ik ben het helemaal met die actie eens, maar ze gingen zichzelf dus echt niet bevrijden als er niemand kwam helpenquote:
was net een docu over. waarom kunnen mensen duitsers nog vriendelijk vindenquote:Nabij Woeste Hoeve vond in de nacht van 6 op 7 maart 1945 de aanslag op SS-generaal Hanns Rauter plaats. De bedoeling van het verzet was een Duits legervoertuig te bemachtigen; men wist niet dat Rauter zich in de auto bevond. Rauter was zwaargewond maar overleefde het vuurgevecht. De Duitsers lieten als represaille enkele honderden gevangenen executeren, waarvan 116 bij Woeste Hoeve. Een groot monument met de namen van de gefusilleerden, onthuld door de Gelderse Commissaris van de Koningin Jan Terlouw op 4 mei 1992, herinnert aan de gevolgen van de aanslag. In juli 1945 was reeds een eerste monument opgericht; tot in 1970 werden jaarlijks herdenkingen gehouden.
Welke kosten?quote:
Ja nou! Net als die Romeinen, asociaal volk!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
was net een docu over. waarom kunnen mensen duitsers nog vriendelijk vinden![]()
![]()
wat een enorm klote land is dat zeg![]()
was echt stil van die docu
Minutenlang het land economisch stil leggen, in deze tijd echt niet meer haalbaar.quote:
Ik ben al meerdere minuten stil geweest vandaagquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:50 schreef Ringo het volgende:
En is het nou NOG geen acht uur?
Is erg ja, maar je gebrabbel dat daardoor de nu levende Duitsers klote zijn en het land klote is, slaat echt weer nergens op.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
was net een docu over. waarom kunnen mensen duitsers nog vriendelijk vinden![]()
![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
![]()
Minutenlangquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Minutenlang het land economisch stil leggen, in deze tijd echt niet meer haalbaar.
Ik herdenk de hertog van Alva nog ieder jaar.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:58 schreef RickoKun het volgende:
Enneuhhh, wanneer gaan we al die veldslagen nou es eren dan die zo'n 200 jaar geleden zijn gevoerd tegen de spanjaarden!? HEA!? NOU!?
Ik denk dat jij ook maar eens geschiedenisles over je eigen landje moet nemen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
![]()
Je kan de geschiedenis niet zomaar opdelen in hapklare brokjes van een jaar of 5 met allemaal op zichzelf staande elementen. WO2 is ontstaan uit een hoop verschillende gebeurtenissen die er niet los van te zien zijn. Het is niet een opzichzelf staande gebeurtenis. Wel is het enkel een samenloop van omstandigheden. Waren die omstandigheden iets anders geweest dat had het 'beter' of 'veel slechter' af kunnen lopen.quote:
De brave smoeltjes vooraan in de kerk hebben hun woordje weer klaar op een dag als vandaag.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat een respectloos persoon ben jij, ongelooflijk
Dankzij al die soldaten e.d. die hun leven lieten in de 2de wereldoorlog leef jij nu in een democratisch land.
Niet meedoen met de 2 minuten stilte hoeft neit zoveel te zeggen over respect, herdenken kan je op je eigen manier doen en er zijn veel mensen die dat niet als een kudde dier op 4 mei om 20.00 2 minuten geforceerd/omdat het hoort doen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:04 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat een respectloos persoon ben jij, ongelooflijk
Dankzij al die soldaten e.d. die hun leven lieten in de 2de wereldoorlog leef jij nu in een democratisch land.
Morgenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:58 schreef RickoKun het volgende:
Enneuhhh, wanneer gaan we al die veldslagen nou es eren dan die zo'n 200 jaar geleden zijn gevoerd tegen de spanjaarden!? HEA!? NOU!?
Het gaat om de mensen die er actief op tegen zijn, zo'n herdenking. Dat is extreem disrespect en onbesef van de vele offers die zijn gebracht om de vrijheid te herstellen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:07 schreef Niek. het volgende:
[..]
Niet meedoen met de 2 minuten stilte hoeft neit zoveel te zeggen over respect, herdenken kan je op je eigen manier doen en er zijn veel mensen die dat niet als een kudde dier op 4 mei om 20.00 2 minuten geforceerd/omdat het hoort doen.
Hou je vooroordelen voor je, wil je.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
De brave smoeltjes vooraan in de kerk hebben hun woordje weer klaar op een dag als vandaag.
Idd. Gebrek aan respect en als ik sommige reacties lees, aan hersenen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het gaat om de mensen die er actief op tegen zijn, zo'n herdenking. Dat is extreem disrespect en onbesef van de vele offers die zijn gebracht om de vrijheid te herstellen.
Heb je gesnurktquote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:02 schreef Ringo het volgende:
Kut, erdoorheen geslapen.
Liever niet. Vrijheid enzo.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:08 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Hou je vooroordelen voor je, wil je.
Welnee, dat is het helemaal niet. Het is een kwestie van de zaken in het juiste perspectief kunnen plaatsen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Het gaat om de mensen die er actief op tegen zijn, zo'n herdenking. Dat is extreem disrespect en onbesef van de vele offers die zijn gebracht om de vrijheid te herstellen.
eens, ben weer stil geweest.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:10 schreef Geerd het volgende:
Ook al heb je der scheit aan, dan kun alsnog wel even 2 min je smoel houden voor respect voor de mensen die gevochten hebben en nu nog leven.
Altijd die inhoudsloze opmerkingen je probeert te relativeren en verdraaien.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:10 schreef 700MB het volgende:
[..]
Welnee, dat is het helemaal niet. Het is een kwestie van de zaken in het juiste perspectief kunnen plaatsen.
respect staat bij jouw niet in het woordenboek he?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:12 schreef dvdk het volgende:
hoelang blijft dat gezeur nog doorgaan elk jaar?
het is al meer dan 50 jaar geleden, hoelang kunnen die opa's een grudge houden zeg....
volgens mij houdt die stomme traditie pas op als al die ouwe knarren van ouderdom zijn gestorven...
hoeven de winkels tenminste ook niet meer om 17.00 dicht maar blijven ze normaal open.
Die zijn allemaal al zo doof als een kwartel.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:10 schreef Geerd het volgende:
Ook al heb je der scheit aan, dan kun alsnog wel even 2 min je smoel houden voor respect voor de mensen die gevochten hebben en nu nog leven.
Als jij perse stil wilt zijn moet je dat zelf weten. Voor mij zit er geen enkele betekenis aan een dergelijke 'herdenking', dus doe ik er ook niet aan mee. Zolang ik niet in je oor ga staan schreeuwen heb jij geen enkel recht om daar wat dan ook van te vinden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:10 schreef Geerd het volgende:
De meeste mensen die wel aan dat 8-uurs-gebeuren meedoen hebben inderdaad een behoorlijk tekort aan relativeringsvermogen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Altijd die inhoudsloze opmerkingen je probeert te relativeren en verdraaien.
resepect is bij jou ook ver te zoeken..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:12 schreef 700MB het volgende:
[..]
Als jij perse stil wilt zijn moet je dat zelf weten. Voor mij zit er geen enkele betekenis aan een dergelijke 'herdenking', dus doe ik er ook niet aan mee. Zolang ik niet in je oor ga staan schreeuwen heb jij geen enkel recht om daar wat dan ook van te vinden.
En mensen die er actief niet aan meedoen hebben een behoorlijk gebrek aan respect. Ze waarderen de vrijheid niet. Ze hebben geen respect voor de extreme offers die gebracht zijn.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:14 schreef 700MB het volgende:
[..]
De meeste mensen die wel aan dat 8-uurs-gebeuren meedoen hebben inderdaad een behoorlijk tekort aan relativeringsvermogen.
Het is geen verplichting om om 20.00 2 minuten stil te zijn, daarnaast vind ik het een vrij simpele en doelloze manier van herdenken, ik heb liever een keer een discussie oid. met vrienden over zulk soort dingen, dan herdenk/waardeer ik mijn vrijheid van meningsuiting meer en heb er nog meer aan ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En mensen die er actief niet aan meedoen hebben een behoorlijk gebrek aan respect. Ze waarderen de vrijheid niet. Ze hebben geen respect voor de extreme offers die gebracht zijn.
Precies. Wat een wanvertoningen ook altijd.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:56 schreef Perico het volgende:
Maar ieder jaar kijken de mensen op de Dam weer even ingestudeerd droef, en zijn de toespraken en gedichten niet meer dan holle kretologie.... time to let go!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |