Dat is zijn foto niet, dat is ene van Googlequote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:52 schreef Mark_Boelen het volgende:
whow die is mooi verbrand....
Als je het exacte model van je harddisk hier meldt kan ik eventueel kijken of ik er een printje voor kan regelen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:39 schreef Marsepein het volgende:
OK, gisteren is hier in de tuin de bliksem ingeslagen. Gelukkig niet al te veel schade, een netwerkkabel, een netwerkkaart, een oude switch en het ergste een hd met foto's en mail....
En die gegevens wil ik er vanaf halen. Voor de volledigheid, het is een linux HD, partitietabel is me helaas onbekend. Vervanging stond op de planning, maar is helaas te laat.
Het volgende gebeurt. Ik kan booten, ik kom in het bios, maar met slechts die ene HD aangesloten, vind het BIOS geen IDE devices. De HD spint wel op. Ook in een andere pc wordt de HD niet gevonden.
Ik ga morgen de HD controleren op optische schade, er was immers ook een brok van de netwerkkaart afgesprongen. Dus er kan best fysieke schade zijn.
Voorals nog neem ik aan dat de controller kapot is.
Wat zijn mijn mogelijkheden? Ik heb weleens iets gehoord van een andere controller doneren uit een exact gelijke schijf.
Of bedrijven die alles er af halen voor je.
Iemand tips, linkjes of hulp?
Heeft geen enkel nut. De harddisk wordt namelijk in géén van beide PC's meer herkend zoals TS al zei.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:16 schreef Angeren het volgende:
je kunt ook eerst een usb ide/sata adapter aanschaffen ( ¤ 50,0 ) en dan de HD er aan te hangen.
Als dat lukt, bespaar je je ¤ 350,-
https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2852
USP <-> PATA gaat niet werken denk ik, andere computer en andere kabel is al geprobeerd. Het opspinnen klinkt volledig normaal.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:51 schreef Snakiej het volgende:
Je kan proberen de print te vervangen (liefst identiek).
Je zegt dat ie niet wordt gedetecteerd in andere pc, dan geef ik je weinig hoop, je kan nog op een andere pc proberen, eventueel via een USB <-> PATA connectortje, misschien zo.
Is je kabel wel in orde?
Ie spint op, hoe? Kraaaaaaaaakkraaaaaaaaak of mooi vloeiend?
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je het exacte model van je harddisk hier meldt kan ik eventueel kijken of ik er een printje voor kan regelen.
Ik verzamel die printjes op de zaak namelijk ivm datarecovery.
Hoe ouder hoe beter. Van oudere modellen heb ik méér printjes dan van de nieuwere. Logisch; de nieuwe zitten nog in garantie en die sloop ik nog nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:30 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dit biedt hoop, ik geef morgenavobd even een berichtje. Ik verwacht wel dat het enige jaren oud is. Is dat een probleem?
Oke, is prima! Dan kijk ik morgenochtend gelijk even voor je.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:33 schreef Marsepein het volgende:
Oei, voor 5-en wordt lastig, ik ga nu nog wel even schroeven
Oke, dat is een redelijk gangbaar model lijkt me. En buiten de garantie dus dat is ook gunstig.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:43 schreef Marsepein het volgende:
OK, het is een Western Digital, WD400.
Model: WD400EB-75CPF0
Date: 21 Jan 2004
DCM: HSCBNV2A
Geen fysieke schade te bespeuren.
Heb er een stuk of 5 gevonden die van een WD400 zijn.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:43 schreef Marsepein het volgende:
OK, het is een Western Digital, WD400.
Model: WD400EB-75CPF0
Date: 21 Jan 2004
DCM: HSCBNV2A
Geen fysieke schade te bespeuren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |