dat golven-topic zou inderdaad zowel hier als in DE kunnen lopen. Ik heb achter de schermen bij de collega's van DE gevraagd of zij het topic willen.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:34 schreef thijsdetweede het volgende:
Wat is eigenlijk het beleid wat betreft aardwetenschappen topics? Dus inclusief klimaat, aardbevingen, en nu die golven in de Indische Oceaan. Natuurlijk is het wetenschap, maar het is ook vaak nieuws, en volgens mij hadden we juist voor dit soort dingen het Elementen forum, toch?
het hangt vooral van de insteek van het topic af. Het is een beetje dunne grens af en toequote:Op zondag 20 mei 2007 14:44 schreef thijsdetweede het volgende:
Nou ja, ik bedoelde het ook meer algemeen... ik geloof niet dat er minder global warming topics in WFL leven sinds DE bestaat. Vroeg me gewoon af wat de gedachtengang was.
Je "snuggere" opmerkingen a.u.b. voor je houden. Ik reageerde op je opmerking dat mijn topic geen discussiewaarde zou hebben.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:15 schreef Triggershot het volgende:
Fijn dat we het eens zijn over dat topic dicht blijft dan.
Ok.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je "snuggere" opmerkingen a.u.b. voor je houden. Ik reageerde op je opmerking dat mijn topic geen discussiewaarde zou hebben.
Edit -
Is een linkje in een discussie over het sluiten van een topic nu zelfs ook "topic spam" ?quote:
1x is genoeg.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:53 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Is een linkje in een discussie over het sluiten van een topic nu zelfs ook "topic spam" ?
volgens mij wordt er gewoon gereageerd op een stelling. De onderbouwing is.. tjsa.. "matig"... maar daardoor is de mening niet meteen gebagger imhoquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:10 schreef Monolith het volgende:
Is het gebagger aan het eind van dit topic nou nodig?
Volgens mij gaat het topic over de vraag of atheisme als geloof kan worden gekwalificeerd of niet in plaats van of er al dan niet uit de naam van atheisme misdaden zouden zijn gepleegd. Van een "onderbouwing" wou ik eigenlijk niet echt spreken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:13 schreef teamlead het volgende:
[..]
volgens mij wordt er gewoon gereageerd op een stelling. De onderbouwing is.. tjsa.. "matig"... maar daardoor is de mening niet meteen gebagger imho
nopequote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:45 schreef Autodidact het volgende:
Stelling: De mens evolueert al jaren niet meer
Zitten we nu echt te wachten op religieuze trollen in het wetenschappelijk deel van WFL?
Als je het met een dozijn darwinisten niet tegen mij kan opnemen en moet huilen in FB, dan ben je een huilie ja.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Iedereen is een huilie behalve jij toch?
die discussie met de darwinisten mag je wmb voeren, maar niet in dat topic. Open maar een topic in L daarvoorquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als je het met een dozijn darwinisten niet tegen mij kan opnemen en moet huilen in FB, dan ben je een huilie ja.
opruiming gehouden, topic weer open.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:03 schreef Autodidact het volgende:
Wellicht mag dat wel eens kracht bijgezet worden. Het loopt nog steeds verder.
Darwin is geen L, dus waarom zou ik de darwinisten hun lesje in L leren?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:19 schreef teamlead het volgende:
[..]
die discussie met de darwinisten mag je wmb voeren, maar niet in dat topic. Open maar een topic in L daarvoor
omdat het ontkennen van de evolutie wetenschappelijk onderbouwd kan worden in W en op geloofsovertuiging in L.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Darwin is geen L, dus waarom zou ik de darwinisten hun lesje in L leren?
Dat kan je mening zijn. Het is niet de mijne.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
omdat het ontkennen van de evolutie wetenschappelijk onderbouwd kan worden in W en op geloofsovertuiging in L.
Afgaande op de posts die zojuist verwijderd zijn, past jouw stelling beter in L
je zult het er mee moeten doen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat kan je mening zijn. Het is niet de mijne.
Thanks.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:20 schreef teamlead het volgende:
[..]
opruiming gehouden, topic weer open.
Game on
Een tvp is een afkorting van 'terug vind post' vroeger kon men dat plaatsen in een topic om het topic terug te kunnen vinden in myAT. Vroeger konden moderators dat verwijderen en bleef het in je MYat nu gebruiken users het alleen om een topic terug te kunnen vinden en als ik het verwijder kan je het tegenwoordig dus niet meer in MYAT vinden.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:43 schreef Kees22 het volgende:
Wat betreft "Islamitische (r)evolutie" een vraag buiten de orde: wat is een tvp, hoe maak je die en wat is er op tegen?
Oh ja: en wie gaat dat onderwerp modereren?
en ik ben nieuwsgierig genoeg om mee te willen lezenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:46 schreef Triggershot het volgende:
Mja, ik denk ikzelf, lastig als het je eigen topic is, maar als ik over schreef ga kan je altijd nog reageren in dit topic.
Je mag wel monopolie op moderatie indien gewenst.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
en ik ben nieuwsgierig genoeg om mee te willen lezen
neuh.. ik ga er vanuit dat je zelf objectief genoeg kunt blijven. En als niet: dan weet ik je te vindenquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je mag wel monopolie op moderatie indien gewenst.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
neuh.. ik ga er vanuit dat je zelf objectief genoeg kunt blijven. En als niet: dan weet ik je te vinden
quote:
Na ja, reageren op een moderatorquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een tvp is een afkorting van 'terug vind post' vroeger kon men dat plaatsen in een topic om het topic terug te kunnen vinden in myAT. Vroeger konden moderators dat verwijderen en bleef het in je MYat nu gebruiken users het alleen om een topic terug te kunnen vinden en als ik het verwijder kan je het tegenwoordig dus niet meer in MYAT vinden.
Mja, ik denk ikzelf, lastig als het je eigen topic is, maar als ik over schreef ga kan je altijd nog reageren in dit topic.
Bekritiseren mag altijd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Na ja, reageren op een moderator![]()
![]()
Slechte ervaringen mee, dus.
My active topicsquote:Maar je antwoord verschuift het probleem: wat is myAT? Of ben ik nou erg dom? Nou ja, dan ben ik ook maar dom!
Nou, ach? En helpt het ook?quote:
Daar hou ik je aan, indien nodig!quote:
quote:
Als mensen niets weten toe te voegen altijd.quote:Op woensdag 23 mei 2007 16:48 schreef KirmiziBagger het volgende:
[..]
Inderdaad, maar het wordt wel direct ge-edit
Omdat de users niet waren te spreken van je reacties en het je laatste kans was.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:46 schreef rudeonline het volgende:
Waarom wordt mijn discussie afgekapt?
Nee hoor; lees de reacties maar in het beginnetje van jouw topic #2. En als je #1 doorleest kom je ook genoeg opmerkingen tegen waaruit blijkt dat jij (rude) je niet aan de afspraak hebt gehouden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:23 schreef rudeonline het volgende:
oke, jij je zin. maar je spreekt nu voornamelijk voor jezelf en niet als moderator.
Dus toen ik mijn functie gebruikte om jou een kans te geven was ik wel een moderator en nu ik het weer sluit ben ik mezelf?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:23 schreef rudeonline het volgende:
oke, jij je zin. maar je spreekt nu voornamelijk voor jezelf en niet als moderator.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:54 schreef rudeonline het volgende:
En aan welke afspraak hield ik me niet?
http://forum.fok.nl/user/history/99814 <-- dat zegt genoegquote:Op woensdag 23 mei 2007 23:55 schreef Kees22 het volgende:
Nou ja, ik ben geen partij, maar vind het toch wel jammer dat rudes onderwerp gesloten is. Het bracht bij sommigen de grootste scherpzinnigheid naar boven en dat werd ook wel gezien door anderen.
Anderzijds: als je deze discussie kennelijk al 2 jaar voert, dan gaat de sjeu er natuurlijk wel af.
Dus als ik tvp in een bericht zet, kan ik het via MyAT terugvinden?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een tvp is een afkorting van 'terug vind post' vroeger kon men dat plaatsen in een topic om het topic terug te kunnen vinden in myAT. Vroeger konden moderators dat verwijderen en bleef het in je MYat nu gebruiken users het alleen om een topic terug te kunnen vinden en als ik het verwijder kan je het tegenwoordig dus niet meer in MYAT vinden.
ik vroeg niemand om te reageren, dat deed iedereen voor zichzelf. maar ja. natuurkundige zijn behoorlijk conservatief, laat ze nog maar even op dat eilandje. weet jij waar ik me niet aan de 'regels' heb gehouden. ik geloof toch echt dat iedere post van mij inhoudelijk was.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:55 schreef Kees22 het volgende:
Nou ja, ik ben geen partij, maar vind het toch wel jammer dat rudes onderwerp gesloten is. Het bracht bij sommigen de grootste scherpzinnigheid naar boven en dat werd ook wel gezien door anderen.
Anderzijds: als je deze discussie kennelijk al 2 jaar voert, dan gaat de sjeu er natuurlijk wel af.
Whehehe. Vind je het niet een beetje raar om te zeggen dat iemand beter moet lezen terwijl je zelf niet eens de regels van je eigen topic hebt gelezen?quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:44 schreef rudeonline het volgende:
er zijn mensen die daar anders over denken. misschien is het een idee om ook eens objectief te leren lezen en iets minder vooringenomen te zijn.
spreek liever over je eigen leegte, zeker het beste jongetje van de klas geweest?
Voor dat topic wel ja.quote:Op donderdag 24 mei 2007 11:11 schreef rudeonline het volgende:
juist ja. voor mijn topic's gelden inderdaad 'andere' regels
Daar gaan wij niet over, wij zijn er dus alleen om te modereren. Iedere user geniet van een bepaalde mate van vrijheid waarin hij/zij mag reageren. Van alles wordt er notities gemaakt zodat later terug gekeken kan worden. Vooralsnog heeft KB grens dan niet overschreden, FA's bepalen wat banwaardig is niet de moderators.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:41 schreef Autodidact het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe lang mods nog zin hebben om de topics die KB versjeert op te ruimen. Hoogst vervelend voor users die normaal willen discussiëren in ieder geval.
Van alles wordt er melding gemaakt, zo ook van jouw reacties, mijn reacties die van KB, TL noem maar op.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:57 schreef Autodidact het volgende:
Nou ja, als het vaak in je subforum voorkomt kaart je het achter de schermen wel aan, toch?
users met elkaar vergelijken is niet wat Trigger bedoelde geloof ikquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:09 schreef Autodidact het volgende:
Wil je mijn, jouw en TL's reacties vergelijken met de posts van KB? Kom op, hoe vaak heb je topics moeten sluiten en opruimen omdat ik, jij of TL binnen kwam stormen om eens lekker te zuigen?
Wat is een tubgirl? Plaats eens.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:12 schreef teamlead het volgende:
Als ik nu een tubgirl zou posten, word ik er ook afgelazerd
Het kan een topic zijn het kan 100 topics zijn, het ligt aan de FA.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:17 schreef Autodidact het volgende:
Ik weet dat dat niet (nou ja, meestal niet) op basis is van wie het doet, dat is mijn vraag dan ook niet. Mijn vraag is of het ook aangekaart wordt als blijkt dat men keer op keer topics versjeert. Hoeveel topics moet je sluiten en opruimen (steeds door dezelfde user) voordat je het over de schreef vindt gaan en het meldt?
Het ligt aan de FA wanneer jij er melding van maakt dat er een probleem isquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het kan een topic zijn het kan 100 topics zijn, het ligt aan de FA.
Stel er is een user waarvan wij vinden dat die binnen WFL reageert op een manier die hier niet gewenst is. Wij kaarten dat dan aan en een A of FA kijkt ernaar. Zij kijken of het gedrag van de betreffende user dermate storend is, dat een ban op z'n plek is. De notes dienen daarbij als indicatie.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:17 schreef Autodidact het volgende:
Ik weet dat dat niet (nou ja, meestal niet) op basis is van wie het doet, dat is mijn vraag dan ook niet. Mijn vraag is of het ook aangekaart wordt als blijkt dat men keer op keer topics versjeert. Hoeveel topics moet je sluiten en opruimen (steeds door dezelfde user) voordat je het over de schreef vindt gaan en het meldt?
Ik heb het niet over specifieke users. Ik vraag nogmaals: hoeveel topics moet een (elke willekeurige) user versjteren voordat jij er melding van maakt?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:26 schreef teamlead het volgende:
[..]
Stel er is een user waarvan wij vinden dat die binnen WFL reageert op een manier die hier niet gewenst is. Wij kaarten dat dan aan en een A of FA kijkt ernaar. Zij kijken of het gedrag van de betreffende user dermate storend is, dat een ban op z'n plek is. De notes dienen daarbij als indicatie.
Wat je daarbij moet meetellen is dat een ban al een tijdje niet meer uitgedeeld wordt op 1 bepaald subforum. Stel we zouden jou willen laten bannen, betekent dat dus dat de FA die die beslissing moet nemen, moet beoordelen of jouw gedrag van dien aard is dat je tijdelijk nergens meer op FOK! zou mogen posten.
Ik wil het eigenlijk liever niet hebben over specifieke users, maar ik hoop dat je begrijpt dat Triggershot en ikzelf ongewenst gedrag echt wel melden
hangt er vanaf wat je verstaat onder verstjeren, hoe storend dat is in het betreffende topic etc.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:28 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik heb het niet over specifieke users. Ik vraag nogmaals: hoeveel topics moet een (elke willekeurige) user versjteren voordat jij er melding van maakt?
Hoe bans werken hoef je mij niet uit te leggen, ik vraag je naar jouw modbeleid over WFL.
Zo storend dat de discussie offtopic gaat, dat men in wetenschappelijke discussies hitler naar hartelust koppelt aan allerlei denkbeelden van anderen, je het topic moet sluiten en alle reacties die te herleiden zijn naar die users eerste reactie moet verwijderen. Dat noem ik versjteren. Hoe vaak moet zoiets gebeuren voor je er melding van maakt?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:34 schreef teamlead het volgende:
[..]
hangt er vanaf wat je verstaat onder verstjeren, hoe storend dat is in het betreffende topic etc.
Wat TL zegt dus, notes zetten en aangeven in een topic, FA handelt het verder af.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het ligt aan de FA wanneer jij er melding van maakt dat er een probleem isZijn jullie bots?
Je hoeft me niet uit te leggen hoe bans werken. Zelfde vraag als hierboven, hoeveel topics moeten op deze wijze versjteerd worden wil je er melding van maken?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat TL zegt dus, notes zetten en aangeven in een topic, FA handelt het verder af.
ah zo.. melding maken in zo'n geval gebeurt (over het algemeen) vrijwel meteenquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:37 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zo storend dat de discussie offtopic gaat, dat men in wetenschappelijke discussies hitler naar hartelust koppelt aan allerlei denkbeelden van anderen, je het topic moet sluiten en alle reacties die te herleiden zijn naar die users eerste reactie moet verwijderen. Dat noem ik versjteren. Hoe vaak moet zoiets gebeuren voor je er melding van maakt?
Ik geloof niet dat we daar openheid over hoeven te geven, dat bepalen de mods en admins onderling.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je hoeft me niet uit te leggen hoe bans werken. Zelfde vraag als hierboven, hoeveel topics moeten op deze wijze versjteerd worden wil je er melding van maken?
Vreemd. Zojuist is mij ingefluisterd dat jullie daar altijd direct melding van maken achter de schermen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we daar openheid over hoeven te geven, dat bepalen de mods en admins onderling.
Hoe weet jij wat mijn gedachtes zijn over de betrokkenheid van admins?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:43 schreef Triggershot het volgende:
de admins zijn momenteel meer betrokken dan je denkt.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Vreemd. Zojuist is mij ingefluisterd dat jullie daar altijd direct melding van maken achter de schermen.
Dat is wat jij 'ingefluisterd' kreeg.quote:melding maken in zo'n geval gebeurt (over het algemeen) vrijwel meteen
Omdat de user daar niets mee te maken heeft en het een kwestie voor achter de schermen is.quote:Vanwaar de geheimzinnigheid?
Simpel omdat je er naar vraagt. Je vraagt het alleen als je denkt dat de Admins niet of minder betrokken bij zijn.quote:Hoe weet jij wat mijn gedachtes zijn over de betrokkenheid van admins?
Ik kan zeggen dat de consequenties ervan voor de schermen tamelijk goed merkbaar zijn.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:59 schreef Triggershot het volgende:
Omdat de user daar niets mee te maken heeft en het een kwestie voor achter de schermen is.
En ik kan zeggen dat er veel meer is dan jij opmerkt, waar jij verder ook niets mee te maken hebt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:03 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik kan zeggen dat de consequenties ervan voor de schermen tamelijk goed merkbaar zijn.
Je begrijpt het niet als ik zeg dat er meer is dan jij kunt opmerken?quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:08 schreef Autodidact het volgende:
Waar slaat dat nou weer op?
Nou ja, je zoekt het maar uit...'t is niet mijn subforum, en ik ben niet verantwoordelijk voor het niveau ervan. Ik geef alleen aan dat dit niet mijn idee van niveau is. Beetje gebruikersfeedback - moeten mods eigenlijk dankbaar voor zijn. Anderen blijven gewoon weg hoor.
Doe niet alsof ik dom ben. Natuurlijk zijn er fora achter de schermen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet als ik zeg dat er meer is dan jij kunt opmerken?
Kunnen we dan ook vragen over fora achter de schermen houden voor mensen voor wie het wel relevant en nodig is.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Doe niet alsof ik dom ben. Natuurlijk zijn er fora achter de schermen.
zijn we ook hoorquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:08 schreef Autodidact het volgende:
Waar slaat dat nou weer op?
Nou ja, je zoekt het maar uit...'t is niet mijn subforum, en ik ben niet verantwoordelijk voor het niveau ervan. Ik geef alleen aan dat dit niet mijn idee van niveau is. Beetje gebruikersfeedback - moeten mods eigenlijk dankbaar voor zijn.
dat is dan ook een punt van zorg ende aandachtquote:Anderen blijven gewoon weg als ze dat soort topics zien hoor.
Bedankt, as usualquote:Op donderdag 24 mei 2007 14:16 schreef Autodidact het volgende:
Je hebt m'n feedback gehad. Doe ermee (of niet) wat je zinnig acht.
Renaissance breekt pas echt door als jij eens kapt met je onzin topics. WFL is niet bedoelt voor anti monotheïsme clubjes.quote:Op zondag 27 mei 2007 18:49 schreef Akkersloot het volgende:
De renaissance is ondanks de titel van deze wfl feedback nog niet echt losgebroken.
Leg me eens uit waarom De anti-joodse, christ. en islamitische God vs "de monotheis tische gosdiensten" gesloten is wegens "geen discussiewaarde" ?
Overigens was de eerste vraag al binnen.
quote:Erger jij je ook zo aan de uitdrukking "de monotheistische godsdiensten" waarmee stevast het jodendom, christendom en islam wordt bedoeld en gewoon vergeten wordt dat er ook veel mensen in één God geloven maar geen jood, christen of moslim zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |