Jehovah getuigen geloven niet in de hel dus dat was vast een nep jehovahquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef MinderMutsig het volgende:
In mijn voormalige woonplaats waren het wel degelijk de stereotype JG's in de zin van voet tussen de deur, blijven aandringen en als je zegt geen tijd of interesse te hebben roepen dat je naar de hel gaat.
volgens mij begrijp je best wat ze bedoelt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:58 schreef Blin het volgende:
[..]
Jehovah getuigen geloven niet in de hel dus dat was vast een nep jehovah
Je hebt er altijd fanatiekelingen tussen zitten. Ik heb ze echter nog niet aan de deur gezet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef MinderMutsig het volgende:
In mijn voormalige woonplaats waren het wel degelijk de stereotype JG's in de zin van voet tussen de deur, blijven aandringen en als je zegt geen tijd of interesse te hebben roepen dat je naar de hel gaat. Die verhalen zijn echt geen kwaadaardige verzinsels, je hebt ze ertussen zitten.
Dat een kerkgemeenschap zoveel invloed kan uithoeven op een gezin, een persoon. Zij bepalen of hij zijn kids mag zien of niet? Persoonlijk zou ik dat niet over mijn kant laten gaan. Wie denken we wel niet dat ze zijn?quote:Een vriend van mijn ouders is een tijdje lid geweest van die kerk met zijn gezin. Toen hij eruit wilde stappen werd dat absoluut niet op prijs gesteld en hij mag onder druk van de kerkgemeenschap zijn kinderen niet meer zien. Ik heb dat verhaal van heel dichtbij meegemaakt en ik weet dat ieder verhaal twee kanten kent maar er zijn hoe dan ook dingen gebeurd die niet door de beugel konden. In hoeverre dat aan het geloof, de kerkgemeenschap of de karakters van de betrokken mensen heeft gelegen kan ik niet inschatten.
Da's ook mijn ervaring hier.quote:Hier in het dorp vind ik van al die gelovigen de JG's eigenlijk de prettigste mensen.![]()
Ze blijven vriendelijk, gek genoeg zijn ze ook met deze frequentie van bezoeken niet opdringerig, geen voet tussen de deur, geen hel en verdoemenis, open staan voor discussie en niet te beroerd om toe te geven dat ze het antwoord niet weten of op moeten zoeken en als je geen discussie wilt gaan ze daar ook netjes mee om.
Dat was echt een lelijke situatie die voor mij precies demonstreert wat geloof in combinatie met groepsdynamica met mensen kan doen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:26 schreef Natalie het volgende:
Dat een kerkgemeenschap zoveel invloed kan uithoeven op een gezin, een persoon. Zij bepalen of hij zijn kids mag zien of niet? Persoonlijk zou ik dat niet over mijn kant laten gaan. Wie denken we wel niet dat ze zijn?
Maar goed, na zolang onder invloed van ze gestaan te hebben, kan ik me voorstellen dat ze die macht hebben (of denken te hebben).
Is ie ermee accoord gegaan? En hoe dachten zijn vrouw en kinderen erover?
Lijkt me vooral een prototype inderdaad. JG's geloven niet eens dat er een hel is, dus roepen dat je er naar toe gaat is in ieder geen geloofsuiting van een JG.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 20:26 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je hebt er altijd fanatiekelingen tussen zitten. Ik heb ze echter nog niet aan de deur gezet.
Het is overigens wel wat men ziet als het prototype JG, als ik de verhalen mag geloven.
Maar ze geloven wel dat je niet gered wordt op de dag des oordeels als je niet bij hen bent aangesloten. Dan ga je dus zeker niet naar de hemel.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lijkt me vooral een prototype inderdaad. JG's geloven niet eens dat er een hel is, dus roepen dat je er naar toe gaat is in ieder geen geloofsuiting van een JG.
Ik heb de letterlijke bewoording dan ook niet meer paraat na een aantal jaren.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lijkt me vooral een prototype inderdaad. JG's geloven niet eens dat er een hel is, dus roepen dat je er naar toe gaat is in ieder geen geloofsuiting van een JG.
Volgens mij moet jij nog een keer terug naar school, jouw taalvaardigheid laat nogal wat te wensen overquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:25 schreef yelmar het volgende:
het geloof in geheel vind ik belachelijk ik heb godsdients op mijn MBO opleiding waa rik zelden naar toe ga maar 1ste dag vanschoool 1 van de leraren gesproken die dat "vak" geeft. we hadden hem na 10 minuten al vast geluld ik zei zo van het geloof is denk ik alleen maar om een mens te motieveren toen zei de leraar die wel redelijk streng gelovig is van ja dat is het eigenlijk wel. dus ze weten zelf ook dat god niet bestaat dus waarom nog doorgaan met die trieste onzin.. met hun bewijs van HET STAAT GESCHREVEN. och ik hou van hans teeuwen
opzich heb ik niks tegen gelovige dat moeten ze zelf weten in wat voor onzin je gelooft maar om andere mensen er mee lastig te vallen achja is wel grappig ik zet ze alleen maar voorschut als ze bij ons aanbellen.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:50 schreef Klit het volgende:
En je Geloof ook...
Als je een beetje nadenkt en jezelf inleest kom je zeker wel tot bekering.
De Heer zal je dan best genadig zijn.
Klopt. Leven houdt gewoon op.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Maar ze geloven wel dat je niet gered wordt op de dag des oordeels als je niet bij hen bent aangesloten. Dan ga je dus zeker niet naar de hemel.
Misschien gelooft yelmar ook niet in taal.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:45 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij nog een keer terug naar school, jouw taalvaardigheid laat nogal wat te wensen over![]()
Duivel en hel liggen ook niet zover van elkaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:00 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik heb de letterlijke bewoording dan ook niet meer paraat na een aantal jaren.![]()
Als de hel voor JG's niet bestaat dan zal het wel iets geweest zijn als dat ik verdoemd was of iets in die richting. De strekking was in ieder geval duidelijk.![]()
De getuigen die de deuren aflopen wprdt ook vertelt dat ze schuld dragen om diegenen die zijn niet kunnen redden.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:20 schreef Natalie het volgende:
Sowieso... dat hele duivel, hel en verdoemenis gebeuren... Het lijkt me meer dat dit gebruikt wordt om iemand bang te maken (en daarmee in het gareel te houden) dan dat er ook werkelijk zoiets bestaat.
Vast staat dat het in ieder geval vele malen daarvoor gebruikt is. Aan de andere kant is het weer wel een logische gedachte om als je gelooft dat er een god, hemel en redding is, om dan ook te geloven in de tegenpool daarvan..quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:20 schreef Natalie het volgende:
Sowieso... dat hele duivel, hel en verdoemenis gebeuren... Het lijkt me meer dat dit gebruikt wordt om iemand bang te maken (en daarmee in het gareel te houden) dan dat er ook werkelijk zoiets bestaat.
Ik denk dat het wel meevalt. Als je de volgende keer gewoon aangeeft dat je geen interesse hebt en dat je liever hebt dat ze niet weer komen reageren ze daar vast wel netjes op.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:16 schreef lucky_birdie het volgende:
Maar goed.. het probleem is dat ik ze van de week dus weer kan verwachten lees ik hier al.. *zucht*
Misschien toch maar een bordje "geen jehova's aan de deur" ophangen oid..
Je had ook het topic door kunnen lezen en dan zie je dat er al meerdere malen is gezegd dat je jezelf als 'niet bel adres' kunt opgeven als ze weer langskomen.quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:16 schreef lucky_birdie het volgende:
..
Maar goed.. het probleem is dat ik ze van de week dus weer kan verwachten lees ik hier al.. *zucht*
"Aan de deur wordt niet gekocht, en bekeerd zijn we ook al"quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:16 schreef lucky_birdie het volgende:
ja, dat had ik gelezen.. vandaag..quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Je had ook het topic door kunnen lezen en dan zie je dat er al meerdere malen is gezegd dat je jezelf als 'niet bel adres' kunt opgeven als ze weer langskomen.
ik heb (voordat ik buren kreeg die jehova waren) wel een het boek van mormon uit mijn boekenkast gehaald nadat ik een bewering over dat boek gedaan had: vooral toen ze betwijfelden of het er wel zo in stond ben ik in die "bijbel" gaan bladeren en zoeken of ik het stukje kon vinden (had ik zelf verzonnen - dus stond er niet in). na kwartier aandringen van hun kant om maar te stoppen met zoeken en van mijn kan volhouden dat het er echt instond zijn ze vanzelf weg gegaan.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:09 schreef k3vil het volgende:
Heh, je moet gewoon vertellen dat je kabbala leer. Dan zullen ze je waarschijnlijk aankijken of je de duivel zelf bent
Maar was dat omdat hij jahova was, of omdat hij gewoon niet leuk was?quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:40 schreef don-diablo het volgende:
Bij ons belde een keer een jehova aan en dat was een klasgenoot van mij destijdsIk dik lachen en toen die mij zag probeerde hij zn verhaal niet eens te doen. Dus mijn opmerking was: "ik zie je op school"
![]()
Was echt zo'n sneu mannetje die helemaal gehersenspoeld was door zn ouders. Had ook helemaal geen vrienden op school, werd altijd laatste gekozen, niemand mocht em etc
Ook in niet-streng gelovige dorpen gebeurt datquote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat lijkt me dat leuk om als niet-gelovige in een streng gelovig dorp te wonen. Ik zie het al voor me dat ik op een zondag aan mijn auto zit te sleutelen en dat ze daar over beginnen te zeuren
Combinatie van beidequote:Op vrijdag 18 mei 2007 03:06 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
Maar was dat omdat hij jahova was, of omdat hij gewoon niet leuk was?
Overigens, zoals hier in het topic al gezegt, is niet elke jahova het zelfde.
Zo was ik laatst met iemand even de wachttoren blaadjes ophalen. De persoon met wie ik was, is niet zo van het bekeren. Heb met haar vaker gesprekken over het geloof, zij respecteerd mijn standpunt en ik de hare, no problem. Maar ik was dus op dat distributie centrum en een man komt naar ins toe en zij verteld dat ik niet jahova was en die man helemaal enthousiast dat hij mij wel wou bekeren etc. Kreeg er de kriebels van...Gelukkig zei zij dat ik niet bekeerd wilde worden, dus het was oke. En direct was hij naar de poort toe om mensen die daar stonden te bekeren, zijn woorden. Bij dat soort dingen krijg ik de kriebels
dus je bedoelt, je laat je dopen bij de jahova's, dan ben je daarna niet meer vrij om te kiezen of je weg gaat of niet. Ga je weg dan wordt je geexcomminiceert?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:39 schreef TherAngelina het volgende:
Jehovah's Getuigen; het is niet alsof er miljoenen van Goden (want die God heet Jehovah) rondlopen. En ze zijn best oké, hoor, ik ken er best veel. Mijn moeder is er eentje namelijk, ik ben er mee opgevoed. En mijn pa is er geen. En ik ook niet.
Ik begrijp het ook wel; zij geloven dat ze zoveel mogelijk mensen moeten redden van Armageddon (Het Eind der Tijden, zeg maar) en dat is dus best wel weer logisch... maar dat weet ik dus omdat ik veel ken, weet wat ze doen, etc.. veel mensen weten niets van dit geloof, weten niet eens hoe ze heten. Tuurlijk zal het best irritant zijn en zitten er irritante JG's bij, maar verder valt het echt mee. Waarom ben ik er dan geen? Ja, ik kan me niet aan die wetten houden, dat is duidelijk... maar ik heb er wel respect voor! Ik hoor ook weleens heel erge verhalen over dat mensen het geloof verlaten en dan hun familie niet meer mogen zien, maar ik weet dat veel mensen zich te snel dopen (zich te snel aansluiten bij dit geloof, dus). Ik heb me gelukkig nooit laten dopen, want dat zou betekend hebben dat ik mijn moeder en veel familie van die kant nooit meer zou zien. Nu loop ik gewoon te paffen en alles in front of her en dat kan; want ik ben 'werelds' en niet gedoopt. Sommige mensen laten zich gewoon veel te snel dopen. Vooral als kinderen zich laten dopen voor hun puberteit (ouders zijn daar vaak ook niet blij mee!) maak ik me erg veel zorgen. Want als je dan ineens gaat rebelleren heb je een groot probleem!
had je je opgegeven als niet beladres??quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:59 schreef MeneerMuis het volgende:
Vanmorgen om 11:00 me bed uit gebeld door 2 Jehova's.
Omdat ik niet had verwacht dat zulke lui hier aan de deur zouden komen, liep ik maar snel naar beneden immers kon het ook de postbode zijn.![]()
En dan gaan ze me allerlei fucked up vragen stellen over de wreedheid van de mens etc etc![]()
Mens, je belt me verdomme net wakker en je gaat aan een atheist allerlei bullshit vragen stellen over god/jezus/wreedheid van de mens en whatever de fuck je nog meer wilt vertellen.
Ik blijf altijd tot op het laatste punt vriendelijk, maar nog eenmaal wakker gebeld worden door zulk soort lui en ik ga nog eens uit me dak![]()
![]()
Ik heb me nergens voor opgegeven.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:08 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
had je je opgegeven als niet beladres??
Ik lees net het topic door, en bij de volgende keer aanbellen zal ik ze inderdaad netjes vragen me op te geven voor een 'niet beladres'.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 19:08 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
had je je opgegeven als niet beladres??
quote:
mormonen zijn weer heel anders. Stelletje misdadigers (zonder dollen) zag dat er geld te verdienen was aan geloof en heeft toen een eigen bijbel geschreven (boek van mormon) en ook meteen maar veelwijverij ingevoerd. Dat laatste is nu weer afgeschaft maar heef tot in de jaren 50 van vorige eeuw bestaan.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maareh, mormonen is dat nou de amerikaanse versie van de jehova getuigen hier, of is dit een compleet ander geloof?
ok / dan neem ik je zusters wel hoor!quote:Op zondag 20 mei 2007 14:40 schreef jehovaguerilla het volgende:
Niet fucken met mijn broeders.
Nou, dopen is niet zomaar iets daar, het is niet als in de kerk bij je geboorte of zo; het is echt een commitment en een soort van 'dood' van je oude leven. Je zonden worden 'weggewassen' en je begint met een schone lei. Helaas maken mensen deze keuze soms erg snel. Maar als je dan de fout in gaat zie je de andere JG's dus niet meer (als je uigesloten wordt, wat dus betekend dat je of doorgaat met je verkeerde levensstijl die in strijd is met het geloof of geen berouw toont). Zij mogen niet meer met je praten. Vrij logisch vind ik, je moet gewoon goed nadenken voor je je doopt. Ik ken ook mensen daar die leven zoals ik dat doe, geen JG's zijn, maar wel gedoopt zijn alleen hun familie etc. niet kwijt willen en dus de schijn ophouden. Zij doen alles wat God verboden heeft maar willen zich niet laten uitsluiten o. i. d..quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:56 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
dus je bedoelt, je laat je dopen bij de jahova's, dan ben je daarna niet meer vrij om te kiezen of je weg gaat of niet. Ga je weg dan wordt je geexcomminiceert?
edit, begrijp ik nou goed dat als jij je laat dopen, je eigen moet niet meer mag zien terwijl zij jahova is?
Ik wel! Als jochie van 14 ofzo stond er zo'n opa met een heel bleke vrouw erachter voor de deur en toen ik aangaf geen interesse te hebben en de deur dicht wilde doen, deed die meneer zijn voet tussen de deur. Ik geloof dat mijn moeder toen duidelijk heeft gemaakt dat dit gedrag niet getolereerd wordt. Waarop die opa zei dat het hem om het redden van mijn ziel ging...quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:20 schreef NutKees het volgende:
Al die verhalen van brutale Jehova's (voet tussen de deur en zo) zijn sterk overtrokken. Als je vriendelijk kenbaar maakt dat je geen interesse hebt in (andere) geloofsovertuigingen wensen ze je een prettige dag en gaan ze verder. Ik heb nog nooit anders meegemaakt.
Jij hebt weinig nodigquote:Op zondag 20 mei 2007 17:07 schreef Vulture het volgende:
[..]
Ik heb ooit es gewerkt bij een bedrijfje waar 1 secretaresse bij de Jehova's zat EN vaak een doorschijnende witte broek EN bijbehorende zwarte string droeg.Ik had bijna getekend....
![]()
Dat is wel raar, want ze geloven niet eens in een ziel op die manierquote:Op zondag 20 mei 2007 17:07 schreef Vulture het volgende:
[..]
Ik wel! Als jochie van 14 ofzo stond er zo'n opa met een heel bleke vrouw erachter voor de deur en toen ik aangaf geen interesse te hebben en de deur dicht wilde doen, deed die meneer zijn voet tussen de deur. Ik geloof dat mijn moeder toen duidelijk heeft gemaakt dat dit gedrag niet getolereerd wordt. Waarop die opa zei dat het hem om het redden van mijn ziel ging...Daarna gingen ze onder protest wel weg.
Het kan ook anders trouwens. Ik heb ooit es gewerkt bij een bedrijfje waar 1 secretaresse bij de Jehova's zat EN vaak een doorschijnende witte broek EN bijbehorende zwarte string droeg.Ik had bijna getekend....
![]()
Tja, je hebt er altijd van die rare gasten bijzitten natuurlijk, alhoewel ik niet het idee heb dat dat nog steeds gebeurd.quote:Ik wel! Als jochie van 14 ofzo stond er zo'n opa met een heel bleke vrouw erachter voor de deur en toen ik aangaf geen interesse te hebben en de deur dicht wilde doen, deed die meneer zijn voet tussen de deur.
Dat hoedt toch ook helemaal niet, ze kunnen je een hoop vertellen over God.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze zijn nu ontzettend beleefd, daarom vind ik het ook zo moeilijk om ze snel af te kappen.
Nee, goed, maar ik heb niet echt intresse.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:42 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat hoedt toch ook helemaal niet, ze kunnen je een hoop vertellen over God.
Kun je altijd daarna nog een oordeel vormen, luisteren is toch niets mis mee?
Je weet niet wat je mist.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, goed, maar ik heb niet echt intresse.
Dus het zijn elke keer dezelfde mensen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:24 schreef Razor21 het volgende:
Woon sinds kort in Almere Stad ( 6 weken nu) en al 4 keer zijn ze aan de deur geweest.
Als ze dat wijf nog 1 keer aanbelt kan ze een knietje in d'r kut verwachten![]()
Ja, 1 grote "NEE" voor algemeen gebruik.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:49 schreef Klit het volgende:
Ze zouden gewoon brievenbusstickers moeten maken, net als voor de reclamepost.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:26 schreef Metalfreak het volgende:
M'n zus heeft dat een keer gedaan, hadden ze een heel verhaal tegen haar verteld over die onzin allemaal, vroeg ze toen: "Geloven jullie het zelf?" Toen waren ze ineens heel snel weg....
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:35 schreef Klit het volgende:
Beetje simpel van die zus lijkt mij, natuurlijk geloven ze het zelf, jij niet dan?
Ja, maar je sloeg niet omdat het een Getuige was, maar omdat je dacht dat het een inbreker was. (die bellen ook altijd aanquote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:32 schreef Lente_ninja het volgende:
ik heb er ooit wel eens eentje geslagen met een paraplu die naast de deur stond... maar ik was 10 en toen ze een voet in de deuropening zette raakte ik in paniek omdat ik dacht dat het een inbreker was
Mijn moeder kwam toen terug van boodschappen doen en heeft nog maar even benadrukt dat ik niet de deur open moest doen voor vreemden
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:32 schreef Lente_ninja het volgende:
ik heb er ooit wel eens eentje geslagen met een paraplu die naast de deur stond... maar ik was 10 en toen ze een voet in de deuropening zette raakte ik in paniek omdat ik dacht dat het een inbreker was
Eh... je vergat te vermelden dat 'ze' wel een eigen versie van de Bijbel hebben. En dat vrijheid om zelf de verschillende vertalingen er naast te leggen (incl. grieks enzo) niet bestaat...quote:Op maandag 14 mei 2007 19:00 schreef Blin het volgende:
...
en even voor de duidelijkheid jehovah getuigen zijn Christenen ze geloven gewoon in god jezus en de heilige geest alleen jehovah getuigen nemen alles letterlijk wat in de bijbel staat
...
Heb je nou speciaal een Fok! account aangemaakt om te gaan necroposten over Jehova's?quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:13 schreef Daniel001 het volgende:
[..]
Eh... je vergat te vermelden dat 'ze' wel een eigen versie van de Bijbel hebben. En dat vrijheid om zelf de verschillende vertalingen er naast te leggen (incl. grieks enzo) niet bestaat...
Wat denk ik belangrijk is voor elke geloofsstroming is zelfonderzoek en een gezond verstand (ja, naast geloof kun je ook een gezond verstand hebben!) Niet alles klakkeloos aannemen, het zijn namelijk mensen die het Woord verkondigen...en we weten hoe mensen zijn...
quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:16 schreef destrovel het volgende:
[..]
Heb je nou speciaal een Fok! account aangemaakt om te gaan necroposten over Jehova's?
Een serieuze post in KLB nog wel
Ga eens wat doen met je leven pauper!
En ook nog een half jaar oude topic omhoog halenquote:Op dinsdag 11 december 2007 11:16 schreef destrovel het volgende:
[..]
Heb je nou speciaal een Fok! account aangemaakt om te gaan necroposten over Jehova's?
Een serieuze post in KLB nog wel
Ga eens wat doen met je leven pauper!
Wat een waardeloze topickick zegquote:Op dinsdag 11 december 2007 11:13 schreef Daniel001 het volgende:
Eh... je vergat te vermelden dat 'ze' wel een eigen versie van de Bijbel hebben. En dat vrijheid om zelf de verschillende vertalingen er naast te leggen (incl. grieks enzo) niet bestaat...
Wat denk ik belangrijk is voor elke geloofsstroming is zelfonderzoek en een gezond verstand (ja, naast geloof kun je ook een gezond verstand hebben!) Niet alles klakkeloos aannemen, het zijn namelijk mensen die het Woord verkondigen...en we weten hoe mensen zijn...
Ik heb wel meer info: het is onzin.quote:Op dinsdag 11 december 2007 14:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heb wel eens gehoord* dat ze juist eenzame, zwakke mensen (die net weduwe zijn ofzo) eruit pikken, mss hebben ze daar wel succes bij.
*iemand meer info?
Wel slim natuurlijk...quote:Op dinsdag 11 december 2007 14:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heb wel eens gehoord* dat ze juist eenzame, zwakke mensen (die net weduwe zijn ofzo) eruit pikken, mss hebben ze daar wel succes bij.
*iemand meer info?
Jehovatopics schijnen weer helemaal in te zijn anders hoor...quote:Op dinsdag 2 september 2008 03:38 schreef Gewoonik het volgende:
Nutteloze kick!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |