ieder jaar weer ja....quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:56 schreef denkjedat het volgende:
[..]
als je het eerste doet ben je best wel triest![]()
zijn er dan ook echt mensen die het expres verpesten?
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh kut, nu wordt het een buitenlanderstopic..
zoals ik al in een ander topic zagquote:
zoiets bedoel je zeker?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:50 schreef zure_apple het volgende:
Ach ja, het is onderhand wel duidelijk dat Marokkanen niet in Nederland thuishoren. Als we toch met de dodenherdenking bezig zijn... misschien kunnen we in het kader van een geschiedenislesje deze Marokkaantjes een enkeltje Auschwitz geven?
Er zit een heel groot verschil tussen expres in jouw oor gaan zitten schreeuwen en het gewoon doorgaan waarmee je bezig was om 8 uur. Dat eerste is verstoren, dat tweede is dat niet. Als jij last van dat tweede hebt, dan kies jij ervoor om daar last van te hebben, maar dat heb je dan alleen aan jezelf te wijten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:51 schreef teamlead het volgende:
dat klopt wel, maar als ik de doden wel herdenk en iemand anders verstoort dat, respecteert hij mij dus niet
zoiets ook ja.. maar het zijn niet alleen de marokaantjes. Ook de kansloze autochtone josti's op hun scootertjes, de ambtenaren met hun vrijdagmiddagborrel die lallend de kroeg uitkomen en mensen die niet in staat zijn om te onthouden dat het ieder jaar echt op dezelfde datum en tijd isquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:01 schreef denkjedat het volgende:
[..]
zoals ik al in een ander topic zag
[..]
zoiets bedoel je zeker?![]()
Ziehier vrijheid in Nederland: herdenken of gedeporteerd worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:01 schreef denkjedat het volgende:
[..]
zoals ik al in een ander topic zag
[..]
zoiets bedoel je zeker?![]()
dan ''toon'' je toch respect en dat vinden andere mensen weer goed of hoe je dat ook noem.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Respect betekend ook dat je respect hebt voor mensen die niet twee minuten stil zijn, maar het op een andere manier willen herdenken. Zolang je maar niemand stoort die wel twee minuten stil wil zijn, dan is er geen enkel probleem lijkt mij.
Voor mij persoonlijk doen die twee minuten niks. Mocht ik in een groep zijn waar ze wel twee minuten stil willen zijn dan doe ik wel mee, anders hoeft het van mij niet. Ik kijk liever een goede documantaire, een goede film of lees liever een goed verhaal over de tweede wereldoorlog. Dan sta ik wel stil bij de mensen die in die periode om zijn gekomen, dat hoeft van mij ook niet persé op 4 of 5 mei, elke andere dag van het jaar is ook goed.
Jij bent gewoon echt een mongool....quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:12 schreef dvdk het volgende:
hoelang blijft dat gezeur nog doorgaan elk jaar?
het is al meer dan 50 jaar geleden, hoelang kunnen die opa's een grudge houden zeg....
volgens mij houdt die stomme traditie pas op als al die ouwe knarren van ouderdom zijn gestorven...
hoeven de winkels tenminste ook niet meer om 17.00 dicht maar blijven ze normaal open.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:22 schreef RiffRaff het volgende:
Nouja, ik vind dat die Marokkanen alle idioten die de dodenherdenking verstoren echt wel een flinke aframmeling verdienen, als het verzet er niet was geweest dan waren zij er ook niet, of iig, niet hier in Nederland.
Nee, dat stel ik niet. Maar het moyenne ervan en de impact die het had zijn wel toch (één van) de grootste van de moderne tijd te noemen. (in elk geval in Europa).quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:04 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dus jij stelt dat er sinds WO2 geen dingen zijn voorgevallen die laten zien dat mensen tot nog veel gruwelijke dingen in staat zijn dan de zaken die in WO2 zijn voorgevallen?
Dat lijkt me een uitermate naieve instelling.
Evenals dat ze in de geschiedenis niet eerder voorgevallen zouden zijn als daar de middelen voor geweest waren. Je moet zaken wel in het juiste perspectief zien.
niet alleen Europa. Grote delen van Azië zijn na de Japanse bezetting begonnen aan een onafhankelijkheidquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:26 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Nee, dat stel ik niet. Maar het moyenne ervan en de impact die het had zijn wel toch (één van) de grootste van de moderne tijd te noemen. (in elk geval in Europa).
Ook dat! (nog niet eens aan gedacht... Indie verloren, rampspoed geboren...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
niet alleen Europa. Grote delen van Azië zijn na de Japanse bezetting begonnen aan een onafhankelijkheid
Respect tonen omdat andere mensen dat goed vinden? Respect toon je omdat je het zelf goed vindt. Als je het doet omdat het van anderen verwacht wordt dan ben je gewoon een kudde dier. Sterker nog, als je het alleen doet omdat anderen het van je verwachten dan heeft het weinig meer met respect te maken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:15 schreef denkjedat het volgende:
[..]
dan ''toon'' je toch respect en dat vinden andere mensen weer goed of hoe je dat ook noem.
Fout! Respect is per definitie verdiend. ''Afgedwongen'' wat een onzin, niemand heeft oprecht respect gekregen daardoor, alleen afgunst.quote:
Weer zo'n zwart wit reactie.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:47 schreef teamlead het volgende:
[..]
jawel, dat betekent het wel. Als hij (en hij is helaas niet de enige, maar goed), die 2 minuten niet z'n kop kan houden en die stilte daardoor verstoort, respecteert hij dus ook de mensen die wel herdenken niet
niet alles kan worden stilgelegd. Dat is helemaal waarquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:47 schreef Toitle het volgende:
[..]
Weer zo'n zwart wit reactie.
Niet herdenken en niet respecteren zijn 2 aparten verhalen. Boten, vliegtuigen, grote fabrieken, niet alles kan worden stil gelegd, niet meer zoals vroeger, toen was er nog geen 24 uurs economie.
Dat betekent niet dat deze mensen niet respecteren, maar door werk geen 2 minuten stil kunnen zijn. Dat zou je ook kunnen respecteren ipv veroordelen.
dit soort reacties vind ik nog triester dan tsquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:50 schreef TC03 het volgende:
Ik ontsteek vanavond mijn kaarsje voor wijlen A. Hitler.
R.I.P neger.
Daar gaat het niet om. Er is altijd wel ergens een of andere stille tocht.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:51 schreef Killjoy het volgende:
Hoe moeilijk is het om 2 minuten stil te zijn voor een ander?
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:54 schreef 700MB het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Er is altijd wel ergens een of andere stille tocht.
De schaal waarop is anders, maar verschil is er inderdaad niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:54 schreef teamlead het volgende:ja.. een stille tocht is ook bijna hetzelfde.....
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:56 schreef 700MB het volgende:
[..]
De schaal waarop is anders, maar verschil is er inderdaad niet.
Schaal, ja. Voor de een is het belangrijk, voor de ander niet. Die ene dode is voor het leven van een aantal andere mensen die hem kenden vele malen belangrijker dan die 60 miljoen uit WO2 bij elkaar. Kwestie van verschillende prioriteiten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:59 schreef teamlead het volgende:
right.. nee oke.. 1 dode door zinloos geweld (ofzo) is ook echt heel makkelijk te vergelijken met de dood van ongeveer 60 miljoen (!!!) mensen in WOII alleen al...
nog los van de manier waarop die mensen zijn omgekomen.
maar da's alleen een kwestie van schaalgrote
Hier heb je ook zeker gelijk, zoals je dit typt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:52 schreef teamlead het volgende:
[..]
niet alles kan worden stilgelegd. Dat is helemaal waar. Waar het wel kan, moet het wmb ook gewoon gebeuren.
Iemand die weigert rekening te houden met mensen die wél herdenken veroordeel ik inderdaad ja.
De doden merken er weinig van hoorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:51 schreef Killjoy het volgende:
Hoe moeilijk is het om 2 minuten stil te zijn voor een ander?
opzouten in dit topic dan maar, of slotje op je pc.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:09 schreef jorienvdherik het volgende:
slotje dan maar
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:08 schreef 700MB het volgende:
[..]
Schaal, ja. Voor de een is het belangrijk, voor de ander niet. Die ene dode is voor het leven van een aantal andere mensen die hem kenden vele malen belangrijker dan die 60 miljoen uit WO2 bij elkaar. Kwestie van verschillende prioriteiten.
dit heeft niets te maken met blijven hangen in het verleden. Herdenken is meer dan dat. Het gaat ook over het stilstaan bij gebeurtenissen om te voorkomen dat we ze gaan herhalen. Het gaat ook om stilstaan bij de onschuldige slachtoffers die bij elk gewapend conflict vallen.quote:Voor beide situaties geldt dat het enkel een gebeurtenis is uit het verleden. Accepteer dat het gebeurd is, blijf niet in dat verleden hangen en ga verder met je leven. En probeer vooral niet, zoals jij nu wel aan het doen bent, anderen op te dringen dat ze ook in het verleden moeten blijven hangen. Dit soort dingen zijn vaker voorgevallen, en zullen dat in de toekomst ook weer gaan doen. WO2 is NIET dat enige, unieke, grootste, belangrijkste. wereld(ver)tekenende evenement dat ooit heeft plaats gevonden. Het is een klein onderdeel uit de geschiedenis. Een heel klein deel.
Dit getuigt van een totaal gebrek aan historisch perspectief. Behalve dat ze al herhaald worden is het totaal zinloos om op dergelijke wijze de toekomst te willen sturen omdat je niet weet wat het alternatief zou zijn geweest. Het is niet vast te stellen hoe de wereld eruit zou zien zonder WO2 en al overige zaken die in de afgelopen 60 jaar zijn gebeurd.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:12 schreef teamlead het volgende:
Het gaat ook over het stilstaan bij gebeurtenissen om te voorkomen dat we ze gaan herhalen.
Die slachtoffers waar Nederland een actieve bijdrage aan levert door er troepen heen te zenden. Ja, dat schiet op, de doden die we zelf veroorzaken alvast maar herdenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:12 schreef teamlead het volgende:
Het gaat ook om stilstaan bij de onschuldige slachtoffers die bij elk gewapend conflict vallen.
je wilt het gewoon niet snappen he? Vind jij etnische zuiveringen acceptabel? In het kader van "ach.. tis alleen maar de schaal". Vind je bombardementen op burgerdoelen acceptabel want "tsja.. shit happens"?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:20 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dit getuigt van een totaal gebrek aan historisch perspectief. Behalve dat ze al herhaald worden is het totaal zinloos om op dergelijke wijze de toekomst te willen sturen omdat je niet weet wat het alternatief zou zijn geweest. Het is niet vast te stellen hoe de wereld eruit zou zien zonder WO2 en al overige zaken die in de afgelopen 60 jaar zijn gebeurd.
welk deel van het woordje ONSCHULDIG is te ingewikkeld voor je?quote:[..]
Die slachtoffers waar Nederland een actieve bijdrage aan levert door er troepen heen te zenden. Ja, dat schiet op, de doden die we zelf veroorzaken alvast maar herdenken.
Als door een herdenking als deze er ook maar een minieme kans is dat dit herhaald wordt, dan ben ik voor de herdenking.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:20 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dit getuigt van een totaal gebrek aan historisch perspectief. Behalve dat ze al herhaald worden is het totaal zinloos om op dergelijke wijze de toekomst te willen sturen omdat je niet weet wat het alternatief zou zijn geweest. Het is niet vast te stellen hoe de wereld eruit zou zien zonder WO2 en al overige zaken die in de afgelopen 60 jaar zijn gebeurd.
[..]
Die slachtoffers waar Nederland een actieve bijdrage aan levert door er troepen heen te zenden. Ja, dat schiet op, de doden die we zelf veroorzaken alvast maar herdenken.
Het heeft helemaal niets te maken met wel of niet acceptabel. Het heeft te maken met het hebben van een plaats in de geschiedenis en het niet kunnen beoordelen op lange termijn wat de gevolgen zijn geweest van een gebeurtenis. Het is heel goed mogelijk dat WO2 er voor heeft gezorgd dat de koude oorlog alleen maar koud was. Als dat niet het geval was geweest waren er allicht veel meer doden gevallen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:23 schreef teamlead het volgende:
je wilt het gewoon niet snappen he? Vind jij etnische zuiveringen acceptabel? In het kader van "ach.. tis alleen maar de schaal". Vind je bombardementen op burgerdoelen acceptabel want "tsja.. shit happens"?
Onschuldig is enkel een definitie. In WO2 waren de mensen in het verzet ook terroristen. Dat daar nu anders tegenaan gekeken wordt komt enkel omdat 'wij' hebben gewonnen. In landen als Afghanistan zijn 'wij' de binnenvallende macht en speelt de Taliban de rol die 'het verzet' in Nederland in WO2 gespeeld heeft.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:23 schreef teamlead het volgende:
welk deel van het woordje ONSCHULDIG is te ingewikkeld voor je?
Dat doet hij echter niet. Als er iets is wat een dergelijke herdenking doet is het meer frictie veroorzaken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:24 schreef Killjoy het volgende:
Als door een herdenking als deze er ook maar een minieme kans is dat dit herhaald wordt, dan ben ik voor de herdenking.
Of je hebt het historisch besef van een pinda, of je wilt het niet snappen. WOII is de meest ingrijpende gebeurtenis in de moderne tijd geweets. Niet alleen vanwege de 60 miljoen slachtoffers, maar ook vanwege de technologische ontwikkelingen die het gevolg waren van de oorlog en vanwege de daaruit voortvloeiende koude oorlog.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:37 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets te maken met wel of niet acceptabel. Het heeft te maken met het hebben van een plaats in de geschiedenis en het niet kunnen beoordelen op lange termijn wat de gevolgen zijn geweest van een gebeurtenis. Het is heel goed mogelijk dat WO2 er voor heeft gezorgd dat de koude oorlog alleen maar koud was. Als dat niet het geval was geweest waren er allicht veel meer doden gevallen.
Alles heeft zijn plaats, jij bent niet in staat om op basis van het op hol slaan van je emoties vast te stellen of iets gruwelijk is of niet.
WO2 is ontstaan als gevolg van een hoop zaken die eerder hebben plaatsgevonden in combinatie met kleine(re) gebeurtenissen en stemmingen op een bepaald moment. Die dingen samen hebben gecumuleerd in WO2. Dat gaat weer gebeuren. Daar is verder ook geen goed of fout aan.
Onschuldig is iets anders dan verzetsheld/terroristenleider. Onschuldig is een 5 jarig meisje dat omkomt bij een bombardement, onschuldig is een 16 jarig meisje dat in Mauthausen vergast wordt, onschuldig is een bejaarde in een ziekenhuis dat bij een precisiebombardement "per ongeluk" geraakt wordtquote:[..]
Onschuldig is enkel een definitie. In WO2 waren de mensen in het verzet ook terroristen. Dat daar nu anders tegenaan gekeken wordt komt enkel omdat 'wij' hebben gewonnen. In landen als Afghanistan zijn 'wij' de binnenvallende macht en speelt de Taliban de rol die 'het verzet' in Nederland in WO2 gespeeld heeft.
Nee, dat is het niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:47 schreef teamlead het volgende:
WOII is de meest ingrijpende gebeurtenis in de moderne tijd geweets.
Een klimaat ontstaat langzamerhand. Het schuift, door allerlei verschillende gebeurtenissen, steeds verder op. Een oorlog, of iets vergelijkbaars, is er opeens. En dan is het al te laat. Het 'alert-zijn' zorgt niet voor het voorkomen van de gebeurtenissen, hoogstens voor andere gebeurtenissen die uiteindelijk zullen leiden tot een onvermijdelijke oorlog.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:47 schreef teamlead het volgende:
Door te herdenken houd je mensen allert, waardoor bijvoorbeeld een bepaald klimaat niet kan ontstaan, waarmee je het dus wel degelijk kunt voorkomen
Hetgeen dat mensen als 'gezond verstand en normbesef' bestempelen is ook enkel een definitie die uit emotie is voortgekomen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:47 schreef teamlead het volgende:
En bepalen of tenminste 35.000 burgerslachtoffers ten gevolge van een bombardement op een stad gruwelijk is, heeft niets te maken met op hol slaan van emoties, maar alles met gezond verstand en normbesef
Je geeft nu jouw definitie. Ieders definitie van onschuldig is anders.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:47 schreef teamlead het volgende:
Onschuldig is iets anders dan verzetsheld/terroristenleider. Onschuldig is een 5 jarig meisje dat omkomt bij een bombardement, onschuldig is een 16 jarig meisje dat in Mauthausen vergast wordt, onschuldig is een bejaarde in een ziekenhuis dat bij een precisiebombardement "per ongeluk" geraakt wordt
Ja maar dat kun je toch ook om andere momenten doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:46 schreef Blik het volgende:
herdenken is gewoon belangrijk!!
TS is een kneus
het waren vooral canadezen, en anders waren het de russen geweest.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:25 schreef -Sandstorm- het volgende:
Als Amerika in 1945 niet was gekomen hadden we onszelf in 1946 bevrijd.
Gewoon pure sensatiemakerij van die Amerikanen
Geef ze eens ongelijk.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:39 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
het waren vooral canadezen, en anders waren het de russen geweest.
nederland zichzelf bevrijden?ons leger gaf na 4 dagen op omdat ze bang waren voor een 2e bombardement.
ik ben het helemaal met die actie eens, maar ze gingen zichzelf dus echt niet bevrijden als er niemand kwam helpenquote:
was net een docu over. waarom kunnen mensen duitsers nog vriendelijk vindenquote:Nabij Woeste Hoeve vond in de nacht van 6 op 7 maart 1945 de aanslag op SS-generaal Hanns Rauter plaats. De bedoeling van het verzet was een Duits legervoertuig te bemachtigen; men wist niet dat Rauter zich in de auto bevond. Rauter was zwaargewond maar overleefde het vuurgevecht. De Duitsers lieten als represaille enkele honderden gevangenen executeren, waarvan 116 bij Woeste Hoeve. Een groot monument met de namen van de gefusilleerden, onthuld door de Gelderse Commissaris van de Koningin Jan Terlouw op 4 mei 1992, herinnert aan de gevolgen van de aanslag. In juli 1945 was reeds een eerste monument opgericht; tot in 1970 werden jaarlijks herdenkingen gehouden.
Welke kosten?quote:
Ja nou! Net als die Romeinen, asociaal volk!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
was net een docu over. waarom kunnen mensen duitsers nog vriendelijk vinden![]()
![]()
wat een enorm klote land is dat zeg![]()
was echt stil van die docu
Minutenlang het land economisch stil leggen, in deze tijd echt niet meer haalbaar.quote:
Ik ben al meerdere minuten stil geweest vandaagquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:50 schreef Ringo het volgende:
En is het nou NOG geen acht uur?
Is erg ja, maar je gebrabbel dat daardoor de nu levende Duitsers klote zijn en het land klote is, slaat echt weer nergens op.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
was net een docu over. waarom kunnen mensen duitsers nog vriendelijk vinden![]()
![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
![]()
Minutenlangquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Minutenlang het land economisch stil leggen, in deze tijd echt niet meer haalbaar.
Ik herdenk de hertog van Alva nog ieder jaar.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:58 schreef RickoKun het volgende:
Enneuhhh, wanneer gaan we al die veldslagen nou es eren dan die zo'n 200 jaar geleden zijn gevoerd tegen de spanjaarden!? HEA!? NOU!?
Ik denk dat jij ook maar eens geschiedenisles over je eigen landje moet nemen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
![]()
Je kan de geschiedenis niet zomaar opdelen in hapklare brokjes van een jaar of 5 met allemaal op zichzelf staande elementen. WO2 is ontstaan uit een hoop verschillende gebeurtenissen die er niet los van te zien zijn. Het is niet een opzichzelf staande gebeurtenis. Wel is het enkel een samenloop van omstandigheden. Waren die omstandigheden iets anders geweest dat had het 'beter' of 'veel slechter' af kunnen lopen.quote:
De brave smoeltjes vooraan in de kerk hebben hun woordje weer klaar op een dag als vandaag.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat een respectloos persoon ben jij, ongelooflijk
Dankzij al die soldaten e.d. die hun leven lieten in de 2de wereldoorlog leef jij nu in een democratisch land.
Niet meedoen met de 2 minuten stilte hoeft neit zoveel te zeggen over respect, herdenken kan je op je eigen manier doen en er zijn veel mensen die dat niet als een kudde dier op 4 mei om 20.00 2 minuten geforceerd/omdat het hoort doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat een respectloos persoon ben jij, ongelooflijk
Dankzij al die soldaten e.d. die hun leven lieten in de 2de wereldoorlog leef jij nu in een democratisch land.
Morgenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:58 schreef RickoKun het volgende:
Enneuhhh, wanneer gaan we al die veldslagen nou es eren dan die zo'n 200 jaar geleden zijn gevoerd tegen de spanjaarden!? HEA!? NOU!?
Het gaat om de mensen die er actief op tegen zijn, zo'n herdenking. Dat is extreem disrespect en onbesef van de vele offers die zijn gebracht om de vrijheid te herstellen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:07 schreef Niek. het volgende:
[..]
Niet meedoen met de 2 minuten stilte hoeft neit zoveel te zeggen over respect, herdenken kan je op je eigen manier doen en er zijn veel mensen die dat niet als een kudde dier op 4 mei om 20.00 2 minuten geforceerd/omdat het hoort doen.
Hou je vooroordelen voor je, wil je.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
De brave smoeltjes vooraan in de kerk hebben hun woordje weer klaar op een dag als vandaag.
Idd. Gebrek aan respect en als ik sommige reacties lees, aan hersenen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het gaat om de mensen die er actief op tegen zijn, zo'n herdenking. Dat is extreem disrespect en onbesef van de vele offers die zijn gebracht om de vrijheid te herstellen.
Heb je gesnurktquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:02 schreef Ringo het volgende:
Kut, erdoorheen geslapen.
Liever niet. Vrijheid enzo.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:08 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Hou je vooroordelen voor je, wil je.
Welnee, dat is het helemaal niet. Het is een kwestie van de zaken in het juiste perspectief kunnen plaatsen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Het gaat om de mensen die er actief op tegen zijn, zo'n herdenking. Dat is extreem disrespect en onbesef van de vele offers die zijn gebracht om de vrijheid te herstellen.
eens, ben weer stil geweest.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:10 schreef Geerd het volgende:
Ook al heb je der scheit aan, dan kun alsnog wel even 2 min je smoel houden voor respect voor de mensen die gevochten hebben en nu nog leven.
Altijd die inhoudsloze opmerkingen je probeert te relativeren en verdraaien.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:10 schreef 700MB het volgende:
[..]
Welnee, dat is het helemaal niet. Het is een kwestie van de zaken in het juiste perspectief kunnen plaatsen.
respect staat bij jouw niet in het woordenboek he?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:12 schreef dvdk het volgende:
hoelang blijft dat gezeur nog doorgaan elk jaar?
het is al meer dan 50 jaar geleden, hoelang kunnen die opa's een grudge houden zeg....
volgens mij houdt die stomme traditie pas op als al die ouwe knarren van ouderdom zijn gestorven...
hoeven de winkels tenminste ook niet meer om 17.00 dicht maar blijven ze normaal open.
Die zijn allemaal al zo doof als een kwartel.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:10 schreef Geerd het volgende:
Ook al heb je der scheit aan, dan kun alsnog wel even 2 min je smoel houden voor respect voor de mensen die gevochten hebben en nu nog leven.
Als jij perse stil wilt zijn moet je dat zelf weten. Voor mij zit er geen enkele betekenis aan een dergelijke 'herdenking', dus doe ik er ook niet aan mee. Zolang ik niet in je oor ga staan schreeuwen heb jij geen enkel recht om daar wat dan ook van te vinden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:10 schreef Geerd het volgende:
De meeste mensen die wel aan dat 8-uurs-gebeuren meedoen hebben inderdaad een behoorlijk tekort aan relativeringsvermogen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Altijd die inhoudsloze opmerkingen je probeert te relativeren en verdraaien.
resepect is bij jou ook ver te zoeken..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:12 schreef 700MB het volgende:
[..]
Als jij perse stil wilt zijn moet je dat zelf weten. Voor mij zit er geen enkele betekenis aan een dergelijke 'herdenking', dus doe ik er ook niet aan mee. Zolang ik niet in je oor ga staan schreeuwen heb jij geen enkel recht om daar wat dan ook van te vinden.
En mensen die er actief niet aan meedoen hebben een behoorlijk gebrek aan respect. Ze waarderen de vrijheid niet. Ze hebben geen respect voor de extreme offers die gebracht zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:14 schreef 700MB het volgende:
[..]
De meeste mensen die wel aan dat 8-uurs-gebeuren meedoen hebben inderdaad een behoorlijk tekort aan relativeringsvermogen.
Het is geen verplichting om om 20.00 2 minuten stil te zijn, daarnaast vind ik het een vrij simpele en doelloze manier van herdenken, ik heb liever een keer een discussie oid. met vrienden over zulk soort dingen, dan herdenk/waardeer ik mijn vrijheid van meningsuiting meer en heb er nog meer aan ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En mensen die er actief niet aan meedoen hebben een behoorlijk gebrek aan respect. Ze waarderen de vrijheid niet. Ze hebben geen respect voor de extreme offers die gebracht zijn.
Precies. Wat een wanvertoningen ook altijd.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:56 schreef Perico het volgende:
Maar ieder jaar kijken de mensen op de Dam weer even ingestudeerd droef, en zijn de toespraken en gedichten niet meer dan holle kretologie.... time to let go!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |