JA!!! heb ik ook echt een lief badcapeje en pyamatje van gekocht.. zóóóóó lief....quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef Nijna het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op de draakjes serie van de prenatal *smelt*. Ze zijn zo schattig!!!
Nah, toch maar niet doen. Er valt sowieso bijzonder weinig te vertellen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:29 schreef Vivi het volgende:
BE !!!!!!!!!!!!!!!! We verwachten wél een dagelijks verslag he.....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Desnoods maak je maar een lijstje van je hormonale aanvallen
Tot ik blobbie echt heel goed kon voelen bewegen (rond 19/20 weken) was ik elke dag meer bang dan blij. Het vertrouwen dat het goed gaat komen kwam bij mij dus pas heel laat, ook al had ik al echo's gezien en weet ik al wat niet meerquote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh, nou, wel eigenlijk. Bij elke keer naar het toilet gaan ben ik weer bang dat ik bloed zie. Vreselijk.
Oh ja.. vergeet ik nog helemaal.. verslag van de pufclub: het viel best mee, 9 dames (en ik ben denk ik niet de jongstequote:
Herkenbaar. Ik dacht toen, o valt best mee die ochtendmisselijkheid.... tot ik mijn 7e week inging ofzo!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:04 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en vandaag het eerste vleugje 'zou ik misselijk zijn, nee toch niet, maar helemaal topfijn is het ook niet'.
Ah, dus ik heb nog 1 dag.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:37 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik dacht toen, o valt best mee die ochtendmisselijkheid.... tot ik mijn 7e week inging ofzo!
Maar het geeft wel het gevoel echt zwanger te zijn, hoe rot ook!
Weten jullie ouders het al? Hoe reageerden ze?
quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Morguh ladies !
Lekker genieten Beaker. En vandaag al 34 wk incl gerommel. Hier precies hetzelfde verhaal. Ik stond vanochten om 6 uur onder de douche. Mijn buik leek wel van beton, niet normaal. Deed ook auwa, daarna weer mijn bed in en rond 10 uur eruit. Nu is alles weer rustig.
Zijn harde buiken een soort voorteken, als je er een paar per uur hebt ? Of is het voorwerk en kan het nog weken duren ?
En Karin een neefje! Leuk dat hij dezelfde leeftijd als Meike heeft (nou ja bijna)!
Saint : krijg je dan niet zo'n band aangemeten om de pijn te verzachten ?
En ik nog denken 'wat heeft het neefje van Karin er nou aan dat hij bijna even oud is als Meike'.quote:
Misschien is het wel een leuke match voor later, tenzij Meike nu al gekoppeld is aan iemand, natuurlijkquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En ik nog denken 'wat heeft het neefje van Karin er nou aan dat hij bijna even oud is als Meike'.![]()
Jammer genoeg het laatste K-pannekoek.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Zijn harde buiken een soort voorteken, als je er een paar per uur hebt ? Of is het voorwerk en kan het nog weken duren ?
quote:Op woensdag 2 mei 2007 12:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Al vind ik het nog steeds raar dat ik zometeen in het derde trimester zit. Zwangerschap en navelstrengen en placenta's zijn toch voor mij iets uit de boekjes. Het kan nog steeds niet wennen dat ik ook een navelstreng en baby (niet onbelangrijk) binnenin heb. Heel dubbel![]()
Gedaan Dames!quote:Op donderdag 3 mei 2007 12:10 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Mijn datum mag van 22-11 naar 20-11. Ik heb vanmorgen een scan gehad en alles zat erop en eraan. Toch altijd weer heel leuk en speciaal om te zien eigenlijk![]()
quote:
quote:Op donderdag 3 mei 2007 09:03 schreef Lishe het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat ik aan het bevallen was.Ineens stonden er 3 verloskundigen aan de deur: je gaat nu bevallen. Hmm, oke.Toen ben ik als een gek een geboortebord gaan maken
. Heel lelijk, met kuikens. (Ik ben bang van die beesten) En de jongensnaam erop. Toen nog wat gepuf en daar was ze... Onze dochter.
![]()
Sorry! Was idd aan het bijslapen. Vreselijke nacht achter de rug. Oefenweeën zijn idd wel weer weg getrokken, maar de bovenkant van mijn buik doet tot op nu echt vreselijk pijnquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:27 schreef marit1978 het volgende:
Waterfly ??
die is óf héééél lang aan het bijslapen... of ... ????
Is spannend he, dan is het eigenlijk pas echt echt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:57 schreef DeLiedje het volgende:
Wij hebben de eerste echo gehad vanmorgen!
Kindje zag er prachtig uit! Bijzonder hoor zo'n klein mensje in je buik te zien...
Tegenvaller is wel dat ik een medische indicatie heb gekregen en dus voortaan bij een gyneacoloog onder behandeling moet (niet meer bij de verloskundige) en ook in het ziekenhuis moet gaan bevallen...
Maar goed... met onze kleine punkie is alles goed!![]()
Hm... dat is me niet zo uitgelegd eigenlijk - je wordt in de meeste gevallen wel door "maar" een verloskundige geholpen, maar dat zijn de eigen verloskundigen van het ziekenhuis / stad (niet hetzelfde als uit m'n dorp dus). Ik ga het wel nog even voor de zekerheid checken!!quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:01 schreef owlet het volgende:
Jellyrose, als je zelf kiest voor een ziekenhuisbevalling dan doet je eigen verloskundige toch gewoon de bevalling maar dan in de verloskamer?
Het zal ook wel per stad/regio verschillen. Hier blijft de eigen verloskundige er bij, tenzij er een medische reden is voor de gyn, om het over te nemen. Zonder medische indicatie is een ziekenhuisbevalling hier gewoon een verplaatste thuisbevalling.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:07 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Hm... dat is me niet zo uitgelegd eigenlijk - je wordt in de meeste gevallen wel door "maar" een verloskundige geholpen, maar dat zijn de eigen verloskundigen van het ziekenhuis / stad (niet hetzelfde als uit m'n dorp dus). Ik ga het wel nog even voor de zekerheid checken!!
Ik geloof dat ze hier een BMI van 30 aanhouden..quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:12 schreef LadyS het volgende:
DeLiedjeFijn hoor, zo een goede echo!
Wel apart, een medische indicatie op gewichtHad ik eigenlijk ook moeten hebben dan. Is daar een grens voor qua gewicht?
Zou dat betekenen dat je ergens een beetje bang bent dat de band met je kind niet is zoals je hoopt, dat het een vreemd kind is voor je en dat het financiele onzekerheid met zich mee gaat brengen? (tanden=geld)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:29 schreef marit1978 het volgende:
Dat het een japans uiterlijk gaat krijgen kan ik wel uitsluiten,
maar dat van die tandenhihihi
NOuja, verder goed geslapen, ik hoop jij ook Waterfly ?
Mijn dank is groot, ben benieuwd of die kleine zich er uberhaupt iets van aantrektquote:
Op irc zie ik dr toch regelmatig voorbij gaan..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:32 schreef m@x het volgende:
Waar is Kleintje toch?
Mocht ik haar van de week tegenkomen zal ik eens vragen..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
Serieus? Weinig mis met d'r internet dan dus...
volgens mij heb ik een weddenschap gewonnen......quote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:32 schreef Karin het volgende:
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 288
As papa\'s en mama\'s :
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie***
***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Jip stukken beter, moest er wel 6 keer uit op te plassen, maar dat gaat tegenwoordig op de automatische piloot.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:29 schreef marit1978 het volgende:
....
NOuja, verder goed geslapen, ik hoop jij ook Waterfly ?
....
Ja dus.... bij iig wel... succes Memmel, zal aan je denken bij mijn volgende oefenwee...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:30 schreef Memmel het volgende:
Goedemorgen allemaal. Ook ik heb vanacht (eindelijk?!?) last gehad van oefenweeen/harde buiken. Erg slecht geslapen. Naar ik begrijp kan dit dus weken aanhouden?
Ik ga zo lekker effe in bad zitten, beetje ontspannen. Verder hou ik me vandaag rustig!!
Heel veel erger, dat klopt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:07 schreef marit1978 het volgende:
krijg je van die 'oefenweeën' niet de zenuwen voor de èchte weeën ??
ik had van de week buikpijn agv honger (denk ik)
en toen had ik echt zoiets van "o my god...weeën zijn vast erger!"
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:50 schreef Memmel het volgende:
Wordt je buik bij echte weeen ook zo knoeperdhard?
Ik heb werkelijk geen idee hoe hoog je ijzergehalte behoort te zijn eigenlijk, suiker dan weer wel want mijn vader is diabetes patient. Verder voel ik me nog altijd snel misselijk en ik ga 's ochtends en 's avonds wel over mijn nek, maar de rest van de dag kan ik alles binnen houden. Dus eigenlijk wel goed. En ik heb vanmiddag 4 uur liggen slapenquote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:51 schreef marit1978 het volgende:
goed nieuws dus Faja!
ijzergehalte is echt hartstikke netjes!
Hoe voel je je verder behalve die duizeligheid ?
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:11 schreef Vivi het volgende:
Ik weet eigenlijk niet meer of mijn buik knoeperdhard werd, ik was veel te druk bezig om het hoofd van mijn vriend eraf te trekken!
Moet die wel aanslaan, bij mij werd de ruggeprik dosis drie keer verhoogd maar ik was er immuun voorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Dames het valt best mee hoor (Als je helemaal stoned bent van pijnmedicatie tenminste)![]()
Ikzelf ben ook echt te zwaarquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:37 schreef DeLiedje het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve woorden, en Dutch, fijn dat je je ervaring met me deelt! Ik vind het wel een fijn ziekenhuis, maar ken niemand hier die niét thuis bevallen is... Dank je! En je kleinste wondertje wat daar geboren is heb ik al lekker op schoot gehadDe knappert
Ik ben de schok al een beetje te boven, begin me te beseffen dat het goed is zo... Heb over 3 weken al eerste afspraak daar, lekker nog even voor we 2 weken op vakantie gaan!
LadyS, niet iedereen die te zwaar is krijgt het hoor... Er is sinds een tijdje (weet niet precies hoelang) een nieuwe regel dat mensen die boven een bepaalde BMI zitten doorverwezen worden...
Ik ben dus écht te zwaar.... (en dat wist ik natuurlijk ook wel... ik heb er alleen in het dagelijkse leven weinig last van... voel me fit en gezond, leef gezond... maar ben dus wel veel te zwaar... dan komt het toch weer koud op je dak zeg maar)
Die van mij zit rond de 38 (schommelt nogal, wordt aan gewerktquote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:40 schreef LadyS het volgende:
Mijn BMI is 41,3 nu.
En an het begin van 1 van de zwangerschappen iets van 36
Nou ja, misschien is het niet zo langgeleden een richtlijn gewordne. Hier is het gelukkig allemaal goed gegaan
Zeker spannend allemaal, vannacht ook weer flink aan het rommelen enzo. Hoofdjes liggen gewoon naar beneden, dus ik ga van een gewone bevalling uit.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 13:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kapitein pannekoek, wat spannend dat jouw flensjes in de startblokken liggen!
Je gaat toch in principe "gewoon" bevallen?
En dat ze nu al kunnen zeggen dat het een snelle bevalling kan worden, apart, maar beter toch?
(hoewel het misschien niet altijd wat zegt wat ze denken, bij mij dachten ze dat het lang ging duren, en ze was er binnen 5 uur)
En Kleintje is nog altijd spoorloos???
Wat een aparte naam ... ik moet eerlijk gezegd een beetje aan pipo denken, maar ik vind het wel leuk!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 08:35 schreef Vicky het volgende:
Klink gezellig p_iglet!! en nu even lekker uitrusten
vriendinnetje is vannacht tante geworden van een nichtje: Pippa
Dochtertje van een vriendin van me heet ook zo (Phillipa, afgekort Pippa). Ik vind het een lieve naamquote:Op zaterdag 5 mei 2007 08:35 schreef Vicky het volgende:
vriendinnetje is vannacht tante geworden van een nichtje: Pippa
Jawel. Zit ook de hele tijd te wachten op het echte werkquote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:07 schreef marit1978 het volgende:
krijg je van die 'oefenweeën' niet de zenuwen voor de èchte weeën ??
ik had van de week buikpijn agv honger (denk ik)
en toen had ik echt zoiets van "o my god...weeën zijn vast erger!"
Neh, heb ze al gepasseerd, die 26 uur en het blijft rommelen...... kga maar weer een ananas eten vanavond. Tonic en sex (niet in beider combinatie) helpen ook niet..quote:Op vrijdag 4 mei 2007 15:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
Pas maar op met die oefenweeën hoor. Ik had nooit last van harde buiken of enig ander voorwerk en toen het eenmaal zover was, zette de echte bevalling de dag erna in![]()
Ja rot heh. Zit op het punt dat ze ook nog eens pijn doen aan de bovenkant van mijn buik. Heb al een wat strakkere buikband omgedaan voor wat tegendruk, maar iemand nog tips?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:39 schreef Beaker het volgende:
Hier ook nog steeds last van harde buiken en oefenweeendie weeen vind ik niet zo erg, maar die harde buiken
ik weet echt niet wat ik daar mee aan moet ......
Ik duim voor je KP, voor snelle flensjes met muisjes...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:09 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Zeker spannend allemaal, vannacht ook weer flink aan het rommelen enzo. Hoofdjes liggen gewoon naar beneden, dus ik ga van een gewone bevalling uit.
Een snelle bevalling...nou ik moet het eerst nog maar eens meemaken. Eerst zien, dan geloven. Ik heb op medisch gebied altijd wel pech enzo, dus ik houd mijn hart vast (en mijn benen ?? haha)
Ja!!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 14:09 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
P_iglet, je verlof is toch begonnen ? Hoezee en hoeraaaa !
quote:
Goedemorgenquote:Op zondag 6 mei 2007 11:04 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
2008 alweer, jeetje...maar onwijs gefeliciteerd !
Hier weer van die kl*te harde buiken enzo. Mijn buik ljikt deze ochtend een golfslagbad en hij hangt wat af naar links..hihi. Beaker hoe is het met je ? Harde buiken overleefd ?
Ga ff wat rommelen en dan maar weer lekker in bed liggen....![]()
Fijne zondag![]()
We stonden zelf ook perplex! Maar na een week overtijd had ik wel zoiets, van... oeps, dan moet de eisprong flink later zijn geweest dan 'normaal' (want ik heb sinds de laatste zwangerschap een keurige 28dagencyclus). Nu ben ik dus net 4 weken en 2 dagen, ondanks dat ik een week overtijd ben.quote:Op zondag 6 mei 2007 11:55 schreef piglet het volgende:
Tan
Wat leuk dat we weer samen zwanger zijn (en dat had ik niet verwacht![]()
)
Edit: ik heb het even nagezocht, maar de vorige keer waren we niet zo heel lang tegelijk zwangerMaar goed, het gaat om het idee
quote:Op zondag 6 mei 2007 10:46 schreef Tan het volgende:
[..]
![]()
(11 jan. 08; maar ik hoef nog niet op de lijst, zolang ik nog niets openbaar heb bekendgemaakt op mijn web-log, dus degene die mij 'persoonlijk' kennen gelieve er ook niet over te posten op mijn weblog; ik haal de link dus ook even tijdelijk weg)
Een flinke regenbui met een straffe wind?quote:Op maandag 7 mei 2007 09:53 schreef gr8w8 het volgende:
Feli Tan!
Woesj woesj woesj woesj woesj.
Drie keer raden wat ik net gehoord heb.
Hartje gehoord inderdaad, 12 weken en een paar dagen nu.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:31 schreef Nijna het volgende:
KP, geef maar aan dat je t zat bent! Misschien gaan ze niet gelijk tot actie over, maar benoem het maar! Ik hoop dat je flensjes zich gauw aandienen, zou het helpen om een pot stroop aan het voeteneind van je bed te zetten? Zodat ze weten welke kant ze op moeten. Sterkte KP!
Beaker succes bij de vk!
Gr8, hebben jullie t hartje gehoord of moet ik uit 5 woesjes opmaken dat er een 5 ling op komst is...
Dat soort antwoorden wil ik horen.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Juist niet. Althans, bij een voorliggende placenta sluit de placenta de baarmoedermond af en kan je dusn iet vaginaal bevallen en mag je geloof ik ook geen sex meer hebben vanwege verhoogde kans op bloedingen etc. Dus in jouw geval geen complicatie daaromtrent.
Waar heb je dat nu weer vandaan. Mijn placenta lag voor maar daar heb ik nog nooit wat van gehoord hoor.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Juist niet. Althans, bij een voorliggende placenta sluit de placenta de baarmoedermond af en kan je dusn iet vaginaal bevallen en mag je geloof ik ook geen sex meer hebben vanwege verhoogde kans op bloedingen etc. Dus in jouw geval geen complicatie daaromtrent.
Dat ligt aan de ligging. Hoog-voor is niet erg, laag-voor kan complicaties geven. Heb ik van de gyn. of VK (weet niet meer, was een keer bij een echo) gehoord.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waar heb je dat nu weer vandaan. Mijn placenta lag voor maar daar heb ik nog nooit wat van gehoord hoor.
Klopt! Ik had mijn placenta aan de voorkant, ik voelde Sara ook pas echt duidelijk bij een week of 24.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:30 schreef E.T. het volgende:
Er ontstaat veel verwarring door de naam die mensen er aan geven.
Een placenta aan de voorkant is geen voorliggende placenta.
Voorliggende placenta ligt voor de baarmoedermond en kan er voor zorgen dat het geboortekanaal niet vrijkomt.
Een placenta aan de voorkant kan er hooguit voor zorgen dat je je kindje minder sterk of later voelt schoppen.
Nope...quote:Op maandag 7 mei 2007 15:23 schreef jellyrose het volgende:
Misschien ben ik wel naief hoor, maar ik zou zelf ook nooit zomaar bij iemand langskomen op kraambezoek.. daar maak je toch gewoon altijd een soort afspraak voor tenzij het misschien je moeder of zus is ofzo? Ik ga er dus gewoon vanuit dat mensen dat zelf wel kunnen aanvoelen, maar blijkbaar werkt dat niet voor iedereen zo.. hm![]()
Tsja ik ben blijkbaar dus net zo naief. Zou hevig verbaasd zijn als iemand, behalve de directe familie (ouders/schoonouders/broers/zussen) zonder afspraak op de stoep staat. Naja ik merk wel hoe het gaat lopen. Ben meestal (en hopelijk ook na de bevalling) assertief genoeg om te zeggen als het niet uitkomt/als ik het zat ben.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:23 schreef jellyrose het volgende:
Misschien ben ik wel naief hoor, maar ik zou zelf ook nooit zomaar bij iemand langskomen op kraambezoek.. daar maak je toch gewoon altijd een soort afspraak voor tenzij het misschien je moeder of zus is ofzo? Ik ga er dus gewoon vanuit dat mensen dat zelf wel kunnen aanvoelen, maar blijkbaar werkt dat niet voor iedereen zo.. hm![]()
Daar moest ik ook echt even aan wennen bij mijn eerste kraam op een kamp. Maar het was wel ontzettend gezellig en iedereen stond klaar voor de kraamvrouw.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Op woonwagenkampen is het echt doodnormaal dat je een paar uur na je bevalling al een huis vol visite hebt. En een deurbel doen woonwagens niet aan. Die deur staat altijd open, tenzij je van huis bent. Maar wij doen nu al vaak genoeg de deur op slot om gewoon ongestoord wat tijd voor elkaar te hebben zonder jan en alleman op de bank te hebben zitten.
Da's een goeie!quote:Op maandag 7 mei 2007 15:29 schreef owlet het volgende:
mijn tip: spreek het af met je kraamverzorgster. Vraag bijvoorbeeld of ze mensen na drie kwartier/twee kopjes koffie oid wil verzoeken weg te gaan. Een wit pak kan wonderen doen daar voor.
kraambezoek voelt zich vaak ook wat ongemakkelijk. Het is als bezoeker niet leuk om je op te dringen door lang te blijven zitten maar het is ook niet leuk om mensen het idee te geven dat je ze niet belangrijk vindt door meteen weer weg te gaan. Als de kraamverzorgster dan na een tijdje de duidelijke hint geeft dat de kraamvrouw moet rusten of dat er nog wat dingen gecontroleerd/besproken moeten worden dan zijn de meeste bezoekers zelfs een beetje opgelucht.quote:
Dat is ook een hele goede! Ive had een hersenschudding en mocht de eerste dagen alleen door ons vastgehouden worden. Nu vond ik dat niet moelijk om te zeggen, maar mijn schoonmoeder bijvoorbeeld reageerde erg teleurgesteld.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:48 schreef owlet het volgende:
(..)
oh en nog zo'n tip: als je het niet prettig vind als de baby door iedereen wordt vastgehouden maar je vind het moeilijk om dat te zeggen (zo veel mensen vinden het maar vanzelfsprekend dat ze de baby vast mogen houden) dan kan je ook met de kraamverzorgster afspreken dat zij dat even vertelt als er bezoek is. De meeste babies moeten ook gewoon opknappen van een bevalling en doen dat het beste in rust en bij moeder.
Iid gewoon zeggen hoor!quote:Op maandag 7 mei 2007 15:35 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Tsja ik ben blijkbaar dus net zo naief. Zou hevig verbaasd zijn als iemand, behalve de directe familie (ouders/schoonouders/broers/zussen) zonder afspraak op de stoep staat. Naja ik merk wel hoe het gaat lopen. Ben meestal (en hopelijk ook na de bevalling) assertief genoeg om te zeggen als het niet uitkomt/als ik het zat ben.
Mijn derde kraamhulp deed dat uit zichzelf. Ik voelde me aanvankelijk een beetje opgelaten, maar merkte al snel dat ik het eigenlijk héél fijn vond! Inderdaad een gouden tip als de kraamverzorgster er niet uit zichzelf mee komt.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:29 schreef owlet het volgende:
[..]
mijn tip: spreek het af met je kraamverzorgster. Vraag bijvoorbeeld of ze mensen na drie kwartier/twee kopjes koffie oid wil verzoeken weg te gaan. Een wit pak kan wonderen doen daar voor.
Ik heb zelfs wel eens met de niet zo assertieve kraamvrouwen een teken afgesproken zodat zij aan mij aan kon geven dat ze het bezoek zat was en ik ze dan beleefd maar streng de deur kon wijzen![]()
ik denk dat dit en "stel je verwachtingen niet te hoog" de twee gouden tips zijn voor de kraamtijd.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:03 schreef Lishe het volgende:
Ik ga deze keer ook echt heel duidelijk mijn wensen aangeven
Baby gaat echt helemaal volgens groeischemaquote:Op maandag 7 mei 2007 17:42 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
wauw, 8 kilo maar...Kan een vk een schatting maken van het gewicht van je baby ?
Mijn schoonouders wonen in Seattlequote:Op maandag 7 mei 2007 20:39 schreef Brighteyes het volgende:
Nou heb ik makkelijk praten, mijn schoonouders zullen zich niet ongewenst opdringen.
van mij mag je hoorquote:Op maandag 7 mei 2007 20:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok, dan is het goed.
Waar bemoei ik me mee!
Ik hoef mijn eigen ouders ook niet gelijk naast mn bed. We bellen wel als ze mogen komen en dan wellicht eerst mn schoonouders, want die zitten nog een uur verder wegquote:Op maandag 7 mei 2007 20:39 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is ook wat ik vaak zo moeilijk vind aan de opmerkingen als 'Oh nee... ik bel m'n schoonouders pas een uur later maar mijn eigen ouders mogen wel meteen komen'.
Ik snap dat je als vrouw zijnde mss wat minder makkelijk bent met je schoonouders, maar het zijn wel de ouders van je partner en net zo goed de opa en oma van je kindje.
Nou heb ik makkelijk praten, mijn schoonouders zullen zich niet ongewenst opdringen.
faja dat lijkt me vreselijk.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Op woonwagenkampen is het echt doodnormaal dat je een paar uur na je bevalling al een huis vol visite hebt. En een deurbel doen woonwagens niet aan. Die deur staat altijd open, tenzij je van huis bent. Maar wij doen nu al vaak genoeg de deur op slot om gewoon ongestoord wat tijd voor elkaar te hebben zonder jan en alleman op de bank te hebben zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |