abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel dinsdag 1 mei 2007 @ 21:32:24 #1
2628 Karin
pi_48904092
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 288

As papa\'s en mama\'s :

13 mei: 2007: waterfly
15 mei 2007: Snowwww
25 mei 2007: Memmel
03 juni 2007: Marit1978
11 juni 2007: Conekiller
13 juni 2007: Beaker
17 juni 2007: kapitein_pannekoek
20 juni 2007: Karin
21 juni 2007: p_iglet
07 juli 2007: Kleintje
23 juli 2007: desiredbard
27 juli 2007: Freudie
28 juli 2007: jellyrose
31 juli 2007: Stiemie
02 augustus 2007: Deepfreeze en _Flash_
09 augustus 2007: marlieske
13 augustus 2007: Iksje
15 augustus 2007: B4CO (papa)
22 augustus 2007: DaviniaHR en PhysicsRules
25 agustus 2007: Razor21
28 augustus 2007: Gwennert
11 september 2007: Lishe en Xtracer
06 oktober 2007: Nijna
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
20 november 2007: Lewis.de.boxer
02 december 2007: DeLiedje
08 december 2007: Faja-Lobi
12 december 2007: S_oepstengel
Nog onbekend: S-A-I-N-T
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 04-05-2007 10:10:38 ]
pi_48905067
Beaker geniet van je verlof zo lang je nog kan.

karin spannend van je schoonzusje.
mama van 3 kids!
pi_48905151
Nieuwe zwangeren, heel erg gefeliciteerd!
Nog even en de '2008-baby's' zijn er
pi_48905371
Lewis, van harte !

S_oepstengel, ook gefeliciteerd !

Het is wel elke keer nieuwe aanwas als ik een dagje niet het forum lees . Zal wel toeval zijn .
Leuk dat het lijstje groeit!

Vandaag gewinkeld en een spijkerbroek en een lange witte broek gekocht, allebei met mogelijkheid voor een buikkie (dus laat die nu maar gaan groeien...). Nog wat shirtjes gekocht, maar het meeste stond nog niet zo heel leuk (bij gebrek aan een echt zichtbaar buikkie). Dus we hebben besloten dat we over een aantal weken nog maar eens een shopsessie moeten houden.
Wel een bh-tje gekocht, want die zitten dus echt niet lekker meer.
Ik ben helemaal verliefd op de draakjes serie van de prenatal *smelt*. Ze zijn zo schattig!!!
Fake it till you make it...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:20:36 #5
144404 waterfly
van de wap
pi_48906536
Lewis, S_oepstengel, proficiat!!
pi_48906544
S_oepstengel en Lewis van harte!!

Spannend Karin!! voor je schoonzusje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:25:11 #7
144404 waterfly
van de wap
pi_48906755
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:59 schreef Nijna het volgende:

Ik ben helemaal verliefd op de draakjes serie van de prenatal *smelt*. Ze zijn zo schattig!!!
JA!!! heb ik ook echt een lief badcapeje en pyamatje van gekocht.. zóóóóó lief....
  FOK!fossiel dinsdag 1 mei 2007 @ 22:27:25 #8
2628 Karin
pi_48906878
De zoon van mijn schoonzusje is geboren horen we net . Meer details weet ik helaas niet.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:29:19 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48906966
BE !!!!!!!!!!!!!!!! We verwachten wél een dagelijks verslag he.....

Desnoods maak je maar een lijstje van je hormonale aanvallen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_48907018
Gefeliciteerd met je neefje Karin
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_48907030
Gefeliciteerd Karin!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:32:54 #12
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_48907171
Lewis Gefeliciteerd

En Karin ook gefeliciteerd met je neefje
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_48907355
karin gefeliciteerd met je neefje
mama van 3 kids!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:04:18 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48909018
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:29 schreef Vivi het volgende:
BE !!!!!!!!!!!!!!!! We verwachten wél een dagelijks verslag he.....
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Desnoods maak je maar een lijstje van je hormonale aanvallen
Nah, toch maar niet doen. Er valt sowieso bijzonder weinig te vertellen.
Nog geen veranderingen, alleen nog maar moe en janken bij films.
Oh, en vandaag het eerste vleugje 'zou ik misselijk zijn, nee toch niet, maar helemaal topfijn is het ook niet'.

Meer is er niet te melden.
Oh, nou, wel eigenlijk. Bij elke keer naar het toilet gaan ben ik weer bang dat ik bloed zie. Vreselijk.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:04:31 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48909030
Karin gefeliciteerd!
pi_48909233
Oef ik zal blij zijn als ik van die rottige misselijkheid af ben. Echt niet fijn. Vermoeidheid viel dit keer wel weer mee gelukkig.

Laat het maar gewoon bij goeie eetlust blijven bij jouw BE. Dat is veel beter te doen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:10:05 #17
34891 melonovy
La Kutschie
pi_48909293
Lewis, van harte met je zwangerscha wat een leuk nieuws zeg, geniet er maar weer van, ik ben blij voor je!
xx
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:22:13 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_48910045
Alle nieuwe zwangeren, GEFELICITEERD!!!
Wat ik me nu wel afvraag? Kennen jullie elkaar in het echt ook? Of is het van het tweede-streepjes-topic of zo?

@ BE: De angst dat je bloed ziet slijt vanzelf. Ik zou iig wel voorzichtig zijn met naar de toilet gaan, want ik heb een zgn. contactbloeding gehad, en dan schrik je je ook lam, terwijl er alleenmaar een adertje onderin ergens springt. Dus voldoende vezels (zeker eerstee drie maanden als de darmen op algehele staking gaan) en daagjes tellen tot de eerste echo met hartje en zo.

Morgen weer fysio Hopelijk kan ik dan weer normaal lopen, zitten en/of staan
Is geen lolletje niet lekker zitten vanwege rug, en niet een stukje kunnen wandelen omdat dan banden gaan schreeuwen. Roze/blauwe wolken alom... NOT!
Waar blijft kleintje met haar mooie cynische verhalen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:40:03 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48916231
Ik heb het wonderlijke genoegen dat mijn darmen (nog?) helemaal niet staken.
Eerder het tegenover gestelde. Echt vaag als ik de verhalen van hier lees.
En verder probeer ik daar idd zo min mogelijk aan te denken.

Ik ken een aantal mensen van hier wel van het echie, zoals bijvoorbeeld Lewis die ik al een paar keer heb gezien. En zo nog wel een flink aantal mensen. Er worden regelmatig meetings georganiseerd waarbij er gewoon flink geouwehoerd wordt.
pi_48916796
hier gelukkig tot nu toe ook alleen maar (extra) goed werkende darmen gehad...

gelukkig loopt echt elke zwangerschap anders,
ik zou gek worden als ik me op alles wat hier geschreven wordt moet voorbereiden
pi_48917412
Even een weekendje geen pc aangehad, en gelijk weer wat zwangeren erbij..
Lewis en Soepstengel gefeliciteerd!!!

Waterfly en snowww komen ook in de buurt van hun uitgerekende datums...
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:40:28 #22
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48917416
Alle verse zwangeren gefeliciteerd!!

En Karin gefeliciteerd met je neefje!
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh, nou, wel eigenlijk. Bij elke keer naar het toilet gaan ben ik weer bang dat ik bloed zie. Vreselijk.
Tot ik blobbie echt heel goed kon voelen bewegen (rond 19/20 weken) was ik elke dag meer bang dan blij. Het vertrouwen dat het goed gaat komen kwam bij mij dus pas heel laat, ook al had ik al echo's gezien en weet ik al wat niet meer Niet dat je er wat aan hebt nu, maar toch.. je bent echt niet abnormaal hoor

En die draakjes serie is ook hier favoriet.. jammer dat ie maar tot maat 62 gaat ofzo? We hebben er wel een slaapzak van, dus die gaat wat langer mee
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_48917909
alle nieuwe zwangere van harte

Vandaag mijn eerste echte niet werkdag, heerlijk

Afgelopen nacht beter geslapen dan de nachten ervoor ik heb nu alleen heel veel gerommel in buik .....
Over een half uur komt er een dame van de kraamzorg om het eea door te spreken

In onze pufclub is de eerste al bevallen

vandaag 34 weken zwanger het gaat zo snel

Karin ook van harte!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:12:33 #24
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48918157
wauw nog meer zwangere gefeliciteerd hoor.

Be dat gevoel heb ik ook dat bang ben dat ik bloedverlies heb. Iedere keer bij ieder pijntje en steekje ben ik ongerust. Heel raar bij Mara had ik dat niet in ieder gaval niet zo erg als nu. En wat duurt het wachten op een tweede echo langggggg zeg maar goed geduld in een schone zaak. En we hebben een prachtig kloppend hartje gezien dus dat was al positief. En toch blijft het knagen.

Davinia bij mijn eerste zwagnerschap had ik ook zo een last van mijn banden zo erg dat ik met 20 weken al helemaal in de ziektewet zat.
Bij de vk kon ze melden dat het voor 90% zeker is dat ik weer zo een last krijg en nu is er wel goede fisio voor en dat lijkt we wel prettig. Heb jij oefeningen of zo?

Beaker geniet van je verlof vooral met dit heerlijke weer!

Karin van harte gefeliciteerd!

Hier is de misselijkheid zo goed als over. Ik ben nu 8 weken en 2 dagen en ik weet dat het normaal isd at je de ene dat meer last heb van kwaaltjes dan de andere dag maar ik word er toch wat onzeker van. Maar nog 16 dagen dan mag ik weer voor een echo.

Bij Mara kon ik met 8 weken al geen normale broek meer aan. En bij deze hummel nog makkelijk de broeken zijn juist allemaal te groot aan het worden.

Maar die onzekerheid vind ik slopend.

liefs joyce
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:21:44 #25
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48918394
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:01 schreef Beaker het volgende:
In onze pufclub is de eerste al bevallen
Oh ja.. vergeet ik nog helemaal.. verslag van de pufclub: het viel best mee, 9 dames (en ik ben denk ik niet de jongste ), waarvan 1 zwanger is van een tweeling, maar 1 al een kind heeft en 1 is ondertussen al bevallen (met 30 weken ). Het is wel voornamelijk in een kringetje op een stoel zitten en af en toe eens wat oefeningen doen, maar ach.. het is maar een uur, dus ik ga het denk ik wel overleven
Red de zeehond!
pi_48918848
Morguh ladies !

Lekker genieten Beaker. En vandaag al 34 wk incl gerommel. Hier precies hetzelfde verhaal. Ik stond vanochten om 6 uur onder de douche. Mijn buik leek wel van beton, niet normaal. Deed ook auwa, daarna weer mijn bed in en rond 10 uur eruit. Nu is alles weer rustig.

Zijn harde buiken een soort voorteken, als je er een paar per uur hebt ? Of is het voorwerk en kan het nog weken duren ?

En Karin een neefje! Leuk dat hij dezelfde leeftijd als Meike heeft (nou ja bijna)!
Saint : krijg je dan niet zo'n band aangemeten om de pijn te verzachten ?
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:37:50 #27
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48918874
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:04 schreef Brighteyes het volgende:

Oh, en vandaag het eerste vleugje 'zou ik misselijk zijn, nee toch niet, maar helemaal topfijn is het ook niet'.
Herkenbaar. Ik dacht toen, o valt best mee die ochtendmisselijkheid.... tot ik mijn 7e week inging ofzo!
Maar het geeft wel het gevoel echt zwanger te zijn, hoe rot ook!
Weten jullie ouders het al? Hoe reageerden ze?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:38:10 #28
94046 PM-girl
pi_48918886
O, S_oepstengel, gefeliciteerd met je zwangerschap
*
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:39:08 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48918923
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:37 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik dacht toen, o valt best mee die ochtendmisselijkheid.... tot ik mijn 7e week inging ofzo!
Maar het geeft wel het gevoel echt zwanger te zijn, hoe rot ook!
Weten jullie ouders het al? Hoe reageerden ze?
Ah, dus ik heb nog 1 dag.
Ik klop ook alles steeds af als ik zeg dat ik nergens last van heb nog...

Ja, we hebben het vorige week aan iedereen verteld en de reacties waren erg leuk!
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:40:10 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48918948
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Morguh ladies !

Lekker genieten Beaker. En vandaag al 34 wk incl gerommel. Hier precies hetzelfde verhaal. Ik stond vanochten om 6 uur onder de douche. Mijn buik leek wel van beton, niet normaal. Deed ook auwa, daarna weer mijn bed in en rond 10 uur eruit. Nu is alles weer rustig.

Zijn harde buiken een soort voorteken, als je er een paar per uur hebt ? Of is het voorwerk en kan het nog weken duren ?

En Karin een neefje! Leuk dat hij dezelfde leeftijd als Meike heeft (nou ja bijna)!
Saint : krijg je dan niet zo'n band aangemeten om de pijn te verzachten ?
Andere Karin!
pi_48919325
oh, dusss, dat zei ik
pi_48919674
Afspraak voor 20 wk echo, 24 mei (nog maar 3 weken, t gaat best wel snel).
Een vriendinnetje van me is rond die tijd uitgerekend .

Tante Karin, gefeliciteerd .
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:04:20 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48919778
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:50 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
oh, dusss, dat zei ik
En ik nog denken 'wat heeft het neefje van Karin er nou aan dat hij bijna even oud is als Meike'.
pi_48919854
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En ik nog denken 'wat heeft het neefje van Karin er nou aan dat hij bijna even oud is als Meike'.
Misschien is het wel een leuke match voor later, tenzij Meike nu al gekoppeld is aan iemand, natuurlijk
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:18:00 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_48922355
@ S-A-I-N-T: Ik ben nu ook voor 20% "arbeidsongeschikt". Word er zwaar chagrijnig van. Vooral de gedachte dat het hoogstwaarschijnlijk meer gaat worden.

Ik heb voor mijn rug wel oefeningen gehad:
1. Buik inhouden
2. Doen alsofje je plas ophoudt, (dus de hele boel aanspannen, zeg maar)
3. Kont aanspannen
4. Zittend stukje naar voren leunen en dan met rechte rug weer omhoog komen.

Alles zes keer per serie, en de serie minimaal 3x per dag.

En ik heb zo'n hittepit (kruik met kersenpitten van De Tuinen) die ik voor het slapen gaan tien minuutjes op mijn rug leg (wel opgewarmd natuurlijk)

Voor mij was de onzekerheid juist grotendeels weg nadat ik bekomen was van de 20-weken echo. Hij beweegt heel goed, 's ochtends als ik wakker word, heb ik meteen gezelschap, dus dan weet je dat hij het nog doet en gedurende de dag ook regelmatig, dus dat stelt wel zeker gerust. De aanbouw is goed gegaan, dan zal de groei ook wel goed gaan, zeker gezien buikgroei...
Grootste mijlpaal zometeen is 26 wk, dan issie levensvatbaar en na 28 wk issie prematuur, daarvoor immatuur. Daarna vind ik van mezelf dat ik mag gaan aftellen. Anders duren die 9 maanden zo oneindig lang...

Al vind ik het nog steeds raar dat ik zometeen in het derde trimester zit. Zwangerschap en navelstrengen en placenta's zijn toch voor mij iets uit de boekjes. Het kan nog steeds niet wennen dat ik ook een navelstreng en baby (niet onbelangrijk) binnenin heb. Heel dubbel
pi_48923353
Davinia, hier hetzelfde met dat idee van een baby in je buik.. Je weet dat het er zit, het beweegt, rommelt op je darmen/blaas/maag/etc, maar toch. Het blijft een wondertje dat zoiets in je leeft.

Afgelopen weekend een tv-docu (kruispunt) gezien van immatuur en prematuur geboren kindjes en hoe het met ze gaat op wat oudere leeftijd. Bij een kindje van 26 weken dacht ik: Zit dat nou echt in mijn buik. Het lijkt zo klein in zo'n couveuze, maar wel groot als ik het in mijn buik voorstel..
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:54:44 #37
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_48923456
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:37 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Jammer genoeg het laatste K-pannekoek.
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:04:45 #38
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_48925685
Goedemiddag. Nou de lang verwachte pedicure is gedaan hoor. Ik kan gelakt het kraambed in.. en als het lang duurt mag mijn mannetje ze bijtippen...

Ik ga zo maar eens een boek uit de kast trekken, kom ik ook weer eens aan lezen toe! Niets mis mee hoor, dat verlof...!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:38:05 #39
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_48937494
Durf je dat wel aan? Je man je teennagels te laten lakken? (Zie allemaal schrikbeelden voor me van verkleurde tenen )

Fysiotherapeut werd een beetje wanhopig van me
Hij wilde theoretisch afbouwen, want anders treedt er gewenning op als je van buitenaf continu de boel los masseert. Maar toen hij mijn rugje voelde, werd hij niet vrolijk. En we mogen volgende week weer terug komen...

Dussssss, als rug volgende week niet normaler doet, gaan we nog minder werken. Ik ga niet terug naar 80% om nog steeds de hele week wallen onder je ogen en stijve rug te hebben. Nu de knop om is om minder te werken, wil ik het ook goed doen, ook!
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:46:26 #40
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48937816
hey wat leuk, Lewis zwanger, gefeliciteerd
ook soepstengel gefeliciteerd
pi_48939448
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Al vind ik het nog steeds raar dat ik zometeen in het derde trimester zit. Zwangerschap en navelstrengen en placenta's zijn toch voor mij iets uit de boekjes. Het kan nog steeds niet wennen dat ik ook een navelstreng en baby (niet onbelangrijk) binnenin heb. Heel dubbel
geloof me, je bent niet de enige die er nog af en toe aan moet wennen dat jij zwanger bent natuurlijk
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:47:06 #42
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48940403
@DaviniaHR.
Mijn werk werkt ook niet echt mee ik werk op een babygroep van 0-2 en op het moment zijn het allemaal hele kleintje er zijn er van de 10 maar 2 die kunnen lopen. En dat is heel vermoeiend voor je rug erg frustie maar goed. Niets aan te doen denk ik maar en goed opletten hoe ik til en optijd aan de bel trekken als het niet gaat.

groetjes joyce
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:56:37 #43
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_48940854
Lewis, gefeliciteerd! Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap hebt van jullie 3e (wauw!!!) kindje!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_48942401
Bedankt voor de felicitaties.

Hier past juist niets meer en mijn buik is al behoorlijk aan het groeien. En sinds gisteren weer heel erg misselijk. Het gaat ook met vlagen trouwens. Zo heb ik een paar dagen dat ik me wat moe voel, maar de rest valt alles mee. En zo heb ik een paar dagen dat ik me weer super misselijk voel.

En ook echt elke zwangerschap is anders he Dat vind ik nou zo maf. Maar ja aan de andere kant is ook elk kindje anders.
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:42:23 #45
144404 waterfly
van de wap
pi_48948414
nog iemand wakker??

heb wat last van weeën. van die korte venijnige. en ben zoooo bang dat het gewoon weer voorweeën zijn, net als vorige week. en waarom staat nou nergens beschreven wanneer het echte werk begint en wanneer het gewoon oefen -pijnlijke- weeën zijn????
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:47:37 #46
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_48948585
Ik ben wakker, ik kan je alleen niet helpen, ik hoor nog in de rammelaarsclub thuis.

Zou een kop thee en een interessant TV-programma niet helpen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:48:25 #47
144404 waterfly
van de wap
pi_48948607
kga maar een kopje warme melk met anijs drinken en kijken of ik wat slaap kan vatten.. trusten allen..
pi_48948616
spannend waterfly! misschien even onder de douche gaan of in bad? 't schijnt dat oefenweeën daarvan wel weer afzwakken, maar echte weeën niet.
pi_48948982
Als je veel last van voorweeen hebt en daardoor niet goed meer kunt slapen (en dus niet uitgerust aan de echte bevalling kunt beginnen) kun je met de vk ook overleggen of je medicijnen ervoor kunt krijgen.

Slaapze Waterfly
  donderdag 3 mei 2007 @ 09:03:11 #50
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_48953704
Waterfly, wat vervelend... Ik heb ook veel voorwerk gehad bij Luuke en ging me afvragen hoe ik in hemelsnaam kon voelen wanneer het echt begon. De verloskundige zei dat ik het zou weten als het 'echt' was. Dat je dan echt niet meer twijfelt. En zo was het ook. Het is alleen zo jammer dat dat bij een eerste zo'n vaag gebied is.
Heel veel sterkte nog.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik aan het bevallen was. Ineens stonden er 3 verloskundigen aan de deur: je gaat nu bevallen. Hmm, oke.Toen ben ik als een gek een geboortebord gaan maken . Heel lelijk, met kuikens. (Ik ben bang van die beesten) En de jongensnaam erop. Toen nog wat gepuf en daar was ze... Onze dochter.
pi_48953898
Waterfly, heb je nog wat kunnen slapen?

Ik ben het boek van Daphne Deckers aan het lezen: De geboorte van een moeder. Lekker leesbaar, ik blijf maar doorlezen .
Vannacht raar gedroomd, maar wat precies dat weet ik eigenlijk niet meer .
pi_48955045
goedemorgen..

en waterfly? zijn ze weggetrokken? beetje kunnen slapen nog?
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:10:42 #53
15869 gr8w8
Better by design.
pi_48955474

Ikke:
Zij:
Ikke:
Zij:
Ikke:
Zij:
Ikke:
Wij:

Uitgereken dop 17 november.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_48955551
Gefeliciteerd Gr8w8
pi_48955575
Gefeliciteerd Gr8w8
Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen waterfly!

Ik begin nu een beetje misselijk te worden, vooral 's ochtends . Maar ja, het is voor een goed doel zullen we maar denken
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:37:44 #56
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_48956280
feli gr8w8
pi_48956286
Gefeliciteerd Gr8w8 !!!
pi_48956389
gr8w8, gefeliciteerd!
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:40:54 #59
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48956399
Gefeliciteerd Gr8w8!

En Waterfly zou toch niet al aan het zijn he?
Red de zeehond!
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:43:30 #60
15869 gr8w8
Better by design.
pi_48956489
Dank! Oja, ik ben niet misselijk, nergens last van.
pi_48958350
Gefeliciteerd gr8 !

Hoe is het Waterfly ? Zo herkenbaar je vragen, wanneer begint het echt werk enzo. Leef met je mee! Stiekem is het wel weer tijd voor een baby, dacht ik zo.....
pi_48960000
Mijn datum mag van 22-11 naar 20-11. Ik heb vanmorgen een scan gehad en alles zat erop en eraan. Toch altijd weer heel leuk en speciaal om te zien eigenlijk
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:13:51 #63
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_48960123
Lewis, je bent zwanger!!! Oh, dat had ik nog helemaal niet gezien. Wat gaaf joh! Gefeliciteerd.
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:18:12 #64
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48960280
Ik wilde de OP editten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:21:52 #65
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48960420
ET

Lewis, gefeliciteerd nog, en fijn dat alls erop en eraan zit
en gr8w8 ook gefeliciteerd
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_48961224
gr8w8, van harte!
pi_48962701
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:10 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Mijn datum mag van 22-11 naar 20-11. Ik heb vanmorgen een scan gehad en alles zat erop en eraan. Toch altijd weer heel leuk en speciaal om te zien eigenlijk
Gedaan Dames!
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:18 schreef E.T. het volgende:
Ik wilde de OP editten

Gefeliciteerd gr8w8!!!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_48962941
Waterfly ??
die is óf héééél lang aan het bijslapen... of ... ????
pi_48962959
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:03 schreef Lishe het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat ik aan het bevallen was. Ineens stonden er 3 verloskundigen aan de deur: je gaat nu bevallen. Hmm, oke.Toen ben ik als een gek een geboortebord gaan maken . Heel lelijk, met kuikens. (Ik ben bang van die beesten) En de jongensnaam erop. Toen nog wat gepuf en daar was ze... Onze dochter.
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:15:01 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48964811
gr8w8! Gefeliciteerd!
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:27:39 #71
144404 waterfly
van de wap
pi_48965287
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:27 schreef marit1978 het volgende:
Waterfly ??
die is óf héééél lang aan het bijslapen... of ... ????
Sorry! Was idd aan het bijslapen. Vreselijke nacht achter de rug. Oefenweeën zijn idd wel weer weg getrokken, maar de bovenkant van mijn buik doet tot op nu echt vreselijk pijn . BUH.
Ben me vanochtend gaan douchen, maar zelfs de waterstraaltjes deden zeer. Ben toen maar op de bank gaan verdermaffen. Ga ik zo ook weer doen.

Hou jullie op de hoogte..

gr8w8 gefeliciflapstaart....!
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 14:35:06 #72
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48965587
Lewis de boxer wat een leuk nieuws, gefeliciteerd Wel te hopen dat die rottige misselijkheid snel over is

En BE wat gaaf dat je nu zwanger bent zeg, nu kun je eindelijk een rammelaar kopen in plaats van er eentje te zijn
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_48965629
gr8w8 van harte
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 14:37:23 #74
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48965675
gr8w8 wat een bijzondere foto van jullie kleine hummeltje zeg. Gefeliciteerd
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:57:16 #75
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48966473
Wij hebben de eerste echo gehad vanmorgen!
Kindje zag er prachtig uit! Bijzonder hoor zo'n klein mensje in je buik te zien...

Tegenvaller is wel dat ik een medische indicatie heb gekregen en dus voortaan bij een gyneacoloog onder behandeling moet (niet meer bij de verloskundige) en ook in het ziekenhuis moet gaan bevallen...
Maar goed... met onze kleine punkie is alles goed!
pi_48966620
gefeliciteerd DeLiedje! maar vanwaar die medische indicatie?
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:03:01 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48966666
Leuk van je goeie echo DeLiedje!

Ben idd ook wel benieuwd naar de medische indicatie dan idd, als alles wel goed was verder.
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:07:15 #78
15869 gr8w8
Better by design.
pi_48966822
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 14:57 schreef DeLiedje het volgende:
Wij hebben de eerste echo gehad vanmorgen!
Kindje zag er prachtig uit! Bijzonder hoor zo'n klein mensje in je buik te zien...

Tegenvaller is wel dat ik een medische indicatie heb gekregen en dus voortaan bij een gyneacoloog onder behandeling moet (niet meer bij de verloskundige) en ook in het ziekenhuis moet gaan bevallen...
Maar goed... met onze kleine punkie is alles goed!
Is spannend he, dan is het eigenlijk pas echt echt. Die van ons, zie hierboven, was te vroeg voor nekplooimeting ed (10 weken en een paar dagen), dus we mogen dinsdag weer.
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:23:58 #79
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48967491
Ja gr8w8, ik vergeet je helemaal te feliciteren! Ben ook zo vol van die echo nog
Gefelicteerd

Medische indicatie omdat ik te zwaar ben
Ze houden je in het ziekenhuis wat beter en vaker in de gaten, omdat ik dus meer kans heb op hoge bloeddruk en bijvoorbeeld zwangerschaps suiker...
Krijg dan ook vaker een echo (wat wel weer fijn is natuurlijk ).
Als dat allemaal nodig is, dan is dat natuurlijk heel fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden, het belangrijkste is dat het met het kindje goed gaat natuurlijk! Maar was wel even een kleine tegenvaller....
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:36:38 #80
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48967978
Och DeLiedje, dat is wel een beetje een tegenvaller ja - maar zoals je zelf ook al zegt, er zijn ook zat positieve dingen te bedenken bij begeleiding in het ziekenhuis hoor! Misschien hebben ze wel hele leuke mannelijke gynaecologen

Ik heb vandaag besloten om toch voor een ziekenhuis-bevalling te gaan. Ik ken de mensen daar natuurlijk al, het is een klein/gezellig ziekenhuis en ik heb gewoon niet echt een klik met de drie verloskundigen van de praktijk (om niet te zeggen een behoorlijk naar gevoel bij 1 van de 3!) en gezien m'n medische voorgeschiedenis is het niet onwaarschijnlijk dat ik op het laatste moment alsnog naar het ziekenhuis zou moeten. We gaan over 2 weken naar de open avond en dan kunnen we de verloskamer nog even bekijken enzo, maar ik voel me nu al erg opgelucht {in m'n afwegingen heb ik ook meegenomen dat ik dus ergens eind juli/begin augustus ga bevallen en niet in een zweterige slaapkamer wilde liggen met de ramen open en me dan bezwaard voelen als ik zou gaan gillen ofzo.. )
Red de zeehond!
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:39:12 #81
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48968086
Dat laatste wat je zegt is hier inderdaad ook wel een voordeel... We hebben nogal een gehorig huis... Nu kunnen mn buren me iig niet horen
pi_48968274
Fijn dat de echo er goed uitzag, DeLiedje!
Waterfly, een pittig nacht en dag dus, spannend zeg.
pi_48969027
Jellyrose, als je zelf kiest voor een ziekenhuisbevalling dan doet je eigen verloskundige toch gewoon de bevalling maar dan in de verloskamer? En een groot deel van de bevalling zal je toch thuis zijn, inclusief geschreeuw enzo. Niet dat ik vind dat je niet in het ziekenhuis moet bevallen hoor

DeLiedje, fijn dat de echo goed was!
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:07:21 #84
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_48969237
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:01 schreef owlet het volgende:
Jellyrose, als je zelf kiest voor een ziekenhuisbevalling dan doet je eigen verloskundige toch gewoon de bevalling maar dan in de verloskamer?
Hm... dat is me niet zo uitgelegd eigenlijk - je wordt in de meeste gevallen wel door "maar" een verloskundige geholpen, maar dat zijn de eigen verloskundigen van het ziekenhuis / stad (niet hetzelfde als uit m'n dorp dus). Ik ga het wel nog even voor de zekerheid checken!!
Red de zeehond!
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:11:26 #85
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48969397
Hier werd ik gewoon begeleid door mijn eigen vk. Uiteindelijk wel overgedragen naar de gyn en toen was de vk ook naar huis gegaan.
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:12:32 #86
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48969450
DeLiedje Fijn hoor, zo een goede echo!
Wel apart, een medische indicatie op gewicht Had ik eigenlijk ook moeten hebben dan. Is daar een grens voor qua gewicht?
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:13:41 #87
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48969504
O maar DeLiedje, ik heb goede ervaring met het S.ziekenhuis toen ik zwanger was en uiteindelijk bevallen ben. Het ligt ook echt aan welke gyn je hebt, maar ik heb geen vervelende gehad. En de wachttijden zijn ook vreselijk ingekort.
Ik snap wel dat je liever thuis zou bevallen, maar misschien helpt mijn positieve ervaring je iets.
Ik vind het nog steeds leuk om er langs te rijden en dan te denken dat mijn 2 donderstraaltjes daar geboren zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_48969618
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:07 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Hm... dat is me niet zo uitgelegd eigenlijk - je wordt in de meeste gevallen wel door "maar" een verloskundige geholpen, maar dat zijn de eigen verloskundigen van het ziekenhuis / stad (niet hetzelfde als uit m'n dorp dus). Ik ga het wel nog even voor de zekerheid checken!!
Het zal ook wel per stad/regio verschillen. Hier blijft de eigen verloskundige er bij, tenzij er een medische reden is voor de gyn, om het over te nemen. Zonder medische indicatie is een ziekenhuisbevalling hier gewoon een verplaatste thuisbevalling.
pi_48969878
Gr8 gefeliciteerd .

Deliedje wat een tegenvaller als je er totaal niet op gerekend had. Mijn huisarts heeft me altijd voorgehouden dat ik in het ziekenhuis zou moeten bevallen (ivm medicijngebruik), maar zowel de gyn als de verloskundige zeiden dat de ideeën daarover van tijd tot tijd verschillen. Dus we zien het wel. Ik denk dat ik het een prettiger idee vind om in het ziekenhuis te bevallen. Maar voorlopig nog even tijd om daarover na te denken en het erover te hebben met de vk.
pi_48970311
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:12 schreef LadyS het volgende:
DeLiedje Fijn hoor, zo een goede echo!
Wel apart, een medische indicatie op gewicht Had ik eigenlijk ook moeten hebben dan. Is daar een grens voor qua gewicht?
Ik geloof dat ze hier een BMI van 30 aanhouden..
Dus ik zat wel veilig met mijn 29,8 ofzo..
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:37:17 #91
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_48970467
Dank jullie wel voor de lieve woorden, en Dutch, fijn dat je je ervaring met me deelt! Ik vind het wel een fijn ziekenhuis, maar ken niemand hier die niét thuis bevallen is... Dank je! En je kleinste wondertje wat daar geboren is heb ik al lekker op schoot gehad De knappert

Ik ben de schok al een beetje te boven, begin me te beseffen dat het goed is zo... Heb over 3 weken al eerste afspraak daar, lekker nog even voor we 2 weken op vakantie gaan!

LadyS, niet iedereen die te zwaar is krijgt het hoor... Er is sinds een tijdje (weet niet precies hoelang) een nieuwe regel dat mensen die boven een bepaalde BMI zitten doorverwezen worden...
Ik ben dus écht te zwaar.... (en dat wist ik natuurlijk ook wel... ik heb er alleen in het dagelijkse leven weinig last van... voel me fit en gezond, leef gezond... maar ben dus wel veel te zwaar... dan komt het toch weer koud op je dak zeg maar)
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:45:07 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48970740
Dan ben ik erg benieuwd wat ze volgende week tegen mij zeggen. Ook ik heb er een paar te veel.

Balen joh, kan me voorstellen dat dat even slikken is.
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:46:20 #93
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48970788
BE Hoor net via via dat je zwanger bent, heb ik dat grote nieuws gewoon gemist Dus wat extra jompels voor jullie

En Lewis jij natuurlijk ook van harte gefliciteerd
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:47:10 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48970818
Lief.
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:55:55 #95
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48971118
Gun het je ook van harte

Overigens had ik een BMI van 42 toen ik zwanger raakte en 44 toen ik moest bevallen en ik heb geen medische indicatie gekregen en ik liep gewoon bij de verloskundige. En nu een BMI van 37

[ Bericht 8% gewijzigd door Wennie op 03-05-2007 17:02:08 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_48971194
jeetje waterfly, hevige dag/nacht achter de rug dus
ik hoop dat je snel weer wat kunt uitrusten nog!!!!
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:00:52 #97
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48971280

[ Bericht 100% gewijzigd door Wennie op 03-05-2007 17:01:22 (oeps...) ]
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 3 mei 2007 @ 19:40:59 #98
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_48976285
Gr8w8, van harte!!!

DeLiedje, nog even een dikke knuffel. Ik ben blij dat je de schok wat te boven bent. Het is ook niet zomaar wat, gewoon jammer dat dingen voor je besloten worden. (En dan de ervaringen uit je omgeving natuurlijk.) Ik hoop dat je echt wat hebt aan de woorden van Dutch. En je bent mijn mooiste zwangere vriendinnetje! En verder ben ik natuurlijk heul benieuwd naar de foto van jullie Punk . Ik ben nu natuurlijk al verliefd op je allerliefste kleine, maar beeldmateriaal is fijn! (en dat krijg je extra vaak nu!) En nu op naar het weekend, bezoekjes met foto aan je familie!

Waterfly succes!

Baby2 is zo druk! Het is een heerlijk trappelkontje.
pi_48976997
DeLiedje gefeliciteerd met je goede echo
Wel vreemd dat jij bij de gyn moet blijven, ik heb toch ook een flink hoge BMI (>30) en ben door de gyn gewoon terugverwezen naar de verloskundige nadat de 2e echo goed was. Zeker weer zoiets wat per arts verschilt, onduidelijk vind ik dat.

Als je het heel vervelend vindt, zou je natuurlijk eigenwijs kunnen zijn en een proberen (terug) verwezen te worden naar een vk... Maar als je het eigenlijk best wel een fijn idee vindt dan ga je gewoon genieten van de voordelen
  Jubileum moderator donderdag 3 mei 2007 @ 20:00:41 #100
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48977013
gr8w8 van harte gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:39:51 #101
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48984034
apart hoor op gewichts indicatie. ik ben nu dan iets afgevallen, maar mijn bmi was ook 34en een beetje. was wel te zwaar, maar werd niet moeilijk over gedaan. eerste x bij de vk gelopen tot de laatste paar weken. en de 2e x mocht ik ook bij de vk, maar wou ik niet.
maar wel fijn dat de echo goed was DeLiedje

gr8w8 gefelici
pi_48984320
gr8w8 gefeliciteerd!

Hier is het in principe ook zo dat je eigen vk meegaat naar het zkh
Maar
het ligt er wel aan naar welk zkh je wilt
Ik wilde per se naar Emmen naar het zkh, terwijl het hier gebruikelijk is dat je vanuit mijn woonplaats naar Hardenberg gaat. Mijn vk had dan ook alleen maar een "contract" ofzoiets in Hardenberg. Als ik dan in Emmen wou bevallen ging er een vk uit een andere plaats mee....

Maar toen kwamen er wat complicaties tijdens de zwangerschap waardoor ik ben overgedragen aan de gyn, en de vk van het zkh heeft de bevalling gedaan....

Maar wisten jullie dat je vrij bent in het kiezen van een vk?
Als ik ooit nog een keer zwanger zou raken dan zou ik niet meer bij de vk willen waar ik bij deze zwangerschap bij zat. Mens nam me niet serieus en na de bevalling zei ze ook dat het niet kon dat er een placentarest was achtergebleven....(en ondertussen heb ik dus afgelopen vrijdag een curretage ondergaan ....door een achtergebleven placentarest dus)
Mijn gyn vertelde dat je vrij bent in het kiezen van een hulpverlener...dus ook een vk
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:58:51 #103
3011 E.T.
pi_48984909
je zit alleen wel met de wijk-indeling waar sommige vk's zich aan houden. (een vk aan de andere kant van Rotterdam zou moeite hebben om op tijd bij mij te zijn.. vandaar dat de keuze wel beperkt is tot degenen die in jouw wijk werkzaam zijn)

Hier trouwens ook gewoon de eigen vk bij de ziekenhuisbevalling. Een poliklinische bevalling wordt ook wel 'verplaatste thuisbevalling' genoemd. Je huurt in principe alleen maar een kamertje van het ziekenhuis Personeel etc moet je (in principe) zelf voor zorgen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_48985359
in het WKZ werd de 'verplaatste thuisbevalling' (ten tijde van mijn bevallingen) begeleid door een van de verloskundigen uit de praktijken uit Utrecht (en omstreken) die aangesloten waren bij een grote 'poule', waar iedereen om beurten dienst had. erg kleine kans dat je je eigen VK trof. niet dat 't mij wat uitmaakte overigens.

karin, heb je je VK nog laten weten dat ze het bij het verkeerde eind had? hopelijk leert ze van haar fouten! stom zeg!
pi_48985919
ik heb nog gedacht....zal ik haar nog ff bellen??
Maar ik vind het zo'n stom mens dat iedere minuut die ik aan haar besteed zonde van mijn tijd is!

Aan de andere kant....maakt ze deze fout nu misschien nog wel een keer weer....
pi_48986112
heb je niet nog een nagesprek, bij 6 weken? ik vind dat ze dit best terug mag horen, en ook dat je haar begeleiding zo negatief ervaren hebt. kun jij lekker je hart luchten en heeft zij er tenminste ook nog een beetje last van. (en, dat iets nobeler motief: kan ze inderdaad leren van haar fouten).
pi_48986415
Ze zijn in 3 keer geweest in de kraamweek, en toen heeft ze me gevraagd hoe ik de begeleiding heb ervaren. Toen heb ik al gezegd dat ik niet tevreden was, en uitgelegd waarom....

Alleen was het toen nog niet bekend dat er een stukje placenta was achtergebleven
ik had het haar gevraagd in de kraamweek, omdat ze al twijfelden of de nageboorte wel compleet was.....maar dat kon echt niet zei ze, dat er wat was achtergebleven, dan moest ik wel kromliggen van de pijn. Ze deed er een beetje lacherig over zelfs
  vrijdag 4 mei 2007 @ 00:00:39 #108
144404 waterfly
van de wap
pi_48987324
voor je echo Deliedje..

Wat een rottig mens lijkt me dat xxxKarinxxx. stuur haar gewoon een heeeeeeeeeel vriendelijk kaartje, met "bedankt" op de voorkant en een kopietje van uitslag van je curetage?

hier dalijk weer na mijn warme melk met anijs:slaaaaaaaaaaaaaaapen. (nouja, nobele poging tot)

Trusten!
pi_48992363

Foto van de buik van DaviniaHR, die gisteravond met haar man PhysicsRules bij ons te gast was voor het eten
  vrijdag 4 mei 2007 @ 08:05:19 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48992377
Wow!
pi_48992400
Mooooooi
pi_48992605
mooi Davinia !!
Erg leuk shirt ook...ben ik gisteren nog langsgelopen!

Vannacht echt vreselijk gedroomd
kindje was geboren...ik loop vol liefde haar kamertje binnen om het uit bed te halen,
ligt er een japans babytje met allemaal verrotte tand-stompjes in haar mond !
Whaaaa, wèg liefde!!
Dat voelde rot zeg!

Dat het een japans uiterlijk gaat krijgen kan ik wel uitsluiten,
maar dat van die tanden hihihi
NOuja, verder goed geslapen, ik hoop jij ook Waterfly ?

Gisteravond trouwens echt de allerlaatste dingen in huis gehaald, dat vooral nog nodig was om me geestelijke rust te geven
Ik kan vandaag de enveloppen gaan ophalen, dus kan ik daar ook eens rustig aan gaan beginnen.

Nou, eerst de krant en kop thee
(het is hier bewolkt! )
  vrijdag 4 mei 2007 @ 08:30:36 #113
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_48992624
Goedemorgen allemaal. Ook ik heb vanacht (eindelijk?!?) last gehad van oefenweeen/harde buiken. Erg slecht geslapen. Naar ik begrijp kan dit dus weken aanhouden?
Ik ga zo lekker effe in bad zitten, beetje ontspannen. Verder hou ik me vandaag rustig!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_48993562
Marit, dat zal schrikken zijn geweest... Ik gok erop dat beeb eerst lekker geen tandjes heeft, dan kunnen ze ook niet verrot zijn . Hier is het niet helemaal onbewolkt, maar wel zonnig op dit moment .

Inmiddels ben je misschien al wel weer uit bad, Memmel, ik hoop dat t lekker ontspannend was!

Net even gebeld naar de kinderopvang van onze voorkeur en inschrijfspul aangevraagd. Als ik dat invul zorgen zij dat er een plekje is . Binnenkort ook maar eens een een kijkje nemen van de binnenkant. Ik hoor veel positieve verhalen over dat kinderdagverblijf (in tegenstelling tot de andere hier in t dorp) en het is in een zijstraat van waar ik zelf werk, dus dat is wel makkelijk .

Ow en zou een blauw iemand mijn datum nog een keertje willen veranderen? VK gaat uit van 6 oktober als uitgerekende datum . Dank
pi_48993624
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 08:29 schreef marit1978 het volgende:

Dat het een japans uiterlijk gaat krijgen kan ik wel uitsluiten,
maar dat van die tanden hihihi
Zou dat betekenen dat je ergens een beetje bang bent dat de band met je kind niet is zoals je hoopt, dat het een vreemd kind is voor je en dat het financiele onzekerheid met zich mee gaat brengen? (tanden=geld)

Waterfly, sterkte joh. Deze weken zijn gewoon niet leuk, hopelijk wordt je kindje snel geboren!
pi_48994122
nou...
ik denk wel dat meespeelt dat ik me totaal niet kan voorstellen nog hoe het voelt als het kindje er straks is!
Bij de yoga 'moet' je soms met handen op je buik lieve boodschappen naar je kindje toesturen,
en dat is echt zó niets voor mij !!!!
Laatst zei die docente dat het niet zo erg was..dat het vast nog wel ging lukken...en dat het kindje anders ook wel groeit.
nuchter gezien heb ik zoiets van "mens, zweef jij maar lekker verder "
maar blijkbaar onbewust ligt toch ergens een zorg ?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:10:54 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48994668
Nijna, je staat op 6 oktober.
pi_48995101
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:10 schreef Brighteyes het volgende:
Nijna, je staat op 6 oktober.
Mijn dank is groot, ben benieuwd of die kleine zich er uberhaupt iets van aantrekt . Maar dat zullen we tegen die tijd wel zien .
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:32:24 #119
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48995346
Waar is Kleintje toch?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_48995374
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:32 schreef m@x het volgende:
Waar is Kleintje toch?
Op irc zie ik dr toch regelmatig voorbij gaan..
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:35:48 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48995449
Serieus? Weinig mis met d'r internet dan dus...
pi_48995516
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
Serieus? Weinig mis met d'r internet dan dus...
Mocht ik haar van de week tegenkomen zal ik eens vragen..
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:38:11 #123
3142 m@x
pi_48995537
Heel graag, ik maak me een beetje bezorgd om haar en zou toch in ieder geval graag horen dat alles goed is.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:48:09 #124
72481 appelsap
appelsap
pi_48995862
gr8w8 gefeliciteerd!
pi_48995971
Het is nu inderdaad al wel een tijd geleden dat Kleintje hier wat van zich heeft laten horen... ga me dan toch ook wat zorgen maken...
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:30:45 #126
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_48997315
Ja Kleintje is inderdaad al een flinke tijd afwezig. Ik hoop maard at ze gewoon geen zin heeft gehad om te schrijven en dat er niks is.

Weet iemand of je mozzarella mag eten? Ik koop zelf altijd die hele goedkope van de lidl en die is zeker niet van rauwmelkse kaas. Maar bij de Italiaan hebben ze een wat luxere versie en ik vraag me dus af of dat nou van rauwmelkse kaas gemaakt wordt of niet?

Op de pizza kan het trouwens geen kwaad want na verhitting gaan de gevaarlijke bacterien dood heb ik al gelezen. Kan alleen dus niks vinden over gewone mozzarella
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 4 mei 2007 @ 11:43:44 #127
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48997818
Op d'r weblog stond dat ze internet problemen had. Blijkbaar valt dat wel mee als ze wel op IRC komt, maar ze zal dan wel geen zin hebben om te posten. Ofzoiets.
pi_48998019
prima toch. maar ben ook wel benieuwd hoe 't gaat!
pi_48998932

ik kom net terug van de winkel.... en ben ik zéér slecht humeur ineens

ten eerste;
werd ik net in de winkel door 2 mini-oma's aangelopen.
(en néé, ik stond NIET als breed stuk beton in het midden van het pad)

ten tweede;
stond ik bij de kassa, was aan de beurt...loopt cassiere 'even' weg met klant
maar komt niet meer terug! Na paar minuten andere cassiere even gevraagd zich om te draaien en met me af te rekenen.

ten derde;
is die fucking drukkerij dicht !
die klojo heeft toch duidelijk op zijn kaartje geschreven dat ik op 4mei die 100enveloppen kon ophalen!
Tel. zijn ze niet bereikbaar (gelukkig voor hem)
en de site die op het visitekaartje staat is blanco.

grrrrr
ik ga zo even slapen denk ik.
Zul je zien, gaat dan de bel omdat het pakketje dat vandaag bezorgd wordt er is
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:15:08 #130
94046 PM-girl
pi_48999114
gr8w8, gefeliciteerd!!

DeLiedje, zie het maar positief, elke controle kans op een echo!
*
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:50:48 #131
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49002954
Stiemie: Mozzerella (en andere zachte kazen) mag, mits het van gepasteuriseerde melk is gemaakt. Dat staat dan wel bij de ingredienten. In een restaurant zou je er even naar kunnen vragen...

Oh marit, wat een gedoe zeg! Het zit even niet mee vandaag.. Gewoon zoveel mogelijk in bed blijven liggen, wat tv kijken/ boek lezen en lekker thee met koekjes verorberen

Zonet de blije doos van de prenatal opgehaald. Die ga ik zo openmaken. En mijn 3 positie t-shirt van de wehkamp zijn binnen. Weer wat kastvulling, begin nu toch echt uit mijn gewone kleren te groeien (duh)...
Gisteravond de babykamer meubeltjes opgehaald. Dus de komende weekjes die kamer verbouwen, en inrichten
pi_49003279
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:32 schreef Karin het volgende:
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 288

As papa\'s en mama\'s :

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
volgens mij heb ik een weddenschap gewonnen......

Gefeli mop!
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:14:15 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49003876
Waar had jij op gewed dan?

vrijdag 4 mei 2007 @ 14:46:57 #134
144404 waterfly
van de wap
pi_49005096
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 08:29 schreef marit1978 het volgende:
....
....
Jip stukken beter, moest er wel 6 keer uit op te plassen, maar dat gaat tegenwoordig op de automatische piloot.
Verder blijven de harde buiken, en vanochtend echt een fikse wee van een lange lange minuut gehad. Gaat dat ook nog wennen?
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 08:30 schreef Memmel het volgende:
Goedemorgen allemaal. Ook ik heb vanacht (eindelijk?!?) last gehad van oefenweeen/harde buiken. Erg slecht geslapen. Naar ik begrijp kan dit dus weken aanhouden?
Ik ga zo lekker effe in bad zitten, beetje ontspannen. Verder hou ik me vandaag rustig!!
Ja dus.... bij iig wel... succes Memmel, zal aan je denken bij mijn volgende oefenwee...
pi_49005839
krijg je van die 'oefenweeën' niet de zenuwen voor de èchte weeën ??

ik had van de week buikpijn agv honger (denk ik)
en toen had ik echt zoiets van "o my god...weeën zijn vast erger!"
  † In Memoriam † vrijdag 4 mei 2007 @ 15:50:41 #136
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_49007272
Pas maar op met die oefenweeën hoor. Ik had nooit last van harde buiken of enig ander voorwerk en toen het eenmaal zover was, zette de echte bevalling de dag erna in
pi_49010393
Dag meiden,

ff kort. Niets gelezen, dat komt morgen wel weer..

Echo gehad vandaag. Baby 1 nu op 2300 gr, baby2 op 2200 gr. Alles ok. Bij 1 baby was hoofdomtrek niet meer te meten, want ze lag al te diep
Ze verwacht een snelle bevalling, omdat ze al in de startblokken liggen
En....lange benen ! As maandag naar de gyn.

Gisteravond klein feestje gekregen van vriendinnen, ze hadden eten mee en cadeautjes ! Onwijs lief, zat er ook helemaal doorheen. Heb van hun bezoek wel weer even wat energie en moed gekregen..
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:17:35 #138
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49010528
wat lief van je vriendinnen KP en fijn dat alles goed is, en een snelle bevalling woei je hebt binnenkort toch echt 2 flensjes
pi_49010975
Ik had vandaag mijn eerste bezoek aan de verloskundige om 10.00 uur, mocht 2 uur van te voren niks meer eten. Gewoon weer leuk welkom geheten net als in 2004, zijn ook erg leuke meiden daar. Bloed geprikt, en ook nog wat bloed voor suikergehalte en ijzergehalte. Suiker was 4.5 en ijzer was 7.7
Bloeddruk was 100/50 (hoort geloof ik normaal 120/60 te zijn) wat verklaart waarom ik soms zo duizelig ben maar ze zei dat het beter te laag kon zijn dan te hoog. Verders nog een telefoonnummer gekregen voor particulier kraamzorgbureau, dus ik bel er heen blijkt de dame in kwestie 2 weken na mij te zijn uitgerekend. Maar vriendin van haar kan dan wel en heeft 10 jaar als kraamverzorgster gewerkt bij ander bedrijf en begint nu ook voor haar zelf. En ik hoef pas 27 juni wanneer ik 17 weken zwanger ben weer terug te komen bij de verloskundige.
pi_49011571
goed nieuws dus Faja!
ijzergehalte is echt hartstikke netjes!

wat klinkt 27juni nog ver weg he?
dat vond ik in het begin zo jammer...dat je echt zo'n 'niets-periode' hebt waarin je ook verder nog niets voelt oid !

Hoe voel je je verder behalve die duizeligheid ?

KP, wat lief van die vriendinnen!
fijn om zo weer even wat energie te krijgen joh.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:58:47 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49011828
KP, fijn joh, van je vriendinnen!
Enneh... die snelle bevalling mag idd ook wel.

Faja, fijn dat alles goed was.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:07:21 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49012102
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:07 schreef marit1978 het volgende:

Heel veel erger, dat klopt.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:50:40 #143
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49013501
Ik krijg wel een beetje de zenuwen ervan ja. Wordt je buik bij echte weeen ook zo knoeperdhard?
Maarja, niets aan te doen he, 't moet er toch uit!
pi_49013746
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:50 schreef Memmel het volgende:
Wordt je buik bij echte weeen ook zo knoeperdhard?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:05:49 #145
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49014011
Thanks Owlet, ik voel me ineens een stuk beter...

*zoekt snel haar ademhalingsoefeningentheoriestencil er weer bij*
pi_49014171
whahaha Vivi.. ook jij bedankt
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:11:00 #147
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49014220
Ik weet eigenlijk niet meer of mijn buik knoeperdhard werd, ik was veel te druk bezig om het hoofd van mijn vriend eraf te trekken!
pi_49015270
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:51 schreef marit1978 het volgende:
goed nieuws dus Faja!
ijzergehalte is echt hartstikke netjes!

Hoe voel je je verder behalve die duizeligheid ?
Ik heb werkelijk geen idee hoe hoog je ijzergehalte behoort te zijn eigenlijk, suiker dan weer wel want mijn vader is diabetes patient. Verder voel ik me nog altijd snel misselijk en ik ga 's ochtends en 's avonds wel over mijn nek, maar de rest van de dag kan ik alles binnen houden. Dus eigenlijk wel goed. En ik heb vanmiddag 4 uur liggen slapen schrok me dood toen ik op de klok keek en zag dat het al etenstijd was.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:44:09 #149
72481 appelsap
appelsap
pi_49015751
IJzergehalte moet rond de 7 zijn, zit je onder de 7 dan moet je wel opletten. dacht ik
pi_49016013
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:11 schreef Vivi het volgende:
Ik weet eigenlijk niet meer of mijn buik knoeperdhard werd, ik was veel te druk bezig om het hoofd van mijn vriend eraf te trekken!

Dames het valt best mee hoor (Als je helemaal stoned bent van pijnmedicatie tenminste)

Ijzer zit normaal tussen 7,5 en 10
Als je zwanger bent mag het op het eind niet lager worden als ong. 6,5

En als je dan bevallen bent en je verliest een lading bloed dan ga je gezellig met staaltabletten onder de arm naar huis (en HELP ik slik ze nog steeds.....moet nog 2 maand door van de HA )
pi_49017196
KP, fijn dat alles goed was!

Zusje van vriendinnetje ligt momenteel te bevallen.. SPANNEND
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49018127
Hier ook nog steeds last van harde buiken en oefenweeen die weeen vind ik niet zo erg, maar die harde buiken ik weet echt niet wat ik daar mee aan moet ......
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:53:26 #153
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49018640
Beaker, bij mij helpt het als mijn man er dan wat van die buikcreme rustig op smeert. Kan natuurlijk ook zelf een beetje wrijven, maar dit is een veel beter excuus!!
En verder een beetje lopen, wil ook nog wel eens helpen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:59:51 #154
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49018871
Lekker warm houden die buik Beaker. Of onder de douche of in bad gaan staan/liggen, water verzacht de pijn wat en in bad neemt het wat van de druk en het gewicht weg. (als je echt gaat bevallen versterk onder de douche gaan meestal de weeën)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 21:00:19 #155
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49018893
Ow ennuh, niet te warm natuurlijk hè!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 21:39:01 #156
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49020295
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Dames het valt best mee hoor (Als je helemaal stoned bent van pijnmedicatie tenminste)
Moet die wel aanslaan, bij mij werd de ruggeprik dosis drie keer verhoogd maar ik was er immuun voor

Oke, ik ga al weg
pi_49020453
Zo weer terug van 4 dagen op kamp met mijn werk.
Was echt super!!! Kids hebben het onwijs leuk gehad.
En wonder boven wonder heeft mijn lijf zich perfect gedragen.
Zelfs na een hele dag door een dierentuin slenteren en regelmatig kinderen tillen geen last van mijn bekken/heupen of buik.

Morgen eerst heerlijk uitslapen (pffff de liefst 5.00 en uiterlijk 7.00 dat de kids afgelopen dagen wakker werden is wel errug vroeg ) en dan morgen eens uitgebreid bijlezen hiero.
pi_49020547
welkom terug p_iglet en slaap lekker !!!!
pi_49029618
Klink gezellig p_iglet!! en nu even lekker uitrusten

vriendinnetje is vannacht tante geworden van een nichtje: Pippa
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:52:14 #160
94046 PM-girl
pi_49030125
Uhm , oefenweeën? Nooit gehad. Toen ik voor het eerst iets voelde wat wee-achtig leek, had ik 26 uur later een kind op mijn buik
Harde buik kan ik me ook niet herinneren, wel dat ik in de auto zat toen ik al veel vruchtwater kwijt was, toen leek mijn buik wel een losse zak met een kind erin! Dat was heel bizar, na al die maanden een gevulde bal te hebben gehad!
*
pi_49030324
Heb net een van mn nieuwe aankopen aangetrokken, maar er mist echt nog een hoop buik... ik zit nu te twijfelen of ik het shirt zal aanhouden vandaag of het toch nog maar even in de kast zal leggen...

Eerst maar even mn wederhelft een bakkie koffie op bed brengen, dan komt hij ook in beweging en dan nog even t knijn van mn schoonzussie eten geven en dan kunnen we onszelf weer in de auto hijsen op weg naar het hoge noorden voor een dagje .
En gisteren ook al een megalange autorit gemaakt, 3 uur van Ettenleur naar net onder Arnhem, het was druk op de weg . Blegh. (heenweg was iets korter maar ook druk).
Gelukkig gaan we vandaag nog even stoppen bij de prenatal, ik ga nog een spijkerbroek aanschaffen .
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:01:54 #162
105850 Fuente
mamamuts
pi_49032525
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:37 schreef DeLiedje het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve woorden, en Dutch, fijn dat je je ervaring met me deelt! Ik vind het wel een fijn ziekenhuis, maar ken niemand hier die niét thuis bevallen is... Dank je! En je kleinste wondertje wat daar geboren is heb ik al lekker op schoot gehad De knappert

Ik ben de schok al een beetje te boven, begin me te beseffen dat het goed is zo... Heb over 3 weken al eerste afspraak daar, lekker nog even voor we 2 weken op vakantie gaan!

LadyS, niet iedereen die te zwaar is krijgt het hoor... Er is sinds een tijdje (weet niet precies hoelang) een nieuwe regel dat mensen die boven een bepaalde BMI zitten doorverwezen worden...
Ik ben dus écht te zwaar.... (en dat wist ik natuurlijk ook wel... ik heb er alleen in het dagelijkse leven weinig last van... voel me fit en gezond, leef gezond... maar ben dus wel veel te zwaar... dan komt het toch weer koud op je dak zeg maar)
Ikzelf ben ook echt te zwaar Maar ben destijds gewoon thuis bevallen! Ik wist ook niet dat er extra risico's aanzitten zeg maar, hoewel ik wel geprikt ben op zwangerschaps-suiker en een extra groei-echo heb gehad (beide goed).
Maar goed, veiligheid boven alles he! Dus wat dat betreft is het ook wel een geruststelling denk ik.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:36:49 #163
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49033390
O, ik lees je reactie nu pasDeliedje (door de quote van Fuente). Maar ik ben ook écht te zwaar. Ik heb jou op foto;s gezien en ik ben zeker wel zo zwaar als jij bent. Ik ga *nu* mijn BMI even berekenen
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:40:43 #164
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49033487
Mijn BMI is 41,3 nu.
En an het begin van 1 van de zwangerschappen iets van 36

Nou ja, misschien is het niet zo langgeleden een richtlijn gewordne. Hier is het gelukkig allemaal goed gegaan
  zaterdag 5 mei 2007 @ 12:46:46 #165
105850 Fuente
mamamuts
pi_49033634
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:40 schreef LadyS het volgende:
Mijn BMI is 41,3 nu.
En an het begin van 1 van de zwangerschappen iets van 36

Nou ja, misschien is het niet zo langgeleden een richtlijn gewordne. Hier is het gelukkig allemaal goed gegaan
Die van mij zit rond de 38 (schommelt nogal, wordt aan gewerkt ) Maar mijn Vk's hebben er nooit moeilijk over gedaan. Wel kreeg ik dus die testen, maar dat is (neem ik aan) medisch noodzakelijk.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_49034298
Kapitein pannekoek, wat spannend dat jouw flensjes in de startblokken liggen!
Je gaat toch in principe "gewoon" bevallen?
En dat ze nu al kunnen zeggen dat het een snelle bevalling kan worden, apart, maar beter toch?

(hoewel het misschien niet altijd wat zegt wat ze denken, bij mij dachten ze dat het lang ging duren, en ze was er binnen 5 uur)

En Kleintje is nog altijd spoorloos???
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:23:27 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49034478
Mijn BMI is 36, dus eens zien wat de vk woensdag zegt.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 13:48:28 #168
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49035090
Mijn BMI is ook 36; ik loop ook gewoon bij de vk en alles gaat goed. Zou me geen zorgen maken en anders gewoon eens vragen waarom je op die indicatie naar de gyn gaat.
Er is bij mij ook wel extra op suiker geprikt, maar dat was allemaal in orde.
pi_49035726
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 13:16 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kapitein pannekoek, wat spannend dat jouw flensjes in de startblokken liggen!
Je gaat toch in principe "gewoon" bevallen?
En dat ze nu al kunnen zeggen dat het een snelle bevalling kan worden, apart, maar beter toch?

(hoewel het misschien niet altijd wat zegt wat ze denken, bij mij dachten ze dat het lang ging duren, en ze was er binnen 5 uur)

En Kleintje is nog altijd spoorloos???
Zeker spannend allemaal, vannacht ook weer flink aan het rommelen enzo. Hoofdjes liggen gewoon naar beneden, dus ik ga van een gewone bevalling uit.
Een snelle bevalling...nou ik moet het eerst nog maar eens meemaken. Eerst zien, dan geloven. Ik heb op medisch gebied altijd wel pech enzo, dus ik houd mijn hart vast (en mijn benen ?? haha)

P_iglet, je verlof is toch begonnen ? Hoezee en hoeraaaa !
pi_49036047
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 08:35 schreef Vicky het volgende:
Klink gezellig p_iglet!! en nu even lekker uitrusten

Wat een aparte naam ... ik moet eerlijk gezegd een beetje aan pipo denken, maar ik vind het wel leuk!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_49036412

echt super.
pi_49036420
@stinkie ik ben echt helemaal blij
  zaterdag 5 mei 2007 @ 14:39:28 #173
3142 m@x
pi_49036456
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 08:35 schreef Vicky het volgende:

Dochtertje van een vriendin van me heet ook zo (Phillipa, afgekort Pippa). Ik vind het een lieve naam
pi_49037747
Pippa is leuk
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zaterdag 5 mei 2007 @ 16:59:40 #175
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49039533
Sorry, maar ik moet hem hier ook nog ff spammen...

http://www.babytoupee.com/

[ Bericht 23% gewijzigd door Vivi op 05-05-2007 17:46:03 ]
  zaterdag 5 mei 2007 @ 17:47:40 #176
144404 waterfly
van de wap
pi_49040685
*MELD*

Beetje late reactie, maar drukke dag gehad gister... Alsnog wat replies en onnodig commentaar:
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:07 schreef marit1978 het volgende:

Jawel. Zit ook de hele tijd te wachten op het echte werk , maar schijt er tegelijkertijd voor in mijn broek... Sommige 'oefen'weeën doen zo'n pijn!!! OMG hoe voelt een echte wee dan?
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
Pas maar op met die oefenweeën hoor. Ik had nooit last van harde buiken of enig ander voorwerk en toen het eenmaal zover was, zette de echte bevalling de dag erna in
Neh, heb ze al gepasseerd, die 26 uur en het blijft rommelen...... kga maar weer een ananas eten vanavond. Tonic en sex (niet in beider combinatie) helpen ook niet..
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:39 schreef Beaker het volgende:
Hier ook nog steeds last van harde buiken en oefenweeen die weeen vind ik niet zo erg, maar die harde buiken ik weet echt niet wat ik daar mee aan moet ......
Ja rot heh. Zit op het punt dat ze ook nog eens pijn doen aan de bovenkant van mijn buik. Heb al een wat strakkere buikband omgedaan voor wat tegendruk, maar iemand nog tips?
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:09 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Zeker spannend allemaal, vannacht ook weer flink aan het rommelen enzo. Hoofdjes liggen gewoon naar beneden, dus ik ga van een gewone bevalling uit.
Een snelle bevalling...nou ik moet het eerst nog maar eens meemaken. Eerst zien, dan geloven. Ik heb op medisch gebied altijd wel pech enzo, dus ik houd mijn hart vast (en mijn benen ?? haha)
Ik duim voor je KP, voor snelle flensjes met muisjes...
pi_49042949
Ik heb gister mijn nichtje (of neefje natuurlijk) gezien !!!
mijn zus had donderdag dr eerste echo. En t hartje klopte en ze(of hij) is al 2,76 cm groot *lol*
Ze had zo'n dvd en eerst zagen we helemaal niets.
En op gegeven moment ging die echomaker allemaal stipjes zetten en toen dachten we dus dat we het babytje zagen
Even opgezocht op internet en heb besloten dat het best kan. Want hoe ze volgens de plaatjes op internet liggen, zo heb ik het gezien
Echt zo leuk
Kan niet wachten tot december!!
pi_49046809
Alle nieuwe zwangeren van de afgelopen week gefeliciteerd!!!
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 14:09 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

P_iglet, je verlof is toch begonnen ? Hoezee en hoeraaaa !
Ja!!
Vandaag zijn vriendje en ik om dat te vieren naar Leiden geweest om voor een eerste pakje voor mini te shoppen bij het winkeltje van lief!
Zulke geweldige kleertjes gekocht!!
En daarna heerlijk uit eten geweest met zijn 2tjes.
pi_49056441
Ik heb gisterochtend lief even snel meegesleurd naar Prenatal om toch ook nog maar die andere spijkerbroek te kopen die ik had gezien. En natuurlijk even laten zien wat ik mooi vond voor t kamertje, hij riep niet eens gelijk nee en dat is al een overwinning op zich .

Mn gewone t-shirts worden wat te kort .
  zondag 6 mei 2007 @ 10:46:37 #180
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49056517
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:54 schreef Iksje het volgende:

Nog even en de '2008-baby's' zijn er

( 11 jan. 08; maar ik hoef nog niet op de lijst, zolang ik nog niets openbaar heb bekendgemaakt op mijn web-log, dus degene die mij 'persoonlijk' kennen gelieve er ook niet over te posten op mijn weblog; ik haal de link dus ook even tijdelijk weg)
  zondag 6 mei 2007 @ 10:48:46 #181
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49056551
Tan
Gefeliciteerd
  zondag 6 mei 2007 @ 10:50:43 #182
105850 Fuente
mamamuts
pi_49056572
Gefeliciteerd Tan!
Sara
Merel
Ukje
pi_49056619
PK, ik had gedroomd dat je hier een berichtje had achtergelaten omdat "het nu echt begonnen is"..

Kom ik hier kijken .... niks

Trouwens ... geen nieuws kan ook goed nieuws zijn

Tan proficiat

[ Bericht 31% gewijzigd door Spekkiemonster op 06-05-2007 11:06:42 ]
  zondag 6 mei 2007 @ 10:56:53 #184
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49056656
Tan! Wauw! Wat geweldig ook voor al die grote zussen en broer. Van harte!
pi_49056678
Gefeliciteerd Tan!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_49056745
Gefeliciteerd!!!!!
  zondag 6 mei 2007 @ 11:03:48 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49056767
Tan! Gefeliciteerd!
  zondag 6 mei 2007 @ 11:04:28 #188
156944 kapitein_pannekoek
incl. flensjes
pi_49056778
2008 alweer, jeetje...maar onwijs gefeliciteerd !

Hier weer van die kl*te harde buiken enzo. Mijn buik ljikt deze ochtend een golfslagbad en hij hangt wat af naar links..hihi. Beaker hoe is het met je ? Harde buiken overleefd ?

Ga ff wat rommelen en dan maar weer lekker in bed liggen....

Fijne zondag
  zondag 6 mei 2007 @ 11:16:03 #189
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_49056948
Tan!
KP sterkte met je harde buiken.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_49057211
Wieuw Tan! Gefeliciteerd , 2008 .

KP sterkte met de harde buiken

Lief heeft vanmorgen Frummel toe liggen spreken door mn buik heen. Met zn oor op mn buik en dan met een grote glimlach omhoog komen en zeggen: Ja, dat is een goed idee dat papa mag uitslapen 's ochtends, mama haalt je dan wel uit bed .
  zondag 6 mei 2007 @ 11:43:24 #191
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49057399
Tan
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_49057607
Tan
Wat leuk dat we weer samen zwanger zijn (en dat had ik niet verwacht )

Edit: ik heb het even nagezocht, maar de vorige keer waren we niet zo heel lang tegelijk zwanger Maar goed, het gaat om het idee
pi_49057881
Tan! gefeliciteerd!
  zondag 6 mei 2007 @ 12:09:10 #194
3142 m@x
pi_49057903
Tan Nog zo'n leuk elvenkindje erbij!
pi_49057961
Tan : ik zat er van de week aan te denken na de verjaardags foto's van je jongste
Gefeliciteerd
  zondag 6 mei 2007 @ 12:13:53 #196
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_49058010
Tan gefeliciteerd
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zondag 6 mei 2007 @ 12:19:24 #197
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49058131
Wow Tan. Gefeliciteerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49058238
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:04 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
2008 alweer, jeetje...maar onwijs gefeliciteerd !

Hier weer van die kl*te harde buiken enzo. Mijn buik ljikt deze ochtend een golfslagbad en hij hangt wat af naar links..hihi. Beaker hoe is het met je ? Harde buiken overleefd ?

Ga ff wat rommelen en dan maar weer lekker in bed liggen....

Fijne zondag
Goedemorgen

KP! Die harde buiken zijn echt niet leuk!

Tan van harte

Mijn buik en baby zijn heel de nacht in de weer geweest om half 3 stond ik onder de douche ..... Crook heeft mijn buik gemasseerd, maar het helpt niks! Morgen naar de vk ben erg benieuwd wat zij zegt
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 6 mei 2007 @ 12:24:21 #199
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49058258
Tan wat leuk! idd nog zo'n mooi elfenkind! Fijne zwangerschap gewenst!
pi_49058628
Tan, leuk zeg gefeliciteerd!
pi_49058912
Van harte gefeliciteerd Tan!
  zondag 6 mei 2007 @ 12:59:33 #202
94046 PM-girl
pi_49059138
Gefeliciteerd Tan!! Fijne zwangerschap gewenst!
(had jij nu al 3 of 4 kinderen? Lijkt me super, een groot gezin!)
*
  Hoofdredactie Fotografie zondag 6 mei 2007 @ 13:18:10 #203
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49059558
Tan Gefeliciteerd!
  zondag 6 mei 2007 @ 13:24:14 #204
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49059733
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:55 schreef piglet het volgende:
Tan
Wat leuk dat we weer samen zwanger zijn (en dat had ik niet verwacht )

Edit: ik heb het even nagezocht, maar de vorige keer waren we niet zo heel lang tegelijk zwanger Maar goed, het gaat om het idee
We stonden zelf ook perplex! Maar na een week overtijd had ik wel zoiets, van... oeps, dan moet de eisprong flink later zijn geweest dan 'normaal' (want ik heb sinds de laatste zwangerschap een keurige 28dagencyclus). Nu ben ik dus net 4 weken en 2 dagen, ondanks dat ik een week overtijd ben.
en ik snap wat je bedoelt, we hebben elkaars zwangerschappen destijds wel gevolgd iig.

@de anderen: allemaal bedankt voor de felicitaties. Ondanks de dikke vette OEPS, zijn wel wel een soort van blij

@de zwangeren: jullie natuurlijk ook gefeliciteerd

@PM-girl; dit wordt inderdaad de vijfde. Nooit gedacht dat ík een groot gezin leuk zou vinden, maar het is supergezellig!

[ Bericht 3% gewijzigd door Tan op 06-05-2007 13:38:06 ]
  zondag 6 mei 2007 @ 13:53:30 #205
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49060643
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:46 schreef Tan het volgende:

[..]

( 11 jan. 08; maar ik hoef nog niet op de lijst, zolang ik nog niets openbaar heb bekendgemaakt op mijn web-log, dus degene die mij 'persoonlijk' kennen gelieve er ook niet over te posten op mijn weblog; ik haal de link dus ook even tijdelijk weg)

Tan!!!
Ik val bijna van mijn stoel joh.
Wat stoer zeg.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 6 mei 2007 @ 13:57:28 #206
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49060780
Gefeliciteerd Tan! Superleuk!
Saartje
pi_49061571
Tan! Wat leuk de vijfde! Mijn zus krijgt in augustus ook de vijfde en dat ook na een OEPS moment zeg maar
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49062129
Tan, gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49065615
de vijfde nog wel Tan?!! Wauw ... lijkt me ook supergezellig zo'n groot gezin!
  zondag 6 mei 2007 @ 16:46:08 #210
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_49065900
Wow Tan, een vijfde! Gefeliciteerd !!!
pi_49066181
Ik denk dat ik net mn eerste schopjes heb gehad
  zondag 6 mei 2007 @ 17:09:31 #212
156944 kapitein_pannekoek
incl. flensjes
pi_49066755
Wauw, Nijna ! Leuk !
  zondag 6 mei 2007 @ 17:11:21 #213
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_49066820
Oh Nijna wat leuk! Bij mij duurt dat nog lang, maar lijkt me heerlijk!!

Tan gefeliciteerd!!

LadyS wat grappig dat je uit de foto's kan opmaken dat je ongeveer hetzelfde BMI hebt, ik dacht (ook als reactie op Fuente en BE) dat de VK zei dat die grens op 40 ligt en dat dat sinds augustus ofzo zo is... (ik kan er op internet niets over vinden...)
Ik zit er nét boven, maar goed, ik snap dat 40 echt wel heel hoog is...
BE je hoeft je dus (als ik het goed heb onthouden) geen zorgen te maken met je 36...
pi_49074337
Nijna, wat leuk
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  FOK!fossiel zondag 6 mei 2007 @ 21:18:34 #215
2628 Karin
pi_49077957
Tan van harte gefeliciteerd Wat leuk een 5e! Wat vinden de kinderen ervan?

Nijna wat leuk!! Zo speciaal die eerste schopjes.
pi_49078525
Tan! Gefeliciteerd!
  zondag 6 mei 2007 @ 21:33:17 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_49078647
Tan woeiii wat een nieuws!!! van harte gefeliciteerd!
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 6 mei 2007 @ 22:08:43 #218
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49080578
Tan wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 6 mei 2007 @ 22:17:38 #219
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49081013
Wow Tan wat gaaf, een vijfde, lijkt me echt geweldig zo'n groot gezin Van harte gefeliciteerd!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:28:27 #220
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_49082777
tan gefeliciteerd
mama van 3 kids!
  zondag 6 mei 2007 @ 23:37:54 #222
103793 kozakken
Living the life
pi_49084423
Tan
Gefeliciteerd
  zondag 6 mei 2007 @ 23:40:18 #223
1139 bixister
moeist!
pi_49084506
wow tan, big news! gefeliciteerd!
  maandag 7 mei 2007 @ 09:18:46 #224
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49090604
Tan, gefeliciteerd!!!
In ieder geval iemand met genoeg ervaring in dit topic
  maandag 7 mei 2007 @ 09:25:55 #225
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49090749
Dank jullie wel allemaal.

Ik ben nog steeds aan het bijkomen
  maandag 7 mei 2007 @ 09:32:59 #226
640 snoopy
peanuts
pi_49090878
Tan, gefeliciteerd!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 7 mei 2007 @ 09:36:29 #227
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49090951
Jeeeeeeetje, Tan!!!!
Geweldig zeg! Gefeliciteerd allemaal!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_49091244
Moet me zometeen melden bij de gyn.

Denk dat ik nu een zoutpot gaat opeten, zodat ik een belachelijk hoge bloeddruk heb. En dan wordt de natuur een handje geholpen en ben ik vanavond mama van mijn meiden

*KP komt weer terug op aarde en gaat braaf naar de dokter*
  maandag 7 mei 2007 @ 09:53:07 #229
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49091344
Feli Tan!

Woesj woesj woesj woesj woesj.
Drie keer raden wat ik net gehoord heb.
  maandag 7 mei 2007 @ 09:53:58 #230
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49091364
Ach, KP, vertel maar gewoon datje het zat bent. Ik denk niet dat gyn zal beslissen om je meiden meteen te halen maar dan weet hij het iig alvast en ben jij het kwijt zeg maar.
Sterkte hoor!
pi_49091365
KP! succes bij de gyn!

Ik moet zo naar de vk, ben erg benieuwd! Buik is namelijk nog steeds erg onrustig!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 7 mei 2007 @ 09:58:29 #232
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49091458
quote:
Op maandag 7 mei 2007 09:53 schreef gr8w8 het volgende:
Feli Tan!

Woesj woesj woesj woesj woesj.
Drie keer raden wat ik net gehoord heb.
Een flinke regenbui met een straffe wind?

* GWS vlucht snel naar het rammelaarstopic.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49091524
klonk het hart ?
pi_49092245
KP, geef maar aan dat je t zat bent! Misschien gaan ze niet gelijk tot actie over, maar benoem het maar! Ik hoop dat je flensjes zich gauw aandienen, zou het helpen om een pot stroop aan het voeteneind van je bed te zetten? Zodat ze weten welke kant ze op moeten . Sterkte KP!

Beaker succes bij de vk!

Gr8, hebben jullie t hartje gehoord of moet ik uit 5 woesjes opmaken dat er een 5 ling op komst is...
pi_49092349
Wij waren dit weekend bij mn schoonouders en die zijn erg enthousiast, maar soms benauwd dat enthousiasme me ook wel hoor. Dan denk ik: Joh dat kind is nog niet eens geboren en buiten dat het is ONS kind en niet dat van jullie... .
Wordt er erg bezitterig van...
Hebben meer a.s. mama's dat?
  maandag 7 mei 2007 @ 10:36:32 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49092358
Een grote voor alle nieuwe zwangeren!!!

Jeetje wat een verhalen over harde buiken en zo... Dan ben ik wel blij dat het nog even duurt

[klaagmodus] We hebben een nieuwe zwangerschapskwaal erbij... Eigenlijk een oude die weer is teruggekomen. Afgelopen vrijdag bij de Dodenherdenking ben ik bijna van mijn stokje gegaan en plein public. Sta daar rustig, luisteren naar speech en zo, twee minuten stilte, Wilhelmus en voila, vlekken! Dus ik leunen op PhysicsRules, maar he mocht niet baten. Uiteindlelijk heeft hij me half de weg over gedragen en me op een stoepje geplant waar ik uiterst charmant met de benen wijd mijn kop tussen mijn benen heb gehouden. Toen trok het weer bij, maar leuk is anders... Andere nieuwe kwalen zal ik jullie maar niet mee storen.

Gister huwelijksfeest van vrienden, maar ik zo'n last van mijn banden dat ik niet eens heb kunnen dansen. Werd er lichtelijk chagrijnig van. En toen zaten we ook bij de boxen waardoor Guusje in opstand kwam, want die wilde slapen. Lag ik eindelijk in bed, had Guusje weer genoeg geslapen en begon aan zijn ochtengymnastiek... [/klaagmodus]

Ik zit nu op werk, maar heb totaal geen zin. Ga maar ff koffie halen of zo, en op tijd naar huis...
  maandag 7 mei 2007 @ 10:49:08 #237
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49092699
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:31 schreef Nijna het volgende:
KP, geef maar aan dat je t zat bent! Misschien gaan ze niet gelijk tot actie over, maar benoem het maar! Ik hoop dat je flensjes zich gauw aandienen, zou het helpen om een pot stroop aan het voeteneind van je bed te zetten? Zodat ze weten welke kant ze op moeten . Sterkte KP!

Beaker succes bij de vk!

Gr8, hebben jullie t hartje gehoord of moet ik uit 5 woesjes opmaken dat er een 5 ling op komst is...
Hartje gehoord inderdaad, 12 weken en een paar dagen nu. Morgen echo nummer twee met nekplooimeting enzo. De vorige was te vroeg daarvoor, dus we mochten nog een keer. Maarehm, toen wisten ze wel et vertellen hoe oud dus en dat de placenta aan de achterwand zit. Betekent dat ook nog iets? Bepaalde klachten waarschijnlijk of juist niet?
  maandag 7 mei 2007 @ 10:55:36 #238
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49092876
Met de placenta achter zit je goed Daarbij voel je je kindje dan ook eerder schoppen.

Een placenta laag-voor kán complicaties geven tijdens een zwangerschap (maar dan wel een kleine kans), een placenta achter is dus gunstig
  maandag 7 mei 2007 @ 10:56:22 #239
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49092903
Juist niet. Althans, bij een voorliggende placenta sluit de placenta de baarmoedermond af en kan je dusn iet vaginaal bevallen en mag je geloof ik ook geen sex meer hebben vanwege verhoogde kans op bloedingen etc. Dus in jouw geval geen complicatie daaromtrent.
  maandag 7 mei 2007 @ 11:04:24 #240
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49093149
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Juist niet. Althans, bij een voorliggende placenta sluit de placenta de baarmoedermond af en kan je dusn iet vaginaal bevallen en mag je geloof ik ook geen sex meer hebben vanwege verhoogde kans op bloedingen etc. Dus in jouw geval geen complicatie daaromtrent.
Dat soort antwoorden wil ik horen.
pi_49093332
Goedemorgen!
daar ben ik ook weer hoor
nog heerlijk van het mooie weekend genoten...ik was nog mobiel genoeg om naar terrasje in Valkenburg te gaan om lekker te eten en mensen te kijken
(godzijdank toch niet naar Maastricht gegaan!)

Alle nog liggende klussen heeft vriend zaterdag afgemaakt, echt super!
Hij ging maar door !!! Hihi, nu is dus echt alles afgewerkt en op orde.
Klossen staan in logeerkamer klaar, die kunnen eind deze week onder het bed.
Kraampakket kan dan van de kast af...en hoppá...ik hoef "alleen nog maar even te bevallen"

In de context van de placenta, 'voorliggend' betekent in voorbeeld van Davinia dat het voor de baarmoeder-uitgang ligt... en dus niet dat een placenta op de voorwand van de baarmoeder ook problemen geeft!
Leuke van aan achterwand liggend is dat je het geschop inderdaad eerder/beter voelt !
  maandag 7 mei 2007 @ 11:16:06 #242
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49093506
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Waar heb je dat nu weer vandaan. Mijn placenta lag voor maar daar heb ik nog nooit wat van gehoord hoor.
  maandag 7 mei 2007 @ 11:23:23 #243
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49093733
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:16 schreef Vivi het volgende:

[..]

Waar heb je dat nu weer vandaan. Mijn placenta lag voor maar daar heb ik nog nooit wat van gehoord hoor.
Dat ligt aan de ligging. Hoog-voor is niet erg, laag-voor kan complicaties geven. Heb ik van de gyn. of VK (weet niet meer, was een keer bij een echo) gehoord.
  maandag 7 mei 2007 @ 11:30:53 #244
3011 E.T.
pi_49093974
Er ontstaat veel verwarring door de naam die mensen er aan geven.
Een placenta aan de voorkant is geen voorliggende placenta.
Voorliggende placenta ligt voor de baarmoedermond en kan er voor zorgen dat het geboortekanaal niet vrijkomt.
Een placenta aan de voorkant kan er hooguit voor zorgen dat je je kindje minder sterk of later voelt schoppen.
pi_49094055
Inderdaad ET.
De placenta praevia (voor de baarmoedermond).
Heb ik gehad en daardoor 2 maanden in het ziekenhuis mogen verblijven (zware bloedingen)
  maandag 7 mei 2007 @ 11:35:37 #246
105850 Fuente
mamamuts
pi_49094097
quote:
Op maandag 7 mei 2007 11:30 schreef E.T. het volgende:
Er ontstaat veel verwarring door de naam die mensen er aan geven.
Een placenta aan de voorkant is geen voorliggende placenta.
Voorliggende placenta ligt voor de baarmoedermond en kan er voor zorgen dat het geboortekanaal niet vrijkomt.
Een placenta aan de voorkant kan er hooguit voor zorgen dat je je kindje minder sterk of later voelt schoppen.
Klopt! Ik had mijn placenta aan de voorkant, ik voelde Sara ook pas echt duidelijk bij een week of 24.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 7 mei 2007 @ 11:46:06 #247
72481 appelsap
appelsap
pi_49094419
Gefeliciteerd Tan!
pi_49094987
daarbij; een placenta op achterwand kan ook zo laag liggen dat het 'voorliggend' is !
  maandag 7 mei 2007 @ 13:14:15 #249
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_49097518
Tan gefeliciteerd
Mijn afvalstrijd!
  maandag 7 mei 2007 @ 13:29:21 #250
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49098102
Tan! Nog zo'n prachtig kindje in je gezin!

Gefeliciteerd!!!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_49098123
ben bij de vk geweest

Alles was goed bloeddruk 100 / 60, buik was 2 cm gegroeid en de baby ligt al helemaal goed
de vk melde nog wel even dat ik nu ik verlof heb weer helemaal straalde en dat mijn ogen weer mooi stonden! Ze vond dat ik er goed uitzag Ik moet ook heel erg bekennen dat ik mijn werk helemaal niet mis ik dacht echt dat ik in een gat zou vallen, maar ik vermaak me prima!

Aangezien ik nog helemaal geen nesteldrang heb ga ik mezelf er nu toezetten te gaan schoonmaken

KP, hoe was het bij de gyn?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 7 mei 2007 @ 13:30:50 #252
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49098141
Goedemiddag, ik meld me ook. Wat is eigenlijk de meldplicht voor de binnenkort uitgerekenden?
Weinig bijzonders te vertellen eigenlijk. Heb van het weekend maar een paar boeken gekocht en daar ga ik zo maar eens in beginnen. Je moet wat he!

Morgen naar de VK, vrijdag nog effe naar de tandarts zag ik net. Hoe krijg ik het zo gepland he?
pi_49098165
Netjes Beaker . Fijn dat het verlof meevalt, geen gat! Poets ze .

Memmel, strakke planning .
  maandag 7 mei 2007 @ 13:38:45 #254
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_49098428
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! De eerste januari 2008 baby is alweer in de maak. Wat gaat dat snel!

Lekker hoor dat er zoveel met verlof zijn. Ben ik stiekem best een beetje jaloers op . Ik kon vanmorgen gewoon bijna niet mijn bed uitkomen omdat ik echt gewoon totaal geen zin had in deze (werk)week...

Afgelopen weekend druk bezig geweest met de babykamer en het begint er nu echt op te lijken! Zodra het echt af is zal ik wel wat foto's plaatsen in het juiste topic.

Hoe gaan jullie het trouwens aanpakken met de kraamvisite? Van sommigen hoor ik dat een kraamfeest ideaal is. De hele club in 1x op bezoek. Maar is dat dan niet echt veel te druk? We zouden dan op meer dan 100 mensen komen en dat past niet echt in ons huis...
  maandag 7 mei 2007 @ 13:56:54 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49099173
Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen. Wij doen wel een "kraamfeest" i.v.m. besnijdenis van Guusje, dus dan komt er ook een hele meute. Maar ik verwacht ook dat er mensen zijn die dan toch nog "los" willen langskomen.

Ik ben van plan om een antwoordapparaat te kopen, zodat de mensen kunnen bellen of het uitkomt. En als je dan geen zin hebt, dan neem je niet op en blijven ze dus hopelijk weg
Is dat misschien een idee?
pi_49099553
Beaker, fijn dat alles goed is. Suc6 met poetsen.

Hier geen kraamfeest (zou niet weten waar ik al die mensen moet laten, bij meer als 10 mensen op bezoek kan je hier crowdsurfen).
Ook geen gedichtje over vingetjes, teentjes tellen en bellen op het geboortekaartje, ik ga ervan uit dat mensen zowieso het fatsoen hebben om even te bellen voor ze langskomen. (of hebben veel mensen de ervaring dat mensen spontaan zomaar ineens op de stoep staan?)

De voltallige schoonfamilie staat hier binnen een paar uur na de bevalling al op de stoep/ naast het ziekenhuis bed. Dat is iets wat al zeker is.

Verder is de eerste kraamvisite al gepland. Een groepje vrienden die door het hele land verspreid wonen komen vrijdag 13 juli eerst hier op kraamvisite en gaan daarna naar Tarzan in scheveningen. Zo hoeven ze niet voor maar een korte kraamvisite heel het land door te reizen en hoeven wij ons niet bezwaard te voelen als we ze redelijk snel weer de deur uit werken omdat het eventueel te druk is.
  maandag 7 mei 2007 @ 14:06:57 #257
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_49099591
Hahaha ja dat is een goed idee. Antwoordapparaat hebben we al dus dat scheelt. Mijn vriend zegt alleen neit echt uit te kijken naar 4 maanden lang bijna elke avond kraambezoek en dat ben ik helemaal met hem eens. Maar een kraamfeest is dus ook niet echt een optie omdat we allebei een erg grote familie hebben
  maandag 7 mei 2007 @ 14:13:22 #258
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49099846
Ik heb het aan mijn man gelaten. Die is in charge of de agenda. Mag hij mensen afpoeieren en maakt hij zich ook nog eens nuttig deze zwangerschap. Wil de eerste dagen alleen onze ouders en mijn broer zien, verder komt het wel hoor. Het gaat om ons en het kindje en niet om de buurvrouw van drie hoog die een onbedwingbare nieuwsgierigheid heeft naar onze wurm. Ben daar eigenlijk redelijk nuchter in...
pi_49100819
Omdat ik op een woonwagenkamp woon is het heel normaal dat je de eerste dagen echt onwijs veel aanloop hebt van familie die je kind willen zien en het is allemaal leuk en lief bedoeld maar het is altijd zonder een belletje van te voren dus heel vaak ben je net moe, of net aan het voeden en ik vond het bij Morgaine der geboorte echt druk die eerste dagen. Durfde ook niet zo goed te zeggen "joh mensen nu even niet". De 3e dag toen de ouders van mijn zwager in ene onaangekondigd op de stoep stonden met een cadeautje ben ik een partij kribbig geworden en ze waren ook met 5 minuten weer weg, misschien niet al te lief van mij maar ik was het echt zo zat en zo moe en ook die dag nog eens vreselijk last van kraamtranen en pijn door de stuwing dat ik niet me zelf was. Dit keer gaat de deur op slot en zet ik rust tijden op het kaartje.
pi_49101125
Pffff Faja, dat lijkt me idd verschrikkelijk.
Als iedereen zo dichtbij woont en de hele dag maar in en uit loopt. Dan kan ik me heel goed voorstellen dat je lekker alle deuren op slot doet en af en toe gewoon niet gestoord wilt worden.
pi_49101626
Ben ff kwijt wie er nou van haar stokkie was gegaan, Davinia ??, daarna nog last van gehad, of was het een 1malige actie ?

Geen kraamfeest hier, we kunnen heel goed "Nee, het komt vandaag/morgen etc niet goed uit". Het kaartje gaat ook pas na een week ofzo op de post, dat heeft geen haast. Denk wel dat je die bescherming een beetje nodig hebt. En anders stekker vd telefoon eruit, mocht het echt de spuigaten uitlopen.

Beaker, fijn dat de vk tevreden was! Zei ze nog wat bijzonders over je harde buiken ?

De gyn was ook tevreden. Bloeddruk ok, hij begreep heel goed dat ik er klaar mee was, maar dat iedere dag er 1 was en oh zo gezond voor de flensjes. Hij zei dat ik het goed deed en dat alles er ontzettend gezond uitziet. Nou ja, daar knap ik dan wel een beetje van op.
  maandag 7 mei 2007 @ 15:11:52 #262
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_49102161
Ja ik heb dus ook een familie die van het gezellig langskomen is. Heel leuk natuurlijk maar als je alleen al van mijn kant 12 ooms en tantes hebt die allemaal weer volwassen kinderen hebben die ook langskomen, gaat het hard.

Ik ben ook van plan om een agenda naast de telefoon neer te leggen om een en ander in te plannen maar dat wil dus wel zeggen dat je gedurende een maand of 4 met kraambezoek zit...

En we zetten ook rusttijden op het kaartje en het telefoonnummer als stille hint

Sowieso gaan we de kaartjes pas na een paar dagen versturen maar onze familie wacht niet altijd een kaartje af. Volgens mij is iedereen een uur na de geboorte al op de hoogte via-via

Pff zwaar hoor K_P maar het blijft natuurlijk fijn om te horen dat je het heel goed doet met de flensjes
  maandag 7 mei 2007 @ 15:18:14 #263
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49102443
Ik was nog net niet van mijn stokje gegaan, dus ben nu extra voorzichtig. Maar het is niet weer gebeurd, dus ik hou hoop.

KP, Wat fijn dat je er steun aan krijgt van die verhalen dat je het goed doet. Alle beetjes helpen, nietwaar?

Russtijden op het kaartje is ook slim idee. Maar heb je dan niet van die wijsneuzen die dan vijf minuten later voor je deur staan, want dan rusts je toch niet meer? (Zeg maar, we rusten tot drie uur, dus dan staan ze om kwart over drie aan de bel te hangen...)

Trouwens KP, is jouw tweeling eigenlijk eeneiig, of weten ze dat nog niet?
  maandag 7 mei 2007 @ 15:23:45 #264
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49102676
Misschien ben ik wel naief hoor, maar ik zou zelf ook nooit zomaar bij iemand langskomen op kraambezoek.. daar maak je toch gewoon altijd een soort afspraak voor tenzij het misschien je moeder of zus is ofzo? Ik ga er dus gewoon vanuit dat mensen dat zelf wel kunnen aanvoelen, maar blijkbaar werkt dat niet voor iedereen zo.. hm
Red de zeehond!
pi_49102908
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:23 schreef jellyrose het volgende:
Misschien ben ik wel naief hoor, maar ik zou zelf ook nooit zomaar bij iemand langskomen op kraambezoek.. daar maak je toch gewoon altijd een soort afspraak voor tenzij het misschien je moeder of zus is ofzo? Ik ga er dus gewoon vanuit dat mensen dat zelf wel kunnen aanvoelen, maar blijkbaar werkt dat niet voor iedereen zo.. hm
Nope... Ik was ook echt verbaasd toen ik als kraamverzorgster voor het eerst de halve buurt aan de deur had staan. Ze waren ook nog eens verbaasd dat ik ze niet binnen liet omdat de kraamvrouw had aangegeven dat ze een paar uur goed wilde slapen.
Idem met (schoon) moeders die een paar keer per dag met pannetjes soep op de stoep staan, tantes die vanuit de andere kant van het land langskomen omdat ze dan een aantal bezoekjes konden combineren. Echt heel erg onbeleefd vaak.
mijn tip: spreek het af met je kraamverzorgster. Vraag bijvoorbeeld of ze mensen na drie kwartier/twee kopjes koffie oid wil verzoeken weg te gaan. Een wit pak kan wonderen doen daar voor.
Ik heb zelfs wel eens met de niet zo assertieve kraamvrouwen een teken afgesproken zodat zij aan mij aan kon geven dat ze het bezoek zat was en ik ze dan beleefd maar streng de deur kon wijzen
pi_49103009
Op woonwagenkampen is het echt doodnormaal dat je een paar uur na je bevalling al een huis vol visite hebt. En een deurbel doen woonwagens niet aan. Die deur staat altijd open, tenzij je van huis bent. Maar wij doen nu al vaak genoeg de deur op slot om gewoon ongestoord wat tijd voor elkaar te hebben zonder jan en alleman op de bank te hebben zitten.
pi_49103173
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:23 schreef jellyrose het volgende:
Tsja ik ben blijkbaar dus net zo naief. Zou hevig verbaasd zijn als iemand, behalve de directe familie (ouders/schoonouders/broers/zussen) zonder afspraak op de stoep staat. Naja ik merk wel hoe het gaat lopen. Ben meestal (en hopelijk ook na de bevalling) assertief genoeg om te zeggen als het niet uitkomt/als ik het zat ben.
  maandag 7 mei 2007 @ 15:38:36 #268
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49103298
Bij ons lag er een agenda langs de telefoon. Lief regelde daarin de bezoekjes. familie en vrienden zijn gewoon op goed geluk gekomen. Ik vond het alleen maar erg fijn dat er zoveel mensen kwamen kijken. Ik vond het niet nodig dat ze van hand tot hand ging en luuke lag alleen bij mij of papa. De directie familie heeft haar wel vastgehouden. Vrienden en buren enzo zijn later nog eens terug gekomen voor een echt bezoekje.
pi_49103337
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Op woonwagenkampen is het echt doodnormaal dat je een paar uur na je bevalling al een huis vol visite hebt. En een deurbel doen woonwagens niet aan. Die deur staat altijd open, tenzij je van huis bent. Maar wij doen nu al vaak genoeg de deur op slot om gewoon ongestoord wat tijd voor elkaar te hebben zonder jan en alleman op de bank te hebben zitten.
Daar moest ik ook echt even aan wennen bij mijn eerste kraam op een kamp. Maar het was wel ontzettend gezellig en iedereen stond klaar voor de kraamvrouw.
  maandag 7 mei 2007 @ 15:40:20 #270
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49103380
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:29 schreef owlet het volgende:
mijn tip: spreek het af met je kraamverzorgster. Vraag bijvoorbeeld of ze mensen na drie kwartier/twee kopjes koffie oid wil verzoeken weg te gaan. Een wit pak kan wonderen doen daar voor.
Da's een goeie!
Red de zeehond!
  maandag 7 mei 2007 @ 15:46:22 #271
108648 cattie
lieve moeder
pi_49103669
Bij ons is niemand onaangekondigd langsgekomen, zelfs de buren vroegen eerst wanneer het uit kwam. Erg fijn.
Het enige wat ik anders zou doen is dat er 3x mensen 's avonds kwamen. Dat vond ik niet fijn, omdat ik 's avonds echt bek af was.
pi_49103763
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:40 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Da's een goeie!
kraambezoek voelt zich vaak ook wat ongemakkelijk. Het is als bezoeker niet leuk om je op te dringen door lang te blijven zitten maar het is ook niet leuk om mensen het idee te geven dat je ze niet belangrijk vindt door meteen weer weg te gaan. Als de kraamverzorgster dan na een tijdje de duidelijke hint geeft dat de kraamvrouw moet rusten of dat er nog wat dingen gecontroleerd/besproken moeten worden dan zijn de meeste bezoekers zelfs een beetje opgelucht.
Tenzij je van die gezelligheidsdieren hebt die zich meteen met een beschuitje op het voeteneind nestelen en niet weg willen voor ze alle bakerpraatjes geloosd hebben

oh en nog zo'n tip: als je het niet prettig vind als de baby door iedereen wordt vastgehouden maar je vind het moeilijk om dat te zeggen (zo veel mensen vinden het maar vanzelfsprekend dat ze de baby vast mogen houden ) dan kan je ook met de kraamverzorgster afspreken dat zij dat even vertelt als er bezoek is. De meeste babies moeten ook gewoon opknappen van een bevalling en doen dat het beste in rust en bij moeder.
  maandag 7 mei 2007 @ 15:54:44 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_49103986
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:48 schreef owlet het volgende:
(..)
oh en nog zo'n tip: als je het niet prettig vind als de baby door iedereen wordt vastgehouden maar je vind het moeilijk om dat te zeggen (zo veel mensen vinden het maar vanzelfsprekend dat ze de baby vast mogen houden ) dan kan je ook met de kraamverzorgster afspreken dat zij dat even vertelt als er bezoek is. De meeste babies moeten ook gewoon opknappen van een bevalling en doen dat het beste in rust en bij moeder.
Dat is ook een hele goede! Ive had een hersenschudding en mocht de eerste dagen alleen door ons vastgehouden worden. Nu vond ik dat niet moelijk om te zeggen, maar mijn schoonmoeder bijvoorbeeld reageerde erg teleurgesteld.
Bij een volgende mag ook pas na een week of zo iemand anders hem/haar vasthouden. Ook als die geen hersenschudding heeft, want ik vond het erg prettig dat er niet met Ive "gesleept" werd. Het is een baby, geen pop.
pi_49104609
Ik verwacht dat de mensen uit onze familie enzo toch eerst ook bellen voor een afspraak!
Lastige is dat mijn famillie op minstens 2uur rijden afstand woont en mijn schuldgevoel dan gaat opspelen als ik het max. een uurtje wil laten duren!
Dus; voor familie hebben we bedacht dat we één dagdeel per weekend uittrekken...dan kan het wel wat langer duren maar bewaken we toch onze eigen tijd samen!
Door de week proberen we eens te kijken of het lukt met 2avonden maximaal,
met ook duidelijk van te voren al aangeven dat we een uurtje lang genoeg vinden.
(wieweet valt het straks heel anders uit hoor!)

Ouders/schoonouders/zus vallen geheel buiten deze constructie,
maar als ze zich niet gedragen kunnen we ze alsnog aan regeltjes gaan houden

P_iglet, jij noemt een antwoordapparaat !
Wij hebben sinds vorige week bewust nummermelding genomen, met dezelfde reden!
Ik kan zo lekker soms niet opnemen
pi_49105303
Ik weet nu al van mijn familie en kennissen dat ze zomaar op de stoep staan, dus ik zet op het kaartje dat ze eerst moeten bellen, en de meeste zal ik dat ook van te voren al aangeven, want ik zit er dan echt niet op te wachten als gelijk jan en alleman op de stoep staat

En een antwoordapparaat lijkt me erg handig ja! Goeie tip
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_49106207
Mijn tweeling is 2 eiig. Dat kunnen ze aan het begin van de zwangerschap zien aan de laagjes rondom vruchwaterzak, of zoiets...Dat bestaat dan uit 2 of 4 laagjes..

Nummerherkenning is heerlijk. Vanmiddag heeft mijn schoonmoeder al 3x op gewone nummer gebeld en 2x mobiel...niet opgenomen, ben kapot van zkh bezoek van vanochtend.
pi_49106848
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:35 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Tsja ik ben blijkbaar dus net zo naief. Zou hevig verbaasd zijn als iemand, behalve de directe familie (ouders/schoonouders/broers/zussen) zonder afspraak op de stoep staat. Naja ik merk wel hoe het gaat lopen. Ben meestal (en hopelijk ook na de bevalling) assertief genoeg om te zeggen als het niet uitkomt/als ik het zat ben.
Iid gewoon zeggen hoor!
staan wij al voor de 3e dag ingepland?
Wat was ht een kutdag dat jullie er waren maar jullie hebben zo de dag gered toen, gewoon door er te zijn, de eneormemand mand en kletsen over van alles e nog wat, niet perse baby! Dus soms pakt het anders uit dan verwacht
pi_49107576
@ KP, die harde buiken en die krampen horen er echt gewoon bij en zij ziet het dus als "voorwerk"
Fijn dat de gyn zo tevreden was

Heb mezelf vandaag verwend met heel veel bloemen
Vergat ik vanmorgen te vermelden, ik ben nog maar 8 kilo aangekomen

Wij doen overigens geen kraamfeest, gewoon kraamvisite agenda en pen bij de telefoon en dan maar afspraken maken
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49108320
wauw, 8 kilo maar...Kan een vk een schatting maken van het gewicht van je baby ?
  maandag 7 mei 2007 @ 17:54:06 #280
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49108785
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:29 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik heb zelfs wel eens met de niet zo assertieve kraamvrouwen een teken afgesproken zodat zij aan mij aan kon geven dat ze het bezoek zat was en ik ze dan beleefd maar streng de deur kon wijzen
Mijn derde kraamhulp deed dat uit zichzelf. Ik voelde me aanvankelijk een beetje opgelaten, maar merkte al snel dat ik het eigenlijk héél fijn vond! Inderdaad een gouden tip als de kraamverzorgster er niet uit zichzelf mee komt.
  maandag 7 mei 2007 @ 18:03:34 #281
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49109149
Dat niet rondhaffelen met de baby vind ik echt een goeie tip hoor. Ik had Luuke op het voedingskussen 'tentoongesteld' lekker bij mij op bed. En tegen het bezoek heb ik gezegd dat ze op aanraden van de verlos niet rondgesleept mocht worden. Omdat ze moest wennen aan de geur van mama en papa. Deze keer doe ik het weer zo.
Ik vond juist mijn kraam erg streng met het bezoek. Vriendinnen die 2 uur heen gereisd hadden en maar een uurtje konden blijven moesten wachten tot de kraam zei dat ze boven mochten komen. Ik wist niet dat ze er waren want natuurlijk mogen zij meteen boven komen, Ik ga deze keer ook echt heel duidelijk mijn wensen aangeven, Bezoek uit brabant mag net zolang blijven als ze willen. Als ik moet rusten drinken ze beneden de koffie maar op. En meer van die dingen. Goed overleggen, het zijn maar een paar eerste dagen.
pi_49109527
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:03 schreef Lishe het volgende:
Ik ga deze keer ook echt heel duidelijk mijn wensen aangeven
ik denk dat dit en "stel je verwachtingen niet te hoog" de twee gouden tips zijn voor de kraamtijd.
  maandag 7 mei 2007 @ 18:34:06 #283
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49110189
Ik ben het daar mee eens ja. Ik heb eigenlijk de stelregel: de eerste dagen mogen alleen die mensen komen, waarbij ik me in mijn pyjama, zonder make-up enzo op mijn gemak voel. Dat is dus naaste familie. Een deel van mijn familie komt ook uit Brabant en die mogen van mij blijven zitten, als ik mijn bed maar in mag dan. Ik woon op een appartement met een buitenbel, dus als ik geen zin heb ik bezoek, doe ik gewoon niet open! Degenen die er in moeten/willen/mogen, hebben een sleutel!
pi_49110878
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:42 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
wauw, 8 kilo maar...Kan een vk een schatting maken van het gewicht van je baby ?
Baby gaat echt helemaal volgens groeischema
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49113261
Geen kraamfeest hier, ik hou niet zo van veel mensen om me heen. Dat afspreken van geen gezeul met beeb vind ik wel wat hebben .
Ik vind het wel lastig hoor, ik denk dat mn schoonmama het liefst zou willen weten wanneer het begint zodat ze hierheen kunnen scheuren (2 uur), maar ik zit er niet zo op te wachten dat ik nog half lig te puffen of net dat kind heb uitgepoept en dat er dan al mensen op de stoep staan zeg maar. Dus ik denk dat ik met manlief maar zoiets ga afspreken dat we pas bellen als beeb er is.
En ik denk dat mn schoonouders dan wel bij mn schoonzus zullen blijven logeren, ietsje verderop en dan elke dag op de stoep staan... ik weet nog niet of ik daar blij mee ga zijn.
Ik snap best het enthousiasme, maar ik vind het ook lastig dat mensen menen dat ze zich zomaar met vanalles kunnen bemoeien...
Maar dat is nog ver weg en wie weet komt er nog wel een mooie gelegenheid om het er eens over te hebben...
Voor mn eigen ouders ben ik wat minder huiverig. Die kennen me wat beter .
pi_49115579
Mijn zus heeft ook zoiets van: ik bel wel als de baby geboren is.
Want bij haar schoonzus waren dr ouders (mijn zus dr schoonouders dus) op de gang in het ziekenhuis aan het wachten. De eerste mensen stonden al op dr kamer toen ze amper gehecht was.
En daar heeft mijn zus dus geen zin in. Die wil pas dat er mensen komen als ze gedouched/gewassen is. Dat ze zichzelf ook op dr gemak voelt
Haar schoonmoeder zei al gelijk: oh dan gaan we op de gang wachten net zoals bij M. Toen dacht mijn zus: dat wil ik niet!

Mijn zus heeft dr idd ook geen zin in dat iedereen met dr kind gaat slepen
Gelukkig ben ik 1 van de weinige die dat wel mag straks haha. (zegt ze nu dan )
  maandag 7 mei 2007 @ 20:39:15 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49115841
Maar eigenlijk, Sonnetje, voor jou vindt ik het hardstikke leuk hoor, maar verder best een beetje hypocriet van je zus. Die wel, die ook, en die ook, maar die en die niet.
Als ik dat al zou doen dan zou ik toch heel duidelijk zorgen dat dat niet gebeurt in het zicht van anderen.
Hoewel het natuurlijk ons kind is zou ik niet andere mensen willen kwetsen met het idee dat de een wel iets mag en de ander niet.

Dat is ook wat ik vaak zo moeilijk vind aan de opmerkingen als 'Oh nee... ik bel m'n schoonouders pas een uur later maar mijn eigen ouders mogen wel meteen komen'.
Ik snap dat je als vrouw zijnde mss wat minder makkelijk bent met je schoonouders, maar het zijn wel de ouders van je partner en net zo goed de opa en oma van je kindje.
Nou heb ik makkelijk praten, mijn schoonouders zullen zich niet ongewenst opdringen.
pi_49116554
Ik snap wel wat je bedoeld idd
Maar ze belt mijn ouders, mij en verder iedereen ook pas als t kindje geboren is, dus tis niet zo dat ze haar schoonouders niet belt en mijn ouders wel.
En met de baby is dat ook zo, gewoon mijn ouders, ik, schoonouders (neem ik aan ) en zussen van mijn zwager.
dus zo erg is t ook weer niet *lol*
ze denkt zelfs dat ik als de baby geboren is er de hele tijd zal zijn (gelukkig voor haar ) kan ik dan niet, omdat ik dan volop aan t differentieren ben en dus lekker met de baby's van andere mensen kan lopen slepen (wil afstuderen op kraamafdeling of neonatologie vandaar

en t zal niet zo zijn dat ik alleen (bij wijze van spreken) de baby vast heb en de rest mag toekijken
  maandag 7 mei 2007 @ 20:55:05 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49116621
Ah ok, dan is het goed.
Waar bemoei ik me mee!
  maandag 7 mei 2007 @ 21:18:21 #290
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49117887
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:39 schreef Brighteyes het volgende:
Nou heb ik makkelijk praten, mijn schoonouders zullen zich niet ongewenst opdringen.
Mijn schoonouders wonen in Seattle oops..
Red de zeehond!
pi_49118048
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok, dan is het goed.
Waar bemoei ik me mee!
van mij mag je hoor
ben niet zo moeilijk hehe

kan me voorstellen dat je t een beetje raar vond zoals t er eerst geschreven had
en zelf denk ik af en toe ook bij mijn zus: mens doe niet zo moeilijk maar goed, dat was ook al voordat ze zwanger was
pi_49119155
quote:
Op maandag 7 mei 2007 20:39 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is ook wat ik vaak zo moeilijk vind aan de opmerkingen als 'Oh nee... ik bel m'n schoonouders pas een uur later maar mijn eigen ouders mogen wel meteen komen'.
Ik snap dat je als vrouw zijnde mss wat minder makkelijk bent met je schoonouders, maar het zijn wel de ouders van je partner en net zo goed de opa en oma van je kindje.
Ik hoef mijn eigen ouders ook niet gelijk naast mn bed. We bellen wel als ze mogen komen en dan wellicht eerst mn schoonouders, want die zitten nog een uur verder weg .
Waar ik voornamelijk moeite mee heb is dat men er zo vol van is dat het niet uit lijkt te maken wat IK wil (om maar ff lekker te "ikke ikke ikke") als zij maar aan hun trekken komen. En dat is niet alleen in dit geval. Ik ben daar gewoon een beetje brrr van. Al weet ik wel dat het enthousiasme is en ze het goed bedoelen...
En mijn ouders die snappen dat inmiddels hehe. Die vragen wat we ervan vinden als... en dat vind ik dan alweer een heel andere benadering waarin meer ruimte over blijft om ook zelf aan te geven hoe je iets ziet.
Wellicht ben ik wat dat betreft wel een beetje een zeikerd hoor...
pi_49119858
Even mijn ervaring over de kraamtijd, denk er regelamtig aan terug de laatste tijd. Wij hadden als afspraak dat eerst mijn ouders werden gebeld na de bevalling zodat mijn moeder als eerste bij haar eerste kleinkind kon zijn. Voor mijn schoonmoeder was Merlijn nummer 4 en die vond het ook prima, maar zij komen ook met een hele grote bups familie in een keer. In mijn kraamtijd vond ik het verschrikkelijk de keren dat mijn schoonzusje met haar gezin voor de deur stond, onaangekondigd, haar heb ik ook weg laten sturen, is ook maar één keer voorgekomen. Het meeste bezoek kwam hier na mijn middagslaapje en toen was de kraamverzorgster al weg. Gelukkig was Magneet toen thuis. Een volgende keer zou ik een kraamfeest wel leuk vinden, maar dat houdt naaste familie niet echt weg de eerste dagen. Dus bij een volgende keer moeten ze echt bellen.
pi_49121306
Ik snap dat wel hoor, als je je eigen ouders er graag als eerste bij wil hebben na de bevalling, en dan pas de schoonouders, het is zoiets speciaals en intiems, dat wil je het allerliefste als vrouw zijnde, met je eigen ouders delen! Ik was ook heel bang dat mijn vriend zijn ouders er het eerste zouden zijn....terwijl ik vooral mijn moeder heel graag zo snel mogelijk na de bevalling bij me wilde hebben.

Nu was het bij mij misschien nog een beetje anders, door de emotionele lading die mijn zwangerschap met zich meebracht, en omdat Meike naar mijn overleden zus is vernoemt.

En wat betreft de kraamvisite, ik weet wel dat je niet de hele dag moet volplannen met visite. Hoewel dat best moeilijk is in het begin, vooral voor de naaste familie, die willen toch wel heel graag komen en die wil je ook geen nee verkopen eigenlijk. Maar de 5e dag (ja de beruchte 5e dag) ben ik helemaal geknakt.....kraamtranen, stuwing, en een flinke bloedarmoede zorgden ervoor dat mijn vriend van mij de visite moest afbellen omdat ik het gewoonweg niet aankon.
En idd niet je kindje van hand tot hand laten gaan..... tis echt beter voor je kindje.
Overigens laat ik Meike nu nog niet van hand tot hand gaan, ze is heel snel overprikkeld. En dan moet je je kindje daar voor beschermen vind ik. Visite kan haar ook wel bekijken als ze in de kinderwagen ligt of bij mij of mijn vriend op schoot.
pi_49124201
quote:
Op maandag 7 mei 2007 15:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
faja dat lijkt me vreselijk.

daarom ben ik blij dat ik niet meer op een kamp woon.
als ik bij mijn moeder kom is er altijd bezoek word je toch niet goed van.

mijn kraamtijd: vreselijk. de volgende keer komt er alleen mijn moeder bij de bevalling en wil niemand meer in het ziekenhuis hebben.(behalve mijn vader op de gang)
verder de dag er na ook niemand de 3dag mogen de rest komen.
misschien heel bot voor de rest van de familie maar ik heb nu veel geleerd in mijn kraamtijd en wil het niet weer zo hebben.

owlet die tips ga ik onthouden.

beaker fijn dat alles goed was. geniet van je verlof.
kp nog even doorzetten. die twee houden je wel in spanning haha.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2007 @ 06:43:48 #296
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49130604
heeft hier niemand de ervaring dat de geboorte van een tweede kind een stuk minder interessant is?
bij de eerste stond mijn ( nu ex)schoonvader binnen een paar uur aan mijn bed, bij de tweede istie niet eens geweest de eerste week.
bij de eerste had ik wekenlang ieder weekend visite, bij de tweede is bijna niemand geweest.
is dat nou een gebrek aan belangstelling van mijn (ex)schoonfamilie en familie of komt zoiets toch vaker voor?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 07:16:48 #297
640 snoopy
peanuts
pi_49130691
Ik heb wel gemerkt dat bij de 2e mensen minder snel kwamen. Maar dat gold niet voor mijn familie. Die waren er net zo snel bij hoor. Ik vond het eigenlijk wel erg lekker, een heerlijk rustige kraamweek.
pi_49131208
Als ik het bovenstaande lees, dan heb ik helemaal zin in die kraamtijd
  dinsdag 8 mei 2007 @ 08:43:37 #299
640 snoopy
peanuts
pi_49131431
Weet je wat het bij mij was k-p, ik wilde heel graag mijn kindje aan iedereen laten zien want ik was hartstikke trots. Maar als de visite er dan was, was ik vaak hartstikke moe na een half uurtje. Het bezoek een beetje spreiden vind ik echt een aanrader. Laat verre familie en kennissen ook maar lekker een paar weken later komen.
pi_49131549
Ik geloof je meteen als je zegt dat je je kindje aan iedereen wil laten zien. Ik loop nu al als een debiel met al die echo foto's te showen
En dat je dan na een half uur moe was, dat geloof ik ook graag. Het is leuk om iedereen zijn ervaring te lezen.

En mijn opmerking was een soort van cynisch, ik heb altijd een hekel gehad aan onverwachte (familie)bezoekjes onder het mom van "we waren in de buurt". Wel of geen kinderen, je kunt toch even bellen. Ik vind dat niet meer dan normaal.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 08:56:36 #301
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49131628
Wat leuk om al die verschillende verhalen te lezen.

@Tan gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk hoor zo een groot gezin!

@lady-wrb hier is de tweede zwangerschap al minder interesant. Mensen die bij de eerste de telefoon plat belde hoor ik nu niet. Alleen mijn ouders en mijn oma die willen altijd weten hoe het gaat. De rest ach die vinden het al normaal denk ik bij een tweede.

@memmel dat gevoel van je goed voelen bij verschillende mensen ken ik wel. Was erg veel bloed verloren en zag er uit als een wandelend lijk. En was zooooo moe en huilerig en dan komt er iemand binnnen die zooo graag wilde komen kijken maar eigelijk ik liever nog niet zegt ie jezus wat zie jij er uit en wat is je buik nog dik en jeetje is dat Mara en dat in 1 adem om vervolgens op de bank te ploffen. Bleg.

De tip over de kraamhulp en visite vind ik een goede. Mijn vriendinnetje is vorige week bevallen en zij heeft het erg moeilijk gehad en de kleine is behoorlijk ziek geweest door de bevalling en hebben bewust maar heel weinig famili en vrienden laten komen. En de tel door de kraam op laten nemen.

Ik heb in 8 dagen 6kraam hulpen gehad en vond het vreselijk de eeste dag was er al niemand ja de "baas" die kwam kijken of ik al thuis was om mee te delen dat er geen kraamhulp voor me was alleen wat losse uren verdeeld over die dagen. En dat ik het alleen moest doen. Daarna stuurde ze mijn visite weg (wat ik niet wilde en gelukkige bleven ze ook) en daarna ging ze zelf weg. Om vervolgens niet meer te komen of te bellen. Zelfs toen er een officele klacht over een kraamhulp haar kant op kwam heeft ze niets meer van zich laten horen.

Zijn er hier ook zwangere die er voor kiezen of gekozen hebben om andere bij de bevalling te hebben dan alleen je partner en het eventueel te laten filmen.
Bij Mara haar bevalling was mijn moeder erbij erg fijn vond ik dat en zij en thijs hebben mij perfect bij gestaan tijdens de hele lange ontsluitings weeen en tijdens het persen eheft mijn moeder gefilmd en thijs bij mij gebleven.
Nu wilde mijn schoonmoeder er toen ook bij zijn maar dat wilde ik niet. De afspraak met thijs was dat als het makkelijk en snel ging dan mocht hij haar bellen en mocht ze er het laatste deel bij zijn maar uiteindelijk duurde de bevalling 40 uur en ging het persen heel snel dus kon het allemaal niet. Bij een tweede twijfel ik of ik haar moet vragen of niet (nee ik heb geen hele goede band met haar en het liefste niet maar toch knaagt het dan als ik mijn moeder wel weer vraag) moeilijk uit te leggen.

Verder heb ik de vk gebeld ivm bloedprikken alles was goed alleen had ik weer geen antistoffen voor de rode hond. Ondanks dat ik nu 2 keer ingeent ben. Dus heb nu met mijn werk (Kdv) af gesproken dat zodra er rode vlekken zijn en ze niet weten wat het is ik gebeld word dat ik niet kan komen werken. Omdat het risico er altijd is als je met veel kinderen bent.
Verder was alles ok ik moet 26 juni terug komen
en over 10 dagen hebben we weer een echo.

Nu vergeet ik nog op zo veel mensen te reageren pfff ben hier niet zo goed in hoor.

groetjes joyce
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')