er alleen eens in de 2 jaar een ouderling lang om te vragen of je al van gedachten veranderd bent.
Ze komen hier toch echt om de 14 dagen langs, en nog wel op zondag
There is no love sincerer than the love of food.
pi_49388921
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:31 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ze komen hier toch echt om de 14 dagen langs, en nog wel op zondag
MM

Lijkt me btw wel heel sterk zo vaak. Meer goed je weet nu wat je eraan kan doen, gewoon zeggen dat je als niet-bel-adres genoteerd wilt worden
pi_49389063
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 01:35 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

MM
Hoi
quote:
Lijkt me btw wel heel sterk zo vaak. Meer goed je weet nu wat je eraan kan doen, gewoon zeggen dat je als niet-bel-adres genoteerd wilt worden
Ik woon in een extreem klein en christelijk dorp, drie kerken en net buiten het dorp zijn er nog twee waarvan een jehovakerk. Iedereen is over en weer bezig elkaar te bekeren maar alleen de jehova's getuigen komen aan de deur.
Het zijn twee groepen jehova's getuigen die om en om komen, de ene keer de vrouwen en kinderen die folders ronddelen, de keer daarna de mannen die de discussie aan willen gaan.

Ik heb er geen hekel aan op zich, soms ga ik de discussie aan en de andere keer zeg ik dat ik geen interesse heb. Als het me niet uitkomt, ik er geen zin in heb of nog in mijn pyjama loop doe ik de deur niet open. Ze zijn ook helemaal niet opdringerig verder, hele redelijke mensen waar prima mee te praten valt.

dinsdag 15 mei 2007 @ 09:04:04 #136
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_49391364
Wat lijkt me dat leuk om als niet-gelovige in een streng gelovig dorp te wonen. Ik zie het al voor me dat ik op een zondag aan mijn auto zit te sleutelen en dat ze daar over beginnen te zeuren
pi_49393292
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat lijkt me dat leuk om als niet-gelovige in een streng gelovig dorp te wonen. Ik zie het al voor me dat ik op een zondag aan mijn auto zit te sleutelen en dat ze daar over beginnen te zeuren
Leuk ja...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:29:42 #138
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49393433
Ik zou graag wel een keer met die lui babbelen, maar als ze langs komen is het eigenlijk altijd ongelegen.
pi_49394018
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:03 schreef Lariekoek het volgende:
Oh nu krijgen we weer allemaal manse verhaaltjes hoe stoer men de Jehova getuigen de deur hebben gewezen.
Nee hoor ik zeg beleefd dat ik geen intresse en tijd heb om een gesprek aan te gaan. Tot ziens..
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_49394033
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:17 schreef Sant het volgende:

[..]

Nee, dat maakt je vooral een incompetente, arrogante kloothommel zonder enig respect voor een andersdenkend medemens...
Waarom incompetent?
wil alleen sex vóór het huwelijk
spam: www.carcassonne.nl
pi_49394220
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Neuh ze zeuren niet rechtstreeks en tegenwoordig ook niet meer indirect. Vroeger belde de oma van mijn vriend als ik op zondag aan het was ophangen was om te zeggen dat het niet op prijs gesteld werd. (Ze woont in hetzelfde dorp en de tamtam gaat hier razendsnel.) Nu kijken ze alleen of ze water zien branden als ik op zondag mijn was buiten hang, de auto was of in de tuin bezig ben. Vreemd genoeg wordt ik op zondagen dan ook nauwelijks gegroet in het dorp. Ik kan er wel om lachen, ik groet dan altijd extra hartelijk en als ik in een goede bui ben wens ik ze een fijne dienst toe.
De rest van de week voelt het alsof we een beetje getolereerd worden, we worden gegroet, kleine praatjes over het weer als je de buurman bij de auto tegenkomt, dat soort dingen. Geen diepere contacten maar dat vind ik ook prima.
De overburen knopen wel eens een praatje aan met mijn vader als die hier een paar dagen zijn, volgens mij vinden ze het zielig dat hij als ex-voorganger zo'n duivelse dochter heeft.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:23:29 #142
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_49394869
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 10:58 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Neuh ze zeuren niet rechtstreeks en tegenwoordig ook niet meer indirect. Vroeger belde de oma van mijn vriend als ik op zondag aan het was ophangen was om te zeggen dat het niet op prijs gesteld werd. (Ze woont in hetzelfde dorp en de tamtam gaat hier razendsnel.) Nu kijken ze alleen of ze water zien branden als ik op zondag mijn was buiten hang, de auto was of in de tuin bezig ben. Vreemd genoeg wordt ik op zondagen dan ook nauwelijks gegroet in het dorp. Ik kan er wel om lachen, ik groet dan altijd extra hartelijk en als ik in een goede bui ben wens ik ze een fijne dienst toe.
De rest van de week voelt het alsof we een beetje getolereerd worden, we worden gegroet, kleine praatjes over het weer als je de buurman bij de auto tegenkomt, dat soort dingen. Geen diepere contacten maar dat vind ik ook prima.
De overburen knopen wel eens een praatje aan met mijn vader als die hier een paar dagen zijn, volgens mij vinden ze het zielig dat hij als ex-voorganger zo'n duivelse dochter heeft.
Dat klinkt echt als een ongelovelijk trieste bedoening. Waarom wil je daar zelf blijven wonen?
pi_49395403
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:23 schreef Kresj het volgende:

[..]

Dat klinkt echt als een ongelofelijk trieste bedoening. Waarom wil je daar zelf blijven wonen?
Het is wel een leuk huisje met een grote tuin, de honden kunnen hier los lopen, mooie omgeving, maar we hebben wel verhuisplannen hoor. De vraag is alleen nog even of we weer gaan huren of dat kopen een optie is en waar we dan eventueel heen willen. We hebben dus nog even geduld.
Daarnaast heb ik verder ook weinig met de buren te maken, mijn vrienden en familie wonen ergens anders en ik hoef niet zo nodig dikke vriendjes met de buren te zijn.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:48:59 #144
85643 GotC
Guard of the Citadel
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:52:04 #145
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_49395719
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:03 schreef Lariekoek het volgende:
Oh nu krijgen we weer allemaal manse verhaaltjes hoe stoer men de Jehova getuigen de deur hebben gewezen.
Nee hoor. Als je gewoon netjes en beleefd zegt dat je geen interesse hebt is er niets aan de hand.

Over het algemeen zijn het keurige mensen die oprecht in hun denkbeelden geloven, niets mis mee. Ik doe er alleen niet aan mee, dat is alles.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 13:01:20 #146
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_49398060
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:51 schreef Katana het volgende:
Gewoon netjes gebleven en heb ze met respect behandeld.
[serieuze reactie]

Kijk, zo hoort het.

ik vind het persoonlijk een enge sekte en zou er van mijn leven geen deel van uit willen maken. Maar je dient wel te beseffen dat deze mensen denken dat ze JOU komen redden van de ondergang. Net als net als die mensen die de deuren langsgaan met een collectebus, komen zij met goede bedoelingen aan de deur.

Vooral als je zo opgevoed bent, weet je niet beter. Ze worden immers als kind al afgeschermd van de buitenwereld en doen zowat alles binnen hun eigen wereldje.

[/serieuze reactie]
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:14:15 #147
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_49402924
*zucht*

Ten aller aller aller eerste JG's zijn geen sekte, en doen zeker niet alles in hun eigen wereldje.
ze hebben gewoon internet, tv, radio, werk, vrienden die geen jehovah getuige zijn (zoals enkele voorbeelden al schetste)
kinderen worden niet totaal afgeschermd van de wereld opgevoed intengendeel, de kinderen van jehovah getuige mogen gewoon met andere kindjes spelen en ravotten

Je ziet eerder dat mensen die geen JG zijn hun kinderen express weghouden van JG's want oeoeoe strax bekeren ze nog stiekem mijn kind.

Er word jehovah getuigen geen geld afgetroggeld, ze mogen wel zelf een vrijwillige bijdrage leveren er staan in hun koningkrijks zalen meetsal iets van 3 zuilen achterin. een zuil is voor de bouw van nieuwe zalen, een zuil is voor een goed doel worden mensen mee geholpen die in een ramp terecht zijn gekomen en een zuil is voor het drukken van al hun lectuur. want dat kost een hoop en ze geven het immers gratis weg

darom hebben ze liever dat je zegt als je zon boekje niet wilt aangezien ze het zonde vinden als je het gelijk in de papierbak gooit

Verder weet ik vrij zeker dat jehovah getuige echt niet elke 2 weken aan de deur staan, behalve als je hun boekjes accepteerd. want dan komen ze altijd terug om te vragen wat je er van vond en of je nog een nieuwe zou willen

Ze dringen hun geloof niet op aan andere mensen, ze gaan langs de deuren omdat dat moet. er staat namenlijk in de bijbel dat je het woord van god moet versprijden zij zijn dan ook een van de weinige zo niet de enige religies die nog prediken.

Ik kan mij trouwens erg slecht voorstellen dat er in 1 klein plaatsje 2 koningkrijkszalen zijn.. over het algemeen zitten die wel aardig versprijd.

ik weet dat er in utrecht 2 zitten en in amsterdam vast ook wel. maar dat zijn dus grote steden
pi_49409098
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:14 schreef Blin het volgende:
Verder weet ik vrij zeker dat jehovah getuige echt niet elke 2 weken aan de deur staan, behalve als je hun boekjes accepteerd. want dan komen ze altijd terug om te vragen wat je er van vond en of je nog een nieuwe zou willen
Dan ben ik blij dat ik geen boekje heb geaccepteerd, zo weten ze dat ik geen interesse heb.
pi_49409761
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:14 schreef Blin het volgende:
Verder weet ik vrij zeker dat Jehova getuige echt niet elke 2 weken aan de deur staan, behalve als je hun boekjes accepteert. want dan komen ze altijd terug om te vragen wat je er van vond en of je nog een nieuwe zou willen
Ze komen hier dus wel om de twee weken waarvan een keer om actief gesprekken te voeren, de andere keer is het alleen folders ronddelen. En niet alleen bij mij maar voor zover ik kan zien bij iedereen in de straat. Dat zal er mee te maken hebben dat er zoveel verschillende geloven in dit dorp zijn waarvan heel veel mensen die evangelisatiedrang hebben. Die mensen gaan dus de discussie aan en zolang er discussie is is de mogelijkheid aanwezig dat iemand van gedachten veranderd.
Hoe ik reageer is afhankelijk van mijn bui en mijn plannen. De folders neem ik niet aan maar ik ga wel eens de discussie aan.
quote:
Ik kan mij trouwens erg slecht voorstellen dat er in 1 klein plaatsje 2 koningkrijkszalen zijn.. over het algemeen zitten die wel aardig verspreid.
Er is maar een koninkrijkszaal. Er zijn drie kerken in het dorp en twee kerken buiten het dorp waarvan een koninkrijkszaal.

Of het een sekte is vind ik lastig om uitspraken over te doen. Ik heb in twee verschillende plaatsen hele verschillende indrukken gekregen van de groepering.
In mijn voormalige woonplaats waren het wel degelijk de stereotype JG's in de zin van voet tussen de deur, blijven aandringen en als je zegt geen tijd of interesse te hebben roepen dat je naar de hel gaat. Die verhalen zijn echt geen kwaadaardige verzinsels, je hebt ze ertussen zitten.
Een vriend van mijn ouders is een tijdje lid geweest van die kerk met zijn gezin. Toen hij eruit wilde stappen werd dat absoluut niet op prijs gesteld en hij mag onder druk van de kerkgemeenschap zijn kinderen niet meer zien. Ik heb dat verhaal van heel dichtbij meegemaakt en ik weet dat ieder verhaal twee kanten kent maar er zijn hoe dan ook dingen gebeurd die niet door de beugel konden. In hoeverre dat aan het geloof, de kerkgemeenschap of de karakters van de betrokken mensen heeft gelegen kan ik niet inschatten.

Hier in het dorp vind ik van al die gelovigen de JG's eigenlijk de prettigste mensen.
Ze blijven vriendelijk, gek genoeg zijn ze ook met deze frequentie van bezoeken niet opdringerig, geen voet tussen de deur, geen hel en verdoemenis, open staan voor discussie en niet te beroerd om toe te geven dat ze het antwoord niet weten of op moeten zoeken en als je geen discussie wilt gaan ze daar ook netjes mee om.

Mijn eerdere ervaringen met gelovigen in het algemeen en JG's in het bijzonder zorgen wel dat ik enige achterdocht houd t.o.v. die vriendelijke houding maar als ik moest kiezen tussen die mensen en de mensen uit de andere vier kerkgenootschappen dan doe mij die JG's maar.

De grens tussen geloofsgemeenschap en sekte is niet zo duidelijk te trekken. JG's hebben wel degelijk sektarische trekjes maar dat geld voor wel meer geloofstromingen en kan zelfs binnen een stroming van kerk tot kerk verschillen.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:26:18 #150
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_49412894
Nu het weer mooi weer is komen ze inderdaad uit alle hoeken en gaten gekropen.

8 stuks bij ons in de buurt en steeds met z'n 2en aanbellen.

Volgende week staat er een emmer gewijd water klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')