abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47117524
*vernieuwing is vooruitgang*

De lange saaie OP is verdwenen en daarvoor in de plaats is er een doodordinair FB en SC topic gekomen.

Nav een opmerking van Reese hebben Marsepein en ik eens even diepgaand overleg gevoerd en kwamen we idd tot de conclusie dat de FAQ het beste los kon van dit topic zodat men niet altijd door die lap text heen moet.
Bij deze dus!
1 FAQ topic: K&W FAQ
1 FB-SC topic: deze dus.

[ Bericht 41% gewijzigd door BE op 18-03-2007 00:07:53 ]
pi_47119073
Hoi Marsepein, waarom is die OP eigenlijk zo lang en groot en met veul plaatjes enzo?
Eeuwig vijfentwintig
pi_47119143
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:09 schreef Reese het volgende:
Hoi Marsepein, waarom is die OP eigenlijk zo lang en groot en met veul plaatjes enzo?
Je hebt het over FOK!klus 2006 -de uitslag-, feliciteer hier de winnaars! neem ik aan? Daar hadden wel wat linkjes ingekund ja. Zal e.e.a. editten
pi_47119215
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:13 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Je hebt het over FOK!klus 2006 -de uitslag-, feliciteer hier de winnaars! neem ik aan? Daar hadden wel wat linkjes ingekund ja. Zal e.e.a. editten
Nee, juist niet, die vond ik hartstikke leuk, met grafiekjes en zulks. Ik heb ook niks tegen lange OP's in het algemeen, juist bij een nieuw topic is dat prima!

Ik bedoel de OP van dít topic. Is al twee jaar hetzelfde, niemand leest het meer, want je scrollt gelijk naar de tweede post. Lees voor de gein de tekst eens door, is echt heel rigide geformuleerd.
Eeuwig vijfentwintig
pi_47119323
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:16 schreef Reese het volgende:

[..]

Nee, juist niet, die vond ik hartstikke leuk, met grafiekjes en zulks. Ik heb ook niks tegen lange OP's in het algemeen, juist bij een nieuw topic is dat prima!

Ik bedoel de OP van dít topic. Is al twee jaar hetzelfde, niemand leest het meer, want je scrollt gelijk naar de tweede post. Lees voor de gein de tekst eens door, is echt heel rigide geformuleerd.

Ik dacht juist het andere topic, daar heb ik iig de linkjes nog even bijgezet.

En wat betreft de OP van dit topic, daar zal ik het eens met BE en de FA's over hebben. Ik ben het met je eens dat het wat statisch is, maar het is wel de FAQ e.d.

E.e.a. opfleuren met iets zou een begin zijn. Ik zal eens iets bedenken en overleggen
pi_47119985
Cybersijp: Schouderklopjes meldtopic.

Bedankt!
pi_47131162
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 11:56 schreef Marsepein het volgende:
Cybersijp: Schouderklopjes meldtopic.

Bedankt!

Een post met alleen maar smilies wordt denk ik niet gewaardeerd denk ik zo maar,m maar geeft het gevoel wel weer
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zondag 11 maart 2007 @ 11:04:31 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_47151290
Dit heeft niet echt met klussen te maken, maar ik wou jullie toch graag deze foto tonen, omdat m'n Mmachje er zó mooi & gelukkig uitziet. Jullie leven altijd met hem mee & dus vond k twel es goed om zo'n mooi&positief beeld van hem te laten zien (en mss ook stiekem een revanche voor die reeks foto's van mij helemaal in het begin :-p)

Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
pi_47155493
Ja Leonidas , zó kennen we Mmach niet ! met een stropdas in het pak !

And happy together, veel geluk samen.
  zondag 11 maart 2007 @ 15:44:32 #13
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_47156924
Mihoe

En de schokdempers van het busje zijn ook vervangen. Het had wat voeten in de aarde. De wielbouten waren met geen mogelijkheid los te krijgen, dus heb ik dan maar gewerkt met de wielen er nog aan. Weinig plaats maar wel doenbaar. Dan was er een moer vastgeroest bovenaan een schokdemper, welke ik dan met de hulp van Leonidas' vader ( ) heb afgeslepen met zo'n grote haakse slijper. Met beleid, want de moer was 15cm verwijderd van de naftetank Maar het is dus gelukt.
Oud en nieuw:

De oprit van Leonidas, wat heerlijk om zoveel werkruimte te hebben errond;

En daarna een thourough cleaning van de bus, zowel binnen als buiten en dit keer hulp van Leonidas herself

Flashy werkkledij, ik weet het

Resultaat; 110¤ totale kosten, ik denk dat dat in de garage net iets meer kost, en een dramatische verbetering van de rijeigenschappen (ik zou bijna blij zijn dat ie was afgekeurd). Ik vond al dat die goed reed, maar nu dus nog veel beter. VW heeft met zijn transporter toch iets moois (in technische zin dan misschien ) gemaakt. Voor een ding uit '86 ben ik er toch af en toe van onder de indruk.
Ik heb de afgelopen 2 weken ook het verbruik even bekeken met verschillende rijstijl.
Rustig rijden (stadsverkeer, vloeiend rijden, rustig opschakelen, niet constant plankgas): 6 liter op 100km, en dat vind ik best wel impressive
Minder rustig rijden (stadsverkeer, nagenoeg constant plankgas (wat wil je met 50pk voor 1.5 ton)): 8 liter op 100 km. Dat valt me nog behoorlijk mee.
Natuurlijk is dat nog steeds minder dan een hedendaagse auto, maar deze voldoet zo perfect aan m'n eisen: groot laadvermogen (1 ton), groot trekvermogen (+3 ton), relatief goedkoop in onderhoud en belastingen, en relax om mee te rijden.

Zo, weer genoeg PTA talk
  maandag 12 maart 2007 @ 09:38:13 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47181167
Nieuw topic!
  Moderator maandag 12 maart 2007 @ 11:19:33 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_47183548
quote:
Op maandag 12 maart 2007 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Nieuw topic!
Jaja we komen er wel kunnen we weer even vooruit
pi_47186216
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:19 schreef tnimble het volgende:
Aangezien ik al al het gereedschap bezit stel ik voor om of het stukgereedschap ter donatie aan te bieden. Er zijn vast instellingen in NL (of buitenland) die belangeloos bezig zijn voor anderen en daarbij ook wel gereedschap kunnen gebruiken. b.v. zoiets als een project waar Gurb aan heeft meegeholpen.
Om hier even op te reageren:

Ik weet hier namelijk nog wel een goede instelling voor, die ook nog aardig in de K&W sfeer blijft.

Komend najaar gaat mijn vader namelijk voor 3 maanden naar Ghana, om daar een machinale timmerwerkplaats te gaan bouwen.
Mijn vader werkt bij het overkoepelend orgaan voor het leerlingstelsel in de bouw, en heeft veel contacten met opleidingscentra en de vakbonden.
Een aantal jaar geleden heeft een oud-directeur van dat bedrijf samen met de FNV een stichting opgericht die samen met de vakbond in Ghana het doel heeft om door middel van scholenbouw de toekomst van de Ghanezen te verbeteren.
In 2001 is daar een groep nederlandse leerlingen naartoe gegaan onder leiding van een leermeester / uitvoerder / hoofdleider. Die groep heeft daar een werkplaats gebouwd.
In 2004 is een tweede groep gegaan en heeft daar 6 lokalen bijgebouwd. Deze school is een ontzettend groot succes, maar er ontbrak nog een uitgebreide machinale werkplaats.

En komend najaar gaat mijn vader die bouwen, samen met een aantal leerlingen (bouwkunde, elektra en loodgieter, in totaal 7 jongens)
En daarnaast gaat ie in een ander dorp 40 kilometer verderop een begin maken met een nieuwe school.
Mijn vader is vroeger zelf allround timmerman / metselaar geweest, en heeft daarna gewerkt als leraar bouwkunde, en is daarna behoorlijk maatschappelijk betrokken, en zodoende is hij gevraagd om mee te gaan.
Na lang nadenken en uitzoeken heeft ie het met mijn moeder (die blijft thuis in NL) en zijn werk kunnen regelen en heeft ie ja gezegd. Anderhalve week terug is ie al op orientatiebezoek geweest in de dorpjes, en nu praat ie haast nergens anders meer over

Naast het bouwen van de school en werkplaats zorgt de stichting ook voor de gereedschappen en machines in de scholen.
Dit doen ze in samenwerking met de stichting gered gereedschap, deze stichting zamelt oud gereedschap in, knapt dit op en geeft het een tweede leven mede via zulke stichtingen.

Dus, mocht er gereedschap overblijven, zal ik via mijn vader eens kunnen kijken of ze een mooie bestemming kunnen krijgen in Ghana.

De stichting waar het om gaat heeft ook een website: www.kofiannanschool.nl
en de stichting gered gereedschap: http://www.geredgereedschap.nl/

(ik heb dit maar ff in slowchat gepost om het andere topic niet te vervuilen, en ik weet niet hoe de moderators denken over mijn voorstel)
pi_47201669
voorlopig komt er geen deel twee van Sara Raats' eigen huisjestopic

de verbouwingen komen eraan als m'n ouders beginnen te breken in het huis van m'n overleden grootmoeder. m'n ouders gaan daar wonen, m'n broer waar nu m'n ouders wonen en ik ga in de vroegere winkel wonen.

ik zal wel laten weten wanneer het zover is, eerst moet de inboedel verdeeld worden.

Sara
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_47201992
Gurb, dat lijkt mij een uitstekend doel! Ik kan natuurlijk niet voor de anderen beslissen maar van mij mag 1 van de drie daar zeker naar toe. Het lijkt mij dat het daar zeer goed gebruikt kan worden. Ik heb niet ehct overbodig, dubbel of niet meer zo goed werkend gereedschap anders zou ik dat ook meteen aanbieden.
pi_47212937
Tja, het doel is heel goed Gurb, daar is geen discussie over mogelijk. Maar het zijn echter wel prijzen beschikbaar gesteld door een FOK! user. Ik stel daarom voor dat als er niemand de prijzen wil hebben, Cybersijp zelf jou het beste een antwoord kan geven.
pi_47218598
quote:
Op maandag 12 maart 2007 23:37 schreef Marsepein het volgende:
Tja, het doel is heel goed Gurb, daar is geen discussie over mogelijk. Maar het zijn echter wel prijzen beschikbaar gesteld door een FOK! user. Ik stel daarom voor dat als er niemand de prijzen wil hebben, Cybersijp zelf jou het beste een antwoord kan geven.
Hier ben ik het helemaal mee eens, het was ook niet meer als een voorstel, en absoluut geen claim
  dinsdag 13 maart 2007 @ 16:53:46 #21
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47233463
Is er een centraal 'Ik zoek een woning en dit heb ik op het oog-topic' ? Zo nee mag dat er komen?
Op het OUD speeltuinbankje hebben we het regelmatig en veel over de woningen die we op het oog hebben, lijkt mij dat het hier véél beter past
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_47235035
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 16:53 schreef Jelief het volgende:
Is er een centraal 'Ik zoek een woning en dit heb ik op het oog-topic' ? Zo nee mag dat er komen?
Op het OUD speeltuinbankje hebben we het regelmatig en veel over de woningen die we op het oog hebben, lijkt mij dat het hier véél beter past
Wat is het doel van zo'n topic? Er is in V&A namelijk zoiets: [Centraal] Woonruimte gezocht/aangeboden! #5
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:56:20 #23
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47235605
nee niet zo, meer zoiets van kijk dit lijkt ons leuk wat vinden jullie?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_47235860
Het hoeft niet direct een centraal topic te zijn. Maar open gerust een topic hier in K&W over het droomhuis wat je zoekt of waar dat aan moet voldoen. Meedenken kan dan en er zal vanzelf een discussie komen of meningen van andere gebruikers.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 18:36:35 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47236956
Het is wel een leuk idee Jelief!
Gewoon om eens van gedachten te wisselen over de huizen die je leuk vindt zonder dat dat al meteen iemands eigen specifieke 'ik ga dit huis kopen' topic wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')