Yep, dat is die AH.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:16 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Museumplein is met die ondergrondse AH? En hoe laat?
Ik denk dat ik maar morgen ga![]()
Lekker meefeesten joh, hehe.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:16 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Museumplein is met die ondergrondse AH? En hoe laat?
Ik denk dat ik maar morgen ga![]()
Ik geloof er dan ook geen zak van dat Sevilla interesse in hem heeft, daar komt hij gewoon kwaliteit voor tekort.quote:Op maandag 7 mei 2007 09:13 schreef HeatWave het volgende:
Ja, bij Sevilla is het allemaal gemoedelijk en zachtaardig.
Stom volk die belgen...
''Via AZ wil ik naar Ajax''quote:Op maandag 7 mei 2007 11:01 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Net pas terug![]()
En Jenner....sukkeltje sukkeltje sukkeltjeeee![]()
Diamantenslijper?quote:Op maandag 7 mei 2007 11:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik werk echt op 100 meter van het Museumplein.
quote:Op maandag 7 mei 2007 11:30 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
''Via AZ wil ik naar Ajax''
''Op dit moment vind ik mij de beste rechtsbuiten in Nederland''!
Hij was gisteren minstens zo slecht als Babel. En dat zegt best veel, want die was toch slecht, de tering!quote:Op maandag 7 mei 2007 11:39 schreef Longmen het volgende:
[..]
![]()
vind overigens wel dat hij veel talent heeft om dit ooit te worden
quote:Henk Ten Cate: ''De duizenden Ajacieden op de tribunes hadden de ploeg weer hartstochtelijk gesteund. ,,Ze hebben ons vooral in de laatste tien minuten echt opgezweept. De Ajax-supporters hebben ons werkelijk fantastisch gesteund.’’
Geloof me, als je vaak genoeg in het AZ-stadion komt, leer je die dingen waarderen als een geuzenattribuut hoorquote:Op maandag 7 mei 2007 11:46 schreef devv05 het volgende:
Ik heb echt helemaal niks met dat AZ-publiek met hun klappers, vreselijk.
Ik snapte die wissle eigenlijk niet. Waarom moest hij nou invallen??? Ik zou die Babel er ook allang uit hebben gekegeld.. hij staat erin omdat ie gebruik moet maken van zijn snelheid en dat doet hij niet... kapt traagt alsof ie Romario is.. heb me mateloos aan hemquote:Op maandag 7 mei 2007 09:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Begin eerst maar eens MET voetballen dan.
Zo hoort het ook. Hij had wat hoger mogen trappen!quote:Op maandag 7 mei 2007 11:01 schreef zjroentje het volgende:
Wat was Heitinga leip zeg. Die overtreding van 'm met 2 gestrekte benen vooruit.![]()
Heerlijke bekerfinale!
Yep weet ik (ook al heb ik het niet gezien, geloof je graag). Maar net als Babel heeft hij dit seizoen wel hele goeie dingen laten zien.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:41 schreef rompompom het volgende:
[..]
Hij was gisteren minstens zo slecht als Babel. En dat zegt best veel, want die was toch slecht, de tering!.
Die Ogararu.. jezus wat een blinde vink ook... die moet echt wat doen aan zijn voetbal anders mag ie ook oprotten. Huntelaar 3 meter los bij de eerste paal en wat doet die mongool een afstand schot.... tsjah het is uiteindelijk sinouh die erin staatquote:Op maandag 7 mei 2007 11:50 schreef HeatWave het volgende:
HtC is nou eenmaal niet de wisselkoning.
Hij wisselt vaak vaag, en wanneer? de 70ste minuut, altijd....
Ja, het lukte gewoon niet bij 'm gister. Maar hij was wel helemaal leeggespeeld ook, hij kon niet eens z'n handen boven het hoofd krijg voor z'n bedank-applausje bij de wissel.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:52 schreef Longmen het volgende:
[..]
Yep weet ik (ook al heb ik het niet gezien, geloof je graag). Maar net als Babel heeft hij dit seizoen wel hele goeie dingen laten zien.![]()
quote:Op maandag 7 mei 2007 10:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
De politie maakt zich vast op voor de huldiging zie ik net:
[..]
Ik heb een kort filmpje gemaakt tijdens De Laatste Tien Minuten, maar de kwaliteit is werkelijk té verpauperd.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:01 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik heb de samenvatting van AZ-Ajax nu iets van 5 keer bekeken, maar de toeschouwers waren werkelijk fantastisch zeg. Dit is wel iets anders dan de irritante klappers van AZ :emo:. Vooral bij de 1-1 van Huntelaar klonk er een enorme wave van geluid door het stadion. Kippenvel dit
.
Kan ergerquote:Op maandag 7 mei 2007 12:06 schreef Aanvoerder het volgende:
Bij de 1-1 viel ik half van m'n stoel. Je grijpt automatisch naar houvast en met m'n rechterhand had ik ineens de linkerborst van de meid rechts van me te pakken.
en dat bleek je schoonmoeder te zijn?quote:Op maandag 7 mei 2007 12:06 schreef Aanvoerder het volgende:
Bij de 1-1 viel ik half van m'n stoel. Je grijpt automatisch naar houvast en met m'n rechterhand had ik ineens de linkerborst van de meid rechts van me te pakken.
En was het een lekkere tiet?quote:Op maandag 7 mei 2007 12:06 schreef Aanvoerder het volgende:
Was in het stadion.quote:
Is ook te zien op Ajax TV hoor, gratis en in goede kwaliteitquote:Op maandag 7 mei 2007 12:08 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ik heb een kort filmpje gemaakt tijdens De Laatste Tien Minuten, maar de kwaliteit is werkelijk té verpauperd..
Maar het was prachtig ja, na de goal van Huntelaar is van AZ-zijde weinig meer vernomen qua zang, trouwens..
Whehe, mooie acties zijn dat ja.quote:
Ah, mooi, dan kan ik daar vanmiddag na werk eens fijn van genieten.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:10 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Is ook te zien op Ajax TV hoor, gratis en in goede kwaliteit.
quote:'Ajax beloofde Excelsior premie'
Excelsior won op de laatste speeldag van de Nederlandse eredivisie vrij verassend met 3-2 van kampioenskandidaat AZ. Na vandaag blijft echter de vraag of deze overwinning nu echt wel een verassing te noemen was.
Het resultaat was verassend aangezien het leek alsof Excelsior niets meer te winnen had en zich zou moeten gaan richten op de naderende nacompetitie om degradatie te kunnen voorkomen. Een bericht in het Noord Hollands Dagblad geeft echter een geheel andere kijk op het bovenstaande. Excelsior had volgens speler Braber namelijk wel degelijk wat om voor te spelen tegen AZ. Braber gaf namelijk in de genoemde krant toe dat Ajax de spelers een premie had beloofd indien men een overwinning zou gaan behalen tegen PSV.
Volgens de berichten zou de premie een bedrag zijn geweest van circa 7000 euro per speler. Excelsior speler Braber vertelde het volgende in de genoemde krant: "Maar hoe hoog precies die premie was, kan ik niet zeggen. We hebben nog geen geld gezien. Het schijnt dat Ajax minder wil betalen, omdat het uiteindelijk geen kampioen is geworden. Het lag toch niet aan ons dat Ajax geen kampioen is geworden. Ze hebben er zelf eentje te weinig gescoord."
Excelsior trainer ontkende iets te weten van een beloofde premie hij vertelde: "Ik weet überhaupt niets af van een premie. Ik heb die jongens laten weten dat dit het moment was om het land te laten zien wat we in huis hebben. Ik wil gewoon altijd winnen. Zoals ik ook gewoon van hem wil winnen."
Braber vertelde verder nog: "Het ging om een leuk bedrag en dat is altijd lekker meegenomen."
onze dank is grootquote:
quote:- COLUMN -
Je hebt van die wedstrijden. Dat alles klopt. Dat je er maar weer eens van doordrongen raakt hoe fascinerend het kan zijn om te kijken naar een voetbalwedstrijd op het scherpst van de snede.
Ajax en AZ maakten er een even hoogstaand als hoopgevend spektakel van. De Amsterdammers mochten uiteindelijk de ‘troostprijs’ onhoog houden na een duel op het scherpst van de snede dat eigenlijk geen verliezer kende. Met alle kijkers, de clubfans en de neutrale kijkers incluis, als grootste winnaars.
Moordend tempo
Zelden een pot tussen twee Nederlandse clubs gezien in een dergelijk moordend tempo. Niemand kreeg tijd van handelen, om elke meter werd gestreden. Als betrof het een duel tussen twee internationale grootmachten. Geen enkele speler had de handrem erop. Er werd 120 minuten gas gegeven. Nogal wiedes dat in de slotfase her en der spelers kramp kregen.
Hard genoeg
Hé, hé, eindelijk. Eindelijk speelde met name Ajax als een volwassen mannenploeg. Hard, ja zelfs gemeen waar dat moest. ‘Moest’? Ja, internationaal, in de Spaanse, Italiaanse en Engelse competitie en in de Champions League gaat het er geen seconde anders aan toe. Als je mee wilt doen, moet je je niet als een mietje verdedigen.
Van Gaal mekkerde achteraf over de hardheid van Ajax. Vreemd. Als zijn ploeg behalve de stijlprijs ook andere prijzen wil pakken, zal er ook her en der ‘ingegrepen’ moeten worden. Trouwens, met De Zeeuw heeft Louis zelf al een fijne zuigende bikkelaar in huis.
Niveau prima
Achteraf hadden de analytici bij Tien bedenkingen bij het spelpeil. Meeslepende wedstrijd, maar echt goed was het niet, in die trant. Onzin. Gegeven het tempo, gegeven het voortdurend ‘vooruit verdedigen’ en gegeven ook de fysieke hardheid van de strijd, werd er heel acceptabel gespeeld. Het viel juist op dat ook in de minieme ruimtes de meeste spelers over genoeg technische bagage bleken te bezitten.
Dick van Egmond floot sterk
Het gebeurt op de Nederlandse velden al te vaak dat de scheidsrechter fluit alsof het damesballet betreft. Veel te streng en veel te snel met geel en rood zwaaiend. Totaal in strijd met hoe het er over de grenzen aan toe gaat. Daarmee de topploegen de kans ontnemend om zich in die fysieke richting te ontwikkelen, zodat zij tegen de buitenlandse topclubs vaak schrikken en van de weeromstuit soms over de schreef gaan.
Gepast hard en gemeen spelen moet je leren en dat vraagt om een arbiter die een wedstrijd niet kapot fluit. Dat deed Van Egmond dus niet. Het was mede zijn verdienste dat het zo’n boeiend lijf aan lijf gevecht werd. Overigens had Van Gaal gelijk toen hij erop wees dat zijn ploeg twee ‘dooie strafschoppen’ door de neus waren geboord.
Revolutie aanhang Ajax
Door de jaren heen verdiende de aanhang van de Amsterdammers inderdaad het predikaat ‘bioscooppubliek’. Meestentijds zaten zij als kritische, dooie dienders te kijken of hun mannen met technisch briljant voetbal de tegenstander gingen vernederen en werd met minder geen genoegen genomen. In de Arena hing te vaak een begrafenisstemming.
Dat is veranderd. Hoe, waarom, Joost mag het weten. Maar eindelijk lijkt de ban gebroken en zit er ‘hoe dan ook trots op onze club’ in hun gezang. Ook in de Kuip was dat het geval en Ten Cate stipte het na afloop terecht aan.
Davids nooit ‘te duur’
Ik kom nog een keer in een aparte column op ‘toegevoegde waarde’ van Edgar Davids terug. Nu wil ik nogmaals vragen waarom hij pas in de winterstop kwam. Technisch directeur van Ajax, Martin van Geel, heeft gelijk met zijn vaststelling dat Ajax landskampioen was geworden als Davids er het hele seizoen bij was geweest. Het blijkt om geld te zijn gegaan. Edgar zou in eerste instantie ‘te duur’ zijn geweest. Tsja, wat is ‘te duur’ als het de titel en de zekere 10 miljoen uit de Champions League kan schelen?
AZ-spelers klasse!
Premier Balkenende zal zondagavond toch wel gekeken hebben naar de bekerfinale? Wat kon je beter te doen hebben? Dan zal hij hebben gezien dat zijn ‘normen en waarden’ van de AZ afdropen. Vorige week de zeperd in de competitie moeten slikken, nu als betere ploeg opnieuw met lege handen staan en dan het fatsoen op kunnen brengen om de hele huldiging van Ajax op het veld te blijven. Uit respect. Klasse! Zoals ook de opvang van penaltymisser Donk mooi was.
Van Gaal en Ten Cate reageren goed
Ik zei het, je hebt van die avonden dat alles klopt. Ook de coaches waren goed na afloop. Dat kan dus ook. Ten Cate bleef reëel en bescheiden en Van Gaal wees er terecht op dat zijn ploeg tekort was gedaan. Je kunt zeggen dat hij niet moet mopperen op de scheidsrechter. Maar hij had wél gelijk en mag hij zijn emoties hebben?
KNVB ‘straft’ Ajax en AZ voor schouwspel
Waarom worden altijd en eeuwig sportbonden bestuurd door bobo’s die zelf de ballen verstand van sport hebben? Nu was opnieuw de KNVB de enige dissonant. Hoe kun je de start van de immens belangrijke nacompetitie drie dagen na de bekerfinale plannen? Hoe kun je FC Twente (tegen AZ) en SC Heerenveen (tegen Ajax) zo’n competitievervalsend voordeel geven? Hoe kun je in feite Ajax en AZ ‘straffen’ voor de tomeloze inzet waarmee zij van de bekerfinale een heerlijke voetbalavond maakten?
Nah Heerenveen moet geen probleem zijn. AZ heeft het moeilijker met Twente.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Het is idd belachelijk dat er nu Woensdag alweer gebikkeld moet worden.....
Slaat eigenlijk nergens op. Die finale moet aan het eind gespeeld worden als de competitie voorbij is. En kaarten in de beker mogen niet mee tellen in de competitie anders is het gewoon vervalsing.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Onzin, als je ver komt in europa en/of de beker doe je het jezelf aan.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Ja dat is toch ook vervalsing. AZ verdient zeker door het leuke voetbal dat ze laten zien een gelijke kans. Ze zijn toch een verrijking voor de competitie geweest.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:31 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Nah Heerenveen moet geen probleem zijn. AZ heeft het moeilijker met Twente.
Dat ken ik nou welquote:Op maandag 7 mei 2007 12:31 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
En uiteindelijk naait de KNVB zichzelf, want als Heerenveen of Twente in de CL komen, gaan die er keihard af. Op den duur kost het zo vanzelf die extra voorronde plek. Maar ach, ze krijgen weer wat extra centjes om zo'n jostibondscoach als Van Basten mee te betalen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:28 schreef HeatWave het volgende:
We hebben nu Davids erbij en de spelers weten echt wel waar ze nu om spelen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ken ik nou wel.
RKC moest ook geen probleem zijn...
Ik zal er wel zijn iigquote:Op maandag 7 mei 2007 12:36 schreef denthemen het volgende:
Geweldig!!! Net weer wakker hehe, geweldige finale, weer mooie plekken, goeie sfeer, mijn held die de beslissende maakt
Vanavond toch maar naar de huldiging, wie nog meer?
@ aanvoerder: Sterkte met je pa!
Had Ajax maar nooit voor de play offs moeten stemmen of hadden ze er begin dit seizoen iets van moeten zeggen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:28 schreef HeatWave het volgende:
True. Maar dan nog kan de KNVB best iets eerlijker plannen...quote:Op maandag 7 mei 2007 12:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Had Ajax maar nooit voor de play offs moeten stemmen of hadden ze er begin dit seizoen iets van moeten zeggen.
dat valt dus te bezien, voor Twente stond al weken niks meer op het spel en dat zag je terug, tis de vraag of ze weer scherp staan. Je zag vorig jaar hoe Ajax mooi door kon omdat ze de laatste weken hadden geknokt voor de 5e plaats. Dat heeft Heerenveen nu ook.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:31 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
De hand van Van Gaalquote:AZ-spelers klasse!
Premier Balkenende zal zondagavond toch wel gekeken hebben naar de bekerfinale? Wat kon je beter te doen hebben? Dan zal hij hebben gezien dat zijn ‘normen en waarden’ van de AZ afdropen. Vorige week de zeperd in de competitie moeten slikken, nu als betere ploeg opnieuw met lege handen staan en dan het fatsoen op kunnen brengen om de hele huldiging van Ajax op het veld te blijven. Uit respect. Klasse!
klopt maargoed dankzij die play offs had PSV weer een extra druk programma wat blessures in de hand heeft gewerkt. Kortom afschaffen dat gedrochtquote:Op maandag 7 mei 2007 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
True. Maar dan nog kan de KNVB best iets eerlijker plannen...
Tuurlijk, graag.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
klopt maargoed dankzij die play offs had PSV weer een extra druk programma wat blessures in de hand heeft gewerkt. Kortom afschaffen dat gedrocht
Ja, de bekerfinale en de play-offs zijn niet te combineren. Of je krijgt competitievervalsing zoals dit jaar, of je hebt wat PSV vorig jaar had.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
klopt maargoed dankzij die play offs had PSV weer een extra druk programma wat blessures in de hand heeft gewerkt. Kortom afschaffen dat gedrocht
quote:Op maandag 7 mei 2007 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, graag.
Maar als ze die Pleeoffs zograag willen moeten ze ook ff nadenken....
gewoon een paar weken eerder plannen, tussen de 32e en 33e speelronde ofzoquote:Op maandag 7 mei 2007 12:44 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ja, de bekerfinale en de play-offs zijn niet te combineren. Of je krijgt competitievervalsing zoals dit jaar, of je hebt wat PSV vorig jaar had.
Ik twijfel.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:36 schreef denthemen het volgende:
Vanavond toch maar naar de huldiging, wie nog meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |