quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:12 schreef Marsepein het volgende:
Wel aardig, heel af en toe smokkel ik een sigaret. Ik rook er max 1 per dag. De eerste 2 dagen waren niet prettig, heel erg hyper en onredelijk. Maar nu gaat het goed. Die ene sigaret laat ik ook maar achterwege denk ik. Volgende week ben ik de hele week in Zwitserland, en dat gaat wel lastig worden, iedereen rookt daar.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:44 schreef Charisma het volgende:
gewoon niet doen Marsepein, of die kauwgum kopen ( nicotinell) dan heb je geen last meer van de "ene"trek ...:)
Reese, waarom open je niet een topic met je huisje ? de keuken is echt urk![]()
![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoe doe je dat Marsepein? Hellen heeft er nogal last van namelijk
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:07 schreef becky27 het volgende:
niet doen hoor, smokkelen, ik ben clean sinds 08-02-06, na 14 jaar roken cold turkey gestopt, das echt het beste! de eerste paar dagen was ik megasjago... maar daarna heb ik nergens last meer van gehad!!!
Enne Reese, is toch leuk een topic openen....moet je doen!!
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar hoe hou je het dan vol Becky?
Hellen kreeg last van trillende handen, driftbuien en onredelijkheid, al kan dat natuurlijk ook door de hormonen komen. En zodra ze gerookt had was dat verdwenen.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:31 schreef Marsepein het volgende:
Ja, die buien houden een paar dagen aan, dat is de lichamelijke verslaving. Dat is na een paar dagen echt weg. Dan heb je nog de geestelijke/emotionele verslaving. Dus de momenten dat je 'vroeger' zou gaan roken, bij de koffie, in de pauze, na de sex. En dat zijn de valkuilen ... want je denkt dat er dan wel weer 1-tje kan.
Het beste is gewoon om er niet aan te beginnenquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:37 schreef becky27 het volgende:
gewoon de hele dag denken "niet aan roken denken, niet aan roken denken, NIET AAN ROKEN DENKEN!"
Wat bij mij heel erg hielp, ook tegen het aankomen want ik ben geen gram zwaarder geworden, was iedere keer wanneer ik echt trek had in een sigaret water drinken.
En ik stelde het roken bewust uit door dingen te gaan doen, mijn huis is nog nooit zo schoon geweest. Wanneer ik wel zin had in een sigaret ging is de afwas doen, of strijken onder het mom "heb ik straks nog steeds zin in die stinkende peuk". Daarna was de zin al weer over eigenlijk. En zoals ze zeggen: van uitstel komt afstel.
Houd dat in dat je geen koffie, pauze en sex meer magquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:31 schreef Marsepein het volgende:
Ja, die buien houden een paar dagen aan, dat is de lichamelijke verslaving. Dat is na een paar dagen echt weg. Dan heb je nog de geestelijke/emotionele verslaving. Dus de momenten dat je 'vroeger' zou gaan roken, bij de koffie, in de pauze, na de sex. En dat zijn de valkuilen ... want je denkt dat er dan wel weer 1-tje kan.
Of besluiten dat het niet lekker isquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:47 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het beste is gewoon om er niet aan te beginnen![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:50 schreef Marsepein het volgende:
BetaaldOei ..... BE, hoeveel krijg jij betaald? Daar is tegen mij nooit iets over gezegd. Jemig, zou ik gewoon betaald moeten krijgen, voor al die uren inzet .... nou dat is lekker dan dat ik dat niet eerder wist, dan had ik het eerder aanhangig gemaakt. Dit heeft me dan serieus veel geld gekost. Nu snap ik dat er zoveel gegadigden voor moderator zijn .... geld roept.
Nou, noem het maar stom, maar ik wist het niet, en de FA's hebben natuurlijk wijs hun mond gehouden.
Lekker dan ....
* Marsepein in hoekje huilen gaat
Ga de link vanavond even uitpluizen, maar eerst kind erkennenquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
Sanger, stuur Hellen eens naar een laser-bureau. Heb ik ook gedaan en geen centje pijn. Althans, het was nog zo af en toe niet makkelijk, maar zonder had ik het nooit gered. Enneh... ik kreeg nog een groot deel van de behandeling terug van de ziektekosten verzekering.
Ik ben hier geweest: http://www.prostop.nl/
quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Jij krijgt niks?
Ook die lease-auto niet?
Jouw missie is sowieso geslaagdquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Houd dat in dat je geen koffie, pauze en sex meer mag![]()
@ Becky, goede tip van het water drinken. Die ga ik eens doorgeven.
Ik heb net even gebeld, omdat ik me afvroeg of het in combinatie met zwangerschap kunt. En het antrwoordt was duidelijk; nee dat kan niet.quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
Sanger, stuur Hellen eens naar een laser-bureau. Heb ik ook gedaan en geen centje pijn. Althans, het was nog zo af en toe niet makkelijk, maar zonder had ik het nooit gered. Enneh... ik kreeg nog een groot deel van de behandeling terug van de ziektekosten verzekering.
Ik ben hier geweest: http://www.prostop.nl/
Ik zal der met haar neus op deze post duwenquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:07 schreef Brighteyes het volgende:
Niet?
Dat wist ik niet. Het lijkt nameljik op een soort van acupunctuur dus het lijkt mij meer van de categorie baat het niet dan schaadt het niet.
Helaas... dan zal ze iets anders moeten proberen.
Heeeeeeeeeeel flink minderen schijnt iig voor het kindje al een heel stuk te schelen. En anders toch even doorbijten. Dat gechagrijn is echt na een paar dagen (weekje?) als het goed is wel over.
Maar goed, ik heb makkelijk lullen, ik heb het al anderhalf jaar geleden achter de rug en had toen geen last van zwangerschapshormonen.
Even gekeken, het is iets korter dan anderhalf jaar:
One year, four months, one week, five days, 6 hours, 10 minutes and 29 seconds. 17438 cigarettes not smoked, saving ¤ 2.790,01.Nou, kom op... laat dat een stimulans zijn. Als Dude en ik het konden...
Vergeet die bijbehorende gereedschapset niet natuurlijkquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:43 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Wat .... ik word ff niet goed hoor.... leaseauto, van FOK!.... zeker ook nog met een K&W aanhanger erbij.
Gaat lekker.
Je vergeet erbij te zeggen dat hij dan nog mag kiezen uit Makita, Metabo en DeWaltquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:29 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vergeet die bijbehorende gereedschapset niet natuurlijk![]()
Of heb je die ook niet ?
Jullie zijn bezigquote:Op donderdag 3 mei 2007 14:45 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Jouw missie is sowieso geslaagd![]()
Wij zitten nog volop in onze missie![]()
Nee, hij is ook niet gesloten.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:03 schreef Brighteyes het volgende:
Voor zover ik kan zien is je topic nog open en er staat verder ook niks bij.
Misverstand mss?
Volgens mij nietquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:16 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Nee, hij is ook niet gesloten.
Ik opende een topic voordat ik de FAQ las () en daar stond in dat vragen naar diensten niet mag. Dus vraag ik me af of ik dat doe met dat topic.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:53 schreef Brighteyes het volgende:
Oh nee, je bent op zoek naar een adresje voor stenen, wat de FAQ bedoelt is als je zou vragen om iemand die het voor je kan leggen in de tuin.Dit is prima hoor!
Zet hem op! En dan wel iedere dag klussen he, men zegt dat dat de beste garanties is!quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:45 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Jouw missie is sowieso geslaagd![]()
Wij zitten nog volop in onze missie![]()
ik dacht dat ik ze opgelopen had van een vieze wc-bril ofzoquote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:05 schreef becky27 het volgende:
[..]
Zet hem op! En dan wel iedere dag klussen he, men zegt dat dat de beste garanties is!![]()
kan dat ook dan??? nooit geweten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:32 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik dacht dat ik ze opgelopen had van een vieze wc-bril ofzo![]()
Over het slot is een ronde rozet gezet met one-way schroeven, en daarboven een simpele RVS klink die ook met een rozet vast zit. Standaard zat er idd van dat dunne nieuwbouw beslag op. "Nieuw"-bouw, want het is alweer 20 jaar oudquote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:35 schreef Marsepein het volgende:
Heb je er nu wel veiligheidsbeslag opgezet, ipv dat dunne beslag?
Dat is waar, ik ben zelden minder dan 100 euro kwijt bij de bouwmarkt, en dan te bedenken dat er zaterdagen zijn dat ik er 2 of 3 keer heen ga...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:35 schreef becky27 het volgende:
klussen... een gebed zonder einde! en een zwart gat wat betreft je portomonnee
nou om er nog even op terug te komen.....dit is dus GEEN betrouwbaar toilet.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:45 schreef becky27 het volgende:
maar ja wat is een betrouwbare toilet....
quote:Op zondag 6 mei 2007 10:01 schreef truttebosje het volgende:
[..]
nou om er nog even op terug te komen.....dit is dus GEEN betrouwbaar toilet.
[afbeelding]
Ik zie het nu pas, maar ik heb wel gelijk antwoord gegeven.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 23:22 schreef Marsepein het volgende:
tnimble, vakantie? Of heel druk?![]()
En klipper, kun je je licht eens laten schijnen over Hoe slim is een thermostaatkraan?
Minder dan 100 euro per keer of in totaal?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:46 schreef Marsepein het volgende:
One way schroeven zijn heel makkelijk te verwijderen, wist je dat?
[..]
Dat is waar, ik ben zelden minder dan 100 euro kwijt bij de bouwmarkt, en dan te bedenken dat er zaterdagen zijn dat ik er 2 of 3 keer heen ga...![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:00 schreef Marsepein het volgende:
Laat ik het anders omschrijven, elk bezoekje aan de bouwmarkt kost me minimaal 100 euro.![]()
Zijn vrouw lag op de slip van zijn hemdquote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
Grrr, makelaars... wat een tuig is het toch ook.
Zou er eentje om 09.00 langs komen voor een taxatie (we willen kijken of we de hypotheek wat opgehoogd krijgen voor een dakkapel), belt zijn secretaresse om 09.00 dat de goede man om 09.30 zal komen en die was er 10 minuten geleden dus nog niet. Geen idee of hij inmiddels gearriveerd is, maar stinkie was niet blij.
Denken die mensen echt dat je de hele ochtend de tijd hebt om op ze te gaan zitten wachten? Hoe kan het nou dat je 40 minuten te laat bent?En dat aan het begin van de ochtend ook nog eens.
Dat is echt frustrerend idd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
Grrr, makelaars... wat een tuig is het toch ook.
Zou er eentje om 09.00 langs komen voor een taxatie (we willen kijken of we de hypotheek wat opgehoogd krijgen voor een dakkapel), belt zijn secretaresse om 09.00 dat de goede man om 09.30 zal komen en die was er 10 minuten geleden dus nog niet. Geen idee of hij inmiddels gearriveerd is, maar stinkie was niet blij.
Denken die mensen echt dat je de hele ochtend de tijd hebt om op ze te gaan zitten wachten? Hoe kan het nou dat je 40 minuten te laat bent?En dat aan het begin van de ochtend ook nog eens.
tja...die hormonen..geen pijl op te trekken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
Nou... net toen stinkie hem af ging bellen kwam hij aan.
Heeft even rondgelopen, toen gevraagd wat we nodig hadden en volgens hem moest hij daar wel op uit kunnen komen.
We kunnen dat geld voor die dakkapel wel ook via een persoonlijke lening lenen maar liever gooien we het bovenop de hypotheek zeg maar. En dat gaat nu wrsch gewoon lukken.![]()
Nog flink wat te doen voor het eind van het jaar dan dus.
Dakkapel, zolder aftimmeren, verwarming aanleggen daar, dan een flink deel van de studeerkamer rotzooi naar de zolderkamer, dan wordt de studeerkamer de babykamer en dan wordt 'het kleine kamertje' op de 1e verdieping de computerkamer.
Op de bovenverdieping nieuwe kozijnen met dubbelglas laten plaatsen en laten verven overal aan de buitenkant.
Ik ben de verver van ons tweeën maar ga tegen die tijd maar niet meer op een laddertje of steiger staan balanceren.
Klinkt als weg val van een fase in de kast van het energiebedrijfquote:Op donderdag 17 mei 2007 10:37 schreef AnneX het volgende:
Schrik ! vanmorgen om half zeven; geen prik .
En vervolgens schiet er - dankzij de hulp kreten in K & W - van alles door mijn kop.
In mijn pyama langs alle huizen om daar te informeren.
Dat is altijd de eerste actie bij iets dergelijks.
Of het slaapt of het is weg voor een lang weekend.
Stroomstoringen zijn niet ongewoon in ons dorp.
Bij het aanleggen van de Vinex wijk ging er wel eens een kabel door.
Bij het uitbaggeren van de Wetering zaten we zonder stroom en telefoon (en internet!)
De Eneco storingsdienst met een (nog) slaperige stem laat mij checken in de meterkast.
Tegelijkertijd slaat de kerktoren : he die doet het wel.
Voor half elf wordt een monteur aangekondigd. En ik word nog eens teruggebeld op de mobiel dat het 90 euro voorrijkosten is.
Tja, er moet toch wat gebeuren.
Inmiddels is lief wakker en terwijl hij in de kast kijkt, slaat wel de cv aan !!! Duh
En de wasmachine op dezelfde wkd : werkt ook.
Links/rechts is verdeeld in huis: aan de andere kant werkt ook de koffiemachine - nog iets te vroeg daarvoor - en de combi oven. En de koelkast en vaatwasser weer niet .
Hij snapt er niks van en geen van de aardlekschakelaars functioneerde.
Om 8 uur hoor ! en zie ik de overbuurvrouw bij haar buren.
Twee huizen onder 1 kap: bij zoonlief doet alles het ; bij zijn vader (95) in pyamajasje met zijn hoofd om de deur : die kan geen thee zetten en de tv doet het niet.
De storingsdienst belt mij terug: er komt geen monteur, want er wordt een ploeg !! gestuurd naar het electriciteitshuis, want nog meer mensen hebben gebeld.
Bovengenoemde buren had hij nog niet op zijn lijstje staan.
Inmiddels is er een draadje gelegd van de kerktoren naar de cv van de kerk, want die doet het ook niet en om 10 uur begint de dienst.
Nog meer mensen komen naar buiten : honden uitlaten en gewassen met haswandje bij de kouwe kraan.
Buurmeisje (19) is alleen thuis, ouders in Londen: heeft een sms gestuurd of moeders de computer heeft vergrendeld ?
Andere single buurvrouw ietwat dramatisch - echt hoor - snikkend op mijn schouder: en ik moet zo naar Spanje vertrekken t/m Pinkster en niks doet het en komt het wel goed.
Heeft in ieder geval al 3 stoppen vervangen en nog niks.
Affijn : om 10 uur een busje en de ploeg bestaande uit een meneer.
Die heeft wat vervangen/geschakeld en alles toetert en piept weer.
Leuk: opnieuw de radiozenders programmeren.
En dat alles op een rustige Hemelvaartszondag en weer niet uitgeslapen.
Goed dat je er weer bentquote:Op maandag 21 mei 2007 13:19 schreef tnimble het volgende:
Hoi allemaal,
Ik wilde even iedereen die mij gemist heeft de afgelopen tijd laten weten dat ik er weer ben hier op FOK!. Ook iedereen bedankt die mij emails hebben gestuurd waar ik toch was.
Ik had het heel erg durk zowel thuis als op het werk. Dit vroeg kennelijk te veel van me waardoor ik behoorlijk ziek ben geweest. Het gaat weer goed en doe het nu wat rustiger aan. Maar ok FOK! blijf ik wel lekker mee lezen en posten. Ik schijn veel gemist te hebben in de afgelopen paar weken!
Aan alle FOK!klussers helpen FOK!klussersik heb net de verslag posts doorgelezen, erg leuk om te lezen dat het zo leuk gaat!
Ik dacht bijna dat je aan 400 V wisselspanning was blijven hangenquote:Op maandag 21 mei 2007 13:19 schreef tnimble het volgende:
Hoi allemaal,
Ik wilde even iedereen die mij gemist heeft de afgelopen tijd laten weten dat ik er weer ben hier op FOK!. Ook iedereen bedankt die mij emails hebben gestuurd waar ik toch was.
Ik had het heel erg durk zowel thuis als op het werk. Dit vroeg kennelijk te veel van me waardoor ik behoorlijk ziek ben geweest. Het gaat weer goed en doe het nu wat rustiger aan. Maar ok FOK! blijf ik wel lekker mee lezen en posten. Ik schijn veel gemist te hebben in de afgelopen paar weken!
Aan alle FOK!klussers helpen FOK!klussersik heb net de verslag posts doorgelezen, erg leuk om te lezen dat het zo leuk gaat!
Ha die Tnimble. Ik heb je absoluut niet gemist.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:19 schreef tnimble het volgende:
Hoi allemaal,
Soms een stapje terug doen kan wonderen doen.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:19 schreef tnimble het volgende:
Ik had het heel erg durk zowel thuis als op het werk. Dit vroeg kennelijk te veel van me waardoor ik behoorlijk ziek ben geweest. Het gaat weer goed en doe het nu wat rustiger aan.
zeker niet in de zomervakantie als je er het meeste voor kunt vragen...dan kun je beter in het voor of naseizoen een vakantie plannen.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
De vraag kan hier nog net in het slowchat topic Mmach, maar ik vrees eigenlijk dat je niet veel geluk zal hebben. Er zijn niet veel mensen die voor 'goedkoop' hun huisjes verhuren.
Is kamperen geen optie voor jullie?
We gaan niet op vakantie, maar benoit je bent welkom hoor met je lief(ie)quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:51 schreef Reese het volgende:
Wat Mmach natuurlijk eigenlijk probeert te zeggen is dat ie prima op onze huizen kan passen zodra wij K&W-ers zelf op vakantie gaan.
Leuk, Mmach, een rondje Nederland! Texel, Noord-Holland, Groningen, de hei, Gouda, etc.
quote:Geachte fotovrienden,
De selectie voor de fototentoonstelling in Oudburg tijdens de Patersholfeesten is gekend.
Uit de 84 inzendingen hebben we - Thomas Renard, Johan Laleman en ikzelf - er 36 geselecteerd.
Proficiat! U bent erbij!
Praktische informatie volgt in de loop van volgende week (wanneer, waar, hoe, ...).
Met vriendelijke groeten,
Joris
quote:Op donderdag 31 mei 2007 20:45 schreef MMach het volgende:
Mijn foto's gaan tentoongesteld worden tijdens de patersholfeesten in Gent
Mijn eerstequote:Op donderdag 31 mei 2007 21:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Leuke opsteker en je maakt inderdaad prachtige foto's zag ik op je site.
Succes morgen ! Is dit de laatste ?
Shut man, ik dacht de hele maand mei en nu moet het nog gaan beginnen !quote:
Das geweldig Syb.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:56 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
We gaan niet op vakantie, maar benoit je bent welkom hoor met je lief(ie)![]()
Nee, iedere vakbond heeft een eigen afdeling in de kleinmetaal, bijvoorbeeld de FNV of de CNV.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:50 schreef sanger het volgende:
Volgens mij is de kleinmetaal de FNV.
Dus kunnen we concluderen dat je geen lid ben.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Misschien weet iemand dat hier; zoniet dan open ik wel ergens anders een topic![]()
Als je als elektromonteur samen bent en je valt onder de catogorie klein metaal.
Welke vakvereniging val je dan onder ?![]()
Ik heb diverse vakbondsites bezocht maar ik kan nergens iets vinden over de klein metaal![]()
ik weet precies wat je bedoelt, maar waarschijnlijk doen ze het op deze manier om de groepen zo groot mogelijk te houden zodat ze echt een vuist kunnen maken tijdens CAO onderhandelingen, bepaalde bedrijfstakken zouden anders altijd naast de pot plassen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:08 schreef sanger het volgende:
Oke, ik vind de link met elkaar niet helemaal logisch. Maar what's in a name
Begonnen met missenquote:
moet echt vreselijk zijn geweest voor je.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:39 schreef Marsepein het volgende:
Op vakantie moest![]()
Ik werd gedwongen ja, met de knuppel het vliegtuig in geslagen, het doet nog pijn....![]()
Inderdaad op vakantie geweest:
http://www.clubturban.com/eng/index.php
Kijk dat op de vorige pagina is nog eens nuttige informatie; zit er namelijk aan te denken om lid te worden van een vakverenigingquote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:58 schreef klipper het volgende:
Ja ook als elektromonteur val je onder de kleinmetaal, net als carrosserie-, motorvoertuigen-, loodgieters en fitters-, metaalbewerking-, isolatie en goud en zilverbranches.
Ik dacht effe de active topiclijst te doorlezen, maar iemand is me voor geweest en heb volgens mij op vrijwel alle topic`s een reactie gegeven.quote:Op maandag 4 juni 2007 11:33 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben met lezen en reageren iig weer bij geloof ik![]()
Merci; er is een informatie pakket aangevraagd van de FNV.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:42 schreef klipper het volgende:
[..]
Dus kunnen we concluderen dat je geen lid ben.
Bij de FNV moet je zijn bij de FNV Bondgenoten, afdeling metaal en techniek.
Voor de CNV weet ik het niet, maar ook zij hebben een afdeling voor de kleinmetaal.
Voor de FNV:
http://www.fnvbondgenoten.nl/
voor de afdeling voor kleinmetaal:
http://www.fnvbondgenoten(...)/metaal_en_techniek/
Afdeling Metaal is voor de grootmetaal in de volksmond, en metalektro is voor onder andere rijwielindustrie, railinfra, schepen.
Om op branchesoort te zoeken bij de fnv:
http://www.fnvbondgenoten.nl/branches_bedrijven/branches/
Edit: voor de CNV is het de CNV bedrijvenbond, welke weer verder opgesplits word in 23 afdelingen.
De CNV heeft 12 hoofdgroepen, welke per hoofdgroep dus verder onderverdeeld worden.
De bedrijvenbond is dus een hoofdgroep, een subgroep van deze is dus onder andere metaal en elektro of metaaltechniek.
Viel het opquote:Op maandag 4 juni 2007 20:28 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik dacht effe de active topiclijst te doorlezen, maar iemand is me voor geweest en heb volgens mij op vrijwel alle topic`s een reactie gegeven.![]()
Alleen daarmee valt al af te lezen hoe lang je weg ben geweest.![]()
Zelf zit ik ook bij de FNV, gewoon omdat dat de grootste is.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Merci; er is een informatie pakket aangevraagd van de FNV.
Mijn dank is groot![]()
![]()
Doe je wel verslag dan!quote:Op maandag 4 juni 2007 23:47 schreef Skaai het volgende:
Jaaa ik ga ook eindelijk wat handigs leren want ik ga 13 juni nar een profklus voor deuren en radiatorbekleding (Cando). Kan ik later (hopelijk) zelf m'n dueren in de deurpost bevestigen.
Ik werk bij de Gamma trouwens, informatiebalie.
Oke, ik wacht gewoon even af wat er in het informatiepakket staat; en wat de voordelen voor mij zullen zijn en de kosten die daar aan vast zitten.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:59 schreef klipper het volgende:
[..]
Zelf zit ik ook bij de FNV, gewoon omdat dat de grootste is.
Maar bij CAO overleg werken ze eigenlijk altijd samen met de CNV, alleen heb ikzelf altijd het idee dat de CNV meer afwacht wat de FNV doet dan dat ze zelf met eisen komen, stemmen vaak ook wat eerder in.
Maar dit is wel een persoonlijke mening, iemand anders kan er dus geheel anders over denken.
Misschien is het wel verstandig om eens te polsen bij je collega`s waar zij aangesloten zijn, is het merendeel CNV dan is het misschien verstandiger om ook CNV te kiezen, maar hetzelfde geld natuurlijk ook voor de FNV of welke andere bond dan ook.
Afhankelijk van je loon, kun je eventueel voor korting in aanmerking komen, ook sturen ze je aan het eind van het jaar een verklaring welke je moet overhandigen aan je werkgever zodat je contributie goedkoper uitvalt doordat deze bruto berekend word waardoor je netto minder betaalt, dit zal echter wel in het informatiepakket staan.
In ieder geval succes met je beslissing.![]()
Ik heb het de FA's gevraagd, geduld nu evenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:11 schreef naamkwijt het volgende:
ik heb hem verstuurd
Je zou mail moeten hebbenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:27 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik heb het de FA's gevraagd, geduld nu even
Vorig jaar rond augustus/september na 7 jaar stoppen weer begonnen met roken. Stom, maar gebeurd. In dit jaar verschillende stoppogingen gedaan, waarvan 2 wat serieuzer. Maar op het moment kom ik niet verder dan 2 weken niet roken.quote:
Ik had nooit gezien dat er een geslachtsverandering aan zat te komenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:02 schreef truttebosje het volgende:
zelfs mn geslachtsverandering is gelukt, wat wil een mens nog meer.
tja....k heb het toch gedaan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:44 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik had nooit gezien dat er een geslachtsverandering aan zat te komen![]()
goed zo!quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:43 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Vorig jaar rond augustus/september na 7 jaar stoppen weer begonnen met roken. Stom, maar gebeurd. In dit jaar verschillende stoppogingen gedaan, waarvan 2 wat serieuzer. Maar op het moment kom ik niet verder dan 2 weken niet roken.![]()
Toch wil ik graag stoppen, maar probleem is mijn werk, en dan met name in Zwitserland. Daar rookt echt elke collega, en probeer dan maar eens niet te roken.
Ik heb me voorgenomen om de volgende stoppoging te laten ondersteunen door weet ik wat voor middel. Maar heb nog geen idee wat. Binnenkort de huisarts maar eens bellen.
Een laserbehandeling zoals door BE??quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:43 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Vorig jaar rond augustus/september na 7 jaar stoppen weer begonnen met roken. Stom, maar gebeurd. In dit jaar verschillende stoppogingen gedaan, waarvan 2 wat serieuzer. Maar op het moment kom ik niet verder dan 2 weken niet roken.![]()
Toch wil ik graag stoppen, maar probleem is mijn werk, en dan met name in Zwitserland. Daar rookt echt elke collega, en probeer dan maar eens niet te roken.
Ik heb me voorgenomen om de volgende stoppoging te laten ondersteunen door weet ik wat voor middel. Maar heb nog geen idee wat. Binnenkort de huisarts maar eens bellen.
*spam*quote:Op woensdag 6 juni 2007 09:43 schreef Marsepein het volgende:
Volgens mij is het met laseren geen kwestie van er in geloven. Maar goed, ik rook dan ook niet en heb ook nooit zo een behandeling gehad.quote:Op woensdag 6 juni 2007 13:37 schreef Marsepein het volgende:
Ik zal het eens doorkijken. Dank je.
Ze geven zelfs garantie zie ik![]()
Maar of laseren voor mij de oplossing is. Ik ben niet zo zweverig, en geloof dat soort dingen niet echt. Maar ik zal me er eens verder in verdiepen, wat dat laseren precies doet. En ik zie dat de zorgverzekeraar ook meebetaalt, dat is helemaal mooi.
sorry voor late reactie, maar ook bij mij kan je een tijdje komen logeren, m'n ouders zijn denk ik weg rond de 16de juli (en we hebben een zwembad), je moet er natuurlijk mijn gezelschap wel bijnemenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:54 schreef MMach het volgende:
Wie niet waagt niet wint natuurlijk
Ik zou nog het liefst een matras in hetvw busje leggen en vertrekken naar verre oorden. Maar Leonidasje is gezegend met bezorgde ouders en die gaan dat waarschijnlijk niet erg zien zitten wegens te veel potentiele foutlopers. En al zegt ze het niet met zoveel woorden, Leonidas zelf heeft niet veel vertrouwen in de 'leukheid' van zo'n soort vakantie. Samen op reis betekent ook samen overnachten, en dat is wel een gevoelige snaar bij de ouders van Leonidas. Ik weet niet of ze al weten of vermoeden dat er al vanalles gebeurd is, maar ik ga het hen niet vertellen
Dit terwijl ik echt wel graag op reis wil, en nog avontuurlijk ook. Ik ben in m'n hele leven 1 keer op reis gegaan, op 13 jarige leeftijd. En nu alles eens goed gaat na alle ellende vind ik dat het tijd is voor een reisje, nu het nog kan (voor je het weet ben ik aan het werk en is het gedaan met lange vakanties).
Afwachten maar![]()
Hehe, thnx, ik wil sowieso ooit nog es Leonidas meepakken om jullie zieke huis te tonenquote:Op woensdag 6 juni 2007 15:41 schreef Archont het volgende:
[..]
sorry voor late reactie, maar ook bij mij kan je een tijdje komen logeren, m'n ouders zijn denk ik weg rond de 16de juli (en we hebben een zwembad), je moet er natuurlijk mijn gezelschap wel bijnemen
Ik heb er geen idee van wanneer die het laatste is vervangen, daarom wil ik dat zo snel mogelijk doen. Iemand uit mijn klas heeft veel ervaring met het reviseren van VW motoren en we gaan dat samen vervangen, inclusief kleppen en timing ed.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:50 schreef Archont het volgende:
wanneer is de D-riem laatstt vervangen? En zo'n eindje rijden met de M-van is idd mss een beetje risicovol, alhouwel ik met m'n ouders met zo'n busje nog op reis ben geweest naar italie (was wel met zetels in), met een man of 8 dacht ik, en die heeft het toen heel goed uitgehouden, dus zou wel moeten lukken om in bretagne te raken
Daar heb ik eens staan liften in baan drie. Amai Levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:00 schreef sanger het volgende:
Leuk die gedetailleerde tekeningen![]()
Overigens weet ik uit ervaring dat een distributieriem best makkelijk te vervangen is. Ik heb die van mijn vorige auto destijds op de camping gedaan, zonder al te fancy gereedschap. Ik stond met een gebroken distributieriem voor de Kennedytunnel bij Antwerp.
hahaquote:Op donderdag 7 juni 2007 08:24 schreef truttebosje het volgende:
dank je....ben nog een beetje aan het bijkomen van de operatie.
Veel plezier en geniet ervanquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:37 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes zwaait even naar alle kllussers...
Marsepein en ik wisselen elkaar keurig af, nu is het mijn beurt om op vakantie te gaan. Tot over 12 dagen!![]()
Zullen jullie zoet zijn?
Amuse-toi!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:37 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes zwaait even naar alle kllussers...
Marsepein en ik wisselen elkaar keurig af, nu is het mijn beurt om op vakantie te gaan. Tot over 12 dagen!![]()
Zullen jullie zoet zijn?
Het viel zwaar tegen, want ik was voor niks naar Zutphen gereden. Was afgelast en ik heb 't nooit doorgekregenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Doe je wel verslag dan!
Ben benieuwd!
nee joh, ik ben echt tevreden met EEN deur nu ! ziet er goed uit, heb hem net "gestreeld",. lekker glad en staat nu binnen om weer opgehangen te wordenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:40 schreef Solingjan het volgende:
Ligt die daar in Spanje....................................... mun deuren och gotetegotgot. Was ik maar bij mun deuren...![]()
![]()
![]()
Je kijkt op het regeltje naast de naam, daar staan icoontjes.quote:Op maandag 25 juni 2007 12:12 schreef MisterEuro het volgende:
Weet iemand hoe ik een PM moet sturen naar een persoon in dit topic waarvan ik het e-mail adres niet ken??
Ik heb PM nog nooit gebruikt
Dank U
lekker bezig jij!!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 14:42 schreef Brighteyes het volgende:
Sorry becky en Jan, ik zie nu jullie reacties pas.
Ik was dus nog op Gran Canaria toen ik dat postte.
Vakantie was heerlijk!
Zwangerschap gaat ook super.
En nu ga ik gelijk weer even zwaaien want vanavond vertrek ik voor een week naar Australie en Azie voor mijn werk en zijn jullie dus weer even aan Marsepein overgeleverd.![]()
Al 2 wekenquote:Op zondag 1 juli 2007 21:40 schreef becky27 het volgende:
heeej weer gestopt!!! succes!
Pssst, dat is mijn msn status ..... en ik heb sinds kort een ander MSN adres en dus ben ik weer bereikbaar ....quote:Op zondag 1 juli 2007 22:22 schreef truttebosje het volgende:
en je ziet blauw....effe wennen, maar staat je goed marsepein.
Wat denk je? Ik zwaai gewoon terug :quote:Op maandag 2 juli 2007 22:25 schreef Marsepein het volgende:
Zo, BE weer bijgeslapen, Charisma terug en lekker bruin, en Pino is net in Zwitserland aangekomen, na 9 uur sturen.
* Marsepein zwaait
Zit Cybersijp ook in Zwitserland dan? Volgens mij zit hij gewoon op Texel. Ik zwaai vanuti Zwitserlandquote:Op donderdag 5 juli 2007 11:12 schreef Charisma het volgende:
BE mag ik weten wat voor werk je doed? z-africa lijkt me heerlijk !
zwaait ook naar Cyber in Zwitserland![]()
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:47 schreef Brighteyes het volgende:
Kijk eens naar de titel van dit topic?
Er is hier zo weinig feedback en gerommel dat dat prima samen met het SC topic kon.
Dusseh... Shoot zou ik zeggen!
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:10 schreef sanger het volgende:
met een tvp gewoon leuk on-topic meeposten of een bookmark.
wat is een tvp dan ? ik zou wel een actieve topiclijst willen houden voor mezelf, want ik wil sommige dingen blijven volgenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:49 schreef Marsepein het volgende:
Ja, dat met die tvp's he. Zijn er echt mensen die in hun eigen active topics list gaan bladeren om dat ene topic te vinden waar een tvp staat?
Ik zet de 'topicselector' dan een heel stuk ruimer en ga met CTRL-F aan de gang. Dat werkt volgens mij veel beter. En als de search goed werkt gebruik ik die ook.
Duidelijk uitgelegd BE, maar blader je dus echt terug in je MyAT om topics terug te vinden?quote:Op zondag 8 juli 2007 08:34 schreef Brighteyes het volgende:
Zodra je een post plaatst in een topic staat dat topic in je 'my active topics lijst'.
Er zijn dus mensen ipv de moeite te nemen een leuke on-topic post te plaatsen alleen maar 'tvp' plaatsen (staat voor TerugVindPost) om zo dat topic in hun MyAT te krijgen.
Wij modjes zijn daar niet zo'n fan van omdat je dan de kans hebt dat je een hele reut tvp's achter elkaar krijgt en dat maakt het topic er niet gezelliger op.
Als je op een topic klikt zie je bovenaan naast het driehoekje een mapje met een plusje staan. Als je daarop klikt wordt het topic in je persoonlijke bookmarks gezet. Op die manier kan je topics ook bijhouden. Helemaal bovenaan in de knoppenbalk kan je dan op 'bookmarks' klikken en krijg je de lijst van je bookmark-topics.
Ik persoonlijk gebruik de bookmarks alleen voor topics die ik over een jaar nog wil kunnen vinden en gebruik voor het bijhouden van topics de My Active Topics functie. Daar moet je overigens voor ingelogd zijn om die te kunnen gebruiken.
Als je dan bovenin of onderin op 'my active topics' klikt krijg je een lijst van alle topics waarin jij actief bent (geweest) en dmv rode en gele envelopjes zie je in welke topics er gepost is sinds jij er bent geweest.
*hijg*
Is het nu wat duidelijker?
Of wist je dit allemaal al en typ ik het voor jan l*l![]()
Knap hoor !quote:Op zondag 8 juli 2007 10:20 schreef Marsepein het volgende:
Stoppen gaat vrij aardig, er zijn gewoon moelijke momenten waarvan ik dan denk, ah eentje kan geen kwaad. Maar dat doe ik uit voorzorg dan maar niet. Ik ben gestopt dmv lasertherapie, bij prostop en dat werkt dus echt. Hoewel ik niet geloof dat het effect een half jaar blijft hangen, maar lang genoeg om het zenuwachtige gevoel van 'ik moet roken' weg te houden.
Dinsdag is het alweer 3 weken
Je wil zo'n topic meestal alleen terugvinden als er iets nieuws in gepost is, toch? En dan staat ie weer bovenaan je AT lijst. Dus terugbladeren hoeft bijna nooit.quote:Op zondag 8 juli 2007 10:03 schreef Marsepein het volgende:
Dat zijn ook precies de dingen die ik ingesteld heb/gebruik. Maar ik snap gewoon niet dat mensen TVP's plaatsen (Niet alleen in K&W). Dat betekent toch echt dat je je MyAT doorbladert om die topics ooit, als ze in de vergetelheid raken, weer te vinden.
Urban exploring geloof ik. Het is nogal een riskante hobby (vorige week is er zo nog iemand verongelukt), maar als je goed oplet, dan zie je dingen die je nooit meer vergeet. Het is een heel rare sfeer altijd, net alsof de arbeiders er nog rondlopen. Meestal is alles halsoverkop achtergelaten en slingeren nog kranten van die dag rond, er liggen hopen schoenen, ponskaartjes met de werkuren van de arbeiders, de liftdeuren staan open, echt heel speciaal.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:37 schreef Marsepein het volgende:
MMach wat leuk om te lezen. Een vriend van mij bezoekt ook zulke objecten die vergeten en vervallen zijn. Niet als fotograaf maar als natuurliefhebber. Wat is de term er ook alweer voor.
Urban hiking of zo?
Dat valt wel mee hoor. Je moet gewoon de huisbaas mee hebben. Het enige dat hij je kan verplichten is het huis achter te laten in de staat waarin je het hebt gevonden. Maar als je wat meer ingrijpender dingen wilt doen, contacteer gewoon je huisbaas. Als het een verbetering is, is het ook voor hem een verbetering van zijn eigendom (waardevermeerdering) Met een beetje geluk wil hij zelfs financieel een steentje bijdragen(maar dan moet je wel een heel toffe huisbaas hebben)quote:Op maandag 9 juli 2007 00:26 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Het is waarschijnlijk al een keertje gevraagd maar vind het zo niet dadelijk terug...
Ik ga dus binnenkort verhuizen naar een huurappartementje en daar mag je hier in Belgie per definitie heel weinig aan veranderen. Grote verbouwingen zijn er niet bij, maar wel een paar interne transformaties en beetje knutselen/ laten knutselen voor de meubeltjes.
[...]
Das lekker zegquote:Op maandag 9 juli 2007 11:53 schreef Marsepein het volgende:
10 minuten geleden zijn er bij mij 2 groepen uitgeknald, door bliksem. Nu blijkt dat het 15 meter achter het huis is ingeslagen, tussen 2 bomen in. Waarschijnlijk is mijn internetmodem overleden, oid. Ik kan iig dat apparaat niet meer bereiken.
Verder lijkt alles nog te werken. De buurman heeft een uitgefikte hoofdschakelaar.
Zie ook: De atmosfeer staat op ontploffen #217 : Singin' in the rain
Geweldigquote:Op maandag 9 juli 2007 06:43 schreef Marsepein het volgende:
Tuurlijk mag dat, alles met wonen en inrichten, klussen hakken en breken, schilderen, tapijt en behang, etc etc hoort hier.
Dus open gerust je eigen topic
Mijn vrouw was thuis en ze heeft e.e.a. weer ingeschakeld. Alleen het internetmodem lijkt te zijn overleden. Of mijn router, of beide... of misschien wel de splitter.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Das lekker zeg
Weet je al welke groepen? Ik hoop geen vriezer/koelkast of e.d.
Is het nou weer goed met hem? Klonk allemaal nogal akelig.quote:
daar kun je best wat moois van maken Mmachquote:Op maandag 9 juli 2007 20:54 schreef MMach het volgende:
Wow, das heftig Marsepein, tkon inderdaad anders afgelopen zijn.
En voor wie het interesseert, een filmpje van gisteren
[[url=http://mmach.bbackx.com/Vanalles/CheratteFilmpje.jpg]afbeelding][/url]
Leuk Filmpje Mmach. De Belgische historie. Moet je naar China sturen. Komen ze het gelijk slopenquote:Op maandag 9 juli 2007 20:54 schreef MMach het volgende:
Wow, das heftig Marsepein, tkon inderdaad anders afgelopen zijn.
En voor wie het interesseert, een filmpje van gisteren
[[url=http://mmach.bbackx.com/Vanalles/CheratteFilmpje.jpg]afbeelding][/url]
En?? Alles weer in orde??quote:Op maandag 9 juli 2007 13:17 schreef Marsepein het volgende:
Ach, jammer dat ik niet thuis was, ik vind dat wel gaaf, dat natuurgeweld en die spanning (Figuurlijke spanning ...)
Maar iig beter dat het zo is afgelopen.
Jups, maar de verpauperde buurt is normaal (Walloniëquote:Op maandag 9 juli 2007 22:04 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Leuk Filmpje Mmach. De Belgische historie. Moet je naar China sturen. Komen ze het gelijk slopen
voor het oud ijzer.
Deze schacht ligt in een opntzettend verpauperde buurt. Zijn daar vorig jaar noodgedwongen doorheen gereden ivm met afsluiting snelweg.
Waarom gingen jullie daar naar toe?? Fotoproject?
Nog niet helemaal, internet draait weer, 1 switch ligt eruit, maar dat was een oudje.... Erger is mijn mail en foto server..... Daar is iig de voeding van defect. Ik heb er al een andere in, maar meer dan brandende lampjes zie ik nog niet, morgen avond maar even verder problem solven.quote:
Dat was ik; op het moment gaat het best goed (af en toe zijn mijn spieren in mijn rechter been / enkel wel eens stijf en dan loop ik heel even een beetje spastischquote:Op maandag 9 juli 2007 21:09 schreef wonderer het volgende:
Trouwens, wie van jullie was een tijdje terug nou in het mangat naar de kruipruimte gedonderd en had zijn knie aan gort?
Ik was wel benieuwd hoe het nou met hem was, maar kan het topic niet meer vinden
Oh, gelukkig. Fijn dat het weer beter gaatquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:48 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat was ik; op het moment gaat het best goed (af en toe zijn mijn spieren in mijn rechter been / enkel wel eens stijf en dan loop ik heel even een beetje spastisch)
En het been is gewoon wat gevoeliger; maar echt last als in pijn heb ik niet meer![]()
Het was trouwens niet mijn knie; maar een breuk in mijn rechter scheenbeen
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:03 schreef Archont het volgende:
Wss moederbord op een of andere manier om zeep, zoals MMach zei: Harde schijven eruit pleuren en in andere pc steken. Indien de harde schijven niet meer willen werken en je hebt echt geld over voor ge gegevens: je harde schijf fysisch puntje per puntje laten uitlezen.
@MMach: Niet alles in wallonië is verpauperd hoor
Heb jij geen externe HD??????????quote:Op woensdag 11 juli 2007 00:06 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ja zeker, alle, maar dan ook alle digitale foto's staan er op.....
hee reese nu je het zegt!!!quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:30 schreef Reese het volgende:
Zeg Marsepein, die link in je sig en daarnaast die datum... betekent dat dat er binnenkort weer een kamertje opgeknapt gaat worden?
[disclaimer] als ik er pijnlijk naast zit, delete deze post dan maar[/disclaimer]
+3 Scherpquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:30 schreef Reese het volgende:
Zeg Marsepein, die link in je sig en daarnaast die datum... betekent dat dat er binnenkort weer een kamertje opgeknapt gaat worden?
Oh god, dat hebben we ook nog .....quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Is er eigenlijk al iets bekend over die meeting ?
Of wordt dat allemaal ruim na de vakanties die nu allemaal wel zo'n beetje in volle gang zijn![]()
3 kamertjes?quote:
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:10 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Oh god, dat hebben we ook nog .....
Mmmm, het helpt niet als ik zeg daar van het weekend een topic over te openen, he![]()
Jaaaa!quote:
Het went snel hoorquote:Op zondag 15 juli 2007 12:49 schreef Marsepein het volgende:
Ja, dank je wel.... langzaam aan zijn we aan het wennen
quote:Op zondag 15 juli 2007 22:43 schreef AnneX het volgende:
Wow, kheb een natte rug na een half uurtje spannend bieden op Ebay.
En... het is gelukt in de laatste 19 seconden !!!
Het kunststuk is voor ons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |